Lekker gedaan Ekidenners en ook een

voor zo'n tijd als je zo komt te vallen Artoo.
Heb al redelijk bij kunnen komen en nu ook wat tijd om een verslag te maken van de halve marathon in Enschede van vanmiddag. Na vorig jaar had ik me begin dit jaar weer opgegeven voor deze wedstrijd. De voorbereiding was nou niet echt perfect te noemen: had dit jaar nog maar 160km gelopen, heb gisteren nog een voetbalwedstrijd gespeeld en ’s avonds bij housewarming toch wel wat biertjes gedronken omdat ik toch pas half 1 hoefde te lopen.
Wilde ook nog wat bekenden zien lopen bij de 10km, maar doordat ik wat meer dingen moest doen dan verwacht lukt het me niet om op tijd de trein te pakken. In Enschede aangekomen startnummer opgehaald en richting de finish gelopen. Onderweg kwam ik de eerste marathonlopers tegen, wat een tempo hadden die erin zitten zeg. Bij de finish toch nog paar bekenden een tijdje gesproken. Zij hadden meer geluk qua temperatuur en zon. Wilde in ieder geval sneller lopen dan vorig jaar, zou beginnen op tempo voor 1.55 en dan kijken wat er op de helft in zat. Was prima op tijd bij de start en daar gingen we.
Eerste 10km gingen behoorlijk lekker: liep die in de 53 min en dat voelde redelijk goed. Vond het al wel vrij warm met de brandende zon. Paar kilometer daarna weer wat kunnen versnellen, maar merkte ineens na 13km dat het toch wat minder ging. Leek wat kleine pijntjes te krijgen, maar wellicht had ik voor de start ook nog iets meer moeten eten. Moest tempo weer iets laten zakken en dus werd het wel duidelijk dat ik die 1.50 niet meer zou halen. Vanaf toen waren er bij de waterposten ook bananen en daarvan elke keer wat gepakt. Had nu ook het idee dat ik als ik tot het eind zelfde tempo zou houden ik kram zou krijgen in de linker, rechter of beide kuiten. Moet zakte me wel beetje in de schoenen toen ik bij het stuk weg kwam waar je 3,5km heen en ook weer 3,5 km terug moest lopen.
Tot 17km kon ik nog redelijk blijven lopen, maar daarna kwam het tempo een stuk lager te liggen doordat ik paar keer heb moeten wanden. Geprobeerd om niet al te lang te wandelen, ook omdat ik voor de pacers van 1.55 wilde eindigen. Op gegeven moment keek ik achterom en waren die pacers ineens binnen 25m van me. Vlak voor de finish moest ik nog om ambulance heen lopen die het parcours op was gereden, was echt een naar gezicht. Uiteindelijk in 1.54.51 netto de finish over. Had gehoopt toch zeker paar minuten sneller te zijn, maar toch een verbetering van m’n pr en omdat het vanaf 2/3e meer op mentaliteit aankwam toch wel erg trots. Na de finish even bijgekomen, wat aangevuld, omgekleed (inclusief kramp) en weer met de trein richting huis om na te genieten.
http://app.endomondo.com/workouts/506139212/5539573