abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152008026
De Chinezen willen de havens en vliegvelden wel hebben had ik begrepen
pi_152008031
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

lenen wie heeft het over lenen? Macht koop je.
Een van de grote struikelblokken in de onderhandelingen is toch nou juist dat de Grieken te koppig zijn om dingen te willen verkopen? Als ze uit principe geen dingen willen privatiseren en nog liever failliet gaan, dan lijkt me niet dat ze ineens wel de boel in de uitverkoop doen als Rusland of China het vraagt.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2015 09:57:29 ]
pi_152008044
Waarom zou Rusland eigenlijk een marine basis in Griekenland willen hebben, die hebben ze toch al in Syrie het is dezelfde zee
pi_152008080
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:52 schreef waht het volgende:
Een Russische marinebasis op een Grieks eiland zou tamelijk geniaal zijn.

Geen flauw idee wat de Chinezen van Griekenland zouden willen hebben, anders dan het opkopen van allerhande vakantieoorden voor eigen gebruik.
Landbouwgrond?

Ze hebben ook al een flink stuk in Oekraine gekocht (gepacht voor 50 jaar ofzo). China heeft een landbouw-exploitatie-bedrijf daar in Xinjiang ("Oeigoerie") met een soort van militaire tak die o.a. is opgezet om de Russen daar buiten de deur te houden. Die gaan ook daar in Oekraine aan de slag. Ik denk dat daarmee wel duidelijk is waar zo'n pachtcontract in de praktijk op neerkomt.

En ik denk niet dat dat is waar Griekenland nou echt op zit te wachten.
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:02:51 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152008109
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij denkt dat Rusland en China geld gaan uitlenen aan een land dat een betalingsachterstand op al bestaande leningen heeft? :D
Dat gebeurt al. En het is nieteens lenen maar krijgen

De gestippelde pijplijn mocht niet van de EU door Bulgarije. En nu gaan ze de getrokken pijplijn waarschijnlijk doortrekken via Griekenland. Griekenland krijgt dan ¤5 miljard als voorschot op de toekomstige winst.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:07:54 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_152008161
Rusland heeft er best wat geld voor over om orthodox Christelijk broederland Griekenland in hun orbit te krijgen. Een kleine compensatie voor het feit dat de NAVO voormalig Warschau-pact landen en zelfs ex-Sowjet republieken heeft opgeslokt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_152008178
En voor wie denkt dat alles aan Griekenland fout en verdorven is, moet dat een zegen zijn ;)
so long and thanks for all the fish
pi_152008194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat gebeurt al. En het is nieteens lenen maar krijgen

De gestippelde pijplijn mocht niet van de EU door Bulgarije. En nu gaan ze de getrokken pijplijn waarschijnlijk doortrekken via Griekenland. Griekenland krijgt dan ¤5 miljard als voorschot op de toekomstige winst.

[ afbeelding ]
Bulgarije moest dat project stoppen van de EU omdat het niet aan de mededingingsregels van de EU voldeed. Dat zal bij Griekenland dan ook wel gebeuren. Dit plannetje lijkt me dus de zoveelste zogenaamde troefkaart van de Grieken die in werkelijkheid helemaal geen waarde heeft.
pi_152008431
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Bulgarije moest dat project stoppen van de EU omdat het niet aan de mededingingsregels van de EU voldeed. Dat zal bij Griekenland dan ook wel gebeuren. Dit plannetje lijkt me dus de zoveelste zogenaamde troefkaart van de Grieken die in werkelijkheid helemaal geen waarde heeft.
ach was er weer een van belachelijke doorgeschoten EU regels overtreden waardoor we onszelf weer in de voet schieten.

Ik haal uit de media toch eerder dat de Rusland zelf de stekker uit dit project getrokken heeft na aanleiding van de door de EU ingestelde sancties tegen Rusland.
pi_152008479
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij denkt dat Rusland en China geld gaan uitlenen aan een land dat een betalingsachterstand op al bestaande leningen heeft? :D
Ja, dat maakt geopolitiek ook zo boeiend.
pi_152008535
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ach was er weer een van belachelijke doorgeschoten EU regels overtreden waardoor we onszelf weer in de voet schieten.

