Doen!quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Raadzaam om privé die vent op te zoeken en mijn geld terug te eisen?
Nee.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Welk geld?quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Is het bedrijf langsgekomen voor een offerte of op afstand?quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef Reptillian77 het volgende:
[..]
Ja, achteraan in de rij als consument. 0 euro dus.
Daar was ik niet ingetrapt. maar met een kvk nummer vertrouw je het wat meer.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je zou toch denken dat TS wel iets slimmer was inmiddels...
ONZ / Bedrog via Marktplaats.
Voor 750 euro zou ik dat risico nog wel een keer nemen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef Reptillian77 het volgende:
[..]
Ja dat vermoed ik ook. 2,5 uur rijden naar Stadskanaal voor jan lul.
Stoer.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ken nog wel een FOK!ker in stadskanaal die ik heen zou sturen, die gast sloopt iedereen.
Woont Sounddragon ook niet ergens in het noorden?quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ken nog wel een FOK!ker in stadskanaal die ik heen zou sturen, die gast sloopt iedereen.
Elke debiel kan voor een paar tientjes een KvK nummer krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:01 schreef Reptillian77 het volgende:
[..]
Daar was ik niet ingetrapt. maar met een kvk nummer vertrouw je het wat meer.
quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je zou toch denken dat TS wel iets slimmer was inmiddels...
ONZ / Bedrog via Marktplaats.
quote:
Nee, juridische stappen ondernemen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Welke juridische stappen stel je voor. De vordering indienen bij de curator is nauwelijks een juridische stap te noemen...quote:
Mjah lullig, maar als hij aantoonbaar nalatig is geweest met het voortzetten van zijn bedrijfsactiviteiten dan kan hem wel nalatig gedrag ten laste worden gelegd.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Inderdaad die klootzak heeft dus faillissement aangevraagd. Maar op moment van mijn offerte wist hij dus al dat ik nooit de spullen zou krijgen en dan mij nog een aanbetaling laten doen ook. Ik heb rechtsbijstand ook ingeschakeld maar die zeggen al dat ik hoogstwaarschijnlijk kan fluiten naar mijn centen.
Het zou illegaal voor hem zijn om dit aan jou te geven. Wat er nog in de boedel zit moet netjes verdeeld worden over de schuldeisers, waarbij preferente schuldeisers (zoals de belastingdienst) voorrang krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Hoe stel je je dat überhaupt voor?quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:00 schreef Reptillian77 het volgende:
[..]
Ja dat vermoed ik ook. 2,5 uur rijden naar Stadskanaal voor jan lul.
Ik heb er een van 7 jaar oud. Wat levert die op?quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:07 schreef danos het volgende:
Er is tegenwoordig toch een levende handel in marktplaats accounts van 2 jaar en ouder?
Even off topic, maar blijkbaar wilt er echt geen hont in Stadskanaal wonen he?? 140k voor 210 m2, haha.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:28 schreef hoas het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)3-hj-kniggekade-110/
Leuk optrekje ts.
Bizar eigenlijk dat je hier mee weg kan komen. Als je iemand fysiek op straat berooft dat word je opgepakt. Beroof je iemand digitaal dan ben je beschermd als crimineel. Bij de bank zeiden ze ook nog dat wanneer er maar 1 aangifte is ze niets kunnen doen. Ze gaan als Rabobank een oproep doen aan de eigenaar van de ABN Amro rekening om terug te storten. Dat gaat niets helpen. Rechtsbijstandverzekering heb ik erachteraan gestuurd om contact te maken met de curator. Er moet onderzocht worden of hij mijn aanbetaling niet stiekem heeft gepind voor privé gebruik(fraude) waardoor er niets overblijft om te verdelen voor de schuldeisers. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nu de dupe zijn van zijn praktijken.quote:Op zaterdag 25 april 2015 02:19 schreef eight het volgende:
Dit geld ben je kwijt want in de praktijk kan dit gewoon in nederland. Het is tegenwoordig zelfs heel gebruikelijk om dit zo te doen. Faillissementsfraude ligt niet voor niets al decennia lang onaangeroerd op de plank van politiek Den Haag.
Probleem met dit soort zaken is vaak is dat wanneer de ondernemer in kwestie niet tot het faillisement zich vol inzet om inkomsten / cashflow te genereren en de zaak draaiende te houden dit na het faillisement dit voor hem nadelig kan uitpakken tijdens de afwikkeling van het faillisement, omdat hij zich niet vol ingezet om zijn schuldeisers af te kunnen betalen. Wat juridisch gezien kan worden als het bewust frustreren van de bedrijfsvoering en dus een verwijtbaar faillisement kan betekenen voor de ondernemen met alle problemen van dien.quote:Op zaterdag 25 april 2015 08:01 schreef Reptillian77 het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk dat je hier mee weg kan komen. Als je iemand fysiek op straat berooft dat word je opgepakt. Beroof je iemand digitaal dan ben je beschermd als crimineel. Bij de bank zeiden ze ook nog dat wanneer er maar 1 aangifte is ze niets kunnen doen. Ze gaan als Rabobank een oproep doen aan de eigenaar van de ABN Amro rekening om terug te storten. Dat gaat niets helpen. Rechtsbijstandverzekering heb ik erachteraan gestuurd om contact te maken met de curator. Er moet onderzocht worden of hij mijn aanbetaling niet stiekem heeft gepind voor privé gebruik(fraude) waardoor er niets overblijft om te verdelen voor de schuldeisers. Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nu de dupe zijn van zijn praktijken.
Ik had 16 april dus de aanbetaling gedaan. Daarna kreeg ik hem een week lang niet te pakken. Zowel telefonisch niet als e-mail. Alle 100 advertenties op marktplaats waren spontaan verdwenen. Dus mijn 3 dagen bedenktijd om te annuleren ging niet door vanwege zijn negeren van mijn telefoontjes en e-mail verkeer. Sta ik dan niet in mijn recht dat hij toen al wist dat het failliet zou gaan en ik niet de kans kreeg om te annuleren? Als consument moet je toch wel beschermd zijn lijkt mij tegen dit soort praktijken?
Vooral met kozijnen en dubbel glas , dat is wel zo een dubieuze bedrijfstak daar lusten de honden geen brood van. Je zit niet alleen met de prijs maar het moet ook goed geplaatst worden, Daar moet je sowieso geen zaken doen met een bedrijf wat 2,5 uur van je afzit.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:13 schreef danos het volgende:
Als je alleen op prijs gaat speuren ga je het risico krijgen dat de deksel een keer op je neus valt.
Maar wat als je binnen drie dagen na aanbetaling al wilde annuleren omdat je het niet vertrouwde omdat ik in Google cache een ander slachtoffer had gevonden? Hij negeerde ieder telefoontje en e-mail contact en belde me een week later pas terug dat hij faillissement had aangevraagd en hij het er moeilijk mee had en daarom de telefoon negeerde? Mag mijn aanbetaling überhaupt dan wel gebruikt worden voor de schuldeisers omdat ik daarvoor al wilde annuleren?quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:05 schreef Dennism het volgende:
[..]
Probleem met dit soort zaken is vaak is dat wanneer de ondernemer in kwestie niet tot het faillisement zich vol inzet om inkomsten / cashflow te genereren en de zaak draaiende te houden dit na het faillisement dit voor hem nadelig kan uitpakken tijdens de afwikkeling van het faillisement, omdat hij zich niet vol ingezet om zijn schuldeisers af te kunnen betalen. Wat juridisch gezien kan worden als het bewust frustreren van de bedrijfsvoering en dus een verwijtbaar faillisement kan betekenen voor de ondernemen met alle problemen van dien.
Dit gebeurt in de regel niet om er zelf nog even snel beter van te worden, maar enkel om te voldoen aan de geldende wetgeving omtrent faillisementen. Curatoren onderzoeken namelijk ook op dit soort vormen van fraude, dus mocht hij vlak voor het aanvragen van het faillisement zijn bedrijf nog even leeggetrokken hebben dan zal hem dit ook problemen opleveren.
Je geld terugkrijgen na aanvraag van het faillisement zal dan ook lastig zijn, of het is er al niet meer (om een ander gat in de financien te dichten), of het kan voor hem ook nadeling uitpakken in de afwikkeling van het faillisement mocht hij nu nog zaken met dit geld gaan doen.
Zeer lullig voor jou uiteraard, maar voor zover ik het kan inschatten zie ik binnen de gegeven informatie nog niet echt zaken die vreemd zijn bij een (dreigend) faillisement, en vanuit de ondernemer gezien juridisch dus niet door de beugel kunnen.
Voor zover ik weet heeft hij na jouw annulering sowieso een periode van 14 of 30 dagen (weet even niet exact welke op dit moment van toepassing is) om de annulering te verwerken en het geld terug te storten, er even van uitgaande dat een annulering hier inderdaad mogelijk is op basis van de WKOA of zijn algemene voorwaarden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:41 schreef Reptillian77 het volgende:
[..]
Maar wat als je binnen drie dagen na aanbetaling al wilde annuleren omdat je het niet vertrouwde omdat ik in Google cache een ander slachtoffer had gevonden? Hij negeerde ieder telefoontje en e-mail contact en belde me een week later pas terug dat hij faillissement had aangevraagd en hij het er moeilijk mee had en daarom de telefoon negeerde? Mag mijn aanbetaling überhaupt dan wel gebruikt worden voor de schuldeisers omdat ik daarvoor al wilde annuleren?
Die drie dagen is kennelijk iets uit zijn eigen voorwaarden. WKOA zal hier niet van toepassing zijn, aangezien het maatwerk is.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:05 schreef Dennism het volgende:
Voor zover ik weet heeft hij na jouw annulering sowieso een periode van 14 of 30 dagen (weet even niet exact welke op dit moment van toepassing is) om de annulering te verwerken en het geld terug te storten, er even van uitgaande dat een annulering hier inderdaad mogelijk is op basis van de WKOA of zijn algemene voorwaarden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |