SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 99% gewijzigd door kanovinnie op 21-04-2015 10:46:00 ]
Jawel? Zal het wel effe fixen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:45 schreef 0108daniel het volgende:
Huh de OP word niet meegekopieerd op mobiele telefoons?
Dat is een FOK!kerquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:44 schreef ddx het volgende:
[..]
Even kijken naar mensen die bovenaanstaan met powermeter :
http://app.strava.com/activities/23568918/analysis/1621/1675
Vooral op laatste stuk dus met krachten smijten.
Okkie zat al over hem op te scheppen...quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jawel? Zal het wel effe fixen.
[..]
Dat is een FOK!ker
Viesdikquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Okkie zat al over hem op te scheppen...
Hij voelt trouwens zoals deze dikke toerder harkt.
Edit: zie nu dat de omschrijving de woorden "explosieve klim" bevat.
Afrikanen caren niet om stijl. #Africarequote:Op dinsdag 21 april 2015 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou je moeten diskwalificeren vanwege een gebrek aan stijl. Of in ieder geval een tijdstraf.
Schudden, koffie malen, epileptische aanval faken.quote:
Ellebogen naar buiten, manisch naar stuurpen staren.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Schudden, koffie malen, epileptische aanval faken.
Hoe wil je anders je powermeter aflezenquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ellebogen naar buiten, manisch naar stuurpen staren.
Om te beginnen heeft ie meer oog voor zn stuurpen dan voor de weg, daarom valt ie zo vaak. En die ellebogen die altijd naar buiten wijzenquote:
Dat weet jij helemaal nietquote:
Ik begin er serieus aan te twijfelen of jullie wel doorhadden dat dat shirt natuurlijk een geintje wasquote:
Zou ik ook zeggenquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:18 schreef very het volgende:
[..]
Ik begin er serieus aan te twijfelen of jullie wel doorhadden dat dat shirt natuurlijk een geintje was
Kom op zegquote:
SPOILER: inspiratieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Vanuit Delft en dan terug naar Den Haag?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:15 schreef very het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet![]()
Ik ga trouwens vanavond rondje fietsen in de buurt van Rotterdam...nog tips voor leuke routes rondom Roffa voor een ritje van +/-2 uur (moet daarna ook nog terug naar huis fietsen).
quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:20 schreef very het volgende:
[..]
Kom op zeg
[ afbeelding ]Batman shirt danSPOILER: inspiratieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lotto Jumbo shirt![]()
Ieder shirt wat jij post![]()
Geen stijl zeg ik je![]()
![]()
Vanuit Delft ergens halverwege Rotterdam meeten met mijn maatje en dan een leuke route vanaf daar om ergens in Delft weer te eindigen, want hij terug naar Rotterdam en ik naar Den Haag.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:21 schreef ratatat het volgende:
[..]
[..]
Vanuit Delft en dan terug naar Den Haag?
Batman shirt is ook maar een geintje. Want gebruiken tijdens Den Haag - Texel om iedereen te irriteren die ik passeer terwijl ik dan "nenenenenenenenenenenene" roepquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Batman shirt dan![]()
Lotto Jumbo shirt![]()
quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:21 schreef iScream. het volgende:
[..]
Vergeet Cav zn sprint niet, genot om naar te kijken!
Dat is wel echt een net kut locatie om te beginnen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:24 schreef very het volgende:
[..]
Vanuit Delft ergens halverwege Rotterdam meeten met mijn maatje en dan een leuke route vanaf daar om ergens in Delft weer te eindigen, want hij terug naar Rotterdam en ik naar Den Haag.
En verticale strepen maken je slank, slim bekeken Very!quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:26 schreef very het volgende:
[..]
Dit is nu mijn hoofdshirt:
[ afbeelding ]
Prachtig
Dacht dat laatst uit onderzoek naar voren kwam dat dat juist niet zo is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
En verticale strepen maken je slank, slim bekeken Very!
1. pak ik elke keer...quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat is wel echt een net kut locatie om te beginnen.
1. Maassluis - HvH - Kijkduin - Delft
2. Om Zoetermeer heen en evt. de Rotte meepakken.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
En verticale strepen maken je slank, slim bekeken Very!
Geen rekening mee gehouden overigens. Vond het een mooi shirt en diepe rits is prettig. Kan ik die prachtige pens nog een beetje uitlaten ook als het echt warm is straksquote:Strepen op kleren horizontaal of verticaal?
Als je (te) zwaar bent werd altijd beweerd dat horizontale strepen op kleren een dikmakend effect hebben. Het accentueert de breedte van je lichaamsdelen. Horizontaal gestreepte kleren zouden dus vooral geschikt zijn als je te mager bent en wat dikker wilt lijken. (Uit recent wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit van York bleek echter dat proefpersonen mensen op foto's met horizontaal gestreepte kleding juist slanker vonden lijken dan mensen met verticale strepen op de kleding.) Verticale strepen slanken ook af, maar het beste is het om kleding zonder strepen of motiefjes te dragen. Kleding in een effen kleur oogt het slankste. Wil je dus juist dikker lijken, draag dan witte kleren; broeken die net even te kort zijn, korte sokjes en platte schoenen.
Zolang ze verticaal blijven is er geen probleem. Als ze lokaal opbollen en krombuigen is het wel duidelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:31 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dacht dat laatst uit onderzoek naar voren kwam dat dat juist niet zo is.
R.I.P. Tegenliggersquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:36 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Geen rekening mee gehouden overigens. Vond het een mooi shirt en diepe rits is prettig. Kan ik die prachtige pens nog een beetje uitlaten ook als het echt warm is straks
Tegen de tijd dat het warm genoeg is is er bijna geen pens meer over johquote:
Als je je een dag verveelt, bled is een aanrader. Misschien ook nog wel te fietsen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:42 schreef iScream. het volgende:
Zomervakantie naar Karinthië geboekt! Kijk er nu al naar uit daar mooi wat kilometertjes te maken
Leuk hoor veel plezierquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:42 schreef iScream. het volgende:
Zomervakantie naar Karinthië geboekt! Kijk er nu al naar uit daar mooi wat kilometertjes te maken
Ik denk laten vervangen en laten richten. Tenzij je al aan nieuwe wielen zat te denken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:48 schreef Kazenbazen het volgende:
Heren, mijn spaak is gisteren geknapt en ik zag ook dat het wiel een beetje een slag heeft.
Nu is mijn vraag; spaak laten vervangen of komt er door die kleine slag meer ellende binnenkort?
Slag in wiel is vaak gevolg van verkeerde spaakspanning. Dus gewoon spaak vervangen en zorgen dat het wiel weer recht is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:48 schreef Kazenbazen het volgende:
Heren, mijn spaak is gisteren geknapt en ik zag ook dat het wiel een beetje een slag heeft.
Nu is mijn vraag; spaak laten vervangen of komt er door die kleine slag meer ellende binnenkort?
Als er een spaak knapt laat je, volgens mij, altijd je wiel opnieuw richten, dan is het slagje er dus ook meteen uit.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:48 schreef Kazenbazen het volgende:
Zou hem naar Jan brengen die maakt je wielen in 1 keer.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:50 schreef Kazenbazen het volgende:
Of iemand moet nog tips hebben in Almelo?
Heeft waarschijnlijk ook nog wel wat moois liggen waar je dan een foto van kan maken en hier posten.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou hem naar Jan brengen die maakt je wielen in 1 keer.
?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zou hem naar Jan brengen die maakt je wielen in 1 keer.
En natuurlijk straks dit shirtje erbijquote:Op dinsdag 21 april 2015 11:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Batman shirt dan![]()
Lotto Jumbo shirt![]()
Die Boretti shirts mag je echt alleen dragen als je buikomvang 150 cm+ is.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:55 schreef very het volgende:
[..]
En natuurlijk straks dit shirtje erbij
[ afbeelding ]
Als je een auto hebt kan je ten Tusscher proberen te bellen in Enschede. Vaak zitten ze redelijk vol maar misschien is er wat te regelen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:50 schreef Kazenbazen het volgende:
Als je daarin over straat gaat vraag je er natuurlijk om om geschept te worden door een auto.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:55 schreef very het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Beetje zoals Aldi shirts, kleinste maat is L.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Die Boretti shirts mag je echt alleen dragen als je buikomvang 150 cm+ is.
Goed man.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:55 schreef very het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Die Boretti shirts mag je echt alleen dragen als je buikomvang 150 cm+ is.
Wat draag jij eigenlijk? Leuk om je afkeur te horen, nou ben ik wel benieuwd naar je goedkeurquote:
quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:05 schreef very het volgende:
[..]
Wat draag jij eigenlijk? Leuk om je afkeur te horen, nou ben ik wel benieuwd naar je goedkeur
Gezien de afstand tussen zitvlak en voorste stuk speciaal gemaakt voor FOK!ers met 30 cm pener.quote:
Cipo kon een gele speedo dragen en het zag er nog goed uitquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:10 schreef iScream. het volgende:
[..]
Haha, ik vind 't er nog wel cool uitzien ook
En hoe staat een gele speedo jou dan?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Cipo kon een gele speedo dragen en het zag er nog goed uit
jij niet..quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen
Wij nemen hier alles heel serieus. Fietsen, vrouwen, het nuttige van bier&voedsel. Grappen horen daar niet bij.
Kippetjequote:Op dinsdag 21 april 2015 12:43 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Reed in 2012 de Tecklenburg Rundfahrt
das wel een schatjequote:Op dinsdag 21 april 2015 12:43 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Reed in 2012 de Tecklenburg Rundfahrt
quote:
mijn record is 38 en er staat weinig wind dus dat zal 'm niet worden.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:15 schreef Fretwork het volgende:
Kano fietst straks huilend naar huis met 40km/u gemiddeld om te laten zien dat het wel een kerel is.
Waar racet patroon dan? Over het water?quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
mijn record is 38 en er staat weinig wind dus dat zal 'm niet worden.
inb4 patroon dat racen over de weg not done is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Godskannonen dan word je toch gillend gek?quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:43 schreef ddx het volgende:
Goed doel koppelen aan de everesting was net op de radio iets over.
En als voorbeeld dan noemen dat je een brug op kan fietsen.
Mag je er volgens mij wel 1000km voor uittrekken, suc6 aan mensen die het gaan proberen
pleij in Wierden.. ?!quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:50 schreef Kazenbazen het volgende:
124x de Keutenberg achter elkaar opquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Godskannonen dan word je toch gillend gek?
En everesting moet op 1 dag toch?
Haha, deze gast is 806x dezelfde straat op en neer gefietstquote:Op dinsdag 21 april 2015 13:43 schreef ddx het volgende:
Goed doel koppelen aan de everesting was net op de radio iets over.
En als voorbeeld dan noemen dat je een brug op kan fietsen.
Mag je er volgens mij wel 1000km voor uittrekken, suc6 aan mensen die het gaan proberen
quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:53 schreef iScream. het volgende:
[..]
124x de Keutenberg achter elkaar op
Beter pak je je rust.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:55 schreef Leonos het volgende:
Terug van de huisarts en co.
Eerst 45 minuten gewacht bij de huisarts, enkel voelen, doorgestuurd naar ziekenhuis.
Ziekenhuis 30 minuten zitten wachten op een fotootje, conclusie;
Niks gebroken, zes weken intapen. Zaterdag maar weer stiekem proberen te fietsen
Kijkduin naar Delft is bagger plus dat Very dan al in Den Haag is. Optie 2 is een stuk beter. Als je andere kant opgaat vanuit Rotterdam moet je anders nog een keer door Rotterdam waar je als fietser ook niet op zit te wachten. Door welke stad ook rijden is gewoon teveel een breker.quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:29 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat is wel echt een net kut locatie om te beginnen.
1. Maassluis - HvH - Kijkduin - Delft
2. Om Zoetermeer heen en evt. de Rotte meepakken.
Waarschijnlijk wel maar niet door de afwijking van strava.quote:
Nou, volgens de site van Everesting is het wel 12% elke keer, volgens mij hakt dat er best in, dalen, keren, meteen 12% omhoog, en dat 800xquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:05 schreef ddx het volgende:
Die 2e is nog prima weg om het te doen trouwens, niet eens zoveel km's eigenlijk.
Wanneer ga je de asfaltkant van het kopje doen?quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:05 schreef ddx het volgende:
Die 2e is nog prima weg om het te doen trouwens, niet eens zoveel km's eigenlijk.
Dit. Ik zie het mezelf niet doen. Ik heb er de conditie niet voor en de motivatie niet voor.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:08 schreef Fretwork het volgende:
Everesting is wel sick eigenlijk. Als iemand dat hier ooit doet doe ik wel wat moraalbeklimmingen mee.
Zat toevallig net ff te kijken, je hoeft hem maar 400 keer op te klimmenquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wanneer ga je de asfaltkant van het kopje doen?
370 keer. Eitje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:16 schreef ddx het volgende:
[..]
Zat toevallig net ff te kijken, je hoeft hem maar 400 keer op te klimmen
Plus een stuk of wat plaspauzes en eetpauzesquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
370 keer. Eitje.
Als ik anderhalve minuut per klim (mijn huidige pr is 1.28) reken, diezelfde tijd pak voor de afdaling en keren dan ben je 18.5 uur bezig
Dan is deze weer beter :quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:19 schreef iScream. het volgende:
[..]
Plus een stuk of wat plaspauzes en eetpauzes
Lekker uit elkaar rammelen over de klinkers en kut dalen, nee bedankt, dan liever de asfaltkant waar je met 60 naar beneden kan zonder je zorgen te maken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:22 schreef ddx het volgende:
[..]
Dan is deze weer beter :
http://www.strava.com/segments/5061666
Bovenop pannenkoeken eten.
http://everesting.io/
Estimated Power and Calories Avg. Power @ 12.5 km/h 187 watts
Total Time: 17:21:20
Klinkt al een stuk aanlokkender, al zie ik mezelf dat ook niet doen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
60 keer camerig, is wat minder saai: http://www.klimtijd.nl/beklimming/camerig-west
Volgens mij ben je na afloop ook toe aan andere fiets dan ja.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekker uit elkaar rammelen over de klinkers en kut dalen, nee bedankt, dan liever de asfaltkant waar je met 60 naar beneden kan zonder je zorgen te maken.
Strava segmentje erbij: https://www.strava.com/segments/7007454quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klinkt al een stuk aanlokkender, al zie ik mezelf dat ook niet doen.
Je moet ook nog naar beneden he?quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Strava segmentje erbij: https://www.strava.com/segments/7007454
Stel je hebt 10 minuten per keer nodig, dan ben je dus 600 minuten = 10 uur onderweg.
Edit: Oh, en 2 restaurants en een ijsboer onderweg, dus qua eten zit het wel goed.
Minder vreten bolle dan hoef je ook niet zo veel watt te trappenquote:Op dinsdag 21 april 2015 14:31 schreef ddx het volgende:
En 10u zoals RealBizkit666 denkt :
Total Time 10:02:00
Avg. Power @ 18.5 km/h 297 watts
Eh nee 300W gaat hem niet worden
Je bedoelt met 4 personen en dan elk 25% fietsen en fiets overgeven aan de ander?quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar wellicht leuk om eens samen te proberen? En dan uiteraard zorgen dat er bovenaan, en onderaan vezorging staat.
Misschien, al zou dat wel triest zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:42 schreef iScream. het volgende:
[..]
Je bedoelt met 4 personen en dan elk 25% fietsen en fiets overgeven aan de ander?![]()
Denk overigens dat zoiets regelmatig gebeurt bij dat Everesting, zou 't niet?
Nee, gewoon met een groepje samen 60 keer.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:42 schreef iScream. het volgende:
[..]
Je bedoelt met 4 personen en dan elk 25% fietsen en fiets overgeven aan de ander?![]()
Denk overigens dat zoiets regelmatig gebeurt bij dat Everesting, zou 't niet?
Kan je niet wat van dat spul delen wat jij gebruikt dan?quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:54 schreef ddx het volgende:
Volgens mij gaan er dan echt doden vallen als ik merk hoe sommige mensen half dood in mij wiel zitten na 250km bij rondje IJsselmeer.
Die mensen gaan dan gewoon bocht missen in de afdaling ofzo
Je everest op een klim, niet op een rondje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:59 schreef Gripper het volgende:
Ik zou gewoon 3x het Sella rondje doen, is niet geestdodend en met 3x53 km zit je al over de 9000 hm
OW.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je everest op een klim, niet op een rondje.
Of 5 keer de galibierquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
OW.
Tja, dan toch maar 8x de alpe ja. Ff doorbijten
2x die klim op hawaiiquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of 5 keer de galibier
Je moet het maar willen.
http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=7724quote:
Dacht dat er ook 1 was die tot 4000 meter kwam.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=7724
Deze? 3 keer dus.
http://climbbybike.com/cl(...)a&qryMountainID=8349quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dacht dat er ook 1 was die tot 4000 meter kwam.
Dank u !quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://climbbybike.com/cl(...)a&qryMountainID=8349
Dan nog steeds 3 keer he.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dacht dat er ook 1 was die tot 4000 meter kwam.
2 en een beetje. Neem aan dat je de klim niet af hoeft te maken dan toch?quote:
Even naar de regels gekeken, en je mag hem inderdaad afbreken als je het gehaald hebt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
2 en een beetje. Neem aan dat je de klim niet af hoeft te maken dan toch?
Sowieso een achterlijk fenomeen
En dat is nr 3quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:14 schreef muzas het volgende:
KMC quicklink
Stuk![]()
Bijna op me MUIL
Gelukkig niet ver van huis
Pedaal wéér stuk
Dus moeten ruilen
Lief dagboek
Gefietst
Maar wel woon/werk gefietst dus?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:14 schreef muzas het volgende:
KMC quicklink
Stuk![]()
Bijna op me MUIL
Pedaal wéér stuk
Dus moeten ruilen
Lief dagboek
Gefietst
Nee dinsdag is mn vrije dagquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar wel woon/werk gefietst dus?
Genot he?
Nee. Vooral mentaal niet. Pffff.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klinkt al een stuk aanlokkender, al zie ik mezelf dat ook niet doen.
Volgens mij pakt hij hem enkel over die klimsnelheid hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:03 schreef ddx het volgende:
207 watts ook wel erg lastig, dat is nml inclusief keren en afdalen.
Dus dan moet je iedere klim wel 250W gaan trappen.
En zou juist leuk zijn als Nederlander om het binnen Nederland te doen.
Mijn duurtest doorstaan ze gewoonquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En dat is nr 3![]()
die dingen zijn kut.
Meer makkelijk om te monteren, schoonmaken haal ik het er echt nooit af.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:39 schreef Andyy het volgende:
Maar het is zo makkelijk schoonmaken met die dingen
Het is anders schoonmaken. Moet zeggen dat ik niet meer of minder tijd ben nu ik er geen meer gebruik. En ketting even schoon.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:39 schreef Andyy het volgende:
Maar het is zo makkelijk schoonmaken met die dingen
10 speed.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:42 schreef ddx het volgende:
Hoeveel speed hebben die mensen waar het mis gaat eigenlijk ?
Beide fietsen van mij hebben 10 speed (shimano)
[..]
Meer makkelijk om te monteren, schoonmaken haal ik het er echt nooit af.
Genoeg genoeg, 10,- per gram, noem parkeerplaats dan.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:42 schreef ddx het volgende:
Hoeveel speed hebben die mensen waar het mis gaat eigenlijk ?
Bij mij was het de Shitmanco schakel die brak he?quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En dat is nr 3![]()
die dingen zijn kut.
Jou heb ik nog niet meegenomen in deze telling.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij mij was het de Shitmanco schakel die brak he?
Niet, gebruik die dingen al 5 jaar a 38000 km mtb (bos, strand, modder) en racefiets, nooit hebben ze gefaald!quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En dat is nr 3![]()
die dingen zijn kut.
Ik ben ook een tevreden gebruiker. Altijd mee gereden. Dit was de eerste die faalde, staand op de trappers wegrijden na een kruising...quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Niet, gebruik die dingen al 5 jaar a 30000 km mtb (bos, strand, modder) en racefiets, nooit hebben ze gefaald!
ook nergens last vanquote:Op dinsdag 21 april 2015 16:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met al dat randoneren is de piekbelasting natuurlijk veel minder hoog.
Die richt zich mee op mountainbikes al is dat denk ik wel de beste FM in de buurt van Almelo ja.quote:
Wellicht Meulenkamp in Bornebroek?quote:
Je mag ze toch eiks maar 1x gebruiken?quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb een keer zo'n quicklinkje kapot gehad. Maar die was wat vies en had ik niet goed in elkaar gezet. Eigen schuld dus.
Op die van KMC staat reusable. Maar dan mot je ze wel schoonmakenquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag ze toch eiks maar 1x gebruiken?
24105 nuquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:25 schreef ddx het volgende:
https://www.strava.com/athletes/1084166
Following : 23976
Ik vind 't echt knap dat je dit doet! Nu lekker aan de herstelchocomel?quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:26 schreef Oksel het volgende:
Vandaag klimtijdrit gedaan. Met veel pijn in de benen gestart..
Bekijk mijn rit van 21,5 km op Strava: http://app.strava.com/activities/289681632
Morgen rit van 100km, met na 60km pas een serieuze klim. Hoop tot die tijd in t peloton mee te komen.
lig nu al voor apegapen in bed
Thanks! Nu lekker uitrusten. Morgen half 9 op de fiets, warmrijden.9u volle bak meerijden in peleton.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vind 't echt knap dat je dit doet! Nu lekker aan de herstelchocomel?
Kom je er nog 8500 te kort ofzoquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb het ook eens geprobeerd everesting, niet serieus maar gewoon om te kijken hoe het ongeveer is in het noorden van Nederland. Na 23x de Hondsrug op en neer ben ik maar weer verder gegaan toen had ik 250 hoogtemeters, https://www.strava.com/activities/214147140
Ik zag vanmiddag nog een renner met een witte fiets en een rood pakje met Belga er op in Groningen vlakbij de Ikea. Dat was jij toch niet Tommeke?
Ja dat gaat het hier nooit wordenquote:
Nee, dat was ik niet. Misschien iemand van m'n matties. We gingen om 6u trainen. Ik fiets tegenwoordig op een matzwarte fiets in een groen pakkie meestal.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb het ook eens geprobeerd everesting, niet serieus maar gewoon om te kijken hoe het ongeveer is in het noorden van Nederland. Na 23x de Hondsrug op en neer ben ik maar weer verder gegaan toen had ik 250 hoogtemeters, https://www.strava.com/activities/214147140
Ik zag vanmiddag nog een renner met een witte fiets en een rood pakje met Belga er op in Groningen vlakbij de Ikea. Dat was jij toch niet Tommeke?
Het was al rond 14:00, ik zal er eens op letten volgende keer. Ik kom regelmatig in Groningen midden in de stad nu. Dan fiets ik naar mijn neef kleed daar om eet daar en fiets daarna weer terug. In totaal toch zo'n 60-70 km en doordat het in tweeën is verdeeld is het zo voorbij.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, dat was ik niet. Misschien iemand van m'n matties. We gingen om 6u trainen. Ik fiets tegenwoordig op een matzwarte fiets in een groen pakkie meestal.
Krijg jij nu ook steeds fotos op facebook te zien van mensen die je ontmoet hebt, dat je denkt, was ik er nog maar? Ik heb het nog steedsquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja dat gaat het hier nooit wordenMet een groepje zou zoiets sowieso leuker zijn maar dan eerder in Limburg of rond Arnhem misschien.
Had je maar meer in d1 moeten trainenquote:Op dinsdag 21 april 2015 21:39 schreef Oksel het volgende:
Grootste nadeel van zo'n week is er achter Komen dat je echt een matige renner bent..
Cool! Gewoon een gil geven haha.quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Het was al rond 14:00, ik zal er eens op letten volgende keer. Ik kom regelmatig in Groningen midden in de stad nu. Dan fiets ik naar mijn neef kleed daar om eet daar en fiets daarna weer terug. In totaal toch zo'n 60-70 km en doordat het in tweeën is verdeeld is het zo voorbij.
Ja erg hè, ik heb dat echt nu inderdaad. En nu ook vooral dat ze andere kanten op gaan zoals Japan, Hong Kong, Z-O Azië, na de zomervakantie ga ik weer terug naar school en wil denk ik als het mogelijk is en ik wat kan sparen na de studie misschien wel weer op reis maar dan veel langer en meerdere landen. Ik ben echt jaloers op de mensen die nu allemaal nog aan het reizen zijn. Zodra je terug bent in Nederland is alles bijna direct weer normaal.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Krijg jij nu ook steeds fotos op facebook te zien van mensen die je ontmoet hebt, dat je denkt, was ik er nog maar? Ik heb het nog steeds
Studietijd is wel ideaal ervoor. Veel tijd enzo. En je standaard ligt lager (ik wil nu toch wat meer luxe dan toen ik 17 was en ging backpacken)quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:26 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja erg hè, ik heb dat echt nu inderdaad. En nu ook vooral dat ze andere kanten op gaan zoals Japan, Hong Kong, Z-O Azië, na de zomervakantie ga ik weer terug naar school en wil denk ik als het mogelijk is en ik wat kan sparen na de studie misschien wel weer op reis maar dan veel langer en meerdere landen. Ik ben echt jaloers op de mensen die nu allemaal nog aan het reizen zijn. Zodra je terug bent in Nederland is alles bijna direct weer normaal.
Is het niet vooral het probleem dat je kort geleden nog zo ziek was als een hondt?quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:39 schreef Oksel het volgende:
Grootste nadeel van zo'n week is er achter Komen dat je echt een matige renner bent..
Tof!quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
paar actiefoto's gemaakt vanavond bij de zomeravond competitie.
Luc.Sken deed mee en heb ik een aantal keer op de foto gezet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat gevoel heb ik al jaren. Maar ook als je werkt kun je om de paar jaar nog wel eens wat bijzonders doen qua reizen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Krijg jij nu ook steeds fotos op facebook te zien van mensen die je ontmoet hebt, dat je denkt, was ik er nog maar? Ik heb het nog steeds
Stukmaken is niet moeilijk, heelhouden een kunst.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:14 schreef muzas het volgende:
KMC quicklink
Stuk![]()
Bijna op me MUIL
Pedaal wéér stuk
Dus moeten ruilen
Lief dagboek
Gefietst
onwijs gelul dit want met alleen een beetje mooiweertoeren wat jij doet zou je met de goedkoopste pendalen ook 4 seizoenen gedaan hebben buzzquote:Op woensdag 22 april 2015 04:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Stukmaken is niet moeilijk, heelhouden een kunst.
Ik rij nu al zeker 4 seizoenen met Shimano Dura Ace pedalen (overjarig 139 euries) en nog nooit één centje pijn er aan gehad. Dus de stelling dat goedkoop duurkoop is, blijkt toch op te aan hier.
Hmm ja dat doen ze omdat anders die toerders elke week ketting eraf gaan halen omdat het toch makkelijker poetsen is zo. En daar ist niet voor gemaakt. Knalt die ketting toerder op ze bakkes, ja echt klotedingen die quicklinks zeggen ze dan.quote:KMC 10 speed quicklinks vervang ik dan wel regelmatig, al zegt KMC dat deze meerdere keren gebruikt kunnen worden. Dit in tegenstelling tot die van Sram, die stellen dat je ze na het openen moet vervangen. Zal niet voor niets zijn.
Lekker hoor. Zou ik ook wel willen. Bij een volgende baan zou ik er serieus aan denken om 4x9 te gaan werken dan geen ATV dagen. Dan zou ik wel woensdag vrij nemen denk ik.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee dinsdag is mn vrije dagWerk op de overige dagen eig. teveel uur, maar is wel makkelijker.
Bespreek het nu eens met je werkgever.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekker hoor. Zou ik ook wel willen. Bij een volgende baan zou ik er serieus aan denken om 4x9 te gaan werken dan geen ATV dagen. Dan zou ik wel woensdag vrij nemen denk ik.
Hier is dat niet echt een optiequote:Op woensdag 22 april 2015 07:48 schreef dop het volgende:
[..]
Bespreek het nu eens met je werkgever.
Als je meer dan 2 jaar bij een werkgever werkt heb je het recht om je arbeidsduur te laten aanpassen.
Wie weet ziet hij zelfs ook wel de voordelen.
je hebt ook zat tijd om in de baas zijn tijd hier op fok te lullenquote:
Touchéquote:Op woensdag 22 april 2015 07:50 schreef dop het volgende:
[..]
je hebt ook zat tijd om in de baas zijn tijd hier op fok te lullen![]()
http://www.rijksoverheid.(...)der-gaan-werken.html
Het is hier op de afdeling not done om het te doen. Komt voor het werk niet uit en de manager staat er niet open voor. Kan ik het wel doordrukken maar dat is niet heel handig.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:50 schreef dop het volgende:
[..]
je hebt ook zat tijd om in de baas zijn tijd hier op fok te lullen![]()
http://www.rijksoverheid.(...)der-gaan-werken.html
Graag gedaanquote:Op dinsdag 21 april 2015 23:01 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Tof!
Ging flink harder dan de vorige keer en viel minder stil, twee keer laten lopen en weer aangesloten. In ieder geval een goede training gehad.
Kaas, volgens mij zit jij de laatste weken in een diepe dip van je golfbeweging, ja we hebben het allemaal gelezen en in stilte gegniffeld hoor, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
onwijs gelul dit want met alleen een beetje mooiweertoeren wat jij doet zou je met de goedkoopste pendalen ook 4 seizoenen gedaan hebben buzz
[..]
Hmm ja dat doen ze omdat anders die toerders elke week ketting eraf gaan halen omdat het toch makkelijker poetsen is zo. En daar ist niet voor gemaakt. Knalt die ketting toerder op ze bakkes, ja echt klotedingen die quicklinks zeggen ze dan.
En zo gaat het hele land dus naar de klote! Kijk maar wat er van die Fransen geworden is met hun (rooie) 35 urige werkweek.quote:Op woensdag 22 april 2015 07:48 schreef dop het volgende:
[..]
Bespreek het nu eens met je werkgever.
Als je meer dan 2 jaar bij een werkgever werkt heb je het recht om je arbeidsduur te laten aanpassen.
Wie weet ziet hij zelfs ook wel de voordelen.
Hoe verneuk je ze dan? Ik heb die tangetjes niet maar gebruik een waterpomptang. De mensen die er niet mee om kunnen gaan zijn dezelfde mensen die niet weten hoe een hamer werkt.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kaas, volgens mij zit jij de laatste weken in een diepe dip van je golfbeweging, ja we hebben het allemaal gelezen en in stilte gegniffeld hoor, maar dat terzijde.
Maar geloof me, die PD540 / 5700 pedalen zijn echte baggerzooi. Niet af te stellen en voor je het weet vliegt die veerspanner uit de borging. En mijn mogelijke 14K km in 4 jaar zijn er nog altijd heel wat meer dan waar de ellende bij die van Muzas begon.
En die Quicklinks zijn zonder twee ketting tangetjes zo gemakkelijk te verneuken. Niet door jou natuurlijk, maar wel door iedere dikke toerder.
Gr gr buzz, vertegenwoordiger van firma X die overal rustig op de koffie gaat, beetje babbelen, beetje lunchen, beetje verkopenquote:Op woensdag 22 april 2015 08:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En zo gaat het hele land dus naar de klote! Kijk maar wat er van die Fransen geworden is met hun (rooie) 35 urige werkweek.
Gewoon 50 uur buffelen jonguh, want van werken is nog nooit iemand doodgegaan.
Wanneer je handig met een waterpomp tang bent, kan het wel, maar de kans op een braam is niet ondenkbaar. En denk nou niet dat iedereen een goede WPT in huis heeft.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe verneuk je ze dan? Ik heb die tangetjes niet maar gebruik een waterpomptang. De mensen die er niet mee om kunnen gaan zijn dezelfde mensen die niet weten hoe een hamer werkt.
Ik ken je standpunt buzz, maar is nogal kort door de bocht.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En zo gaat het hele land dus naar de klote! Kijk maar wat er van die Fransen geworden is met hun (rooie) 35 urige werkweek.
Mwah, ander voordeel is dat je niet hoeft te klinken en dus ook nooit een vastzittende schakel hebt. Met die Shimano breekpennen heb ik overigens nog nooit gewerkt.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb het andere quicklinkje nu in mn zadelkoffer gestoken mocht ik ooit mn ketting onderweg breken. Als je het er niet af haalt om schoon te maken zie ik het nut ook niet meer zo van een quiclink. Alleen maar extra onderdeel dat kapot kan gaan.
Ik vond dat er altijd lastig uit zien maar vorige keer gedaan en is echt een fluitje van een cent. De schakel zit ook niet vast volgens mij.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, ander voordeel is dat je niet hoeft te klinken en dus ook nooit een vastzittende schakel hebt. Met die Shimano breekpennen heb ik overigens nog nooit gewerkt.
Ik heb een cheape tangquote:Op woensdag 22 april 2015 08:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je handig met een waterpomp tang bent, kan het wel, maar de kans op een braam is niet ondenkbaar. En denk nou niet dat iedereen een goede WPT in huis heeft.
Moet toegeven dat ik het ook wel met een WPT gedaan heb, en een ruk aan de crank om in te klikken, maar die 2 speciale tangen zijn zo verdomd handig
denk dat ook wel meetelt dat Sram amerikaans is. Als er daar zo een dikke Amerikaan zijn knie schaaft omdat ie zijn quicklink heft gebroken, klaagt ie gelijk de boel aan voor 100miljoen.quote:Op woensdag 22 april 2015 04:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Stukmaken is niet moeilijk, heelhouden een kunst.
Ik rij nu al zeker 4 seizoenen met Shimano Dura Ace pedalen (overjarig 139 euries) en nog nooit één centje pijn er aan gehad. Dus de stelling dat goedkoop duurkoop is, blijkt toch op te aan hier.
KMC 10 speed quicklinks vervang ik dan wel regelmatig, al zegt KMC dat deze meerdere keren gebruikt kunnen worden. Dit in tegenstelling tot die van Sram, die stellen dat je ze na het openen moet vervangen. Zal niet voor niets zijn.
Als ik kano's werkgever was zou ik hem terugdraaien naar een 2 of 3 daagse werkweek, en hem in zijn eigen tijd laten fokken.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of hem gewoon twee keer zoveel werk geven.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als ik kano's werkgever was zou ik hem terugdraaien naar een 2 of 3 daagse werkweek, en hem in zijn eigen tijd laten fokken.
Welkom! En gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 april 2015 09:50 schreef TripleZ het volgende:
Hallo! Ik zal me eens even voorstellen. Ik lurk lees al een poosje mee in deze topics voor onder andere de goede tips.
Ik kom uit Arnhem en rijd sinds een anderhalf jaar regelmatig op de racefiets. Dit jaar gewisseld naar een Canyon en dat bevalt me goed!
Ik moet nog wel een keer met Oksel en Marco D praten over hoe die fietsen/toeren een beetje kunnen combineren met een vriendin en kind, aangezien wij deze zomer gezinsuitbreiding verwachten.![]()
In b4 Kaasplankje: gewoon rijde met je kutjeen in b4 Leonos: lief dagboek
Hoe kan je woon/werk nou haten, gekkie.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:25 schreef Fretwork het volgende:
Woon werk ritje gedaan met een nieuwe route. Zou 2 km minder zijn. Kennelijk kunnen ze on Overijssel geen bordjes plaatsen, want bij werkzaamheden in Hengelo en Enter beide keren compleet de verkeerde kant op gestuurd waarna de bordjes stopten.
Ow ja, en de gemeentelijke hoofdweg van Delden naar Rijssen is een modderpad. In Rijssen staan trouwens überhaupt geen bordjes.
Woon-werk fietsen
Overijssel
Straks terug fietsen door Overijssel (waar je zonder bordjes ook de weg kan vinden omdat elke straat genoemd is naar waar hij heen gaat)![]()
Het is echt belachelijk rustig qua werkquote:Op woensdag 22 april 2015 09:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als ik kano's werkgever was zou ik hem terugdraaien naar een 2 of 3 daagse werkweek, en hem in zijn eigen tijd laten fokken.
Graagquote:Op woensdag 22 april 2015 09:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Of hem gewoon twee keer zoveel werk geven.
Tsja, noem het beestje een naam. Ik teken wel frames maar reken er niet aan. Wat is de definitie van een constructeur?quote:Op woensdag 22 april 2015 09:48 schreef dop het volgende:
Technisch tekenaar , of mag je er ook nog constructeur achter plakken Kano ?
Oksel laat z'n vrouw oppassen en werken en gaat zelf werken, marco dropt de baby bij zijn schoonouders en gaat trainenquote:Op woensdag 22 april 2015 09:50 schreef TripleZ het volgende:
Hallo! Ik zal me eens even voorstellen. Ik lurk lees al een poosje mee in deze topics voor onder andere de goede tips.
Ik kom uit Arnhem en rijd sinds een anderhalf jaar regelmatig op de racefiets. Dit jaar gewisseld naar een Canyon en dat bevalt me goed!
Ik moet nog wel een keer met Oksel en Marco D praten over hoe die fietsen/toeren een beetje kunnen combineren met een vriendin en kind, aangezien wij deze zomer gezinsuitbreiding verwachten.![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 09:50 schreef TripleZ het volgende:
Stalker much?quote:Op woensdag 22 april 2015 09:50 schreef TripleZ het volgende:
Ja, als je het zo leest, is het effe schrikken. Maar ik dacht zo, ik ga een week lang in de Provence fietsen, 60-100 km per dag (afhankelijk van terein en benen) dus dan kan ik op de laatste dag misschien iets geks doen? Dan wel zonder bagage (fiets alleen is al iets van 15 kilo), dus dan moet ik in de buurt van Sault, of Bedoin natuurlijk, een camping pakken de dag te voor, en waarschijnlijk een extra nacht want als ik van die puist afkom ben ik waarschijnlijk gesloopt...ik ben gewoon aan het dagdromen. Als ik het doe kan ik wel minder aan de kust kamperen, en dat zou jammer zijn. En trein+fiets is best een kutcombinatie op sommige trajecten, dus als je verkeerd plant, ben je zo twee dagen bezig om van Zuid Frankrijk thuis te komen, dus ook even zien hoe de route moet gaan.quote:jij????
de mont ventoux???
op de fiets????
Is die tocht wat te vergelijken met AGR qua lastigheid? Wil 'm wel eens met mijn vriendin fietsen, maar die komt net de Keutenberg opquote:Op woensdag 22 april 2015 10:00 schreef Fretwork het volgende:
Niet ir. zijn
Heb echt superveel zin in de Tecklenburger Rundfahrt
Ook een weekendje aant plannen met dezelfde vrienden om richting Vogezen te gaan.
Ik schuif die poten meestal helemaal naar benedenquote:
Uhm, hij is wel pittiger denk ik, en rustiger naar wat ik begrijp. De enige helling stijler dan de Keutenberg zit aan het begin. Verder wel mooie klimmetjes. Wel lekker dat je tijdens de rit (na 75 km) nog kan bepalen welke route je afmaakt. (100, 130, 160)quote:Op woensdag 22 april 2015 10:01 schreef iScream. het volgende:
[..]
Is die tocht wat te vergelijken met AGR qua lastigheid? Wil 'm wel eens met mijn vriendin fietsen, maar die komt net de Keutenberg op
Marco heeft zo'n kinderaanhangertje en haalt de kleine mee op. Maar dat is maar een paar km. Tientallen kilometers zou ik not done vinden.quote:
Zo hoort een foto toch niet man, beetje respect voor je schatje.quote:
Wel goed kijken kano.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Marco heeft zo'n kinderaanhangertje en haalt de kleine mee op. Maar dat is maar een paar km. Tientallen kilometers zou ik not done vinden.
Haha, gewoon lekker met 70 afdalen met die kar erachter toch?quote:Op woensdag 22 april 2015 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Marco heeft zo'n kinderaanhangertje en haalt de kleine mee op. Maar dat is maar een paar km. Tientallen kilometers zou ik not done vinden.
in mijn tijd (20+ jaar geleden) was je constructeur als je er ook rekende.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:53 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, noem het beestje een naam. Ik teken wel frames maar reken er niet aan. Wat is de definitie van een constructeur?
Ik gooi er gewoon zware profielen in en laat het narekenen. Nog nooit gebeurd dat het te zwak wasquote:Op woensdag 22 april 2015 10:12 schreef dop het volgende:
[..]
in mijn tijd (20+ jaar geleden) was je constructeur als je er ook rekende.
maar dat is het pre CAD tijdperk nu is het een boel anders denk ik.
mooiquote:Op woensdag 22 april 2015 09:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Te mooi om niet op terug te komen Kaas
[..]
Ja, als je het zo leest, is het effe schrikken. Maar ik dacht zo, ik ga een week lang in de Provence fietsen, 60-100 km per dag (afhankelijk van terein en benen) dus dan kan ik op de laatste dag misschien iets geks doen? Dan wel zonder bagage (fiets alleen is al iets van 15 kilo), dus dan moet ik in de buurt van Sault, of Bedoin natuurlijk, een camping pakken de dag te voor, en waarschijnlijk een extra nacht want als ik van die puist afkom ben ik waarschijnlijk gesloopt...ik ben gewoon aan het dagdromen. Als ik het doe kan ik wel minder aan de kust kamperen, en dat zou jammer zijn. En trein+fiets is best een kutcombinatie op sommige trajecten, dus als je verkeerd plant, ben je zo twee dagen bezig om van Zuid Frankrijk thuis te komen, dus ook even zien hoe de route moet gaan.
Dop en Iscream zijn niet de enige rukkers die graag een fiets zien.quote:
Ik zie dat je de CF hebt, pas je wel op dat je je bovenbuis niet stukknijpt?quote:
Overgedimensioneerd ontwerpen... Cursusje Lean voor kano!quote:Op woensdag 22 april 2015 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik gooi er gewoon zware profielen in en laat het narekenen. Nog nooit gebeurd dat het te zwak was![]()
Laat mij geen fiets ontwerpen want dan komt je niet meer onder de 100 kilo
zo iets nooit achter je Ultimate cf sl hangen , dat overleeft hij niet, rijd ook kut trouwensquote:Op woensdag 22 april 2015 10:03 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Volgens mij fietste Robert Gesink daar ook wel eens mee, inderdaad een idee!
Er wordt niet gerukt op foto's van mijn fietsquote:Op woensdag 22 april 2015 10:16 schreef dop het volgende:
[..]
Dop en Iscream zijn niet de enige rukkers die graag een fiets zien.
Maar hier mag je mee aankomen , helemaal niks mis mee
Dat maak jij ervanquote:Op woensdag 22 april 2015 10:18 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Er wordt niet gerukt op foto's van mijn fiets![]()
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 april 2015 09:50 schreef TripleZ het volgende:
Offshore he? En ik heb bijvoorbeeld een driptray met een 2" aansluiting. Dan moet ik al minimaal een balk van 200 om de flens vast te lassen.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Overgedimensioneerd ontwerpen... Cursusje Lean voor kano!
Waarom niet? Marco doet dat af en toe en zijn frame is nog heel, al heeft die geen canyon maar chinabike.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:18 schreef dop het volgende:
[..]
zo iets nooit achter je Ultimate cf sl hangen , dat overleeft hij niet, rijd ook kut trouwens
met Captain Fabulois in het topic weet je maar nooitquote:Op woensdag 22 april 2015 10:18 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Er wordt niet gerukt op foto's van mijn fiets![]()
quote:Op woensdag 22 april 2015 10:20 schreef MarcoD het volgende:
erder moet ik van vriendin ook af en toe fietsen omdat ik anders niet te pruimen ben
Boven komen moet iedereen wel lukken toch? Of je dat in KOM tijd doet of dat het een dagtaak is, is een tweedequote:Op woensdag 22 april 2015 10:22 schreef dop het volgende:
[..]
met Captain Fabulois in het topic weet je maar nooit
stoer plan van hem om de ventoux te gaan doen , maar zou ik wel wat meer voor trainen
de racefiets en zeker z'n licht raspaardje is niet gemaakt om op die manier krachten op te vangen.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom niet? Marco doet dat af en toe en zijn frame is nog heel, al heeft die geen canyon maar chinabike.
Ja dat is een ander verhaal dan inderdaad.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Offshore he? En ik heb bijvoorbeeld een driptray met een 2" aansluiting. Dan moet ik al minimaal een balk van 200 om de flens vast te lassen.
Laatst moest ik een minimale hoogte van 150 mm in m'n lekbak hebben. UNP 300 als framebalken in een installatie die 900 kg weegt![]()
Wel de goedkoopste en netste oplossing
Denk dat er genoeg volk op de wereld is waarvan het hart het begeeft voor de top hoor.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Boven komen moet iedereen wel lukken toch? Of je dat in KOM tijd doet of dat het een dagtaak is, is een tweede
Gesink heeft dat ding vooral achter de mtb of zelfs de fatbike hangen.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:27 schreef dop het volgende:
[..]
de racefiets en zeker z'n licht raspaardje is niet gemaakt om op die manier krachten op te vangen.
Je voelt het ook in de bochten en met remmen.
ik heb met diverse karren gereden en achter de racer is dat echt het minst comfortabel.
Tuurlijk, als je een vette amerikaan op een fiets zet en zegt dat hij naar boven moet dan red hij het niet. Maar iemand als cap fab? Ik heb er wel vertrouwen in hoor. Zware fiets en zwaar lichaam, maar hij is het fietsen wel gewend.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat er genoeg volk op de wereld is waarvan het hart het begeeft voor de top hoor.
Zelfs 26 km naar zn werk fietsen kan hij al maanden mee bezig zijn.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je een vette amerikaan op een fiets zet en zegt dat hij naar boven moet dan red hij het niet. Maar iemand als cap fab? Ik heb er wel vertrouwen in hoor. Zware fiets en zwaar lichaam, maar hij is het fietsen wel gewend.
Tijdloos hequote:Op woensdag 22 april 2015 10:42 schreef Questular het volgende:
Veel zwart witte fietsen, waar zijn de fleurige kleurtjes gebleven
Bij de duurdere merkenquote:Op woensdag 22 april 2015 10:42 schreef Questular het volgende:
Rose Cube Focus Trek allemaal goedkoop en kleur, om er enkele te noemen.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bij de duurdere merken
Ik zou nu ook voor een Canyon gaan, terwijl ik normaal kleurige fietsen mooier vind.
quote:Op woensdag 22 april 2015 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die al beter, maar dat vind ik weer minder mooi dan een Wilier, Pinarello etc. Uiteindelijk blijft het afwegen tussen looks, prijs en kwaliteit.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Rose Cube Focus Trek allemaal goedkoop en kleur, om er enkele te noemen.
Zeker Cube. Heeft naam suf te zijn maar vind die fietsen er vaak best netjes uitzien met kleurdetails die terug komen in wielen en zadels bijvoorbeeld.
Je kan ook nog scandium toevoegen.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen een nieuw materiaal gezien waar je een fiets uit kan maken.
Ik heb tot nu toe houten, bamboe, carbon, aluminium, titanium en stalen fietsen gezien. Ik kan nu ook magnesium aan het rijtje toevoegen.
Prijs kwaliteit kom je niet snel in Italie uit nee.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die al beter, maar dat vind ik weer minder mooi dan een Wilier, Pinarello etc. Uiteindelijk blijft het afwegen tussen looks, prijs en kwaliteit.
Dat is goed licht...quote:Op woensdag 22 april 2015 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen een nieuw materiaal gezien waar je een fiets uit kan maken.
Ik heb tot nu toe houten, bamboe, carbon, aluminium, titanium en stalen fietsen gezien. Ik kan nu ook magnesium aan het rijtje toevoegen.
Volgens mij werd er al met magnesium geexperimenteerd nog voor carbon zn intrede deed.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is goed licht...
Ik wacht wel op carbon nanotubes.
http://www.konabikeworld.com/08_tech_scandium.htmquote:Op woensdag 22 april 2015 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan ook nog scandium toevoegen.
Grafeen?quote:Op woensdag 22 april 2015 11:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is goed licht...
Ik wacht wel op carbon nanotubes.
Die Italiaanse fietsen zijn bijna allemaal lelijk, zwaar en duur. Maar schijnbaar hebben die merken 'gevoel' oid.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Prijs kwaliteit kom je niet snel in Italie uit nee.
Voor de looks ook niet maar dat is persoonlijk
quote:Op woensdag 22 april 2015 11:03 schreef ratatat het volgende:
[..]
Die Italiaanse fietsen zijn bijna allemaal lelijk, zwaar en duur. Maar schijnbaar hebben die merken 'gevoel' oid.
quote:Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij werd er al met magnesium geexperimenteerd nog voor carbon zn intrede deed.
Zal niet voor niets zijn dat kano er nu pas van hoort.
Opgerold grafeen ja.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.konabikeworld.com/08_tech_scandium.htm
Ze gebruiken daar een aluminiumlegering met scandium. Dus niet zuiver scandium.
[..]
Grafeen?
Zoals een vriend van me, die heeft een specialized met echt ruk afmontage. MAAR HET IS WEL SPECIALIZED DUS EEN GOEDE FIETSquote:Op woensdag 22 april 2015 11:08 schreef Questular het volgende:
Volgens mij heb ik een Italiaan (Carrera) niet zwart wit en die was absoluut niet duurEn waar ik hem gekocht heb stonden ook genoeg betaalbare Williers etc
Zeker met sora of 105 'mix' en een stel zwabberwielen.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:08 schreef Questular het volgende:
Volgens mij heb ik een Italiaan (Carrera) niet zwart wit en die was absoluut niet duurEn waar ik hem gekocht heb stonden ook genoeg betaalbare Williers etc
Denk dat hij op salden doelt en die heeft wel nog wat williers uit 2007 staan voor weinig idd.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoals een vriend van me, die heeft een specialized met echt ruk afmontage. MAAR HET IS WEL SPECIALIZED DUS EEN GOEDE FIETS
Waarschijnlijk kan je voor de prijs van die williers een duitse eenheidsworst kopen die qua afmontage net even wat beter is.
http://www.salden.nl/nl/f(...)ina-ultegra-mix.htmlquote:Op woensdag 22 april 2015 11:13 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zeker met sora of 105 'mix' en een stel zwabberwielen.
Als je viesdik of allroundfit bent zoals ik sleep je al genoeg gewicht mee, dat beetje extra wat je meesleept met een iets zwaarder frame is wat mij betreft verwaarloosbaarquote:Op woensdag 22 april 2015 11:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat hij op salden doelt en die heeft wel nog wat williers uit 2007 staan voor weinig idd.
Maar ja kan je net zo goed een canyon kopen en 2 stoeptegels om je frame hangen.
Italiaan met shimancoquote:Op woensdag 22 april 2015 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
http://www.salden.nl/nl/f(...)ina-ultegra-mix.html
zoiets bv, geen idee of het allemaal goed spul is maar zo te zien hoeft het niet veel te kosten
Zitten een hoop noname/tiagra spullen op zoals de crank, ketting, cassette en remmenquote:Op woensdag 22 april 2015 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
zoiets bv, geen idee of het allemaal goed spul is maar zo te zien hoeft het niet veel te kosten
Dat is zeker zo. Al is er meer voordeel dan alleen gewicht met betere groepen/onderdelen.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je viesdik of allroundfit bent zoals ik sleep je al genoeg gewicht mee, dat beetje extra wat je meesleept met een iets zwaarder frame is wat mij betreft verwaarloosbaar
STI: Shimano Ultegra 6700quote:Op woensdag 22 april 2015 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
De mijne is cherry red.quote:Op woensdag 22 april 2015 10:42 schreef Questular het volgende:
Niks aan gelogen toch? Eerlijker dan rode druiven sap met 80% witte druiven.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:18 schreef ratatat het volgende:
[..]
STI: Shimano Ultegra 6700
Achterderailleur: Shimano Ultegra 6700
Voorderailleur: Shimano 5700
Crankset: Shimano FC-R565 50/34
Remmenset: Shimano BR451L
Cassette: CS4600
Ketting: CS4601
En dat heet dan ultegra 'mix'
Volgens mij is dit het recreatief wielrentopic, en kun je dat best met zo een fiets doen of niet?quote:Op woensdag 22 april 2015 11:18 schreef ratatat het volgende:
[..]
STI: Shimano Ultegra 6700
Achterderailleur: Shimano Ultegra 6700
Voorderailleur: Shimano 5700
Crankset: Shimano FC-R565 50/34
Remmenset: Shimano BR451L
Cassette: CS4600
Ketting: CS4601
En dat heet dan ultegra 'mix'
Zeg niet dat je er niet op kan fietsen. Alleen kan je zoveel beter krijgen voor dat geld.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het recreatief wielrentopic, en kun je dat best met zo een fiets doen of niet?
Niet iedereen fiets hier met de beste spulletjes om zo soignee mogelijk zn strava kuddo's te verzamelen. Ik fiets zo af en toe en lekker rondje hier en kan dat prima met zo een fiets
Voel je ook in het rijgedrag natuurlijk. En het gaat voor een gehele fiets al snel om wat meer dan een paar gram.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je viesdik of allroundfit bent zoals ik sleep je al genoeg gewicht mee, dat beetje extra wat je meesleept met een iets zwaarder frame is wat mij betreft verwaarloosbaar
Inderdaadquote:Op woensdag 22 april 2015 11:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Mijn Carrera is een 105/Ultergra mix, niks mis mee.
Hierquote:Op woensdag 22 april 2015 10:42 schreef Questular het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe groep erop ja, incl crank. Twee losse 5700 shifters vond ik te duur, vooral omdat het een oudere groep was. Dus dan maar een nieuwe groep erop geplemptquote:Op woensdag 22 april 2015 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
Wat heb je met je crank gedaan?
Toch een geheel nieuwe groep?
Ja, dat stond eigenlijk op de lange termijn upgrades. Maar dit + helm goed dragen = extra soignee punten?quote:Op woensdag 22 april 2015 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
Zwarte kabels vind ik wel mooier ook. En die crank is zo een stuk rustiger.
quote:Op woensdag 22 april 2015 11:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hier
En voor de liefhebber, zoek de verschillen. M'n upgrades blijven maar doorgaan, dit keer een soort van
onvrijwilliigWat een heerlijk fietsjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Geen rode sticker geplakt bij je ventiel.. -1 soignee puntquote:Op woensdag 22 april 2015 11:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, dat stond eigenlijk op de lange termijn upgrades. Maar dit + helm goed dragen = extra soignee punten?
Jahoor.quote:Op woensdag 22 april 2015 11:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, dat stond eigenlijk op de lange termijn upgrades. Maar dit + helm goed dragen = extra soignee punten?
[..]
Hier
En voor de liefhebber, zoek de verschillen. M'n upgrades blijven maar doorgaan, dit keer een soort van
onvrijwilliigvan 10 naar 11 speedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
[..]
Hier
onvrijwilliigZo'n nieuwere crank is wel een stuk mooier. Versnellingskabels lopen binnenlangs als ik het goed zie? Dan heb je een iets modernere versie van mijn fiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenkabeltje van frame naar achterrem iets te lang?![]()
Ik heb ze bij Rose ooit opgepikt. Dacht iets van 7,50 per stuk. En door de plastic ommanteling beschadig je ook nooit wat. Je voelt je gewoon een echte FM met goed gereedschap. Net zoiets als een derde handje, niet echt nodig maar wel verdomd gemakkelijk om zonder vloeken remmen af te stellen.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb een cheape tang![]()
Die tangetjes wil ik ook nog wel hoor, omdat het toch makkelijker is. Koop ze wel een keer in de aanbieding. Heb ze niet per se nodig.
Wippermann was wel de eerste die een goede vervangingsketting voor die originele, en hard slijtende, Campa 10 speed kettingen leverde.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:20 schreef Gripper het volgende:
Hm, die heb ik nog nooit gezien. Maar ook ik ben een tevreden KMC en Sram sluitschakelgebruiker. En heb ook al mn tandjes nog (ook al vond de tandarts onlangs dat ik best 2 verstandskiezen kan inleveren, dus dat gaat binnenkort veranderen)
Hoe zijn die wippermann kettingen eigenlijk? Ze zijn flink duur, maar zijn ze ook beter dan KMC of Sram?
[..]
Hier
onvrijwilliigSmaakvolle fiets Andy! Al vind ik de rode banden to much. Denk dat een paar gele wangen hem ook goed zullen staan! Stuurpen (bijna) op het balhoofd maakt een fiets altijd een stuk mooier. Je kan een fiets nog zo mooi afmonteren, maar als er 2-3cm spacers op zitten, wordt het imo nooit echt 100%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Goeie wielen! Uiteraard, want die heb ik ook, alleen dan nog met de rode naaf uitvoering.quote:
Website Hopmans:quote:Op woensdag 22 april 2015 10:19 schreef iScream. het volgende:
Ik zoek nog een betaalbare momentsleutel, geen zin om 80 euro voor zo'n ding te betalen. Iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |