quote:Tja als de kad van iemand anders in jouw tuin loopt. Moet je dat beest maar bij je houden
quote:Wel een goed schot hoor
quote:Oja kut katten zijn heilig hier inderdaad.
quote:Je moet die beesten nadat ze dood zijn gewoon zonder ceremonie in een plastic zak in de container dumpen, en niet vol trots op internet zetten wat je gedaan hebt. Dan weet je gewoon dat je dit soort reacties gaat krijgen.
quote:Ach ja, dat is de natuur.
quote:Primitieve reacties weer van de dierenliefhebbers.
quote:Vind ik wel terecht, eigenaren van huisdieren moeten er zorg voor dragen dat het huisdier in huis of op hun eigen terrein blijft.
quote:Ze heeft dus wat nestjes kittens voorkomen. Ik zie het probleem niet.
quote:Inderdaad, die verheerlijking van huisdieren.![]()
quote:Dierenliefhebbers zijn nog enger dan radicale moslims.
quote:Beesten zijn erg nuttig. Ze voeden ons, ze helpen blinden en getraumatiseerden, ze bewaken ons etc. Maar huisbeesten zitten anderen alleen maar in de weg en zijn slecht voor mens en milieu. Eentje minder is toch geen ramp?
quote:Roofdier m'n reet. Het is een huiskat, geen tijger. Die kat zou niet eens bestaan als jij hem niet wilde hebben. Een kat is gewoon een stuk bewegend meubilair.
quote:Mooi zo. Er was toch al een overschot aan katten, gezien de dalende vogelpopulatie.
Ik mag hopen dat er nog een aantal katten afgeschoten worden.
quote:Ik zou ook beginnen met de meest hopeloze dieren... Katten.
Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die niet weg zijn van katten, maar ik kan er gewoon écht niet bij dat mensen het helemaal oké vinden dat een huiskat, dus een kat die van iemand is, en waar van gehouden wordt, afgeschoten wordt.quote:Je moet zo'n kat gewoon eens een keer goed raken met een schoen, of nog beter een klomp, dan komen ze niet meer terug.
-Of is het gewoon stoer doen op een forumquote:Joh, moet ik even medelijden gaan hebben met de eigenaren van een kat op een ander continent?
Wat is het alternatief dan? De hele dag lopen janken om een kat op een ander continent?quote:Joh, moet ik even medelijden gaan hebben met de eigenaren van een kat op een ander continent?
Of, als je niks fatsoenlijks te zeggen hebt, gewoon niet reageren?quote:Op maandag 20 april 2015 11:21 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan? De hele dag lopen janken om een kat op een ander continent?
Je kan bv ook gewoon zeggen/denken 'wat erg' of gewoon niks zeggen en verder gaan met je leven ipv van roepen hoe geweldig het wel niet is dat dit is gebeurd.quote:Op maandag 20 april 2015 11:21 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan? De hele dag lopen janken om een kat op een ander continent?
quote:Op maandag 20 april 2015 11:22 schreef Vanillekwark het volgende:
Of, als je niks fatsoenlijks te zeggen hebt, gewoon niet reageren?
Cynisme is oké.quote:Op maandag 20 april 2015 11:23 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Je kan bv ook gewoon zeggen/denken 'wat erg' of gewoon niks zeggen en verder gaan met je leven ipv van roepen hoe geweldig het wel niet is dat dit is gebeurd.
Dat vind ik dan ook walgelijke reacties.quote:Op maandag 20 april 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Doet me hieraan denken:
[ afbeelding ]
Is ook zo. Maar dat komt omdat het reacties zijn van mensen die zo dom zijn dat ze het echt menen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook walgelijke reacties.
Ik denk dat je het verder niet zozeer in ''de psyche'' moet zoeken, gewoon domme mensen die icm internet denken dat ze alles maar kunnen roepen...quote:Op maandag 20 april 2015 11:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook walgelijke reacties.
En een lezer moet van elke user maar het IQ weten, om de reactie juist in te schatten?quote:Op maandag 20 april 2015 11:26 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar dat komt omdat het reacties zijn van mensen die zo dom zijn dat ze het echt menen.
Merendeel zal wel uit de lagere sociale klassen komen. Helaas zitten daar niet de helderste lichten bij. Laten we ze maar dom noemen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Doet me hieraan denken:
[ afbeelding ]
Damn.quote:Op maandag 20 april 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Doet me hieraan denken:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Context is alles.quote:Op maandag 20 april 2015 11:27 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
En een lezer moet van elke user maar het IQ weten, om de reactie juist in te schatten?
Idd, wat je op Fok onder een ironische username post is anders dan wat je onder je eigen kampernaam op een Vol=Vol fb pagina post.quote:Op maandag 20 april 2015 11:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Damn..
Het forum is nog redelijk anoniem (zo anoniem als je het zelf maakt), dus kun je lekker stoer rondroepen wat je wil... Maar om nou zulke reacties te posten op Facebook, waar je totaal niet anoniem op bent... Dan meen je het gewoon (even daargelaten dat het ronduit dom is).
Aangezien dat natuurlijk onmogelijk is, en jij dat ook vast wel snapt, kom je gewoon heel dom over als je geweld richting dieren goedkeurt of zelfs aanmoedigt.quote:
Inderdaad, geweld tegen dieren is niet goed te praten.quote:Op maandag 20 april 2015 11:29 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Aangezien dat natuurlijk onmogelijk is, en jij dat ook vast wel snapt, kom je gewoon heel dom over als je geweld richting dieren goedkeurt of zelfs aanmoedigt.
Jijquote:Op maandag 20 april 2015 11:30 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Inderdaad, geweld tegen dieren is niet goed te praten.
Daarom moeten alle dierenbeulen lijfstraffen krijgen. En pedofielen moeten onverdoofd gecastreerd.
Volgens mij beseffen die mensen helemaal niet dat het daar niet anoniem is.quote:Op maandag 20 april 2015 11:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Damn..
Het forum is nog redelijk anoniem (zo anoniem als je het zelf maakt), dus kun je lekker stoer rondroepen wat je wil... Maar om nou zulke reacties te posten op Facebook, waar je totaal niet anoniem op bent... Dan meen je het gewoon (even daargelaten dat het ronduit dom is).
Precies, en alle moslims zijn toch maar geitenneukers en schapenmoordenaars en dierenbeulen dus is het alleen maar goed dat ze verzuipen met hun bootjequote:
Oke, laat ik het zo eens proberen.quote:Op maandag 20 april 2015 11:31 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Precies, en alle moslims zijn toch maar geitenneukers en schapenmoordenaars dus is het alleen maar goed dat ze verzuipen met hun bootje
het is een dunne lijn jaquote:Op maandag 20 april 2015 11:32 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind de psyche van dierenliefhebbers die het liefst hebben dat mensen die een dier wat aandoen aan de hoogste boom opgehangen moeten worden interessanter.
Het leven (en dus ook het internet) kent verschillende gradaties van ironie die passen bij verschillende situaties. Facebook is 'echter' dan fok.quote:Op maandag 20 april 2015 11:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Oke, laat ik het zo eens proberen.
Op dat plaatje zegt ene Martijn van Dijk: "Voor elke dode neem ik een biertje joepie". Dit vind jij (terecht) verwerpelijk.
Stel, Martijn van Dijk zou exact hetzelfde ook op FOK! posten, onder de gebruikersnaam Vanillekwark, is het dan minder verwerpelijk? Ik vind dat maar een vreemde logica.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |