abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152078824
Vier mensen vermoord door Israelische terroristen op de grens met Syrië:
http://www.almanar.com.lb(...)3&frid=23&eid=207898
pi_152078982
Je loopt achter dat is al 22u geleden en het waren terroristen aliens

IsraelHatzolah twitterde op zondag 26-04-2015 om 21:33:06 BREAKING: IDF Shot and killed 4 Arab terrorist nearing Golan border fence apparently trying to plant explosive on the Israeli Syrian border. reageer retweet
IsraelHatzolah twitterde op maandag 27-04-2015 om 18:06:11 PHOTO: UN & Red cross o/s at Israel-Syrian border collecting bodies of killed terrorists of yesterdays IAF attack. http://t.co/jZ35ZD6JL8 reageer retweet
IsraelHatzolah twitterde op maandag 27-04-2015 om 18:35:41 BREAKING PHOTO: UN and Red Cross evacuating terrorist bodies killed in yesterdays IAF attack at Israel-Syrian border. http://t.co/XWIPdgAlcw reageer retweet
pi_152079012
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 19:55 schreef reza1 het volgende:

[..]

Klopt, het waren aliens.
Sorry ik dacht dat het burgers waren. Ik haat aliens
pi_152079165
De Israelische terroristen zijn erg bang voor de verzetshelden van Hezbollah:

quote:
A letter from Foreign Ministry Director General Nissim Ben-Sheetrit, the contents of which was reported at the time by Haaretz, also mentioned the arming of Hezbollah as the most highly urgent and critical issue from the Zionist-Israeli standpoint.
http://www.electronicresi(...)israels-threat-list/
pi_152079493
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 19:58 schreef reza1 het volgende:
Vier mensen vermoord door Israelische terroristen op de grens met Syrië:
http://www.almanar.com.lb(...)3&frid=23&eid=207898
Nice!
pi_152080091
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:11 schreef reza1 het volgende:

[..]

En Iran is bang voor vrouwen
  maandag 27 april 2015 @ 20:49:22 #127
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152080435
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:11 schreef reza1 het volgende:

[..]

Zou ik ook zijn, na de vorige afslachting _O_
pi_152088244
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:39 schreef Szikha het volgende:

[..]

En Iran is bang voor vrouwen
Vreemd dat er dan veel meer Iraanse vrouwen naar de universiteit gaan dan mannen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:53:35 #129
176916 Karrs
2007-2017
pi_152089675
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 20:49 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Zou ik ook zijn, na de vorige afslachting _O_
:D
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_152091774
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 02:41 schreef Kees22 het volgende:

Ik heb geen boodschap aan allerlei joodse thorale hersenspinsels, om te beginnen.
Waarom gebruik je ze dan (telkens) in een discussie?!
Net als andere users overigens.

Beetje vreemd :)

quote:
Verder denk ik dat we het deels wel eens zijn, maar laten we het dan onderwerp voor onderwerp bespreken.
Alright.

1) Vind je tegenargumenten als het gaat om een conflict uit de talmud of het Jodendom geldig? Want dat gebruik je wel. En niet eenmalig maar verschillende keren. ( 'Volgend jaar in Jeruzalem' ' wie 1 mens doodt dood de mensheid ' enzo)

2 ) Je bent van mening dat Israelis hun leven belangrijker vinden dan die van de Palestijnen. Sterker nog de Israelis geven niets om het leven van een Palestijn
Ik vind dat vrij extreem
Wat zijn je motivaties en voorbeelden uit de praktijk?

3 ) Veel mensen in Nederland en daarbuiten vinden de anti zionistische Joden de ware Joden.
Zie plaatjes op dit forum en in protesten waarbij Joden met de Palestijnse vlag lopen of een bord waarop staat antizionisme is racisme

Heb je daar een mening over? Zelf heb ik je dat niet horen zeggen hoor maar wat vind je daarvan? Want in mijn vorige post heb ik uitgelegd hoe dat kwam.
Als mensen lulkraak dingen roepen (zoals Wilders) is het handig ook eens uit te leggen hoe het allemaal zit niet?
Net zoals bij antizionistische Joden.
Zoals ik al zei het werd een religieus gebod in de middeleeuwen om het land te bewonen. Omdat Nachmanides dat ingesteld heeft.

Zo is het dragen van een keppel ook een religieus gebod dat zo'n 900 jaar geleden is ingesteld. Je mag drie stappen lopen zonder bedekt hoofd maar bij de vierde stap dient je hoofd bedekt te worden.

In feite gaat het niet tegen de tora.
Door al die militaire mislukkingen ( bar kochba en tot de 8ste eeuw) groeide dus het religieuze verlangen van de terugkeer naar Zion.
De rabbijnen begonnen te prediken dat de Messias het volk weer naar Israel zou voeren.

Zie je? De rabbijnen leerden de Joden dus dat de Messias het volk weer naar Israel zou voeren.

Je hebt overigens niet alleen antizionisme maar ook nog anti messiaanisme
De filosoof Yeshahy Leibowitz was zo iemand. Hij vond dat het Messianisme het Joodse volk schaade
In zijn geschriften uit hij zijn vrees voor een Messiaanse visie op Zion. Voor hem is de beloofde verlossing steeds wat komen zal.
De Messsias 'zal' komen en een Messias die 'nu' verschijnt is altijd vals. Waarom hij dat denkt snapt men beter als je erin verdiept.
Volgens Leibowitz zouden Messiaanse gedachten alleen maar leiden tot ellende zowel in het verleden als in de toekomst.

Begrijp je mijn punt? Dat het geen geldig argument is in discussies ( zoals deze topic) de pro Israel partners hun mond te snoeren met dit soort religieuze piet praat.

Dus dat wilde ik even duidelijk maken. En vergeet niet dat je nog andere stromingen had binnen het Jodendom zie bijvoorbeeld de karaites. Zij geloven niet eens in de mondelinge leer.

Dus van ware Jood of ware Jodendom kan geen sprake zijn. Ik vind het dus een zeer zeer zwak tegenargument bij mensen die negatief staan tegenover zionisme en dit dus gebruiken tegen mensen die wel possitief staan tegenover de staat. Een staat die notabene geen teocratie is

Dat was het voorlopig wel. Heb nog veel discussie punten die we samen kunnen bespreken. Altijd leuk niet?
pi_152092063
@IsraelHatzolah: BREAKING NEWS: Code red siren sounding in Ramat Hagolan in northern Israel, seek shelter immediately, possible rocket launch.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:55:57 #132
176916 Karrs
2007-2017
pi_152093197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 06:29 schreef reza1 het volgende:

[..]

Vreemd dat er dan veel meer Iraanse vrouwen naar de universiteit gaan dan mannen.
Vreemd ook dat die verzetshelden onschuldige burgers terroriseren.
pi_152093232
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Israël bedoel je?
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:40:30 #134
176916 Karrs
2007-2017
pi_152097158
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Israël bedoel je?
:')
pi_152101536
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Je bedoelt Israel dat woonwijken in Libanon bombadeerde? Zelfs pro-VS christelijke Libanese politici klaagde daar over.

"Israel cannot bomb bridges and infrastructure in the Christian areas," Murr was quoted as saying in the cable, sent by a U.S. diplomat to the State Department in Washington. "The Christians were supporting Israel in 2006 until they started bombing their bridges."
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:24:10 #136
176916 Karrs
2007-2017
pi_152104627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:48 schreef reza1 het volgende:

[..]

Je bedoelt Israel dat woonwijken in Libanon bombadeerde?
Wat ik bedoel, staat er.

Hoe jij 't interpreteert is...

... typisch.
pi_152104666
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat ik bedoel, staat er.
Mooi, dan bedoelde je dus wat ik schreef.
pi_152141130
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 09:24 schreef Toga het volgende:

[..]

Ah, je wou het hele gebeuren van 70 jaar geleden vergelijken met de dingen die nu gebeuren in Syrië. Praat je ook nog steeds zo over Duitsland en Duitsers?
Hoho: we hadden het over een vergelijking tussen IS en Israel. Nazi-Duitsland heeft daar niks mee te maken.
quote:
[..]

Oh wacht, een vlag heeft twee kanten, my bad.. w/ (echter; waarom zou je de achterzijde van een vlag op een vel drukken?)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152141453
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2015 13:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Laat mij de ''doorgedraaide'' Israëlische burgers zien die bomaanslagen, steekpartijen en ontvoeringen uitvoeren en we praten verder. Waarom denkt men meteen dat als je niet voor de ene bent (alsof je daar al van kan spreken in deze kwestie) je meteen voor de tegenpartij bent? Ik vind het beiden fascistoïde flikkers met veel te veel doden op hun geweten.

Wat zou er gebeuren als Israël op een dag zegt jongens het is mooi geweest, hier heb je je land, hier heb je wat herstelbetalingen misschien zelfs een excuses. Denk je dan echt dat het stopt?
Niet meteen, nee.
Al was het maar omdat er binnen Israel dan de hel los zal barsten.

Maar er is toch niks mis met die richting op duwen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152142185
De Palestijnen krijgen hun land zodra de herinnering aan de oorlogen voldoende is vervaagd.

Vervolgens begint alles opnieuw.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')