Dit ja!quote:Op zondag 19 april 2015 20:46 schreef Murmeli het volgende:
Balen zeg, Artoo!
Wel heel knap om a) door te gaan; b) maar 10 min te verliezen en c) toch moed te houden voor de toekomst.
Aan karakter ontbreekt het niet, dat komt wel goed met sub 1.50!
quote:Op zondag 19 april 2015 20:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Fotooooos
https://plus.google.com/p(...)/6139519951526867297
Hoplahopla! Tempoooootje! Goed zeg!quote:Op zondag 19 april 2015 21:14 schreef MaleDuck het volgende:
Balen R2!
En leuke foto's!
En ik zelf net voor het eerst weer een ekte interval gedaan, 10 x 400 met 300m rust...
Er zat buskruit in mn benen volgens mij... garmin piepte elke keer: slow down! whoops... maar wel lekker soepel gelopen...
https://www.endomondo.com/workouts/506341043/2924303
mooie foto!quote:Op zondag 19 april 2015 21:26 schreef Corniel het volgende:
Hele mooie foto's! Leuk geweest ook, zo te zien.
Zelf uitgelopen over de Veluwe, begeleid door mijn liefste op de fiets:
[ afbeelding ]
En Jero_nemo is knettergek. Opsluiten en nooit meer loslaten, zeker niet om te rennen...
SPOILER: Ga ik het met 14km naar een marathon schema lopen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!
quote:Op zondag 19 april 2015 21:56 schreef mosselmossel het volgende:
Jammer, ik dacht dat je met genoeg quinoa en amandelen eten zomaar een marathon kon lopenSPOILER: Ga ik het met 14km naar een marathon schema lopen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Coolquote:Op zondag 19 april 2015 20:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Fotooooos
https://plus.google.com/p(...)/6139519951526867297
Tss, natuurlijk niet. Daar moet minstens nog een handje chiazaad, gojibessen en açaibessen bij.quote:Op zondag 19 april 2015 21:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jammer, ik dacht dat je met genoeg quinoa en amandelen eten zomaar een marathon kon lopen
Echt hè? Waarom geilen zo veel hardlopers op dat soort vogelvoer?quote:Op zondag 19 april 2015 22:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Tss, natuurlijk niet. Daar moet minstens nog een handje chiazaad, gojibessen en açaibessen bij.
quote:Op zondag 19 april 2015 21:56 schreef mosselmossel het volgende:
Mossel, ik hou van je.SPOILER: Ga ik het met 14km naar een marathon schema lopen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, gelukkig nietquote:Op zondag 19 april 2015 22:07 schreef steffelonio het volgende:
Is de ekiden alleen rondjes op de baan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.
Nee, je loopt op de weg in het Kralingse bos een stuk heen en terug. Start/finish en wisselpunten zijn bij de atletiekvereniging.quote:Op zondag 19 april 2015 22:07 schreef steffelonio het volgende:
Is de ekiden alleen rondjes op de baan?
Omdat veel van die hardlopers het hardlopen als een, zoals jij zegt, religie zien. Daar hoort dat gezonde voer blijkbaar bij. Dat staat in hun bijbel.quote:Op zondag 19 april 2015 22:09 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Echt hè? Waarom geilen zo veel hardlopers op dat soort vogelvoer?
ik denk dat veel hardlopers zich die religie door de moderne maatschappij laten opdringen!quote:Op zondag 19 april 2015 22:13 schreef wyccie het volgende:
[..]
Omdat veel van die hardlopers het hardlopen als een, zoals jij zegt, religie zien. Daar hoort dat gezonde voer blijkbaar bij. Dat staat in hun bijbel.
Des te meer spareribs voor mij, ha.
Vanwege deze alinea in je betoog:quote:Op zondag 19 april 2015 22:10 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Waarom? Wel lief van je hoor! Maar benieuwd waarom
quote:Verder was ik niet zo te spreken over de hoofdstukken over eten, chi-running en 'door hardlopen wordt het leven beter'-verhalen. Ik heb immers niks met quinoa, amandel en andere tropische rare dingen eten, ook niet met raar lopen en ik wordt altijd kriegel van mensen die doens alsof lopen een soort religie is.
Ja, ik!quote:Op zondag 19 april 2015 22:21 schreef SiIk het volgende:
Je hebt van die mensen die doordeweeks even vergeten dat ze gelovig zijn, maar eens per week op zondag toch een uurtje in de kerk doorbrengen.
Hoeveel van die hardlopers zouden er zijn? Vast ook bergen
Maar aanpassingen zijn prima, daar ageer ik ook niet tegen, dat doe ik zelf ook. Ik wordt altijd alleen wel een beetje kriegel van mensen die ineens allemaal vogel- of konijnenvoer moeten. En als ze dat alleen maar zelf zouden moeten, maar van die mensen moeten andere mensen dat ook ineens. En dat is een nare eigenschap.quote:Op zondag 19 april 2015 22:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
voor mij is hardlopen geen religie maar wel degelijk een levensstijl geworden met de daarbij horende "aanpassingen"
Hoezo?quote:Op zondag 19 april 2015 22:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik!
(Als de wielrengoden met mij zijn)
Maar je loopt wel wat vaker dan eens per week een uurtjequote:Op zondag 19 april 2015 22:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, ik!
Ik eet heel gezond, tenzij ik taart, koekjes, chips of kapsalon eet en tenzij ik heel veel alcohol drink
Nu Zwolle voorbij is, ga ik morgen de administratie bijwerken voor Rotterdam. Dan post ik ook wel een lijstje.quote:
Er wordt weleens gezegd dat je 2x moet lopen om op conditie te blijven en minstens 3x om vooruit te komen. Maar ligt er ook aan wat voor trainingen je doet en wat je basisconditie en huidige conditie is.quote:Op zondag 19 april 2015 22:30 schreef SiIk het volgende:
[..]
Maar je loopt wel wat vaker dan eens per week een uurtje
Hoeveel zou je eigenlijk moeten lopen om op conditie te blijven, en niet per se beter te worden?
Ik zat trouwens net eens naar m'n trainingen van vorig jaar juni te kijken, wat belabberd zeg. Als ik zo doorga als nu moet ik over 2 weken ofzo wel weer op niveautje Ekiden 2014 zitten.
Heb deze maand tot nu toe precies even veel kilometers gelopen als maart 2014
yup... !!quote:Op zondag 19 april 2015 22:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar aanpassingen zijn prima, daar ageer ik ook niet tegen, dat doe ik zelf ook. Ik wordt altijd alleen wel een beetje kriegel van mensen die ineens allemaal vogel- of konijnenvoer moeten. En als ze dat alleen maar zelf zouden moeten, maar van die mensen moeten andere mensen dat ook ineens. En dat is een nare eigenschap.
Chips en bier!quote:Op zondag 19 april 2015 22:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
yup... !!
gelukkig hebben mijn hardloopvriend(innen) die rare en nare eigenschap niet en hebben we heerlijk fout voer zitten schransen en bier zitten drinken na de Wanaka Marathon
quote:
En nu heb ik honger! Thanksquote:Op zondag 19 april 2015 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
en vieze, vette broodjes hamburgers en pizza!
Hmm, vind 2x nog best wel als veel klinken daarvoor. Maar het zal inderdaad ook van de omstandigheden afhangen. Als je nu 5 keer per week loopt heeft naar 1 of 2x gaan natuurlijk een heel ander effect dan als je van 3x per week afkomt.quote:Op zondag 19 april 2015 22:32 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Er wordt weleens gezegd dat je 2x moet lopen om op conditie te blijven en minstens 3x om vooruit te komen. Maar ligt er ook aan wat voor trainingen je doet en wat je basisconditie en huidige conditie is.
quote:
Klinkt wel plausibel.quote:Op zondag 19 april 2015 22:32 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Er wordt weleens gezegd dat je 2x moet lopen om op conditie te blijven en minstens 3x om vooruit te komen. Maar ligt er ook aan wat voor trainingen je doet en wat je basisconditie en huidige conditie is.
Bedankt! Ben ook echt trots op mijn zus, dat heeft ze goed gedaan. Voor haar de eerste sport in een jaar of 20, dus extra goed.quote:Op zondag 19 april 2015 22:28 schreef wyccie het volgende:
Schanulleke, snelle tijd. Die 11 seconden zijn voor een volgende keer.
Leuk dat je je zus ook aan het lopen hebt gekregen.
Ik heb mijn zusje en haar vriend ook aan het rennen gezet. Haar vriend heeft in Haarzuilens zijn eerste loop gedaan, en haalde mij in.Zij ook, maar ik wist dat zij sowieso sneller is.
Valt best meequote:Op zondag 19 april 2015 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt wel plausibel.
Met 1 keer per week iets doen schiet je helemaal niks op denk ik.
Dat was dan ook de vraagquote:Op zondag 19 april 2015 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt wel plausibel.
Jammer genoeg kom ik er niet echt aan toe om vaker me op het lopen te focussen, maarja je moet keuzes maken.
Jij hebt dan ook al heel veel training vooraf gedaan en als je dan even rustig aandoet hersteld je lichaam gewoon weer iets meer en krijg je dus supercompensatie. Waardoor je die PR's kon lopen. Als je te lang weken van 1 training loopt worden je tijden vanzelf weer wat minder.quote:Op zondag 19 april 2015 23:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Valt best meeSommige weken kom ik maar 1 keer aan trainen toe. De meeste weken 2 keer, max. Juist in deze weken heb ik ook PR's op de Halve marathon gelopen. Ligt er denk ik ook hoe effectief je traint.
En toch... Doordat ik heb gemerkt dat mijn trainingsbelastbaarheid beperkt is, als ik meerdere keren per week train ben ik gevoelig voor scheenbeenklachten, train ik doorgaans maar 1x per week. Heel soms een korte periode 2x per week. Dit heb ik toch weten uit te bouwen naar HM-afstanden, en ik zie nog steeds progressie. Het laatste jaar zeker. Het is allemaal niet optimaal, maar het kan dus wel. Uithoudingsvermogen en snelheid blijft toenemen. Ik probeer wel soms wat versnellingen op te nemen in mijn trainingen en beweeg verder ook wel veel.quote:Op zondag 19 april 2015 22:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt wel plausibel.
Jammer genoeg kom ik er niet echt aan toe om vaker me op het lopen te focussen, maarja je moet keuzes maken.
Same here. Meestal 1 tempotraining op de baan, 1 lange duurloop en 1 of 2 keer krachttrainen, maar echt niet meer. En nee, dat doe ik al langere tijd, ik kom niet aan meer trainingen toe met mijn baan + reistijd.quote:Op zondag 19 april 2015 23:45 schreef indepoeier het volgende:
[..]
En toch... Doordat ik heb gemerkt dat mijn trainingsbelastbaarheid beperkt is, als ik meerdere keren per week train ben ik gevoelig voor scheenbeenklachten, train ik doorgaans maar 1x per week. Heel soms een korte periode 2x per week. Dit heb ik toch weten uit te bouwen naar HM-afstanden, en ik zie nog steeds progressie. Het laatste jaar zeker. Het is allemaal niet optimaal, maar het kan dus wel. Uithoudingsvermogen en snelheid blijft toenemen. Ik probeer wel soms wat versnellingen op te nemen in mijn trainingen en beweeg verder ook wel veel.
Krachttraining erbij helpt ook wel mee om op pijl te blijven denk ik. Na een tijd minder getraind te hebben, en toen een tijdje niet, merk ik nu vooral dat ik overall een slappe zak ben geworden. Ik denk dat dat ook wel een grote rol speelt in m'n achteruitgang.quote:Op zondag 19 april 2015 23:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Same here. Meestal 1 tempotraining op de baan, 1 lange duurloop en 1 of 2 keer krachttrainen, maar echt niet meer. En nee, dat doe ik al langere tijd, ik kom niet aan meer trainingen toe met mijn baan + reistijd.
ik ben er an overtuigd dat de krachttraining die ik sinds een maand of 4 intensief doe voor een groot deel bijgedragen hebben aan mijn resultaten waar over ik dik tevreden was tijdens Northburn en afgelopen zaterdag in Wanakaquote:Op maandag 20 april 2015 05:56 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Krachttraining erbij helpt ook wel mee om op pijl te blijven denk ik.
Je bent met de trein naar je werk?quote:Op maandag 20 april 2015 07:12 schreef YUR het volgende:
Mijn eerste 10 Engelse Mijl zitten er op voor vandaag
De dichtstbijzijnde bushalte is hier al ruim 2km vandaanquote:Op maandag 20 april 2015 07:14 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Je bent met de trein naar je werk?
*gaapt*
Ah, hier hetzelfde, bijna een HM gedaanquote:Op maandag 20 april 2015 07:12 schreef YUR het volgende:
Mijn eerste 10 Engelse Mijl zitten er op voor vandaag
Vorig jaar heb ik niet meegelopen omdat ik een half uur voor de wedstrijd tegen een wielrenner aanfietstequote:
Ja, dat dan weer welquote:Op zondag 19 april 2015 22:30 schreef SiIk het volgende:
[..]
Maar je loopt wel wat vaker dan eens per week een uurtje
Hoeveel zou je eigenlijk moeten lopen om op conditie te blijven, en niet per se beter te worden?
Ik zat trouwens net eens naar m'n trainingen van vorig jaar juni te kijken, wat belabberd zeg. Als ik zo doorga als nu moet ik over 2 weken ofzo wel weer op niveautje Ekiden 2014 zitten.
Heb deze maand tot nu toe precies even veel kilometers gelopen als maart 2014
Als je dat doet ivm blessures lijkt me dat ook wel het verstandigst. Ik heb er verder helemaal geen verstand van, maar als je een beetje rustig opbouwt hoor je dan op een gegeven moment niet minder last te krijgen van je scheenbeen? Lijkt me behoorlijk frustrerend als dat min of meer chronisch is.quote:Op zondag 19 april 2015 23:45 schreef indepoeier het volgende:
[..]
En toch... Doordat ik heb gemerkt dat mijn trainingsbelastbaarheid beperkt is, als ik meerdere keren per week train ben ik gevoelig voor scheenbeenklachten, train ik doorgaans maar 1x per week. Heel soms een korte periode 2x per week. Dit heb ik toch weten uit te bouwen naar HM-afstanden, en ik zie nog steeds progressie. Het laatste jaar zeker. Het is allemaal niet optimaal, maar het kan dus wel. Uithoudingsvermogen en snelheid blijft toenemen. Ik probeer wel soms wat versnellingen op te nemen in mijn trainingen en beweeg verder ook wel veel.
Maar als ik jou zo gemakkelijk lopend onder de 20 zie lopen ben ik inderdaad wel benieuwd wat er gebeurt als jij je helemaal toelegt op hardlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |