abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2015 @ 22:28:59 #251
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_151941940
PvdA Nijmegen weigert al.
pi_151944397
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 22:28 schreef sonnyspek het volgende:
PvdA Nijmegen weigert al.
Als een gemeente tegen de regels in toch opvang gaat bieden krijgen ze daar ten 1e geen geld voor.
Alleen de 5 gemeenten die toestemming hebben om onder de vooraf bepaalde regels uitgeprocedeerde asielzoekers op te vangen krijgen daar van het rijk geld voor.
Ten tweede kunnen ze ook door de regering beboet worden als ze deze asielzoekers toch opvang aanbieden.
En tenslotte zullen zij dan de enige of een van de weinige gemeentes zijn die uitgeprocedeerden na hun enige 'bedenkperiode' alsnog opvangen. Dat trekt duizenden asielzoekers aan en dat kunnen ze nooit lang betalen. Ze zullen deze opvang dan ook snel weer moeten staken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151944594
pi_151944945
quote:
Dreigement aan toch opvangende gemeenten

Gemeenten die straks geen opvang meer mogen verzorgen maar dat toch blijven doen, dreigen te worden gekort op hun budget voor integratie van nieuwkomers. Dat staat in de brief van het kabinet.

Premier Mark Rutte wilde woensdagavond in een toelichting niets zeggen over deze dwangmaatregel, omdat hij dan „meteen bij de ongezellige kant” van het coalitieplan voor de opvang van illegalen zit.
Een aantal gemeenten heeft op dit moment noodvoorzieningen voor uitgeprocedeerden getroffen. Degenen die daar niet-rechtmatig zitten, zijn uit het zicht van de verantwoordelijken voor het terugkeerbeleid. Dat wil het kabinet niet en daarom wil het de opvang van uitgeprocedeerden concentreren in Ter Apel en de vijf grootste steden: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven.
pi_151945276
Dit is toch geen oplossing... Wat een kut plan zeg
<hr>
  donderdag 23 april 2015 @ 10:30:33 #256
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_151950379
http://nos.nl/artikel/2031936-bbb-akkoord-schendt-mensenrechten.html
quote:
'BBB-akkoord schendt mensenrechten'
Vandaag, 09:32 Binnenland, Buitenland, Politiek

VN-rapporteur Philip Alston heeft geen goed woord over voor het Haagse compromis over de bed-bad-en-broodregeling. Volgens hem is het akkoord dat VVD en PvdA sloten in strijd met internationale regels en schaadt het het imago van ons land in het buitenland.

"Het is een grote schande voor Nederland dat het zo inhumaan te werk gaat", zegt de mensenrechtenrapporteur in het NOS Radio 1 Journaal. "Deze mensen zijn de vreselijke situatie in hun land ontvlucht, maar worden behandeld alsof het criminelen zijn die van de Nederlanders willen stelen."

VVD en PvdA kwamen gisteren overeen dat de opvang van illegalen wordt gecentraliseerd op zes plekken in het land en uitgeprocedeerden alleen geholpen worden als ze meewerken aan uitzetting. Alston stelt dat dat niet mag volgens internationale verdragen.

"Het is overduidelijk een schending van de mensenrechten. Iedereen die dat betwijfelt is oneerlijk. Volgens het internationaal recht kun je niemand opvang ontzeggen als dat nodig is. De wetten zijn glashelder, er is geen debat mogelijk."

"Al die kleine details, dat er maar een paar centra komen, dat opvang een paar weken duurt en dat men moet meewerken aan uitzetting, maskeren een fundamentele schending van de mensenrechten door Nederland. Het is duidelijk illegaal beleid."

"Als Nederland binnen Europa een eiland wil worden dat de mensenrechten met voeten treedt, zeg dat dan gewoon. Zeg dan gewoon: wij denken dat mensenrechten in ons land niet gelden voor niet-Europeanen."
VN-ambities onder druk

De uitgesproken kritische Alston laakte al eerder het debat in Nederland over de opvang van uitgeprocedeerden. Hij meent dat Nederland hierdoor internationaal een veer zal laten. Zo komen de VN-ambities van premier Rutte onder druk te staan.

"Waarom zou je het internationale recht een plek willen bieden, bijvoorbeeld door tribunalen te huisvesten, en waarom zou je een zetel in de VN-Veiligheidsraad willen, die de mensenrechten juist beschermt? Ik denk dat er reacties komen uit allerlei hoeken van de internationale gemeenschap, zodra men doorheeft dat de Nederlandse regering zijn verplichtingen niet nakomt."

Alston roept lokale overheden, die veel praktische bezwaren zien, op in verzet te komen. "In Nederland is van oudsher een brede steun voor mensenrechten. Het is van groot belang dat gemeenten hiertegen protesteren en zeggen dat ze niet zullen meewerken aan een beleid dat mensenrechten schendt."
Amen. :7

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar meer internationale reacties. Nu de bootvluchtelingen internationaal in de schijnwerper staan en meerdere landen opvang van deze mensen blijkbaar als een probleem zien, zal er toch ook wat aandacht voor deze "oplossing" zijn, lijkt me.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 23 april 2015 @ 12:30:42 #257
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151953868
De VN kan zich beter druk maken over de situatie in, en de schendingen van, mensenrechten in de landen waar deze illegalen vandaan komen. Dat zou zeker positief bijdragen aan de oplossing van het probleem. Dan blijven de mensen in hun eigen land wonen ipv te proberen zich in Europa binnen te dringen omdat wij hier onze zaken beter op orde hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 april 2015 @ 12:48:49 #258
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151954339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
http://nos.nl/artikel/2031936-bbb-akkoord-schendt-mensenrechten.html

[..]

Amen. :7

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar meer internationale reacties. Nu de bootvluchtelingen internationaal in de schijnwerper staan en meerdere landen opvang van deze mensen blijkbaar als een probleem zien, zal er toch ook wat aandacht voor deze "oplossing" zijn, lijkt me.
De Verenigde Naties zullen nu wel al hun legerdivisies naar Nederland sturen om de betreffende normen op te leggen.
pi_151954790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 12:30 schreef deedeetee het volgende:
De VN kan zich beter druk maken over de situatie in, en de schendingen van, mensenrechten in de landen waar deze illegalen vandaan komen. Dat zou zeker positief bijdragen aan de oplossing van het probleem. Dan blijven de mensen in hun eigen land wonen ipv te proberen zich in Europa binnen te dringen omdat wij hier onze zaken beter op orde hebben.
Ik denk dat ze de capaciteit wel hebben om zich druk te kunnen maken om alle landen waar dingen fout gaan.
  donderdag 23 april 2015 @ 15:16:58 #260
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_151958334
quote:
Maken ze zich ook druk om, terecht natuurlijk.
Wij creëren hiermee alleen wel een geloofwaardigheidsprobleem. De VN kan nu wel andere landen oproepen om vooral de mensenrechten te respecteren, maar als haar eigen leden dat al niet doen, staat ze toch mooi in haar hemd natuurlijk.

"Jullie moeten de mensenrechten respecteren! Wij doen dat zelf niet, maar daar hebben we het nu even niet over."
Zo werkt het natuurlijk niet. Mensenrechten dienen altijd en overal gerespecteerd te worden en wie dat niet doet mag daar best op aangesproken worden, ook als wij dat zijn.
Feel free to insult me.
  donderdag 23 april 2015 @ 15:24:31 #261
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_151958555
"Werken ze niet mee, dan staan ze op straat". Ja, en dan? Dan is het toch gewoon weer hetzelfde liedje als met de groep asielzoekers van de afgelopen tijd? Bad, bed en brood weigeren en tentenkampen opslaan.
pi_151958853
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:24 schreef Voszje het volgende:
"Werken ze niet mee, dan staan ze op straat". Ja, en dan? Dan is het toch gewoon weer hetzelfde liedje als met de groep asielzoekers van de afgelopen tijd? Bad, bed en brood weigeren en tentenkampen opslaan.
Klopt.

Ze zijn er gewoon niet uitgekomen en hopen met deze zwakke "oplossing" dat het probleem vanzelf oplost. :')
  donderdag 23 april 2015 @ 15:40:23 #263
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_151958986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klopt.

Ze zijn er gewoon niet uitgekomen en hopen met deze zwakke "oplossing" dat het probleem vanzelf oplost. :')
Ik zie het somber in...
pi_151968664
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151968790
quote:
Laten we dan eens beginnen met hun handel niet langer te belemmeren met protectionistisch landbouwbeleid. ;)
Dan nog zal je daar natuurlijk niet direct welvaart hebben, en zeker geen goed verdeelde welvaart (of minder slecht verdeelde welvaart) zolang er daar oorlogen zijn.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 21:19:32 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_151969062
waarom zouden we onze boeren benadelen zodat de Afrikanen ze weg kunnen concurreren?

help je de Afrikanen wel mee maar wij zijn er zelf nu niet echt mee geholpen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 21:20:07 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_151969097
quote:
waarom zou het of/of moeten zijn?
  donderdag 23 april 2015 @ 21:37:05 #268
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_151969865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:19 schreef sp3c het volgende:
waarom zouden we onze boeren benadelen zodat de Afrikanen ze weg kunnen concurreren?

help je de Afrikanen wel mee maar wij zijn er zelf nu niet echt mee geholpen
Zal wel loslopen. Tot voor kort waren het geloof ik juist de Nederlanders die de Afrikaanse boeren weg concurreerden. :P
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/370921-ghana-dupe-van-nederlandse-dumpprijzen.html
Feel free to insult me.
  Moderator donderdag 23 april 2015 @ 21:38:54 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_151969934
oeh ik zie mogelijkheid voor een protectionistisch landbouwbeleid binnen de Afrikaanse Unie _O-
  vrijdag 24 april 2015 @ 08:36:31 #270
78780 deedeetee
pi_151978558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zou het of/of moeten zijn?
Dat zeg ik toch niet ? Ik zeg *en * en niet of/of :)
  vrijdag 24 april 2015 @ 08:44:08 #271
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_151978685
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verwijs je door naar dit antwoord: NWS / Oplopende spanning in coalitie over opvang illegalen

Het gaat er niet om of ik me bovengemiddeld in politiek verdiep, het gaat erom dat "het volk" moord en brand schreeuwt en steevast het zittende kabinet wil wegsturen. Dat terwijl "het volk" zich totaal niet in de politiek verdiept. Dat was mijn bezwaar.

Verder sta ik gewoon voor mijn meningen en verdedig ik die gewoon. Of jij dat arrogant vindt, boeit me niet zo.
Het gaat er inderdaad in eerste instantie niet om hoe jij je in de politiek verdiept, echter door de opmerking dat jij dat beter en meer doet dan wel liefst 98 % van de bevolking wordt die stelling onderdeel van de discussie. Had je de discussie willen voeren over"het volk" dan had je deze stelling niet naar voren moeten brengen natuurlijk. Ws heb je niet door gehad dat arrogant in deze ook wat cynisch bedoeld is, het getuigd mij nl van weinig inzicht in de kwestie op handen. En natuurlijk staat het je vrij iets te vinden of iets niet te willen verdedigen net zo als het mij vrij staat ergens iets van te vinden.

Terug op het verdere ben ik het wel met je eens dat de regering er mede zit door de keuzes die gemaakt zijn bij de verkiezingen echter werden er voor de verkiezingen beloftes en samenwerkingsverbanden gemaakt en uitgesloten die nadat de inkt in de stemhokjes was opgedroogd meteen te niet werden gedaan. Mi luisterde de politiek erg slecht naar de kiezers, dat er water bij de wijn moet worden gedaan is logisch maar dat er op tal van zaken geen rekening wordt gehouden met het "kiesvee" is wel een kwalijke zaak.
  Moderator vrijdag 24 april 2015 @ 12:52:21 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_151986950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

je zegt het letterlijk

"de VN kan zich beter druk maken om blabla in plaats van etc."

de VN maakt zich druk om beiden ... niemand luisterd
  vrijdag 24 april 2015 @ 13:15:36 #273
78780 deedeetee
pi_151987553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

je zegt het letterlijk

"de VN kan zich beter druk maken om blabla in plaats van etc."

de VN maakt zich druk om beiden ... niemand luisterd
nee joh :

quote:
* over de situatie in, en de schendingen van, mensenrechten in de landen *

over de situatie in, (de landen) en de schendingen van, mensenrechten in de landen
Ik heb het mss wel een beetje ongelukkig neer gezet. :@
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:17:30 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151993513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:37 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Zal wel loslopen. Tot voor kort waren het geloof ik juist de Nederlanders die de Afrikaanse boeren weg concurreerden. :P
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/370921-ghana-dupe-van-nederlandse-dumpprijzen.html
Dat is een ander soort uitwas dan waar ik op doelde maar ook dit soort zaken is natuurlijk belangrijk, ik dacht eerder aan subsidies (Europa en USA) en importheffingen. Wil je echt aan ontwikkelingshulp doen, begin dan met een leveled playingfield te maken voor de Africaanse landen. Wil je dat niet? Zeg dan eerlijk dat ontwikkelingshulp je geen zak interessert. ;)
#NoDAPL
pi_152007146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een ander soort uitwas dan waar ik op doelde maar ook dit soort zaken is natuurlijk belangrijk, ik dacht eerder aan subsidies (Europa en USA) en importheffingen. Wil je echt aan ontwikkelingshulp doen, begin dan met een leveled playingfield te maken voor de Africaanse landen. Wil je dat niet? Zeg dan eerlijk dat ontwikkelingshulp je geen zak interessert. ;)
Op een eerlijkere manier handel drijven met dit soort landen is een veel betere oplossing inderdaad dan grote hoeveelheden geld sturen voor ontwikkelingshulp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')