Is een exotische diersoort die normaal niet in Nederland voorkomt. Zal wel losgelaten zijn door iemand.quote:Op zondag 26 april 2015 12:03 schreef Syntos het volgende:
Waarom zou je hem niet gewoon terug in de sloot zetten als hij daar vandaan komt?
Dat is wel een hele foute uitspraak.quote:Op zondag 26 april 2015 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die hoort hier dus niet thuis, dus de enige humane manier is het doodmaken, want dood gaat die toch, want hier hoort die niet thuis.
In een aquarium kan het prima. Maar mijn aquarium heeft geen plek voor deze klepper.quote:Op zondag 26 april 2015 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die hoort hier dus niet thuis, dus de enige humane manier is het doodmaken, want dood gaat die toch, want hier hoort die niet thuis.
Dieren die je vangt buiten en hier in NL niet thuis horen is pas fout.quote:
http://www.pretmetrep.nl/quote:Op zondag 26 april 2015 16:56 schreef Gebruikersna het volgende:
Iemand?Ik kan hem echt geen dagen in een tupperware-bakje houden
Wat kost dat om zo een ding te nemen als leek?quote:Op zondag 26 april 2015 16:56 schreef Gebruikersna het volgende:
http://www.smulweb.nl/recepten?query=kikkerbillenquote:Op zondag 26 april 2015 16:56 schreef Gebruikersna het volgende:
Een tropisch aquarium. Ik heb er zelf ook gehad vroeger, gewoon bij de vissen. Niks extra's voor nodig.quote:Op zondag 26 april 2015 17:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat kost dat om zo een ding te nemen als leek?
Als je dus niks hebt hequote:Op zondag 26 april 2015 17:32 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Een tropisch aquarium. Ik heb er zelf ook gehad vroeger, gewoon bij de vissen. Niks extra's voor nodig.
Ik zal foto's postenquote:Op zondag 26 april 2015 17:48 schreef Gebruikersna het volgende:
Met een beetje geluk komt dit tot een goed eindeGeweldig dat er zulke mensen zijn
Jij bent natuurlijk niet verbaasd hèquote:
Ik had niet bepaald ineens afgevoerd moet worden wegens shockverschijnselen neequote:Op zondag 26 april 2015 17:57 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk niet verbaasd hè
Nee, hij komt een nachtje logeren en morgen breng ik 'm naar de reptielenopvang
Het gaat beslist in orde komen! Net van de opvang een snelle cursus kikker-opvang gehad en ik denk dat ik het ga redden! Het leuke deel komt straks (wormen vangen)quote:Op zondag 26 april 2015 18:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik had niet bepaald ineens afgevoerd moet worden wegens shockverschijnselen nee![]()
Lief dat je dat toch weer doet! Succes met Kermit!
Hu!quote:Op zondag 26 april 2015 18:04 schreef Queller het volgende:
[..]
Het gaat beslist in orde komen! Net van de opvang een snelle cursus kikker-opvang gehad en ik denk dat ik het ga redden! Het leuke deel komt straks (wormen vangen)
pak een riek (hooivork) of een schep, zet hem in het gras en wip hem steeds heen en weer. Koekjequote:Op zondag 26 april 2015 18:04 schreef Queller het volgende:
[..]
Het gaat beslist in orde komen! Net van de opvang een snelle cursus kikker-opvang gehad en ik denk dat ik het ga redden! Het leuke deel komt straks (wormen vangen)
Komt goed; moest ik vroeger ook voor mijn broer doen als hij wilde gaan vissenquote:Op zondag 26 april 2015 18:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
pak een riek (hooivork) of een schep, zet hem in het gras en wip hem steeds heen en weer. Koekje
Ik vind het schattig, maar hij gaat morgen fijn naar de reptielenopvang in Den Haag. De man van aldaar was verbaasd dat ie in het wild is gevonden en daar had weten te overleven. Morgen in Hart van Nederlandquote:Op zondag 26 april 2015 18:28 schreef Geerd het volgende:
Ik bied financiele steun aan!! Doe maar een DM
Hij heeft niet de gemiddelde lengte penis als op Fok iigquote:Op zondag 26 april 2015 19:17 schreef Queller het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Kermwit noem ik 'm! Hoewel hij eigenlijk meer geel / roze is
Ik krijg kippenvel van het beest: zit ik klaar met mijn camera, begint ie ineens rondjes te zwemmen
Goed, het eerste deel van de reis zit erop. Morgen naar Den Haag; ze kijken uit naar zijn komst!
Ik lijk wel gek
Dat is zijn staart Geerdquote:Op zondag 26 april 2015 19:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hij heeft niet de gemiddelde lengte penis als op Fok iig
quote:Op zondag 26 april 2015 19:17 schreef Queller het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik krijg kippenvel van het beest: zit ik klaar met mijn camera, begint ie ineens rondjes te zwemmen
Goed, het eerste deel van de reis zit erop. Morgen naar Den Haag; ze kijken uit naar zijn komst!
Ik lijk wel gek
Het is wel een beetje een griezel!quote:Op zondag 26 april 2015 19:17 schreef Queller het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik lijk wel gek
Gohquote:Op zondag 26 april 2015 19:29 schreef mootie het volgende:
Tis niet echt een knapperd. Mijn kikkerhart slaat er niks harder door.
Schattig en groen meldt zich.quote:Op zondag 26 april 2015 19:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het is wel een beetje een griezel!De schattige van de groene muppetvariant ontbreekt hier volledig
![]()
Helemaal naar Den Haag! Zwaai ff als je er bent
Het is wel een schatje hoor; hij zit heel gezellig te zitten en zwemt wat rond...quote:Op zondag 26 april 2015 19:29 schreef mootie het volgende:
Tis niet echt een knapperd. Mijn kikkerhart slaat er niks harder door.
My pleasure!quote:Op zondag 26 april 2015 19:29 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Bedankt voor het opvangen van Kermwit![]()
Goede actie van jou! Kikkerheld!quote:Op zondag 26 april 2015 19:32 schreef Gebruikersna het volgende:
Blij dat hij van de sloot en dood gered is in ieder geval.
Ik moest een kipfilet-grapje maken van m'n vader, die had ik gemist denk ik
De reptielenopvangmeneer is tropts op jequote:Op zondag 26 april 2015 19:32 schreef Gebruikersna het volgende:
Zonder jou had hij er niet gekomen, dus we moeten jou bedankenquote:Op zondag 26 april 2015 19:34 schreef Queller het volgende:
[..]
De reptielenopvangmeneer is tropts op je
Ik zei het gelijk tegen je vader: het lijkt wel een kipfilet met pootjes. Je paps vond 'm katslelijkquote:Op zondag 26 april 2015 19:32 schreef Gebruikersna het volgende:
Een goede joint-venture! Daar houden we het opquote:Op zondag 26 april 2015 19:35 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Zonder jou had hij er niet gekomen, dus we moeten jou bedanken
Dat zei hij vanochtend al ja, dat het een walgelijk ding wasquote:Op zondag 26 april 2015 19:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zei het gelijk tegen je vader: het lijkt wel een kipfilet met pootjes. Je paps vond 'm katslelijk![]()
![]()
Het gaat om het innerlijk zullen we maar zeggenquote:Op zondag 26 april 2015 19:36 schreef Gebruikersna het volgende:
[..]
Dat zei hij vanochtend al ja, dat het een walgelijk ding was
gewoon emmer water over het gras, met regen komen ze omhoogquote:Op zondag 26 april 2015 18:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
pak een riek (hooivork) of een schep, zet hem in het gras en wip hem steeds heen en weer. Koekje
Misschien moet je het even voordoenquote:Op zondag 26 april 2015 20:03 schreef Queller het volgende:
Zojuist het avondeten geserveerd: 5 medium-sized wurms. Geloof niet dat ie honger heeft
Yupsquote:Op zondag 26 april 2015 20:20 schreef Holyme het volgende:
Van kittens vangen (dat was jij toch?) naar kikkers opvangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hè. Ik zit nét te eten. Kan jij het even komen doen?quote:
[ Bericht 14% gewijzigd door Queller op 26-04-2015 20:37:09 ]
Ik denk dat die een beetje gestressed is als straks iedereen klaar is met hem uitlachen en slaapt gaat tie wel etenquote:Op zondag 26 april 2015 20:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Misschien moet je het even voordoen
Ja nee, geen vervoer, schoenen kwijt, de katten willen niet van schoot en ik moet zo de hamster nog in bad doen. Het gaat écht niet. Sorry. Misschien kun je het na het eten even voordoenquote:Op zondag 26 april 2015 20:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Hè. Ik zit nét te eten. Kan jij het even komen doen?
Nee, ja; dan gaat het nietquote:Op zondag 26 april 2015 20:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ja nee, geen vervoer, schoenen kwijt, de katten willen niet van schoot en ik moet zo de hamster nog in bad doen. Het gaat écht niet. Sorry. Misschien kun je het na het eten even voordoen
quote:
He wat komt mij dit bekent voor?? Welke film was dat?quote:Op zondag 26 april 2015 20:32 schreef Queller het volgende:
Even terugzwaaien allemaal!
[ link | afbeelding ]
Kermwit in de Curverbakquote:Op zondag 26 april 2015 20:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
He wat komt mij dit bekent voor?? Welke film was dat?
Jezus, dat lijkt wel een vieze dooie kikker op sterk waterquote:Op zondag 26 april 2015 19:17 schreef Queller het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik lijk wel gek
Toen hij eerder in een klein bakje zak, leek het dat nog meerquote:Op zondag 26 april 2015 22:09 schreef Valerie. het volgende:
Jezus, dat lijkt wel een vieze dooie kikker op sterk water
Geeft niet; ik keur 'm goed!quote:Op zondag 26 april 2015 22:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee klopt maar nu weet ik niet meer waar die afbeelding van is
Je mag wel even langskomen voor een persoonlijke kennismakingquote:Op maandag 27 april 2015 00:13 schreef mootie het volgende:
Ik vind hem steeds knapper worden, misschien wordt het toch nog iets.
quote:Op zondag 26 april 2015 20:28 schreef Queller het volgende:
[..]
YupsJa! Wist ff niet zeker onder welk account dat was, dus hield het een beetje oppervlakkig. Wat een actie ook, dan valt een kikker in je huis nog wel mee, haha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Hè. Ik zit nét te eten. Kan jij het even komen doen?
Hoe is het nu met die laatste, ben je al onderweg?![]()
Daar mag ie gewoon blijven. Bij zijn soortgenotenquote:Op maandag 27 april 2015 06:53 schreef Isabeau het volgende:
Mooi gedaan, QuellerMaar ja, en nu? Is de reptielenopvang permanent of zoekt die ook een nieuw plekje?
Het zit er vast snorquote:Dieren die bij ons een nieuw huis vinden, gaan eerst een poosje de quarantaine in. Gedurende deze eerste weken kunnen wij kijken of de dieren gezond zijn en ze eventueel voorzien van medische hulp. Als de dieren helemaal tiptop in orde zijn, gaan ze -indien mogelijk- bij hun soortgenoten. Dieren die gezond zijn, kunnen voor onze educatieve doeleinden worden ingezet en krijgen dus naast een goed, óók een ook een nuttig leven.
Ik hoef er in elk geval niet voor naar Duitsland, maar slechts naar Den Haagquote:Op maandag 27 april 2015 09:38 schreef Holyme het volgende:
Ja! Wist ff niet zeker onder welk account dat was, dus hield het een beetje oppervlakkig. Wat een actie ook, dan valt een kikker in je huis nog wel mee, haha.
Hoe is het nu met die laatste, ben je al onderweg?
quote:Op maandag 27 april 2015 13:03 schreef Gebruikersna het volgende:
Ik zie net op de foto dat hij zwarte tenen heeft, schijnt dat ze dan in paringsstand zitten![]()
Is het niet schattigquote:Misschien krijgt Kermwit wel een eigen gezinnetje in Den Haag
Zegquote:
Helemaal topquote:
Axolotlquote:Op maandag 27 april 2015 17:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze ook in Dierenpark Amersfoort. Een soort Quetzalcatl ofzo
Ik moest lachenquote:Op maandag 27 april 2015 17:50 schreef Aventura het volgende:
Zoiets hebben ze ook in Dierenpark Amersfoort. Een soort Quetzalcatl ofzo
Ik zal er eens naar vragen!quote:Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef Duufje het volgende:
Ahh wat tof!!.
Fijn dat er nog mensen als TS en Queller bestaan, jullie zien het misschien als kleine moeite maar niet veel mensen zullen jullie na doen.
Zit er nog een foto in, als ie op z'n bestemming is, Queller?
Ik heb geen flauw ideequote:Op dinsdag 28 april 2015 06:50 schreef Gebruikersna het volgende:
Ohh, geweldig![]()
Is dat reptielenopvangcentrum eigenlijk ook open voor bezoekers? Ik zie op de site alleen dat je ze aan huis kunt vragen, Anders zou ik er wel eens willen gaan kijken
regel jij dat eensquote:Op maandag 27 april 2015 21:31 schreef Queller het volgende:
En de foto is ook toegezegd. Wat een lieffies!
Als we in F&F nog eens een asielactie doen, dan zou PretMetRep best wel eens een goede kandidaat kunnen zijn
Ik weet. Zaligquote:Op dinsdag 28 april 2015 11:36 schreef Muck het volgende:
Queller, je weet dat ik stiekem van je hou hè?
ik mail ze wel evenquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:57 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee
Als je een berichtje stuurt naar het 06-nummer dan krijg je vast antwoord
Kermwit!quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:01 schreef Queller het volgende:
Kerm(w)it Willy is gearriveerd in zijn nieuwe verblijf; eind goed al goed!
Lekker chillen tussen het groen:
[ link | afbeelding ]
Strak en sexy buikje:
[ link | afbeelding ]
Helleu
[ link | afbeelding ]
Ik zie dit topic vandaag pasquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:01 schreef Queller het volgende:
[ link | afbeelding ]
Strak en sexy buikje:
[ link | afbeelding ]
Helleu
[ link | afbeelding ]
Dat heb ik met users in F&F. Eentje kan een heel topic vies maken. Ik zeg wel eens tegen Danny: eikenhouten eettafel erop en niet meer over nadenken. Maar ja, dat schijnt dan weer niet te mogenquote:Op dinsdag 28 april 2015 19:19 schreef bruinwerker het volgende:
1 zo'n kikkertje kan de hele flora en fauna naar de tyfus helpen. Gewoon een steen erop en dan in de prullenbak.
Uhhh... dat was altijd al het plan hoor; lees maar even terugquote:
Alle beesten en planten die hier niet thuis horen hebben de potentie gevaarlijk te zijn. (dat ben je met me eens hoop ik). Waarom zou je dat risico lopen? dus of in een aquarium houden of doodmaken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat heb ik met users in F&F. Eentje kan een heel topic vies maken. Ik zeg wel eens tegen Danny: eikenhouten eettafel erop en niet meer over nadenken. Maar ja, dat schijnt dan weer niet te mogen
Zomaar een vraagje: heb je je een klein beetje verdiept in deze kikker? Vast niet. Anders zou je je niet zo aanstellen. Tipje van de pro: hoe minder je weet, hoe meer je dénkt te weten. Verstandig gebruikmaken van de vrijheid te spreken (typen) is dan het devies. Of zo mijn moeder altijd zegt: "Intelligent kijken en géén domme dingen zeggen, dan red je je er wel uit!"
Ik reageerde op bruinwerker, waarom je hem dood zou maken als die al goed terecht is, buiten het feit dat die misschien wel in elke vijver kanquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:00 schreef Queller het volgende:
[..]
Uhhh... dat was altijd al het plan hoor; lees maar even terug
Deze soort leeft in de natuur in groepen. Die moet je niet in z'n eentje in een bakkie water zetten; da's zielig! Hij zit nu een weekje in afzondering om ziekte uit te sluiten en dan gaat ie bij 12 anderen
Sterker nog: zelfs dieren die hier wel thuishoren kunnen gevaarlijk zijn. Net als flessenwater (in grote hoeveelheden) een lantaarnpaal (op je hoofd) en een vleesvork (achterstevoren in je endeldarm).quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:08 schreef bruinwerker het volgende:
Alle beesten en planten die hier niet thuis horen hebben de potentie gevaarlijk te zijn. (dat ben je met me eens hoop ik). Waarom zou je dat risico lopen? dus of in een aquarium houden of doodmaken.
Ik las je post niet goedquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:29 schreef Geerd het volgende:
Ik reageerde op bruinwerker, waarom je hem dood zou maken als die al goed terecht is, buiten het feit dat die misschien wel in elke vijver kan
Heb je het topic wel gelezen? Het beestje is juist uit de sloot gehaald en zit nu in de opvang. Welk risico wordt er nu gelopen dan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:08 schreef bruinwerker het volgende:
[..]
Alle beesten en planten die hier niet thuis horen hebben de potentie gevaarlijk te zijn. (dat ben je met me eens hoop ik). Waarom zou je dat risico lopen? dus of in een aquarium houden of doodmaken.
Ja, dat snap ik. Maar ik had heul geen tijd om bordjes te makenquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het jammer dat de kikker geen bordjes kreeg
Oh,quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:01 schreef Queller het volgende:
[ link | afbeelding ]
Strak en sexy buikje:
[ link | afbeelding ]
Helleu
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |