abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 april 2015 @ 21:53:55 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152137486
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Omdat hij denkt dat tenminste één maar een persoon is (en niet dat het ook kan duiden op meerdere) dus denkt hij dat alleen ik mayo heb...

Oh nee. Je zei een van jullie
Nee, dat is 'tenminste een van jullie'. Maar inderdaad: als hij zelf niet begint te vegen, dan is de kans groot dat hij denkt dat het om jou gaat. Dus jij hebt ook een klodder mayo op je kin. En hij ziet dat jij niet begint te vegen, en ontdekt dat hij ook een klodder heeft.

Nu terug naar de draken: je zegt tegen de twee draken: "Tenminste één van jullie heeft groene ogen." Wat gebeurt er op middernacht van de eerste dag?
pi_152137573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat is 'tenminste een van jullie'. Maar inderdaad: als hij zelf niet begint te vegen, dan is de kans groot dat hij denkt dat het om jou gaat. Dus jij hebt ook een klodder mayo op je kin. En hij ziet dat jij niet begint te vegen, en ontdekt dat hij ook een klodder heeft.

Nu terug naar de draken: je zegt tegen de twee draken: "Tenminste één van jullie heeft groene ogen." Wat gebeurt er op middernacht van de eerste dag?
Niets. Want de een denkt het alleen van de ander...


Oooh als er dan niets gebeurd met de andere betekent het dat die ene het heeft

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2015 21:58:02 ]
  woensdag 29 april 2015 @ 21:57:23 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152137600
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:56 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Niets. Want de een denkt het alleen van de ander...
Precies. En wat gaat er gebeuren op de tweede dag?
pi_152137648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies. En wat gaat er gebeuren op de tweede dag?
Whaaha, kijk mijn edit.

Maar er gebeurt dus niets?
  woensdag 29 april 2015 @ 22:00:48 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152137722
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:58 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Whaaha, kijk mijn edit.

Maar er gebeurt dus niets?
Nee. Draak 1 denkt eerst: "Als ik geen groene ogen heb, heeft draak 2 meteen door dat hij wel groene ogen heeft." (En andersom natuurlijk). Net zoals jij denkt: "Als ik geen klodder op m'n kin heb, heeft mijn vriend meteen door dat hij wel een klodder heeft."

Maar net zoals jouw vriend niet begint met vegen, verandert draak 2 om middernacht niet in een mus. Wat moet draak 1 dan denken?
pi_152137833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Draak 1 denkt eerst: "Als ik geen groene ogen heb, heeft draak 2 meteen door dat hij wel groene ogen heeft." (En andersom natuurlijk). Net zoals jij denkt: "Als ik geen klodder op m'n kin heb, heeft mijn vriend meteen door dat hij wel een klodder heeft."

Maar net zoals jouw vriend niet begint met vegen, verandert draak 2 om middernacht niet in een mus. Wat moet draak 1 dan denken?
Dat hij het heeft. Zoals mijn edit zegt...
  woensdag 29 april 2015 @ 23:31:33 #157
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_152140762
Gaat het zo goed?

3 draken

Draak 1: als ik geen groene ogen heb, en draak 2 denkt dat hij geen groene ogen heeft, weet draak 2 zeker dat draak 3 van zichzelf weet dat hij groene ogen heeft.

Middernacht 1 (draak 3 blijft draak)

Draak 1: als ik geen groene ogen heb, en draak 3 is niet in een mus veranderd, realiseert draak 2 zich nu dat hij groene ogen heeft, omdat draak 2 zich realiseert dat draak 3 hetzelfde dacht als draak 2. Draak 2 en 3 zouden nu dus moeten weten dat ze groene ogen hebben

Middernacht 2 (draak 2 & 3 blijven draken)

Draak1: oh shit, fml

edit: uiteraard denken draak 2 & 3 op dezelfde manier en denken zij ook "oh shit, fml"

[ Bericht 4% gewijzigd door GrumpyFish op 30-04-2015 07:50:21 ]
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 30 april 2015 @ 08:33:08 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152144072
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 23:31 schreef GrumpyFish het volgende:
Gaat het zo goed?

3 draken

Draak 1: als ik geen groene ogen heb, en draak 2 denkt dat hij geen groene ogen heeft, weet draak 2 zeker dat draak 3 van zichzelf weet dat hij groene ogen heeft.

Middernacht 1 (draak 3 blijft draak)

Draak 1: als ik geen groene ogen heb, en draak 3 is niet in een mus veranderd, realiseert draak 2 zich nu dat hij groene ogen heeft, omdat draak 2 zich realiseert dat draak 3 hetzelfde dacht als draak 2. Draak 2 en 3 zouden nu dus moeten weten dat ze groene ogen hebben

Middernacht 2 (draak 2 & 3 blijven draken)

Draak1: oh shit, fml

edit: uiteraard denken draak 2 & 3 op dezelfde manier en denken zij ook "oh shit, fml"
Helemaal juist. En nu op naar de 100 draken.
  donderdag 30 april 2015 @ 08:36:12 #159
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_152144100
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Omdat hij denkt dat tenminste één maar een persoon is (en niet dat het ook kan duiden op meerdere) dus denkt hij dat alleen ik mayo heb...

Oh nee. Je zei een van jullie
Tenminste. Ze zitten er beide onder dus.
  donderdag 30 april 2015 @ 08:37:00 #160
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152144108
De Amerikaanse Republikeinen proberen abortus de facto te verbieden. Satanisten to the rescue!

http://www.patheos.com/bl(...)tion-waiting-period/
pi_152146146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 08:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De Amerikaanse Republikeinen proberen abortus de facto te verbieden. Satanisten to the rescue!

http://www.patheos.com/bl(...)tion-waiting-period/
Satanic Temple altijd plus een miljard.
pi_152182807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:43 schreef Molurus het volgende:
Welkom in het enige echte F&L SC-topic!

Hier geen geneuzel over wie wie wel of niet begrijpt, geen gedoe over of God subjectief is, maar wel extreem toffe mensen die extreem toffe dingen bespreken, zoals bier, mooie vrouwen en huisdieren.

Quote van de dag:

"Ignorance is preferable to error, and he is less remote from the truth who believes nothing than he who believes what is wrong." - Thomas Jefferson
Mooie quote! Even vrij vertaald: "Onwetendheid is te verkiezen boven falen, en degene die niets gelooft/weet is minder verwijderd van de waarheid, dan degene die gelooft/weet wat fout is".

Moederliefde is het onderwerp van dit topic ;) haha...

Ja, ik heb het topic nog niet doorgelezen dus heb me niet kunnen laten beïnvloeden door wat anderen hebben geschreven.

Ja, moederliefde hoort positief te zijn.

Ik ken moeders die gaan leuk om met hun kind(eren). Dat zijn voorzover ik heb gezien, de moeders die niet eisen en manipuleren. moeders die oprecht blij zijn als ze hun kind(eren) zien.

Ik zag en zie ook moeders die manipuleren: zoon/dochterlief heeft maar te komen, omdat het 'nu eenmaal pasen is'. kom je dan, met bv je partner, dan is zo iemand niet eens echt blij(ja, gemaakt, dan lijkt het nét echt dat voel je aan...of iemand echt blij is of het veinst), maar heeft een genoegdoening, van 'er is weer gehoorzaamt'. :r

Ik ken moeders die zo blij zijn als ze horen en weten dat hun kind binnenkort met zijn/haar partner op vakantie gaat! Ze zijn blij voor hun kind!

Er zijn ook moeders die al op voorhand beginnen te klagen(op je gemoed werken/manipuleren), dat 'ze dan alleen zijn', en 'als er 'wat' gebeurt, dan is zoon of dochterlief in het buitenland...etc. :r

Dit wou ik voorlopig ff kwijt, en dát lucht op!
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_152183084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:44 schreef Perrin het volgende:
Molurus is nooooooit sarcastisch. Het is tenslotte bijna moederdag, ook.
Och heden...

Mijn moeder doet daar niet aan, vindt het commercieel gedoe...Mijn moeder vind het gewoon leuk als ze ons, mijn broers, zus en mij ziet, los van welke dag dan ook...

Maar dan de moeder van mijn partner, nee, je moet dan echt wel komen, niet kunnen op die dag is een onvergevelijke doodzonde....(ik weet niet eens wanneer die dag valt, en ik weet, het is misschien niet leuk, maar ik hoop stiekum dat die in onze binnenkort voorjaars vakantie in het buitenland }) valt...
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_152183720
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:53 schreef Eficaz het volgende:

[..]





Ik zag en zie ook moeders die manipuleren: zoon/dochterlief heeft maar te komen, omdat het 'nu eenmaal pasen is'. kom je dan, met bv je partner, dan is zo iemand niet eens echt blij(ja, gemaakt, dan lijkt het nét echt dat voel je aan...of iemand echt blij is of het veinst), maar heeft een genoegdoening, van 'er is weer gehoorzaamt'. :r

Er zijn ook moeders die al op voorhand beginnen te klagen(op je gemoed werken/manipuleren), dat 'ze dan alleen zijn', en 'als er 'wat' gebeurt, dan is zoon of dochterlief in het buitenland...etc. :r

Dit wou ik voorlopig ff kwijt, en dát lucht op!
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:02 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Maar dan de moeder van mijn partner, nee, je moet dan echt wel komen, niet kunnen op die dag is een onvergevelijke doodzonde....(ik weet niet eens wanneer die dag valt, en ik weet, het is misschien niet leuk, maar ik hoop stiekum dat die in onze binnenkort voorjaars vakantie in het buitenland }) valt...
Schoonmoeders heet dat, Eficaz ;)
pi_152184370
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[..]

Schoonmoeders heet dat, Eficaz ;)
Ik ben niet getrouwd, mijn partner en ik willen niet trouwen zien de meerwaarde daar niet van voor onszelf dan.

We hebben beiden al een huwelijk wat een vergissing was achter de rug en hebben zoiets van dat het om de Liefde,Trouw en Intergriteit gaat, en we weten allebei heel goed dat dat nu eenmaal niet per se afhankelijk is van een 'papiertje'en/of een inzegening kerk/gemeente.

Wij ervaren dat God ons, als wij Liefdevol, Integer en Eerlijk met elkaar omgaan, ons zegent.

Mijn moeder die zelf katholiek, dus christelijk is, vind het heerlijk voor ons dat wij al zolang zo gelukkig zijn.:)

Maar ja, mijn schoonmoeder beticht ons ervan dat wij 'niet bijbels' zijn, want trouwen 'is bijbels'..zo zei ze. Dus een verkapte mededeling dat ze vindt dat we in zonde leven...

Dan denk ik aan de tekst: 'als je hart je niet veroordeelt, ben je niet veroordeelt'...(zoek later ff op waar)

Toen zei ik dat 'stenigen' ook 'bijbels' is, ja, dat kwam inene zomaar in me op....Maar, 'dat is dan weer heel wat anders'....aldus schoonmoeder/moeder partner....

Ja, wat is bijbels, volgens mijn schoonmoeder doen wat Jezus deed, maar ik ben én Jezus niet, en trouwens Jezus trouwde niet, en we leven in een hele andere tijd nu. Je hebt ook geen slaven die had je toen wel, Jezus heeft er ook gelijkenissen over.

Ik begrijp natuurlijk wel wat in het algemeen bedoeld wordt met 'net als Jezus doen', daar wordt mee bedoeld zachtaardig, vergevingsgezind(indien echt berouw) voor zover het van je afhangt vriendelijk tegen iedereen etc. Maar Jezus liet niet over zich heenlopen kijk maar bv eens hoe woedend Hij werd toen er werd gehandeld in de Tempel...!

'Net als Jezus moeten doen' kan worden gebruikt om te manipuleren. Om dingen gedaan te krijgen door zich te beroepen op het feit dat iemand gelooft. Bv als iemand wil dat iemand iemand vergeeft die totaal geen berouw heeft, om dan te zeggen dat Jezus aan het kruis zei: 'Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen'.
Een theoloog zei eens tegen mij; a. iemand is Jezus niet. b. Degene wist heel goed wat ie deed.

Gevoelsmatig is een latrelatie heel erg vaak even veel waard als een status van 'getrouwd zijn'.

En voor mij en mijn partner zeker, en dat is wat geldt. God ziet het hart aan, en geen papiertje.

Wel kan het voor anderen weer een toegevoegde waarde geven natuurlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Eficaz op 01-05-2015 16:58:15 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_152184621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:49 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Mijn moeder die zelf katholiek, dus christelijk is, vind het heerlijk voor ons dat wij al zolang zo gelukkig zijn.:)

Dan denk ik aan de tekst: 'als je hart je niet veroordeelt, ben je niet veroordeelt'...(zoek later ff op waar)

En voor mij en mijn partner zeker, en dat is wat geldt.
Blijf dan aan de bovenstaande denken en maak je niet te druk om anderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 17:00:41 ]
pi_152184694
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:58 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Blijf dan aan de bovenstaande denken en maak je niet te druk om anderen.
Thanks!

Het feit dat ik het zo kan neerschrijven betekend voor mij dat ik me allang niet meer drukmaak...
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_152184715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:02 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Thanks!

Het feit dat ik het zo kan neerschrijven betekend voor mij dat ik me allang niet meer drukmaak...
Het lucht op, he? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2015 17:03:49 ]
  zaterdag 2 mei 2015 @ 02:37:56 #169
323401 Kijkertje
met filter
pi_152200817

Prachtige maan vannacht met halo

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 02-05-2015 02:57:29 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 2 mei 2015 @ 04:51:05 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152201190
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 02:37 schreef Kijkertje het volgende:

Prachtige maan vannacht met halo
Imma let you finish, but Beyoncé had the best song about a halo of all time. OF ALL TIME!

  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:04:50 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_152206814
Zo, digitale piano aangeschaft. 8-)

Nu nog leren spelen. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:13:01 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152207040
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:04 schreef Molurus het volgende:
Zo, digitale piano aangeschaft. 8-)

Nu nog leren spelen. :{
Gewoon doen dan.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:16:37 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_152207126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:04 schreef Molurus het volgende:
Zo, digitale piano aangeschaft. 8-)

Nu nog leren spelen. :{
Kun je voor vanavond deze even instuderen?

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:22:52 #174
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_152207275
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kun je voor vanavond deze even instuderen?

Dat soort amateurwerk waag ik mij niet aan hoor. Heb je niks uitdagenders? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:24:14 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_152207312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat soort amateurwerk waag ik mij niet aan hoor. Heb je niks uitdagenders? :)


Veel succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')