SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ze waren 526,08. Kosten ze me dus 600 EUR. Nog niet echt goedkoop natuurlijk. Nouja.quote:Inklaringskosten
i
/ Rembourszending: betaal ¤ 76,21 gepast en contant aan de pakketbezorger.
Vraag om een bon, er was laatst met contant betalen iemand op FOK! genaaid.quote:Op zondag 26 april 2015 15:26 schreef Oksel het volgende:
Jep, wielen.
[..]
En ze waren 526,08. Kosten ze me dus 600 EUR. Nog niet echt goedkoop natuurlijk. Nouja.
zit je fiets al in elkaar?quote:Op zondag 26 april 2015 15:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vraag om een bon, er was laatst met contant betalen iemand op FOK! genaaid.
quote:Op zondag 26 april 2015 15:52 schreef dop het volgende:
[..]
zit je fiets al in elkaar?
Als Nee: wat doe je hier?
Die tv heb ik twee huizen geleden gekocht. Kan groter maar werkt nog prima.quote:Op zondag 26 april 2015 16:20 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zit je eind van de tv of niet, tijd voor een groter scherm
Top dat je je fiets weer in elkaar hebt gekregen.quote:Op zondag 26 april 2015 16:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die tv heb ik twee huizen geleden gekocht. Kan groter maar werkt nog prima.
quote:Op zondag 26 april 2015 16:20 schreef kanovinnie het volgende:
Waar ben je dan? Ik zie geen molpaljes
quote:Op zondag 26 april 2015 16:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]![]()
Zelfs jij zou het moeten kunnen zien
Nieuwe shirtje van Het Stadion. Ik moet wel zeggen dat ik de oude mooier vind (die had ik met de tijdrit aan).
thanksquote:Op zondag 26 april 2015 16:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Top dat je je fiets weer in elkaar hebt gekregen.
Ja, de fotograaf had bij het hotel een hokje waar je de foto's kon bekijken.quote:
Ik ben het met je eens. Op die finishfoto doe je een froomequote:Op zondag 26 april 2015 16:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, de fotograaf had bij het hotel een hokje waar je de foto's kon bekijken.
Ik moet wel zeggen dat met die nieuwe pakjes van Het Stadion ik me er makkelijk uit kan halen. Ze vallen wel op.
Die van de tijdrit vind ik 't mooist.
Ik zat te kijken of er nog eentje onderdoor zou komenquote:Op zondag 26 april 2015 16:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Op die finishfoto doe je een froome
Zijn wel mooi kleurig inderdaadquote:Op zondag 26 april 2015 16:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, de fotograaf had bij het hotel een hokje waar je de foto's kon bekijken.
Ik moet wel zeggen dat met die nieuwe pakjes van Het Stadion ik me er makkelijk uit kan halen. Ze vallen wel op.
Die van de tijdrit vind ik 't mooist.
Ik kwam vandaag een clubgenoot tegen die in het nieuwe tenue (rood-geel-zwart) reed, en onderweg was met iemand van Jan van Arkel (paars-geel-zwart)quote:
lol alleen nog een stuurlintje ?quote:
Thanks man. Leuk dat je er weer was. We komen elkaar laatste tijd veel tegen!quote:Op zondag 26 april 2015 14:35 schreef gerwinner het volgende:
Patroon heeft echt goed gereden hoor, ook het sprintje gewonnen van kop af. Ik moest er na een uur af, zo'n elite criterium gaat mij nog te hard. Rudi Kemna reed ook mee, maar moest ook snel lossen, na de tijd vertelde hij dat ie het niet meer durfde
[..]
Mart
Goed manquote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 5e in Hengelo bij Elites. Kopgroep van 4. 20 rondes voor einde met 4 man in de achtervolging. 1 moest eraf en ik won sprint van 3tal. Stonden ook continentale renners waaronder 1 van BMC aan de start.
Nog 1 kabel maar ik heb nu bezoek.quote:
Omdat die chinezen zo slap zijn als een loempiaquote:Op zondag 26 april 2015 17:21 schreef kaasplankje het volgende:
MarcoD wrom moet je eiks nieuw kader?
Ik hoef dat alispul echt niet he? Een wielsetje zou ik mss nog overwegen, maar geef dan toch liever een paar 100 meer uit.quote:Op zondag 26 april 2015 17:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat die chinezen zo slap zijn als een loempia
Wielset hoef ik ook niet... ik heb nu een prima set voor 550 euro van Fulcrum, doet wat het moet doen. Die china wielen zijn niet zoveel goedkoper.quote:Op zondag 26 april 2015 17:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik hoef dat alispul echt niet he? Een wielsetje zou ik mss nog overwegen, maar geef dan toch liever een paar 100 meer uit.
Ja en zo steun je tenminste de Europese economie ipv je geld naar die loempiavreters op te sturen.quote:Op zondag 26 april 2015 17:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wielset hoef ik ook niet... ik heb nu een prima set voor 550 euro van Fulcrum, doet wat het moet doen. Die china wielen zijn niet zoveel goedkoper.
quote:Op zondag 26 april 2015 17:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en zo steun je tenminste de Europese economie ipv je geld naar die loempiavreters op te sturen.
Gewoon keertje in de microwave en hij is weer lekker knapperig hoor!quote:Op zondag 26 april 2015 17:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat die chinezen zo slap zijn als een loempia
Das waar. Loempia'squote:Op zondag 26 april 2015 17:28 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Gewoon keertje in de microwave en hij is weer lekker knapperig hoor!
tijd voor wat nieuws kaas..
Niet zoveel denk ik, de week ervoor wil ik naar Frankrijk voor La Look en La Boucles de la Marne. En de week erna is Rund um Köln.quote:
ga ws amateurklassieker rijden met patty in belgium lijkt me wat voor jou ookquote:Op zondag 26 april 2015 17:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet zoveel denk ik, de week ervoor wil ik naar Frankrijk voor La Look en La Boucles de la Marne. En de week erna is Rund um Köln.
Hoezo?
Moet ik wel eerst een licentie nemenquote:Op zondag 26 april 2015 17:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ga ws amateurklassieker rijden met patty in belgium lijkt me wat voor jou ook
Je mag ook best mee als je minder hard rijdt hoor, heb tenslotte wel knecht nodigquote:Op zondag 26 april 2015 17:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moet ik wel eerst een licentie nemen
Hebbie meer info?
Overigens rijdt patty denk ik wel harder dan ik, ik zou nooit 5e worden in een criterium bij de elite. Aan de andere kant was criteriums nooit mijn ding.
Wat schuift dat?quote:Op zondag 26 april 2015 17:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je mag ook best mee als je minder hard rijdt hoor, heb tenslotte wel knecht nodig
Heb je nog geen licentie dan? Rij je met basislidmaatschap op de berg dan?quote:Op zondag 26 april 2015 17:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moet ik wel eerst een licentie nemen
Hebbie meer info?
Overigens rijdt patty denk ik wel harder dan ik, ik zou nooit 5e worden in een criterium bij de elite. Aan de andere kant was criteriums nooit mijn ding.
Shared premies, als aandeel van de rest genoeg isquote:Op zondag 26 april 2015 17:59 schreef Wombcat het volgende:
Hm. Overigens heb ik al een beetje zwaar programma dan. 16 mei Cote Orienne, 24 La Look, 31 mei Boucles de la Marne, 14 juni Rund um Köln. Dan moet er geschrapt worden.
[..]
Wat schuift dat?
Yep.quote:Op zondag 26 april 2015 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je nog geen licentie dan? Rij je met basislidmaatschap op de berg dan?
De sprint vindt vaak plaats aan het einde van de koersquote:Op zondag 26 april 2015 18:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Is er nog plaats voor een sprinter?
je doet je best maarquote:Op zondag 26 april 2015 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]![]()
Nou ga ik een licentie nemen om je te stangen
Dan hoef ik uiteraard geen tussensprintjes te doen, dus meer energie voor het einde.quote:Op zondag 26 april 2015 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
De sprint vindt vaak plaats aan het einde van de koers
waarom ga je niet gewoon trainen nerdquote:Op zondag 26 april 2015 18:58 schreef Z het volgende:
Ik wil graag wat lezen over naven. Hebben jullie een linkje? Ik kom niet veel verder dan: http://handgespaakt.nl/styled-26/index.html
ja als je bene stilhoud doet ie WWWWWZZZZZZZZZquote:Op zondag 26 april 2015 19:07 schreef Patroon het volgende:
Een naaf is rond, zitten spaken aan en hol van binnen, daar kan de quickrelease in. Wat wil je nog meer weten?
Hebbie geen materiaalknecht nodig voor die Belgische klassieker?quote:Op zondag 26 april 2015 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
waarom ga je niet gewoon trainen nerd
nee mijn spullen doen het gewoon natuurlijkquote:Op zondag 26 april 2015 19:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Hebbie geen materiaalknecht nodig voor die Belgische klassieker?
Ohja, Campa he?quote:Op zondag 26 april 2015 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nee mijn spullen doen het gewoon natuurlijk
Ik vind dat niet zo'n gek idee, ff iemand die de boel proper maakt, paar barretjes in de banden...quote:Op zondag 26 april 2015 19:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nee mijn spullen doen het gewoon natuurlijk
/noshimano
weet hij wel hoe dat moet danquote:Op zondag 26 april 2015 19:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo'n gek idee, ff iemand die de boel proper maakt, paar barretjes in de banden...
Sorry ploegleidertquote:Op zondag 26 april 2015 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
weet hij wel hoe dat moet dan
jij bent ook wel goed van vertrouwen he?
sorry jou hoeven we nietquote:Op zondag 26 april 2015 19:42 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil wel knechten. En als ik niet goed genoeg ben, ben wel een goeie mechanieker.
Wim Hendriks trofee?quote:Op zondag 26 april 2015 19:45 schreef Carb het volgende:
Kasseien gingen goed. Haalde zelfs renners in. Later in de koers maar gewoon het tempo aangehouden van de voorganger om krachten te besparen.
Helaas wel twee keer gevallen en DNF.
Heb een uur in het peloton gereden, dus valt niet te zeggen. Tweede uur alleen maar achtervolgen tussen de auto's, maar had wel vertrouwen dat ik terug zou komen in het peloton, als ik niet weer was gevallen.quote:Op zondag 26 april 2015 19:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toch netjes, da's best een lastige koers. Zonder valpartijen was je wel gefinished?
Ja, dat is wel een inspanning, en kut dat je dan weer valt. Als je nog terug was gekomen, was je waarschijnlijk nog wel flink ver gekomen. Geen schade?quote:Op zondag 26 april 2015 19:52 schreef Carb het volgende:
[..]
Heb een uur in het peloton gereden, dus valt niet te zeggen. Tweede uur alleen maar achtervolgen tussen de auto's, maar had wel vertrouwen dat ik terug zou komen in het peloton, als ik niet weer was gevallen.
Motoman!quote:
Heb hem in koers ook niet gezien, zou goed kunnen. Hij heeft nog een best sprintje in zich, twee weken terug zette hij op de baan vanaf 15e plek aan en won de sprint alsnog.quote:Op zondag 26 april 2015 17:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thanks man. Leuk dat je er weer was. We komen elkaar laatste tijd veel tegen!![]()
Als je zo doorgaat kom je er vanzelf. Jij hebt tenminste de ballen om overal te starten!
Was zeker bij de funklasse, want ik zie hem niet bij de masters +40 en bij ons in de uitslag staan.
Ik poets niet om het poetsen. Als het droog weer is, neem ik de fiets niet af. Als het elke dag slecht weer is, neem ik hem daarna ff af, tenzij ik de volgende dag weer meot trainen en het weer slecht wordt, dan stap ik op een vuile fiets. Ketting neem ik dan alleen af met een doek en doe er nieuwe squirtlube op. Verder voor elke koers zorg ik dat ik met een schone fiets aan de start sta, dus dat is eigenlijk wel wekelijks.quote:Op zondag 26 april 2015 20:27 schreef Levitas het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk nog meer qua onderhield, op regelmatige basis?
Sowieso poets ik één keer per week m`n fiets, ketting en wielen helemaal met een sopje enzo (of ff snel na een regenachtig ritje), maar waar moet ik nog meer aan denken?
Voorwiel kapot, shifters beschadigd, kleding van overschoenen tot helm kapot. Rechterkant geschaafd + stukken blauw van been tot hoofd (minus rug), maar gelukkig geen hersenschudding of breuken. Leuke hobby.quote:Op zondag 26 april 2015 19:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een inspanning, en kut dat je dan weer valt. Als je nog terug was gekomen, was je waarschijnlijk nog wel flink ver gekomen. Geen schade?
Klote man. Net nieuwe fiets toch? Balen manquote:Op zondag 26 april 2015 20:46 schreef Carb het volgende:
[..]
Voorwiel kapot, shifters beschadigd, kleding van overschoenen tot helm kapot. Rechterkant geschaafd + stukken blauw van been tot hoofd (minus rug), maar gelukkig geen hersenschudding of breuken. Leuke hobby.
Frame was nieuw en lijkt nog heel, rest overgezet. Shifters denk ik alleen cosmetisch beschadigd. Ik wil hier niet zielig doen ofzo, maar wilde wel even een update geven aan de hand van het gevraagde advies.quote:Op zondag 26 april 2015 20:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klote man. Net nieuwe fiets toch? Balen man
Dat bedoel ikquote:Op zondag 26 april 2015 20:09 schreef Patroon het volgende:
Opzich vind ik Tommeke bij me wel een fijn gevoel. Als ik dan gewond in de berm lig, weet ik tenminste dat er iemand stopt
Respect!quote:Op zondag 26 april 2015 21:14 schreef ddx het volgende:
Ivo's 400 gereden afgelopen nacht/dag, was leuke uitdaging.
Vooral eens kijken hoe het is om in de nacht te rijden.
Viel me alles mee, lastige is wel dat je op zaterdag niet helemaal uitgerust aan de start staat.
(poging gedaan 's middags nog paar uur op bed te liggen, maar slapen kwam er niet van)
Goed nat geworden door 2 flinke regenbuien in de nacht, gelukkig niet al te koud.
Leuk groepje gevonden, helaas 2e deel van rit veel wachten op de wat langzamere mannen.
Maar goed gemaakt door flink wat op kop te rijden en de klimmetjes goed gas te geven.
Helaas wat Garmin issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren.
Bij eerste echt tussenstop had ik de garmin aan de powerbank gehangen, maar op de een of andere manier is daar iets mis gegaan.
Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit.
Laatste deel dus met telefoon opgenomen, alleen kwam ik er bij uploaden achter dat de .fit file maar 208km was. (precies tot ik oplader erin stopte)
Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer volhoudt.
Maar eens kijken voor powerbank die makkelijk op stuur oid te monteren is.
https://www.strava.com/activities/293123207
Waarom niet?quote:Op zondag 26 april 2015 20:32 schreef Wombcat het volgende:
Dat je je ketting niet in een sopje moet doen.
Zware paniekquote:Op zondag 26 april 2015 21:14 schreef ddx het volgende:
Ivo's 400 gereden afgelopen nacht/dag, was leuke uitdaging.
Vooral eens kijken hoe het is om in de nacht te rijden.
Viel me alles mee, lastige is wel dat je op zaterdag niet helemaal uitgerust aan de start staat.
(poging gedaan 's middags nog paar uur op bed te liggen, maar slapen kwam er niet van)
Goed nat geworden door 2 flinke regenbuien in de nacht, gelukkig niet al te koud.
Leuk groepje gevonden, helaas 2e deel van rit veel wachten op de wat langzamere mannen.
Maar goed gemaakt door flink wat op kop te rijden en de klimmetjes goed gas te geven.
Helaas wat Garmin issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren.
Bij eerste echt tussenstop had ik de garmin aan de powerbank gehangen, maar op de een of andere manier is daar iets mis gegaan.
Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit.
Laatste deel dus met telefoon opgenomen, alleen kwam ik er bij uploaden achter dat de .fit file maar 208km was. (precies tot ik oplader erin stopte)
Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer volhoudt.
Maar eens kijken voor powerbank die makkelijk op stuur oid te monteren is.
https://www.strava.com/activities/293123207
Alles voor niks dusquote:Op zondag 26 april 2015 21:46 schreef ddx het volgende:
Ach ik heb de stempels ook nog als bewijs dat ik het gefietst heb.
Maar strava is wel nice om terug te kijken en jammer dat ik nu m'n powerwaardes niet kan terugzien voor de klimmetjes.
Nah, beetje interesse in de fiets kan toch geen kwaad en ik ben nou eenmaal een nerd. En trainen doe ik wel, al is het een beetje onduidelijk waarvoor precies.quote:Op zondag 26 april 2015 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
waarom ga je niet gewoon trainen nerd
Ontvetter erop en in laten werken terwijl ik de rest poets, natuurlijkquote:Op zondag 26 april 2015 20:32 schreef Wombcat het volgende:
Dat je je ketting niet in een sopje moet doen.
naja, ook als het droog is komt er wel wat troep op de ketting enzo. Heb er trouwens ook weekenden bij dat ik de fiets niet poets, dus wekelijks klopt niet helemaal.quote:Op zondag 26 april 2015 20:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik poets niet om het poetsen. Als het droog weer is, neem ik de fiets niet af. Als het elke dag slecht weer is, neem ik hem daarna ff af, tenzij ik de volgende dag weer meot trainen en het weer slecht wordt, dan stap ik op een vuile fiets. Ketting neem ik dan alleen af met een doek en doe er nieuwe squirtlube op. Verder voor elke koers zorg ik dat ik met een schone fiets aan de start sta, dus dat is eigenlijk wel wekelijks.
Ontvet je je ketting elke week een keer ja?quote:Op zondag 26 april 2015 22:01 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ontvetter erop en in laten werken terwijl ik de rest poets, natuurlijk
Strava is niet belangrijk. Je brevethomologatienummer is wel belangrijk.quote:Op zondag 26 april 2015 21:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zware paniekfiets je dat hele klote eind, kom je er halverwege achter dat het waarschijnlijk allemaal voor niets is, want niet op strava
Oh, dat is dat tenminste één flinke valpartij geweestquote:Op zondag 26 april 2015 20:46 schreef Carb het volgende:
[..]
Voorwiel kapot, shifters beschadigd, kleding van overschoenen tot helm kapot. Rechterkant geschaafd + stukken blauw van been tot hoofd (minus rug), maar gelukkig geen hersenschudding of breuken. Leuke hobby.
Da's dus niet nodig.quote:Op zondag 26 april 2015 22:07 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ontvet je je ketting elke week een keer ja?
Eerder ontvette ik mijn ketting ook eens in de twee weken, sinds ik dat squirtlube gebruik nooit meer. Spul kost nog geen 10¤ en kan er zeker 9-11 maanden mee. Stukken goedkoper dan telkens je ketting ontvetten met spray insmeren (om het over het water nog niet te hebbenquote:Op zondag 26 april 2015 22:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's dus niet nodig.
Vet moet in de ketting blijven, als je 'm telkens ontvet, haal je het vet eruit.
Eigenlijk doe ik het nooit meer. Ik vervang gewoon regelmatig de ketting, is sowieso beter, want dan sluiten je kransjes minder.
Wel met enige regelmaat afnemen en opnieuw invetten (door drupje op elke schakel te doen).
Hoe werkt dat spul icm regen?quote:Op zondag 26 april 2015 23:10 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Eerder ontvette ik mijn ketting ook eens in de twee weken, sinds ik dat squirtlube gebruik nooit meer. Spul kost nog geen 10¤ en kan er zeker 9-11 maanden mee. Stukken goedkoper dan telkens je ketting ontvetten met spray insmeren (om het over het water nog niet te hebben. Neem ketting om de twee ritten af met een doek en eens in de week nieuwe laag wax erover. Grote voordeel is ook nog dat ketting en cassette er schoon uitzien
Mannen die eigenlijk in de 80 uurs kategorie thuishoren maar op safe spelen door toch in de 90-uurs groep te starten. Die dus makkelijk 15% sneller rijden dan ik. Dat is voor mij te rapquote:
kort gezegd olie en water stoten elkaar af, als je daar zeep als emulgator aan toevoegt dan kunnen olie en water zich wel mengen.quote:
Het is toch gewoon soppen, afspoelen, drogen, waxen/olieën en weer droogpoetsen? Daar blijft tie in ieder geval wel brandschoon van.quote:Op maandag 27 april 2015 06:56 schreef dop het volgende:
[..]
kort gezegd olie en water stoten elkaar af, als je daar zeep als emulgator aan toevoegt dan kunnen olie en water zich wel mengen.
en dat is doorgaans niet bevorderlijk voor de smering
Thanks, ik weet eigenlijk niet hoe het heette, maar er waren Australische vlaggen buiten, je kon er ook naar een andere bar lopen dan was je in de Ierse.quote:Op maandag 27 april 2015 07:54 schreef Tommeke het volgende:
Klote kolonel! Beterschap!
Was je in de Pacific Bar?
Ja, valt niet tegen. Ik had op basis van het weerbericht besloten niet te gaan fietsen vandaag, maar als ik nu naar buiten kijk, denk ik dat ik toch nog ff probeer een rondje te maken vandaagquote:
Beterschap manquote:Op maandag 27 april 2015 03:20 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nou wat een nacht, geëindigd in het UMCG ziekenhuis , daar gaat mijn (voor)seizoen.. Op straat vlakbij de Australische pub een ongelukkige stap gezet waarschijnlijk, en toen poef knieschijf die weg schoot, nu heb ik gips om mijn linkerbeen. Eens kijken hoe snel ik hier weer van herstel
Man man man, wat moet je snachts ook bij een pub?quote:Op maandag 27 april 2015 03:20 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nou wat een nacht, geëindigd in het UMCG ziekenhuis , daar gaat mijn (voor)seizoen.. Op straat vlakbij de Australische pub een ongelukkige stap gezet waarschijnlijk, en toen poef knieschijf die weg schoot, nu heb ik gips om mijn linkerbeen. Eens kijken hoe snel ik hier weer van herstel
Knap werk. Twijfelde er niet aan dat jou batterijtje itt tot je garmin die 400 vol zou houden.quote:Op zondag 26 april 2015 21:14 schreef ddx het volgende:
Ivo's 400 gereden afgelopen nacht/dag, was leuke uitdaging.
Vooral eens kijken hoe het is om in de nacht te rijden.
Viel me alles mee, lastige is wel dat je op zaterdag niet helemaal uitgerust aan de start staat.
(poging gedaan 's middags nog paar uur op bed te liggen, maar slapen kwam er niet van)
Goed nat geworden door 2 flinke regenbuien in de nacht, gelukkig niet al te koud.
Leuk groepje gevonden, helaas 2e deel van rit veel wachten op de wat langzamere mannen.
Maar goed gemaakt door flink wat op kop te rijden en de klimmetjes goed gas te geven.
Helaas wat Garmin issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren.
Bij eerste echt tussenstop had ik de garmin aan de powerbank gehangen, maar op de een of andere manier is daar iets mis gegaan.
Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit.
Laatste deel dus met telefoon opgenomen, alleen kwam ik er bij uploaden achter dat de .fit file maar 208km was. (precies tot ik oplader erin stopte)
Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer volhoudt.
Maar eens kijken voor powerbank die makkelijk op stuur oid te monteren is.
https://www.strava.com/activities/293123207
Ik heb zelf een pattenrichter hoor.quote:Op zondag 26 april 2015 21:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik
En ik zorg ervoor dat die ouwe z'n achterpatje gericht is.
Ah zonder erg dus, wel jammer dat je niet hebt uitgereden. Waarom viel je 2x? Wat gebeurde er?quote:Op zondag 26 april 2015 20:46 schreef Carb het volgende:
[..]
Voorwiel kapot, shifters beschadigd, kleding van overschoenen tot helm kapot. Rechterkant geschaafd + stukken blauw van been tot hoofd (minus rug), maar gelukkig geen hersenschudding of breuken. Leuke hobby.
als je het sop weer goed uit de ketting krijgt zou het geen bezwaar zijn.quote:Op maandag 27 april 2015 07:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon soppen, afspoelen, drogen, waxen/olieën en weer droogpoetsen? Daar blijft tie in ieder geval wel brandschoon van.
Ja dan had ik dit nu waarschijnlijk niet, maar dat is achteraf. Maar dit had eigenlijk overal kunnen gebeuren denk ik, ik hoorde van vrienden dat ik ook zo ineens op straat lag, toen moest ik de brancard op, volgens mij heb ik nog nooit zo geschreeuwdquote:Op maandag 27 april 2015 08:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Man man man, wat moet je snachts ook bij een pub?
Renners horen vroeg in bed te liggen, nu krijg je dit.
Zoals het hoort te werken. Al paar keer tochten van 3/4 uur gemaakt op de mtb in regen en modder. Ketting liep gewoon goed. Ketting is me er bijvoorbeeld nog nooit vanaf gevlogen ook geen last van chainsuck.quote:
Eerste paar keer heb ik het spul ook vervloekt omdat ik het ook niet kreeg zoals plaatjes op internet. Kwestie van goed ontvetten de allereerste keer. Ben je één a twee uur zoet (paar keer alles ontvetten) mee maar daarna hoef je het nooit meer schoon te maken met water, ontvetter of wat anders.quote:Op zondag 26 april 2015 23:36 schreef kanovinnie het volgende:
Van squirtlube word het bij mij maar vies en zwart eigenlijk
Zo is mijn ervaring ook.quote:Op maandag 27 april 2015 12:38 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zoals het hoort te werken. Al paar keer tochten van 3/4 uur gemaakt op de mtb in regen en modder. Ketting liep gewoon goed. Ketting is me er bijvoorbeeld nog nooit vanaf gevlogen ook geen last van chainsuck.
[..]
Eerste paar keer heb ik het spul ook vervloekt omdat ik het ook niet kreeg zoals plaatjes op internet. Kwestie van goed ontvetten de allereerste keer. Ben je één a twee uur zoet (paar keer alles ontvetten) mee maar daarna hoef je het nooit meer schoon te maken met water, ontvetter of wat anders.
Beterschap Meneer Broodje.quote:Op maandag 27 april 2015 10:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja dan had ik dit nu waarschijnlijk niet, maar dat is achteraf. Maar dit had eigenlijk overal kunnen gebeuren denk ik, ik hoorde van vrienden dat ik ook zo ineens op straat lag, toen moest ik de brancard op, volgens mij heb ik nog nooit zo geschreeuwd
Zijn jullie niet weg geweest?
@Tommeke was inderdaad Pacific en vond het daar erg leuk, leuke sfeer ook! Ik vind dat soort pubs veel leuker dan discotheken.
Grappig. Straks maar eens wat opsturen dan.quote:Op maandag 27 april 2015 14:21 schreef Yankee het volgende:
http://soigneur.nl/uit-het-magazine/king-mountain-day-2015/
Cafe ome koquote:Op maandag 27 april 2015 18:02 schreef Tommeke het volgende:
Same here. Ff met m'n vriendinnetje op pad. Genot.
@Broodje: Idd, vind zoiets ook veel leuker dan een discotheek. Of een café zoals de Pintelier. Lekker zitten en speciaalbiertjes drinken.
Gewoon verstand op 0 (bij mij niet zo moeilijk). Ik heb er geen moeite mee, deel het in mijn hoofd op in stukjes. Bijvoorbeeld die rit van vandaag. Dan kan ik bij Burgum ook direct binnendoor naar Leeuwarden. Maar dan heb ik met mezelf de afspraak gemaakt om iig via Dokkum te gaan. En afspraken met mezelf hou ik me aan. Kwam ik bij Leeuwarden aan en had ik nog 15min over. Dan denk ik, ach die extra 15 minuten kan ik ook nog wel missen, en dan pak ik er nog klein lusje bijquote:
Heerlijk juist!quote:
Hm. Klinkt logisch, maar lukt me niet. Enige manier waarop 't lukt is een route uitzetten. Of van te voren een punt bepalen waar ik heen wil. 1 punt. Geen 4.quote:Op maandag 27 april 2015 18:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gewoon verstand op 0 (bij mij niet zo moeilijk). Ik heb er geen moeite mee, deel het in mijn hoofd op in stukjes. Bijvoorbeeld die rit van vandaag. Dan kan ik bij Burgum ook direct binnendoor naar Leeuwarden. Maar dan heb ik met mezelf de afspraak gemaakt om iig via Dokkum te gaan. En afspraken met mezelf hou ik me aan. Kwam ik bij Leeuwarden aan en had ik nog 15min over. Dan denk ik, ach die extra 15 minuten kan ik ook nog wel missen, en dan pak ik er nog klein lusje bij
Als je dan je doelen daar ook op aanpast, heb je er zelf geen last vanquote:Op maandag 27 april 2015 19:02 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hm. Klinkt logisch, maar lukt me niet. Enige manier waarop 't lukt is een route uitzetten. Of van te voren een punt bepalen waar ik heen wil. 1 punt. Geen 4.
Ander idee zou zijn dat ik bijv. in Deventer een lekker wijf heb, voor een snelle wip. En dan een 2e in Lochem. 3e in Haaksbergen. Dat zou wel motiveren.
Je kan ook gewoon doen alsof je dat hebt voor jezelf. Flink blauwe ballen als je dan in Haaksbergen aankomt.quote:Op maandag 27 april 2015 19:13 schreef Oksel het volgende:
Die doelen heb ik al jaren. Maarja, de vrouw is 't er niet mee eens. Gezeik.
Heeft ze geen behoefte aan. Bovendien is ze momenteel zwanger. Dus dan bellen ze direct Greenpeace om d'r terug te rollen als ze binnenkomt. Zal geen succes worden. Alhoewel, je hebt mannen die er op kicken he.quote:Op maandag 27 april 2015 19:15 schreef Patroon het volgende:
Ga dan naar een parenclub, kan zij zich lekker uitleven en jij ook...of is het dan in eens een probleem?
Wel eens gefietst met een erectie? Ik niet. Maar lijkt me kudt.quote:Op maandag 27 april 2015 19:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon doen alsof je dat hebt voor jezelf. Flink blauwe ballen als je dan in Haaksbergen aankomt.
Als ze er wel behoefte aan had, zou je er dan voor open staan?quote:Op maandag 27 april 2015 19:19 schreef Oksel het volgende:
[..]
Heeft ze geen behoefte aan. Bovendien is ze momenteel zwanger. Dus dan bellen ze direct Greenpeace om d'r terug te rollen als ze binnenkomt. Zal geen succes worden. Alhoewel, je hebt mannen die er op kicken he.
Nooit last van gehad. Moet zeggen dat ik na de seks ook niet meteen op m'n fiets spring.quote:Op maandag 27 april 2015 19:21 schreef Patroon het volgende:
Ik heb vroeger in de nadagen van mijn 1e carrièreeens afgesproken met een meisje. Ik daar op de fiets heen en daarna ballen. Haha fietste verdomd lastig terug
Geen idee, misschien weten ze hier wat dit betekent?quote:Op maandag 27 april 2015 19:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nooit last van gehad. Moet zeggen dat ik na de seks ook niet meteen op m'n fiets spring.
Open staan in de parenclub, je moet er maar zin in hebben.quote:Op maandag 27 april 2015 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ze er wel behoefte aan had, zou je er dan voor open staan?
Geen idee, heb je daar ervaring mee?quote:Op maandag 27 april 2015 19:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Open staan in de parenclub, je moet er maar zin in hebben.
Mij ook niet.quote:Op maandag 27 april 2015 19:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Open staan in de parenclub, je moet er maar zin in hebben.
Een goede detective kan het zelfs terugvinden op stravaquote:Op maandag 27 april 2015 19:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geen idee, misschien weten ze hier wat dit betekent?![]()
Nee, jonge broekies hebben dat niet nodig.quote:Op maandag 27 april 2015 19:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geen idee, heb je daar ervaring mee?
Max 30 piek denk ik. Geen idee hoe het kan. Ik wilde een keer wegrijden bij het stoplicht en toen had ik ook opeens een gebroken spaak.quote:Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef ratatat het volgende:
Vandaag een spaak gebroken, heb echter geen idee hoe/wat/waarom. Wat zijn normaal gezien de mogelijke oorzaken hiervan?
En wat kost het ongeveer om bij de fm een nieuwe spaak erin te laten zetten en het wil te laten richten?
Ik was vorige week ¤17,50 kwijt voor:quote:Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef ratatat het volgende:
Vandaag een spaak gebroken, heb echter geen idee hoe/wat/waarom. Wat zijn normaal gezien de mogelijke oorzaken hiervan?
En wat kost het ongeveer om bij de fm een nieuwe spaak erin te laten zetten en het wil te laten richten?
zie je dat het daar veel relaxeter koersen is dan bij ons, veel meer ruimte.quote:Op maandag 27 april 2015 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dit is volgens mij die koers in Belgie ploegleidert
Ja daar kan ik zo door heen slalommenquote:Op maandag 27 april 2015 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
zie je dat het daar veel relaxeter koersen is dan bij ons, veel meer ruimte.
Die Waaltjes rijden wel aardig door hoor.quote:Op maandag 27 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja daar kan ik zo door heen slalommen
Checkquote:Op maandag 27 april 2015 19:19 schreef Oksel het volgende:
[..]
Alhoewel, je hebt mannen die er op kicken he.
welke maat zoek jij frame ?quote:
Mooi frame. Hou wel van zwart en witquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:18 schreef dop het volgende:
[..]
welke maat zoek jij frame ?
http://link.marktplaats.nl/m923571181
daar mee wil zelfs Opa Buzz een keertje met je fietsen
heb hem bij de primavera meet gezien , maar sla nooit zo op hoe groot mensen zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi frame. Hou wel van zwart en wit. Denk echter dat 57 te groot is voor Marco
In mijn beleving even lang als ik ben (1m80). Maar zou ook goed kunnen dat 57 wel kan. Is ook per merk weer verschillend.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:28 schreef dop het volgende:
[..]
heb hem bij de primavera meet gezien , maar sla nooit zo op hoe groot mensen zijn.
hij is een stuk kleiner dan ik , maar in mijn beleving bijna net zo groot als kano.
en dan is 57 aardig in de buurt
Uitkijken met die BMC frames, want die hebben een andere geometrie. 57cm frame heeft een 57,5cm bovenbuis terwijl de bovenbuis van de meeste 58cm frames niet verder komt dan iets van 56,n cm.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:28 schreef dop het volgende:
[..]
heb hem bij de primavera meet gezien , maar sla nooit zo op hoe groot mensen zijn.
hij is een stuk kleiner dan ik , maar in mijn beleving bijna net zo groot als kano.
en dan is 57 aardig in de buurt
Jij hebt toch ook een kort lijf en lange ledematen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn giosje is korter dan ze hoog is 58/56.5
grote aapfactorquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook een kort lijf en lange ledematen?
met aluminium ? weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:39 schreef ratatat het volgende:
Spaak was afgebroken in de nipple bij de velg. En de nipple is niet te bereiken vanaf de velg omdat alles mooi dichtgewerkt is met aluminium. Net langs 2 fietsenmakers gegaan en die konden hem beide niet fixen.
Zoals bij een campagnolo zonda?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:39 schreef ratatat het volgende:
Spaak was afgebroken in de nipple bij de velg. En de nipple is niet te bereiken vanaf de velg omdat alles mooi dichtgewerkt is met aluminium. Net langs 2 fietsenmakers gegaan en die konden hem beide niet fixen.
Idd een zonda. Maar begrijp niet echt wat je hier bedoelt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoals bij een campagnolo zonda?
[ afbeelding ]
Dan moeten ze effe een stukje staal in die nippel draaien en dan kan je hem er met een magneet naar toe trekken.
Daar had je in de tijd van buiscommandeurs en Mavic GP4 velgen heul geen last van.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:54 schreef kaasplankje het volgende:
ja het is er niet makkelijker op geworden met die kabels binnedoor en dichte velgen he jonges?
hahaha
Volgens mij zat er bij mijn Zonda's zo'n speciaal tooltje daarvoorquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Idd een zonda. Maar begrijp niet echt wat je hier bedoelt.
Oude nipple naar binnen drukken en door het ventielgat er uit.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Idd een zonda. Maar begrijp niet echt wat je hier bedoelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 28-04-2015 13:47:11 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
toen kon je zelfs je kransjes nog omdraaien op de cassette op je maillard schroefpignonquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar had je in de tijd van buiscommandeurs en Mavic GP4 velgen heul geen last van.
Zit inderdaad standaard een reparatiesetje bij Zonda's met een magneetje en een schroefje + instructiequote:Op dinsdag 28 april 2015 13:24 schreef dop het volgende:
[..]
oude nipple naar binnen drukken en door het ventielgat er uit.
nieuwe nippel met een kort stukje ijzer er ingeschroefd naar binnen en dan met een magneet naar het gat brengen.
geen rvs nemen dat is niet magnetisch
quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:40 schreef ratatat het volgende:
En dat schroefje draai je dan in de nippel om hem eruit te kunnen trekken? Want dan snap ik wel wat het idee is. Heb alleen dat setje niet. Wel net nieuwe zondas besteld, dus dan kan ik het binnenkort wel fixen hopelijk.
Apart, ik had ze er in ieder geval niet bij zitten. Mijn FM heeft ze overigens gewoon op voorraad liggenquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:33 schreef ratatat het volgende:
Krijg je toevallig ook extra spaken bij een setje nieuwe zondas of moet ik die apart bestellen?
Vorig jaar een week op een orbea orca gereden, was ook een maat groter maar dat was voor het goede net te groot, wil ook niet met een korter pen als 100 gaan werken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:15 schreef dop het volgende:
dan is de bmc een maat groter.
met je lengte zou dat wel kunnen maar is wel duidelijk anders dan dat je gewend bent.
lastig want als je een complete fiets koopt kun je dat nog wel even uitproberen.
maar met een los frame kom je daar pas achter als hij gekocht en opgebouwd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Misschien te strak afgesteld?quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je het gevoel hebt dat je fiets afwisselend naar links of naar rechts wil gaan, en zowiezo stroef stuurt...is dan het balhoofd verroets oid? Ik heb m'n ouwe MTB laatst van nieuwe remkabels en blokken voorzien, zodat ie als reservefiets kon dienen als iemand een lekke band heeft thuis, maar het is doodeng om er op te rijden merkte ik gisteren, het kreng wil absoluut niet rechtuit rijden, je zit elke seconde te corrigeren...
quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Vorig jaar een week op een orbea orca gereden, was ook een maat groter maar dat was voor het goede net te groot, wil ook niet met een korter pen als 100 gaan werken.
Als het frame maatje kleiner had geweest had het best wel goed uitgekomen allemaal.ziet er niet raar uit , maar zou je gevoel volgen, zou jammer zijn als je er veel tijd in steekt en er dan niet lekker op zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
komen nog kansen genoeg om een leuk frame op de kop te tikken
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
zou slechte reclame zijn als ze er extra spaken en nippels bij moesten doen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:33 schreef ratatat het volgende:
Krijg je toevallig ook extra spaken bij een setje nieuwe zondas of moet ik die apart bestellen?
zou goed kunnen maar dat moet je dan ook goed voelen als je stil staat en aan het stuur draaitquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je het gevoel hebt dat je fiets afwisselend naar links of naar rechts wil gaan, en zowiezo stroef stuurt...is dan het balhoofd verroets oid? Ik heb m'n ouwe MTB laatst van nieuwe remkabels en blokken voorzien, zodat ie als reservefiets kon dienen als iemand een lekke band heeft thuis, maar het is doodeng om er op te rijden merkte ik gisteren, het kreng wil absoluut niet rechtuit rijden, je zit elke seconde te corrigeren...
Ligt dat niet gewoon aan de geometrie van de mountainbiken? Oudere mountainbikes hebben vaak een kleinere naloop waardoor ze nerveuzer zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je het gevoel hebt dat je fiets afwisselend naar links of naar rechts wil gaan, en zowiezo stroef stuurt...is dan het balhoofd verroets oid? Ik heb m'n ouwe MTB laatst van nieuwe remkabels en blokken voorzien, zodat ie als reservefiets kon dienen als iemand een lekke band heeft thuis, maar het is doodeng om er op te rijden merkte ik gisteren, het kreng wil absoluut niet rechtuit rijden, je zit elke seconde te corrigeren...
Kolere kolonelquote:Op maandag 27 april 2015 03:20 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nou wat een nacht, geëindigd in het UMCG ziekenhuis , daar gaat mijn (voor)seizoen.. Op straat vlakbij de Australische pub een ongelukkige stap gezet waarschijnlijk, en toen poef knieschijf die weg schoot, nu heb ik gips om mijn linkerbeen. Eens kijken hoe snel ik hier weer van herstel
Eerst de vette delen helemaal schoonmaken en daarna verder met je frame zodat er niet nog een keer vetspetters op je frame belanden. Werkt voor mij meestal wel goedquote:Op zondag 26 april 2015 22:01 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ontvetter erop en in laten werken terwijl ik de rest poets, natuurlijk
[..]
Lagers naar de klote, heb ik ook al eens gehad.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je het gevoel hebt dat je fiets afwisselend naar links of naar rechts wil gaan, en zowiezo stroef stuurt...is dan het balhoofd verroets oid? Ik heb m'n ouwe MTB laatst van nieuwe remkabels en blokken voorzien, zodat ie als reservefiets kon dienen als iemand een lekke band heeft thuis, maar het is doodeng om er op te rijden merkte ik gisteren, het kreng wil absoluut niet rechtuit rijden, je zit elke seconde te corrigeren...
beetje afhankelijk van wat er in zit maar doorgaans niet duur en ook niet moeilijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 16:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Moeilijk om te vervangen, of duur?Zoals ik zei, het is een oud kreng. Maar als de onderdelen goedkoop zijn, is het een mooi oefenobject.
pff ik neem aan dat het 1 of ander goedkoop ding is, je fm heeft balhoofden vanaf een tientje met of zonder schroefdraad.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Moeilijk om te vervangen, of duur?Zoals ik zei, het is een oud kreng. Maar als de onderdelen goedkoop zijn, is het een mooi oefenobject.
ja ga dan wel naar een stadfietsen fm, dan kan je er gewoon iets supergoedkoops in zettenquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus op een zaterdagochtend slopen, en het kapotte onderdeel mee naar FM, en vragen om een nieuwe, als ik het zo lees. Duidelijk.
niet slopen meneer Fab.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus op een zaterdagochtend slopen, en het kapotte onderdeel mee naar FM, en vragen om een nieuwe, als ik het zo lees. Duidelijk.
Goeie tip, maar heb de Airchamp Pro CO2 pomp (www.rose et cetera) in de winkelwagen. Dan maakt het niet uit of je met of zonder draad patronen hebt.quote:
Viel toch wel mee?quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
En morgen eindelijk een keer die ff-ing wind uit aub.
Ach het was voor een gedeelte pech en ook een leermoment. Ik vind het wel leuk ook om te weten hoe het allemaal zit enzo.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:13 schreef Oksel het volgende:
Kano, wat een gekloot man. Ik ben blij dat ik dat niet zo hoef te doen, breng 'm naar Jan en die fixed 't van voor tot achter voor een paar tientjes. Geen geouwehoer.
Mooie wielen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:13 schreef Oksel het volgende:
Kano, wat een gekloot man. Ik ben blij dat ik dat niet zo hoef te doen, breng 'm naar Jan en die fixed 't van voor tot achter voor een paar tientjes. Geen geouwehoer.
Vanavond interclubcompetitie gereden. Ging niet heel hard, voor m'n gevoel. Gemiddelde snelheid 42,5, hartslag gemiddeld 173. En da's laag voor mijBen rond plaats 8 geëindigd, eerste 10 krijgen zelfs prijzengeld! Reed 60, in 't wiel van een eliterijder. Kon er ook niet meer overheen.
https://www.strava.com/activities/294354735/
En m'n nieuwe wieltjes zijn binnen. Supermooi. En strak. En licht. En gezien de hoeveelheid spaken vast ook stijf.
[ afbeelding ]
Afstand wordt verder dan de werkelijkheid door gps fouten.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:48 schreef ddx het volgende:
Naja afstand 42,5km en dan 1u moving time zou toch moeten kloppen dat gemiddeld ?
Inclusief alles alles alles 600 EUR. Heb wel luxere naaf er in laten zetten. Straightpull, carbon.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:53 schreef Tommeke het volgende:
Mooie wielen Ok! Kost dat nou? En zijn die velgen ook los te krijgen?
Of souplessequote:Op dinsdag 28 april 2015 23:10 schreef Oksel het volgende:
Trouwens Patty, ik had nog wel kransje kunnen gebruiken aan 't eind. Geen idee wat ik nu heb, 52 of 53, en achter 11 of 12. Maar miste er nog wel 1.
Als het volle bak gaat op vals plat naar beneden, dan is 120 een te hoge cadans. De dag dat ik in de kopgroep zat, zat ik een paar keer naar een groter verzet te zoeken en ik heb een 53x12.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Of souplesse
Met een cadans van 120 zit je op 52/12 iig al boven de 65 km/u.
Ik heb ook gemerkt dat als je te zwaar bijgeschakeld (stel je rijd 35 en je weet dat je zo op 45 zit), dat je dan niet wegkomt. Beter inderdaad licht weg want bijschakelen kan altijd nog.quote:Op woensdag 29 april 2015 07:31 schreef Patroon het volgende:
In NL is groter dan 52×11 niet nodig als niet harder dan 65 gaat. En dat gaat het bij de amateurs nooit, laat staan bij de clubkoersen. Max wat wij voor de wind reden was 63
En sprinten tot 60 kan je beste niet te zwaar doen. Op lager verzet en hoger cadans sprinten levert meer vermogen op. Veel renners zie je ook ff terug (lichter)schakelen, voordat ze aanzetten, dan schieten ze weg, net als je soms doet bij een auto, met terugschakelen om snel in te halen.
52x11 is zwaarder dan 53x12 toch?quote:Op woensdag 29 april 2015 06:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als het volle bak gaat op vals plat naar beneden, dan is 120 een te hoge cadans. De dag dat ik in de kopgroep zat, zat ik een paar keer naar een groter verzet te zoeken en ik heb een 53x12.
In een andere etappe viel in een lange afdaling even een gaatje in mijn groep, heb ik dicht moeten rijden met 70 km/u. Met mijn 53x12 ging dat net, met een compact was het niet gelukt.
Oksel heeft gewoon gelijk op dit punt. Als je dit soort dingen doet, dan is een compact niet handig in de afdalingen.
Edit: oh, ging over koersje in NL, dacht dat het over Sardinië ging
Ja ik heb wel getest met mijn vermogensmeter. Met een lichter verzet kwam ik tot hogere vermogenswaardes dan zwaarder schakelen. Terwijl gevoelsmatig zegt dat je zwaar moet sprinten. Maar vermogen is power * torque, dus dat is wel weer logisch.quote:Op woensdag 29 april 2015 07:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb ook gemerkt dat als je te zwaar bijgeschakeld (stel je rijd 35 en je weet dat je zo op 45 zit), dat je dan niet wegkomt. Beter inderdaad licht weg want bijschakelen kan altijd nog.
Nee.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik heb wel getest met mijn vermogensmeter. Met een lichter verzet kwam ik tot hogere vermogenswaardes dan zwaarder schakelen. Terwijl gevoelsmatig zegt dat je zwaar moet sprinten. Maar vermogen is power * torque, dus dat is wel weer logisch.
Ik heb je notabene gisteren nog een PM teruggestuurd fap kapitein, en de dag ervoor een blije post over mn op de rommelmarkt gekochte koninklijke zonnebril en Oksels zwangere chick.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is de Grip meister soms op vakantie ofzo, dat jullie weten?
haha foutje, ik bedoelde meer torque x omwentelingen is totale vermogen.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee.
http://nl.wikipedia.org/w(...)finitie_van_vermogen
Het logische is, dat je been 1000 joule kan trappen. Met een kortere tijd (lichter verzet) kan je meer joule's per tijdseenheid trappen waardoor je dus op een hoger wattage uitkomt.
Torque=moment=is een kracht. Power is ook je kracht. Dus volgens jou zou kracht keer kracht=wattage zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moment_(mechanica)
Nu kan Dr. Prof. P.A. Troon een hoop, maar niet de natuurkundewetten herschrijven
?? Ik weet niet aan wie je een bericht hebt gestuurd, maar niet aan mij, m'n inbox is een lege woestijn...en ik volg dit topic pas weer intensief als ik ook daadwerkelijk m'n kilometertjes weer maak. Anders wordt ik zo onzeker van al de stoere verhalenquote:Op woensdag 29 april 2015 08:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb je notabene gisteren nog een PM teruggestuurd fap kapitein
quote:Op woensdag 29 april 2015 07:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
52x11 is zwaarder dan 53x12 toch?
Klopt, 9,91m vs 9,26m per omwenteling.quote:Op woensdag 29 april 2015 07:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
52x11 is zwaarder dan 53x12 toch?
Compact is meestal 50. En weliswaar is 50x11 nog zwaarder dan 53x12, maar ik denk dat er genoeg met een compact rijden met een 12 als kleinste kransje (in de bergen), zeker diegenen die nog 10-speed rijden. Iig heb ik er wel eens een paar af zien waaien met een compact, omdat ze niet meer voldoende konden bijtrappen.quote:Op woensdag 29 april 2015 07:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
52x11 is zwaarder dan 53x12 toch?
Ik rijd met 50x12, heb tot nu toe één keer een 11 willen hebben en dat was een elite koers in Duitsland met een stuk flinke wind mee, toen zat ik in de neutralisatie al een cadans van 125 rond te draaien.quote:Op woensdag 29 april 2015 09:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Compact is meestal 50. En weliswaar is 50x11 nog zwaarder dan 53x12, maar ik denk dat er genoeg met een compact rijden met een 12 als kleinste kransje (in de bergen), zeker diegenen die nog 10-speed rijden. Iig heb ik er wel eens een paar af zien waaien met een compact, omdat ze niet meer voldoende konden bijtrappen.
Weet niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is de Grip meister soms op vakantie ofzo, dat jullie weten?
Ik reed vroeger als nieuweling (16 jaar) ook wel op Corpus. Mochten we max 52x16 hebben. hahahquote:Op woensdag 29 april 2015 10:11 schreef Tommeke het volgende:
Toen ik begon met koersen reed ik met een 48x12
Dat was toen wel genoeg bij de sportklasse beunhazen. Op de baan hier wel eens in de problemen gekomen als het boven de 50 ging
Bij een elitekoers in België heb ik eens meegemaakt dat ik met een 53x11 nog naar een zwaarder verzet zocht. Maar dat ging dan ook 70 (vals plat naar beneden).quote:Op woensdag 29 april 2015 09:54 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ik rijd met 50x12, heb tot nu toe één keer een 11 willen hebben en dat was een elite koers in Duitsland met een stuk flinke wind mee, toen zat ik in de neutralisatie al een cadans van 125 rond te draaien.Overigens was dat niet de reden dat ik eraf moest.
Je ziet nu ook zovaak nieuwelingen als gekken tollen om mee te komen somsquote:Op woensdag 29 april 2015 10:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik reed vroeger als nieuweling (16 jaar) ook wel op Corpus. Mochten we max 52x16 hebben. hahah
waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 29 april 2015 11:08 schreef Carb het volgende:
Voor criteriums is 50x11 zat als niet-sprinter. Een 50 voorblad vind ik zelfs fijner dan een 52, want er zijn gewoon momenten dat het minder hard gaat dan 35 per uur en dat je moet accelereren en dat doe ik liever zittend dan staand.
Kan je achter ook tandje terugschakelen toch? Ik schakel sowieso bijna elke haaksebocht ff tandje terug om makkelijk op te trekken. Tenzij ik dusdanig voorin zit, dat ik trappend de bocht door kan.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:08 schreef Carb het volgende:
Voor criteriums is 50x11 zat als niet-sprinter. Een 50 voorblad vind ik zelfs fijner dan een 52, want er zijn gewoon momenten dat het minder hard gaat dan 35 per uur en dat je moet accelereren en dat doe ik liever zittend dan staand.
Met een licht verzet kan je sneller accelereren en als je zit kan je makkelijker schakelen. Opwaartse beweging lukt mij ook beter zittend.quote:
52x21 is nogal schuin.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan je achter ook tandje terugschakelen toch? Ik schakel sowieso bijna elke haaksebocht ff tandje terug om makkelijk op te trekken. Tenzij ik dusdanig voorin zit, dat ik trappend de bocht door kan.
Ik vind staan juist wel lekker met aanzetten. Kan dan ook goed kracht doseren.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:34 schreef Carb het volgende:
[..]
Met een licht verzet kan je sneller accelereren en als je zit kan je makkelijker schakelen. Opwaartse beweging lukt mij ook beter zittend.
Volgens mij staan veel renners omdat ze niet verder kunnen terugschakelen.
[..]
52x21 is nogal schuin.
Ik ga soms ff kort staan en dan weer snel zitten doorversnellen. Denk niet dat ze staan omdat niet lichter kunnen, sommigen vinden dat gewoon fijn. In een criterium komt hij nooit op de 21. Denk eerder rond 17-18.weet eigenlijk niet,kijk nooit naar achter, maar merk wel dat het ket niet schuin staat.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:34 schreef Carb het volgende:
[..]
Met een licht verzet kan je sneller accelereren en als je zit kan je makkelijker schakelen. Opwaartse beweging lukt mij ook beter zittend.
Volgens mij staan veel renners omdat ze niet verder kunnen terugschakelen.
[..]
52x21 is nogal schuin.
Had je nou maar Di2, dan kan je dat ook analyzeren.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ga soms ff kort staan en dan weer snel zitten doorversnellen. Denk niet dat ze staan omdat niet lichter kunnen, sommigen vinden dat gewoon fijn. In een criterium komt hij nooit op de 21. Denk eerder rond 17-18.weet eigenlijk niet,kijk nooit naar achter, maar merk wel dat het ket niet schuin staat.
quote:Op woensdag 29 april 2015 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit weekend eens mijn stuur eens wat lager zetten.
Een begin maken om de spacertoren wat lager te maken. Zadeltasje is al verdwenen, ventieldopjes zijn ook weg. Dus langzaam maar zeker wordt de fiets wat gesiogneerder.
Beter een spacertoren dan kut op je fiets zitten hoor.quote:Op woensdag 29 april 2015 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dit weekend eens mijn stuur eens wat lager zetten.
Een begin maken om de spacertoren wat lager te maken. Zadeltasje is al verdwenen, ventieldopjes zijn ook weg. Dus langzaam maar zeker wordt de fiets wat gesiogneerder.
Nou nee dat niet, maar wel goede herrinneringen aan de vroegere GP Wielerrevue, die toertocht van 200km. Ooit eerste 2 uur met 38 gemiddeld gereden en toen maar afgehaakt om koffie met appeltaart naar binnen te werken. En vóór de laatste beklimming van Peeske Bult nog een gratis massage van een hele lieve plaatselijke schone mogen ontvangen. Zat allemaal in de prijs inbegrepen. En nee, geen happy ending, althans, niet daar.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Wombcat het volgende:
Er wordt dit jaar nog een heuse cyclo georganiseerd in Nederland, 31 mei in 's Heerenberg. Meer info:
http://www.wielerfestival(...)viteiten/medio-fondo
6 ronden van 17 km op een afgesloten parkoers met in totaal 1100 hoogtemeters. Ik heb me net ingeschreven, was maar ¤15voorinschrijving kan tot 1 mei. Maximaal 200 man aan de start.
Meer Fok!kers die mee gaan doen?
Ja ploegmaat van me had het daar ook al over. Zal nog ff met hem overleggen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Wombcat het volgende:
Er wordt dit jaar nog een heuse cyclo georganiseerd in Nederland, 31 mei in 's Heerenberg. Meer info:
http://www.wielerfestival(...)viteiten/medio-fondo
6 ronden van 17 km op een afgesloten parkoers met in totaal 1100 hoogtemeters. Ik heb me net ingeschreven, was maar ¤15voorinschrijving kan tot 1 mei. Maximaal 200 man aan de start.
Meer Fok!kers die mee gaan doen?
2 stuurlinten over elkaar dus?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |