abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11415620
Poll: Wie heeft John F. Kennedy Vermoord?
  • Lee Harvey Oswald
  • de mafia
  • de wapenindustrie
  • de FBI
  • de Vice-president, Lyndon B. Johnson
  • de KGB
  • de Cubanen
  • netwerk van FBI/CIA,Politici,leger,wapenind

• Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

ik ga voor het netwerk zoals in 'JFK' wordt verteld.

pi_11416197
    Misschien wordt er na dit topic overwogen om alle documenten van de Warren commisie openbaar te maken...
      vrijdag 27 juni 2003 @ 17:13:16 #3
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_11416274
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 17:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Misschien wordt er na dit topic overwogen om alle documenten van de Warren commisie openbaar te maken...
    En dan allemaal in één post neer te zetten.
    Krijgen we hier ook eens een topictitel met "pas op modemmers!"
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_11416514
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 17:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    sinds 1992 is de 'President John F. Kennedy Assassination Records Collection Act' in werking getreden, die verplicht alle overheids-documenten te centraliseren en op enkele uitzonderingen na, alle open te stellen voor het publiek; voor zover ik weet vallen alle Warren Commission documenten hieronder:
    http://www.archives.gov/research_room/jfk/warren_commission/warren_commission_inventory.html
    zowel de transscripten van gehele sessies, getuigenissen, correspondentie alswel bewijsmateriaal is allemaal toegankelijk.

Overigens een puik rapport,stukken beter dan dat prut-onderzoek van de psychisch labiele Garrison en die geschiednisvervalsende film die erover gemaakt is.
    De CE399 theorie is nog steeds het bewijs dat Gods wegen nu eenmaal wonderlijk zijn, liver geloven mensen datgene wat de man in the Tube hen vertelt, dan te geloven dat zulk een klein dingetje grote gevolgen kan hebben.

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_11416749
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 17:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sinds 1992 is de 'President John F. Kennedy Assassination Records Collection Act' in werking getreden, die verplicht alle overheids-documenten te centraliseren en op enkele uitzonderingen na, alle open te stellen voor het publiek; voor zover ik weet vallen alle Warren Commission documenten hieronder:
    http://www.archives.gov/research_room/jfk/warren_commission/warren_commission_inventory.html
    zowel de transscripten van gehele sessies, getuigenissen, correspondentie alswel bewijsmateriaal is allemaal toegankelijk.

Overigens een puik rapport,stukken beter dan dat prut-onderzoek van de psychisch labiele Garrison en die geschiednisvervalsende film die erover gemaakt is.
    De CE399 theorie is nog steeds het bewijs dat Gods wegen nu eenmaal wonderlijk zijn, liver geloven mensen datgene wat de man in the Tube hen vertelt, dan te geloven dat zulk een klein dingetje grote gevolgen kan hebben.

met 'Gods wegen' doel je op de magic bullet of ..?

Het grappige is dat ik eerder geloof in Garrisons theorie (omdat de Amerikaanse overheid nu eenmaal altijd door en door slecht is geweest) die dus onafhankelijk van deze overheid werkte. Dezelfde overheid probeerde er alles aan te doen om de echte waarheid niet boven tafel te laten komen. Zal me niks verbazen als ze zelf allerlei theorieën bedacht hebben om onderzoekers op dwaalsporen te brengen. Blind afgaan op Garrisons theorie is ook niet helemaal een zekerheid. Ja mag niks uitsluiten maar alles wijst erop dat Garrsion dicht bij de echte waarheid zit.

pi_11421086
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 17:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Blind afgaan op Garrisons theorie is ook niet helemaal een zekerheid. Ja mag niks uitsluiten maar alles wijst erop dat Garrsion dicht bij de echte waarheid zit.
    Zelfs door de meest wereldvreemde samenzweringstheoretici wordt Garrisons theorie tegenwoordig afgedaan als pure fantasie. Er is maar één plausibele lezing van de moord op Kennedy en die is de lezing van de Warren Commission.
    Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
    pi_11421526
    Tja.... de film is natuurlijk wel gedramatiseerd en kun je het niet als bewijsaanvoering gebruiken. Misschien kun je als enige concluderen dat het heel veel mensen heeft bezig gehouden en dat men niet zomaar effe de Warren commissie geloofd. Verder is de magic bullet natuurlijk uitvoerig besproken in de film, en lijkt mij vrij aannemelijk...
    pi_11421695
    Het is toch al jarenlang bekend dat het de mafia was ?
    Trafficante heeft dat op z'n sterfbed bevestigd.
    pi_11422908
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 17:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

met 'Gods wegen' doel je op de magic bullet of ..?

Het grappige is dat ik eerder geloof in Garrisons theorie (omdat de Amerikaanse overheid nu eenmaal altijd door en door slecht is geweest) die dus onafhankelijk van deze overheid werkte. Dezelfde overheid probeerde er alles aan te doen om de echte waarheid niet boven tafel te laten komen. Zal me niks verbazen als ze zelf allerlei theorieën bedacht hebben om onderzoekers op dwaalsporen te brengen.
    Blind afgaan op Garrisons theorie is ook niet helemaal een zekerheid. Ja mag niks uitsluiten maar alles wijst erop dat Garrsion dicht bij de echte waarheid zit.

Blind afgaan op de theorie van garrison betekent juist dat je laat misleiden door geschiedsvervalsing die Oliver Stone toepastte om de film nog enigszins geloofwaardig te maken.

- de mr X (Donald Sutherland) uit de film is gebaseerd op een bekend persoon, met inderdaad een CIA en Pentagon achtergrond; Colonel. L. Fletcher Prouty, doe gerust wat nazoekwerk over de bolde statements die deze persoon gedaan heeft, dat zou genoeg zijn om duidelijke vraagtekens te zetten bij de geloofwaardigheid van de uitspraken van hem (zo heeft hij het ook over de 'umbrella man' op Dealey Plaza, deze zou volgens hem in zijn paraplu een blaaspijp hebben met giftige pijlen...)
    Ik vermoed dat Prouty ofwel 'raving mad' was , met een voorliefde voor media-aandacht, ofwel dat zijn missie een bewuste was, ter desinformatie van het publiek en aandachtsafleiding

Garrisons theroie is werkelijk waanzin: zijn poging was erop gericht Clay Shaw te identificeren als een verder onbekende 'Clay Bertrand', vanwege het idee van Garrison dat homosexuelen wel hun achternaam verbergen, maar altijd hun voornaam aanhielden..
    Verder 'bewijs' was er niet, een getuige 'Perry Raymond Russo' heeft voor het gerecht toegegeven dat tijdens zijn verhoor hij onder invloed van drugs was (kort na zijn arrestatie)

Stone heeft voor zijn film simpelweg een extra getuige toegevoegd, die het ontbrekende bewijs voor de link tussen 'Bertrand' en 'Shaw' bracht: die hele getuige heeft echter nooit bestaan, evenals de dramatische bekenning van Ferrie (Joe Pesci) is verzonnen.

Garrison's ontkenning van de 'magic bullet'-theory is gebaseerd op 3 punten:
    Kennedy en senator Connally zouden op gelijke hoogte zitten;
    de presidentiele limousine was echter dusdanig gebouwd dat de achterbank een 25 centimeter verhoogd was, en de president een stuk hoger zat dan senator Connally

ten tweede is er de positie van de kogel-intrede, Garrison baseert zich hierbij op de tekening die bij het lijkschouwingsrapport zat, hierop is de intrede-wond redelijk laag tussen de schouderbladen te zien, volgens de text van de lijkschouwing zit de intredewond echter wel degelijk hoger direkt tussen de schouderbladen, de arts van de lijkschouwing heeft dit ook bevestigd en ernaar gevraagd dat deze tekening van de wondpositie bij een lijkschouwing geen hoge accuriteitswaarde heeft.

Als laatste is er de berekening van Garrison waarin de President stil rechtop blijft zitten, zoals je in de Zapruderfilm kan zien buigt de President, zodra hij getroffen werd echter schuin naar linksvoren.

als je rekening houdt met deze gegevens, blijkt de 'magic-bullet'-theory een stuk geloofwaardiger dan de wensgedachtes van Garrison om als held de geschiedenis in te gaan.
    Drie mensen uit zijn team zij opgestapt tijdens de zaak, in de film wordt dat afgedaan als politieke druk op zijn medewerkers, echter de mogelijkheid is ook dat de woorden van de medewerkers misschien wél kloppen: dat Garrison een dictator was voor zijn personeel, hun werk terzijde schoof als dat niet in zijn eigen vermoedens pastte en voornamelijk ter eer en glorie van zichzelf werkte, een held dacht te worden door dit alles te openbaren.
    Volgens zijn medewerkers zat Garrison al tijdens de zaak op de rand van een psychische inzinking, dronk teveel.
    Inderdaad is zijn huwelijk ook kort na deze zaak gestrand.

[edit]nog wat gezocht[/edit]
    overigens is dit een leuke website als je denkt dat Oliver Stone's JFK geloofwaardig is:
    100 fouten en valse aannames in de film, en persoonlijk vind ik het geen kleine 'vergissinkjes'
    http://www.jfk-online.com/jfk100menu.html

Heel stone's film is een vorm van media-manipulatie zelf (waar hij eerder anderen daarvan beschuldigd) gefinancierd met een miljoenenbudget, als er een dusdanig complot achterzat, zou het dan mogelijk zijn zo'n film te maken?
    Ik sluit zeker niet uit dat er actief gemanipuleerd werd door verschillende concurerende diensten; ik ben uiterst benieuwd naar wat er precies gebeurd is in het vliegtuig uit Dallas terug naar Washington, waarin Lyndon B. Johnson de eed aflegde, en het lichaam van kennedy vervoerd werd, alswel de weduwe van Kennedy.
    Ook wat er nu werkelijk gebeurde tussen de Ierse politieagent die Oswald doodschoot in een achterwijk van Dallas, waarop hij gearresteerd werd (veroedens zijn dat deze agent een contact-persoon was, maar dat is vreemd, Ieren waren eerder de vaste achterban van Kennedy zelf).

Ergens heb ik echter wel een sterk vermoeden dat dit allesbehalve een erg goed georgansieerd complot is/was, vol fouten en onhandigheden; zeker geen professioneel afgewerkte moord, daarom geloof ik juist eerder dat iets als de magic bullit klopt, dat onhandige, klunsige hangt over deze moord als een stevige schimmellucht over een camembert-kaasje.
    Ergens heb ik zelfs het vermoeden dat de hele moord zelf een 'foutje' was, dat het enkel een poging had moeten zijn, die ruimte zou hebben geschept voor een grondige zuivering van enkele corrupte services (FBI van Hoover bv.), mogelijk zelfs een waarschuwing voor kennedy zelf vanuit zijn eigen partij, om zijn gevaarlijke gedrag aan te passen, aangezien hij hiermee het ambt van president in gevaar bracht.

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 27-06-2003 23:59]

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      zaterdag 28 juni 2003 @ 15:23:54 #10
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_11430936
    tjesus dat er nog mensen zijn die op Lee stemmen ...

trieste van alles vinik nog dat het in alle boeken staat dat Lee het heeft gedaan en dat dit in de geschiedenis boeken blijft staan terwijl iedereen allang weet dat het (zoals de amerikanen zelf zeggen) Bullshit is ...

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    -the Dude-
    pi_11431010
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 15:23 schreef DAMH het volgende:

trieste van alles vinik nog dat het in alle boeken staat dat Lee het heeft gedaan en dat dit in de geschiedenis boeken blijft staan terwijl iedereen allang weet dat het (zoals de amerikanen zelf zeggen) Bullshit is ...

Ga jij je nou eerst maar eens verdiepen in de meest recente wetenschappelijke literatuur. Daarna mag je een keer terugkomen, ventje.

.

"Grandfathers of 'intelligent'electronica, Autechre's latest offering, Confield, is only a slight cut above the cacophony of the average kindergarten music class."
    pi_11431079
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 23:46 schreef RM-rf het volgende:
    overigens is dit een leuke website als je denkt dat Oliver Stone's JFK geloofwaardig is:
    100 fouten en valse aannames in de film, en persoonlijk vind ik het geen kleine 'vergissinkjes'
    http://www.jfk-online.com/jfk100menu.html
    Dit is een hele goede site.
    It is much easier to be critical than to be correct.
    pi_11433344
    Deze is ook leuk:
    http://www.jfkfiles.com/jfk/html/concl.htm

Een analyse van de gebeurtenissen op Dealy Plaza met computer-technieken.

wmb overigens, na lezing van een aantal boeken, is het vrij duidelijk dat Oswald Kennedy doodde, en dat hij ook nog eens alleen handelde.

Grappig overigens dat die man in de loop van de tijd Lee Harvey Oswald genoemd werd, in plaats van, zoals in het begin gebruikelijk, Lee Oswald. Alsof Lee Oswald aleen te onbeduidend en te gewoontjes was voor zo'n daad.

Helpt waar hij kan!
    pi_11443441
    de mogelijkheid dat de Amerikaanse overheid zelf foute informatie naar buiten bracht met 'bewijzen' die je haast niet kunt nagaan en dan op een soort site zetten, die is er niet?
      zondag 29 juni 2003 @ 13:10:05 #15
    57917 Dodec
    Live op het Fok!-forum
    pi_11443789
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 15:23 schreef DAMH het volgende:

Wat doe je serieus.
    Was de beste man famile van je?
    pi_11444942
    quote:
    Op zondag 29 juni 2003 12:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    de mogelijkheid dat de Amerikaanse overheid zelf foute informatie naar buiten bracht met 'bewijzen' die je haast niet kunt nagaan en dan op een soort site zetten, die is er niet?
    Lijkt me meer iets voor TRU dan.

Als je gewoon het verhaal van Oswald en JFK leest, met getuigenissen etc. is alles al vrij duidelijk.
    Als het Kennedy niet was geweest die vermoord was had er geen haan naar gekraaid en waren er echt geen twijfels gerezen over Oswalds schuld.

Helpt waar hij kan!
    pi_11445653
    quote:
    Op zondag 29 juni 2003 14:14 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Lijkt me meer iets voor TRU dan.

Als je gewoon het verhaal van Oswald en JFK leest, met getuigenissen etc. is alles al vrij duidelijk.
    Als het Kennedy niet was geweest die vermoord was had er geen haan naar gekraaid en waren er echt geen twijfels gerezen over Oswalds schuld.

Bij de moord op een van de machtigste mensen van de wereld ga je altijd kijken naar wat de motieven van de dader. Oswald had haast geen belang bij de moord op Kennedy. Hij was (als ie al meegedaan had aan de moord) 'just a patsy'. De overheid,de mafia, het militaire apparaat en Johnson hadden allen voordeel bij de moord op Kennedy.

Het zomaar loslaten van de theorie dat de Amerikaanse overheid er achter zat lijkt me niet goed. Het feit dat de officiele papieren omtrent de dood van Kennedy pas in 2029 (daar ergens in de buurt) openbaar worden gemaakt. Iedereen die er bij betrokken was zou dan niet meer leven. Zelfde geldt voor de dagboeken (of andere papieren) van Henry Kissinger.
    Het is zo doorzichtig.

pi_11445738
    overigens. Staat nu Harvey Lee Oswald bovenaan in de poll? Zit de CIA soms het FOK!forum te beinvloeden of zo!
      Milf zondag 29 juni 2003 @ 15:12:35 #19
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_11445891
    ik hou het erop dat het "netwerk"dit op zijn geweten had.
    stelletje corrupte figuren die vonden dat kennedy teveel "macht" kreeg.

is het ook niet zo dat dat dossier over een aantal jaar vrijkomt en dat er dan bekent word wie kennedy heeft vermoord? -edit- niet goed gelezen..... staat in een post boven mij 1929

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
      zondag 29 juni 2003 @ 19:41:28 #20
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_11449996
    Ik hou het op de Israëlische geheime dienst.

Je hebt vandaag misschien nog een kans om op BBC World het programma Correspondent te kijken, maar ander hier een transcript. Het programma gaat weliswaar over de Israëlische gevangene Vanunu, maar er zit een passage in waarbij ik dacht, `nu ligt het toch wel heel erg voor de hand'.

Het gaat hierom (uit het BBC transcript):

quote:
    It was the young Shimon Peres, back in the fifties who negotiated a secret deal with the French to buy a nuclear weapons reactor like theirs. But while Dimona [the reactor] was going up, intelligence reports reached Washington that Israel was building an atom bomb.

Despite claims that Dimona was for peaceful purposes only, Israels leader Ben Gurion was summoned to Washington. President Kennedy feared an arms race in the Middle East and demanded inspections.

But when inspectors finally entered the plant in May 1961 they were tricked. They were shown a fake control room on the ground floor. They were unaware of the six floors below where the plutonium was made. [..] All the entrances including the lift shafts were bricked up and plastered over so it was impossible for anyone to find their way down to the lower floors.

After Kennedys assassination the pressure on Israel was off. His successor Lyndon Johnson turned a blind eye.

Daarmee heb je dus een motief (de bescherming van Israël koste wat het kost - met nukes, wat in Israëls ogen door Kennedy wordt tegengewerkt); de mogelijkheden (de meest medogenloze en efficiente geheime dienst ter wereld); en de gelegenheid (banden van zowel de geheime dienst als Kennedy met de georganiseerde misdaad).

Wat zoekwerk op internet levert nog deze pagina op - hoewel het moeilijk is dit soort bronnen op een hoge Google-ranking na te beoordelen. Die pagina is (zoals alles) van hoog speculatief gehalte, maar wat mij betreft interessant genoeg; er staan toch historisch interessante feiten.

quote:
    Considering that the Mossad is quite possibly the most ruthless and efficient intelligence agency in the world, it is peculiar that they have never been scrutinized in relation to the Kennedy assassination, especially when practically every other entity in the world (short of Elvis impersonators) has been implicated. But that all changed in January, 1994 with the release of Michael Collins Piper's Final Judgment. In this book, Piper says, "Israel's Mossad was a primary (and critical) behind the scenes player in the conspiracy that ended the life of JFK. Through its own vast resources and through its international contacts in the intelligence community and in organized crime, Israel had the means, it had the opportunity, and it had the motive to play a major frontline role in the crime of the century - and it did."

Their motive? Israel's much touted Prime Minister David Ben-Gurion, who ruled that country from its inception in 1948 until he resigned on June 16, 1963, was so enraged at John F. Kennedy for not allowing Israel to become a nuclear power that, Collins asserts, in his final days in office he commanded the Mossad to become involved in a plot to kill America's president.

Ben-Gurion was so convinced that Israel's very survival was in dire jeopardy that in one of his final letters to JFK he said, "Mr. President, my people have the right to exist, and this existence is in danger."

In the days leading up to Ben-Gurion's resignation from office, he and JFK had been involved in an unpublicized, contentious debate over the possibility of Israel getting nuclear capabilities. Their disagreement eventually escalated into a full-fledged war of words that was virtually ignored in the press. Ethan Bronner wrote about this secret battle between JFK and Ben-Gurion years later in a New York Times article on October 31, 1998, calling it a "fiercely hidden subject." In fact, the Kennedy/Ben-Gurion conversations are still classified by the United States Government. Maybe this is the case because Ben-Gurion's rage and frustration became so intense - and his power so great within Israel - that Piper contends it was at the center of the conspiracy to kill John Kennedy.

Voor meer moet je kennelijk bij dat boek van die Michael Collins Piper zijn. De opening van een gedeelte van de files in 2017 gaat hier uiteraard geen uitsluitsel over geven... De president kan dan namelijk nog besluiten bepaalde informatie classified te houden.
    iedereen is uniek behalve ik
      maandag 30 juni 2003 @ 21:36:29 #21
    17865 SportsIllustrated
    The fightingest.
    pi_11473008
    quote:
    Op zondag 29 juni 2003 15:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

De overheid,de mafia, het militaire apparaat en Johnson hadden allen voordeel bij de moord op Kennedy.

Het is zo doorzichtig.

Welke overheid?

De mafia? Waar Kennedy sr., JFK, en RFK zo dik mee waren? Die alleen maar baat kon hebben bij de dood van Castro?

Het militaire apparaat? Wat hadden zij te vrezen van de man die duizenden ''adviseurs'' naar Vietnam stuurde?

Johnson? Welja, hij zat er ook bij.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een tijdlang gedacht dat de FBI en de CIA er achter zaten. Dit met dank aan een documentaire, die enkele maanden na de Nederlandse premiere door Veronica werd uitgezonden, en waarin Garrison als een ridder zonder vrees of blaam wordt afgeschilderd.

Ik weet nog steeds niet zeker, wat er zoal gebeurd is. Ik betwijfel, of ik het ooit weten zal. Maar toen ik de zoeven door heer GeenSigaar aangehaalde website zag, werd ik haast witheet van woede. Geen wonder dat Garrison zo controversieel is.
    Misschien was er wel een samenzwering. Maar ik weiger te geloven dat al die foto-analysten - al die ooggetuigen - al die academici - etc., medeplichtig zijn aan een doofpot.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
    pi_11473452
    quote:
    Op maandag 30 juni 2003 21:36 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Welke overheid?

De mafia? Waar Kennedy sr., JFK, en RFK zo dik mee waren? Die alleen maar baat kon hebben bij de dood van Castro?

Het militaire apparaat? Wat hadden zij te vrezen van de man die duizenden ''adviseurs'' naar Vietnam stuurde?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een tijdlang gedacht dat de FBI en de CIA er achter zaten. Dit met dank aan een documentaire, die enkele maanden na de Nederlandse premiere door Veronica werd uitgezonden, en waarin Garrison als een ridder zonder vrees of blaam wordt afgeschilderd.

Ik weet nog steeds niet zeker, wat er zoal gebeurd is. Ik betwijfel, of ik het ooit weten zal. Maar toen ik de zoeven door heer GeenSigaar aangehaalde website zag, werd ik haast witheet van woede. Geen wonder dat Garrison zo controversieel is.
    Misschien was er wel een samenzwering. Maar ik weiger te geloven dat al die foto-analysten - al die ooggetuigen - al die academici - etc., medeplichtig zijn aan een doofpot.

Garrison en stone zijn iig een gepasseerd station voor mij. Dankzij een site via een linkje op Fok!. De lone gunman is gek genoeg voor mij toch een optie daardoor geworden. Echter we zullen het idd wrs. nooit echt weten. Wel is mijn beeld van Kennedy door verschillende boeken (waarvan die van Seymour Hersh er 1 is) grondig herzien. En wel ten nadele van Kennedy.
    I´m back.
      dinsdag 1 juli 2003 @ 04:11:34 #23
    41286 Price
    The Abominable Dr. Phibes
    pi_11479733
    De tussenstand geeft aan dat het merendeel van de voters zich nooit heeft verdiept in deze materie. De laatste die het gedaan heeft, buiten de medepassagiers van de presidentiële wagen, is Oswald.
    You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
      dinsdag 1 juli 2003 @ 09:21:25 #24
    33189 RM-rf
    1/998001
    pi_11480668
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 04:11 schreef Price het volgende:
    De tussenstand geeft aan dat het merendeel van de voters zich nooit heeft verdiept in deze materie. De laatste die het gedaan heeft, buiten de medepassagiers van de presidentiële wagen, is Oswald.
    je was erbij?
    wat voor essentieel bewijsmaterial hou jij achter dat mensen kan overtuigen dat de uitstekende computer-analyse en kogel-baanbereking op http://www.jfkfiles.com/jfk/html/concl.htm niet geloofwaardig zouden zijn?

natuurlijk kan je ruimte laten voor complot-ideeen, vragen stellen over het motief van de schutter; maar bewezen lijkt mij dat het dodelijke schot uit de 6e etage van de Texas Bookstore kwam, en dat de 'Magic Bullit'-theorie de geloofwaardigste theorie is:
    de aversie van bepaalde mensen hiertegen lijkt eerder een gevoelsmatig afwijzen dat geschiedenis geschreven kan worden door een bijna toevallig botsende kleine kogel, zonder dat hieraan boze mannen in geniepige donkere kamertjes plannen toe gebrouwen hebben.

pi_11499288
    quote:
    Op maandag 30 juni 2003 21:36 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Welke overheid?

De mafia, daar was JFK in die tijd helemaal niet dik mee. Zijn vader was er wellicht nog goed bevriend mee en ten tijden van de machtsovername van Kennedy maar toen hij eenmaal president was ging iets tegen de georganiseerde misdaad doen.

Kennedy wilde geen Vietnam, het is toch geen gelul dat Johnson en Nixon de oorlog gerekt hebben. Waarschijnlijk kwam dat de wapenindustrie weer goed uit. In de film 'Thirteen Days' over de Cubacrisis kan men opmaken dat naast de Kennedy's er maar bar weinig mensen tegen een grote oorlog was. Kennedy had veel vijanden in zijn eigen regering. Sorry, maar dan gaat er bij een lampje branden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')