Waarom doe je dat zelf niet dan? Enige wat ik van jou lees is off-topic geneuzel, je hebt nog geen 1 keer inhoudelijk op de OP gereageerd. Vind je zelf niet dat je nu een beetje hypocriet bezig bent?quote:Op zondag 26 april 2015 09:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Boeiend wat ik er van vind, boeiend wat jij er van vindt. Geef gewoon antwoord op het vraagstuk van TS.
In principe staat er bij, dergelijke woorden maken een groot verschil.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben prima bereid om een boete te betalen. Dat zou het "op de blaren zitten"-gedeelte moeten zijn toch? Waarschijnlijk staat die boete in geen verhouding tot de overtreding, maar dat is weer een andere discussie.
Hoezo is geen idee hebben tot wanneer ik vervangend vervoer moet regelen een onderdeel van "the game"? De termijn van 24 uur staat nota bene in de 'aanwijzing inbeslagname' zelf: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2014-18598.html
In his very wet dreams he doesquote:
Hallo TSquote:Op zondag 26 april 2015 12:13 schreef DDDJJ het volgende:
Wat een kortzichtige reacties hier. Uiteraard is TS in overtreding en zal hier een straf op staan. Maar ook oom agent zal zich aan de regels moeten houden.
Wat min of meer hier gezegd wordt: Als je een overtreding bent mag oom agent lekker doen waar hij zin in heeft want je bent het zelf schuld. Rare gedachte.
Niemand heeft ook maar 1 goede reden genoemd waarom deze agent het recht heeft om de motor in beslag te nemen en te houden.
In ons land zijn redenen als boehoe, eigen schuld, lomp doen, nou eenmaal geen reden om beslissingen te nemen. Daar zijn godzijdank regels aan verbonden. Het zou te gek voor woorden zijn als oom agent lekker mag doen waar hij zin in heeft.
Dus als jullie morgen met de auto rondrijden en het knipperlicht is kapot mag oom agent je auto even een paar weken in beslag nemen? Want je bent in immers in overtreding?
Allemaal lekker zeuren totdat je zelf het slachtoffer wordt van willekeur / het niet volgen van de regels van een ambtenaar. Dan liggen ze allemaal te huilen want; boehoee niet eerlijk.
Een knipperlicht bezorgt geen overlast, als ik een scheepshoorn op mijn auto monteer vraag je er wel om.quote:Op zondag 26 april 2015 12:13 schreef DDDJJ het volgende:
Wat een kortzichtige reacties hier. Uiteraard is TS in overtreding en zal hier een straf op staan. Maar ook oom agent zal zich aan de regels moeten houden.
Wat min of meer hier gezegd wordt: Als je een overtreding bent mag oom agent lekker doen waar hij zin in heeft want je bent het zelf schuld. Rare gedachte.
Niemand heeft ook maar 1 goede reden genoemd waarom deze agent het recht heeft om de motor in beslag te nemen en te houden.
In ons land zijn redenen als boehoe, eigen schuld, lomp doen, nou eenmaal geen reden om beslissingen te nemen. Daar zijn godzijdank regels aan verbonden. Het zou te gek voor woorden zijn als oom agent lekker mag doen waar hij zin in heeft.
Dus als jullie morgen met de auto rondrijden en het knipperlicht is kapot mag oom agent je auto even een paar weken in beslag nemen? Want je bent in immers in overtreding?
Allemaal lekker zeuren totdat je zelf het slachtoffer wordt van willekeur / het niet volgen van de regels van een ambtenaar. Dan liggen ze allemaal te huilen want; boehoee niet eerlijk.
Ik ga hier niet eens op reageren, ik kom hier al heel wat langer. Klikje op mijn profiel zegt genoeg.quote:
Dat is ook niet het punt waarover ik discussieer. In beide gevallen zal de agent in kwestie net zo goed de regels moeten volgen.quote:Op zondag 26 april 2015 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een knipperlicht bezorgt geen overlast, als ik een scheepshoorn op mijn auto monteer vraag je er wel om.
Omdat die motor opviel door de pokkeherrie die er vanaf kwam. Vervolgens bleek bij controle dat de dB-killer eraf was gehaald.quote:Op zondag 26 april 2015 12:13 schreef DDDJJ het volgende:
Een lampje kan stuk gaan. Maar als jij moedwillig de knipperlichten van je auto afsloopt (zoals de TS ook de dB-killer van z'n motor heeft gehaald) dan kun je wel verwachten dat je auto in beslag genomen wordt, ja.quote:Dus als jullie morgen met de auto rondrijden en het knipperlicht is kapot mag oom agent je auto even een paar weken in beslag nemen? Want je bent in immers in overtreding?
Er is een verschil tussen kapot en bewust aangepast. Eensch?quote:Op zondag 26 april 2015 12:13 schreef DDDJJ het volgende:
Lol vriendje moet zich er ook nog ff mee bemoeienquote:Op zondag 26 april 2015 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In his very wet dreams he does![]()
Met DB-killer overigens.
Mijn herriepijp heeft E-keur, en geen uitneembare killer, dan heb je dat gelazer niet.
Geen idee, wat zeggen de regels over inbeslagname daarover?quote:Op zondag 26 april 2015 12:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kapot en bewust aangepast. Eensch?
Het antwoord vind je in mijn vorige post:quote:
quote:Op zondag 26 april 2015 12:19 schreef DDDJJ het volgende:
Of TS nou wel of niet overlast geeft staat los van het feit dat oom agent zich aan de regels moet houden.
Het zou nogal vaag worden wanneer oom agent van de regels mag afwijken in geval van overlast. Daarnaast is overlast ook iets relatief.
Nee. Omdat de politie in de omgeving van Utrecht de laatste tijd bezig is met motorrijdertje pesten.quote:Op zondag 26 april 2015 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat die motor opviel door de pokkeherrie die er vanaf kwam. Vervolgens bleek bij controle dat de dB-killer eraf was gehaald.
Simpel toch?
Hoe zou die verscherpte controle op motorrijders nu toch komen?quote:Op zondag 26 april 2015 12:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Omdat de politie in de omgeving van Utrecht de laatste tijd bezig is met motorrijdertje pesten.
Je ontkent dus niet dat hij herrie maakt maar zegt dat dit niet bewezen is.quote:Waarschijnlijk is dit het gevolg van groepen als brag&boost/wheelietime/andere malloten die als zotten door woonwijken blazen. Iets waar ik mezelf graag van distantieer.
Daarnaast wil ik nogmaals benadrukken dat er helemaal niet bewezen is dat mijn uitlaat te veel geluid produceert.
In elk geval niet voor de inbeslagname. Nogmaals: inbeslagname is geen strafmaatregel.quote:Op zondag 26 april 2015 12:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet. Vanuit een moreel aspect kun je daarover discussiėren. Maar ik verwacht dat de wet geen onderscheid maakt.quote:Op zondag 26 april 2015 12:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Als ik het zo lees is je inbeslagname onterecht. Men kan hier niet redelijkerwijs aannemen dat herstel niet mogelijk is. En ook van reparatiekosten die de waarde van het voertuig of onderdeel overstijgen is geen sprake.quote:Op zondag 26 april 2015 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In elk geval niet voor de inbeslagname. Nogmaals: inbeslagname is geen strafmaatregel.
Voertuigen of onderdelen daarvan die niet voldoen aan de wettelijke vereisten worden in beslag genomen, indien redelijkerwijs kan worden aangenomen dat herstel niet mogelijk is, of door de (hoge) kosten ervan niet te verwachten is. Te denken valt hierbij aan reparatiekosten die de waarde van het voertuig of het onderdeel overstijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |