abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:44:12 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151812311


danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant :( )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant :( ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :( ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:49:17 #2
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_151812445
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, de komende weken is er maar één spoor tussen Emmerich-Oberhausen beschikbaar ivm de start aanleg derde spoor. Dan kunnen er maar maximaal 40 goederentreinen/dag langs Emmerich, en die capaciteit wordt grotendeels al opgeslokt door de kolen- en ertstreinen
Het héle stuk Emmerich-Oberhausen enkelsporig? Kan dat niet in stukken, er zal vast wel een overloopwisseltje ergens halverwege zijn lijkt me?
doei
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:52:21 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151812527
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:49 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Het héle stuk Emmerich-Oberhausen enkelsporig? Kan dat niet in stukken, er zal vast wel een overloopwisseltje ergens halverwege zijn lijkt me?
Volgens mij is enkel Emmerich-Dinslaken of Emmerich-Wesel enkelsporig, maar er wordt eigenlijk altijd gecommuniceerd t/m Oberhausen.
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:54:43 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151812600
Voor de werkzaamheden en dit bijhorende project is er zelfs een speciale website: http://www.emmerich-oberhausen.de/
Daarin is vrijwel alle info te vinden.
  zaterdag 18 april 2015 @ 22:58:27 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151812713
Wel krijg je op een groot deel geluidschermen van 2 tot 4 meter hoogte vanaf de bovenkant rails....
pi_151812824
heee Dennis how about Koningsdagrit? We zouden bericht krijgen in de week van 13 april. Dat is niet gebeurd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 23:45:10 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151814147
In het vorige deel las ik iets over een onbediend gebied in Venlo en machinisten die daar naartoe moeten... Bedoel je dat de wissels handmatig bediend moeten worden ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151814180
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:45 schreef derLudolf het volgende:
In het vorige deel las ik iets over een onbediend gebied in Venlo en machinisten die daar naartoe moeten... Bedoel je dat de wissels handmatig bediend moeten worden ofzo?
Jup ;)
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator zaterdag 18 april 2015 @ 23:57:19 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151814481
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:46 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Jup ;)
Ah, lachen, wist niet dat we nog Eisenbahnknotenpunkthinundherschiebers hadden in Nederland
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 april 2015 @ 23:59:22 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151814531
Alleen als het höchnödig en brödnödig is
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 19 april 2015 @ 00:13:51 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151814876
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 april 2015 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
heee Dennis how about Koningsdagrit? We zouden bericht krijgen in de week van 13 april. Dat is niet gebeurd.
Ik heb deze wel een brief gekregen. Misschien omdat je via Arnhem gaat dat de kaartjes daarvoor meegestuurd moeten worden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 19 april 2015 @ 00:15:41 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151814908
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:52 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Vertrek vanaf spoor 1 te Deventer MOET je over het goederenemplacement. Qua tijd maakt het dan vrij weinig uit of je het eerste of het achterste spoor hebt, qua tijd scheelt 't niks.
Ik dacht dat je direct terug kon naar het normale spoor, maar dat kan alleen vanaf spoor 2. Wat is eigenlijk de reden dat de IC naar Enschede vanaf spoor 1 gaat tegenwoordig? Spoor 3 is volgens mij stukken handiger...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 19 april 2015 @ 00:51:26 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151815633
Rudiger Grube, CEO van Deutsche Bahn: "Wij betalen per reiziger per kilometer zes cent aan tol, terwijl busbedrijven helemaal niks betalen voor het gebruik van de wegen. De wetgever moet voor een gelijk speelveld zorgen."
  zondag 19 april 2015 @ 01:00:48 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151815763
Precies. Weg met fernbusse
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_151815804
Hij betaalt die zes cent toch aan zichzelf?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 19 april 2015 @ 01:07:27 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151815850
DB Fernverkehr betaalt aan DB Netze, en DB Netze gebruikt dat geld weer voor onderhoud. In theorie dan, in de praktijk is de staat van de Duitse infra niet altijd even best met als gevolg veel snelheidsbeperkingen en al dan niet gepland onderhoud.
pi_151816323
Ja dat mooie verhaal met 'als een tijdelijke snelheidsbeperking een jaar duurt dan wordt het een permanente en telt het niet meer mee voor de statistieken' zoiets :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151817711
Oh, dat kennen we hier ook hoor. Er waren twee tijdelijke snelheidsbeperkingen van Rotterdam naar Hoek van Holland, die er al jaren in zaten. Vorig jaar is de eerste al omgebouwd tot een normale snelheidsbeperking, de tweede is begin april omgebouwd tot een permanente. Dan hadden ze die tijdelijke beperkingen net zo goed kunnen laten zitten tot die baan omgebouwd wordt tot metro, het zat er toch al jaren.
  zondag 19 april 2015 @ 08:58:34 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151818197
Volgens Somda:
quote:
Vanmiddag gaat de draaisteltestrein met Traxx 186 005 het spoor Hengelo-Oldenzaal v.v. schouwen.
Watergraafsmeer 13:40 en Oldenzaal a.15:50, daarna retour Watergraafsmeer.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 09:04:30 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151818227
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 00:51 schreef James1988 het volgende:
Rudiger Grube, CEO van Deutsche Bahn: "Wij betalen per reiziger per kilometer zes cent aan tol, terwijl busbedrijven helemaal niks betalen voor het gebruik van de wegen. De wetgever moet voor een gelijk speelveld zorgen."
Betalen fernbussen geen maut dan op de BAB dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 april 2015 @ 09:06:14 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151818234
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 05:10 schreef MTL het volgende:
Oh, dat kennen we hier ook hoor. Er waren twee tijdelijke snelheidsbeperkingen van Rotterdam naar Hoek van Holland, die er al jaren in zaten. Vorig jaar is de eerste al omgebouwd tot een normale snelheidsbeperking, de tweede is begin april omgebouwd tot een permanente. Dan hadden ze die tijdelijke beperkingen net zo goed kunnen laten zitten tot die baan omgebouwd wordt tot metro, het zat er toch al jaren.
Wordt dat niet een spoorbaan waar een metro over rijd ivm de bediening van diverse klanten voor het goederenvervoer?
So we just called him Fred
pi_151818399
Check de documenten op de officiële site:
http://hoekselijn.stadsregio.nl/publicaties-documenten

Er worden juist strengelsporen aangelegd voor de goederentreinen omdat het profiel vrije ruimte van de metro's te klein is. Het wordt dus wel echt metrospoor.
  zondag 19 april 2015 @ 09:41:10 #23
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_151818497
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:54 schreef greavy het volgende:
Voor de werkzaamheden en dit bijhorende project is er zelfs een speciale website: http://www.emmerich-oberhausen.de/
Daarin is vrijwel alle info te vinden.
Vanwege deze werkzaamheden rijdt de ICE volgens mij ook regelmatig via Venlo. Heeft iemand die al eens op de foto gezet terwijl die in Venlo aan het perron staat?
pi_151818537
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 09:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Betalen fernbussen geen maut dan op de BAB dan?
Nee, die zijn daarvan uitgezonderd.
  zondag 19 april 2015 @ 09:52:29 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151818599
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 09:41 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Vanwege deze werkzaamheden rijdt de ICE volgens mij ook regelmatig via Venlo. Heeft iemand die al eens op de foto gezet terwijl die in Venlo aan het perron staat?
Staan op het goederenemplacement, en niet aan het perron ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')