Ik haal uit de media toch eerder dat de Rusland zelf de stekker uit dit project getrokken heeft na aanleiding van de door de EU ingestelde sancties tegen Rusland.
Ook in dat laatste geval is de zekerheid van zo'n overeenkomst voor de Grieken dus uiterst twijfelachtig. Dan is die pijp voor de Russen immers meer politiek dan economie.
pi_152009172
quote:

[..]

Wat ik ervan begrijp is dat de Eurocommissaris vanwege het Oekraine-conflict wou dat het project vertraagd werd, daarom "toevallig" de regel terugvond dat bij een energienet de netbeheerder vrije toegang aan alle leveranciers zou moeten geven (waar hier niet aan voldaan was omdat Gazprom zowel de netbeheerder als de exclusieve energieleverancier zou zijn) en daarom een verdragschendingsprocedure tegen Bulgarije begon, en dat Rusland toen maar helemaal de stekker eruit heeft getrokken.

Punt is dat dit dus over geopolitiek gaat en dat Griekenland zich daar niet aan kan onttrekken.

Die pijplijn door Griekenland heeft, zoals ik het begrijp, als voornaamste doel om gas uit Azerbaidjan naar Europa te krijgen en juist onafhankelijker van Rusland te worden. Als Rusland denkt dat dat iets is waarvoor ze gratis en voor niks miljarden aan Griekenland cadeau moeten doen, dan moeten ze dat vooral doen, maar als het op geopolitiek uitdraait dan wed ik dat het allemaal ingewikkeld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2015 11:07:17 ]
pi_152010625
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook in dat laatste geval is de zekerheid van zo'n overeenkomst voor de Grieken dus uiterst twijfelachtig. Dan is die pijp voor de Russen immers meer politiek dan economie.
Kun je dat concreet maken? Aangezien je met 'dus' een logisch verband suggereert, en met 'immers' een mate van kennis van de economische achtergrond van gashandel.
pi_152010765
Ik weet trouwens niet wie wanhopig zijn: de Grieken, die mer alle eigenlijk en oneigenlijke middelen geknecht moeten worden, of de Griekfoben die als de dood zijn dat ze ergens een reddingslijn vandaan toveren.

Het is bizar.
pi_152011107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:21 schreef crashbangboom het volgende:
Ik weet trouwens niet wie wanhopig zijn: de Grieken, die mer alle eigenlijk en oneigenlijke middelen geknecht moeten worden, of de Griekfoben die als de dood zijn dat ze ergens een reddingslijn vandaan toveren.

Het is bizar.
Toveren doen ze in Harry Potter maar niet in de echte wereld. :{w
pi_152011175
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Toveren doen ze in Harry Potter maar niet in de echte wereld. :{w
De ECB tovert de rentes negatief, dus we zijn inderdaad defintief in Harry Potter land geraakt ;)

Eerst een land tegen de muur zetten, en dan gefrustreerd worden dat ze alternatieven zoeken. En dan hopen dat ze die niet vinden. En dat is een UNIE? :D Dat moet een duurzame oplossing opleveren? Hoe zien jullie dat?
pi_152011317
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De ECB tovert de rentes negatief, dus we zijn inderdaad defintief in Harry Potter land geraakt ;)

Eerst een land tegen de muur zetten, en dan gefrustreerd worden dat ze alternatieven zoeken. En dan hopen dat ze die niet vinden. En dat is een UNIE? :D Dat moet een duurzame oplossing opleveren? Hoe zien jullie dat?
Tegen de muur zetten? _O-

Ze betalen momenteel al bijna niks (door looptijdverlenging, renteverlaging en aflossingsvrije aanloopfasen) en toch huilen ze nog over een "humanitaire ramp". Dat is niet "tegen de muur zetten"; Griekenland maakt er binnenlands een puinhoop van en in plaats van daar wat aan te doen, of hulp te accepteren om die problemen op te lossen, zitten ze alleen maar de schuld aan anderen te geven en te bedenken hoe ze kadootjes kunnen uitdelen met geld wat er niet is.

Met zo'n houding is het toch niet gek om te hopen dat ze niet ook nog gematst worden.
pi_152011600
quote:

[..]

Niet volledig afhankelijk willen zijn van russisch gas en russische gasleidingen is een doorgeschoten EU regel?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152011698
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet volledig afhankelijk willen zijn van russisch gas en russische gasleidingen is een doorgeschoten EU regel?
Staat dat in het mededingingsrecht?:D

Gij zult geen Russisch gas accepteren? :D
pi_152011715
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:09 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Staat dat in het mededingingsrecht?:D

Gij zult geen Russisch gas accepteren? :D
Wel in het energie beleid. Maar het ging zoals Igen zegt over de koppeling tussen het netwerk en de leverancier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_152011723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 12:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Tegen de muur zetten? _O-

Ze betalen momenteel al bijna niks (door looptijdverlenging, renteverlaging en aflossingsvrije aanloopfasen) en toch huilen ze nog over een "humanitaire ramp". Dat is niet "tegen de muur zetten"; Griekenland maakt er binnenlands een puinhoop van en in plaats van daar wat aan te doen, of hulp te accepteren om die problemen op te lossen, zitten ze alleen maar de schuld aan anderen te geven en te bedenken hoe ze kadootjes kunnen uitdelen met geld wat er niet is.

Met zo'n houding is het toch niet gek om te hopen dat ze niet ook nog gematst worden.
Als ik jou een lening van 20 miljoen geeft, zonder dat je onderpand hebt, maar erbij zeg dat je nauwelijks rente hoef te betalen, als je maar in het oneindige mijn pik moet zuigen, anders eis ik mijn 20 miljoen op, sta jij dan met je rug tegen de muur, of niet?

Zuigen kreng. :)
pi_152011773
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wel in het energie beleid. Maar het ging zoals Igen zegt over de koppeling tussen het netwerk en de leverancier.
(Europees) recht wordt misbruikt voor politieke doelen. Niet is meer heilig bij dit opportunisme.

Zoals je zelf aangaf, gaat het enkel om het feit dat het Rusland betreft. Als het een corrupt vriendje van de EU was geweest, was het allemaal prima en oke :)
pi_152011795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:13 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

(Europees) recht wordt misbruikt voor politieke doelen. Niet is meer heilig bij dit opportunisme.

Zoals je zelf aangaf, gaat het enkel om het feit dat het Rusland betreft. Als het een corrupt vriendje van de EU was geweest, was het allemaal prima en oke :)
Rusland heeft dan ook te veel macht op dit gebied en probeert andere leveranciers tegen te werken.
pi_152011904
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Rusland heeft dan ook te veel macht op dit gebied en probeert andere leveranciers tegen te werken.
Nou, dan wens ik je veel plezier met de Amerikaanse LNG lobby, dan ga je nog wat meemaken op dit terrein :)

Vanwaar alle die drogredenen?

Lijkt mij dat Rusland al decennia lang een extreem betrouwbare partner is geweest van ons mbt gasleveringen. Nu hebben ze opeens zogenaamd teveeel macht.....
pi_152011992
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:18 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nou, dan wens ik je veel plezier met de Amerikaanse LNG lobby, dan ga je nog wat meemaken op dit terrein :)

Vanwaar alle die drogredenen?

Lijkt mij dat Rusland al decennia lang een extreem betrouwbare partner is geweest van ons mbt gasleveringen. Nu hebben ze opeens zogenaamd teveeel macht.....
Omdat je voorruit moet kijken in geen enkele business wil je voor 90% afhankelijk zijn van 1 leverancier, op de lange termijn levert dat altijd problemen op. Dat moet je als land dus helemaal niet willen.

Verder is betrouwbaar relatief, ze hebben de gaskraan al een paar keer dicht gedraaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')