Ja, dat zegt dat kleine stemmetje in m'n achterhoofd dus ook steeds: "Wie weet begint het over 5 minuten wel", maar toch kan ik me er niks bij voorstellenquote:Op zondag 26 april 2015 10:46 schreef Gevalletje het volgende:
Spannend Twist, met de exacte termijn ben ik bevallen! En dacht zelf toch echt wel over m'n UD heen te gaan.
Nee ik vind dat drukke ook niks. Voor zo'n klein frutsje moet het lekker zacht en rustig, vind ik.quote:Op zondag 26 april 2015 11:38 schreef klumsy het volgende:
Hier totaal geen tekenen (meer) van dat Frits snel komt... Van de week wel een paar uur lage rugpijn en buikkramp gehad maar daar is het helaas bij gebleven.
Hier veel grijze en (mint) groene kleertjesen ook geen drukke prints, vind dat zelf voor een pasgeboren kindje niet zo, wel weer als ze wat ouder zijn, maar de eerste kleertjes heb ik het liefst zo zacht en rustig mogelijk
Ja, ik heb geen idee. Ik las hier ook wel eens iets dat het uren duurt voor alle alcohol verdampt is, dus ik heb het risico maar niet genomen. Ze hebben daarna een ander kaasding voor me gefabriceerd, dus ik had alsnogquote:Op zondag 26 april 2015 11:47 schreef Skoap het volgende:
Volgens mij is die alcohol, helemaal in zo'n kant & klare wijnfondue echt zo verdampt...
Ja dat snap ik wel. Maar de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt is zo weinig....quote:Op zondag 26 april 2015 11:49 schreef kwakz0r het volgende:
alcohol verdampt nooit helemaal. na twee uur koken is 75% verdampt.
dan is er dus nog maar een spoortje over, en dat kan misschien niet zoveel kwaad, maar als je geen alcohol wilt nemen dan moet je t toch niet doen.
zelfde geldt voor bolognesesaus met rode wijn erdoor/stoofvlees met bier etc.
Nou ja, ik ben ook niet roomser dan de paus hoor, met kerst heb ik ook alcohol op en achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn. Ik vond het ook gewoon stom dat ze er niet op gelet had!quote:Op zondag 26 april 2015 11:55 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel. Maar de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt is zo weinig....
Maar ok ik ben misschien erg makkelijk
disclaimer: nee ik drink niet elke avond een glas wijn bij het eten
Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik.quote:Op zondag 26 april 2015 11:50 schreef Krisvc het volgende:
Hier helemaal op de mintgroentour ook. In combinatie met roze en grijs vind ik erg leuk.Babyblauw vind ik dan wel weer erg leuk, maar dan voor meisjes.
Alcohol is hier een no-go. Maar dat drink ik sowieso niet, dus dat is makkelijk praten.
Ik dacht de baby te voelen met 14,5e week. Achteraf gezien zou dat ook best kunnen, maar ik durfde er toen uiteraard niet vanuit te gaan. Af en toe beweging vanaf 17 weken. De rollende druppel klinkt heel herkenbaar. Man heeft haar echter pas met 25 weken gevoeld. Inmiddels zijn de trapjes zo hard dat ik net heerlijk in bed lag en de jongedame het leuk vond om het water te laten klotsen terwijl m'n buik heen en weer ging.
O en als ik aan m'n tepel zit komt er iets melkigs uit. Vind ik best wel freaky, maar fijn om te weten dat het iets doet.
quote:Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik.
Heel herkenbaar.quote:Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik.(edit: 1 van de 2 zal waarschijnlijk stompen zijn en niet schoppen, anders ligt het kind wel in een flinke spagaat in mijn buik
)
Ik drink geen alcohol. Helemaal niet, ook in niet-zwangere toestand niet zeg maar. Maar ik ben niet zo moeilijk met alcohol als smaakmaker wanneer ik niet zwanger ben. Als zwangere vermijd ik het wel zoveel mogelijk. Maar goed, komt ook bij dat wij zelden alcohol door ons eten gooien.quote:Op zondag 26 april 2015 12:01 schreef Skoap het volgende:
Ik ga echt niet bewust alcohol drinken idd. Maar ik heb laatst wel Tiramisu (supermarkt) op & een saus waar een beetje wijn doorheen zat. Het meeste verdampt en je spreekt over nog niet eens 1 glas op een flinke lading saus. Dus wat in dan uiteindelijk binnenkrijg vind ik verwaarloosbaar. Maar iedereen moet vooral doen wat goed voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder vind ik dat ieder moet doen wat voor hem/haar prettig voelt. Uiteindelijk moet je aan jezelf de "verantwoording" afleggen en aan niemand anders.
[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 26-04-2015 12:22:49 ]:)
Ik had dat bolle 's ochtends ook toen mijn buik net goed begon te groeien. Dan was het volgens mij mijn volle blaas die dan één kant omhoog duwde (maar dat was dus mijn theoriequote:Op zondag 26 april 2015 12:41 schreef pinquit het volgende:
Ik voel soms ook wat, en soms ben k heel overtuigd, om 5 min later weer te twijfelen. Het is alleen absoluut niet net boven mijn schaambeen, maar mijn baarmoeder zit ook al voorbij navel, dus ik weet niet of ik t daar dan moet voelen. Voel t vooral aan linker- of rechterkant.
T is wel grappig, 's ochtends als ik op mijn rug lig ligt mn BM echt als een bal in mn buik, en vaak is ie aan 1 kant boller haha, zo maf! Dan ligt beeb meer naar 1 kant denk ik? terwijl ie nog maar 8cm ofzo ist lijkt al zoveel groter joh.
Ooh dat kan natuurlijk ookquote:Op zondag 26 april 2015 12:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik had dat bolle 's ochtends ook toen mijn buik net goed begon te groeien. Dan was het volgens mij mijn volle blaas die dan één kant omhoog duwde (maar dat was dus mijn theorie)
wat fijn!!quote:Op zondag 26 april 2015 13:21 schreef coccinelle het volgende:
23 weken zwanger!
Cola dubbele jägermeister tijdens zwangerschap, check! Wist ik veel dat een innestelingsbloeding gepaard kon gaan met zóveel bloed.
Donderdag had in een intakegesprek in streekziekenhuis (UMCG heeft overigens nog geen contact gezocht met streekziekenhuis) na aanleiding van mijn mailcontact, en ik mag blijven.
Tsja, wat zal ik erover zeggen..quote:Op zondag 26 april 2015 13:44 schreef pinquit het volgende:
Sillie, hoe gaat het met jou/jullie/de situatie nu? Of is dat nog te vroeg om te vragen?
Mja ik snap het, wel heel erg toegeeflijk in ene.quote:Op zondag 26 april 2015 13:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tsja, wat zal ik erover zeggen..
Vriend probeert heel hard. Iets te eigenlijk. Ik had bijv. Vrijdag besloten de combinatietest alleen te doen, maar vriend kwam toch ook. Ik was vooral verbaasd dat me dat zo opluchtte, want ik zag als een berg tegen de uitslag op.
Vervolgens opperde ik na die test dat ik dacht aan mintgroen als kleur voor in de babykamer; die werd dus gisteren vast voorzien van mintgroene gordijntjes. En dan hebben we het nog niet gehad over de (belachelijk hoge) financiele donatie op mijn rekening "zodat ik vast alles kan kopen wat ik wil".
Allemaal leuk en aardig; maar 't lost het probleem niet op. Magoed daar gaat gewoon even tijd overheen.
Wat stom! Bij mij reageert iedereen juist heel positief. Alleen m'n schoonfamilie vindt het doodeng, maar dat zijn ook types die overal de stekker uit het stopcontact halen, zeg maar. Ze weten ook niet dat ik nog wel een rondje galoppeer (in verlichte zit want anders zit ik niet lekkerquote:Op zondag 26 april 2015 12:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanochtend weer lekker paardgereden
Ik word alleen zo moe van die opmerkingen als 'de veiligheid van mijn kind zou voorgaan als ik zwanger was' en ' Ja ik heb moeite met ouders die blijkbaar bewust een risico nemen' zucht.. Neemt de lol wel een beetje weg soms
Deze?quote:Op zondag 26 april 2015 11:42 schreef MissBliss het volgende:
En verder was mijn moeder hier vrijdag en die liet een vestje zien dat ze aan het breien was, ooooh zo leuk![]()
En het past qua kleuren precies bij een broekje van de Zara dat ik gekocht heb (poezenbroek
) Verder heb ik nog niet zoveel kleertjes, ik hoop morgen misschien op een rommelmarkt wat te kunnen scoren voor weinig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
We praten ook wel veel. En hij is zich er ook wel van bewust dat hij over-toegeeflijk doet momenteel, maar zoals hij zegt "ik kan niks anders nu en ik moet je toch ergens in laten zien dat ik echt wķl."quote:Op zondag 26 april 2015 13:56 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mja ik snap het, wel heel erg toegeeflijk in ene.
Zulke dingen kosten ook veel tijd, veel praat en veel denk. Ik vind t erg vervelend voor je, zou nu niet moeten ditIk hoop in ieder geval dat je ook ruimte hebt om te genieten van deze speciale tijd met je beeb zo dicht bij je nog
![]()
quote:Op zondag 26 april 2015 14:20 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Deze?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
[..]
Deze?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Deze?![]()
oei, die wil ik ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel een bestelling bij de hema gedaan met een poezenbroek en een poezenslaapzak!
Ja! Die heb ik ook. (Broekje en truitje)quote:Op zondag 26 april 2015 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oei, die wil ik ook!
Ik heb wel een bestelling bij de hema gedaan met een poezenbroek en een poezenslaapzak!
Dat is ook net nieuw!quote:Op zondag 26 april 2015 16:01 schreef MissBliss het volgende:
Die poezendingen van de Hema kende ik nietIk ga deze week even naar de Hema
gek idee he, dat jij over niet al te lange tijd ook zo'n klein ding hebt...quote:Op zondag 26 april 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Gisteren bij mijn zus, zwager en kleine neefje spelletjes gespeeld en ik had de oppas dienst tussen de borstvoeding door.![]()
Mijn neefje is alweer iets meer wakker tussendoor en ligt dan te kletsen (wapperen armen en zulks) en te staren en gekke bekken te trekken als je tegen hem praatLigt hij half op mijn buik te spartelen met zijn geklets voel ik onze wurm alleen maar naar boven kicken.. als of hij zegt "HEY! bovenbuurman doe dat geluid eens zachter! Ik zit hier ook nog!"
![]()
Ja, dat is echt gek. Soms ook al voel ik schopjes of draaien of wat dan ook voelt het nog altijd onwerkelijkquote:Op zondag 26 april 2015 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
gek idee he, dat jij over niet al te lange tijd ook zo'n klein ding hebt...
Het komt heel langzaam. Ik ben vooral heel erg benieuwd.quote:Op zondag 26 april 2015 16:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja, dat is echt gek. Soms ook al voel ik schopjes of draaien of wat dan ook voelt het nog altijd onwerkelijk![]()
Ook al is het echt al een minimens en zijn we al bijna bij 25+0 (dinsdag)
Is dat besef er al een beetje bij jou?
Ja dat poezenvest heb ik dus gister gekocht!quote:Op zondag 26 april 2015 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oei, die wil ik ook!
Ik zou echt amper kunnen wachten om verhuisd te zijn in jouw geval.. lekker prullen en prutsen aan de babykamer en zulks straksquote:Op zondag 26 april 2015 16:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het komt heel langzaam. Ik ben vooral heel erg benieuwd.
Ik geloof dat als we verhuisd zijn dat het ook weer echt wordt, dan kunnen we voorstellen hoe en waar de baby terecht gaat komen...
Ik vind dat de baby voelen het wel veel tastbaarder maakt. Je kunt een beetje contact hebben...
Tijdens zwangerschap is t wel heel fijnquote:Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef JantinaGr het volgende:
Gaan jullie een voedingskussen gebruiken? Is dat handig? Wij zien er niet direct het nut van in. Kan je niet een gewoon stevig kussen van je bank of je bed pakken?
Ja die met bolletjes. Die andere heb ik ook gehad, dat is niks. Ik heb hem vooral in de kraamweek veel gebruikt. En bij het slapen de laatste weken van de zwangerschap, als ik op mijn zij lag en dan tussen m'n benen door. Een Voedingskussen Is vooral fijn door de vorm, die kun je om je heen leggen.quote:Op zondag 26 april 2015 16:56 schreef Moppert het volgende:
kan maar de meeste kussens vind ik niet stevig en plooibaar genoeg. mijn voedingskussen wel. ik heb er 1 met bolletjes
Daar slaap ik al meequote:Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef JantinaGr het volgende:
Gaan jullie een voedingskussen gebruiken? Is dat handig? Wij zien er niet direct het nut van in. Kan je niet een gewoon stevig kussen van je bank of je bed pakken?
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb vandeweek een Mutsy evo voor 399 gekocht. Nieuw met reiswieg (uiteraard) en bijbehorende voetenzak en tas (beide zo'n 80 euro los, maar merkloos veel goedkoper uiteraard), bij Van Asten voor 5 euro extra thuisbezorgd. Wellicht het overwegen waard.quote:Op zondag 26 april 2015 16:35 schreef JantinaGr het volgende:
Net georiėnteerd bij verschillende babyzaken voor kinderwagen. Waren er eigenlijk al heel snel uit: het wordt de Mutsy Evo. Nu de komende tijd marktplaats in de gaten houden voor een leuk exemplaar.
En meteen een afspraak met schoonzus gemaakt, zij heeft nog allerlei spullen op zolder staan en wil haar zolder weleens opruimen, dus over 2 weken mooi babyspullen inslaan.
Thanks voor de tip! Ik ga meteen kijken. Tweedehands heb je ze inclusief maxi cosi en adapters rond de 250 euro. Dan wellicht geen tas en voetenzak.quote:Op zondag 26 april 2015 17:02 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb vandeweek een Mutsy evo voor 399 gekocht. Nieuw met reiswieg (uiteraard) en bijbehorende voetenzak en tas (beide zo'n 80 euro los, maar merkloos veel goedkoper uiteraard), bij Van Asten voor 5 euro extra thuisbezorgd. Wellicht het overwegen waard.
Ik ben net gelijk maar naar de Hema gegaan voor een poezenoutfitquote:Op zondag 26 april 2015 16:39 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja dat poezenvest heb ik dus gister gekocht!
Geen idee, maar ze hadden van de week nog meerdere kleuren.quote:Op zondag 26 april 2015 17:11 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Ik ga meteen kijken. Tweedehands heb je ze inclusief maxi cosi en adapters rond de 250 euro. Dan wellicht geen tas en voetenzak.
Maar is het overwegen waard, ik ga het met vriend bespreken.
Enig idee hoelang deze aanbieding geldig is?
Welke is dat, staat niet online?quote:Op zondag 26 april 2015 17:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik ben net gelijk maar naar de Hema gegaan voor een poezenoutfit
Wat zijn volgens jou de dan geldende wetten dan voor een Maxi Cosi? Of doel je hierbij op de 2wayfix?quote:Op zondag 26 april 2015 17:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Geen idee, maar ze hadden van de week nog meerdere kleuren.
Maxi cosi en maxicosi-adapters zitten er idd niet bij. Wij hebben de aanschaf van adapters wel overwogen, maar konden ons uiteindelijk geen situatie voorstellen waarbij we wel het onderstel van de kinderwagen mee zouden slepen en de maxi cosi, maar niet de reiswieg. Mocht later blijken dat we die toch nog willen hebben zijn die ook zo bijgekocht.
Bij de info avond van de kraamzorg werd ons ook aangeraden om een maxi cosi niet 2e hands aan te schaffen (tenzij je de verkoper kent en dus de geschiedenis ervan). Maar wij willen sowieso een relatief duur recent/nieuw model maxi cosi met base erbij, zodat ook de toekomstige nr 2 er nog volgens de dan geldende wetten gebruik van kan maken en we niet met gordels hoeven te klooien.
Website doet het even niet bij mij, maar ik heb een romper, een broekje en een overslagtruitje gekocht, en ook nog een mutsjequote:
Die is ook leuk zeg! En ja, kan zeker voor een meiske.quote:Op zondag 26 april 2015 18:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder heb ik deze gekocht. Op de website verkopen ze het als voor een jongetje, maar ik vind dat het prima kan voor een meisje ook...
[ afbeelding ]
Ik zou 'woef' of 'blub' ook veel leuker vinden.quote:Op zondag 26 april 2015 19:03 schreef pinquit het volgende:
Supercute dat poezenspulalleen vind ik t dan weer jammer dat er 'miauw' op staat
Maar toch
Hoe je zwanger komt? Moeten we dat nu nog uitleggen?quote:Op zondag 26 april 2015 19:07 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik zou 'woef' of 'blub' ook veel leuker vinden.
Bijna 35 weken hier. Ik snap er geen hout van.
Autostoeltjes moeten over een paar jaar andersom in de auto idd, dat bedoelde ik. Maakt voor nu nog niet uit, maar met het oog op een tweede houden we daar wel vast rekening mee. Wat we nu allemaal kopen moet wel dan ook nog goed bruikbaar zijn. Het is al duur genoeg allemaal, dus zou fijn zijn als we het maar 1 keer hoeven kopen!quote:Op zondag 26 april 2015 18:17 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou de dan geldende wetten dan voor een Maxi Cosi? Of doel je hierbij op de 2wayfix?
Ik maak mij niet heel druk om een tweedehands Maxi Cosi. Wellicht heeft mijn schoonzus de hare trouwens nog (van anderhalf jaar terug), maar ik snap het punt waarom het aangeraden wordt.
Verder sowieso komende tijd maar goed alle aanbiedingen in de gaten houden.
Eem voedingskussen is wmb echt een goede koop, al in mn zwangerschap werd het mijn vriendje met slapen... scheelde pijn.quote:Op zondag 26 april 2015 16:54 schreef JantinaGr het volgende:
Waar had je pijn?quote:Op zondag 26 april 2015 20:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Eem voedingskussen is wmb echt een goede koop, al in mn zwangerschap werd het mijn vriendje met slapen... scheelde pijn.
En na de geboorte kon ik saar er af en toe even veilig in weg leggen, en zelfs met de fles vond ik t fijne ondersteuning.
Mn bekken en mn rug, dus ik sliep dan met t kussen tussen mn benen op mijn zij.quote:Op zondag 26 april 2015 20:32 schreef Daui het volgende:
[..]
Waar had je pijn?
Ik heb nu ik vaak 12 uur op een dag slaap pijn in mijn heup
quote:Op zondag 26 april 2015 20:15 schreef mousemicky het volgende:
Poezen![]()
Maar ik heb een koopstop... Heb namelijk al veel te veelAls straks het kamertje ingericht is (of eigenlijk, als J. over een paar weken verhuisd is naar zijn nieuwe kamer), en alles in de kast hangt, kijk ik wel of ik een goede reden kan vinden om nog iets aan te schaffen
![]()
O, en wij zijn waarschijnlijk uit de naam
Same here!quote:Op zondag 26 april 2015 20:32 schreef Daui het volgende:
[..]
Waar had je pijn?
Ik heb nu ik vaak 12 uur op een dag slaap pijn in mijn heup
+1 op het verkopen naquote:Op zondag 26 april 2015 21:10 schreef Mineola het volgende:
Tja, ik heb een voedingskussen bij de oudste nooit gebruikt en heb dus ook geen plannen om dat nu wel te gaan doenIk had er wel een, maar ik kon er niks mee. Slapen ging prima en met voeden had ik meer last dan voordeel ervan, mezelf inbouwen met kleinere kussens vond ik fijner. Dus ik heb m na een paar weken alweer verkocht en nooit gemist daarna. Het is heel persoonlijk volgens mij.
WHOHW!quote:Op zondag 26 april 2015 21:29 schreef FlyingFish het volgende:
Ik was vorige week bij m'n broer en schoonzusje, die vertelden dat m'n schoonzusje na een jaar proberen ook eindelijk zwanger was van nummer 3. Wel redelijk pril nog allemaal, ze was pas een week of zes en nog geen echo gehad. Wij grapjes maken over vrienden van ons die ook nog een laatste derde wilden, maar toen nog een tweeling kregen.
Belt m'n broer net op dat hij alvast onze oude babykleertjes wil claimen, dus ik vraag hem of hij dan nu al weet wat het wordt. Zegt hij dat de kans heel groot is dat het vast wel goed zal zijn, dus ik vraag lachend of het er dan twee zijn (ze liepen bij de gynaecoloog en er was een kleine kans op een tweeling omdat er 1 goed eitje en een half goed eitje was), blijken het er drie te zijneen een-eiige tweeling en nog een losse! En hij heeft zojuist de echofoto's doorgestuurd als bewijs, dus het is geen grap (anders heeft hij er wel heel veel energie ingestoken, kan ik me niet voorstellen...). Ik ben nog een beetje in shock, laat staan hoe zij zich moeten voelen...
Het is alleen dus nog wel redelijk pril, plus dat m'n schoonzusje eerder een miskraam heeft gehad dus nog even afwachten of het goed blijft gaan, maar dan heeft mijn kind straks niet 1 maar gelijk 3 speelkameraadjes! En m'n broer vijf kinderen
Dat was mijn reactie ook. "Jaja, zeker heel toevallig net als in die reclame. Ik geloof het pas als ik de echo zie" die ik dus direct na het telefoongesprek doorgestuurd kreeg.quote:Op zondag 26 april 2015 21:33 schreef mousemicky het volgende:
FF![]()
Nu maar hopen dat t goed gaat!
Ik zie weer die reclame van interpolis voor me
Ze wonen nu op tien minuten fietsen, maar het huis is eigenlijk te klein voor 3 kinderen dus was net te koop gezetquote:Op zondag 26 april 2015 21:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
WHOHW!
Gefeliciteerd alvast![]()
hopen dat alles goed blijft gaan.
Wonen die dan straks een beetje dichtbij?
Maar met 6 weken een echo, da's wel heel vroeg toch? Wat zie je daarop, 3 stipjes?quote:Op zondag 26 april 2015 21:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat was mijn reactie ook. "Jaja, zeker heel toevallig net als in die reclame. Ik geloof het pas als ik de echo zie" die ik dus direct na het telefoongesprek doorgestuurd kreeg.
Ik kan me er goed iets bij voorstellen hoor!quote:Op zondag 26 april 2015 21:38 schreef mousemicky het volgende:
Ben ik trouwens heel knieperig als ik mijn babykleertjes echt niet allemaal gratis weg ga geven aan een vriendin of broer/zus als ze daarom zouden vragen?
Ik heb behoorlijk wat (merk)jumpsuits die tweedehands zeker ¤10 p/s opleveren, dus die ga ik tzt wel verkopen (zelf ook een aantal tweedehands gekocht), kunnen er van de opbrengst weer kleren in een grotere maat gekocht worden...
Nee hoor, dingen die ik graag wil bewaren (of goed wil houden) voor nummer 2 hou ik sowieso zelf en bij dure merkkleding zou ik dat ook doen, maar de duurste dingen die ik heb zijn gekregen Nijntje en prenatal pakjes. De rest is Hema, primark, zeeman, v&d en c&a spul en dan meestal ook nog uit de uitverkoop of aanbieding. Afgezien van dingen die ik wil bewaren krijgen ze dat zo van me! Is ook weer een goed excuus om bij nr 2 deels nieuw te kunnen kopen!quote:Op zondag 26 april 2015 21:38 schreef mousemicky het volgende:
Ben ik trouwens heel knieperig als ik mijn babykleertjes echt niet allemaal gratis weg ga geven aan een vriendin of broer/zus als ze daarom zouden vragen?
Ik heb behoorlijk wat (merk)jumpsuits die tweedehands zeker ¤10 p/s opleveren, dus die ga ik tzt wel verkopen (zelf ook een aantal tweedehands gekocht), kunnen er van de opbrengst weer kleren in een grotere maat gekocht worden...
quote:Op zondag 26 april 2015 21:40 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Maar met 6 weken een echo, da's wel heel vroeg toch? Wat zie je daarop, 3 stipjes?
Ah, soquote:Op zondag 26 april 2015 21:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee hoor, dingen die ik graag wil bewaren (of goed wil houden) voor nummer 2 hou ik sowieso zelf en bij dure merkkleding zou ik dat ook doen, maar de duurste dingen die ik heb zijn gekregen Nijntje en prenatal pakjes. De rest is Hema, primark, zeeman, v&d en c&a spul en dan meestal ook nog uit de uitverkoop of aanbieding. Afgezien van dingen die ik wil bewaren krijgen ze dat zo van me! Is ook weer een goed excuus om bij nr 2 deels nieuw te kunnen kopen!
En je ziet idd nog niet zoveel op de echo's, alleen zakjes met stippen erin. Nog minder dan op mijn 8-weken echo waar iig nog een boon in zat. Maar ze hadden al wel drie kloppende hartjes, aldus m'n broer.
Ik klikte om te kijken of je wat te vertellen hadquote:Op zondag 26 april 2015 21:53 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een miniboontje met knipperend hartje!
quote:Op zondag 26 april 2015 22:01 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik klikte om te kijken of je wat te vertellen had
Pm/dm/whatsapp vol?quote:Op zondag 26 april 2015 22:03 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, dus maar even een edit.
Lekker verkopen wat je kan en de rest doneren aan broer/zus/vriendinnen.quote:Op zondag 26 april 2015 21:38 schreef mousemicky het volgende:
Ik blijf in shock over hoe hard. Ik had zo'n echo met 6wk6dg en nu, 6 weken later is het een compleet mensje met alles er al op en aan. Bizar!quote:Op zondag 26 april 2015 21:53 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een miniboontje met knipperend hartje!
Alweer 2 jaar geleden... wat gaat dat hard!
Ik ben al vijf keer geweest. :'Dquote:Op maandag 27 april 2015 00:21 schreef Skoap het volgende:
Dat laatste is toch vrij eenvoudig op te lossen Spring
Vervelend hoor, wakker liggen is echt zo vervelend en nutteloos
wat bijzonderquote:Op maandag 27 april 2015 00:40 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vanavond heb ik een heus voetje gevoeld! Mijn partner ook! Ze zat te schoppen onder mijn ribben en ik kon met vingers het voetje precies aftekenen! Zo mooi!![]()
![]()
Ik ookquote:Op maandag 27 april 2015 08:55 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben voor mijn jongetje losgegaan bij next (nextdirect).
Maar dat kan anders zijn voor je 't weet!quote:
+1quote:
quote:Op maandag 27 april 2015 11:29 schreef gestreeptestoel het volgende:
8-10 keer? Pfff... Ik dacht dat ik al vaak moest met 4x per nacht soms
Nee hoorquote:Op maandag 27 april 2015 11:41 schreef Stippelrientje het volgende:
Ben ik de enige waarbij de poezen outfits niet tot haar smaak behoren?
Ik heb het gezien bij de Hema maar geen moment bedacht om het te kopen. Nu heb ik niks met poezen, misschien is dat hetquote:Op maandag 27 april 2015 11:41 schreef Stippelrientje het volgende:
Ben ik de enige waarbij de poezen outfits niet tot haar smaak behoren?
Alles lekker frisquote:Op maandag 27 april 2015 11:58 schreef Krisvc het volgende:
Nesteldrang? De boormachine zien staan, die schoonmaken en voor het gemak meteen ook maar even de koffer en alle afzonderlijke boortjes. Alles. Moet. Schoon.
Dat vooral. Ik vind leuke, unisex, pakjes vinden echt een opgave.quote:Op maandag 27 april 2015 12:18 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb ook niet zoveel met poezen, maar vond deze pakjes wel leuk. Zowel voor n jongen als meisje
Goede deal! Hadden ze ook accessoires erbij?quote:Op maandag 27 april 2015 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben net een 2e hands kinderwagen gescoord! 200 euro voor een mutsy evo. Via marktplaats, dus m'n vader moet hem morgen even ophalen, en dan duurt het nog even voordat wij hem zien. Maar, gezien we plannen het meeste te dragen vonden we het onzin zoveel geld uit te geven aan een nieuwe wagen...
alleen de maxi cosi adapters. De rest scoren we vast ook nog wel ergens...quote:Op maandag 27 april 2015 13:33 schreef Daui het volgende:
[..]
Goede deal! Hadden ze ook accessoires erbij?
Goede deal!quote:Op maandag 27 april 2015 13:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben net een 2e hands kinderwagen gescoord! 200 euro voor een mutsy evo. Via marktplaats, dus m'n vader moet hem morgen even ophalen, en dan duurt het nog even voordat wij hem zien. Maar, gezien we plannen het meeste te dragen vonden we het onzin zoveel geld uit te geven aan een nieuwe wagen...
Ja ik zat al wat rond te kijken inderdaadquote:Op maandag 27 april 2015 14:23 schreef Nikooos het volgende:
Kun je niet goedkoper zelf iets laten drukken?
verschilt per persoon. Ik had nog wel een tijdje positiekleding aan. Broeken dan iig.quote:Op maandag 27 april 2015 14:56 schreef Quickie_Brat het volgende:
Zeg even een praktische vraag: zodra je bevallen bent he? Dan is de buik natuurlijk wel voor een groot deel weg neem ik aan, maar pas je daarna al in je "oude" kleding? Of zul je de eerste tijd nog steeds positiekleding nodig hebben?
Hangt er van af. Ikzelf heb nog een hele tijd grotere kleding nodig, na een tijdje zit positiekleding ook niet lekker meer. Maar ik ben doorgaans pas na anderhalf jaar mijn zwangerschapskilo's kwijt. (ik kwam elke zwangerschap 15 kilo aan, ik zit nu 2.5 weken post partum op +10). Sowieso is je lichaam heel anders direct na een bevalling, en het duurt echt wel een flink aantal maanden voor alles er weer enigzins normaal uitziet.quote:Op maandag 27 april 2015 14:56 schreef Quickie_Brat het volgende:
Zeg even een praktische vraag: zodra je bevallen bent he? Dan is de buik natuurlijk wel voor een groot deel weg neem ik aan, maar pas je daarna al in je "oude" kleding? Of zul je de eerste tijd nog steeds positiekleding nodig hebben?
Ik paste al vrij snel weer in mijn gewone kleren maar het zat echt niet lekker dus droeg nog wel een tijdje positiekleding.quote:Op maandag 27 april 2015 14:56 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik droeg een hele tijd nog positiebroeken met de band omgeslagen. Later droeg ik alleen de grootste broeken die ik had en pas rond de 9 maanden na de bevalling had ik al mijn eigen kleding weer aan.quote:Op maandag 27 april 2015 14:56 schreef Quickie_Brat het volgende:
Oh wel tof zeg! Zoiets zou ik ook wel willen! Waar is deze vandaan?quote:Op maandag 27 april 2015 14:22 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier willen we erg graag zoiets aanschaffen, maar godnondeju wat een prijzen.... 30 dollar voor zo'n rompertje
[ afbeelding ]
Heb je dan net zo een vloer als dat wij hebben? 2 m2?quote:Op maandag 27 april 2015 12:19 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik heb gisteren onze badkamervloer zittend op de grond zitten poetsen met n wonderspons..
ha, ik moet altijd gniffelen als ik dit soort dingen van jou lees. "uiteindelijk", terwijl je nog 25 weken te gaan hebt!quote:Op maandag 27 april 2015 15:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is mazzel bloesem! Wij hebben uiteindelijk een zgan tripptrapp gescoord via Marktplaats, maar lįng niet zo'n mooi koopje als die van jou
Je kunt ook een gewoon rompertje scoren en bij mij een afbeelding regelen voor een leuke prijs ^^,quote:Op maandag 27 april 2015 14:22 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier willen we erg graag zoiets aanschaffen, maar godnondeju wat een prijzen.... 30 dollar voor zo'n rompertje
[ afbeelding ]
je bent niet in een klap slankquote:Op maandag 27 april 2015 14:56 schreef Quickie_Brat het volgende:
Is het een oude of nieuwe versie?quote:Op maandag 27 april 2015 14:59 schreef Bloesem. het volgende:
Zooo ik heb een hoop gescoord op de vrijmarkt op 't dorpMaxi cosi, tripp trapp, kolfapparaat, vanalles en alles echt voor zowat niks (die tripp trapp was 10 euro
) Anderen er nog op uit geweest vandaag?
Hier ook een tripptrapp via een rommelhoek en zelf 2 weken geleden opgepimpt naar de kleur die we over het algemeen in de woonkamer hebben. Zelfde geld voor de box. Nu alleen nog een laklaag erover voor de bescherming en het kan de woonkamer in! Maar daar wachten we nog even meequote:Op maandag 27 april 2015 15:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is mazzel bloesem! Wij hebben uiteindelijk een zgan tripptrapp gescoord via Marktplaats, maar lįng niet zo'n mooi koopje als die van jou
Ja daar zat ik ook aan te denken, de babyset en newbornset van nu passen alleen op de modellen van na 2003. Wij hebben geluk dat we er eentje van 2004 hebbenquote:Op maandag 27 april 2015 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Is het een oude of nieuwe versie?
Leuke prijs! Dat zeker
Helemaal top dan!quote:Op maandag 27 april 2015 15:57 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook aan te denken, de babyset en newbornset van nu passen alleen op de modellen van na 2003. Wij hebben geluk dat we er eentje van 2004 hebben
Ja ik bedoel na heel veel inlezen maar de aanschaf is wel snel inderdaadquote:Op maandag 27 april 2015 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ha, ik moet altijd gniffelen als ik dit soort dingen van jou lees. "uiteindelijk", terwijl je nog 25 weken te gaan hebt!
ik ook. Om 3 uur, meestal. Het nadeel is dat de vogels dan buiten al fluiten en dat ik lastig weer in slaap kom! Vannacht begon de baby ook nog eens flink te bewegen, dat maakte het helemaal gezellig!quote:Op maandag 27 april 2015 16:07 schreef Mariposas het volgende:
Nog even terug gelezen, wat plassen jullie veel! Ik hoef er maar 1 x uit 's-nachts.
Wij hadden hem al voor de zwangerschapquote:Op maandag 27 april 2015 16:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja ik bedoel na heel veel inlezen maar de aanschaf is wel snel inderdaad![]()
Dat lijkt me heerlijk!quote:Op maandag 27 april 2015 16:07 schreef Mariposas het volgende:
Nog even terug gelezen, wat plassen jullie veel! Ik hoef er maar 1 x uit 's-nachts.
Een babystoel lijkt me sowieso een enorme sta in de weg. Wij gaan voor een wippertje ofzo die dan gewoon op de tafel kan staan als de baby echt wakker is, lijkt me praktischer. De eetstoel komt wel als hij daadwerkelijk eet.quote:Op maandag 27 april 2015 16:20 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb besloten om een hoop dingen buiten de deur te houden tot we het echt nodig hebben. Ik word nu al nerveus van alle spullen.tripp Trapp zouden we sowieso niet gebruiken icm de newbornset, dus de TT koop ik met 6 maanden ofzo... Ook op de vrijmarkt vnl dingen gekocht voor de 1e tijd, de rest komt volgend jaar wel.
Wij zetten een eettafelstoel bij mijn zwager op zolder samen met de kledingkast en een tafeltje. Of hij nu al staat of na 6 maandenquote:Op maandag 27 april 2015 16:31 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Een babystoel lijkt me sowieso een enorme sta in de weg. Wij gaan voor een wippertje ofzo die dan gewoon op de tafel kan staan als de baby echt wakker is, lijkt me praktischer. De eetstoel komt wel als hij daadwerkelijk eet.
Uit 2005, is dat dan de nieuwe? En een maxicosi van een jaar oud ook voor n tientjequote:Op maandag 27 april 2015 15:52 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Is het een oude of nieuwe versie?
Leuke prijs! Dat zeker
Mijn meneer ziet er stoer uit maar het is een watje hoorquote:Op maandag 27 april 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Uit 2005, is dat dan de nieuwe? En een maxicosi van een jaar oud ook voor n tientjeBeetje bizar.
Dat ontbijtjelieeeff
Euhm 5m2 ofzoquote:Op maandag 27 april 2015 15:48 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Heb je dan net zo een vloer als dat wij hebben? 2 m2?
Of een joekel van een badkamer?
Op die van 2005 past de nieuwe babyset en newbornset. De datum kun je op de onderkant van de poot lezen!quote:Op maandag 27 april 2015 16:50 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Uit 2005, is dat dan de nieuwe? En een maxicosi van een jaar oud ook voor n tientjeBeetje bizar.
Dat ontbijtjelieeeff
Wat voor gordijnen!?quote:Op maandag 27 april 2015 17:15 schreef coccinelle het volgende:
Wij gaan wel de tripptrapp met newbornset gebruiken. Ik vond het eerst veel te duur, maar een goedkopere lompe variant is bij ons echt een sta in de weg in de keuken. En mijn ouders waren lief![]()
Vandaag gordijnen besteld voor op de babykamer en laminaat gehaald!
deze vond ik bij de site van Cafepress.quote:Op maandag 27 april 2015 15:42 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh wel tof zeg! Zoiets zou ik ook wel willen! Waar is deze vandaan?
oeh! Ik ga je zo even dm-enquote:Op maandag 27 april 2015 15:50 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je kunt ook een gewoon rompertje scoren en bij mij een afbeelding regelen voor een leuke prijs ^^,
schoonvader heeft een textiel bedrijfjeof zelf met flock aan de slag
yup, als Luc thuis eet (hij eet doordeweeks warm @kdv) eten wij nu braaf aan tafel. Maar dat is ook pas sinds hij echt met ons mee eet. Daarvoor zat ik met hem aan tafel, mede omdat de meest veilige plek is voor het geval meneer besloot met eten te gaan gooien ofzoquote:Op maandag 27 april 2015 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:
wij eten toch nooit aan tafel.. Kan me voorstellen dat we dat gaan doen als het kind mee kan eten, maar daarvoor...let's see!
Wat een ubertof rompertje. Die wil ik ook.quote:Op maandag 27 april 2015 14:22 schreef Quickie_Brat het volgende:
[ afbeelding ]
Noh!quote:
Wat leuk dat hij zo enthousiast over zijn bed is!quote:Op maandag 27 april 2015 19:40 schreef mousemicky het volgende:
Hier ook een onverwachte goede score op de vrijmarkt, een grote doos Little People speelgoed voor zoon, met daarin de felbegeerde bus. Geen babyspul, dat hebben we allemaal nog...
Wij hebben vanochtend ook de nieuwe kamer van (binnenkort oudste) zoon leeggeruimd, en zijn nieuwe bed er al in gezet. Hij vond t prachtig, dus met een beetje geluk slaapt ie over een paar weken daar en kunnen mijn hormonen de babykamer gaan pimpen. Kleine kleertjes in de kast, happy hormones
![]()
![]()
Aaw cute!quote:Op maandag 27 april 2015 20:00 schreef Estrys het volgende:
Hier heeft zoon voor het eerst zelf dingen gekozen op de vrijmarkt. Hij genoot er heel erg van en straalde van oor tot oor. Heerlijk.
En ik kocht voor 30 cent een boek over het menselijk lichaam voor kinderen met van die flapjes. Er staat ook uitleg in over zwangerschap en baby'sEen plaatje van een mama met een dikke buik en als je het flapje omslaat zie je de baby in de buik.
De baby?quote:Op maandag 27 april 2015 20:17 schreef Stippelrientje het volgende:
Het lijkt net of mijn buik de hik heeft
What the...
Dat kan absoluutquote:Op maandag 27 april 2015 21:00 schreef LuDann het volgende:
Dat zal je baby zijn dan denk ik, Stippel.Ik heb althans gelezen dat baby's in de buik de hik kunnen krijgen.
Oh echt?! vage sjizzle.quote:Op maandag 27 april 2015 21:00 schreef LuDann het volgende:
Dat zal je baby zijn dan denk ik, Stippel.Ik heb althans gelezen dat baby's in de buik de hik kunnen krijgen.
Niet zo gek dat je dan moe bent....quote:Op maandag 27 april 2015 21:15 schreef Cassandra87 het volgende:
De hik![]()
En Joycie voelde de baby![]()
Ik heb opgeruimd vandaag, lekker thuis. Man had de garage leeggehaald. De hele woonkamer is aan kant, maar ik ben aan het einde van de dag met zeurende banden en rugpijn op de bank gaan liggen en voor t eten in slaap gevallen. Voel me een oud wijf, had dat pas verwacht rond 32 weken. Zit mezelf zo in de weg soms
Ja dit, en nog steeds heeft hij vaak de hik! Grappig vind ik dat, zo herkenbaar. Ook dat hij fysiek rustig was in m'n buik en nog is, dat schoppen en porren in je buik wat ik soms lees herken ik helemaal niet! Ben benieuwd hoe deze zal zijn.quote:Op maandag 27 april 2015 21:07 schreef Limone het volgende:
M. had 2-3 keer per dag de hik in de buik. Op het einde vond ik dat een beetje irritant.Uit de buik had ze ook nog best vaak de hik, dat vond ik dan wel weer herkenbaar schattig.
Dan krijg je een baby met haar.quote:
ah dan krijgt ons babietje een enorme volle bos!quote:Op maandag 27 april 2015 22:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dan krijg je een baby met haar.![]()
Ik las laatst dat dat een van de weinige oude wijven verhaaltjes is die wel een kern van waarheid heeft. Maagzuur tijdens de zwangerschap correleert met het krijgen van baby's die een harig bolletje hebben.
quote:Op maandag 27 april 2015 22:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik las laatst dat dat een van de weinige oude wijven verhaaltjes is die wel een kern van waarheid heeft. Maagzuur tijdens de zwangerschap correleert met het krijgen van baby's die een harig bolletje hebben.
Allebei onze baby's hadden haar. Zou echt vreemd opkijken als deze helemaal kaal zou zijn. Of blond. Dan gaat mijn man van me scheiden denk ik.quote:Op maandag 27 april 2015 22:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
van t geld wat ik aan rennies heb uitgegeven had k heel veel leuke dingen kunnen doenquote:Op maandag 27 april 2015 22:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Abstract
BACKGROUND:
Folklore can originate by detection of actual associations between seemingly unrelated events and perpetuated through oral tradition. The objective of this study was to determine whether a common pregnancy belief that women who experience a lot of heartburn give birth to newborns with a lot of hair is accurate.
METHODS:
Sixty-four pregnant women ranked the severity of their degree of heartburn during pregnancy. Independent coders rated newborn hair volume using 2 photographs of the infant's head, taken shortly after birth.
RESULTS:
Most (78%) women reported some degree of heartburn. Symptom severity was unrelated to fetal sex and maternal characteristics including parity, age, or weight. The simple linear relationship between heartburn severity and hair volume was significant r(s)(62) = 0.40, p < 0.001. Categorical analysis by severity score and hair ranking revealed a similar association (chi(2)= 23.93, p < 0.05). Most (23/28) women who reported moderate or severe heartburn gave birth to babies with average or above average amounts of hair, and conversely, most (10/12) women reporting no heartburn had babies with less than average or no hair.
CONCLUSIONS:
Contrary to expectations, it appears that an association between heartburn severity during pregnancy and newborn hair does exist. We propose a shared biologic mechanism involving a dual role of pregnancy hormones in both the relaxation of the lower esophageal sphincter and the modulation of fetal hair growth.
zeg nooit nooit hequote:Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Allebei onze baby's hadden haar. Zou echt vreemd opkijken als deze helemaal kaal zou zijn. Of blond. Dan gaat mijn man van me scheiden denk ik.
Ze is niet zo blond geboren zo te zienquote:Op maandag 27 april 2015 22:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
zeg nooit nooit he![]()
ik had ook nooit gedacht een blond kind te krijgen!
Dan kan ik vast wel een kapper in de verloskamer installeren denk ik, want ik heb er al vanaf dag 1 (of eigenlijk een week of 1,5 voor de eerste positieve test last van.) Daardoor bedacht ik dat dat toch wel maf was, want ik heb noooit last van maagzuur gehad voordien.quote:Op maandag 27 april 2015 22:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
ja klopt. Ze was donker bij geboorte, maar wel lichter dan A. Mijn beide meiden hebben ook groene ogen, net als ik. B. draagt blijkbaar sowieso een gekleurd oog-gen ipv 2 bruine zeg maar. En zelfde zal wel voor haarkleur gelden? In mijn lijn van familie is alleen mn oma van vaderskant blondquote:Op maandag 27 april 2015 22:38 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ze is niet zo blond geboren zo te zien
Mijne zijn ook iets meer 'pinda' kleurig heb ik het idee.gek is dat. Vrienden van ons hebben een half bloed en wel zo blond. De onze een kwart en echt lijkt wel duo penotti met die van hen.
mwhehequote:Op maandag 27 april 2015 22:38 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ze is niet zo blond geboren zo te zien
Mijne zijn ook iets meer 'pinda' kleurig heb ik het idee.gek is dat. Vrienden van ons hebben een half bloed en wel zo blond. De onze een kwart en echt lijkt wel duo penotti met die van hen.
Moest denken aan die reclame. Dat de baby dan sprekend de buurman is.![]()
Ik ben sowieso benieuwd hoe de genen mix uitpakt. Ik ben zo blond als wat (echt bijna wit blond), maar ik heb donker groen/bruine ogen; hangt ook af van mijn stemming, hoe blijer hoe groener.(bizar, maar waar).quote:Op maandag 27 april 2015 22:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja klopt. Ze was donker bij geboorte, maar wel lichter dan A. Mijn beide meiden hebben ook groene ogen, net als ik. B. draagt blijkbaar sowieso een gekleurd oog-gen ipv 2 bruine zeg maar. En zelfde zal wel voor haarkleur gelden? In mijn lijn van familie is alleen mn oma van vaderskant blondverder niemand. B's moeder is blond maar zn vader heeft uiteraard zwart haar.
Maar goed, A. lijkt sprekend op B.'s oma, als je foto's uit haar jeugd ziet dan is ze bijna precies hetzelfde. E. heeft hele andere trekken, en de andere haarkleur helpt niet voor het beeld dat het heus echtecht 100% zusjes zijn
Ja precies. De onze zijn gekloond hoor. Zeker toen ze baby waren. 1 gezicht. Alleen de een wat meisjesachtiger en zachtere gelaatstrekken. En de een heeft slag en de ander steiler dan steil.quote:Op maandag 27 april 2015 22:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja klopt. Ze was donker bij geboorte, maar wel lichter dan A. Mijn beide meiden hebben ook groene ogen, net als ik. B. draagt blijkbaar sowieso een gekleurd oog-gen ipv 2 bruine zeg maar. En zelfde zal wel voor haarkleur gelden? In mijn lijn van familie is alleen mn oma van vaderskant blondverder niemand. B's moeder is blond maar zn vader heeft uiteraard zwart haar.
Maar goed, A. lijkt sprekend op B.'s oma, als je foto's uit haar jeugd ziet dan is ze bijna precies hetzelfde. E. heeft hele andere trekken, en de andere haarkleur helpt niet voor het beeld dat het heus echtecht 100% zusjes zijn
Oogkleur kan in sommige extreme gevallen ook wel eens generaties overslaan heb k begrepen. Mijn oudste had vrij snel groene ogen, ze is nu bijna 6 en haar ogen worden steeds donkerder maar wel echt groen nog. Mm jongste heeft de eerste 3 jaar blauwe ogen gehad maar heeft nu echt onmiskenbaar groene ogen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben sowieso benieuwd hoe de genen mix uitpakt. Ik ben zo blond als wat (echt bijna wit blond), maar ik heb donker groen/bruine ogen; hangt ook af van mijn stemming, hoe blijer hoe groener.(bizar, maar waar).
Mijn vader en moeder zijn beiden blond, maar mijn moeder heeft bruine ogen, terwijl mijn vader blauw ogen heeft (waar mijn groen vandaan komt is een raadsel). Mijn zusje is ook blond, maar donkerder dan ik, terwijl zij weer zeer lichtblauwe ogen heeft.
Vriend is juist heel donker, maar met felblauwe ogen. Ben heel benieuwd hoe de mix uitpakt.
mwhehe ja dat heb ik dan weer niet. Volgnss mij kunnen we alle kanten op. Van stijl tot krullend, van bijna zwart haar tot blond, groen, bruin qua ogen, een iets getinte huid of witter dan wit. Gemiddeld qua groei of formaat tuinkabouter, alles kanquote:Op maandag 27 april 2015 22:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja precies. De onze zijn gekloond hoor. Zeker toen ze baby waren. 1 gezicht. Alleen de een wat meisjesachtiger en zachtere gelaatstrekken. En de een heeft slag en de ander steiler dan steil.
Ik verwacht eigenlijk toch nog zo'n kloonKan me echt geen andere voorstelling maken.
Een beetje maarquote:Op maandag 27 april 2015 22:59 schreef Kyara het volgende:
Mijn oudste heeft nooit echt blauwe ogen gehad, ook niet als minibaby. Meiden hadden meteen al blauwe ogen en dat bleef ook zo. M lijkt op mijn man (hoewel mensen die mij van vroeger kennen daar ook weer anders over denken), de meiden lijken op mij. En op elkaar . En op M.
Welke kleur heeft M nu dan?quote:Op maandag 27 april 2015 22:59 schreef Kyara het volgende:
Mijn oudste heeft nooit echt blauwe ogen gehad, ook niet als minibaby. Meiden hadden meteen al blauwe ogen en dat bleef ook zo. M lijkt op mijn man (hoewel mensen die mij van vroeger kennen daar ook weer anders over denken), de meiden lijken op mij. En op elkaar. En op M.
hahaquote:Op maandag 27 april 2015 23:08 schreef silliegirl het volgende:
Ahjoh, ik was een paar jaar geleden met mijn familie uit eten. Was een speciale gelegenheid en er was een groot buffet. Toen ik een rondje buffet deed, stond een wat oudere man me nogal raar aan te gapen. Toen ik hem vroeg of hij iets zocht zei 'ie "nou, jij lijkt precies op iemand die ik van vroeger ken.. Haar achternaam was K."
Dus ik "ooh, mijn moeder heet zo, die is hier ook". Mijn moeder erbij, en die man weer "oh wat bizar, twee druppels water, maar het bestaat niet dat je zo jong bent gebleven!"
Bleek die man dus een jeugdvriend van mijn oma te zijn. Dan blijkt wel hoe bizar de familiegelijkenis is.
M heeft bruine ogen. Heel donker.quote:Op maandag 27 april 2015 23:04 schreef Estrys het volgende:
[..]
Welke kleur heeft M nu dan?
Dus eigenlijk lijkt iedereen op elkaar![]()
De onze hadden allebei bruine ogen bij geboorte, bijna zwart zelfs. Dat is ook zo gebleven. Ik durf wel te gokken dat het weer zo zal zijn. Anders ben ik zeer verrast in ieder geval
Ik denk dat ik een kaal kuiken krijg dan ..quote:Op maandag 27 april 2015 22:31 schreef LuDann het volgende:
![]()
Nalezen kan hier: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17150070
[..]
Maar dat kan van je HCG niveau zijn.. niet van maagzuur....quote:Op maandag 27 april 2015 22:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dan kan ik vast wel een kapper in de verloskamer installeren denk ik, want ik heb er al vanaf dag 1 (of eigenlijk een week of 1,5 voor de eerste positieve test last van.) Daardoor bedacht ik dat dat toch wel maf was, want ik heb noooit last van maagzuur gehad voordien.
Hahahaquote:Op maandag 27 april 2015 23:14 schreef Estrys het volgende:
Mijn ervaring is ook wel dat mijn familie zegt dat de kinderen sprekend op mij lijken. En mijn schoonfamilie zegt sprekend mijn man. Mijn schoonmoeder zegt dat ze Chinese ogen hebben.raar want ik zie echt duidelijk mijn ogen.
hier dus ook (en bij estrys ook) vriend is half Indisch, bij mijn oudste kun je dat als je het wilt en wat moeite doet best zien. Bij mijn jongste echt niet. Estrys dr kindjes zien er gewoon echt half uit, de mijnen zien er heel Hollands uitquote:Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef Cassandra87 het volgende:
18 weken![]()
![]()
Wb uiterlijk van ouders, ik ben een halfbloedje. Mijn moeder is Indonesisch. Maar niemand ziet het, mijn zusje, nichtjes en neefjes zijn overduidelijk Indisch, terwijl als ik naast mijn moeder sta, ik toch heel erg op mijn moeder lijk.
Ik lach me echt kapot als onze knul mijn Indische roots erft. Dan zullen we toch vaak iets moeten uitleggen denk ik
Ja! M. was ook rustig in de buik en kan ik uit de buik ook niet echt wild noemen.quote:Op maandag 27 april 2015 21:49 schreef Mineola het volgende:
Ik vind die nestel- en opruim- en babyshopwoede zo leuk om te lezenIk ben daar nog helemaal niet mee bezig, maar ik ben toch ook al halverwege
Het gaat zo snel!
[..]
Ja dit, en nog steeds heeft hij vaak de hik! Grappig vind ik dat, zo herkenbaar. Ook dat hij fysiek rustig was in m'n buik en nog is, dat schoppen en porren in je buik wat ik soms lees herken ik helemaal niet! Ben benieuwd hoe deze zal zijn.
Net even voor de zekerheid de vk gebeld. Zoon viel vol in m'n buik toen ik op m'n rug lag. Normaal ontwijk ik het wel maar hij verloor zijn evenwicht deze keer. Het was niet hard en m'n verstand zei dat wel het niet zo erg was, maar ik kreeg het toch niet uit m'n hoofd. Maar de vk kon me gelukkig geruststellen.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 07:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
hier dus ook (en bij estrys ook) vriend is half Indisch, bij mijn oudste kun je dat als je het wilt en wat moeite doet best zien. Bij mijn jongste echt niet. Estrys dr kindjes zien er gewoon echt half uit, de mijnen zien er heel Hollands uit![]()
Mijn halfjesquote:Op dinsdag 28 april 2015 07:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
hier dus ook (en bij estrys ook) vriend is half Indisch, bij mijn oudste kun je dat als je het wilt en wat moeite doet best zien. Bij mijn jongste echt niet. Estrys dr kindjes zien er gewoon echt half uit, de mijnen zien er heel Hollands uit![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zo eentje dan erbijen misschien dat die iets minder verschrikt kan kijken
ti amo pił di ieri ma meno di domani
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar baby's met veel haar vind ik er soms ook juist heel gek uit zien. Heb je zo'n kleine wurm die niet eens kan kruipen, maar dan wel met een heel pruik op.Ze lijken veel ouder daardoor.
Qua genetische mix zijn man en ik niet echt een spannende combinatie. Het meest exotische bloed dat onze baby krijgt is 1/8e Joods en Zwitsers bloed.No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En maagzuur: check.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Dat lijkt me echt een shock en mindfuck inderdaad, dat je je vader daar als het ware ziet liggen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:30 schreef Limone het volgende:
Ik ga niet meer nadenken over het uiterlijk. Bij M. had ik er helemaal op gerekend dat ze Heel Erg op mijn man zou lijken. Want dat doen alle baby's toch?Ik was dus een beetje in shock toen ze geboren was en ze dus heel erg op mij leek (of eigenlijk: mijn vader). Het heeft wel een aantal dagen geduurd voordat ik daar overheen was.
...op je borst..quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:12 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt een shock en mindfuck inderdaad, dat je je vader daar als het ware ziet liggen.
is onschuldig hoor, ik heb dat al vanaf week zes ofzo, zeker met omdraaien in bed. Baby doet het nog perfectquote:Op dinsdag 28 april 2015 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
ik had gisteravond toch iets geks trouwens. Ik draaide me om in bed, maar de ene helft van m'n buik wou niet mee, en dit deed zo'n pijn in m'n schuine buikspieren. Ik heb het de hele nacht gevoeld, en het is nog steeds wat gevoelig aan die kant van m'n buik. Ik maakte me echt een beetje zorgen, hoewel het duidleijk was dat het m'n spieren waren...
Mijn jongste leek erg op mn schoonloederquote:Op dinsdag 28 april 2015 08:30 schreef Limone het volgende:
Ik ga niet meer nadenken over het uiterlijk. Bij M. had ik er helemaal op gerekend dat ze Heel Erg op mijn man zou lijken. Want dat doen alle baby's toch?Ik was dus een beetje in shock toen ze geboren was en ze dus heel erg op mij leek (of eigenlijk: mijn vader). Het heeft wel een aantal dagen geduurd voordat ik daar overheen was.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn jongste leek erg op mn schoonloederik ken je gevoel wel van daar overheen moeten komen enzo
![]()
en extra suf omdat B. helemaal niet op zijn moeder lijkt maar echt een spitting image van zn vader is. Ik wist wel dat ze een dominant type was, maar zó dominant?
![]()
Was geen probleem zolang ik nergens last van kreeg, buikpijn/harde buiken/bloed- of vochtverlies. Allemaal niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:26 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja! M. was ook rustig in de buik en kan ik uit de buik ook niet echt wild noemen.
Wat zei je VK? Dat in de buik vallen zie ik hier ook nog wel gebeuren..
Boks!quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn jongste leek erg op mn schoonloeder![]()
Mijn oudste ook. Gelukkig is het bijgetrokken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 09:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn jongste leek erg op mn schoonloeder![]()
quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:19 schreef Estrys het volgende:
Weer door de keuring, 15+4 vandaag. Alles prima. Bloeddruk 110/70. Zelfde als altijd. Vorige zwangerschap tot de laatste dag 110/70. Even Acupunctuur besproken voor de vermoeidheid en misselijkheid. Hoewel dat laatste nu echt over aan het gaan is in maagzuur. En daar helpen nu rennies nog wel tegen.
Vandaag even bellen voor de 20 weken echo. En toch maar een geslachtsbepaling doen voor die tijd. Dan kan de oudste mee. Hij had het dit weekend echt moeilijk, was huilerig en zo. Denk aandacht gebrek. Het is ook zo'n stil manneke, laat niks weten of merken. In tegenstelling tot zijn zus. Dus dan neem ik hem mee naar zo'n echo, zonder zus. Mag hij tegen zijn zusje verklappen wat het gaat worden. Voelt hij zich vast heel speciaal.
een jongenquote:Op dinsdag 28 april 2015 10:20 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
ik ben echt zo benieuwd wat je krijgt!
Pinq! wanneer weet jij het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |