SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo?quote:Op donderdag 23 april 2015 22:28 schreef Z het volgende:
Prima toch. Ik heb me laatst zitten verbazen over het prijsverschil tussen (POC) snowboard- en fietshelmen. Opvallend verschil.
Dat echt een mooi helmpje, en die prijs is helemaal top.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:27 schreef quinoahipster het volgende:
Giro Foray, had geen zin om er ¤150+ op stuk te gooien.![]()
Haha, geniaal!quote:Op donderdag 23 april 2015 22:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Met het wel of niet gedubbeld zijn heb ik een keer gelachen tijdens een schaatsmarathon. Gezamenlijk clubkampioenschap voor meerdere verenigingen. Altijd leuk qua chaos.
Ergens halfkoers moest ik er ff af toen het op hol sloeg. Meer dan 100m achterstand had ik niet dus ik kwam na een tijdje weer bij het peloton terug. In volle finale er tussenuit met 3 anderen. Die 3 anderen reden niet vol door (wilden zich sparen voor de pelotonsspurt) dus we werden later in de finale weer teruggepakt. Natuurlijk vooraan in het peloton gebleven en uiteindelijk nog best leuk voorin geeindigd (een juniore dame lange baan ging plat in een van de laatste bochten en nam een half peloton mee). Bleken achteraf veel mensen niet in de gaten gehad te hebben dat ik niet gedubbeld was en zo geen rekening meer met me hadden gehouden. Leverde me dacht ik dat jaar het clubkampioenschap op deze verwarring.
Ik zag laatst een aflevering van Braingames of zoiets dergelijks, en daar gingen ze bij wannabee wijnkenners ook testen of het etiket van invloed was. Gewoon twee flessen vullen met dezelfde goedkope wijn uit een pak(!), twee verschillende etiketten erop (1 el cheapo en 1 fancy Franse) en serveren maar. De "kenners" tuinde er stuk voor stuk in. De ene fles was te smerig voor woorden en de andere was als een engeltje dat op de tong piestequote:Op donderdag 23 april 2015 23:28 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit ff Pauw te kijken. In China maken ze zelfs nepwijn
Chinese bocht met een Frans etiketje etc erop
Dat ding bestaat toch al jaren?quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:19 schreef buzz1291 het volgende:
Daar is tie dan, met één of twee Cancellara knoppen.... Powermeter overbodig
[ afbeelding ]
Bron: cyclingtips.com
Ja, twee jaar terug zelfs door een belgische journalist (en amateur oid) getest, ook tijdens een koers.quote:
Is wel leuker, kan je zelfs een keer een poging doen je eigen wielen te maken.quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Is het niet veel goedkoper om dit 1x in de paar jaar door de fietsenmaker te laten doen?
Ja ook nog de kalekutkasseienknalberg op tegen een ouwe prof toch? Eerste keer word ie zoek gefietst, tweede keer rijd hij die exprof zoek.quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja, twee jaar terug zelfs door een belgische journalist (en amateur oid) getest, ook tijdens een koers.
Weet niet meer of dat van dezelfde journalist was, maar die aussies doen alsof het nu uit de lucht komt vallen, blijft een afgelegen eiland hequote:Op vrijdag 24 april 2015 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja ook nog de kalekutkasseienknalberg op tegen een ouwe prof toch? Eerste keer word ie zoek gefietst, tweede keer rijd hij die exprof zoek.
Ik ga een poging doen zelf wielen te spaken.quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Is het niet veel goedkoper om dit 1x in de paar jaar door de fietsenmaker te laten doen?
Wie?quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
* Astana behoudt licentie
dag later
* Renner Astana loopt tegen de lamp.
Wielrennen![]()
![]()
Kon er eigenlijk maar 1 zijn, de hoop van het italiaanse wielrennenquote:
twitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:17:53Sad to see @fabaro1 "sick". Mate make sure next time u come back to our sport "healthy". Aka. Clean! #biopassport! Or don't come back! reageer retweet
twitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:20:16I am so sick of it. It becomes common knowledge within days. Why try cheat. reageer retweet
En de secret pro. En hij is nu ziek natuurlijk. Als de renners het zeggen dan klopt het meestal wel.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kan er maar weinig over vinden. Alleen dat Henderson hem beschuldigt.
twitter:Greghenderson1 twitterde op vrijdag 24-04-2015 om 09:59:18When you are sick. You are sick. Jumping to conclusions helps nobody. My mistake @FabioAru1. I should shut my mouth. Sincere apologies. reageer retweet
Die Henderson krijgt het wel over zich heen op Twitter, tot zelfs van Nibali persoonlijk toe.quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kon er eigenlijk maar 1 zijn, de hoop van het italiaanse wielrennen
[ afbeelding ]
Fabio Aru
Greg is PISWOESTtwitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:17:53Sad to see @fabaro1 "sick". Mate make sure next time u come back to our sport "healthy". Aka. Clean! #biopassport! Or don't come back! reageer retweet
twitter:Greghenderson1 twitterde op donderdag 23-04-2015 om 23:20:16I am so sick of it. It becomes common knowledge within days. Why try cheat. reageer retweet
Nibali voelt het ook heet worden onder zn voetjes. Niet voor niks dat ie nu in de giro lijkt te starten. Rijden zolang hij nog mag.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Henderson krijgt het wel over zich heen op Twitter, tot zelfs van Nibali persoonlijk toe.
[tweet]https://twitter.com/vincenzonibali/status/591515521213980672[/tweet]
Oh, dah werk nie blijkt.
toen was dat nog niet verboden, pas in de 70s oidquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:37 schreef Z het volgende:
Staat op wiki:
"The acceptance of drug-taking in the Tour de France was so complete by 1930 that the rule book, distributed by Henri Desgrange, reminded riders that drugs would not be provided by the organisers."
waarmee is hij gepakt dan?quote:Op vrijdag 24 april 2015 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
* Astana behoudt licentie
dag later
* Renner Astana loopt tegen de lamp.
Wielrennen![]()
![]()
ik begrijp het even nietquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:50 schreef iScream. het volgende:
[..]
Nergens mee dus, wordt alleen beschuldigd door Henderson omdat 'ie ziek is.
Aru heeft zich afgemeld voor Trentino vanwege buikklachten. Henderson brengt vervolgens een tweet de wereld in waarin hij suggereert dat Aru niet echt ziek is, maar doping gebruikt. Dat is 't, niet meer en niet minderquote:
ah natuurlijk dat is idd zeer aannemelijkquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:54 schreef iScream. het volgende:
[..]
Aru heeft zich afgemeld voor Trentino vanwege buikklachten. Henderson brengt vervolgens een tweet de wereld in waarin hij suggereert dat Aru niet echt ziek is, maar doping gebruikt. Dat is 't, niet meer en niet minder
En over 2 weken flikker je die duel in de sloot omdat je 'm zat bentquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:55 schreef muzas het volgende:
Hoi hoi hoe is het hier
Hard aan het werk, is wennen na zo'n relaxte laatste periode![]()
Vandaag eerste niet-witte-jasdagFOKKUHH
![]()
Naar werk fietsen gaat gebeuren. FM gaat de duell opknappen voor een paar tientjes. Maar kan helaas pas volgende week terecht.
