Nee, het was een fout in hun bieding.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwartersquote:
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker bij die zuiderlingen trouwens. Kan me nog een geintje van ze herinneren bij busconcessie brabant. Stelletje tamme driekwarters
Valt niet mee ook natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veolia had West-Brabant aanvankelijk gewonnen. Tot de provincie ontdekte (of erop werd gewezen) dat er iets niet klopte, ze gingen herberekenen, en bleek dat Arriva net 1 puntje meer had gehaald.
Leuk, daar bij Poprad en Banska Bystica heb je ook smalspoor tandradjes de Tatry inquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:03 schreef greavy het volgende:
Nou, prima. Dan ga ik slapen, want morgenochtend weer rond 8 uur op pad voor een dagje achter treintjes aanjagen.
Vandaag de grens met Slowakije gepasseerd, en zitten nu in de regio van Prievidza. Woensdag richting Banská Bystrica voor 3 dagen, en dan gaan we weer verkassen.
En geen stop en ook nog eens sneller erdoor, wat een topnieuwsquote:Geen intercitystop voor Hoogeveen
HOOGEVEEN - Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit onderzoek van NS en ProRail. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd. De provincie hoopte dat de verbeteringen aan het spoor in Groningen, Zwolle en knooppunt Herfte zoveel tijdwinst zouden opleveren, dat een stop in Hoogeveen mogelijk zou zijn.
Bocht
Een nieuwe bocht bij Hoogeveen gooit roet in het eten. NS wil deze aanleggen om intercity's sneller te laten rijden. De bocht is volgens het onderzoek nodig om de treinen in Zwolle en Groningen goed op elkaar te laten aansluiten. Een extra stop in Hoogeveen zou te veel tijdverlies betekenen.
Teleurgesteld
Provincie Drenthe en gemeente Hoogeveen zijn teleurgesteld. "Jammer dat dit de uitkomst is van het onderzoek", laten gedeputeerde Henk Brink en wethouder Jan Steenbergen van Hoogeveen weten. "Vanwege alle nieuwe ontwikkelingen op het spoor hadden wij de hoop dat er meer in zat. Dit onderzoek heeft helaas geen nieuwe inzichten opgeleverd." De provincie en de gemeente overwegen een second opinion te laten uitvoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |