ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
Het héle stuk Emmerich-Oberhausen enkelsporig? Kan dat niet in stukken, er zal vast wel een overloopwisseltje ergens halverwege zijn lijkt me?
Voor de werkzaamheden en dit bijhorende project is er zelfs een speciale website: http://www.emmerich-oberhausen.de/ Daarin is vrijwel alle info te vinden.
In het vorige deel las ik iets over een onbediend gebied in Venlo en machinisten die daar naartoe moeten... Bedoel je dat de wissels handmatig bediend moeten worden ofzo?
Op zaterdag 18 april 2015 23:45 schreef derLudolf het volgende: In het vorige deel las ik iets over een onbediend gebied in Venlo en machinisten die daar naartoe moeten... Bedoel je dat de wissels handmatig bediend moeten worden ofzo?
Op zaterdag 18 april 2015 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: heee Dennis how about Koningsdagrit? We zouden bericht krijgen in de week van 13 april. Dat is niet gebeurd.
Ik heb deze wel een brief gekregen. Misschien omdat je via Arnhem gaat dat de kaartjes daarvoor meegestuurd moeten worden?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vertrek vanaf spoor 1 te Deventer MOET je over het goederenemplacement. Qua tijd maakt het dan vrij weinig uit of je het eerste of het achterste spoor hebt, qua tijd scheelt 't niks.
Ik dacht dat je direct terug kon naar het normale spoor, maar dat kan alleen vanaf spoor 2. Wat is eigenlijk de reden dat de IC naar Enschede vanaf spoor 1 gaat tegenwoordig? Spoor 3 is volgens mij stukken handiger...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Rudiger Grube, CEO van Deutsche Bahn: "Wij betalen per reiziger per kilometer zes cent aan tol, terwijl busbedrijven helemaal niks betalen voor het gebruik van de wegen. De wetgever moet voor een gelijk speelveld zorgen."
DB Fernverkehr betaalt aan DB Netze, en DB Netze gebruikt dat geld weer voor onderhoud. In theorie dan, in de praktijk is de staat van de Duitse infra niet altijd even best met als gevolg veel snelheidsbeperkingen en al dan niet gepland onderhoud.
Ja dat mooie verhaal met 'als een tijdelijke snelheidsbeperking een jaar duurt dan wordt het een permanente en telt het niet meer mee voor de statistieken' zoiets
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Oh, dat kennen we hier ook hoor. Er waren twee tijdelijke snelheidsbeperkingen van Rotterdam naar Hoek van Holland, die er al jaren in zaten. Vorig jaar is de eerste al omgebouwd tot een normale snelheidsbeperking, de tweede is begin april omgebouwd tot een permanente. Dan hadden ze die tijdelijke beperkingen net zo goed kunnen laten zitten tot die baan omgebouwd wordt tot metro, het zat er toch al jaren.
Vanmiddag gaat de draaisteltestrein met Traxx 186 005 het spoor Hengelo-Oldenzaal v.v. schouwen. Watergraafsmeer 13:40 en Oldenzaal a.15:50, daarna retour Watergraafsmeer.
Op zondag 19 april 2015 05:10 schreef MTL het volgende: Oh, dat kennen we hier ook hoor. Er waren twee tijdelijke snelheidsbeperkingen van Rotterdam naar Hoek van Holland, die er al jaren in zaten. Vorig jaar is de eerste al omgebouwd tot een normale snelheidsbeperking, de tweede is begin april omgebouwd tot een permanente. Dan hadden ze die tijdelijke beperkingen net zo goed kunnen laten zitten tot die baan omgebouwd wordt tot metro, het zat er toch al jaren.
Wordt dat niet een spoorbaan waar een metro over rijd ivm de bediening van diverse klanten voor het goederenvervoer?
Er worden juist strengelsporen aangelegd voor de goederentreinen omdat het profiel vrije ruimte van de metro's te klein is. Het wordt dus wel echt metrospoor.
Vanwege deze werkzaamheden rijdt de ICE volgens mij ook regelmatig via Venlo. Heeft iemand die al eens op de foto gezet terwijl die in Venlo aan het perron staat?
Vanwege deze werkzaamheden rijdt de ICE volgens mij ook regelmatig via Venlo. Heeft iemand die al eens op de foto gezet terwijl die in Venlo aan het perron staat?
Staan op het goederenemplacement, en niet aan het perron ....