abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153849905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:38 schreef arjan1112 het volgende:
Als je meer inflatie wilt moet je als overheid toch de ambtenarensalarissen en de uitkeringen verhogen ?
Bijvoorbeeld.
Maar de overheid wil niet meer inflatie. Men wil vooral de rente laag houden zodat die enorme schuldenberg betaalbaar blijft. Het excuus om de rente laag te houden is de (zogenaamd) lage inflatie.

Mijn inschatting is dat de rente niet verhoogd wordt voordat de schuldenberg gesaneerd is (in de vorm van een reset).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:37:18 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153881969
Ondertussen proberen de Chinezen krampachtig de economie aan te jagen met renteverlaging en jawel, soepelere kapitaalseisen voor banken :D

quote:
De Chinese centrale bank verlaagt vanaf zondag zijn belangrijkste rentetarief voor de vierde keer sinds november, om zo de groei van de afzwakkende Chinese economie aan te jagen.
Dat heeft de centrale bank zaterdag bekend gemaakt.

De zogenoemde herfinancieringsrente wordt met 25 basispunten verlaagd tot 4,85 procent. Daarmee staat de rente op een laagterecord.

Ook de Chinese depositorente wordt door de centrale bank teruggeschroefd, met 25 basispunten naar 2 procent. Verder worden de kapitaalseisen voor banken verder versoepeld.

Het besluit komt een dag nadat de Chinese beurzen forse verliezen lieten zien. De Shanghai Composite ging vrijdag 7,7 procent onderuit, door de aanhoudende zorgen over de stroom aan beursgangen op de Chinese markt en de strengere regels voor beleggen met geleend geld. De Hang Seng-index in Hongkong zakte 1,7 procent.

China heeft onder meer te kampen met een zwakte bij de vraag uit binnen- en buitenland. De Chinese economie liet in het eerste kwartaal van dit jaar de traagste groei zien sinds 2009.
http://www.nu.nl/economie(...)euw-rentetarief.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:11:32 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153884183
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:37 schreef Falco het volgende:
Ondertussen proberen de Chinezen krampachtig de economie aan te jagen met renteverlaging en jawel, soepelere kapitaalseisen voor banken :D

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)euw-rentetarief.html
Ze beginnen in China in paniek te raken en volgen nu een heel inconsistent beleid van enerzijds proberen de bubble wat in te dammen en anderzijds een crash proberen te voorkomen. Elke keer als het begint te crashen draaien ze de maatregelen weer terug of proberen de bubble op een andere manier weer opgeblazen te houden. Alleen werkt dat niet echt met bubbles.

Iedereen in China wantrouwt de regering en de enige legitimatie die ze hebben is economische groei. Maar als dat nog sneller vertraagt en/of de onroerend goed en aandelen bubbles klappen en mensen zijn hun lifetime savings kwijt dan is de kans op sociale onrust zeer groot en komt de regering zelf in gevaar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_153885387
Opvallend genoeg zegt het staatspersbureau:
quote:
...

Zhu Junchun, an analyst with Guosen Securities, attributed Friday's dive to concerns over liquidity and market overvaluation.

He said margin traders, who recently reduced or closed their positions on the market, also caused the plunge.

Zhu expects the stock market to continue its rise in the long run but said that market corrections in the short term are inevitable as share prices had surged too quickly previously.

...

http://news.xinhuanet.com/english/2015-06/26/c_134359047.htm
Het is dus blijkbaar niet echt een geheim dat er een bubbel is en dat die renteverlaging vooral ervoor dient om die niet te snel te laten klappen :?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:41:25 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_153886066
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:10 schreef Igen het volgende:
Opvallend genoeg zegt het staatspersbureau:

[..]

Het is dus blijkbaar niet echt een geheim dat er een bubbel is en dat die renteverlaging vooral ervoor dient om die niet te snel te laten klappen :?
Dat klopt. Zowel onroerend goed als aandelen zijn door de staat erkende bubbles. Je ziet ze steeds een stapje nemen om die bubbles af te remmen maar op het moment dat het dreigt te crashen trekken ze de maatregel dan weer in of doen een nieuwe maatregel die weer de andere kant op werkt. Dat gaat nu al een tijdje zo. Best bizar om te zien.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:20:36 #81
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_154069587
Zouden we de afgelopen dagen een beurskrach kunnen noemen?
pi_154069701
weer verdere dalingen deze week in china. In hoeverre gaat dat invloed hebben op de beurzen hier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_154070619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:05 schreef SeLang het volgende:
Overigens: als techneut kom ik altijd in de verleiding om hier een instabiel regelsysteem in te herkennen. Voor niet-techneuten: dit krijg je (populair gezegd) als je in een tegengekoppeld systeem van orde 2 of hoger (of met een dode tijd) met teveel "kracht" probeert te regelen.

En ik zie een duidelijke analogie met het beleid van centrale banken. Een bubble geeft een bust. Vervolgens gaat de centrale bank er nog harder in waardoor een nog grotere bubble ontstaat die nog harder klapt etc etc.

[ afbeelding ]
Wat kunnen de overheden doen om af en toe op een gecontroleerde manier wat lucht uit de bubbel te laten? Los van de vraag of dat onze politici die moed hebben - waarschijnlijk niet - , hebben ze de midden om dat te doen? Dat zou het ideaal moeten zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 5 juli 2015 @ 09:33:48 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154078072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
weer verdere dalingen deze week in china. In hoeverre gaat dat invloed hebben op de beurzen hier.
Vraag ik me ook af! Vooralsnog is de media-aandacht niet echt groot, terwijl de Chinese index-verlopen daar wel reden toe geven:

https://www.google.com/finance?cid=9692709
https://www.google.com/finance?cid=7521596

Die volumes ook :o, het zijn toch niet allemaal arme particuliere Chinezen die met geleend geld bezig zijn geweest ;(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_154108411
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af! Vooralsnog is de media-aandacht niet echt groot, terwijl de Chinese index-verlopen daar wel reden toe geven:

https://www.google.com/finance?cid=9692709
https://www.google.com/finance?cid=7521596

Die volumes ook :o, het zijn toch niet allemaal arme particuliere Chinezen die met geleend geld bezig zijn geweest ;(
Zover ik begreep is de Chinese overheid nu steunaankopen aan het doen :') .
Dit kan nog wel eens een veel grotere invloed hebben dan Griekenland.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_154108554
Goud en de dollar omhoog , beurzen en euro omlaag. Leve Griekenland.
pi_154109510
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:00 schreef arjan1112 het volgende:
Goud en de dollar omhoog , beurzen en euro omlaag. Leve Griekenland.
De euro staat toch gewoon in de +?
pi_154110480
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:06 schreef Zocalo het volgende:

[..]

De euro staat toch gewoon in de +?
Staat bij mij vlak en nog steeds op 0,9.
pi_154112519
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 08:59 schreef SeLang het volgende:

"The farmers now only tend to their fields outside of market hours"

[ afbeelding ]
Is er een manier om in te schatten hoeveel procent van het dagelijks volume op bijvoorbeeld de SSE nou te wijten is aan particuliere investeerders zoals deze? Ik vind het me normaliter lastig voor te stellen dat ze echt een significant deel uitmaken, maar in dit geval kan ik het voorstellen dat dit anders is.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_154126676
Is er meer nieuws over China want van de NL tv hoef je niets te verwachten. Het is nog niet genoemd |:(
pi_154126898
Kan zo gauw niet terugvinden waar ik het vanochtend las, dus dan maar een link naar een site waarvan ik niet weet hoe betrouwbaar die is:

http://www.afr.com/news/w(...)port-20150706-gi68hu

(In Duitsland is het trouwens zelfs onderwerp in sommige regionale kranten: http://www.rp-online.de/w(...)n-euro-aid-1.5213895)

Alle IPO's gestopt
Staatspensioenfonds mag geen aandelen meer verkopen
De beleggerselite heeft aangekondigd 120 miljard yuan (ruim 17 miljard euro) aan aandelen op te kopen
Shanghai'se beurs vandaag +2,4%, beurs van Shenzhen opnieuw -2,7%

Ziet er wel typisch uit trouwens, als je het over een jaar bekijkt:

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2015 22:08:25 ]
  maandag 6 juli 2015 @ 22:29:07 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154127706
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 08:59 schreef SeLang het volgende:

"The farmers now only tend to their fields outside of market hours"

[ afbeelding ]
Dit youtubefilmpje is echt heel verontrustend. Ik generaliseer vast nu, maar die Aziaten zijn veel gokverslaafder dan nuchtere Hollanders zoals wij. Nouja, tot voor kort dan he want menig verjaardagspartij van 1997 tot 2000 werd opgeluisterd met beleggingsgebral. Anyway, dat is nu wel voorbij en de meeste mensen in Nederland hebben wel door welke risico's beleggen met zich meebrengt. Maar die Chinezen uit dat filmpje, man man man die zijn helemaal van god los :').

Ik vrees dat een hele hoop Chinezen op tilt gaan slaan als nog eens een keer de hele bende met 40% naar beneden dondert. Dat de Chinese overheid ook de boel met een PPT de boel kunstmatig hooghoudt met geld van de Chinese belastingbetaler :'), geeft ook te denken. De klap wordt alleen maar harder als die bubble uit elkaar klapt.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 20:31:48 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154151742

Vandaag Shenzhen -5,80%, Shanghai maar -1,26%
  donderdag 9 juli 2015 @ 17:18:33 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154201382
Vandaag Shezhen +4,25% en Shanghai +5,76% _O_

We kunnen weer rustig slapen :z

pi_154207200
quote:
Arnoud Boot is eindelijk echt eerlijk: ‘Het systeem is failliet’
Er zijn arbeidseconomen, luchtvaarteconomen, bedrijfseconomen en zelfs monetaire-economen. Net als artsen hebben economen dezelfde basiskennis, maar ze begrijpen vaak niets van elkaars vak. Je moet er niet aan denken dat de psychiater een open hartoperatie moet uitvoeren. Lees de column van Willem Middelkoop.

Veel economen en ook de media zien dat probleem niet. Dus bellen journalisten dezelfde economen voor duiding over verschillende problemen. En sommige economen zijn door ijdelheid zo vaak in de media, dat je je begint af te vragen wat hun eigenlijke werk eigenlijk is.

In mijn RTL Z tijd was het daarom een grote frustratie om een brede waaier van economen over het financiële systeem te horen praten. Er was er eigenlijk maar eentje waarvan ik vond dat hij er echt verstand van had. En dat was Arnoud Boot, hoogleraar in ondernemingsfinanciering en financiële markten aan de Universiteit van Amsterdam.

Er was alleen een probleem. Net als zoveel andere goede hoogleraren had ook hij een paar bijbaantjes en daardoor was hij niet meer helemaal onafhankelijk. Zo zat hij in de Bankraad van de Nederlandsche Bank, een soort Raad van Advies. Tja, dan kan je natuurlijk niet meer lekker vrijuit over Wellink praten.

Ook zit Boot in de Wetenschappelijke Raad van het regeringsbeleid, de WRR. Volgens wikipedia heeft de WRR ‘tot taak ten behoeve van het regeringsbeleid wetenschappelijke informatie te verschaffen over ontwikkelingen die op langere termijn de samenleving kunnen beïnvloeden.’

Tja, dan kan je natuurlijk niet op TV roepen dat het financiële systeem failliet is. Toen ik bij Pauw & Witteman (2010) aan Boot vroeg waarom financiële insiders het al over ‘The Endgame’ hadden, bleef het dan ook erg stil. En dat was niet omdat hij zijn stem bijna kwijt was.

Maar ook Arnoud liep in de val. De val van het zaaltje zonder pers. Veel insiders die in de media niet het achterste van hun tong durven te laten zien, willen in een zaaltje met publiek zich nog wel een laten verleiden tot de echte waarheid.

Tijdens een congres 'Grip op je vermogen’ in april stelde iemand uit het publiek de enige juiste vraag:

“Ik ben verontrust. Alle landen hebben enorme schulden opgebouwd. En we zien alle centrale banken duizenden miljarden aan funny money creëren. Kan dat goed gaan Ik begrijp het niet?.

Arnoud was lekker op dreef en antwoordde gevat, kennelijk zonder oog te hebben voor de videoregistratie:

‘Ik kan u een ding zeggen. Het financiële systeem is natuurlijk gewoon failliet. De banken zijn niet failliet, maar het systeem is failliet. We hebben geen blueprint op de plank liggen (voor een nieuw systeem), voordat we weer weten wat we aan het doen zijn zin we twintig jaar verder [..] Ik heb binnen de WRR een groep mensen aan het werk gezet om na te denken hoe we minder afhankelijk kunnen worden van het financiële systeem.’

Boot blijkt dus toch inderdaad precies door te hebben waar het in het systeem fout zit. In de kern. Hij weet als geen ander dat zijn Amerikaanse collega’s dit dollarsysteem hebben gecreëerd, waardoor de VS rijk kon worden maar vooral ten koste van de meeste andere landen.

Een van de architecten van het huidige bouwwerk is de Amerikaanse oud-Minister van Financiën Larry Summers. Summers werd in 2014 door onze Boot gevraagd de prestigieuze Tinbergen-lezing in Amsterdam te geven. Summers kwam een prachtig verhaal vertellen: met nog veel meer kredietverstrekking zou alles vast goed komen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_154207910
Om nou te zeggen dat Middelkoop onafhankelijk is...
pi_154208197
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:43 schreef Aether het volgende:
hoe we minder afhankelijk kunnen worden van het financiële systeem
Dit soort opmerkingen snap ik nooit zo goed.

We kopen huizen met behulp van een hypotheek van 5 keer het jaarsalaris en een looptijd van 30 jaar; bij het pensioen zit er maar zo 60 jaar tussen je eerste inleg en je laatste uitkering en in totaal spaar je een bedrag dat maar zo 10 keer je jaarsalaris bedraagt, grof gezegd. En dan vindt men het gek dat de financiële sector zo'n grote maatschappelijke invloed heeft?
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:26:43 #98
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154210257
Wat is het advies van Wilem deze keer? Goud en zilver kopen zeker. :')
Bedankt Hans.
  donderdag 9 juli 2015 @ 23:50:41 #99
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_154211116
Tegenwoordig zit Middelkoop in de moneymanagement business. :7 Met een 2% jaarlijkse management fee en 20% performance fee. Hij zal wel het geld naar binnen harken. _O_

Zijn fondsje: http://www.cdfund.com/rendement/

-29% sinds de oprichting in juli 2008. Auw voor zijn investeerders helaas. -O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_154214826
Het systeem is niet failliet. Dat is gewoon onmogelijk. Het systeem functioneert altijd altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')