Stralende groetjes
Ik ben wel eens verkouden geweest, mag wel oppassen dat mijn tegenstanders dat niet horen want die zullen denken dat ik aan de EPO zit.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ah natuurlijk dat is idd zeer aannemelijk
ja ben er ook al 2 weken uit vanwege verkoudheidquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben wel eens verkouden geweest, mag wel oppassen dat mijn tegenstanders dat niet horen want die zullen denken dat ik aan de EPO zit.
In de wielrennerij: als er rook is staat er ergens een kerncentrale te fikkenquote:Op vrijdag 24 april 2015 10:54 schreef iScream. het volgende:
[..]
Aru heeft zich afgemeld voor Trentino vanwege buikklachten. Henderson brengt vervolgens een tweet de wereld in waarin hij suggereert dat Aru niet echt ziek is, maar doping gebruikt. Dat is 't, niet meer en niet minder
Bureautje, kopje koffie, stapel papiermeuk. etc.quote:Op vrijdag 24 april 2015 10:57 schreef MarcoD het volgende:
Zit je even lekker te beren op het toilet?
Zijn er nog een hoop vrijgezelle zusters daar?quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Bureautje, kopje koffie, stapel papiermeuk. etc.
Dat fokt wel minder lekkerquote:Op vrijdag 24 april 2015 11:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Bureautje, kopje koffie, stapel papiermeuk. etc.
Succes Muzas geef ze van katoenplukker.quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Bureautje, kopje koffie, stapel papiermeuk. etc.
Onhygiënische oorbellen...quote:
Laborantes zitten niet per definitie in een Labquote:
Zijn ze in een ziekenhuis niet echt blij mee... Als ze het voor mij toestaan, moeten ze het ook voor de overige weetikhoeveel medewerkers toestaan. En mijn ' kantoor' zijn flexplekken... Dus die moeten netjes blijven enzo, is het argument.quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:59 schreef Levitas het volgende:
Als ik m'n fiets meeneem naar m'n werk staat ie gewoon heel de dag naast me hoor. 'S avonds mooi m'n kantoortje op slot en niemand die er aan kan komen
Pff niet eens terugfietsenquote:Op vrijdag 24 april 2015 11:59 schreef Levitas het volgende:
Als ik m'n fiets meeneem naar m'n werk staat ie gewoon heel de dag naast me hoor. 'S avonds mooi m'n kantoortje op slot en niemand die er aan kan komen
Proberen vriendjes te worden met 1 van hen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Zijn ze in een ziekenhuis niet echt blij mee... Als ze het voor mij toestaan, moeten ze het ook voor de overige weetikhoeveel medewerkers toestaan. En mijn ' kantoor' zijn flexplekken... Dus die moeten netjes blijven enzo, is het argument.
Sommige artsen met eigen kantoor hebben wel hun racer achter de deur staan oid.
http://huisvesting.buko.nl/opslagruimtequote:Op vrijdag 24 april 2015 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon aan de kapstok vastzetten en doen alssof ie niet van jou is.
vet handig elke keer je stuur omklappenquote:Op vrijdag 24 april 2015 13:20 schreef Z het volgende:
http://www.bikeradar.com/(...)-bike-shed-15-49320/
Ik heb wel eens mot met zo'n co-assistentje gehad omdat ik met m'n racefiets door het ziekenhuis sjokte. Maar ik moest ergens wezen voor een onderzoek (met fiets) en hij werd boos op mequote:Op vrijdag 24 april 2015 12:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Zijn ze in een ziekenhuis niet echt blij mee... Als ze het voor mij toestaan, moeten ze het ook voor de overige weetikhoeveel medewerkers toestaan. En mijn ' kantoor' zijn flexplekken... Dus die moeten netjes blijven enzo, is het argument.
Sommige artsen met eigen kantoor hebben wel hun racer achter de deur staan oid.
Hangt af van het aantal fietsen in de shed.quote:Op vrijdag 24 april 2015 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
vet handig elke keer je stuur omklappen
Ik heb ook al een tijdje last van de knie, pees eronder. Vandaag 2000 schokken erop gehad.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:42 schreef iScream. het volgende:
Heb al een weekje last van mn knie, zag ik gister een tube "Tantum warmte" in de kast staan, tegen zere spieren etc. Dacht smeer ik eens even lekker op, blijk ik er allergisch ofzo voor te zijn, mn huid stond in brand, tot blaarvorming aan toeMidden in de nacht naar de dokterswacht voor anti-brandwonden-zalfje, aanradertje dus
Hopen dat een dyslect dit niet leest en 2000 schoppen op zn knie wil.quote:Op vrijdag 24 april 2015 15:09 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Ik heb ook al een tijdje last van de knie, pees eronder. Vandaag 2000 schokken erop gehad.
ik rij op weg naar mijn werk langs een of andere hip architectenbureau.quote:Op vrijdag 24 april 2015 11:00 schreef muzas het volgende:
Ik ga die giant hier echt niet neerzetten... Personeelsstalling is net zoiets als het fietsenrek op het station (net zo vol) maar dan met een hek er omheen.
De Rosa is duurEerst werken
http://www.een.be/programmas/koppen/motorkoersquote:Op vrijdag 24 april 2015 07:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja, twee jaar terug zelfs door een belgische journalist (en amateur oid) getest, ook tijdens een koers.
Museeuw , niet zomaar een prof Kano in Vlaandere is dat zo ongeveer Godquote:Op vrijdag 24 april 2015 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja ook nog de kalekutkasseienknalberg op tegen een ouwe prof toch? Eerste keer word ie zoek gefietst, tweede keer rijd hij die exprof zoek.
Ej!quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:08 schreef muzas het volgende:
Wij hebben geen co assistenten gelukkig. Wel kankerdokters en kankerzusters en kankerreceptionisten en kankerwerkplekken. ook kankerkoffie overigens.
Er mogen bij ons geen fietsen meer in de fabriek neergezet worden sinds er een keer een fiets is platgereden door de heftruck.quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:24 schreef dop het volgende:
[..]
ik zet hem trouwens ook gewoon op de afdeling op mijn werk, maar dat is in een fabriek misschien iets minder schokkend
quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Er mogen bij ons geen fietsen meer in de fabriek neergezet worden sinds er een keer een fiets is platgereden door de heftruck.
De zondas genomen. Waren wat lichter.quote:Op vrijdag 24 april 2015 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
bij ons inde plantsoendienst is genoeg plek om je fiets neer te zetten
nope als je rikketik in orde is kun je daar prima tegenquote:Op vrijdag 24 april 2015 21:02 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe hoog is jullie maximale hartslag? Als ik maximaal berg op ga of ik maximaal snelheid maak dan heb ik op mijn top een hartslag van 205. Is dat schadelijk? Het lijkt mij aan de hoge kant.
die dusquote:Op vrijdag 24 april 2015 18:50 schreef dop het volgende:
[..]
http://www.een.be/programmas/koppen/motorkoers
[..]
Museeuw , niet zomaar een prof Kano in Vlaandere is dat zo ongeveer God
Ja zeker. Geweldig genoten. Moet nog wel erg wennen aan bochtenwerk.quote:
Ouwe lul!quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:06 schreef dop het volgende:
[..]
nope als je rikketik in orde is kun je daar prima tegen
naar mate je ouder word zal je max hartslag wat afnemen
mijn max is 193 (43 jaar)
Dat is nog best hoog voor jouw leeftijd, sommige mensen waar ik wel eens mee train van rond de ~40/50 komen niet hoger dan 175.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:06 schreef dop het volgende:
[..]
nope als je rikketik in orde is kun je daar prima tegen
naar mate je ouder word zal je max hartslag wat afnemen
mijn max is 193 (43 jaar)
Genoeg rotzooi dat niet over dit onderwerp gaat.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gewonnen Jaaaaaaaa
JUICHEN
#GIANT #SHIMANCO
Verdient dus wel goedquote:Op zaterdag 25 april 2015 01:01 schreef muzas het volgende:
Weet niet of ik serieus m ga kopen, maar mn 'eventuele nieuwe fm' bood t aan. Hij vondt t echt een fiets voor mij
ja ik ben gevoelig voor verkooppraatjes.
Huh?quote:Op zaterdag 25 april 2015 01:01 schreef muzas het volgende:
Weet niet of ik serieus m ga kopen, maar mn 'eventuele nieuwe fm' bood t aan. Hij vondt t echt een fiets voor mij
ja ik ben gevoelig voor verkooppraatjes.
te veel appelsap gedronken denk ikquote:
Ik heb wat gemist zeker?quote:Op zaterdag 25 april 2015 01:26 schreef Patroon het volgende:
Storend gedrag idd vandaag Muzas. Met opzet maar ff ver van dit topic gebleven.
Pff ja. Nu al zin in volgende keerquote:Op zaterdag 25 april 2015 00:31 schreef Tommeke het volgende:
@Knut: Puik bezig!
Nu al meer wedstrijden gewonnen dan Patroon! Koersen is verslavend he?
Ik ook. Zal wel om dat woord gaan denk ik. Ach het is weggehaald. Ik zat blijkbaar fout ofzo. Excuus. Klaar.quote:
Dat had ik ook, dus ik naar de bakker om een half brood te kopen, trek wegquote:
Madone volgens mij, maar kan er naast zitten want doe namen van trek vind ik verwarrend. Zat er naar te gapen toen ik een afspraak maakte om die duell te laten fixen. Bij FM in haarlem. Aan de praat geraakt en nu staat ook de giant voor een beurtquote:
Niet je normale fm dus?quote:Op zaterdag 25 april 2015 07:58 schreef muzas het volgende:
[..]
Madone volgens mij, maar kan er naast zitten want doe namen van trek vind ik verwarrend. Zat er naar te gapen toen ik een afspraak maakte om die duell te laten fixen. Bij FM in haarlem. Aan de praat geraakt en nu staat ook de giant voor een beurtEn hij wilde wel kijken wat die giant bij inruil zou doen.
Heb m verteld dat ik nog niet heel serieus naar andere fietsen kijk, maar ben natuurlijk ook wel nieuwsgierig.
Nee, twee redenen eigenlijk; donderdagavond had ik weinig tijd meer over, en dus was deze dichterbij. En na een praatje en de prijzen gehoord te hebben in combinatie met het feit dat ik mn oude fm telkens zo duur vond....quote:Op zaterdag 25 april 2015 08:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet je normale fm dus?
Die van mij mag zo ook weg voor wat TLC
Ook aan de alcohol zeker?quote:Op zaterdag 25 april 2015 07:52 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat west iets te enthousiast is geweest
Hoe zwaar ben je?quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:16 schreef Carb het volgende:
Als alles mee zit morgen in totaal 8km over kasseien koersen in Zeeland. Iemand tips? Ik rijd op 25mm banden met voor 6.5bar en achter 6bar.
Ik heb het vermoeden dat je er wat uit kan laten lopen. Volgens mij rijden ze PR op 5,5 bar met 30mm banden, een stuk slapper dus.quote:
Minder bar lijkt mij een optie, maar ik weet niet hoeveel. Daarnaast weet ik niet of het te veel weerstand oplevert op het asfalt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat je er wat uit kan laten lopen. Volgens mij rijden ze PR op 5,5 bar met 30mm banden, een stuk slapper dus.
Hij heeft 25mm bandjes. denk dat als je ze nog meer af laat lopen je er misschien voordeel op haal uit de 8km op kasseien maar die koers is meer als kasseien en als je veel lager gaat loopt het waarschijnlijk voor geen meter in de bochten/rechte stukken?quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat je er wat uit kan laten lopen. Volgens mij rijden ze PR op 5,5 bar met 30mm banden, een stuk slapper dus.
Heb je hier wat aan?
Wim Hendriks? Er zitten wel kasseistroken in maar dat zijn maar kleine stukjes. De slag zal vallen op de stukken na de kasseitjes als het op de kant gaat. Doe je bandjes maar niet té zacht.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:16 schreef Carb het volgende:
Als alles mee zit morgen in totaal 8km over kasseien koersen in Zeeland. Iemand tips? Ik rijd op 25mm banden met voor 6.5bar en achter 6bar.
Waar is dat?quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:21 schreef MarcoD het volgende:
Clubparcours hier is afgelopen winter aangepast, nou zat er al een hellende strook in vlak na de start/finish maar nu hebben ze dat gedeelte nog eens opgehoogd met 4 meter.. Wordt leuk![]()
![]()
11 of 13 mei waarschijnlijk begin van de avond koersjes.
Dat ook.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hij heeft 25mm bandjes. denk dat als je ze nog meer af laat lopen je er misschien voordeel op haal uit de 8km op kasseien maar die koers is meer als kasseien en als je veel lager gaat loopt het waarschijnlijk voor geen meter in de bochten?
Jup. Met Streetview kan ik ze niet goed bekijken, maar het is 1x 800 meter die volgens mij relatief makkelijk is en 1x 300 met kort daarna 1x 500. Verder heb ik nauwelijks ervaring op kasseien.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wim Hendriks? Er zitten wel kasseistroken in maar dat zijn maar kleine stukjes. De slag zal vallen op de stukken na de kasseitjes als het op de kant gaat. Doe je bandjes maar niet té zacht.
Meeste dingen kan ik niet echt veranderen.quote:
Vaak merk je er niet eens zoveel van als je met een vaart erop af stormt. Dan is het 5 seconden op de pedalen staan en daarna weer rustig pedellen naar beneden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:33 schreef MarcoD het volgende:
Beverwijk, 9% hebben ze het over. En er wordt al snel gereden.
https://www.strava.com/segments/4662654
Alles gaat op een lint op de keien, ervoor is het nerveus want iedereen wil voorin.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:33 schreef Carb het volgende:
[..]
Dat ook.
[..]
Jup. Met Streetview kan ik ze niet goed bekijken, maar het is 1x 800 meter die volgens mij relatief makkelijk is en 1x 300 met kort daarna 1x 500. Verder heb ik nauwelijks ervaring op kasseien.
Je hebt ook twee verschillende geometries H1 en H2quote:Op zaterdag 25 april 2015 08:10 schreef dop het volgende:
trek voert Madone al meer dan 10 jaar als type. en dan ook nog in behoorlijk wat verschillende afmontages.
[ afbeelding ]
2004
[ afbeelding ]
2014
Met basislidmaatschap kan je idd ook bij andere verenigingen rijden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waar is dat?
Ik begreep gisteren dat ik met m'n lidmaatschap ook bij andere verenigingen mag rijden. Das wel handig met m'n werk
Als je een lager cadans hebt trap je zwaarder waardoor je je meer afzet. Lijkt me juist comfortabeler danquote:Op zaterdag 25 april 2015 10:40 schreef Fretwork het volgende:
Ik dacht dat het vooral kasseien waren.
Dan zou ik inderdaad gewoon zo houden en proberen niet te verkrampt te zitten.Gewoon goed doortrappen op de kasseien. In tegenstelling tot Kaas schakel ik hier op een strook altijd lichter en gooi ik mijn cadans om hoog.
Dit ook ja. En snelheid omhoog zodat je niet van put naar put rijdt maar er meer overheenquote:Op zaterdag 25 april 2015 10:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als je een lager cadans hebt trap je zwaarder waardoor je je meer afzet. Lijkt me juist comfortabeler dan
Foutje. Bedoel 6.5 achter en 6 voor.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:41 schreef Patroon het volgende:
Waarom kies je achter voor minder bar dan voor? Ik zou kiezen voor 5,5-6bar. Ik koers ook wel criteriums met 6-6,5bar en merk op het asfalt niet minder rolweerstand, al is dat natuurlijk lastig vergelijken.
Wat voor 25mm heb je? Want met vrij stugge 25mm heb je eigenlijk nog geen voordeel. Het beste neem je een soepele band met zacht compound, zoals Vittoria
Heb de stukken voor de lange kasseienstrook goed bekeken. Denk dat ik daar wel een fietspad kan gebruiken om op te schuiven. Bij m'n vorige koers met kasseien focuste ik mij heel erg om de eerste gedeelte en toen had ik mij uiteindelijk opgeblazen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alles gaat op een lint op de keien, ervoor is het nerveus want iedereen wil voorin.
Handen bovenop het stuur en niet te hard knijpen, laat die fiets maar zijn weg zoeken en rijdt niet te kort op het wiel voor als er iemand voor je valt of een bidon verliest. Schakel ook een tandje zwaarder op de keien zodat je goed druk houd op de pedalen.
Na de keien zal er ws doorgetrokken worden, dan moet je mee zijn. Hangt ook van de wind/richting af natuurlijk.
Zorg dat je goed stevige bidonhouders hebt anders ben je drinken kwijt na de stroken.
En goed eten alnders ga je ook deraan.
Op internet lees ik hier overal tegenstrijdige meningen. Volgens mij is dit een gevoelskwestie. Ik heb liever een hoog cadans bij hoog vermogen. Maar op kasseien moet je wiel net goed op de grond liggen om grip te hebben en vermogens te kunnen trappen. Volgens mij is dat ook een argument om laag cadans te trappen, want als je grip hebt dan kan je kracht zetten en met hoog cadans heb je korter dat moment van grip + vermogens trappen. (Tenzij je perfect 360 graden rond kan trappen.)quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:41 schreef kaasplankje het volgende:
Nee op de keien moet je tandje zwaarder.
Ik zou er minder in gooien. Voor achter 6 bar ofzo. Heb je kans om ff op het parcours in te rijden? Dan kan je ook ff testen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:52 schreef Carb het volgende:
[..]
Foutje. Bedoel 6.5 achter en 6 voor.
Vredestein senso. Waarschijnlijk niet de beste wedstrijdband.
[..]
Heb de stukken voor de lange kasseienstrook goed bekeken. Denk dat ik daar wel een fietspad kan gebruiken om op te schuiven. Bij m'n vorige koers met kasseien focuste ik mij heel erg om de eerste gedeelte en toen had ik mij uiteindelijk opgeblazen.
Heb van Tacx de bidonhouders die ook worden gebruikt bij PR. Die zijn top.
[..]
Op internet lees ik hier overal tegenstrijdige meningen. Volgens mij is dit een gevoelskwestie. Ik heb liever een hoog cadans bij hoog vermogen. Maar op kasseien moet je wiel net goed op de grond liggen om grip te hebben en vermogens te kunnen trappen. Volgens mij is dat ook een argument om laag cadans te trappen, want als je grip hebt dan kan je kracht zetten en met hoog cadans heb je korter dat moment van grip + vermogens trappen. (Tenzij je perfect 360 graden rond kan trappen.)
Ik heb het idee dat ik makkelijker op één snelheid kan blijven op kasseien met een hoge cadans, vind het ook comfortabeler rijden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:52 schreef Carb het volgende:
Op internet lees ik hier overal tegenstrijdige meningen. Volgens mij is dit een gevoelskwestie. Ik heb liever een hoog cadans bij hoog vermogen. Maar op kasseien moet je wiel net goed op de grond liggen om grip te hebben en vermogens te kunnen trappen. Volgens mij is dat ook een argument om laag cadans te trappen, want als je grip hebt dan kan je kracht zetten en met hoog cadans heb je korter dat moment van grip + vermogens trappen. (Tenzij je perfect 360 graden rond kan trappen.)
Die keistroken in de Wim Hendriks stellen niet heel veel voor, of ze moeten afg. 10 jaar slechter geworden zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou er minder in gooien. Voor achter 6 bar ofzo. Heb je kans om ff op het parcours in te rijden? Dan kan je ook ff testen.
quote:De wind draait in de loop van de dag van zuidwest naar noordelijke richting en is matig, aan zee af en toe vrij krachtig. (Bron: KNMI)
Pas op he? De wedstrijdleiding kan je beboeten voor fietsen op trottoir of fietspad tijdens een klassieker. Is dat zo kaas? ja dat is zo.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:52 schreef Carb het volgende:
[..]
Foutje. Bedoel 6.5 achter en 6 voor.
Vredestein senso. Waarschijnlijk niet de beste wedstrijdband.
[..]
Heb de stukken voor de lange kasseienstrook goed bekeken. Denk dat ik daar wel een fietspad kan gebruiken om op te schuiven. Bij m'n vorige koers met kasseien focuste ik mij heel erg om de eerste gedeelte en toen had ik mij uiteindelijk opgeblazen.
Heb van Tacx de bidonhouders die ook worden gebruikt bij PR. Die zijn top.
[..]
Op internet lees ik hier overal tegenstrijdige meningen. Volgens mij is dit een gevoelskwestie. Ik heb liever een hoog cadans bij hoog vermogen. Maar op kasseien moet je wiel net goed op de grond liggen om grip te hebben en vermogens te kunnen trappen. Volgens mij is dat ook een argument om laag cadans te trappen, want als je grip hebt dan kan je kracht zetten en met hoog cadans heb je korter dat moment van grip + vermogens trappen. (Tenzij je perfect 360 graden rond kan trappen.)
Road race is the game of saving energyquote:Op zaterdag 25 april 2015 11:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pas op he? De wedstrijdleiding kan je beboeten voor fietsen op trottoir of fietspad tijdens een klassieker. Is dat zo kaas? ja dat is zo.
Verder idd proberen zo weinig mogelijk energie te verspillen.
Ja vooral in een wedstrijd van 4/4.5 uur.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Road race is the game of saving energy
Ja, ik merk nu ook bij wedstrijd van 1,5u dat iedereen dat wel aan kan. Dat maakt het meer een loterij. Eigenlijk nog meer voor mij een reden om die stap naar de elites nog eens te maken, maar eerst die gecombineerde koersen maar eens goed uit kunnen rijden. Al is dat beeld nu ook wat scheef, de elites worden in het begin van het jaar al beter door de koersen die ze rijden, die bagage krijg je als amateur niet mee.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja vooral in een wedstrijd van 4/4.5 uur.
Permanence ligt te ver van de kasseienstroken af.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou er minder in gooien. Voor achter 6 bar ofzo. Heb je kans om ff op het parcours in te rijden? Dan kan je ook ff testen.
1 snelheid is altijd fijner. Misschien maar even vragen of ze de kasseienstroken ook willen neutraliseren.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik makkelijker op één snelheid kan blijven op kasseien met een hoge cadans, vind het ook comfortabeler rijden.
De koers blijft verder inderdaad een waaierkoers met veel smalle wegen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die keistroken in de Wim Hendriks stellen niet heel veel voor, of ze moeten afg. 10 jaar slechter geworden zijn.Denk dat Carb vooral op moet letten hoe de wind staat op het rondje na de stroken.
[..]
Ja, dat weet ik. Ervaring mee?quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pas op he? De wedstrijdleiding kan je beboeten voor fietsen op trottoir of fietspad tijdens een klassieker. Is dat zo kaas? ja dat is zo.
Verder idd proberen zo weinig mogelijk energie te verspillen.
Naja, loterij? Als iedereen het aan kan komt het toch meer neer op tactiek en vaardigheden? (en ook wel kamikaze-acties helaas.)quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ik merk nu ook bij wedstrijd van 1,5u dat iedereen dat wel aan kan. Dat maakt het meer een loterij. Eigenlijk nog meer voor mij een reden om die stap naar de elites nog eens te maken, maar eerst die gecombineerde koersen maar eens goed uit kunnen rijden. Al is dat beeld nu ook wat scheef, de elites worden in het begin van het jaar al beter door de koersen die ze rijden, die bagage krijg je als amateur niet mee.
Ziet er leuk uit. Is dat een cyclo?quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:40 schreef Patroon het volgende:
Ik ga proberen de le 3 cols in Frankrijk bij Barcelonnette op 13 juli mee te pakken. 120km met 3 HC beklimmingen boven de 2000hm.
http://www.barcelonnette.(...)e/circuit-des-3-cols
Col de la Cayolle
Col des Champs
Col d' Allos
Dit is de volledige rit: https://app.strava.com/activities/16729219#308029769
Volgens mij is het niet officieel een cyclo, maar wel bevoorrading. Ach eigenlijk maakt dat ook niet uit, je kan hem toch zo hard rije als je wil.quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit. Is dat een cyclo?
Misschien juist wat minder last van brokkenpiloten op weg naar zilverquote:Op zaterdag 25 april 2015 11:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet officieel een cyclo, maar wel bevoorrading. Ach eigenlijk maakt dat ook niet uit, je kan hem toch zo hard rije als je wil.
Hij staat hier wel op als cyclo http://www.cyclokalender.nl/prog/index.php?width=1366&height=768quote:Op zaterdag 25 april 2015 11:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Misschien juist wat minder last van brokkenpiloten op weg naar zilver
Hoe breder de band, hoe minder bar nodig is voor hetzelfde lucht volume. 5.5bar in 30mm hoeft dus niet slapper te zijn dan 6,5bar in 25mm.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat je er wat uit kan laten lopen. Volgens mij rijden ze PR op 5,5 bar met 30mm banden, een stuk slapper dus.
Heb je hier wat aan?
Bij ons heb je dat helemaal. En dan heb je er nog van die lafbekken bij die niet eens een keer vol meedraaienquote:Op zaterdag 25 april 2015 11:38 schreef Patroon het volgende:
Klopt, ook tactiek en vaardigheid, maar dat heeft imo teveel de overhand. Het stukje uitputtingsslag zou ook meer een aandeel moeten zijn, zoals we zagen in een koers van 2uren.
Geen 30 maar 28mm banden, en ook die zijn hoger dan een 25mm dus kan er wat minder in. Maar met 25mm en 70kg zou ik toch voor 6-6,5 gaan om de kans op doorslaan te voorkomen. En een tandje zwaarder uiteraard op die keien.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat je er wat uit kan laten lopen. Volgens mij rijden ze PR op 5,5 bar met 30mm banden, een stuk slapper dus.
Heb je hier wat aan?
11 barquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:33 schreef Ericr het volgende:
Setje Fortezza Tri Comp's gekocht, minimaal 8 bar, maximaal 12 bar. Als dikke toerder wordt dat even door pompen. Wel eens met 8,5 bar gereden maar eens zien wat het wordt met 11 bar dan.
Ik vond t wel opvallend dat vredestein een minimumdruk van 8 bar adviseert. Ook voor de 25 mm bandenquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
11 bar
Je rolweerstand zal alleen maar toenemen en je comfort afnemen bij te harde banden.
Het is minimaal 8 bar in ieder geval, neem aan dat die 8 bar voor vlieggewichtjes is van 65 kg. Met 91 kg moet ik bij andere banden altijd tot de maximale spanning van 8 bar.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
11 bar
Je rolweerstand zal alleen maar toenemen en je comfort afnemen bij te harde banden.
Dat klopt imo gewoon niet. Ik reed die vredestein 25 op 7 barquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is minimaal 8 bar in ieder geval, neem aan dat die 8 bar voor vlieggewichtjes is van 65 kg. Met 91 kg moet ik bij andere banden altijd tot de maximale spanning van 8 bar.
Test het wel een keer uit als ik die banden er op heb zitten, merk snel genoeg of boven de 10 bar uit te houden is. In de straat liggen steentjes, dat wordt stuiteren i.p.v. rollen als die banden te hard zijn.
Fortezza Tri Comp Slick? Ze zetten het niet voor de lol op die band natuurlijk. Gebruik altijd de minimale bandenspanning in ieder geval.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat klopt imo gewoon niet. Ik reed die vredestein 25 op 7 bar
Oow, ik had me ook redelijk warm gekleed; neopreen overschoenen, windstopper ondershirt, regenjack gedurende een uur. Maar ik had nergens last van.quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:46 schreef Levitas het volgende:
Kano, nog steeds aan het kloten met die kabel joh? Respect voor je geduld, denk dat ik het frame allang tegen de grond had gewerkt
Vandaag was wel echt een dag waarin ik me overal heb vergist zeg.. Weersvoorspelling was super kut, dus winterbroek, overschoenen en jack aan, zelfs handschoenen. Flink vergist in de wind ook - De combinatie van teveel kleding/ lagen + pittig windje was echt moordend. Na nog geen 10km zweette ik me de tyfus, want eigenlijk was het helemaal niet koud
Maar, wel weer 2,5u erbij deze week.
Zometeen lekker flink aan de friet en snacks om die verbrande kcal er weer bij te krijgen![]()
Andere band van vredestein. maar ook daar 8-11 barquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Fortezza Tri Comp Slick? Ze zetten het niet voor de lol op die band natuurlijk. Gebruik altijd de minimale bandenspanning in ieder geval.
11 bar zal allicht overkill zijn maar verbaasde me over die minimale spanning. Meeste draadbanden gaan juist tot maximaal 8 bar
Geen vrouw, geen gezeurquote:Op zaterdag 25 april 2015 16:10 schreef Yankee het volgende:
Je bent de beunhaas aan het uithangen kano?
Ik neem een weizenbiertje 14.gifquote:
Je zal ze ook met minder bar kunnen rijden natuurlijk maar die aanbevelingen hebben ook te maken met slijtage van de band o.a. Lager dan aanbevolen betekent meer slijtage. Maar goed het zijn toch race-bandjes, die rijd ik meestal binnen 1000 km wel kaal.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Andere band van vredestein. maar ook daar 8-11 bar
quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:16 schreef No-P het volgende:
Sturen die kuttekoppen een wiel met de verkeerde body.
Wat een nobody's.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:16 schreef No-P het volgende:
Sturen die kuttekoppen een wiel met de verkeerde body.
Ik rij nu ook met 8.5 achter en 8 voor. Ben wel 100kg+ maar heb weinig last van kuiltjes en hobbelige wegenquote:Op zaterdag 25 april 2015 17:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Andere band van vredestein. maar ook daar 8-11 bar
Beetje onzin imo, ik rijd ook met die bandjes en doe er net zoveel in als iedere andere band. 6.5/8 bar.quote:Op zaterdag 25 april 2015 17:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je zal ze ook met minder bar kunnen rijden natuurlijk maar die aanbevelingen hebben ook te maken met slijtage van de band o.a. Lager dan aanbevolen betekent meer slijtage. Maar goed het zijn toch race-bandjes, die rijd ik meestal binnen 1000 km wel kaal.
Goed bezig!quote:
pff wat een eind 400km, ik kan het wel, maar om nou te zeggen ik heb er lol in om dat steeds te doen nee.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Vanavond dik 40 man uitgezwaaid voor een rondje fietsen naar Noord-Frankrijk. Morgenmiddag zie ik de meesten weer terug.
Nog wel ja maar er is regen onderweg. Koud hoor zo snachts met die lage temperatuur. Heb wel 24h gereden met eerste 250km regen dat hakt er serieus in, ben toen ook gestopt. Had er geen zin meer an.quote:
Ga je dit jaar weer meedoen denk je? Aan die koeriers race.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nog wel ja maar er is regen onderweg. Koud hoor zo snachts met die lage temperatuur. Heb wel 24h gereden met eerste 250km regen dat hakt er serieus in, ben toen ook gestopt. Had er geen zin meer an.
Denk van niet eigenlijk. Heb ze nu 3x gereden en 2x gefinished. 1x 420km en 1x 520km en 1x opgegeven.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ga je dit jaar weer meedoen denk je? Aan die koeriers race.
Ja dat zeker, ik weet nog dat ik vorig jaar na de finish dacht, dit nooit weer. Maar als je dan weer hersteld bent is het toch wel een hele ervaring. Een week later dacht ik er alweer over na om dan nu dit jaar misschien wel weer mee te doen. (Als het een beetje lukt met trainen) Ik vond het ook erg goed geregeld vorig jaar met eten/drinken etc. Dus misschien dit jaar wel weer.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk van niet eigenlijk. Heb ze nu 3x gereden en 2x gefinished. 1x 420km en 1x 520km.
Resp. 11e en 3e in de uitslag. Pff afzien hoor.
Wie dat dan?quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Deze 400 is voor de meeste deelnemers alleen maar een tussenstap. Ik reed 'm 2 weken geleden voor. Op 1 mei ga ik voor een trapje hoger, de 600.
Aan de start trouwens nog iemand van hier.
Nou, wat een feestquote:Op zaterdag 25 april 2015 21:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Deze 400 is voor de meeste deelnemers alleen maar een tussenstap. Ik reed 'm 2 weken geleden voor. Op 1 mei ga ik voor een trapje hoger, de 600.
Aan de start trouwens nog iemand van hier.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 5e in Hengelo bij Elites. Kopgroep van 4. 20 rondes voor einde met 4 man in de achtervolging. 1 moest eraf en ik won sprint van 3tal. Stonden ook continentale renners waaronder 1 van BMC aan de start.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 5e in Hengelo bij Elites. Kopgroep van 4. 20 rondes voor einde met 4 man in de achtervolging. 1 moest eraf en ik won sprint van 3tal. Stonden ook continentale renners waaronder 1 van BMC aan de start.
Netjesquote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 5e in Hengelo bij Elites. Kopgroep van 4. 20 rondes voor einde met 4 man in de achtervolging. 1 moest eraf en ik won sprint van 3tal. Stonden ook continentale renners waaronder 1 van BMC aan de start.
Goed hoor!quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 5e in Hengelo bij Elites. Kopgroep van 4. 20 rondes voor einde met 4 man in de achtervolging. 1 moest eraf en ik won sprint van 3tal. Stonden ook continentale renners waaronder 1 van BMC aan de start.
Meer dan 8 bar in je band gaat gewoon nergens over. Vandaag reed ik criterium met 6bar voor en achter op 25mm. Rij dan gewoon 42 km/h gemiddeld. Het is echt een fabeltje dat je band zo hard mogelijk moet, om hard te kunnen fietsen..quote:Op zaterdag 25 april 2015 16:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is minimaal 8 bar in ieder geval, neem aan dat die 8 bar voor vlieggewichtjes is van 65 kg. Met 91 kg moet ik bij andere banden altijd tot de maximale spanning van 8 bar.
Test het wel een keer uit als ik die banden er op heb zitten, merk snel genoeg of boven de 10 bar uit te houden is. In de straat liggen steentjes, dat wordt stuiteren i.p.v. rollen als die banden te hard zijn.
Dat heb ik in ieder geval niet gezegd, het gaat niet om snelheid maar om de druk die hoort bij mijn gewicht. Meeste banden die ik tot nu toe heb gebruikt hebben juist een maximale druk tot 8 bar, Die Fortezza's hebben een advies dat begint bij 8 bar, Vredestein zal niet voor niks dat advies op die banden zetten zoals al ik eerder zei.quote:Op zondag 26 april 2015 00:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Meer dan 8 bar in je band gaat gewoon nergens over. Vandaag reed ik criterium met 6bar voor en achter op 25mm. Rij dan gewoon 42 km/h gemiddeld. Het is echt een fabeltje dat je band zo hard mogelijk moet, om hard te kunnen fietsen..
quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 5e in Hengelo bij Elites. Kopgroep van 4. 20 rondes voor einde met 4 man in de achtervolging. 1 moest eraf en ik won sprint van 3tal. Stonden ook continentale renners waaronder 1 van BMC aan de start.
Ja dat 100% trainen in D1 schijnt wel te werken.quote:Op zondag 26 april 2015 04:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
Gaat die wetenschpelijke benadering van simpel peNdalen rondtrappen dan toch eindelijk z'n vruchten afwerpen. Well done!
Ik rijd de senso's 25mm op 6/6.5 bar. Dat advies slaat nergens op. Staat ook een topic op fiets.nl dat iemand allemaal breukjes in het rubber had en dat kwam waarschijnlijk door het advies op te volgen. Advies is ook maar advies.quote:Op zondag 26 april 2015 00:26 schreef Ericr het volgende:
Vredestein zal niet voor niks dat advies op die banden zetten zoals al ik eerder zei.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:22 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 5e in Hengelo bij Elites. Kopgroep van 4. 20 rondes voor einde met 4 man in de achtervolging. 1 moest eraf en ik won sprint van 3tal. Stonden ook continentale renners waaronder 1 van BMC aan de start.
Jaquote:
Ik heb niet meer meegesprint, was iets van 80e, Oksel zat een of twee plaatsen achter me.quote:Knap werk, hoeveelste waren jij en okkie in het eindklassement?
Jammer manquote:Op zondag 26 april 2015 07:35 schreef Wombcat het volgende:
Voor de anderen alvast een kort verslag van het belangrijkste highlight (voor mij dan): in de 4e etappe 70 km in de kopgroep van 7 man gezeten. Vanuit de start (na de neutralisatie) demareerden er 3, ik sprong en achteraan, had 500 meter verderop al 55 op mijn teller staan. Er kwamen nog 4 bij, eentje loste iets verderop, dus toen waren we met 7. De eerste 10 km was volledig volle bak om een gat met het peloton te krijgen.
Daarna was het voor mij nog 'maar' op 95% of zoNa een uur hadden we 42 km afgelegd. Na 60 km kregen we 10 km vals plat, dat werd steeds steiler en was 100 meter te lang voor me
Ik kwam boven met 10 meter achterstand op de andere 6 en kreeg dat niet dicht. Teruggevallen naar het peloton, het duurde 10 km voordat ze me ingehaald hadden, de kopgroep had op dat moment denk ik 3-4 minuten voorsprong.
In het peloton nog aan kunnen klampen (Okkie zat helemaal voorin toen ze me bijhaalden). En aan de finish was ik helemaal total-loss.
Naja, iig mooi geprobeerd en het was supertof om in de kopgroep te zitten, maar ze waren echt te sterk voor me en je kunt je daar niet verstoppen.
Van de 160 ofzo toch? Straf werk! En nee, ik doe het je niet naquote:Op zondag 26 april 2015 08:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
JaDoe het maar na
![]()
[..]
Ik heb niet meer meegesprint, was iets van 80e, Oksel zat een of twee plaatsen achter me.
Edit: oh, dat was de 4e etappe, je vroeg naar het eindklassement. Ik was 70e, Oksel 82e of zo.
Ja, dat ook. Tot halverwege het vals plat dacht ik nog "wah, ik ga hier gewoon minimaal 7e worden!" Maar toen gingen ze ietsjes versnellen en werd het wel erg lastig. En ik was al niet meer fris (op een paar eerdere knikjes lag ik er al een of twee keer bijna af).quote:
Het is een snel rondje. Maar door de natte klinkers in het begin wel rustig door de bochten. Wij hadden 42km/h gem. Die 48 km/h gemiddeld zijn natuurlijk stoere praatjes van je clubgenoten.quote:Op zondag 26 april 2015 01:21 schreef Oksel het volgende:
netjes Patty! Ging t niet zo hard omdat t nat was? vorig jaar 48 gemiddeld.
Ben ook weer thuis.
Dankje, ik train niet veel harder dan vorig jaar, maar wel beter, heb veel meer basis (maar dat komt ook met de jaren). Het zal de combinatie zijn, ik kom beter uit de verf in koersen die wat harder worden gemaakt. Sowieso rijdt het bij elites fijner qua niet onder elkaar doorsteken en doordat er wat harder gaat en minder stil valt, heb je wat minder dat het weer in elkaar schuift, waardoor het weer dringen wordt.quote:Op zondag 26 april 2015 07:22 schreef Carb het volgende:
Puike prestatie Patroon! Zal je wel hard voor getraind hebben, of kom je beter uit de verf bij de elites met tactiek en vaardigheden?
ca. 200 starters in de medio. Waarvan maar 119 man en 26 vrouwen alle etappes hebben gereden.quote:Op zondag 26 april 2015 08:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van de 160 ofzo toch? Straf werk! En nee, ik doe het je niet na
Ik heb vorige week nog 2 sets banden, de extreme weather en de all weather 25 mm, teruggebracht naar mantel, vanwege lange scheuren over het hele loopvlak. Bij allebei de banden precies hetzelfde. Of dat kwam door te lage of te hoge bandenspanning weet ik niet, feit is dat ze amper 2000 km per set hadden gedraaid, heb in de winter meer op de crosser gereden en deze banden stonden (halfzacht) in de schuur. Ik heb ze in de winter en zeker op natte wegen nooit harder dan 7barquote:Op zondag 26 april 2015 07:24 schreef Carb het volgende:
[..]
Ik rijd de senso's 25mm op 6/6.5 bar. Dat advies slaat nergens op. Staat ook een topic op fiets.nl dat iemand allemaal breukjes in het rubber had en dat kwam waarschijnlijk door het advies op te volgen. Advies is ook maar advies.
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #17 winterfietsen gezochtquote:Op zondag 26 april 2015 09:51 schreef Tshot het volgende:
Hello mensen,
Even wat advies gevraagd. Ik heb eigenlijk nooit een racefiets gehad, maar zoek nu een beginnersfietsje om te kijken of het wat voor me is. Waar moet ik een beetje op letten bij het zoeken op marktplaats? Budget is in eerste instantie eigenlijk maar een paar honderd euro, om te zien of ik het überhaupt wel leuk vindt en of ik het wel vaak genoeg doe om een flinke investering te rechtvaardigen.
Ik ben ongeveer 1,90, heb ik dan een 61 cm nodig? En hoeveel inch banden? Waar zou ik verder op kunnen letten? Meer versnellingen = automatisch ook beter?
Ah, ff over het hoofd gezien, stel ik mijn vraag daar opnieuw, thanks.quote:Op zondag 26 april 2015 09:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #17 winterfietsen gezocht
Lig zeker in de vijver?quote:Op zondag 26 april 2015 10:15 schreef Oksel het volgende:
En nog foto van Patroon gevonden bij de Ronde van Hengelo.
[ afbeelding ]
Haha, wtf!quote:Op zondag 26 april 2015 10:12 schreef Oksel het volgende:
Ik had toch gezegd dat er een lekker wijf meefietste met grote tieten en een geel ALE pakje? Beter! Het waren er 2. Zusjes. Met allebij grote (nep)tieten. In dezelfde pakjes..![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan had je nog op het podium gestaan en een zwarte trui gekregenquote:Op zondag 26 april 2015 08:38 schreef Oksel het volgende:
Oh, 80ste nog?! Valt me mee. Ik had het ggevoel de allerslechtste te zjjn..
Dacht dat er zelfs drie waren in die gele pakjes.quote:Op zondag 26 april 2015 10:12 schreef Oksel het volgende:
Ik had toch gezegd dat er een lekker wijf meefietste met grote tieten en een geel ALE pakje? Beter! Het waren er 2. Zusjes. Met allebij grote (nep)tieten. In dezelfde pakjes..![]()
![]()
Als je beetje mee wil doen zal je toch wel met minimaal VAM van 1100 omhoog moeten.quote:Op zondag 26 april 2015 11:24 schreef Oksel het volgende:
Ik heb de allerlaatste (fucking stijle KUT)klim toch nog met een VAM van 830 gefietst. Valt me nog mee. En dan heb ik nog staan pissen ook.
https://www.strava.com/activities/292687359
Ja, Jos Wolfkamp, met wie ik daar o.a. was, deed diezelfde klim met 1250. Hij's 15e overall geworden. Verder dan 900 op langere klimmen kom ik inderdaad niet. En moet dus naar 1100. Nouja, dat is te doenquote:Op zondag 26 april 2015 11:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je beetje mee wil doen zal je toch wel met minimaal VAM van 1100 omhoog moeten.
Dat heb je toch al een paar keer gevraagd?quote:Op zondag 26 april 2015 12:00 schreef nickhguitar het volgende:
Even een soort oproepje: zijn er hier mensen (liefst enigszins omgeving almelo) die 1/2 keer in de week willen fietsen? Of een groepje die al samen fietsen en die er nog iemand bij kunnen gebruiken?
Van 800 naar 1000 is niet zomaar te doen, daar gaat wel wat training en tijd overheen, sommigen halen dat ook nooit, bijvoorbeeld omdat ze geen aanleg hebben om te klimmen. Ik reed 2 jaar terug ook rond de 800. Rij nu comfortabel tussen de 1000-1050 en als ik me goed uitrek 1100, maar je kan niet elke klim vollebak op als je nog de hele dag moet.quote:Op zondag 26 april 2015 11:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, Jos Wolfkamp, met wie ik daar o.a. was, deed diezelfde klim met 1250. Hij's 15e overall geworden. Verder dan 900 op langere klimmen kom ik inderdaad niet. En moet dus naar 1100. Nouja, dat is te doen![]()
Ja klopt maar hoop dat er nu iemand leest die wellicht interesse heeft. Club heb ik over nagedacht maar (voorlopig) toch nog maar niet omdat ik nog het e.e.a. combineer wat sport betreft.quote:Op zondag 26 april 2015 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb je toch al een paar keer gevraagd?
Kan je niet lid worden van een club?
ik ben blij als ik 600 red denk ik.quote:Op zondag 26 april 2015 12:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Van 800 naar 1000 is niet zomaar te doen, daar gaat wel wat training en tijd overheen, sommigen halen dat ook nooit, bijvoorbeeld omdat ze geen aanleg hebben om te klimmen. Ik reed 2 jaar terug ook rond de 800. Rij nu comfortabel tussen de 1000-1050 en als ik me goed uitrek 1100, maar je kan niet elke klim vollebak op als je nog de hele dag moet.
Haha ik moet nog altijd zo lachen als ik denk aan toen in Luxemburg. Jij eerst aanvallen, ik in je wiel, daarna ik op de pedalen staan en eroverheen, hoor je langs die bergketen een schreeuw "pakhaas" haha mooi was dat daar!quote:Op zondag 26 april 2015 12:09 schreef Tommeke het volgende:
Patroon rijdt wel vervelend hard bergop idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 26-04-2015 12:27:22 ]Maar ik kan 't mis hebben...
jij haalt de 800 ook wel deze opa kan dat ook , heb niet veel vergelijkings materiaal maar klim van 1 uurquote:Op zondag 26 april 2015 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik ben blij als ik 600 red denk ik.
quote:Op zondag 26 april 2015 12:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ik moet nog altijd zo lachen als ik denk aan toen in Luxemburg. Jij eerst aanvallen, ik in je wiel, daarna ik op de pedalen staan en eroverheen, hoor je langs die bergketen een schreeuw "pakhaas" haha mooi was dat daar!
Of die keer dat jij een KOM pakte, liet ik je eerst rijden en het al snel werd het valsplat, toen kreeg ik je niet meer terug
Gelukkig hebben we de foto's nogDat was echt schitterend inderdaad, wat een mooie week was dat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste keer kende ik die klim en wist ik dat het valsplat werd![]()
Nog een paar jaar en dan hebben we een prof in dit topic!quote:Op zondag 26 april 2015 12:36 schreef Patroon het volgende:
Mitchell Mulhern uit Australië stond gisteren ook aan de start. Blijkbaar een prof. Was in 2013 nationaal kampioen tijdrijden in Australië. Die gast zat ook hard op kop te rammen, deed al pijn in zijn wiel, en dan moest ik ook nog overnemen![]()
gezien je nog net heel erg veel kilometers op de teller hebt staan dit jaar denk ik dat je daar zeker nog een leuk sprongetje kan maken.quote:Op zondag 26 april 2015 13:54 schreef Oksel het volgende:
Nouja. Voor mij is van 850 naar 950 een eitje natuurlijk.
Denk meer aan een wat lager gewichtquote:Op zondag 26 april 2015 14:07 schreef dop het volgende:
[..]
gezien je nog net heel erg veel kilometers op de teller hebt staan dit jaar denk ik dat je daar zeker nog een leuk sprongetje kan maken.
dat helpt ook mee , maar laat dat niet teveel tussen je oren zitten.quote:
Het gewicht tussen je oren moet er niet af natuurlijk.quote:Op zondag 26 april 2015 14:20 schreef dop het volgende:
[..]
dat helpt ook mee , maar laat dat niet teveel tussen je oren zitten.
Check!quote:Op zondag 26 april 2015 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, vanmorgen lekker niet gefietst en nu koers kijken
Wat grappig, ik was gisteren even fietsen met een vriend, en die heeft precies dit pakje op Gran Canaraia gekocht. Maar die zussen met die nepballen staat het toch beterquote:
Martquote:Op zondag 26 april 2015 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, vanmorgen lekker niet gefietst en nu koers kijken
Geen Mart hier op de TVquote:Op zondag 26 april 2015 14:35 schreef gerwinner het volgende:
Patroon heeft echt goed gereden hoor, ook het sprintje gewonnen van kop af. Ik moest er na een uur af, zo'n elite criterium gaat mij nog te hard. Rudi Kemna reed ook mee, maar moest ook snel lossen, na de tijd vertelde hij dat ie het niet meer durfde
[..]
Mart
Ik ben nog bijna langs jouw huis gereden vanmorgen!quote:Op zondag 26 april 2015 14:42 schreef Levitas het volgende:
T gaat weer lekker ouderwets veel over doping op NPO1. Waar is het "de mensenmaat is terug!" gebleven?
De Maasboulevard, dat is bijna letterlijk langs mijn huis jaquote:Op zondag 26 april 2015 14:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ben nog bijna langs jouw huis gereden vanmorgen!
En verder gewoon Sporza opzetten
quote:Op zondag 26 april 2015 14:42 schreef Levitas het volgende:
T gaat weer lekker ouderwets veel over doping op NPO1. Waar is het "de mensenmaat is terug!" gebleven?
Menselijke maat.... Modern wielrennen.. Grinta...quote:Op zondag 26 april 2015 14:42 schreef Levitas het volgende:
T gaat weer lekker ouderwets veel over doping op NPO1. Waar is het "de mensenmaat is terug!" gebleven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |