abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152023241
Le :* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152023353
L-E :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zaterdag 25 april 2015 @ 20:48:12 #253
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152023367
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 20:00 schreef L-E het volgende:
Dankjulliewel allemaal :) De steun, het medeleven, de lieve woorden doen ons zo veel! Denk nooit dat woorden leeg zijn, dat zijn ze niet voor ons. We voelen ons gezegend in zo veel warmte, in al die mensen die ons nauwelijks kennen maar zo intens met ons bezig zijn. Wat een warme plek kan het internet toch zijn O+

Wij zijn nu bezig met enerzijds de praktische zaken (de uitvaart, geboorte- en overlijdenskaartjes, etc..) en anderzijds hopen dat mijn lichaam snel herstelt zodat we thuis de boel weer kunnen oppakken. Back to life, back to reality, want echt goed doordringen wat er nu gebeurt is nog niet het geval.

Ik wil graag uit de OP, en ik zal me hier ook verder afzijdig houden. Dit topic is bedoeld voor zwangeren, dus lekker verder kletsen over maagzuur, nub's, en hydrofielen enzo! ;) :*
:* Denk heel veel aan jullie.
pi_152024064
LE: :* :* :* :* :*
pi_152024090
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152024771
L-E, sterkte met de praktische zaken. Ik wens je een vlug herstel. :*
Maken jullie nu veel foto's, zodat je later kunt terugkijken wat jullie is overkomen?
Professioneel gifmenger.
pi_152025107
:* L-E
pi_152025431
pi_152026148
Lieve L-E ik hoop dat je spoedig naar huis mag. Heel veel sterkte de komende dagen met het regelen van alle praktische dingen. :*
pi_152027959
Tralalalaaa
  zaterdag 25 april 2015 @ 23:50:18 #261
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_152029118
Moeilijk om de juiste woorden te vinden...
Gecondoleerd en Sterkte LE & familie
pi_152029240
Ik kom net terug van vakantie en lees nu pas wat er gebeurd is. L-E, wat een onnoemelijk, onbeschrijfelijk en verschrikkelijk verlies. En wat heeft je dochter prachtige namen gekregen O+ Wat een rollercoaster van emoties... Ik wil je alle sterkte van de wereld wensen voor nu en de komende tijd :* :*
pi_152032286
38 weken vandaag O+
Had afgelopen nacht wel een mooie nacht gevonden om te bevallen, helaas dacht Frits daar niet hetzelfde over ;) Lola vond het ook een mooie nacht om lekker door te slapen, dus ben heerlijk uitgerust ( voor zover mogelijk :P )
Hopelijk vandaag beter weer dan gisteren zodat we nog even naar de dierentuin kunnen ofzo.
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_152032836
Dierentuin! O+

Vraag: met welke termijn ga je je kindje voelen? :@
pi_152032857
Hopelijk zit het weer mee Klums.
Eh ik geloof bij de eerste rond 17 weken Sillie. Uitzonderingen daar gelaten. Ligt er ook aan waar de placenta ligt.

Ik begin ook een buukske te ontwikkelen. Ongeveer hetzelfde als bij Billie rond deze termijn. Wel grappig O+. Morgen gaan we het de broers en aanhang van m'n man vertellen :).
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 26 april 2015 @ 09:25:24 #266
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152032885
De nacht weer zonder actie doorgekomen. Koningskind is nog altijd mogelijk. Hoewel m'n vrouw meer aan Moederdag denkt :')

Duurt mij te lang :D
pi_152032887
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:21 schreef silliegirl het volgende:
Dierentuin! O+

Vraag: met welke termijn ga je je kindje voelen? :@
Dat verschilt heel erg! Hier rond 17 weken ook (met placenta voor). Je leest vaak zo rond de 20 weken gemiddeld, soms wat eerder, soms wat later. Bij een tweede of derde sneller (ook omdat je het beter herkent misschien).
pi_152032929
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 09:22 schreef Kuukske het volgende:
Hopelijk zit het weer mee Klums.
Eh ik geloof bij de eerste rond 17 weken Sillie. Uitzonderingen daar gelaten. Ligt er ook aan waar de placenta ligt.
Ik weet niet waar die ligt eigenlijk.

Ik heb nog wat plaatjes van de echo van gisteren: ben wel benieuwd of er iemand wat over de nub zeggen? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152032965
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat verschilt heel erg! Hier rond 17 weken ook (met placenta voor). Je leest vaak zo rond de 20 weken gemiddeld, soms wat eerder, soms wat later. Bij een tweede of derde sneller (ook omdat je het beter herkent misschien).
Oh. 17 weken, das al over een week of 5.

Dat hele zwanger zijn dringt echt nog niet helemaal door. Ik zie mn buik en borsten groeien en op de echo's zit ook een beweging kindje met armen en benen maar 't is toch nog niet "echt" ofzo. Hopelijk komt dat besef meer als ik de baby ga voelen.
  zondag 26 april 2015 @ 09:46:32 #270
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152033051
Pin je niet te veel vast op die 17 weken, anders ga je je misschien druk maken omdat je nog niks voelt. Het kan ook net zo goed 22 zijn, zoals bij een vriendin van me ;). In het begin zijn het zowieso nog geen echte schopjes oid die je voelt, meer kriebels/ gefladder O+ Vlinders in je buik O+
pi_152033104
Ik voel sjaak (werktitel) al een paar weken. Maar het is nr2 dus weet ook beter waar ik op moet letten. Placenta ligt rechts voor, bij Luc lag die achter. Ben nu 16+ weken. Geloof dat ik Luc met 16-17 weken voor het eerst echt voelde. Maar wat MM zegt klopt echt, het verschilt zo per persoon wanneer je voor het eerst iets voelt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 26 april 2015 @ 09:57:40 #272
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152033157
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik weet niet waar die ligt eigenlijk.

Ik heb nog wat plaatjes van de echo van gisteren: ben wel benieuwd of er iemand wat over de nub zeggen? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie geen NUB. Wel hele mooie echo's! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152033203
Mooi Sillie!

En dat besef blijft een beetje half of zo hoor. Ik zie wel voor me dat er straks een baby is en ik voel het veel en ben me dan heel bewust dat het hem of haar is. Maar als ik me probeer voor te stellen hoe er een miniatuurmensje vlak onder de huid van mijn buik ligt dan houdt het op, daar kan ik me zo weinig bij voorstellen!
pi_152033234
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 09:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oh. 17 weken, das al over een week of 5.

Dat hele zwanger zijn dringt echt nog niet helemaal door. Ik zie mn buik en borsten groeien en op de echo's zit ook een beweging kindje met armen en benen maar 't is toch nog niet "echt" ofzo. Hopelijk komt dat besef meer als ik de baby ga voelen.
Ik wist met 18 weken zeker dat ik het voelde, daarvoor twijfelde ik wat. Nu met 20 weken kan zelfs de Duutser het voelen!

Maar, m'n placenta ligt ook achter...
pi_152033247
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mooi Sillie!

En dat besef blijft een beetje half of zo hoor. Ik zie wel voor me dat er straks een baby is en ik voel het veel en ben me dan heel bewust dat het hem of haar is. Maar als ik me probeer voor te stellen hoe er een miniatuurmensje vlak onder de huid van mijn buik ligt dan houdt het op, daar kan ik me zo weinig bij voorstellen!
ja, dat ja. Ik vind dat met dingen als kleertjes kopen zo gek, zeker in de kleine maten. Dat gaat toch nooit passen, denk ik dan...Gek idee om je voor te stellen dat er iets in je zit dat daar in zal gaan, als alles goed gaat...
pi_152033280
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat ja. Ik vind dat met dingen als kleertjes kopen zo gek, zeker in de kleine maten. Dat gaat toch nooit passen, denk ik dan...Gek idee om je voor te stellen dat er iets in je zit dat daar in zal gaan, als alles goed gaat...
Dat dus. Ik heb wat pakjes in maat 56 gehad, maar dat is zo onvoorstelbaar..

Of van die kleine sokjes. O+ Dan denk ik "hoe kan dat nu ooit passen". Maarja, het gaat natuurlijk wel passen, toch?

Ik heb wat dekentjes enzo uitgezocht vast. Mintgroen maar, dat kan wel voor jongens én meisjes toch?

[ Bericht 18% gewijzigd door silliegirl op 26-04-2015 10:19:50 ]
pi_152033373
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat dus. Ik heb wat pakjes in maat 56 gehad, maar dat is zo onvoorstelbaar..
En die zijn vaak nog te groot ook als ze net geboren zijn. ;)
Ik weet hoe klein ze zijn en hoe het voelt als je je kindje voor het eerst ziet maar toch kan ik me er weer geen voorstelling van maken. Gek is dat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152033393
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik weet hoe klein ze zijn en hoe het voelt als je je kindje voor het eerst ziet maar toch kan ik me er weer geen voorstelling van maken. Gek is dat.
Ik heb ook geen idee wat je dan voor maatje moet kopen -O- . Ik stuur mijn moeder wel gewoon om een passend pakje zodra de kleine er is. :')
pi_152033396
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

ik kan me er nog moeilijk toe zetten iets in maat 50 te kopen, voor mijn gevoel voelt dat echt te klein...
pi_152033445
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik kan me er nog moeilijk toe zetten iets in maat 50 te kopen, voor mijn gevoel voelt dat echt te klein...
Een baby is gemiddeld zo'n 50 cm bij geboorte. Mijn kind van 4,3 kilo paste ook in maatje 50; ze was immers 49 cm. Niet vergeten dat babyspul als het goed is meerekt en dat spekbuikjes enz er doorgaans dus prima in passen.

De baby's die ik gehad heb die echt niet in maat 50 pasten waren ofwel uitzonderlijk groot (denk 5 kilo of richting 5 kilo), ofwel uitzonderlijk lang (baby's van 56 cm of langer zeg maar.)
Zo'n pakje in de goeie maat ziet er vaak ook leuker/mooier uit dan zo'n net te groot pakje, maar dat is persoonlijk. en ik heb echt een enorme schurft aan kleding die te klein is voor mijn meiden, dus dat zegt wat!
:)
pi_152033446
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee wat je dan voor maatje moet kopen -O- . Ik stuur mijn moeder wel gewoon om een passend pakje zodra de kleine er is. :')
Ligt er ook aan hoe groot ze de baby schatten. Maar een of twee pakjes maatje 50 zou ik wel in huis halen. Alsof zwangere vrouwen het bij 1 of twee pakjes kunnen houden :') Er zit overigens wel heel veel verschil in grootte hoor. Noppies valt redelijk klein. En dan denk je neeeee zo klein dat passen ze nooit en dan moet je de mouwen nog drie keer omslaan
pi_152033456
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoe groot ze de baby schatten. Maar een of twee pakjes maatje 50 zou ik wel in huis halen. Er zit overigens wel heel veel verschil in grootte hoor. Noppies valt redelijk klein. En dan denk je neeeee zo klein dat passen ze nooit en dan moet je de mouwen nog drie keer omslaan
ja en dat ja.

Voor de grap moet je eens een pakje van petit bateau in maat 50 bovenop een pakje van hema in maat 50 leggen :D
bovenop, niet onderop, want als petit bateau onderop ligt ben je het kwijt :')
pi_152033519
:* L-E, wat klink je sterk! Hoop op een spoedig herstel voor je en nogmaals veel sterkte in deze hectische tijd!
  zondag 26 april 2015 @ 10:34:16 #284
105850 Fuente
mamamuts
pi_152033599
Inderdaad, hier ook ruim 4,3 kilo en Merel heeft 3 weken maatje 50 gedragen. Kan echt wel, hoewel ik het me nu ook amper voor kan stellen :X
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152033619
Bij Nikooos en Klumsy ook nog geen actie voorlopig dus? Hier ook echt 0,0 voortekenen, dus ik ga voorlopig voor een UD baby denk ;) (vandaag 39+1!).

Blijft een gek idee dat het nu elk moment kan beginnen; ik kan me er echt nog niks bij voorstellen!
pi_152033638
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:34 schreef Fuente het volgende:
Inderdaad, hier ook ruim 4,3 kilo en Merel heeft 3 weken maatje 50 gedragen. Kan echt wel, hoewel ik het me nu ook amper voor kan stellen :X
past makkelijk! *O*

zondag 26 april 2015 @ 10:38:58 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152033676
De mijne was 53cm en Noppies maatje 50 paste ook makkelijk :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152033712
Dus moeders.... Maatje 50. Kopen maarrrrr ;)
pi_152033810
kidscase kan je ook maar beter bovenop leggen ja :{

Ik heb gister voor het eerst iets voor de baby gekocht, zo enorm klein idd! (Vooral naast het shirt in 92 dat ik ook kocht :D)

Baby voelen is heel verschillend ja!
Deze baby (placenta voor) voelde ik met 14/15 weken al, herkenbaar van de vorige keer, maar de oudste (placenta achter) pas bewust tijdens de 20 weken echo. Ik zag op de echo beweging en voelde dat tegelijk O+ Het gevoel kende ik wel al een paar weken maar ik wist nog niet zeker of dat de baby was. Ja dus. Vanaf die die tijd konden we de baby ook van buiten voelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 26-04-2015 10:51:04 ]
pi_152033812
Spannend Twist, met de exacte termijn ben ik bevallen! En dacht zelf toch echt wel over m'n UD heen te gaan.

Ik had pakjes maat 50 en 50/56 bij me. Bleek ie ineens een stuk kleiner dan verwacht en verzoop ie erin :o. M'n ouders hebben snel maat 44 bijgekocht toen, hij zit met z'n bijna 6 weken nog in maatje 50!
Aan de andere kant een familielid waarbij haar zoon gelijk in 56 zat en een vriendin waarbij het kindje net aan in de grootste maat 56 paste die ze bij zich hadden
SPOILER
maargoed, grote kans dat maat 50 past van wat ik hier zo hoor!

Sillie, ik voelde hem met 18 weken. Eigenlijk pas na een arts zei dat ie tegen de Dopler (?) schopte en ik zei "oh", en hij reageerde met "voelde je dat dan niet? :? " vanaf dat moment ben ik gaan denken dat alles onder m'n navel wel baby moest zijn en een paar dagen later voelde ik ineens toch schopjes! Dan wordt het ook wel echter, maar toch vond ik het maar raar dat die baby die op me neer werd gelegd écht in mij had gezeten :D
pi_152033878
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 10:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

past makkelijk! *O*

[ afbeelding ]
Aww O+ met dikke wangetjes en beentjes! De mijne had zulke dunne armpjes en beentjes!
pi_152033893
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:49 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Aww O+ met dikke wangetjes en beentjes! De mijne had zulke dunne armpjes en beentjes!
mijne nu ook :') :D
ze heeft het nodig gehad zeg maar :X mn bollo <3
  zondag 26 april 2015 @ 10:51:51 #293
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152033923
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb wat dekentjes enzo uitgezocht vast. Mintgroen maar, dat kan wel voor jongens én meisjes toch?
Jazeker, vind ik! Ik ben dol op mintgroen, ik heb heel veel mintgroen voor de baby boy! Combineert goed met allerlei andere kleuren ook. Mooi met roze maar ook met grijs en wit en bruin.
pi_152033947
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 10:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jazeker, vind ik! Ik ben dol op mintgroen, ik heb heel veel mintgroen voor de baby boy! Combineert goed met allerlei andere kleuren ook. Mooi met roze maar ook met grijs en wit en bruin.
idd! mintgroen kan zeker voor allebei. Als ik een zoon krijg dan ga k ook voor kleurtjes als mintgroen.
Ik krijg de kriebels van de standaard groen en blauw kleuren :') maar dat ligt aan mij :') :+
pi_152033972
Ik ben heel benieuwd wanneer ik de baby ga voelen. Ik ben er momenteel al wel heel bewust mee bezig, maar het is nog te vroeg met bijna 15 weken.

Straks gaan we naar een grote babywinkel. Eens kijken naar kinderwagens en dergelijken ter orientatie. Ik heb totaal nog geen idee waar op te letten, heeft iemand misschien een linkje met wat hapklare info? Ik zwengel Google zometeen even aan, maar tips zijn welkom! Ik weet overigens dat er een topic is, maar duurt een eeuwigheid om die door te worstelen op nuttige info. :@

Oeh en mintgroen + roze, voor als het een meisje is O+ Mintgroen alleen kan prima voor beide vind ik!
pi_152034023
Oh ik las nog over alcohol drinken, eh nee dus. Tijdens bvperiode ook eigenlijk zelden gedaan, ik heb 1 keer gehad dat baby plotseling wilde drinken en ik nog net teveel alcohol in m'n bloed had. Ik voelde me zó schuldig toen dat ik het daarna nooit meer gedaan heb. Iig niet meer zo op het randje zeg maar.

Het is wel zo dat ik alcoholvrij (wel de 0,0 idd, erdinger of wieckse witte) echt prima te drinken vind en we die eigenlijk standaard in huis hebben. Man vindt ze ook prima en je kunt het tegenwoordig ook vaak in de horeca bestellen.
  zondag 26 april 2015 @ 11:04:53 #297
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152034154
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

idd! mintgroen kan zeker voor allebei. Als ik een zoon krijg dan ga k ook voor kleurtjes als mintgroen.
Ik krijg de kriebels van de standaard groen en blauw kleuren :') maar dat ligt aan mij :') :+
Nee hoor, of het ligt aan ons samen! ik houd niet van harde kleuren, ik ben dol op pastel (maar ik gruwel weer van licht 'baby' blauw :+). Pastelaanbod is wel lastiger shoppen voor jongens dan voor meiden, maar het kan wel.
SPOILER
pi_152034184
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn idee was dat mintgroen combineren met bijv. Donkergrijs of blauw het weer jongensachtig
maakt en met roze of pastel-tinten paars ofzo weer meer voor n meisje!

Maar je moet ergens beginnen, dus leek mintgroen me wel prima.
pi_152034210
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 11:04 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee hoor, of het ligt aan ons samen! ik houd niet van harde kleuren, ik ben dol op pastel (maar ik gruwel weer van licht 'baby' blauw :+). Pastelaanbod is wel lastiger shoppen voor jongens dan voor meiden, maar het kan wel.
SPOILER
O+ gelukkig :D

en ja, grijstinten vind ik mooi, pastels voor meisjes, voor jongens meh. Mint dan weer wel erg mooi. Harde felle kleuren hou ik ook helemaal niet van, vreselijk. Om nog maar te zwijgen van hysterische printjes. Niet aan mij besteed.

*gechargeerd* ik kijk graag naar mn baby ipv dat k een epileptische aanval krijg met dank aan het rompertje ofzo */gechargeerd*
pi_152034238
Ik voelde trouwens in het begin alleen iets als ik 's avonds een beetje onderuitgezakt op de bank zat en dan mijn hand redelijk stevig op mijn onderbuik legde en me erg concentreerde.

Oh en mintgroen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')