abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151959029
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dus rond de 180. Nou ik ga sowieso die keuring doen dus ik ben erg benieuwd of je gelijk hebt :D
Het kan ook nog wel per sport verschillen, meestal doe je die test op een fiets. Ik haalde op een fiets 208 maar op een roeiergometer heb ik wel eens 219 gehaald. Met hardlopen ook 212 of zo. Maar dat vertellen ze je allemaal wel.

En het is een beetje afhankelijk van hoelang je jezelf blijft pushen :P Dus niet te pussy zijn, maar dat hoef ik vast niet te zeggen bij jou ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 april 2015 @ 15:44:58 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151959091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het kan ook nog wel per sport verschillen, meestal doe je die test op een fiets. Ik haalde op een fiets 208 maar op een roeiergometer heb ik wel eens 219 gehaald. Met hardlopen ook 212 of zo. Maar dat vertellen ze je allemaal wel.

En het is een beetje afhankelijk van hoelang je jezelf blijft pushen :P Dus niet te pussy zijn, maar dat hoef ik vast niet te zeggen bij jou ;)
Ik wil me tijdens die test toch wel dusdanig pushen dat ik net niet serieus doodga zeg maar :P Anders heb je er natuurlijk geen moer aan :P

Edit: Op de fiets is dus 139 mijn max. Maar niet gepusht. Vandaag gewoon kutwind. 219, kolere :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151959101
Over testen gesproken.. een vriendin van mij zit in de nationale roeiequipe en die kregen laatst een meting waarbij ze in zo'n soort ei moesten staan en dat scande de hele samenstelling van het lichaam.. spier, bot, meerdere soorten vet en vetpercentage en zo :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 april 2015 @ 15:45:58 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151959115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Over testen gesproken.. een vriendin van mij zit in de nationale roeiequipe en die kregen laatst een meting waarbij ze in zo'n soort ei moesten staan en dat scande de hele samenstelling van het lichaam.. spier, bot, meerdere soorten vet en vetpercentage en zo :o
Oeh :o En? Was ze er blij mee? Goede uitslag? Duur ook zeker?
pi_151959125
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik wil me tijdens die test toch wel dusdanig pushen dat ik net niet serieus doodga zeg maar :P Anders heb je er natuurlijk geen moer aan :P

Edit: Op de fiets is dus 139 mijn max. Maar niet gepusht. Vandaag gewoon kutwind. 219, kolere :D
Ja klopt, dat is ook de bedoeling! Bij mij was er zo'n muts die na elke minuut (op een gegeven moment wordt elke minuut de weerstand verhoogd) ging vragen: wil je al stoppen?

Dat moet je dus echt niet horen op zo'n moment :P moedig me liever aan om door te gaan.
pi_151959149
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oeh :o En? Was ze er blij mee? Goede uitslag? Duur ook zeker?
Nouja dat wordt natuurlijk allemaal betaald door de roeibond dus geen idee w.b. de kosten. En zij is niet iemand die zich daar druk om maakt, ze doet gewoon wat de coaches vragen en maakt zich niet druk om nummers. Maar volgens mij zat ze op 14% of zo, erg laag iig.
pi_151959409

in zo'n ding moesten ze :P
pi_151959473
Lijkt alleen niet echt high tech als je die computer ernaast ziet _O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_151959486
Haha nee maar dit was toevallig een plaatje wat ik kon vinden ;)
  donderdag 23 april 2015 @ 16:24:18 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151960012
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja klopt, dat is ook de bedoeling! Bij mij was er zo'n muts die na elke minuut (op een gegeven moment wordt elke minuut de weerstand verhoogd) ging vragen: wil je al stoppen?

Dat moet je dus echt niet horen op zo'n moment :P moedig me liever aan om door te gaan.
Oooooooh, loei irritant. Ik zou dan echt de neiging hebben om haar toe te snauwen dat ze haar smoel moet houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja dat wordt natuurlijk allemaal betaald door de roeibond dus geen idee w.b. de kosten. En zij is niet iemand die zich daar druk om maakt, ze doet gewoon wat de coaches vragen en maakt zich niet druk om nummers. Maar volgens mij zat ze op 14% of zo, erg laag iig.
14% valt toch wel mee? Zo heel laag is dat IMHO ook niet :o Wel een kek ding :D
pi_151960136
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oooooooh, loei irritant. Ik zou dan echt de neiging hebben om haar toe te snauwen dat ze haar smoel moet houden.

[..]

14% valt toch wel mee? Zo heel laag is dat IMHO ook niet :o Wel een kek ding :D
Dat is wel laag voor een vrouw hoor. Zeker als je dat het hele jaar door hebt en zwaar traint. Laag in vet zitten is wel goed voor een atlete, maar je bent ook gelijk veel vatbaarder voor blessures en ziekte en zo.
  donderdag 23 april 2015 @ 16:29:33 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151960159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is wel laag voor een vrouw hoor. Zeker als je dat het hele jaar door hebt en zwaar traint. Laag in vet zitten is wel goed voor een atlete, maar je bent ook gelijk veel vatbaarder voor blessures en ziekte en zo.
Ja absoluut dat je vatbaarder bent.. maar ik vind 14% serieus meevallen. Maar misschien is mijn beeld lichtelijk verneukt door de vorige gym want daar liepen ze rond met 11/10. Ze werden iig niet meer ongesteld _O-
  donderdag 23 april 2015 @ 16:30:44 #163
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_151960178
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja absoluut dat je vatbaarder bent.. maar ik vind 14% serieus meevallen. Maar misschien is mijn beeld lichtelijk verneukt door de vorige gym want daar liepen ze rond met 11/10. Ze werden iig niet meer ongesteld _O-
Dan is je beeld wel een beetje vertyft misschien :') Niet meer menstrueren is echt niet ok voor je lichaam :')
Fear is the path to the Dark Side.
pi_151960223
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Veel vrouwen worden al niet meer ongesteld vanaf 17, 18 procent, zeker in combinatie met zware duursport.
Maar goed hier is misschien ook discrepantie vanwege verschillende meetmethodes.
  donderdag 23 april 2015 @ 16:38:48 #165
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151960374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:30 schreef Artoo het volgende:

[..]

Dan is je beeld wel een beetje vertyft misschien :') Niet meer menstrueren is echt niet ok voor je lichaam :')
Ik zeg ook niet dat het oke is :P Ik geef ook toe dat mijn beeld idd verneukt is door de gym. Ik vind 10/11 % trouwens echt niet staan bij een vrouw :o Echt niet gewoon.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Veel vrouwen worden al niet meer ongesteld vanaf 17, 18 procent, zeker in combinatie met zware duursport.
Maar goed hier is misschien ook discrepantie vanwege verschillende meetmethodes.
Bij 17/18% al ja? Ik dacht echt serieus pas rond de 12 ofzo. Zit zelf ook op 17 (17.4). Nou weet ik niet of ik ongesteld word.. want spiraaltje *O*

Maar dat wist ik dus echt niet joh! Terwijl 17 niet eens echt laag is IMHO.
pi_151960430
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het oke is :P Ik geef ook toe dat mijn beeld idd verneukt is door de gym. Ik vind 10/11 % trouwens echt niet staan bij een vrouw :o Echt niet gewoon.

[..]

Bij 17/18% al ja? Ik dacht echt serieus pas rond de 12 ofzo. Zit zelf ook op 17 (17.4). Nou weet ik niet of ik ongesteld word.. want spiraaltje *O*

Dat is dus wel echt laag, dat moet je even in je hoofd krijgen ;) Niet topsporters moeten niet onder de 18,19 komen eigenlijk. En van niet ongesteld worden gedurende lange termijn kun je osteoporose krijgen. Weet niet hoe dat met spiraaltje zit maar het is voor vrouwen echt niet goed om te laag te zitten, vet is essentieel voor veel voortplantingsfuncties e.d.
  donderdag 23 april 2015 @ 16:44:33 #167
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_151960514
Spiraal en niet ongesteld worden is niet de standaard hé. In principe blijft dat hetzelfde werken als zonder extra hormonen, alleen bouwt er minder/geen zooi in je baarmoeder op, want alleen plaatselijke hormonen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Redactie Sport donderdag 23 april 2015 @ 16:47:28 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_151960586
Mijn weegschaal zegt 35.2% vet. Maar volgensmij klopt dat nooit helemaal.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 23 april 2015 @ 16:50:38 #169
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151960645
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is dus wel echt laag, dat moet je even in je hoofd krijgen ;) Niet topsporters moeten niet onder de 18,19 komen eigenlijk. En van niet ongesteld worden gedurende lange termijn kun je osteoporose krijgen. Weet niet hoe dat met spiraaltje zit maar het is voor vrouwen echt niet goed om te laag te zitten, vet is essentieel voor veel voortplantingsfuncties e.d.
Ik ben geen topsporter en zit er wel onder :o

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Spiraal en niet ongesteld worden is niet de standaard hé. In principe blijft dat hetzelfde werken als zonder extra hormonen, alleen bouwt er minder/geen zooi in je baarmoeder op, want alleen plaatselijke hormonen.
Dus heb je geen kans op die osteoporose lijkt me?
pi_151960693
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben geen topsporter en zit er wel onder :o

[..]

Dus heb je geen kans op die osteoporose lijkt me?
Als jij een zodanig laag vetpercentage hebt dat je zonder spiraal ook niet ongesteld zou worden, heb je wel degelijk een verhoogd risico op osteoporose.
pi_151960762
Ah, ik lees dat de hormonen uit de pil (en ik denk ook spiraal) wel kunnen helpen tegen botontkalking:

Voorkomen botontkalking (osteoporose)
Bij duuratletes met een laag vetpercentage treden vaak stoornissen in de menstruatiecyclus op; de menstruatie kan zelfs helemaal weg blijven. Hoewel veel sportvrouwen dat best handig vinden, is het wel een uiting van het feit dat de concentratie van de vrouwelijke hormonen te veel is gedaald. Deze vrouwelijke hormonen zijn ook noodzakelijk om de botdichtheid op peil te houden. Als de menstruatie langer dan een half jaar wegblijft, neemt de kans op het ontstaan van botontkalking (osteoporose) geleidelijk aan toe. Atletes met botontkalking hebben een grotere kans op het ontstaan van een vermoeidheidsbreukje (stressfractuur) en op 'echte' (pols- of heup-)breuken op oudere leeftijd. Als er eenmaal sprake is van botontkalking, is het maar zeer gedeeltelijk mogelijk om de verloren botmassa weer op te bouwen. Voorkomen van botontkalking is dus heel belangrijk! Hiervoor is het ook belangrijk dat de voeding voldoende calcium (in melkproducten) en vitamine D (in vetten) bevat. Mogelijk dat het gebruik van (de oestrogenen in) de pil de botdichtheid op peil kan houden vanj vrouwen die anders een verhoogd risico hebben op het ontstaan van botontkalking.
Overigens hoeft een vermoeidheidsbreukje niet altijd te ontstaan door een verminderde botdichtheid. Het kan ook ontstaan door (een combinatie van) andere factoren, zoals een te intensief of een te eenzijdig trainingsprogramma, een te harde ondergrond waarop gelopen wordt, een verkeerde looptechniek en door het dragen van onvoldoende schokdempend schoeisel.
  donderdag 23 april 2015 @ 16:59:36 #172
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_151960873
Spiraal heeft in principe dezelfde hoeveelheid werkzame hormonen als de pil, dus verwacht dat dat vergelijkbaar is. :)

Verder is mijn vetpercentage lang niet zo laag, dus nooit in verdiept. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 23 april 2015 @ 17:02:47 #173
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_151960943
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

[..]

Oi nee, ik heb even wat plaatjes gegoogled. 11% vind ik veel te droog voor een vrouw. Maar 15% eigenlijk ook al, voor wat ik zo snel kan zien allemaal.
17% vind ik persoonlijk al wel best laag voor vrouwen :o
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 23 april 2015 @ 17:26:08 #174
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151961468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als jij een zodanig laag vetpercentage hebt dat je zonder spiraal ook niet ongesteld zou worden, heb je wel degelijk een verhoogd risico op osteoporose.
Ja, maar dat weet je als spiraaldrager natuurlijk niet :P Ik ga niet dat ding eruit slopen om te checken _O- :D Ik moest lachen, ik zag het voor me.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah, ik lees dat de hormonen uit de pil (en ik denk ook spiraal) wel kunnen helpen tegen botontkalking:

Voorkomen botontkalking (osteoporose)
Bij duuratletes met een laag vetpercentage treden vaak stoornissen in de menstruatiecyclus op; de menstruatie kan zelfs helemaal weg blijven. Hoewel veel sportvrouwen dat best handig vinden, is het wel een uiting van het feit dat de concentratie van de vrouwelijke hormonen te veel is gedaald. Deze vrouwelijke hormonen zijn ook noodzakelijk om de botdichtheid op peil te houden. Als de menstruatie langer dan een half jaar wegblijft, neemt de kans op het ontstaan van botontkalking (osteoporose) geleidelijk aan toe. Atletes met botontkalking hebben een grotere kans op het ontstaan van een vermoeidheidsbreukje (stressfractuur) en op 'echte' (pols- of heup-)breuken op oudere leeftijd. Als er eenmaal sprake is van botontkalking, is het maar zeer gedeeltelijk mogelijk om de verloren botmassa weer op te bouwen. Voorkomen van botontkalking is dus heel belangrijk! Hiervoor is het ook belangrijk dat de voeding voldoende calcium (in melkproducten) en vitamine D (in vetten) bevat. Mogelijk dat het gebruik van (de oestrogenen in) de pil de botdichtheid op peil kan houden vanj vrouwen die anders een verhoogd risico hebben op het ontstaan van botontkalking.
Overigens hoeft een vermoeidheidsbreukje niet altijd te ontstaan door een verminderde botdichtheid. Het kan ook ontstaan door (een combinatie van) andere factoren, zoals een te intensief of een te eenzijdig trainingsprogramma, een te harde ondergrond waarop gelopen wordt, een verkeerde looptechniek en door het dragen van onvoldoende schokdempend schoeisel.
Nou ja, die calcium zit wel snor _O- En de vit D ook :P Stress fracturen zijn echt kloten dingen trouwens, even btw.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Spiraal heeft in principe dezelfde hoeveelheid werkzame hormonen als de pil, dus verwacht dat dat vergelijkbaar is. :)

Verder is mijn vetpercentage lang niet zo laag, dus nooit in verdiept. :+
Ik verwacht dat ook :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:02 schreef Artoo het volgende:

[..]

Oi nee, ik heb even wat plaatjes gegoogled. 11% vind ik veel te droog voor een vrouw. Maar 15% eigenlijk ook al, voor wat ik zo snel kan zien allemaal.
17% vind ik persoonlijk al wel best laag voor vrouwen :o
Ja, ik vind 11% ook echt echt echt niks. En dan zei ze ook nog toen ze in de kleedkamer voor de spiegel dr eigen stond te bekijken "KIJK MIJN BUIK DAN DAAR MAG NOG WEL FLINK WAT AAAAAAAAAAF. OMG ZEKER VOOR DE WEDSTRIJD. OMG OMG" er zat godverdomme geen gram vet aan die buik van dr _O- Aan de rest ook amper trouwens :P

Geen idee of ik nog steeds 17% ben, dat was vorige maand :o
  donderdag 23 april 2015 @ 21:03:17 #175
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151968309
Zit iedereen te vingeren ofzo? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: