abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152034253
Zwangerschap en Geboorte
2015

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiėle fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_152034346
Is zondag nog steeds de massale wisseldag? 34 weken vandaag! *O* Vind het nu wel hard gaan.

Moet binnenkort voor een groeiecho gaan. Vrijdag liep de baby 2 weken voor op de 'normale' groei, dus de verloskundige wilde toch even kijken hoe groot 'ie nou echt is...
pi_152034616
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:46 schreef Gevalletje het volgende:
Spannend Twist, met de exacte termijn ben ik bevallen! En dacht zelf toch echt wel over m'n UD heen te gaan.
Ja, dat zegt dat kleine stemmetje in m'n achterhoofd dus ook steeds: "Wie weet begint het over 5 minuten wel", maar toch kan ik me er niks bij voorstellen :')
Heb -voor zover ik weet- ook echt nog geen enkele voorwee gehad ofzo, en amper harde buiken (alleen als ik 's nachts moet plassen). Maar we gaan het zien! ;)

Als ik alle posts zo lees (en die foto van Mignonne zie O+ !) ben ik blij dat ik toch nog een paar maat 50 pakjes gekocht heb O+
Heb nu een 50 en een 56 pakje in de tas zitten, misschien toch maar 2x 50 doen dan...

En over de baby voelen: mijn placenta ligt linksvoor, dus daar heeft het best een tijdje geduurd voordat ik iets voelde. Maar voelde rond 17 weken rechtsvoor wel wat gekriebel wat de kleine bleek te zijn O+ bij mij voelde het een beetje alsof er een druppel over m'n huid rolde, maar dan aan de binnenkant, zeg maar (beetje vage omschrijving, maar ik kon zelf niet zoveel met 'vlinder gefladder' enzo ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 26-04-2015 12:24:00 ]
pi_152034716
Hier totaal geen tekenen (meer) van dat Frits snel komt... Van de week wel een paar uur lage rugpijn en buikkramp gehad maar daar is het helaas bij gebleven.

Hier veel grijze en (mint) groene kleertjes O+ en ook geen drukke prints, vind dat zelf voor een pasgeboren kindje niet zo, wel weer als ze wat ouder zijn, maar de eerste kleertjes heb ik het liefst zo zacht en rustig mogelijk :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zondag 26 april 2015 @ 11:42:42 #5
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152034838
Ik voel de baby wel inmiddels met bijna 22 weken, maar nog steeds maar zacht en weinig. Ik weet trouwens niet waar mijn placenta zit, is nooit gezegd.

Gisteren gingen we eten bij vrienden en van te voren stuurde zij een sms of we kaasfondue wilden. Ja hoor! Ik dacht wel gelijk: daar zit alcohol in, maar ze weet dat ik zwanger ben dus ik nam aan dat ze daar wel rekening mee zou houden. Ook toen we er waren zei ze nog dat ik alles kon eten wat ze gehaald had. Na een paar hapjes kaasfondue (lekker! :9 ) vroeg ik of ze het zelf gemaakt had. Nee, uit een pakje. Oh, er zit toch geen alcohol in? Uuuhm, verpakking opgezocht, ja zit wijn in... :') :|W ;(
Nou ja, wel jammer dus, hoewel ik me niet zorgen maak om die paar hapjes.

En verder was mijn moeder hier vrijdag en die liet een vestje zien dat ze aan het breien was, ooooh zo leuk O+ O+ En het past qua kleuren precies bij een broekje van de Zara dat ik gekocht heb (poezenbroek O+ ) Verder heb ik nog niet zoveel kleertjes, ik hoop morgen misschien op een rommelmarkt wat te kunnen scoren voor weinig :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152034914
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:38 schreef klumsy het volgende:
Hier totaal geen tekenen (meer) van dat Frits snel komt... Van de week wel een paar uur lage rugpijn en buikkramp gehad maar daar is het helaas bij gebleven.

Hier veel grijze en (mint) groene kleertjes O+ en ook geen drukke prints, vind dat zelf voor een pasgeboren kindje niet zo, wel weer als ze wat ouder zijn, maar de eerste kleertjes heb ik het liefst zo zacht en rustig mogelijk :)
Nee ik vind dat drukke ook niks. Voor zo'n klein frutsje moet het lekker zacht en rustig, vind ik.
pi_152034933
Volgens mij is die alcohol, helemaal in zo'n kant & klare wijnfondue echt zo verdampt...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152034981
alcohol verdampt nooit helemaal. na twee uur koken is 75% verdampt.

dan is er dus nog maar een spoortje over, en dat kan misschien niet zoveel kwaad, maar als je geen alcohol wilt nemen dan moet je t toch niet doen.

zelfde geldt voor bolognesesaus met rode wijn erdoor/stoofvlees met bier etc.
Kwak
  zondag 26 april 2015 @ 11:49:52 #9
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152034991
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 11:47 schreef Skoap het volgende:
Volgens mij is die alcohol, helemaal in zo'n kant & klare wijnfondue echt zo verdampt...
Ja, ik heb geen idee. Ik las hier ook wel eens iets dat het uren duurt voor alle alcohol verdampt is, dus ik heb het risico maar niet genomen. Ze hebben daarna een ander kaasding voor me gefabriceerd, dus ik had alsnog O+ kaas O+

Edit- ah wat kwak zegt dus :)
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152035009
Hier helemaal op de mintgroentour ook. In combinatie met roze en grijs vind ik erg leuk. *; Babyblauw vind ik dan wel weer erg leuk, maar dan voor meisjes. :P

Alcohol is hier een no-go. Maar dat drink ik sowieso niet, dus dat is makkelijk praten.

Ik dacht de baby te voelen met 14,5e week. Achteraf gezien zou dat ook best kunnen, maar ik durfde er toen uiteraard niet vanuit te gaan. Af en toe beweging vanaf 17 weken. De rollende druppel klinkt heel herkenbaar. Man heeft haar echter pas met 25 weken gevoeld. Inmiddels zijn de trapjes zo hard dat ik net heerlijk in bed lag en de jongedame het leuk vond om het water te laten klotsen terwijl m'n buik heen en weer ging. :D

O en als ik aan m'n tepel zit komt er iets melkigs uit. Vind ik best wel freaky, maar fijn om te weten dat het iets doet. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152035067
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 10:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

past makkelijk! *O*

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ O+ O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152035120
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:49 schreef kwakz0r het volgende:
alcohol verdampt nooit helemaal. na twee uur koken is 75% verdampt.

dan is er dus nog maar een spoortje over, en dat kan misschien niet zoveel kwaad, maar als je geen alcohol wilt nemen dan moet je t toch niet doen.

zelfde geldt voor bolognesesaus met rode wijn erdoor/stoofvlees met bier etc.
Ja dat snap ik wel. Maar de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt is zo weinig....
Maar ok ik ben misschien erg makkelijk ;)

disclaimer: nee ik drink niet elke avond een glas wijn bij het eten :P
  zondag 26 april 2015 @ 11:58:35 #13
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152035216
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 11:55 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. Maar de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt is zo weinig....
Maar ok ik ben misschien erg makkelijk ;)

disclaimer: nee ik drink niet elke avond een glas wijn bij het eten :P
Nou ja, ik ben ook niet roomser dan de paus hoor, met kerst heb ik ook alcohol op en achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn. Ik vond het ook gewoon stom dat ze er niet op gelet had! :') o|O (En van mezelf dat ik het niet genoemd had ook al vond ik het obvious).
Ziggy played guitar
pi_152035277
Ik ga echt niet bewust alcohol drinken idd. Maar ik heb laatst wel Tiramisu (supermarkt) op & een saus waar een beetje wijn doorheen zat. Het meeste verdampt en je spreekt over nog niet eens 1 glas op een flinke lading saus. Dus wat in dan uiteindelijk binnenkrijg vind ik verwaarloosbaar. Maar iedereen moet vooral doen wat goed voelt.
pi_152035299
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:50 schreef Krisvc het volgende:
Hier helemaal op de mintgroentour ook. In combinatie met roze en grijs vind ik erg leuk. *; Babyblauw vind ik dan wel weer erg leuk, maar dan voor meisjes. :P

Alcohol is hier een no-go. Maar dat drink ik sowieso niet, dus dat is makkelijk praten.

Ik dacht de baby te voelen met 14,5e week. Achteraf gezien zou dat ook best kunnen, maar ik durfde er toen uiteraard niet vanuit te gaan. Af en toe beweging vanaf 17 weken. De rollende druppel klinkt heel herkenbaar. Man heeft haar echter pas met 25 weken gevoeld. Inmiddels zijn de trapjes zo hard dat ik net heerlijk in bed lag en de jongedame het leuk vond om het water te laten klotsen terwijl m'n buik heen en weer ging. :D

O en als ik aan m'n tepel zit komt er iets melkigs uit. Vind ik best wel freaky, maar fijn om te weten dat het iets doet. :P
Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik. O+ (edit: 1 van de 2 zal waarschijnlijk stompen zijn en niet schoppen, anders ligt het kind wel in een flinke spagaat in mijn buik ;) )
pi_152035313
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik. O+
O+ O+
pi_152035427
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik. O+ (edit: 1 van de 2 zal waarschijnlijk stompen zijn en niet schoppen, anders ligt het kind wel in een flinke spagaat in mijn buik ;) )
Heel herkenbaar. O+
pi_152035595
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:01 schreef Skoap het volgende:
Ik ga echt niet bewust alcohol drinken idd. Maar ik heb laatst wel Tiramisu (supermarkt) op & een saus waar een beetje wijn doorheen zat. Het meeste verdampt en je spreekt over nog niet eens 1 glas op een flinke lading saus. Dus wat in dan uiteindelijk binnenkrijg vind ik verwaarloosbaar. Maar iedereen moet vooral doen wat goed voelt.
Ik drink geen alcohol. Helemaal niet, ook in niet-zwangere toestand niet zeg maar. Maar ik ben niet zo moeilijk met alcohol als smaakmaker wanneer ik niet zwanger ben. Als zwangere vermijd ik het wel zoveel mogelijk. Maar goed, komt ook bij dat wij zelden alcohol door ons eten gooien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder vind ik dat ieder moet doen wat voor hem/haar prettig voelt. Uiteindelijk moet je aan jezelf de "verantwoording" afleggen en aan niemand anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 26-04-2015 12:22:49 ]
:)
pi_152035738
Nou mignonne precies dat dus.
pi_152035748
Ik voelde rond 19 weken de eerste bewegingen, maar nog niet duidelijk baby, 1,5e week later was dat wel erg duidelijk en voor m'n vriend te voelen. En zojuist heeft de kat zijn eerste schop gehad O+

En juist die schopjes maken het imo echt. Ik kon me daarvoor ook niet echt voorstellen dat die bewegende baby op echo's in mij zat. Nu nog steeds niet helemaal, maar er is nu overduidelijk bewijs voor dat het echt zo is.
  zondag 26 april 2015 @ 12:27:02 #21
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152035874
oh ik bedoel ook niet dat je t daarom niet moet eten. wat mignonne zegt, vlgs mij zit er bijna net zoveel akcohol in een beetje rijpe banaan als er uiteindelijk op je bord terechtkomt.

maar ik wilde t even zeggen voor de mensen die wel roomser dan de paus zijn, zodat ze weten welke keuze ze maken ;)
Kwak
pi_152035887
Echt duidelijke schopjes heb ik helaas nog niet gevoeld! Kan niet wachten tot het zover is (en op het eind weer klagen hoeveel last ik er van heb :'))
pi_152035910
Meld! :7

Baby voelen begon hier met zekerheid rond de 19 weken, daarvoor had ik al wel een vermoeden maar ja, eerste keer en zo dus onzeker. Inmiddels word ik dagelijks uiteen gereten omdat kind het nodig vindt zich naar alle kanten tegelijkertijd uit te strekken, au! :') O+

Ik heb in mijn vluchttas een pakje in maat 50 en 1 in 50/56 zitten.. als het nodig is dirigeer ik wel iemand naar de winkel voor een kleiner pakje. Ik hoop dat het pakje in maat 50 gewoon past, want die is echt te schattig! O+ :@

Als het goed is heb ik helemaal geen alcohol binnengekregen tijdens de zwangerschap, en als dat wel zo is was het hooguit een drupje als saus bij iets in een tapasrestaurant of zo, niks waarover ik me druk maak.

Ik zei gisteren nog tegen man dat ik in theorie weet dat het elk moment kan beginnen, maar in de praktijk kan ik me moeilijk voorstellen dat ik echt ineens halsoverkop mijn vluchttas in de auto moet smijten en we dan écht een baby krijgen. :o Spannend hoor! Ik ben er inmiddels wel klaar voor en ben enorm benieuwd naar ons kleine hummeltje. *;
pi_152036035
Ik voel heel af en toe wat plopjes, als ik op een bepaalde manier zit. Eerste keer was met bijna dertien weken. Maar echt heel incidenteel. Weet ook niet of het de kleine is of toeval.

Wij hebben heel veel grijs (van koeka) maar verder weten we nog niet. Babyblauw vind ik voor kleertjes en t wiegen dekentje juist wel weer leuk maar ik denk dat de kleuraccenten tussen blauw en mint in gaan zitten.al twijfel ik nu of ik de kleine kamer niet als babykamer doe, ook voor een tweede, en dan gewoon accessoires wissel..

Vanochtend weer lekker paardgereden O+
Ik word alleen zo moe van die opmerkingen als 'de veiligheid van mijn kind zou voorgaan als ik zwanger was' en ' Ja ik heb moeite met ouders die blijkbaar bewust een risico nemen' zucht.. Neemt de lol wel een beetje weg soms
  zondag 26 april 2015 @ 12:41:44 #25
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152036245
Ik voel soms ook wat, en soms ben k heel overtuigd, om 5 min later weer te twijfelen. Het is alleen absoluut niet net boven mijn schaambeen, maar mijn baarmoeder zit ook al voorbij navel, dus ik weet niet of ik t daar dan moet voelen. Voel t vooral aan linker- of rechterkant.
T is wel grappig, 's ochtends als ik op mijn rug lig ligt mn BM echt als een bal in mn buik, en vaak is ie aan 1 kant boller haha, zo maf! Dan ligt beeb meer naar 1 kant denk ik? terwijl ie nog maar 8cm ofzo is :') t lijkt al zoveel groter joh.

O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152036380
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:41 schreef pinquit het volgende:
Ik voel soms ook wat, en soms ben k heel overtuigd, om 5 min later weer te twijfelen. Het is alleen absoluut niet net boven mijn schaambeen, maar mijn baarmoeder zit ook al voorbij navel, dus ik weet niet of ik t daar dan moet voelen. Voel t vooral aan linker- of rechterkant.
T is wel grappig, 's ochtends als ik op mijn rug lig ligt mn BM echt als een bal in mn buik, en vaak is ie aan 1 kant boller haha, zo maf! Dan ligt beeb meer naar 1 kant denk ik? terwijl ie nog maar 8cm ofzo is :') t lijkt al zoveel groter joh.

O+
Ik had dat bolle 's ochtends ook toen mijn buik net goed begon te groeien. Dan was het volgens mij mijn volle blaas die dan één kant omhoog duwde (maar dat was dus mijn theorie ;) )
  zondag 26 april 2015 @ 12:47:29 #27
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152036427
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik had dat bolle 's ochtends ook toen mijn buik net goed begon te groeien. Dan was het volgens mij mijn volle blaas die dan één kant omhoog duwde (maar dat was dus mijn theorie ;) )
Ooh dat kan natuurlijk ook :+ :')
pi_152036495
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:47 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ooh dat kan natuurlijk ook :+ :')
Ach, die duwt dan nog steeds een baby omhoog, dus nog 't blijft O+ ;)
pi_152036721
Ik heb dat ook precies pinq! Je baarmoeder wordt idd omhooggeduwd zei mijn vk toen ik er naar vroeg. Leuk he!

Baby voelde ik in het begin als een soort gekriebel en dan precies tegen m'n broekband/riem. En dan met name 's avonds of als ik heel rustig zat.
pi_152037105
Ik heb ook wijn op toen ik achteraf gezien al zwanger was, een week ofzo. Ik maak me er niet druk om. Nu drink ik geen alcohol en maak me helemaal niet druk om een beetje door het eten. Maar ik kook zelf sowieso niet met alcohol. Ik ben ook niet zo van het koken ;)

In het kader van op mezelf passen heb ik de organisatie van Koningsdag hier laten weten dat ik maar 1,5 uur max kom schminken ipv 3 uur. Dat is echt veel te intensief. Dan lig ik de rest van de dag in bed. Dat kan ik man en kinderen ook niet aan doen. Maar pffff ik vind dat een partij moeilijk om te zeggen. Bang dat ik anderen teleurstel.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_152037366
23 weken zwanger!

Cola dubbele jägermeister tijdens zwangerschap, check! Wist ik veel dat een innestelingsbloeding gepaard kon gaan met zóveel bloed.

Donderdag had in een intakegesprek in streekziekenhuis (UMCG heeft overigens nog geen contact gezocht met streekziekenhuis) na aanleiding van mijn mailcontact, en ik mag blijven O+ .
pi_152037533
Ik wil ook de babies voelen O+. Zal nog wel even duren. Mijn moeder zei misschien wel met moederdag maar dat leek me een beetje wishfull thinking.

Coccinelle *O*
  zondag 26 april 2015 @ 13:26:50 #33
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152037538
Geen alcohol hier, ik vind t vies :P Ja iets in m'n cola of in de stoofpot vind ik nogwel te pruimen, maar mwah.

Heb wel roze vlees op toen k 3 weken was ofzo, maar ik ga er maar vanuit dat als daar iets in zou zitten, ik dat al gemerkt zou hebben inmiddels..
pi_152037690
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 13:21 schreef coccinelle het volgende:
23 weken zwanger!

Cola dubbele jägermeister tijdens zwangerschap, check! Wist ik veel dat een innestelingsbloeding gepaard kon gaan met zóveel bloed.

Donderdag had in een intakegesprek in streekziekenhuis (UMCG heeft overigens nog geen contact gezocht met streekziekenhuis) na aanleiding van mijn mailcontact, en ik mag blijven O+ .
wat fijn!! *O*
pi_152037803
Hoe lang mag je blijven Coco? ;)

Ik kocht net een badje met standaard en een Tummy tub (handig voor handwasjes) tweedehands voor weinig. Wat een schone baby zal dat zijn ;) En een gehaakt dekentje voor in de kinderwagen :) Volgens mij ben ik nu weer een heel eind compleet in de uitzet.
pi_152038005
Ik heb tijdens een weekend weg met valentijn best wat wijntjes op. :@ achteraf bezien was ik
toen nét zwanger, maar dat wist ik pas 2 weken daarna.

Ik maak me er maar niet te druk om, ik drink nu geen alcohol, want dat lijkt me dan weer niks. Door 't eten doe ik eigenlijk ook nooit. Ja, mosselen in wijnsaus ofzo, maar dat
geloof ik ook wel; dat kookt door en dan blijft er amper wat over.
Pas wel een bonbon op met likeur erin, maar dan kan je overal wel op gaan letten. :')

Mijn oma's (of eigenlijk; mijn eigen oma en schoon-oma) bakken nu wel de appeltaart zonder drank (en komen dan stukjes brengen O+ ). Ze weten hoe lekker ik zelfgebakken appeltaart vindt, maar ze vinden het niks als ik drank binnenkrijg dus passen ze 't recept aan O+ .
  zondag 26 april 2015 @ 13:44:00 #37
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152038074
Sillie, hoe gaat het met jou/jullie/de situatie nu? Of is dat nog te vroeg om te vragen?
pi_152038101
Ja dat had ik ook met Pasen, was de tiramisu met siroop of iets gemaakt voor mij. Zo lief. Ik mis het helemaal niet, alcohol maar ben dan ook nog dagelijks misselijk. Alsof ik de hele dag een kater heb. ;)
pi_152038255
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:44 schreef pinquit het volgende:
Sillie, hoe gaat het met jou/jullie/de situatie nu? Of is dat nog te vroeg om te vragen?
Tsja, wat zal ik erover zeggen..

Vriend probeert heel hard. Iets te eigenlijk. Ik had bijv. Vrijdag besloten de combinatietest alleen te doen, maar vriend kwam toch ook. Ik was vooral verbaasd dat me dat zo opluchtte, want ik zag als een berg tegen de uitslag op.
Vervolgens opperde ik na die test dat ik dacht aan mintgroen als kleur voor in de babykamer; die werd dus gisteren vast voorzien van mintgroene gordijntjes. En dan hebben we het nog niet gehad over de (belachelijk hoge) financiele donatie op mijn rekening "zodat ik vast alles kan kopen wat ik wil".

Allemaal leuk en aardig; maar 't lost het probleem niet op. Magoed daar gaat gewoon even tijd overheen.
  zondag 26 april 2015 @ 13:56:37 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152038435
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 13:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tsja, wat zal ik erover zeggen..

Vriend probeert heel hard. Iets te eigenlijk. Ik had bijv. Vrijdag besloten de combinatietest alleen te doen, maar vriend kwam toch ook. Ik was vooral verbaasd dat me dat zo opluchtte, want ik zag als een berg tegen de uitslag op.
Vervolgens opperde ik na die test dat ik dacht aan mintgroen als kleur voor in de babykamer; die werd dus gisteren vast voorzien van mintgroene gordijntjes. En dan hebben we het nog niet gehad over de (belachelijk hoge) financiele donatie op mijn rekening "zodat ik vast alles kan kopen wat ik wil".

Allemaal leuk en aardig; maar 't lost het probleem niet op. Magoed daar gaat gewoon even tijd overheen.
Mja ik snap het, wel heel erg toegeeflijk in ene.
Zulke dingen kosten ook veel tijd, veel praat en veel denk. Ik vind t erg vervelend voor je, zou nu niet moeten dit :* Ik hoop in ieder geval dat je ook ruimte hebt om te genieten van deze speciale tijd met je beeb zo dicht bij je nog :) O+
  zondag 26 april 2015 @ 14:12:27 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152038834
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanochtend weer lekker paardgereden O+
Ik word alleen zo moe van die opmerkingen als 'de veiligheid van mijn kind zou voorgaan als ik zwanger was' en ' Ja ik heb moeite met ouders die blijkbaar bewust een risico nemen' zucht.. Neemt de lol wel een beetje weg soms
Wat stom! Bij mij reageert iedereen juist heel positief. Alleen m'n schoonfamilie vindt het doodeng, maar dat zijn ook types die overal de stekker uit het stopcontact halen, zeg maar. Ze weten ook niet dat ik nog wel een rondje galoppeer (in verlichte zit want anders zit ik niet lekker :+ ).
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
  zondag 26 april 2015 @ 14:20:05 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152039033
quote:
11s.gif Op zondag 26 april 2015 11:42 schreef MissBliss het volgende:

En verder was mijn moeder hier vrijdag en die liet een vestje zien dat ze aan het breien was, ooooh zo leuk O+ O+ En het past qua kleuren precies bij een broekje van de Zara dat ik gekocht heb (poezenbroek O+ ) Verder heb ik nog niet zoveel kleertjes, ik hoop morgen misschien op een rommelmarkt wat te kunnen scoren voor weinig :)
Deze? :D O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152039188
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Mja ik snap het, wel heel erg toegeeflijk in ene.
Zulke dingen kosten ook veel tijd, veel praat en veel denk. Ik vind t erg vervelend voor je, zou nu niet moeten dit :* Ik hoop in ieder geval dat je ook ruimte hebt om te genieten van deze speciale tijd met je beeb zo dicht bij je nog :) O+
We praten ook wel veel. En hij is zich er ook wel van bewust dat hij over-toegeeflijk doet momenteel, maar zoals hij zegt "ik kan niks anders nu en ik moet je toch ergens in laten zien dat ik echt wķl."

Hij voelt zich machteloos, snap ik ook wel.

En dan zijn er ook de "andere kant" momenten. Gisteravond hadden we een etentje (in ons huis) met vrienden wat we niet wilden afzeggen en dat was ook prima en gezellig. Uiteindelijk nog, nadat iedereen weer weg was, samen film zitten kijken (of nahjah, dat was het plan, meer zitten praten en lachen) zodat ik hem weer zie zoals ik hem ken en waarom ik hem wilde als papa voor dit kindje.

'T zal nog wel even dubbel blijven, maar ergens heb ik ook wel de rust gevonden om te geloven dat 't goedkomt. En dat maakt dat ik, tussen de spuugbuien door dan :X , wel degelijk geniet van een kindje dat in mij groeit O+
  zondag 26 april 2015 @ 14:33:22 #44
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152039459
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 14:20 schreef Mariposas het volgende:

[..]

SPOILER
:Y O+
Ziggy played guitar
pi_152039639
MB wat een super schattig broekje O+
pi_152041003
quote:

[..]

SPOILER
O+
pi_152041748
Net terug van Prenatal. Ik wilde echt alleen maar kijken. Maar ik heb toch al een snoezig unisex pakje gescoord :@, en een zwangerschapsshirt voor de zomer in de aanbieding. Als ik de boel nou maar niet jinx hč :'). Oh mensen. Maar oh zo schattig. Hetzelfde thema als bij Billie, maar dan net een andere samenstelling.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152041773
Oh dat broekje is heel lief! OMG ik zou toch niet als 'niet zo'n grote kattenfan' O-) alleen maar kattenkleertjes kopen :o _O-
pi_152041792
En toen keek ik ook bij de Zara... Thanks! :+.
pi_152042512
quote:

[..]

SPOILER
oei, die wil ik ook!

Ik heb wel een bestelling bij de hema gedaan met een poezenbroek en een poezenslaapzak!
pi_152042555
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oei, die wil ik ook!

Ik heb wel een bestelling bij de hema gedaan met een poezenbroek en een poezenslaapzak!
Ja! Die heb ik ook. (Broekje en truitje) O+
  zondag 26 april 2015 @ 16:01:34 #52
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152042677
Die poezendingen van de Hema kende ik niet :o Ik ga deze week even naar de Hema :')
Ziggy played guitar
pi_152042710
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 16:01 schreef MissBliss het volgende:
Die poezendingen van de Hema kende ik niet :o Ik ga deze week even naar de Hema :')
Dat is ook net nieuw!
En ik ga ook naar de Hema inderdaad :') :D
pi_152042729
Ik ben over 2 weken in NL, en dan kan ik het gelijk ophalen! *O* *O* *O*
pi_152043399
Gisteren bij mijn zus, zwager en kleine neefje spelletjes gespeeld en ik had de oppas dienst tussen de borstvoeding door. O+
Mijn neefje is alweer iets meer wakker tussendoor en ligt dan te kletsen (wapperen armen en zulks) en te staren en gekke bekken te trekken als je tegen hem praat O+ Ligt hij half op mijn buik te spartelen met zijn geklets voel ik onze wurm alleen maar naar boven kicken.. als of hij zegt "HEY! bovenbuurman doe dat geluid eens zachter! Ik zit hier ook nog!" :D

O+
Schudden voor gebruik
pi_152043639
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Gisteren bij mijn zus, zwager en kleine neefje spelletjes gespeeld en ik had de oppas dienst tussen de borstvoeding door. O+
Mijn neefje is alweer iets meer wakker tussendoor en ligt dan te kletsen (wapperen armen en zulks) en te staren en gekke bekken te trekken als je tegen hem praat O+ Ligt hij half op mijn buik te spartelen met zijn geklets voel ik onze wurm alleen maar naar boven kicken.. als of hij zegt "HEY! bovenbuurman doe dat geluid eens zachter! Ik zit hier ook nog!" :D

O+
gek idee he, dat jij over niet al te lange tijd ook zo'n klein ding hebt...
pi_152043826
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

gek idee he, dat jij over niet al te lange tijd ook zo'n klein ding hebt...
Ja, dat is echt gek. Soms ook al voel ik schopjes of draaien of wat dan ook voelt het nog altijd onwerkelijk :D

Ook al is het echt al een minimens en zijn we al bijna bij 25+0 (dinsdag)

Is dat besef er al een beetje bij jou?
Schudden voor gebruik
pi_152043864
Net georiėnteerd bij verschillende babyzaken voor kinderwagen. Waren er eigenlijk al heel snel uit: het wordt de Mutsy Evo. Nu de komende tijd marktplaats in de gaten houden voor een leuk exemplaar.

En meteen een afspraak met schoonzus gemaakt, zij heeft nog allerlei spullen op zolder staan en wil haar zolder weleens opruimen, dus over 2 weken mooi babyspullen inslaan. :P
pi_152043973
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:34 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ja, dat is echt gek. Soms ook al voel ik schopjes of draaien of wat dan ook voelt het nog altijd onwerkelijk :D

Ook al is het echt al een minimens en zijn we al bijna bij 25+0 (dinsdag)

Is dat besef er al een beetje bij jou?
Het komt heel langzaam. Ik ben vooral heel erg benieuwd.

Ik geloof dat als we verhuisd zijn dat het ook weer echt wordt, dan kunnen we voorstellen hoe en waar de baby terecht gaat komen...

Ik vind dat de baby voelen het wel veel tastbaarder maakt. Je kunt een beetje contact hebben...
pi_152044023
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oei, die wil ik ook!

Ja dat poezenvest heb ik dus gister gekocht!
pi_152044142
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het komt heel langzaam. Ik ben vooral heel erg benieuwd.

Ik geloof dat als we verhuisd zijn dat het ook weer echt wordt, dan kunnen we voorstellen hoe en waar de baby terecht gaat komen...

Ik vind dat de baby voelen het wel veel tastbaarder maakt. Je kunt een beetje contact hebben...
Ik zou echt amper kunnen wachten om verhuisd te zijn in jouw geval.. lekker prullen en prutsen aan de babykamer en zulks straks O+
Schudden voor gebruik
pi_152044421
ik geloof dat de babykamer vooral functioneel wordt. Ik kijk er op dit moment vooral naar uit het achter de rug te hebben, en rustig de tijd te hebben ons te settelen in een nieuwe stad, voordat de kleine komt..
pi_152044625
Gaan jullie een voedingskussen gebruiken? Is dat handig? Wij zien er niet direct het nut van in. Kan je niet een gewoon stevig kussen van je bank of je bed pakken?
  zondag 26 april 2015 @ 16:56:05 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152044685
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef JantinaGr het volgende:
Gaan jullie een voedingskussen gebruiken? Is dat handig? Wij zien er niet direct het nut van in. Kan je niet een gewoon stevig kussen van je bank of je bed pakken?
Tijdens zwangerschap is t wel heel fijn :D
En ik gebruikte m toen Max klein was en bij mij in bed sliep, als afscheiding tussen bed en diepe leegte. Verder niet echt voor t voeden neuh
  zondag 26 april 2015 @ 16:56:25 #65
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152044696
kan maar de meeste kussens vind ik niet stevig en plooibaar genoeg. mijn voedingskussen wel. ik heb er 1 met bolletjes
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152044828
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:56 schreef Moppert het volgende:
kan maar de meeste kussens vind ik niet stevig en plooibaar genoeg. mijn voedingskussen wel. ik heb er 1 met bolletjes
Ja die met bolletjes. Die andere heb ik ook gehad, dat is niks. Ik heb hem vooral in de kraamweek veel gebruikt. En bij het slapen de laatste weken van de zwangerschap, als ik op mijn zij lag en dan tussen m'n benen door. Een Voedingskussen Is vooral fijn door de vorm, die kun je om je heen leggen.
pi_152044887
quote:
Daar slaap ik al mee :D

Ook handig om het als een soort van nestje weg te leggen in de box. En als steun bij het voeden idd ^^,
Maar een stevig kussen of leuning of jezelf gebruiken als je voed kan ook.
Schudden voor gebruik
pi_152044928
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:35 schreef JantinaGr het volgende:
Net georiėnteerd bij verschillende babyzaken voor kinderwagen. Waren er eigenlijk al heel snel uit: het wordt de Mutsy Evo. Nu de komende tijd marktplaats in de gaten houden voor een leuk exemplaar.

En meteen een afspraak met schoonzus gemaakt, zij heeft nog allerlei spullen op zolder staan en wil haar zolder weleens opruimen, dus over 2 weken mooi babyspullen inslaan. :P
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb vandeweek een Mutsy evo voor 399 gekocht. Nieuw met reiswieg (uiteraard) en bijbehorende voetenzak en tas (beide zo'n 80 euro los, maar merkloos veel goedkoper uiteraard), bij Van Asten voor 5 euro extra thuisbezorgd. Wellicht het overwegen waard.
pi_152045163
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 17:02 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb vandeweek een Mutsy evo voor 399 gekocht. Nieuw met reiswieg (uiteraard) en bijbehorende voetenzak en tas (beide zo'n 80 euro los, maar merkloos veel goedkoper uiteraard), bij Van Asten voor 5 euro extra thuisbezorgd. Wellicht het overwegen waard.
Thanks voor de tip! Ik ga meteen kijken. Tweedehands heb je ze inclusief maxi cosi en adapters rond de 250 euro. Dan wellicht geen tas en voetenzak.
Maar is het overwegen waard, ik ga het met vriend bespreken.

Enig idee hoelang deze aanbieding geldig is?

[ Bericht 2% gewijzigd door JantinaGr op 26-04-2015 17:16:10 ]
  zondag 26 april 2015 @ 17:45:06 #70
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152046105
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja dat poezenvest heb ik dus gister gekocht!
Ik ben net gelijk maar naar de Hema gegaan voor een poezenoutfit :D
Ziggy played guitar
pi_152046391
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 17:11 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! Ik ga meteen kijken. Tweedehands heb je ze inclusief maxi cosi en adapters rond de 250 euro. Dan wellicht geen tas en voetenzak.
Maar is het overwegen waard, ik ga het met vriend bespreken.

Enig idee hoelang deze aanbieding geldig is?
Geen idee, maar ze hadden van de week nog meerdere kleuren.

Maxi cosi en maxicosi-adapters zitten er idd niet bij. Wij hebben de aanschaf van adapters wel overwogen, maar konden ons uiteindelijk geen situatie voorstellen waarbij we wel het onderstel van de kinderwagen mee zouden slepen en de maxi cosi, maar niet de reiswieg. Mocht later blijken dat we die toch nog willen hebben zijn die ook zo bijgekocht.

Bij de info avond van de kraamzorg werd ons ook aangeraden om een maxi cosi niet 2e hands aan te schaffen (tenzij je de verkoper kent en dus de geschiedenis ervan). Maar wij willen sowieso een relatief duur recent/nieuw model maxi cosi met base erbij, zodat ook de toekomstige nr 2 er nog volgens de dan geldende wetten gebruik van kan maken en we niet met gordels hoeven te klooien.
pi_152046948
quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 17:45 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik ben net gelijk maar naar de Hema gegaan voor een poezenoutfit :D
Welke is dat, staat niet online?
pi_152046989
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 17:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Geen idee, maar ze hadden van de week nog meerdere kleuren.

Maxi cosi en maxicosi-adapters zitten er idd niet bij. Wij hebben de aanschaf van adapters wel overwogen, maar konden ons uiteindelijk geen situatie voorstellen waarbij we wel het onderstel van de kinderwagen mee zouden slepen en de maxi cosi, maar niet de reiswieg. Mocht later blijken dat we die toch nog willen hebben zijn die ook zo bijgekocht.

Bij de info avond van de kraamzorg werd ons ook aangeraden om een maxi cosi niet 2e hands aan te schaffen (tenzij je de verkoper kent en dus de geschiedenis ervan). Maar wij willen sowieso een relatief duur recent/nieuw model maxi cosi met base erbij, zodat ook de toekomstige nr 2 er nog volgens de dan geldende wetten gebruik van kan maken en we niet met gordels hoeven te klooien.
Wat zijn volgens jou de dan geldende wetten dan voor een Maxi Cosi? Of doel je hierbij op de 2wayfix?

Ik maak mij niet heel druk om een tweedehands Maxi Cosi. Wellicht heeft mijn schoonzus de hare trouwens nog (van anderhalf jaar terug), maar ik snap het punt waarom het aangeraden wordt.

Verder sowieso komende tijd maar goed alle aanbiedingen in de gaten houden.
  zondag 26 april 2015 @ 18:18:55 #74
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152047011
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:16 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Welke is dat, staat niet online?
Website doet het even niet bij mij, maar ik heb een romper, een broekje en een overslagtruitje gekocht, en ook nog een mutsje :P Stond wel op de website dacht ik.
Ziggy played guitar
pi_152047051

zondag 26 april 2015 @ 18:21:16 #76
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152047072
Die idd :Y
Ziggy played guitar
pi_152047118
Verder heb ik deze gekocht. Op de website verkopen ze het als voor een jongetje, maar ik vind dat het prima kan voor een meisje ook...

pi_152047159
Oooh te lief O+
Vind een jochie zo stoer, er zijn zo veel leukere kleertjes als 7 jaar geleden O+
Ik heb gisteren nog een te lief 2-delig pakje gekocht met blauw en witte streepjes, 'Rawr means I love you in dinosaur'
Nu kunnen we helemaal los *;
  zondag 26 april 2015 @ 18:26:34 #79
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152047195
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder heb ik deze gekocht. Op de website verkopen ze het als voor een jongetje, maar ik vind dat het prima kan voor een meisje ook...

[ afbeelding ]
Die is ook leuk zeg! En ja, kan zeker voor een meiske.
Ziggy played guitar
pi_152047216
Oeh, leuke kleertjes!
Ik wacht nog 5 weken af... dan mag ik ook los :P
  zondag 26 april 2015 @ 19:03:40 #81
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152048230
Supercute dat poezenspul O+ alleen vind ik t dan weer jammer dat er 'miauw' op staat :P Maar toch O+
pi_152048350
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:03 schreef pinquit het volgende:
Supercute dat poezenspul O+ alleen vind ik t dan weer jammer dat er 'miauw' op staat :P Maar toch O+
Ik zou 'woef' of 'blub' ook veel leuker vinden. :P

Bijna 35 weken hier. Ik snap er geen hout van. :o
pi_152048617
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 19:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik zou 'woef' of 'blub' ook veel leuker vinden. :P

Bijna 35 weken hier. Ik snap er geen hout van. :o
Hoe je zwanger komt? Moeten we dat nu nog uitleggen? :+
pi_152049055
Ik heb het poezen-jumpsuit pakje van de Hema
gehad! Vind het echt te cute O+
  zondag 26 april 2015 @ 20:15:10 #85
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152050751
Poezen O+

Maar ik heb een koopstop... Heb namelijk al veel te veel :@ Als straks het kamertje ingericht is (of eigenlijk, als J. over een paar weken verhuisd is naar zijn nieuwe kamer), en alles in de kast hangt, kijk ik wel of ik een goede reden kan vinden om nog iets aan te schaffen :P

O, en wij zijn waarschijnlijk uit de naam O+
pi_152050905
Dat poezenpakje vond ik ook heel leuk!

Morgen 20 wkn
pi_152051099
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 18:17 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Wat zijn volgens jou de dan geldende wetten dan voor een Maxi Cosi? Of doel je hierbij op de 2wayfix?

Ik maak mij niet heel druk om een tweedehands Maxi Cosi. Wellicht heeft mijn schoonzus de hare trouwens nog (van anderhalf jaar terug), maar ik snap het punt waarom het aangeraden wordt.

Verder sowieso komende tijd maar goed alle aanbiedingen in de gaten houden.
Autostoeltjes moeten over een paar jaar andersom in de auto idd, dat bedoelde ik. Maakt voor nu nog niet uit, maar met het oog op een tweede houden we daar wel vast rekening mee. Wat we nu allemaal kopen moet wel dan ook nog goed bruikbaar zijn. Het is al duur genoeg allemaal, dus zou fijn zijn als we het maar 1 keer hoeven kopen!
pi_152051108
quote:
Eem voedingskussen is wmb echt een goede koop, al in mn zwangerschap werd het mijn vriendje met slapen... scheelde pijn.
En na de geboorte kon ik saar er af en toe even veilig in weg leggen, en zelfs met de fles vond ik t fijne ondersteuning.
S. 2014
J. 2016
pi_152051196
Ik heb dit kussen, vond het leuker dan de rookworst :D

pi_152051312
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Eem voedingskussen is wmb echt een goede koop, al in mn zwangerschap werd het mijn vriendje met slapen... scheelde pijn.
En na de geboorte kon ik saar er af en toe even veilig in weg leggen, en zelfs met de fles vond ik t fijne ondersteuning.
Waar had je pijn?

Ik heb nu ik vaak 12 uur op een dag slaap pijn in mijn heup
pi_152051358
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:32 schreef Daui het volgende:

[..]

Waar had je pijn?

Mn bekken en mn rug, dus ik sliep dan met t kussen tussen mn benen op mijn zij.
S. 2014
J. 2016
pi_152052598
Tja, ik heb een voedingskussen bij de oudste nooit gebruikt en heb dus ook geen plannen om dat nu wel te gaan doen :) Ik had er wel een, maar ik kon er niks mee. Slapen ging prima en met voeden had ik meer last dan voordeel ervan, mezelf inbouwen met kleinere kussens vond ik fijner. Dus ik heb m na een paar weken alweer verkocht en nooit gemist daarna. Het is heel persoonlijk volgens mij.
pi_152052635
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:15 schreef mousemicky het volgende:
Poezen O+

Maar ik heb een koopstop... Heb namelijk al veel te veel :@ Als straks het kamertje ingericht is (of eigenlijk, als J. over een paar weken verhuisd is naar zijn nieuwe kamer), en alles in de kast hangt, kijk ik wel of ik een goede reden kan vinden om nog iets aan te schaffen :P

O, en wij zijn waarschijnlijk uit de naam O+
O+
Schudden voor gebruik
pi_152052857
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 20:32 schreef Daui het volgende:

[..]

Waar had je pijn?

Same here!
pi_152053137
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:10 schreef Mineola het volgende:
Tja, ik heb een voedingskussen bij de oudste nooit gebruikt en heb dus ook geen plannen om dat nu wel te gaan doen :) Ik had er wel een, maar ik kon er niks mee. Slapen ging prima en met voeden had ik meer last dan voordeel ervan, mezelf inbouwen met kleinere kussens vond ik fijner. Dus ik heb m na een paar weken alweer verkocht en nooit gemist daarna. Het is heel persoonlijk volgens mij.
+1 op het verkopen na
pi_152053348
Ik was vorige week bij m'n broer en schoonzusje, die vertelden dat m'n schoonzusje na een jaar proberen ook eindelijk zwanger was van nummer 3 *O*. Wel redelijk pril nog allemaal, ze was pas een week of zes en nog geen echo gehad. Wij grapjes maken over vrienden van ons die ook nog een laatste derde wilden, maar toen nog een tweeling kregen.

Belt m'n broer net op dat hij alvast onze oude babykleertjes wil claimen, dus ik vraag hem of hij dan nu al weet wat het wordt. Zegt hij dat de kans heel groot is dat het vast wel goed zal zijn, dus ik vraag lachend of het er dan twee zijn (ze liepen bij de gynaecoloog en er was een kleine kans op een tweeling omdat er 1 goed eitje en een half goed eitje was), blijken het er drie te zijn :o een een-eiige tweeling en nog een losse! En hij heeft zojuist de echofoto's doorgestuurd als bewijs, dus het is geen grap (anders heeft hij er wel heel veel energie ingestoken, kan ik me niet voorstellen...). Ik ben nog een beetje in shock, laat staan hoe zij zich moeten voelen...

Het is alleen dus nog wel redelijk pril, plus dat m'n schoonzusje eerder een miskraam heeft gehad dus nog even afwachten of het goed blijft gaan, maar dan heeft mijn kind straks niet 1 maar gelijk 3 speelkameraadjes! En m'n broer vijf kinderen :D
pi_152053484
"Drie drie drie. Het zijn er drie he papa"
Wat een schok...
  zondag 26 april 2015 @ 21:33:11 #98
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152053490
FF :o
Nu maar hopen dat t goed gaat!

Ik zie weer die reclame van interpolis voor me :P
pi_152053533
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:29 schreef FlyingFish het volgende:
Ik was vorige week bij m'n broer en schoonzusje, die vertelden dat m'n schoonzusje na een jaar proberen ook eindelijk zwanger was van nummer 3 *O*. Wel redelijk pril nog allemaal, ze was pas een week of zes en nog geen echo gehad. Wij grapjes maken over vrienden van ons die ook nog een laatste derde wilden, maar toen nog een tweeling kregen.

Belt m'n broer net op dat hij alvast onze oude babykleertjes wil claimen, dus ik vraag hem of hij dan nu al weet wat het wordt. Zegt hij dat de kans heel groot is dat het vast wel goed zal zijn, dus ik vraag lachend of het er dan twee zijn (ze liepen bij de gynaecoloog en er was een kleine kans op een tweeling omdat er 1 goed eitje en een half goed eitje was), blijken het er drie te zijn :o een een-eiige tweeling en nog een losse! En hij heeft zojuist de echofoto's doorgestuurd als bewijs, dus het is geen grap (anders heeft hij er wel heel veel energie ingestoken, kan ik me niet voorstellen...). Ik ben nog een beetje in shock, laat staan hoe zij zich moeten voelen...

Het is alleen dus nog wel redelijk pril, plus dat m'n schoonzusje eerder een miskraam heeft gehad dus nog even afwachten of het goed blijft gaan, maar dan heeft mijn kind straks niet 1 maar gelijk 3 speelkameraadjes! En m'n broer vijf kinderen :D
WHOHW!
Gefeliciteerd alvast ;)

hopen dat alles goed blijft gaan.

Wonen die dan straks een beetje dichtbij?
Schudden voor gebruik
pi_152053582
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:33 schreef mousemicky het volgende:
FF :o
Nu maar hopen dat t goed gaat!

Ik zie weer die reclame van interpolis voor me :P
Dat was mijn reactie ook. "Jaja, zeker heel toevallig net als in die reclame. Ik geloof het pas als ik de echo zie" die ik dus direct na het telefoongesprek doorgestuurd kreeg.
  zondag 26 april 2015 @ 21:38:08 #101
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152053675
Ben ik trouwens heel knieperig als ik mijn babykleertjes echt niet allemaal gratis weg ga geven aan een vriendin of broer/zus als ze daarom zouden vragen?

Ik heb behoorlijk wat (merk)jumpsuits die tweedehands zeker ¤10 p/s opleveren, dus die ga ik tzt wel verkopen (zelf ook een aantal tweedehands gekocht), kunnen er van de opbrengst weer kleren in een grotere maat gekocht worden...
pi_152053684
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:34 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

WHOHW!
Gefeliciteerd alvast ;)

hopen dat alles goed blijft gaan.

Wonen die dan straks een beetje dichtbij?
Ze wonen nu op tien minuten fietsen, maar het huis is eigenlijk te klein voor 3 kinderen dus was net te koop gezet :')
  zondag 26 april 2015 @ 21:40:19 #103
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152053751
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat was mijn reactie ook. "Jaja, zeker heel toevallig net als in die reclame. Ik geloof het pas als ik de echo zie" die ik dus direct na het telefoongesprek doorgestuurd kreeg.
Maar met 6 weken een echo, da's wel heel vroeg toch? Wat zie je daarop, 3 stipjes?
pi_152053979
Oh wow FF! Da's wel heel bijzonder en aangezien ze al 2 kinderen hebben ook wel een shock, denk ik. Hopelijk kunnen ze hun huis goed verkopen i.v.m. groter huis!

quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:38 schreef mousemicky het volgende:
Ben ik trouwens heel knieperig als ik mijn babykleertjes echt niet allemaal gratis weg ga geven aan een vriendin of broer/zus als ze daarom zouden vragen?

Ik heb behoorlijk wat (merk)jumpsuits die tweedehands zeker ¤10 p/s opleveren, dus die ga ik tzt wel verkopen (zelf ook een aantal tweedehands gekocht), kunnen er van de opbrengst weer kleren in een grotere maat gekocht worden...
Ik kan me er goed iets bij voorstellen hoor!

Nu is het wel zo dat mijn schoonzus ons ook allerlei spullen cadeau doet inclusief kleertjes, er daar wil ze niets voor, maar aangezien zij alleenstaand is en in de WIA zit, gaan we dat niet zomaar kosteloos aannemen.
pi_152054208
quote:

Nee hoor, dingen die ik graag wil bewaren (of goed wil houden) voor nummer 2 hou ik sowieso zelf en bij dure merkkleding zou ik dat ook doen, maar de duurste dingen die ik heb zijn gekregen Nijntje en prenatal pakjes. De rest is Hema, primark, zeeman, v&d en c&a spul en dan meestal ook nog uit de uitverkoop of aanbieding. Afgezien van dingen die ik wil bewaren krijgen ze dat zo van me! Is ook weer een goed excuus om bij nr 2 deels nieuw te kunnen kopen!

En je ziet idd nog niet zoveel op de echo's, alleen zakjes met stippen erin. Nog minder dan op mijn 8-weken echo waar iig nog een boon in zat. Maar ze hadden al wel drie kloppende hartjes, aldus m'n broer.
pi_152054210
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:40 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Maar met 6 weken een echo, da's wel heel vroeg toch? Wat zie je daarop, 3 stipjes?

Een miniboontje met knipperend hartje! O+
Alweer 2 jaar geleden... wat gaat dat hard!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mabawa. op 26-04-2015 22:02:13 ]
  zondag 26 april 2015 @ 21:58:50 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152054464
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Nee hoor, dingen die ik graag wil bewaren (of goed wil houden) voor nummer 2 hou ik sowieso zelf en bij dure merkkleding zou ik dat ook doen, maar de duurste dingen die ik heb zijn gekregen Nijntje en prenatal pakjes. De rest is Hema, primark, zeeman, v&d en c&a spul en dan meestal ook nog uit de uitverkoop of aanbieding. Afgezien van dingen die ik wil bewaren krijgen ze dat zo van me! Is ook weer een goed excuus om bij nr 2 deels nieuw te kunnen kopen!

En je ziet idd nog niet zoveel op de echo's, alleen zakjes met stippen erin. Nog minder dan op mijn 8-weken echo waar iig nog een boon in zat. Maar ze hadden al wel drie kloppende hartjes, aldus m'n broer.
Ah, so ;)
Ik heb dus in 50/56/62 vooral jumpsuits, en ik heb dan ook nogal een specifieke smaak :@ (lees, ik vind heel veel jongensspul lelijk, en wat ik wel mooi vind is vaak wat duurder :( ). Ervaring bij J. Is dat ik de dingen die ik lelijk vind toch niet aantrek bij kind, dus dan maar liever wat minder en iets duurder (al valt dat dus netto ook wel weer mee).

3 stipjes, dat lijkt me een bizarre gewaarwording bij de echoscopiste idd
pi_152054596
FF :o Zo, da's even schrikken ja!
Ik zie ook echt meteen die reclame voor me! :D
pi_152054622
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:53 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik klikte om te kijken of je wat te vertellen had :')
pi_152054671
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 22:01 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik klikte om te kijken of je wat te vertellen had :')
:')
Je bent niet de enige, dus maar even een edit. 8-)
pi_152054702
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 22:03 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

:')
Je bent niet de enige, dus maar even een edit. 8-)
Pm/dm/whatsapp vol? :D
pi_152054782
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 22:04 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Pm/dm/whatsapp vol? :D
Bijna :+
pi_152055013
Oohh 3! Ik zou me de leplazerus schrikken denk ik!
pi_152055022
3 :D gefeliciteer! Wel een shock voor ze denk ik
Ik had met zes weken en drie dagen een echo, ook een mooi boontje met hartje. Vruchtje en dooier lagen in de vorm van een S, eerste letter van de achternaam haha
pi_152055053
Wij zijn uit eten geweest en hebben de naam terug gebracht tot drie kanshebbers. Voorlopig althans :+
pi_152055177
quote:

Lekker verkopen wat je kan en de rest doneren aan broer/zus/vriendinnen.
Schudden voor gebruik
pi_152055799
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 21:53 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alweer 2 jaar geleden... wat gaat dat hard!
Ik blijf in shock over hoe hard. Ik had zo'n echo met 6wk6dg en nu, 6 weken later is het een compleet mensje met alles er al op en aan. Bizar!
pi_152058002
Waaaaauw FF wat gaaf!! :D de interpolis reclame is wel actueel zo ja :') :D maar superleuk zeg! Dat zou best een zware zwangerschap voor ze kunnen worden, maar wel ontzettend tof dat jouw mini gelijk al een Friends-waardig vriendenclubje heeft zo! laat je broer een van zn triplets Chandler noemen! :+

En kleertjes weggeven tsja. Het hangt er een beetje vanaf wat het is en zulks. Ik vind veel dingen niet boeiend genoeg om te verkopen, eenvoudige shirtjes/rompertjes enzo van goedkopere merken. Dat geef ik sowieso weg. Maar ik had ook behoorlijk wat spul dat wat duurder was, maar wat ik weggegeven heb aan vriendinnen bijvoorbeeld van wie ik wist dat ze het goed konden gebruiken. Ik krijg zelf ook eea toegeschoven en wij konden dat de afgelopen paar jaar evengoed goed gebruiken dus zo houden we het rondje maar weer mooi in stand denk k dan maar :)
pi_152058104
3! Holy crap! Wel heel tof!

Meh, ik kan niet slapen. Mn rug en mn heup doen zeer, mn borsten lekken, mn dochter heeft de hik en ik moet plassen.
pi_152059480
Dat laatste is toch vrij eenvoudig op te lossen Spring ;)

Vervelend hoor, wakker liggen is echt zo vervelend en nutteloos
pi_152059529
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:21 schreef Skoap het volgende:
Dat laatste is toch vrij eenvoudig op te lossen Spring ;)

Vervelend hoor, wakker liggen is echt zo vervelend en nutteloos
Ik ben al vijf keer geweest. :'D
pi_152059547
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 00:23 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik ben al vijf keer geweest. :'D
emmer naast het bed? 8)7
pi_152059790
Afvoer plaatsen kan ook. Net als bij een wasdroger :Y
pi_152060074
Vanavond heb ik een heus voetje gevoeld! Mijn partner ook! Ze zat te schoppen onder mijn ribben en ik kon met vingers het voetje precies aftekenen! Zo mooi! O+ O+ O+
pi_152060445
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 00:40 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vanavond heb ik een heus voetje gevoeld! Mijn partner ook! Ze zat te schoppen onder mijn ribben en ik kon met vingers het voetje precies aftekenen! Zo mooi! O+ O+ O+
wat bijzonder O+
pi_152062253
En wakker... Kon al niet in slaap komen en ben inmiddels ook alweer wakker...
Hoezo onrustig! En waarvan? Naja zo nog maar weer een poging doen :)
Zou leuk zijn als Frits van deze slapeloze nacht gebruikt maakt om te besluiten dat het buiten ook best leuk is :P
Hopelijk slaap jij inmiddels wel lekker Spring!
pi_152062382
3?! Holy shit! Wat bijzonder!

Jep. Ik ben officieel ook verliefd op die hema-poezen-kleertjes. O+

Over de naam moeten we het echt gaan hebben binnenkort. Tot nu toe heet onze miniknul afwisselend Djaylano, Bilal, Henk en Mufasa. :')

Oh, en durfde het hier eigenlijk niet te posten, maar zag dat meerderen al vrij vroeg iets voelen, dus voel me nu al wat minder idioot. Als ik heel stil een beetje dubbelgevouwen achter de PC zit, voel ik soms ook hele doffe tikjes (mja, misschien is "plopjes" dan inderdaad het goede woord). Maar geen idee of ik nu teveel credits geef aan een verdwaalde scheet. :P
pi_152062734
Een drieling O+. Ik zou wel in shock zijn.

Ik wil nog de ijsbeer trui van de hema. Maatje 52 precies goed voor de winter.

Wij hadden met heel veel discussie van te voren een jongens en een meisjes naam bedacht. Dus laat het alsjeblieft een meisje en een jongen zijn. :Y

Hier weekwissel 12 (plum babies) *O*

En Sara wat leuk dat je m voelt O+
pi_152063016
Waah een drieling. Volgens mij zou ik ook in shock zijn :D Man en ik grapten al dat als we voor 3 kinderen gaan de laatste vast ineens een tweeling wordt.

En die poezenkleertjes wil ik ook! Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog vrij weinig heb gekocht qua kleding, omdat ik het meeste niet zo mooi vind. (De Zara ben ik nog niet geweest.) Hebben jullie trouwens ook veel kleding gehad waarvan je zelf denkt 'oh noes.. Vreselijk!' Ik wel dus, maar goed al die kleine maatjes zijn ze zo uitgegroeid toch :') (Voel me anders wel een beetje ondankbaar zo..)

De kleine voelde ik trouwens ook al snel. Dacht met 15 of 16 weken dat ik kleine tikjes/plopjes voelde. (Het 'vlindergevoel' zei mij niks.) Vrij snel daarna voelde mijn man het ook.
  maandag 27 april 2015 @ 08:55:19 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152063314
ik ben voor mijn jongetje losgegaan bij next (nextdirect). O+
Kwak
pi_152063481
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 08:55 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben voor mijn jongetje losgegaan bij next (nextdirect). O+
Ik ook O+

Leuk spul hebben die voor jongens!
Misschien ook wel voor meisjes maar daar heb ik nooit naar gekeken :D
  maandag 27 april 2015 @ 09:24:48 #133
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152063676
Meld... Baby nog altijd in buik :+
pi_152064195
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:24 schreef Nikooos het volgende:
Maar dat kan anders zijn voor je 't weet!

En een drieling! Dat lijkt me cool en beangstigend tegelijk. 3!

Koningsdag vandaag. Vanavond puzzelrit hier in t dorp. Die rijden we al jaar en dag met een groep vrienden, dus ook nu weer.

En verder ben ik lui en doe ik niks. :')
pi_152064342
Next voor jongens O+ voor meisjes vind ik het te truttig, of iig voor Lola, dat staat haar niet, die "moet" stoere kleding hebben... Zara vind ik dan dus ook niks voor haar, wel voor toen ze nog baby was, maar voor nu is het me te zoetsappig en teveel pastel
pi_152064713
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:24 schreef Nikooos het volgende:
+1 ;)

Slapen wordt wel steeds meer een uitdaging trouwens :O ik zie echt elk uur voorbij komen op de wekker en omdraaien is al een onderneming op zich :')

Maar met ruim 39 weken zat het eraan te komen dat ik een keer ergens last van zou krijgen natuurlijk, dus ik klaag niet (al te veel :P )

Hier is het echt stralend weer (niet heel warm maar toch), dus misschien toch even een terrasje pakken straks. Eens kijken of we nog iets oranjes hebben waar ik in pas ;)
pi_152065125
Hier ook mooi weer. :) Niet heel warm, maar het zonnetje schijnt. O+

Ik vermoed dat de ab mn blaasontsteking niet heeft verholpen. Mn buik voelt weer hard, er lijkt een baksteen achter mn schaambeen te liggen en het prikt als ik plas. Jammer, want lopen gaat daardoor ook niet echt soepel en ik wilde er een rommelmarktstruindagje van maken.
Morgen maar weer een plasje inleveren.
pi_152065654
5 keer plassen in de nacht is een peuleschil 8-) Ik tik soms echt de 8-10 keer aan :')
Schudden voor gebruik
pi_152065676
Leuk Saar dat je jouw baby al voelt! Zelf voelde ik dat ook al vrij vroeg en dat begon idd ook hier achter de pc zittende ronde de 15 weken voelde ik "popcorn ploppen"

:D
Schudden voor gebruik
pi_152065746
8-10 keer? Pfff... Ik dacht dat ik al vaak moest met 4x per nacht soms
pi_152065773
Hier net ook n poezenoutfit bij Hema gescoord! Er was bijna niks meer.
pi_152066047
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 11:29 schreef gestreeptestoel het volgende:
8-10 keer? Pfff... Ik dacht dat ik al vaak moest met 4x per nacht soms
:Y al van bijna het begin van de zwangerschap :D
Ruk is het zeker.... het is niet dat het maar 3 druppels zijn of zo
Drink overdag voldoende en pies dan ook genoeg.

Soms heb ik dagen dat ik er maar 4 a 5 keer uit hoef :D Lekker uitgeslapen gevoel dan O+
Schudden voor gebruik
pi_152066062
Ben ik de enige waarbij de poezen outfits niet tot haar smaak behoren?
Schudden voor gebruik
pi_152066074
Hier ook elk uur vannacht voorbij zien komen... Door het vele plassen. Elk uur wel een keertje ;(
pi_152066109
quote:
11s.gif Op maandag 27 april 2015 11:41 schreef Stippelrientje het volgende:
Nee hoor ;) katten zijn ook niet aan mij besteed

Pfff 8-10 keer joh... ik zit nu sinds m'n verlof aan een keertje of 5 en dat vind ik eigenlijk al meer dan genoeg...
pi_152066138
quote:
11s.gif Op maandag 27 april 2015 11:41 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb het gezien bij de Hema maar geen moment bedacht om het te kopen. Nu heb ik niks met poezen, misschien is dat het ;)
pi_152066270
Oh gelukkig O+ Ik voelde mij al vreemd :9
Schudden voor gebruik
pi_152066382
Net allemaal leuke kleertjes en spullen gescoord tot vriend het zat was :)
pi_152066498
Nesteldrang? De boormachine zien staan, die schoonmaken en voor het gemak meteen ook maar even de koffer en alle afzonderlijke boortjes. Alles. Moet. Schoon. }:|
pi_152066553
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 11:58 schreef Krisvc het volgende:
Nesteldrang? De boormachine zien staan, die schoonmaken en voor het gemak meteen ook maar even de koffer en alle afzonderlijke boortjes. Alles. Moet. Schoon. }:|
Alles lekker fris *O*
Schudden voor gebruik
pi_152066843
Met de nieuwste poezenlijn van Hema heb ik ook niet echt iets. Laatst hadden ze wel een schattig truitje met een poezengezichtje er op. Die vind ik wel O+ En ga ik nog proberen te scoren!

Hier ga ik vandaag aan de slag met de slaapkamer en kledingkast uitmesten. Ben lekker alleen thuis dus heerlijk op het gemakje en gewoon zien hoever ik kom :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152066958
Ik heb ook niet zoveel met poezen, maar vond deze pakjes wel leuk. Zowel voor n jongen als meisje
pi_152066992
Ik heb gisteren onze badkamervloer zittend op de grond zitten poetsen met n wonderspons.. :7
pi_152067157
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 12:18 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb ook niet zoveel met poezen, maar vond deze pakjes wel leuk. Zowel voor n jongen als meisje
Dat vooral. Ik vind leuke, unisex, pakjes vinden echt een opgave.
pi_152068627
Wij hebben net een 2e hands kinderwagen gescoord! 200 euro voor een mutsy evo. Via marktplaats, dus m'n vader moet hem morgen even ophalen, en dan duurt het nog even voordat wij hem zien. Maar, gezien we plannen het meeste te dragen vonden we het onzin zoveel geld uit te geven aan een nieuwe wagen...
pi_152069479
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben net een 2e hands kinderwagen gescoord! 200 euro voor een mutsy evo. Via marktplaats, dus m'n vader moet hem morgen even ophalen, en dan duurt het nog even voordat wij hem zien. Maar, gezien we plannen het meeste te dragen vonden we het onzin zoveel geld uit te geven aan een nieuwe wagen...
Goede deal! Hadden ze ook accessoires erbij?
pi_152069515
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 13:33 schreef Daui het volgende:

[..]

Goede deal! Hadden ze ook accessoires erbij?
alleen de maxi cosi adapters. De rest scoren we vast ook nog wel ergens...
pi_152070186
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Goede deal!

Wij gaan over een maandje kijken voor de kinderwagen!
Eerst de nieuwe kledingkast en commode aanschaffen...

Voel me eindelijk weer eens een beetje productief. De slaapkamer is dan nu wel een grote bende als dat ik begon net maar er zit zeker vooruitgang in. En krijg er steeds meer vertrouwen in dat het allemaal gaat passen in de kleine kast!
pi_152071114
Hier willen we erg graag zoiets aanschaffen, maar godnondeju wat een prijzen.... 30 dollar voor zo'n rompertje :{

maandag 27 april 2015 @ 14:23:50 #160
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152071144
Kun je niet goedkoper zelf iets laten drukken?
pi_152071237
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:23 schreef Nikooos het volgende:
Kun je niet goedkoper zelf iets laten drukken?
Ja ik zat al wat rond te kijken inderdaad :D nog niet echt iets gevonden
pi_152071646
mijn hormonen zijn echt heel erg blij met een kinderwagen die ik nog nooit gezien heb.... 8)7
pi_152071785
Zeg even een praktische vraag: zodra je bevallen bent he? Dan is de buik natuurlijk wel voor een groot deel weg neem ik aan, maar pas je daarna al in je "oude" kleding? Of zul je de eerste tijd nog steeds positiekleding nodig hebben?
pi_152071850
Zooo ik heb een hoop gescoord op de vrijmarkt op 't dorp :) Maxi cosi, tripp trapp, kolfapparaat, vanalles en alles echt voor zowat niks (die tripp trapp was 10 euro :o ) Anderen er nog op uit geweest vandaag? :)
pi_152072200
quote:
99s.gif Op maandag 27 april 2015 14:56 schreef Quickie_Brat het volgende:
Zeg even een praktische vraag: zodra je bevallen bent he? Dan is de buik natuurlijk wel voor een groot deel weg neem ik aan, maar pas je daarna al in je "oude" kleding? Of zul je de eerste tijd nog steeds positiekleding nodig hebben?
verschilt per persoon. Ik had nog wel een tijdje positiekleding aan. Broeken dan iig.
  maandag 27 april 2015 @ 15:18:56 #166
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152072354
quote:
Hangt er van af. Ikzelf heb nog een hele tijd grotere kleding nodig, na een tijdje zit positiekleding ook niet lekker meer. Maar ik ben doorgaans pas na anderhalf jaar mijn zwangerschapskilo's kwijt. (ik kwam elke zwangerschap 15 kilo aan, ik zit nu 2.5 weken post partum op +10). Sowieso is je lichaam heel anders direct na een bevalling, en het duurt echt wel een flink aantal maanden voor alles er weer enigzins normaal uitziet.
En nu heb ik wel 1 jurkje en legging wat ik comfortabel aan kan :')
  maandag 27 april 2015 @ 15:19:41 #167
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152072379
Wow wat een mazzel die Tripp Trapp, bloesem! Ik ben jaloers!

Ik ben in de Jordaan geweest en heb ook wat spulletjes gekocht, vnl wat kleertjes, boeken en houten speelgoed. Nu in het zonnetje op terras! Vorig jaar dacht ik: misschien kan ik volgend jaar wel babyspulletjes kijken omdat ik zwanger ben, en dat is nu ook zo! O+
  maandag 27 april 2015 @ 15:20:13 #168
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_152072397
quote:
Ik paste al vrij snel weer in mijn gewone kleren maar het zat echt niet lekker dus droeg nog wel een tijdje positiekleding.
pi_152072823
quote:
Ik droeg een hele tijd nog positiebroeken met de band omgeslagen. Later droeg ik alleen de grootste broeken die ik had en pas rond de 9 maanden na de bevalling had ik al mijn eigen kleding weer aan.
  maandag 27 april 2015 @ 15:42:07 #170
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152072848
quote:
99s.gif Op maandag 27 april 2015 14:22 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier willen we erg graag zoiets aanschaffen, maar godnondeju wat een prijzen.... 30 dollar voor zo'n rompertje :{

[ afbeelding ]
Oh wel tof zeg! Zoiets zou ik ook wel willen! Waar is deze vandaan?
Ziggy played guitar
pi_152072883
Dat is mazzel bloesem! Wij hebben uiteindelijk een zgan tripptrapp gescoord via Marktplaats, maar lįng niet zo'n mooi koopje als die van jou :P
pi_152072957
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 12:19 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb gisteren onze badkamervloer zittend op de grond zitten poetsen met n wonderspons.. :7
Heb je dan net zo een vloer als dat wij hebben? 2 m2? :D
Of een joekel van een badkamer?
Schudden voor gebruik
pi_152072985
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is mazzel bloesem! Wij hebben uiteindelijk een zgan tripptrapp gescoord via Marktplaats, maar lįng niet zo'n mooi koopje als die van jou :P
ha, ik moet altijd gniffelen als ik dit soort dingen van jou lees. "uiteindelijk", terwijl je nog 25 weken te gaan hebt! O+
pi_152072992
quote:

[ afbeelding ]
Je kunt ook een gewoon rompertje scoren en bij mij een afbeelding regelen voor een leuke prijs ^^,
schoonvader heeft een textiel bedrijfje ;) of zelf met flock aan de slag :D
Schudden voor gebruik
pi_152073025
quote:
je bent niet in een klap slank :D
Je baarmoeder moet nog terug plooien en zulks ;)
Meestal pas je wel vrij snel in je bovenkleding (mits ineens enorme tetten ivm borstvoeding en je normaal aan A hebt of zo :P ) maar broeken kunnen vaak even duren.
Schudden voor gebruik
pi_152073032
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 14:59 schreef Bloesem. het volgende:
Zooo ik heb een hoop gescoord op de vrijmarkt op 't dorp :) Maxi cosi, tripp trapp, kolfapparaat, vanalles en alles echt voor zowat niks (die tripp trapp was 10 euro :o ) Anderen er nog op uit geweest vandaag? :)
Is het een oude of nieuwe versie?

Leuke prijs! Dat zeker
Schudden voor gebruik
pi_152073081
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier ook een tripptrapp via een rommelhoek en zelf 2 weken geleden opgepimpt naar de kleur die we over het algemeen in de woonkamer hebben. Zelfde geld voor de box. Nu alleen nog een laklaag erover voor de bescherming en het kan de woonkamer in! Maar daar wachten we nog even mee ;) Al denk ik wel dat wij het vrij vroeg gaan neerzetten door ruimtegebrek. Alles staat nu bij schoonouders en die willen straks ook fatsoenlijk gebruik kunnen maken van hun tuinhuis ;)

Mijn hormonen willen trouwens nu de nieuwe kledingkast en een commode. Maaaar ze moeten nog een ruime maand wachten :(

Verder ben ik lekker internet aan het afstruinen naar babykamerideetjes.

Hebben jullie enig idee hoe je een beetje een eigentijds stoer hemeltje kunt maken.?
pi_152073103
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Leuke prijs! Dat zeker
Ja daar zat ik ook aan te denken, de babyset en newbornset van nu passen alleen op de modellen van na 2003. Wij hebben geluk dat we er eentje van 2004 hebben ;)
pi_152073201
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:57 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja daar zat ik ook aan te denken, de babyset en newbornset van nu passen alleen op de modellen van na 2003. Wij hebben geluk dat we er eentje van 2004 hebben ;)
Helemaal top dan! ^O^
Schudden voor gebruik
  maandag 27 april 2015 @ 16:07:26 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152073314
Nog even terug gelezen, wat plassen jullie veel! Ik hoef er maar 1 x uit 's-nachts.
pi_152073443
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ha, ik moet altijd gniffelen als ik dit soort dingen van jou lees. "uiteindelijk", terwijl je nog 25 weken te gaan hebt! O+
Ja ik bedoel na heel veel inlezen maar de aanschaf is wel snel inderdaad :@ ;)
pi_152073473
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:07 schreef Mariposas het volgende:
Nog even terug gelezen, wat plassen jullie veel! Ik hoef er maar 1 x uit 's-nachts.
ik ook. Om 3 uur, meestal. Het nadeel is dat de vogels dan buiten al fluiten en dat ik lastig weer in slaap kom! Vannacht begon de baby ook nog eens flink te bewegen, dat maakte het helemaal gezellig!
pi_152073485
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 16:13 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja ik bedoel na heel veel inlezen maar de aanschaf is wel snel inderdaad :@ ;)
Wij hadden hem al voor de zwangerschap :P
pi_152073499
Vanochtend werd ik wakker gemaakt met kom je? En trof ik dit aan..

zomaar uit zichzelf een super ontbijtje gemaakt O+

Nieuwe trapleuningensteunen, thermometer en een babyfoon gekocht vandaag *O*
Mijn meneer zei: Zelfs ik krijg hier happy hormones van :') O+

We hebben net het wiegje van zolder getrokken om te kijken of het nog altijd naar wens is. Gehad van mijn zus. Eigenlijk wilde ik liever een cosleeper, gemakkelijk direct aanschuiven voor de borst en zulks.

Maar het is wel prima zo denk ik. (nachtkastje gaat dan aan de andere kant staan strakjes)

We denken er nog even over om een kant los te halen en te vervangen voor een brede lat met sleuf voor bodem, zodat het toch een cosleeper achtig iets gaat zijn. Maar we hebben nog effe ^^,
Schudden voor gebruik
pi_152073506
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:07 schreef Mariposas het volgende:
Dat lijkt me heerlijk!
Schudden voor gebruik
  maandag 27 april 2015 @ 16:20:44 #186
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152073617
Ik heb besloten om een hoop dingen buiten de deur te houden tot we het echt nodig hebben. Ik word nu al nerveus van alle spullen. :') tripp Trapp zouden we sowieso niet gebruiken icm de newbornset, dus de TT koop ik met 6 maanden ofzo... Ook op de vrijmarkt vnl dingen gekocht voor de 1e tijd, de rest komt volgend jaar wel.
pi_152073709
Ik heb nu qua bovenkleding een mix aan tussen mijn oude nette kleding, die niet strak zit, en de zwangerschapsshirtjes. De strakkere shirtjes, die ik toch al niet vaak meer droeg, die pas ik niet echt vanwege gegroeide voorgevel. Draag die alleen op 'nergens heen, bank-hang' dagen.
Broeken moet ik even nakijken binnenkort, want zwangerschapsbroek zakt sinds kort van mijn kont. Hoeveel ik al kwijt ben weet ik niet.. Met 4 weken voor het laatst gewogen, toen zat ik nog op +8 (ipv +20) maar toen mocht ik nog niks, inmiddels met 7 weken loop (waggelwandel tempo) ik weer 3 keer in de week. Ik hoop dus nog wat extra te zijn kwijtgeraakt. Maar de buik zit er nog hoor.. Deels dan, en hij is plooibaar.. Niet meer zo'n strak bolletje.. Morgenochtend even wegen.. Ben benieuwd.
pi_152073750
De Hema kattenbroek/onesie was hier op -O- maar ze hadden wel wat rompers in de Koningsdaguitverkoop voor 2 euro ps, dus alsnog tevreden met m'n vosjes op de fiets-rompers!

En aangezien ik zelf voor het goede doel op een vrijmarkt stond (en sowieso niet zo van struinen hou) heb ik m'n moeder met een lijstje op pad gestuurd en die heeft sowieso een Tiny Love mobile gevonden (en een Teigetje mobile die ze daarvoor al tegen kwam) en Dikkie Dik boeken. Morgen even langs rijden om te kijken wat ze precies allemaal heeft gekocht!
pi_152073817
Wat lief van het ontbijtje Stippelrientje!

En wat hebben jullie allemaal goed gescoord vandaag!
pi_152073847
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:20 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb besloten om een hoop dingen buiten de deur te houden tot we het echt nodig hebben. Ik word nu al nerveus van alle spullen. :') tripp Trapp zouden we sowieso niet gebruiken icm de newbornset, dus de TT koop ik met 6 maanden ofzo... Ook op de vrijmarkt vnl dingen gekocht voor de 1e tijd, de rest komt volgend jaar wel.
Een babystoel lijkt me sowieso een enorme sta in de weg. Wij gaan voor een wippertje ofzo die dan gewoon op de tafel kan staan als de baby echt wakker is, lijkt me praktischer. De eetstoel komt wel als hij daadwerkelijk eet.
pi_152073954
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 16:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Een babystoel lijkt me sowieso een enorme sta in de weg. Wij gaan voor een wippertje ofzo die dan gewoon op de tafel kan staan als de baby echt wakker is, lijkt me praktischer. De eetstoel komt wel als hij daadwerkelijk eet.
Wij zetten een eettafelstoel bij mijn zwager op zolder samen met de kledingkast en een tafeltje. Of hij nu al staat of na 6 maanden :P
Maar ik snap wel waarom sommige niet voor de newbornset gaan, ik heb ook getwijfeld maar heb hem nu een paar keer gezien bij bekenden/vriendinnen en dan vind ik het toch wel een toegevoegde waarde hebben.
pi_152073975
wij eten toch nooit aan tafel.. Kan me voorstellen dat we dat gaan doen als het kind mee kan eten, maar daarvoor...let's see!
pi_152074174
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Leuke prijs! Dat zeker
Uit 2005, is dat dan de nieuwe? En een maxicosi van een jaar oud ook voor n tientje :o Beetje bizar.

Dat ontbijtje O+ lieeeff
pi_152074303
Wij hebben de newborn set ook. Ze zit er af en toe gezellig bij als we eten. Ze verveelt zich na een tijdje en dan wil ze aandacht, zo kan ik dat makkelijk even geven. Ze is er ook 1keer in slaap in gevallen, tien minuutjes.
pi_152074385
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Uit 2005, is dat dan de nieuwe? En een maxicosi van een jaar oud ook voor n tientje :o Beetje bizar.

Dat ontbijtje O+ lieeeff
Mijn meneer ziet er stoer uit maar het is een watje hoor O+
Sttttttttttttt niet doorvertellen dat ik dat openlijk heb geuit! En dan ook nog met een O+ er achter..
Of wel.. dan krijg ik billenkoek :Y)

Hij was daarstraks aan het aankl*ten met de babyfoon. :')
Hallo baby hoor je mij?
Door de "talk stand" naar de babykamer terwijl hij drie passen daarvandaan stond.
TEST! HALLO BABY? HOOR JE MIJ?!
Ik moest zo lachen want hij was echt de kluts kwijt.. "Ik hoor mijzelf niet door dat ding!"
"Dan moet je niet zo gillen door dat ding naar jezelf :') Misschien moet je ook gewoon naar mijn buik kletsen." Drukt hij zijn neus tegen mijn buik en zegt: "Hallo * babynaam* dit is je vader O+" Krijgt hij me toch een schop! :D
Zo... hij hoort je O+
Schudden voor gebruik
pi_152074518
Meld!

Hier net ook lekker de stad in geweest voor koningsdag, het was heerlijk weer hier! Niks gekocht op de rommelmarkt (wat een drukte ook! :o ) maar nog wel even lekker een terrasje gepakt onder het mom van "nu kan het nog". Ik zal er maar niet bij zeggen dat we dat de laatste tijd zo'n twee keer per week denken. :') :D

Toen we thuis kwamen werd ik nog door mijn moeder gebeld dat zij nog wel 7 (!) voorleesboekjes voor onze kleine uk had gescoord. Zo lief. O+
pi_152074549
Ik
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:48 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heb je dan net zo een vloer als dat wij hebben? 2 m2? :D
Of een joekel van een badkamer?
Euhm 5m2 ofzo :P
pi_152074657
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat ontbijtje O+ lieeeff
Op die van 2005 past de nieuwe babyset en newbornset. De datum kun je op de onderkant van de poot lezen!

Goeie aankopen hoor echt een prikkie!
pi_152074722
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 17:07 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik

[..]

Euhm 5m2 ofzo :P
Flink schrobben O.o
Schudden voor gebruik
pi_152074727
Wij gaan wel de tripptrapp met newbornset gebruiken. Ik vond het eerst veel te duur, maar een goedkopere lompe variant is bij ons echt een sta in de weg in de keuken. En mijn ouders waren lief O+

Vandaag gordijnen besteld voor op de babykamer en laminaat gehaald!
pi_152074767
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 17:15 schreef coccinelle het volgende:
Wij gaan wel de tripptrapp met newbornset gebruiken. Ik vond het eerst veel te duur, maar een goedkopere lompe variant is bij ons echt een sta in de weg in de keuken. En mijn ouders waren lief O+

Vandaag gordijnen besteld voor op de babykamer en laminaat gehaald!
Wat voor gordijnen!? O+
Schudden voor gebruik
pi_152074770
En Stippel, jouw vent _O- haha
pi_152075137
quote:
11s.gif Op maandag 27 april 2015 15:42 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Oh wel tof zeg! Zoiets zou ik ook wel willen! Waar is deze vandaan?
deze vond ik bij de site van Cafepress.
pi_152075177
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 15:50 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je kunt ook een gewoon rompertje scoren en bij mij een afbeelding regelen voor een leuke prijs ^^,
schoonvader heeft een textiel bedrijfje ;) of zelf met flock aan de slag :D
oeh! Ik ga je zo even dm-en :D
pi_152075868
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:
wij eten toch nooit aan tafel.. Kan me voorstellen dat we dat gaan doen als het kind mee kan eten, maar daarvoor...let's see!
yup, als Luc thuis eet (hij eet doordeweeks warm @kdv) eten wij nu braaf aan tafel. Maar dat is ook pas sinds hij echt met ons mee eet. Daarvoor zat ik met hem aan tafel, mede omdat de meest veilige plek is voor het geval meneer besloot met eten te gaan gooien ofzo ;)
  maandag 27 april 2015 @ 18:44:20 #209
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152076827
Hier lag echt alleen maar troep op de vrijmarkt :P t viel ook best tegen, waren veeeeel minder kinderen dan normaal (of dan vroeger.. lang geleden eigenlijk voor mij dat ik er liep).
Dus toen zijn we lekker naar de Drunense Duinen gereden en daar lekker gewandeld en gestruind O+
pi_152077492
Volgens mij voelde ik de baby net O+
  maandag 27 april 2015 @ 19:15:42 #211
409579 LuDann
All the way
pi_152077663
quote:

[ afbeelding ]
Wat een ubertof rompertje. Die wil ik ook. :Y

Wat een lieve actie van je vent, zo'n ontbijtje, Stippelrientje! O+ En ik moest erg lachen om dat babyfoon verhaal.

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 19:08 schreef J0ycie88 het volgende:
Volgens mij voelde ik de baby net O+
Noh! O+
  maandag 27 april 2015 @ 19:23:41 #212
409579 LuDann
All the way
pi_152077837
Zo, op de rommelmarkt een hele berg kleertjes gescoord. O+ Ik moet alleen echt nog even naar de Hema voor die poezenkleertjes... :@

FF d'r broer een drieling. Omg :o

Plassen hoef ik volgens mij niet extra. Ik moet wel in de ochtend, maar ik word er 's nachts niet voor wakker. Moet wel zeggen, ik heb een spina bifida occulta (verborgen open ruggetje) en ik voel doorgaans wat slechter of mijn blaas vol is. Dus misschien ligt het daaraan.

Schopjes voelde ik achteraf gezien met 18 weken, maar ik was er toen nog niet zeker van. Voelde als zo'n spierspasme/spierkrampje in mijn buik. En vorige week heeft de baby me een blauwe plek geschopt (ik wist niet dat dat kon :o ) tijdens een zeldzaam actieve dag. Mijn baby is verder vrij rustig.

Mijn baby ligt aan mijn rechterkant vandaag, is goed zichtbaar als ik mijn buikspieren aanspan (let niet op mijn geschminkte buik :P ):

maandag 27 april 2015 @ 19:33:46 #213
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152078079
weetje van de dag: je wordt niet wakker omdat je moet plassen, je wort wakker van iets en voelt dan dat je aandrang hebt :Y (kan evt wel zijn dat je blaas pijn doet want vol en dat je daat wakker van wordt, dan is t tevens de oorzaak :7 )
Kwak
pi_152078251
Die tripp trapp is wel het koopje van de dag, hoor! _O_ Geen idee hoe wij dat gaan doen. We hebben nog een leuke vintage kinderstoel op zolder staan en een Antilope in de auto. :+ Maar een mening hoeven we pas volgend jaar (!) te hebben.

Onze buit bleef beperkt tot een paar Dick Bruna boekjes en gouden mini Havaianas voor de dochter. Mijn bekken vond het iets minder, maar twee uur tukken helpt. *)
  maandag 27 april 2015 @ 19:40:55 #215
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152078298
Hier ook een onverwachte goede score op de vrijmarkt, een grote doos Little People speelgoed voor zoon, met daarin de felbegeerde bus ^O^ . Geen babyspul, dat hebben we allemaal nog...

Wij hebben vanochtend ook de nieuwe kamer van (binnenkort oudste) zoon leeggeruimd, en zijn nieuwe bed er al in gezet. Hij vond t prachtig, dus met een beetje geluk slaapt ie over een paar weken daar en kunnen mijn hormonen de babykamer gaan pimpen O+ . Kleine kleertjes in de kast, happy hormones O+ O+ O+
pi_152078851
Hier heeft zoon voor het eerst zelf dingen gekozen op de vrijmarkt. Hij genoot er heel erg van en straalde van oor tot oor. Heerlijk.

En ik kocht voor 30 cent een boek over het menselijk lichaam voor kinderen met van die flapjes. Er staat ook uitleg in over zwangerschap en baby's :) Een plaatje van een mama met een dikke buik en als je het flapje omslaat zie je de baby in de buik.
pi_152079222
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 19:40 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook een onverwachte goede score op de vrijmarkt, een grote doos Little People speelgoed voor zoon, met daarin de felbegeerde bus ^O^ . Geen babyspul, dat hebben we allemaal nog...

Wij hebben vanochtend ook de nieuwe kamer van (binnenkort oudste) zoon leeggeruimd, en zijn nieuwe bed er al in gezet. Hij vond t prachtig, dus met een beetje geluk slaapt ie over een paar weken daar en kunnen mijn hormonen de babykamer gaan pimpen O+ . Kleine kleertjes in de kast, happy hormones O+ O+ O+
Wat leuk dat hij zo enthousiast over zijn bed is!
Schudden voor gebruik
pi_152079313
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 20:00 schreef Estrys het volgende:
Hier heeft zoon voor het eerst zelf dingen gekozen op de vrijmarkt. Hij genoot er heel erg van en straalde van oor tot oor. Heerlijk.

En ik kocht voor 30 cent een boek over het menselijk lichaam voor kinderen met van die flapjes. Er staat ook uitleg in over zwangerschap en baby's :) Een plaatje van een mama met een dikke buik en als je het flapje omslaat zie je de baby in de buik.
Aaw cute! O+
pi_152079342
Het lijkt net of mijn buik de hik heeft

What the... :?
Schudden voor gebruik
pi_152080399
quote:
15s.gif Op maandag 27 april 2015 20:17 schreef Stippelrientje het volgende:
Het lijkt net of mijn buik de hik heeft

What the... :?
De baby?
  maandag 27 april 2015 @ 21:00:20 #221
409579 LuDann
All the way
pi_152080849
Dat zal je baby zijn dan denk ik, Stippel. :D Ik heb althans gelezen dat baby's in de buik de hik kunnen krijgen. :Y
pi_152080898
Ja, heeft die van mij dagelijks wel :Y
  maandag 27 april 2015 @ 21:01:57 #223
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152080904
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:00 schreef LuDann het volgende:
Dat zal je baby zijn dan denk ik, Stippel. :D Ik heb althans gelezen dat baby's in de buik de hik kunnen krijgen. :Y
Dat kan absoluut :)
Het lijkt net alsof je buik op en neer bibbert :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 27 april 2015 @ 21:05:07 #224
409579 LuDann
All the way
pi_152081006
Noh, wat schattig! Dat mag die van mij ook wel eens gaan doen. :D :@
pi_152081081
M. had 2-3 keer per dag de hik in de buik. Op het einde vond ik dat een beetje irritant. :@ Uit de buik had ze ook nog best vaak de hik, dat vond ik dan wel weer herkenbaar schattig. O+
pi_152081361
De hik O+
En Joycie voelde de baby O+

Ik heb opgeruimd vandaag, lekker thuis. Man had de garage leeggehaald. De hele woonkamer is aan kant, maar ik ben aan het einde van de dag met zeurende banden en rugpijn op de bank gaan liggen en voor t eten in slaap gevallen. Voel me een oud wijf, had dat pas verwacht rond 32 weken. Zit mezelf zo in de weg soms :')
pi_152081568
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:00 schreef LuDann het volgende:
Oh echt?! vage sjizzle.

:D Mijn kind kan truukjes O+
Schudden voor gebruik
pi_152081615
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:15 schreef Cassandra87 het volgende:
De hik O+
En Joycie voelde de baby O+

Ik heb opgeruimd vandaag, lekker thuis. Man had de garage leeggehaald. De hele woonkamer is aan kant, maar ik ben aan het einde van de dag met zeurende banden en rugpijn op de bank gaan liggen en voor t eten in slaap gevallen. Voel me een oud wijf, had dat pas verwacht rond 32 weken. Zit mezelf zo in de weg soms :')
Niet zo gek dat je dan moe bent.... :D
Schudden voor gebruik
pi_152082347
Zijn er nog meer die het rompertje tof vonden van Quick Brat en eventueel op de info (prijs) lijst willen?
Of een andere afbeelding of tekst op een romper willen.. **Fok!baby** of zo :9
Dan kan ik even je wensen noteren en prijzen doorspitten ^^,

Shout maar in DM ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Stippelrientje op 27-04-2015 22:16:50 ]
Schudden voor gebruik
pi_152082492
Ik vind die nestel- en opruim- en babyshopwoede zo leuk om te lezen O+ Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig, maar ik ben toch ook al halverwege :o Het gaat zo snel!

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:07 schreef Limone het volgende:
M. had 2-3 keer per dag de hik in de buik. Op het einde vond ik dat een beetje irritant. :@ Uit de buik had ze ook nog best vaak de hik, dat vond ik dan wel weer herkenbaar schattig. O+
Ja dit, en nog steeds heeft hij vaak de hik! Grappig vind ik dat, zo herkenbaar. Ook dat hij fysiek rustig was in m'n buik en nog is, dat schoppen en porren in je buik wat ik soms lees herken ik helemaal niet! Ben benieuwd hoe deze zal zijn.

Net even voor de zekerheid de vk gebeld. Zoon viel vol in m'n buik toen ik op m'n rug lag. Normaal ontwijk ik het wel maar hij verloor zijn evenwicht deze keer. Het was niet hard en m'n verstand zei dat wel het niet zo erg was, maar ik kreeg het toch niet uit m'n hoofd. Maar de vk kon me gelukkig geruststellen.
pi_152083262
Oh dat gebibber is de hik? :D dan heeft de Minion hier dagelijks de hik. Maar het duurt nooit lang. :D
pi_152083466
It's here.... Maagzuur :(
  maandag 27 april 2015 @ 22:20:33 #233
409579 LuDann
All the way
pi_152083632
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:15 schreef Estrys het volgende:
It's here.... Maagzuur :(
Dan krijg je een baby met haar. *O*

Ik las laatst dat dat een van de weinige oude wijven verhaaltjes is die wel een kern van waarheid heeft. Maagzuur tijdens de zwangerschap correleert met het krijgen van baby's die een harig bolletje hebben.
pi_152083747
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik las laatst dat dat een van de weinige oude wijven verhaaltjes is die wel een kern van waarheid heeft. Maagzuur tijdens de zwangerschap correleert met het krijgen van baby's die een harig bolletje hebben.
ah dan krijgt ons babietje een enorme volle bos! :D
pi_152083794
quote:

[..]

:o Dat verklaart t. Enorm veel maagzuurklachten gehad, kind met een zeeeeeeer volle bos punkhaar. O+
Professioneel gifmenger.
pi_152083916
quote:

[..]

Allebei onze baby's hadden haar. Zou echt vreemd opkijken als deze helemaal kaal zou zijn. Of blond. Dan gaat mijn man van me scheiden denk ik. ;)
pi_152084028
quote:

[..]

van t geld wat ik aan rennies heb uitgegeven had k heel veel leuke dingen kunnen doen :') :+ maagzuur was bij mij t eerste symptoom in alle zwangerschappen.

SPOILER
  maandag 27 april 2015 @ 22:31:17 #238
409579 LuDann
All the way
pi_152084030
:D

Nalezen kan hier: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17150070

quote:
Abstract
BACKGROUND:

Folklore can originate by detection of actual associations between seemingly unrelated events and perpetuated through oral tradition. The objective of this study was to determine whether a common pregnancy belief that women who experience a lot of heartburn give birth to newborns with a lot of hair is accurate.

METHODS:

Sixty-four pregnant women ranked the severity of their degree of heartburn during pregnancy. Independent coders rated newborn hair volume using 2 photographs of the infant's head, taken shortly after birth.

RESULTS:

Most (78%) women reported some degree of heartburn. Symptom severity was unrelated to fetal sex and maternal characteristics including parity, age, or weight. The simple linear relationship between heartburn severity and hair volume was significant r(s)(62) = 0.40, p < 0.001. Categorical analysis by severity score and hair ranking revealed a similar association (chi(2)= 23.93, p < 0.05). Most (23/28) women who reported moderate or severe heartburn gave birth to babies with average or above average amounts of hair, and conversely, most (10/12) women reporting no heartburn had babies with less than average or no hair.

CONCLUSIONS:

Contrary to expectations, it appears that an association between heartburn severity during pregnancy and newborn hair does exist. We propose a shared biologic mechanism involving a dual role of pregnancy hormones in both the relaxation of the lower esophageal sphincter and the modulation of fetal hair growth.
pi_152084052
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

Allebei onze baby's hadden haar. Zou echt vreemd opkijken als deze helemaal kaal zou zijn. Of blond. Dan gaat mijn man van me scheiden denk ik. ;)
zeg nooit nooit he :') :+ ik had ook nooit gedacht een blond kind te krijgen!
pi_152084269
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

zeg nooit nooit he :') :+ ik had ook nooit gedacht een blond kind te krijgen!
Ze is niet zo blond geboren zo te zien :)

Mijne zijn ook iets meer 'pinda' kleurig heb ik het idee. ;) gek is dat. Vrienden van ons hebben een half bloed en wel zo blond. De onze een kwart en echt lijkt wel duo penotti met die van hen.

Moest denken aan die reclame. Dat de baby dan sprekend de buurman is. :D
pi_152084342
quote:

[..]

Dan kan ik vast wel een kapper in de verloskamer installeren denk ik, want ik heb er al vanaf dag 1 (of eigenlijk een week of 1,5 voor de eerste positieve test last van.) Daardoor bedacht ik dat dat toch wel maf was, want ik heb noooit last van maagzuur gehad voordien.
  maandag 27 april 2015 @ 22:41:17 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152084400
Dat maagzuurverhaaltje klopt hier dan weer niet. Die rennies vond ik echt een jaar later nog overal terug :')
  maandag 27 april 2015 @ 22:42:56 #243
409579 LuDann
All the way
pi_152084458
Ben benieuwd of ik dan een kale baby krijg. :P
pi_152084554
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:38 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijne zijn ook iets meer 'pinda' kleurig heb ik het idee. ;) gek is dat. Vrienden van ons hebben een half bloed en wel zo blond. De onze een kwart en echt lijkt wel duo penotti met die van hen.
ja klopt. Ze was donker bij geboorte, maar wel lichter dan A. Mijn beide meiden hebben ook groene ogen, net als ik. B. draagt blijkbaar sowieso een gekleurd oog-gen ipv 2 bruine zeg maar. En zelfde zal wel voor haarkleur gelden? In mijn lijn van familie is alleen mn oma van vaderskant blond :D verder niemand. B's moeder is blond maar zn vader heeft uiteraard zwart haar.
Maar goed, A. lijkt sprekend op B.'s oma, als je foto's uit haar jeugd ziet dan is ze bijna precies hetzelfde. E. heeft hele andere trekken, en de andere haarkleur helpt niet voor het beeld dat het heus echtecht 100% zusjes zijn :D
pi_152084590
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:38 schreef Estrys het volgende:

[..]

Moest denken aan die reclame. Dat de baby dan sprekend de buurman is. :D
mwhehe
Mja t wordt mij wel ns recht voor zn raap gevraagd of f ze wdl dezelfde vader hebben. En bedankt he :') ja dat hebben ze.
pi_152084736
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja klopt. Ze was donker bij geboorte, maar wel lichter dan A. Mijn beide meiden hebben ook groene ogen, net als ik. B. draagt blijkbaar sowieso een gekleurd oog-gen ipv 2 bruine zeg maar. En zelfde zal wel voor haarkleur gelden? In mijn lijn van familie is alleen mn oma van vaderskant blond :D verder niemand. B's moeder is blond maar zn vader heeft uiteraard zwart haar.
Maar goed, A. lijkt sprekend op B.'s oma, als je foto's uit haar jeugd ziet dan is ze bijna precies hetzelfde. E. heeft hele andere trekken, en de andere haarkleur helpt niet voor het beeld dat het heus echtecht 100% zusjes zijn :D
Ik ben sowieso benieuwd hoe de genen mix uitpakt. Ik ben zo blond als wat (echt bijna wit blond), maar ik heb donker groen/bruine ogen; hangt ook af van mijn stemming, hoe blijer hoe groener.(bizar, maar waar).
Mijn vader en moeder zijn beiden blond, maar mijn moeder heeft bruine ogen, terwijl mijn vader blauw ogen heeft (waar mijn groen vandaan komt is een raadsel). Mijn zusje is ook blond, maar donkerder dan ik, terwijl zij weer zeer lichtblauwe ogen heeft.

Vriend is juist heel donker, maar met felblauwe ogen. In theorie geef ik blond door (want recessief), maar vriends moeder is blond, dus alsnog kans op een blond kind. Oogkleur kan ook alle kanten op omdat blauw ook vollop in mijn familie voorkomt, maar donker is dominant. Bruin of groen zou dus ook kunnen.
stiekem hoop ik op het contrast wat vriend en ik beiden hebben: of blond met donkere ogen, of donker met blauwe ogen.
pi_152084800
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja precies. De onze zijn gekloond hoor. Zeker toen ze baby waren. 1 gezicht. Alleen de een wat meisjesachtiger en zachtere gelaatstrekken. En de een heeft slag en de ander steiler dan steil.

Ik verwacht eigenlijk toch nog zo'n kloon :+ Kan me echt geen andere voorstelling maken.
pi_152084833
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ben sowieso benieuwd hoe de genen mix uitpakt. Ik ben zo blond als wat (echt bijna wit blond), maar ik heb donker groen/bruine ogen; hangt ook af van mijn stemming, hoe blijer hoe groener.(bizar, maar waar).
Mijn vader en moeder zijn beiden blond, maar mijn moeder heeft bruine ogen, terwijl mijn vader blauw ogen heeft (waar mijn groen vandaan komt is een raadsel). Mijn zusje is ook blond, maar donkerder dan ik, terwijl zij weer zeer lichtblauwe ogen heeft.

Vriend is juist heel donker, maar met felblauwe ogen. Ben heel benieuwd hoe de mix uitpakt.
Oogkleur kan in sommige extreme gevallen ook wel eens generaties overslaan heb k begrepen. Mijn oudste had vrij snel groene ogen, ze is nu bijna 6 en haar ogen worden steeds donkerder maar wel echt groen nog. Mm jongste heeft de eerste 3 jaar blauwe ogen gehad maar heeft nu echt onmiskenbaar groene ogen.

Wat jij omschrijft heb ik ook, de kleur/mate van groen verandert nogal eens :Y
pi_152084881
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:54 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja precies. De onze zijn gekloond hoor. Zeker toen ze baby waren. 1 gezicht. Alleen de een wat meisjesachtiger en zachtere gelaatstrekken. En de een heeft slag en de ander steiler dan steil.

Ik verwacht eigenlijk toch nog zo'n kloon :+ Kan me echt geen andere voorstelling maken.
mwhehe ja dat heb ik dan weer niet. Volgnss mij kunnen we alle kanten op. Van stijl tot krullend, van bijna zwart haar tot blond, groen, bruin qua ogen, een iets getinte huid of witter dan wit. Gemiddeld qua groei of formaat tuinkabouter, alles kan :') :D
  maandag 27 april 2015 @ 22:59:45 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152084919
Mijn oudste heeft nooit echt blauwe ogen gehad, ook niet als minibaby. Meiden hadden meteen al blauwe ogen en dat bleef ook zo. M lijkt op mijn man (hoewel mensen die mij van vroeger kennen daar ook weer anders over denken), de meiden lijken op mij. En op elkaar. En op M.
pi_152085004
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 22:59 schreef Kyara het volgende:
Mijn oudste heeft nooit echt blauwe ogen gehad, ook niet als minibaby. Meiden hadden meteen al blauwe ogen en dat bleef ook zo. M lijkt op mijn man (hoewel mensen die mij van vroeger kennen daar ook weer anders over denken), de meiden lijken op mij. En op elkaar . En op M.
Een beetje maar :D
pi_152085094
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 22:59 schreef Kyara het volgende:
Mijn oudste heeft nooit echt blauwe ogen gehad, ook niet als minibaby. Meiden hadden meteen al blauwe ogen en dat bleef ook zo. M lijkt op mijn man (hoewel mensen die mij van vroeger kennen daar ook weer anders over denken), de meiden lijken op mij. En op elkaar. En op M.
Welke kleur heeft M nu dan?
Dus eigenlijk lijkt iedereen op elkaar ;)

De onze hadden allebei bruine ogen bij geboorte, bijna zwart zelfs. Dat is ook zo gebleven. Ik durf wel te gokken dat het weer zo zal zijn. Anders ben ik zeer verrast in ieder geval :)
pi_152085172
Ahjoh, ik was een paar jaar geleden met mijn familie uit eten. Was een speciale gelegenheid en er was een groot buffet. Toen ik een rondje buffet deed, stond een wat oudere man me nogal raar aan te gapen. Toen ik hem vroeg of hij iets zocht zei 'ie "nou, jij lijkt precies op iemand die ik van vroeger ken.. Haar achternaam was K."
Dus ik "ooh, mijn moeder heet zo, die is hier ook". Mijn moeder erbij, en die man weer "oh wat bizar, twee druppels water, maar het bestaat niet dat je zo jong bent gebleven!"
Bleek die man dus een jeugdvriend van mijn oma te zijn. Dan blijkt wel hoe bizar de familiegelijkenis is.

Ik heb ook wel is fotoalbums in handen gehad dat ik ging vragen"wanneer was dit? Kan me dit niet herinneren?"
Bleek het oma of ma op de foto te zijn..
pi_152085257
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 23:08 schreef silliegirl het volgende:
Ahjoh, ik was een paar jaar geleden met mijn familie uit eten. Was een speciale gelegenheid en er was een groot buffet. Toen ik een rondje buffet deed, stond een wat oudere man me nogal raar aan te gapen. Toen ik hem vroeg of hij iets zocht zei 'ie "nou, jij lijkt precies op iemand die ik van vroeger ken.. Haar achternaam was K."
Dus ik "ooh, mijn moeder heet zo, die is hier ook". Mijn moeder erbij, en die man weer "oh wat bizar, twee druppels water, maar het bestaat niet dat je zo jong bent gebleven!"
Bleek die man dus een jeugdvriend van mijn oma te zijn. Dan blijkt wel hoe bizar de familiegelijkenis is.
haha :D ja supergrappig zulke dingen.
ik had het ook met mn moeder. Doodirritant vond ik dat, werd je weer in de supermarkt aangesproken enzo :')
En ik zie het nu ook bij mn nichtje, die is echt sprekend, 2 druppels water mn tante.

Mijn oudste lijkt enorm op een nicht van B en zij lijken allebei erg op oma. Was er niet zo'n gelijkenissentopic ergens ook ooit?
  maandag 27 april 2015 @ 23:12:07 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152085265
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 23:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Welke kleur heeft M nu dan?
Dus eigenlijk lijkt iedereen op elkaar ;)

De onze hadden allebei bruine ogen bij geboorte, bijna zwart zelfs. Dat is ook zo gebleven. Ik durf wel te gokken dat het weer zo zal zijn. Anders ben ik zeer verrast in ieder geval :)
M heeft bruine ogen. Heel donker.
Ze lijken allemaal op elkaar, alleen M is donker met bruin ogen en stijl haar. De meiden hebben blauwe ogen en blond krullend haar. Ik heb blauwe ogen en donker krullend haar en mijn man heeft donkere ogen en heeft donker geen haar.

vooral voor dat blonde moeten we het dus een paar generaties verder zoeken :D
  maandag 27 april 2015 @ 23:12:12 #256
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152085268
Ik heb ook een blond kind :P
pi_152085283
quote:
Ik denk dat ik een kaal kuiken krijg dan ..
hoewel ik zelf enorm veel haar had en mijn moeder ook niet echt last van maagzuur had.
Schudden voor gebruik
pi_152085312
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan kan ik vast wel een kapper in de verloskamer installeren denk ik, want ik heb er al vanaf dag 1 (of eigenlijk een week of 1,5 voor de eerste positieve test last van.) Daardoor bedacht ik dat dat toch wel maf was, want ik heb noooit last van maagzuur gehad voordien.
Maar dat kan van je HCG niveau zijn.. niet van maagzuur....

anders krijg ik trouwens ook een rete harig kind :P
Schudden voor gebruik
pi_152085334
Mijn ervaring is ook wel dat mijn familie zegt dat de kinderen sprekend op mij lijken. En mijn schoonfamilie zegt sprekend mijn man. Mijn schoonmoeder zegt dat ze Chinese ogen hebben. :') raar want ik zie echt duidelijk mijn ogen.
pi_152085413
Maagzuur tijdens de zwangerschap is ook een hormonaal ding toch? Niet (altijd) door in de weg zittende baby's.
pi_152085444
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 23:14 schreef Estrys het volgende:
Mijn ervaring is ook wel dat mijn familie zegt dat de kinderen sprekend op mij lijken. En mijn schoonfamilie zegt sprekend mijn man. Mijn schoonmoeder zegt dat ze Chinese ogen hebben. :') raar want ik zie echt duidelijk mijn ogen.
Hahaha :D dat is toch altijd? Familie ziet alleen wat "eigen" is, de rest herkennen ze minder.

Mijn oudste heeft echt mijn ogen qua vorm, de jongste heeft B's ogen. Maar als mensen B's afkomst horen gokken ze juist andersom.
pi_152087411
Ik ben kaal geboren daarna heel blond haar en groene ogen. Net als mijn moeder. Mijn vader en zijn broers en zussen hebben allemaal donkerbruine ogen en pikzwart haar. Op één na, die had blond haar en felblauwe ogen. Man heeft groene ogen en een enorme bos donkere krullen. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. :)
pi_152088134
Begin me nu ook steeds meer af te vragen hoe Henkie er straks uit komt te zien.

Oh, en ik heb een klacht. In zo ongeveer alle info die je kunt vinden staat dat je in het tweede trimester een stuk minder misselijk bent. Goed verhaal, maar waarom zit ik dan met bijna 16 weken voor het eerst in mijn zwangerschap vet misselijk te wezen?! Nah jaaaa seg! }:|

Vanmiddag naar de verloskundige, spannend weer! Ben benieuwd of we een hartje te horen krijgen!
pi_152088258
Wisseldag! 13 weken vandaag, dus welkom 2e trimester ( :X wait, whut? Waar is de tijd?).
pi_152088287
Wisseldag!! 18 weken!! *O*

Ik ben ook benieuwd wat voor kleur ogen en haar ons kindje krijgt.
Volgens de maagzuur theorie in ieder geval een hele bos ;)
Ik heb zelf een peper en zout kleurtje met blauwe ogen. Mijn moeder is rood met grijs blauwe ogen en mijn vader donkerblond (ogen weet ik even niet zo goed).
Mijn broertje en ik waren allebei ligt bij de geboorte, maar nu allebei een stuk donkerder qua haar.
Mijn vriend heeft heel donkerblond haar met bruine ogen.

Als complete verrassing zou ons kindje dus ook gewoon rood haar kunnen krijgen ;) Ben benieuwd!
pi_152088343
Ik doe mee met wisseldagen. 30. :) Bijna in enkele weken aftellen. :X

Zo even naar het ziekenhuis om bloed te prikken.

Ik gok op een roodharig kindje. Ik ben met rood haar geboren, man heeft een rode gloed door z'n haar en baard.
pi_152088367
18 weken :o *O*

Wb uiterlijk van ouders, ik ben een halfbloedje. Mijn moeder is Indonesisch. Maar niemand ziet het, mijn zusje, nichtjes en neefjes zijn overduidelijk Indisch, terwijl als ik naast mijn moeder sta, ik toch heel erg op mijn moeder lijk.
Ik lach me echt kapot als onze knul mijn Indische roots erft. Dan zullen we toch vaak iets moeten uitleggen denk ik
pi_152088443
Man had heeeel lang geen haar en ik juist veel haar bij de geboorte. Wij zijn beiden donkerblond. Zoon is geboren met wat blonde haartjes. Soms zie je er n rossige gloed doorheen. Baby 2 zal dan ook vast wel n blondje worden vermoed ik
pi_152088465
10-weken-wisseldag *O*

Leuk om te lezen hoe iedereen fantaseert over haar- en oogkleur en papa-mama-sommetjes maakt :D hier is dat nog helemaaaaal niet ter sprake eigenlijk :o
pi_152088485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef Cassandra87 het volgende:
18 weken :o *O*

Wb uiterlijk van ouders, ik ben een halfbloedje. Mijn moeder is Indonesisch. Maar niemand ziet het, mijn zusje, nichtjes en neefjes zijn overduidelijk Indisch, terwijl als ik naast mijn moeder sta, ik toch heel erg op mijn moeder lijk.
Ik lach me echt kapot als onze knul mijn Indische roots erft. Dan zullen we toch vaak iets moeten uitleggen denk ik
hier dus ook (en bij estrys ook) vriend is half Indisch, bij mijn oudste kun je dat als je het wilt en wat moeite doet best zien. Bij mijn jongste echt niet. Estrys dr kindjes zien er gewoon echt half uit, de mijnen zien er heel Hollands uit :') :D
pi_152088697
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef Mineola het volgende:
Ik vind die nestel- en opruim- en babyshopwoede zo leuk om te lezen O+ Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig, maar ik ben toch ook al halverwege :o Het gaat zo snel!

[..]

Ja dit, en nog steeds heeft hij vaak de hik! Grappig vind ik dat, zo herkenbaar. Ook dat hij fysiek rustig was in m'n buik en nog is, dat schoppen en porren in je buik wat ik soms lees herken ik helemaal niet! Ben benieuwd hoe deze zal zijn.

Net even voor de zekerheid de vk gebeld. Zoon viel vol in m'n buik toen ik op m'n rug lag. Normaal ontwijk ik het wel maar hij verloor zijn evenwicht deze keer. Het was niet hard en m'n verstand zei dat wel het niet zo erg was, maar ik kreeg het toch niet uit m'n hoofd. Maar de vk kon me gelukkig geruststellen.
Ja! M. was ook rustig in de buik en kan ik uit de buik ook niet echt wild noemen.

Wat zei je VK? Dat in de buik vallen zie ik hier ook nog wel gebeuren..
pi_152088724
Ik ga niet meer nadenken over het uiterlijk. Bij M. had ik er helemaal op gerekend dat ze Heel Erg op mijn man zou lijken. Want dat doen alle baby's toch? :') Ik was dus een beetje in shock toen ze geboren was en ze dus heel erg op mij leek (of eigenlijk: mijn vader). Het heeft wel een aantal dagen geduurd voordat ik daar overheen was. :D
pi_152088756
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

hier dus ook (en bij estrys ook) vriend is half Indisch, bij mijn oudste kun je dat als je het wilt en wat moeite doet best zien. Bij mijn jongste echt niet. Estrys dr kindjes zien er gewoon echt half uit, de mijnen zien er heel Hollands uit :') :D
:o Hier hetzelfde, man ook half Indisch.. Ik ben echt superbenieuwd wat ik aan het bakken ben nu. :D
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:37:00 #274
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152088774
Ik word zelf altijd als Indo beschreven als men mij niet kent, maar ben helemaal Hollands. :')

Verder een *meld*
pi_152088801
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn halfjes O+ nou ja kwartjes eigenlijk :P

SPOILER
zo eentje dan erbij O+ en misschien dat die iets minder verschrikt kan kijken :P
pi_152088873
Wat een moppies Estrys
Wat veel halfjes en kwartjes zeg O+
Ik krijg op basis van mijn Indische achtergrond een suikertest, de gynaecoloog heeft serieus zijn bril opgezet om even goed te kijken haha, hilarisch dit soort reacties
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:59:33 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152088964
Ik gok op een baby met kaal hoofd voor ons. ;( Geen maagzuur. Mijn man had weinig haar, maar wel donker zichtbaar haar. Ik was vroeger erg blond en had dun pluishaar, dan valt het veel minder op als ze wat haar hebben. Mijn moeder koesterde elke haar en heeft mij daardoor zelfs een Haagse mat laten groeien. :')
SPOILER
Maar baby's met veel haar vind ik er soms ook juist heel gek uit zien. Heb je zo'n kleine wurm die niet eens kan kruipen, maar dan wel met een heel pruik op. :D Ze lijken veel ouder daardoor.

Qua genetische mix zijn man en ik niet echt een spannende combinatie. Het meest exotische bloed dat onze baby krijgt is 1/8e Joods en Zwitsers bloed.
pi_152089012
Ik krijg een baby met haar, dat was laatst heel mooi te zien op de echo. Thijs had ook haar O+

SPOILER
En maagzuur: check.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152089052
Ik hoop ook een baby met haar te krijgen.

Gelukkig ( |:( ) heb ik ook last van maagzuur.

Verder wordt onze baby 50 % Nederlands (of eigenlijk Fries) en 50% Duits. Ook niet zo exotisch!
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:12:48 #280
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152089108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:30 schreef Limone het volgende:
Ik ga niet meer nadenken over het uiterlijk. Bij M. had ik er helemaal op gerekend dat ze Heel Erg op mijn man zou lijken. Want dat doen alle baby's toch? :') Ik was dus een beetje in shock toen ze geboren was en ze dus heel erg op mij leek (of eigenlijk: mijn vader). Het heeft wel een aantal dagen geduurd voordat ik daar overheen was. :D
Dat lijkt me echt een shock en mindfuck inderdaad, dat je je vader daar als het ware ziet liggen. :D
pi_152089149
Ja nou uhm k had liters maagzuur en bij de pretecho werd ik blij gemaakt want ze had echt een kop met haar... denk dat ze in mn buik nog even de kapper.heeft bezocht want hoewel ze niet kaal was, moet ik die bos met haar nu nog vinden :P
S. 2014
J. 2016
pi_152089171
ik had gisteravond toch iets geks trouwens. Ik draaide me om in bed, maar de ene helft van m'n buik wou niet mee, en dit deed zo'n pijn in m'n schuine buikspieren. Ik heb het de hele nacht gevoeld, en het is nog steeds wat gevoelig aan die kant van m'n buik. Ik maakte me echt een beetje zorgen, hoewel het duidleijk was dat het m'n spieren waren...
pi_152089195
Maagzuur: check! Bij de eerste ook heel erg gehad. Was toch echt een kale baby :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152089254
Billie had een mooie bos haar O+. En ik had ook best veel maagzuur. Nu soms ook al. Dus ik verwacht wel hetzelfde als bij Billie :D. Alleen het geslacht.. tsja.

Gisteren schoonzusje en zwagers verteld. Schoonzus helemaal blij :D.
pi_152089286
Eindelijk weer tijd om hier mee te lezen! Drukke week achter de rug, en dat merk ik gelijk.. echt enorm moe gisteren, dus niets kunnen doen met Koningsdag. Mijn vriend zorgt goed voor me gelukkig, maar ik ben zo enorm misselijk en niet alleen 's ochtends maar de hele dag door. Hoop niet dat het de hele zwangerschap door gaat zo -O-

Over precies een week de eerste echo en wisselweek 9 vandaag *O*
pi_152089331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt een shock en mindfuck inderdaad, dat je je vader daar als het ware ziet liggen. :D
...op je borst.. :X
pi_152089438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
ik had gisteravond toch iets geks trouwens. Ik draaide me om in bed, maar de ene helft van m'n buik wou niet mee, en dit deed zo'n pijn in m'n schuine buikspieren. Ik heb het de hele nacht gevoeld, en het is nog steeds wat gevoelig aan die kant van m'n buik. Ik maakte me echt een beetje zorgen, hoewel het duidleijk was dat het m'n spieren waren...
is onschuldig hoor, ik heb dat al vanaf week zes ofzo, zeker met omdraaien in bed. Baby doet het nog perfect :)
pi_152089445
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:29 schreef Limone het volgende:

[..]

...op je borst.. :X
_O-
pi_152089631
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:30 schreef Limone het volgende:
Mijn jongste leek erg op mn schoonloeder ;( ik ken je gevoel wel van daar overheen moeten komen enzo :') :D en extra suf omdat B. helemaal niet op zijn moeder lijkt maar echt een spitting image van zn vader is. Ik wist wel dat ze een dominant type was, maar zó dominant? :o :')
pi_152089697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn jongste leek erg op mn schoonloeder ;( ik ken je gevoel wel van daar overheen moeten komen enzo :') :D en extra suf omdat B. helemaal niet op zijn moeder lijkt maar echt een spitting image van zn vader is. Ik wist wel dat ze een dominant type was, maar zó dominant? :o :')
:') :D
pi_152089797
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:26 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja! M. was ook rustig in de buik en kan ik uit de buik ook niet echt wild noemen.

Wat zei je VK? Dat in de buik vallen zie ik hier ook nog wel gebeuren..
Was geen probleem zolang ik nergens last van kreeg, buikpijn/harde buiken/bloed- of vochtverlies. Allemaal niet.
Ik was gewoon echt trots op mezelf dat ik had gebeld, haha. Rationeel wist ik echt wel dat het niet zo erg was maar ik bleef toch ongerust. Dus mn eigen 'wat zou je tegen een vriendin zeggen? Doe dat zelf dan ook' advies opgevolgd :D

Mijn baby krijgt haar want }:| maagzuur }:|

Die schoonmoeder en vaderverhalen :o :X De oudste leek pasgeboren op niemand, maar inmiddels zowel op mij als op man.
pi_152089831
Lol
Mijn moeder vond mijn dochter op mijn schoonvader lijken. Is al bijgetrokken zei ze van de week. :')
Verder zeggen veel mensen dat ze op mij lijkt. Maar ik vind dat ze de ogen van mijn man heeft, minus de kleur dan, die blauwe kijkers heeft ze van mij. De oren en neus zijn duidelijk mijn genen. De rest vind ik twijfel. We zien wel hoe het groeit.
Oh en haar... Weinig maagzuur, weinig haar, alleen achterop zeg maar. Zo'n oude vent style, dat ze van voor kaal zijn en van achter toch nog wel wat hebben. Hopelijk trekt dat wel nog wat recht. Ik vind het zo gek. :D
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:15:52 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152089958
quote:

[..]

Mijn jongste leek erg op mn schoonloeder ;(
Boks! :').
Lag 'ie daar aan m'n borst te lurken. Ik dacht vooral: omg, awkward!!!!!
KuikenGuppy
pi_152089993
quote:

[..]

Mijn jongste leek erg op mn schoonloeder ;(
Mijn oudste ook. Gelukkig is het bijgetrokken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152089996
Weer door de keuring, 15+4 vandaag. Alles prima. Bloeddruk 110/70. Zelfde als altijd. Vorige zwangerschap tot de laatste dag 110/70. Even Acupunctuur besproken voor de vermoeidheid en misselijkheid. Hoewel dat laatste nu echt over aan het gaan is in maagzuur. En daar helpen nu rennies nog wel tegen.

Vandaag even bellen voor de 20 weken echo. En toch maar een geslachtsbepaling doen voor die tijd. Dan kan de oudste mee. Hij had het dit weekend echt moeilijk, was huilerig en zo. Denk aandacht gebrek. Het is ook zo'n stil manneke, laat niks weten of merken. In tegenstelling tot zijn zus. Dus dan neem ik hem mee naar zo'n echo, zonder zus. Mag hij tegen zijn zusje verklappen wat het gaat worden. Voelt hij zich vast heel speciaal. :s)
pi_152090026
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:19 schreef Estrys het volgende:
Weer door de keuring, 15+4 vandaag. Alles prima. Bloeddruk 110/70. Zelfde als altijd. Vorige zwangerschap tot de laatste dag 110/70. Even Acupunctuur besproken voor de vermoeidheid en misselijkheid. Hoewel dat laatste nu echt over aan het gaan is in maagzuur. En daar helpen nu rennies nog wel tegen.

Vandaag even bellen voor de 20 weken echo. En toch maar een geslachtsbepaling doen voor die tijd. Dan kan de oudste mee. Hij had het dit weekend echt moeilijk, was huilerig en zo. Denk aandacht gebrek. Het is ook zo'n stil manneke, laat niks weten of merken. In tegenstelling tot zijn zus. Dus dan neem ik hem mee naar zo'n echo, zonder zus. Mag hij tegen zijn zusje verklappen wat het gaat worden. Voelt hij zich vast heel speciaal. :s)
O+ O+
ik ben echt zo benieuwd wat je krijgt! :D

Pinq! wanneer weet jij het?
pi_152090028
Leuk onderwerp! :D

Ik heb me ingesteld op een kale baby, waarom weet ik eigenlijk niet. Laatste dagen wel weer wat last van maagzuur (heb ik anders nooit), maar niet buitensporig veel ofzo.

Qua haar- en oogkleur heb ik echt geen idee wat te verwachten, vooral omdat het vaak nog kan veranderen. Ik was zelf echt heel erg blond als kind, maar heb nu lichtbruin haar. En man was rood, maar is nu donkerblond (al is z'n baard wel nog een beetje rood als-ie 'm laat staan). En hij heeft lichtbruine ogen en ik blauw-groene.

Was bij zwager (broer van m'n man) en schoonzus ook nog leuk. Zij is half Indo en iedereen ging er eigenlijk vanuit dat dat wel zou overheersen. Had m'n neefje dus opeens rood haar :D maar dat zat dus wel in de familie ;)
pi_152090056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+ O+
ik ben echt zo benieuwd wat je krijgt! :D

Pinq! wanneer weet jij het?
een jongen :Y
pi_152090087
Ik moet heel eerlijk zeggen... De meeste mensen verbazen zich als hun kind haar heeft bij de geboorte, maar ik zeg echt maar heel weinig echt kaal-kale baby's. Van die 100% kaal komt niet zo gek veel voor. Misschien net zoveel als van die baby's die met een halve pruik op geboren worden.
De meeste baby's hebben wel iets van haar. T is niet altijd heel veel maar toch.
pi_152090106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

een jongen :Y
Ja denk je?
Zou voor je grootste wel leuk zijn <3

Mijn grootste wil een broertje, de jongste een zusje :D spannend.

Pinq krijgt een dochter denk k c_/
pi_152090109
vol dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')