Jij komt dan ook niet uit een land waarin vrijwel alles naar de tyfus is geholpen.quote:Op zondag 19 april 2015 14:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk ook meer kans te maken in landen die het beter doen dan Nederland maar daar kom ik net zo goed niet in.
Ik krijg inmiddels sterk het idee dat je die zelf ook niet weet.quote:Op zondag 19 april 2015 13:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En hoe denk jij even zomaar even te kunnen beslissen dat ik voor meer aanzuigende werking en boten bent zonder dat ik zoiets heb gezegd?
Je weet niet eens wat mijn oplossing echter.
Het is wel ook het land van Rochdale..quote:Op zondag 19 april 2015 14:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Come on. Het is een nationaal dagblad waar mensen kakkerlakken worden genoemd. In vrije democratische rechtstaten komen dit soort dingen niet voor. Meestal gewoon door zelfrespect van de nationale dagbladen. En anders wordt zo iemand achteraf ontslagen.
En het is wel degelijk zo dat men in Rwanda op de radio riep 'vernietig die kakkerlakken'.
quote:
Kijk, zo doe je dat wanneer je het over asieldruk wil hebben. In vervolg graag meteen de correcte grafiekjes posten ipv degenen die jouw punt ondersteunen.quote:
Natuurlijk weet ik geen hapklare oplossing voor dit complexe probleem.quote:Op zondag 19 april 2015 14:07 schreef probeer het volgende:
Ik krijg inmiddels sterk het idee dat je die zelf ook niet weet.
Als we nog tien jaar zo doorgaan wel.quote:Op zondag 19 april 2015 14:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij komt dan ook niet uit een land waarin vrijwel alles naar de tyfus is geholpen.
De traditionele methode is hert sluiten van deals - niet altijd van het meest schone allooi - met buurlanden, maar nu Libië geen functionerend centraal gezag heeft is die optie weggevallen. Kartels van mensensmokkelaars financieel aanpakken zou mogelijk soelaas kunnen bieden, maar dat gaat niet direct veel zoden aan de dijk zetten.quote:Op zondag 19 april 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik geen hapklare oplossing voor dit complexe probleem.
Iedereen die anders beweert moet van goede huzie komen.
Aldus iemand die nog nooit z'n huis is kwijtgeraakt en nooit het risico loopt om een paar dagen op zoek te moeten naar eten. Goed verhaal wel.quote:Op zondag 19 april 2015 14:09 schreef hoas het volgende:
Komt ook nog bij dat die kerels deserteurs zijn die te bang zijn om voor eigen land te knokken als het even niet meezit.
Natuurlijk en dat is de EU schuld, dan mag dat van hem wel.quote:Op zondag 19 april 2015 13:49 schreef Reya het volgende:
Ik lees dat Kosmoproleet het eigenlijk wel prima vindt dat duizenden mensen op zee sterven. Keihard
Ik verwacht ook echt geen hapklare oplossing van je. Maar het zou leuk zijn als je de beginnende ideeën die je daar over hebt, hier eens uit de doeken doet. Daar het je erg goed lukt om de ideeën van anderen af te kraken.quote:Op zondag 19 april 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Succes hè tegen IS/Al Nusra/Joost mag weten welke andere jihadistenkliek waarbinnen strijdend sterven geldt als het hoogste goed.quote:Op zondag 19 april 2015 14:09 schreef hoas het volgende:
Komt ook nog bij dat die kerels deserteurs zijn die te bang zijn om voor eigen land te knokken als het even niet meezit.
Maar die landen hebben meer inwoners dan Nederland. Hoe kunnen we in godsnaam al die kansloze MO'ers en Afrikanen opvangen? Vergeet niet dat er ook al veel Oost-Europeanen hiernaartoe komen. Het houdt een keer op.quote:Op zondag 19 april 2015 14:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij komt dan ook niet uit een land waarin vrijwel alles naar de tyfus is geholpen.
In Australië hebben ze anders een prima oplossing voor dit probleem. Dat beleid zou Europa zo over kunnen nemen.quote:Op zondag 19 april 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet schokkend anders dan de grafieken die ik heb gepost anders?quote:Op zondag 19 april 2015 14:08 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Kijk, zo doe je dat wanneer je het over asieldruk wil hebben. In vervolg graag meteen de correcte grafiekjes posten ipv degenen die jouw punt ondersteunen.
quote:Op zondag 19 april 2015 13:57 schreef Barbusse het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat men niks aan die mensenhandelaren doet. Dronestrikes op (vermeende) terroristen waardoor een land als bijvoorbeeld Yemen steeds verder radicaliseert en in chaos vervald is ok, maar we gaan geen moeite doen om die mensen aan te pakken die verantwoordelijk zijn voor al die doden op zee? Als duizenden wanhopige mensen deze handelaren weet te vinden moet een internationale opsporingsdienst dat toch ook kunnen? Of ben ik nu gek?
Dat hoeven we helemaal niet. We vangen nog niet eens 5% op.quote:Op zondag 19 april 2015 14:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar die landen hebben meer inwoners dan Nederland. Hoe kunnen we in godsnaam al die kansloze MO'ers en Afrikanen opvangen?
Dat zou handel zijn je stopt 15.000 vluchtelingen a 5000 euro op de stena line Hollandica en halverwege laat je je onderscheppen door de marine en terug brengen. Oude lading eruit nieuw erin zou hoef je maar 700 tochtjes te maken en onze staatsschuld is verdwenen als sneeuw voor de zonquote:Op zondag 19 april 2015 12:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja misschien moeten we een een stena line ferrie op en neer laten varen om die arme vluchtelingen een veilige reis te kunnen garanderen en vervolgens een uitkering en huisvesting.
Neem jij er ook één in huis?
Nee vast niet.quote:Op zondag 19 april 2015 13:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ach ik ben tenminste niet lelijk met een bochel en klompvoet.
Ook hier weer: in Libië is geen centraal gezag, en mensensmokkelaars zijn daar vaak halve warlords.quote:
Ik woon op Malta, en een politicus hier (ik weet zoi niet meer precies wie) zegt dat men het wel weet, maar er gewoon niks aan doet onder het mom van 'het is een lokaal criminaliteitsprobleem'. Geen idee of hij de waarheid zegt of niet, maar als het zo is moeten die mensen toch aan te pakken zijn?quote:Op zondag 19 april 2015 14:02 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee, je bent niet gek, dat is inderdaad erg vreemd.
Maar zoals ik al zei, de eu schijnt een reden te hebben om dit te willen, maar wat?
Het kunnen niet allemaal wereldvreemde linkse hippies zijn die de boel bestieren op een ideologische manier in de eu, toch? Toch??
Ben jij wel eens in Londen geweest? En dan zeker Londen 10/20 jaar geleden en Londen nu?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |