quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:14 schreef -mandy- het volgende:
Femke over 2 weken ook al 2! Wat vliegt de tijd.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Shandaly je grote alweer bijna 5 en je kleine bijna 2, wat gaat het toch hard!Ik weet nog goed dat we samen in het babytopic zaten 5 jaar geleden.
![]()
Aaaw, zo ontroerend!quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:49 schreef LadyBlack het volgende:
Ach laiverds, wat een felicitaties al![]()
Hier gaat t geweldig, mn meiske is superjarig, en vraagt de hele dag om "lanksalseleve?!" En dan barst het gezelschap weer uit in zingen (allemaal zangers, haha)
![]()
Foto's volgen nog!!
Wat gaaf! Tweelingenmagicquote:Op woensdag 15 april 2015 08:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik begin een soort van "gesprekken" waar te nemen tussen T en S. Het is heel bizar, ze brabbelen iets tegen elkaar, hebben daar lol om en plots gaan ze allebei dezelfde kant op om hetzelfde te doen. Het kan toeval zijn, maar omdat het vaker gebeurt lijkt het erop dat ze wel degelijk op een of andere manier met elkaar communiceren.
Is hij normaal een uitslaper?quote:Op woensdag 15 april 2015 09:31 schreef Burdie het volgende:
Kuiken was vanmorgen om half zeven wakker... maar veel koffie drinken vandaag.
Boks, hier was het 5 uurquote:Op woensdag 15 april 2015 09:31 schreef Burdie het volgende:
Kuiken was vanmorgen om half zeven wakker... maar veel koffie drinken vandaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, weet ik, maar ik zat toen een beetje in mn eigen wereldjequote:
sssstquote:Op woensdag 15 april 2015 13:16 schreef GotC het volgende:
Ik mag over een half jaar al opschuiven. T. is vandaag 18 maanden
Waarom slaat ze? Ligt in de oorzaak misschien een oplossing?quote:Op woensdag 15 april 2015 16:03 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit, ik ga dit volgen. Ik zit precies met hetzelfde. En hoe het op te lossen ben ook nog zoekende na.
Bij slaan zet ik haar van mijn schoot af en zeg dag dit niet mag. En ik herhaal dus telkens. Maar ik hoop op,wat effectievere oplossingen.
Misschien kan ze in een kussen stompen? Of kunnen jullie dat samen doen als zij boos is? Lastig lijkt me dat hoor!quote:Op woensdag 15 april 2015 16:07 schreef Omentielvo het volgende:
Bij boosheid. Dus ik snap wel waar het vandaan komt. Maar ik vind dat bij boosheid slaan niet mag. Boos zijn mag. Ze mag stampen, gillen en huilen. Maar fysieke acties (slaan en schoppen) wil ik niet.
Dat vind ik ook zo leuk. Die grapjes die ze maken.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:27 schreef Butterflower het volgende:
Gefeliciteerd Ela en Suiker![]()
S liep me te trollen vanmiddag/vanavond.
Als ik hoest deed ze me na en ging daarna heel hard lachen
Prima plek voor een feestje!quote:Op donderdag 16 april 2015 09:25 schreef Tally het volgende:
Een peuter en een kleuter heb ik nu
En dat vieren we vandaag in Ouwehands!
quote:Op donderdag 16 april 2015 10:06 schreef GotC het volgende:
...Stapelde blokjes alsof z'n leven ervanaf hing
quote:Op donderdag 16 april 2015 10:06 schreef GotC het volgende:
Tally gefeliciteerd!
Spark, wat naar dat ze blijft spugen..maar een goede nachtrust zal haar vast goed doen
Gaat nu wel wat beter met T. We waren best geschrokken gisteren, was anders dan de vorige keren dat hij pseudokroep had. Hij was er zelf ook in paniek door.
Net bij het cb ging het prima, 12.3 kg en 83.5 cm. Stapelde blokjes alsof z'n leven ervanaf hing
Je mag ook best nog even blijven hangen hoorquote:Op donderdag 16 april 2015 16:38 schreef elamanilo het volgende:
En nu besef ik me ook opeens dat ik een topic door mag schuiven![]()
+1quote:Op donderdag 16 april 2015 16:56 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Je mag ook best nog even blijven hangen hoorAnders missen we die fijne inzichten van je...
Jij en L-E kunnen dit echt zoveel beter verwoorden dan ikquote:Op donderdag 16 april 2015 15:57 schreef elamanilo het volgende:
Spirit, ik heb verder niet de andere adviezen grondig gelezen, maar ik wil best delen hoe wij dit soort dingen ervaren en benaderenMisschien heb je daar iets aan.
Laat ik het soep-verhaal als voorbeeld nemen:
Als kleine Pluis hier met haar soep speelt, het opslurpt en weer uitspuugt bijvoorbeeld, dan zien wij dat als een ervaring die ze beleeft. Ze ontdekt iets nieuws dat ze kan met haar lichaam, een gevoel, een geluid, een smaak, ... Jij hebt misschien al honderden keren in je leven soep (of iets anders) uitgespuugd, maar haar lichaam kent ze amper twee jaar, er valt nog heel veel aan te ontdekken! Ze ervaart voor het eerst hoe dat is, dat ze dat kan! En wow, er gebeurt ook nog iets, de soep komt er weer uit![]()
Hier zie ik vaak dat als ze iets nieuws ontdekt, ze het graag een heleboel keer uitprobeert en een heleboel keer herhaalt en dat het dan weer klaar is, dan heeft ze het ervaren, ze heeft haar nieuwe skill gemastered. Daarna is het niet meer spannend en is het ook weer klaar.
Als zij haar soep uitspuugt, dan bewoord ik wat ze doet: Hee, wat doe je nu? Je spuugt de soep weer uit. Dat is gek! Daarna herhaalt ze het nog 60 keer en dan zeg ik nog eens tussendoor: Zullen we de soep nu gaan eten? Of: Hee kijk, we kunnen de soep ook doorslikken! En dan doe ik het voorNa een poosje wil ze altijd wel gewoon doen hoe het 'hoort' (
) en eet ze lekker haar soep.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze een nieuwe skill aan het verwerven was en dat dat tot in de oneindigheid door is gegaan. Elke skill is binnen no-time gemastered, vooral als je het ze laat masteren. Kijk, als ze iets wil leren, zoals ergens op klimmen, en je laat dat niet toe, dan zal ze het heel vaak willen proberen, maar het duurt dan veel langer voordat ze dat heeft ontdekt en doorgrond.
Soms gebeurd het ook wel eens dat ze iets doet en dat ik het bijv. gevaarlijk vind. Dan begeleid ik haar, dus ik hou haar vast of mijn handen vlakbij haar. Bijv. met trapklimmen of ergens anders op. Maar vaak kan ze het best zonder mijn hulpDus dan blijf ik in ieder geval stand-by om op te vangen waar nodig.
Ik denk in ieder geval echt oprecht dat een kindje nooit zomaar gaat 'uittesten' of hij iets wel of niet mag van z'n ouders. Tenminste, ik denk dat bijna alle kindjes echt alleen maar hun papa en mama willen pleasen, je ziet dat zelfs bij volwassenen die nooit goedkeuring kregen omtrent een bepaald iets van hun ouders, die blijven tot in lengte van dagen die goedkeuring zoeken. Een kind is er niet op uit om expres iets vervelends te doen, een kind wil niet expres een slecht cijfer halen op school.. Als dat zo is, dan zit er iets anders achter, een ander probleem, het is dan een schreeuw om aandacht.
Ik denk dus dat je best kunt meegaan in het opdoen van nieuwe ervaringen, begeleid je kindje, zorg dat je er bent om haar op te vangen mocht dat nodig zijn, dat ze weet dat jouw armen daar zijn. Laat haar juist haar ervaringen met jou kunnen delen, ook in de toekomst zal zij, maar ook jij daar profijt van hebben.
Ik denk ook niet dat ze zoiets tegen je gaat gebruiken. Dat ze opeens denkt dat dat altijd mag of zo. En waarom ook niet? Je kunt haar natuurlijk uitleggen waarom jij het niet leuk vindt als ze dat altijd alleen maar zou doen. Ik denk echt dat ze je niet zomaar expres boos wil maken, ze wil juist dat jij haar lief vindt en zal echt aan jouw verwachtingen willen gaan voldoen. Dus wanneer ze groot genoeg is om het te begrijpen waarom jij dat gek vindt, dat ze soep uitspuugt en dat jij dat eigenlijk ook nooit doet, dan doet ze dat ook niet. En als ze dr soep-uitspuug-skill heeft gemastered, dan is er ook niet veel noodzaak om het tot in lengte van dagen te blijven herhalen en dus zal ze al veel eerder stoppen
Ze zal ook jou altijd als voorbeeld gebruiken, dus als jij altijd netjes je soep eet, dan gaat ze dat ook echt wel gewoon doenLet er dus vooral op hoe jij wenst dat ze wordt, en leef dat voor!
Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel, het is ook geen aanval, maar wellicht een andere kijk op de zaakBij ons is het tot nu toe een fijne benadering die eigenlijk altijd wel goed werkt. Ze mag heel veel van ons, maar is echt nooit vervelend of stout of zo. Ook bij andere mensen is het niet een of ander wild beest die alles overhoop haalt, maar drinkt ze keurig uit een kopje wat water of thee
<3
--
Nog een toevoeging:
Als kleine Pluis iets doet wat ik niet tof vind, dan stel ik mezelf altijd eerst de vraag wįįrom ik het niet tof vind. Soms heb ik helemaal geen goede reden (vind ik zelf) of herzie ik m'n mening omdat ik het eigenlijk toch helemaal niet erg vind dat ze dat doet. En ik probeer me ook in haar te verplaatsen: Waarom doet ze dat? Hoe is het voor haar? Hoe komt het dat ze dat wil doen?
Heel vaak helpen die twee vragen al om te beantwoorden hoe ik met de situatie om wil gaan.En heel vaak blijkt ook dat ik het toch helemaal niet zo erg vind, zeker niet als ik weet hoe belangrijk het voor haar is om die dingen te leren en ervaren.
Heb nog eens goed naar de maattabellen gekeken en inderdaad 98 besteld. Mocht die niet bevallen dan kan ik in de winkel retourneren, paar kilometer verderop.quote:Op donderdag 16 april 2015 21:13 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou denk ik voor 98 gaan venco. De jassen die ik tot nu toe heb gehad voor de kinderen vond ik allemaal redelijk groot vallen. (Geen garantie dat dat met alle jassen zo is daar ben ik me van bewust). Of als je op een site besteld met een goed retourbeleid zoals wehkamp of h&m maar dat zullen er vast meer zijn, zou ik beide maten bestellen en dan een terugsturen.
Het is een gevoel/intuitie, maar toch zegt zo'n voorbeeld echt wel wat. I heeft de laatste tijd ook last van het afscheid, en de leidsters hebben dat allemaal door en nemen haar dan van me over. Dat hoort ook wel zo, vind ik. Ze horen er in ieder geval opmerkzaam in te zijn. En als je nadenkt, zijn er misschien nog wel meer van zulk soort voorbeelden? Vertelt ze jullie bijvoorbeeld wel iets over hoe zijn dag was? Heeft ze oog voor hoe het met hem is, veranderingen bij hem? Vertelt ze wel eens een anekdote? Je kunt daar ook zelf eens een beetje op doorvragen wellicht, om te kijken wat ze nu eigenlijk registreert?quote:Op donderdag 16 april 2015 21:57 schreef Dot. het volgende:
Ik vind het denk ik wel erg lastig om het bij haar zelf aan te kaarten, want het is idd maar een gevoel.
we zijn ontzettend blij met ze en zij gaan bijvoorbeeld ook echt uit zichzelf naar hem toe als we weggaan, omdat ze weten dat hij dat moeilijk vindt en dat doet de invaller niet. Die registreert het volgens mij niet eens echt.
Oh, maar we wilden het sowieso aankaarten, maar ik weet niet of ik dat bij haar zelf doe. Polsen of ze ook het gevoel heeft alsof hij het niet leuk vindt misschien wel. Mn vriend zei al dat hij zelf een dag vrij neemt ipv hem nog een dag bij haar te hebben. Het was ook de eerste keer dat ze er niet was na de fusie, dus we dachteb dat hij nog gewoon aan het wennen was, maar het viel nu toch echt wel heel erg op.quote:Op vrijdag 17 april 2015 08:25 schreef elamanilo het volgende:
Dot, ik zou dat zeker aankaarten! Je kleine kindje kan dat nu nog niet zelf vertellen, jij bent nu nog zijn mond en mag zeker voor hem opkomen als je merkt dat dat nodig is! Hij brengt een aanzienlijk deel van zijn kleine leventje nu door op die plek, het is belangrijk dat hij zich ook daar vertrouwt kan voelen. Niet langer wachten dus
Aiden draagt een pyjama met lange mouwen en romper met korte mouwen of andersom.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Burdie het volgende:
Zul je altijd zien, Bf.
Wat dragen jullie kindjes in bed met dit weer? Het is 22,5 graden op kuikens kamer momenteel en ik heb hem in kortemouwromper en lente/herfstslaapzak. Zou dat voldoende zijn? Hij ligt onder laken en deken.
Lijkt me ruim voldoende hoor. Bij ons is het iets van 18 of 19 graden en Sticker ligt in een langemouwenromper en pyjamabroekje, en dan meestal boven de dekens want dekens zijn evil en moeten wegwegweg (NU!).quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:40 schreef Burdie het volgende:
Zul je altijd zien, Bf.
Wat dragen jullie kindjes in bed met dit weer? Het is 22,5 graden op kuikens kamer momenteel en ik heb hem in kortemouwromper en lente/herfstslaapzak. Zou dat voldoende zijn? Hij ligt onder laken en deken.
Jeejquote:Op zaterdag 18 april 2015 20:45 schreef Limone het volgende:
Gaat het al wat beter met T. Nikki?
Haha BfMaar wel knap zo achter een wagentje!
M. loopt eindelijk! En dan meteen los, niks geen steun of wat dan ook.Wat gaat dat snel dan ineens.
Verder hadden we een heerlijke dag, maar de inhoud daarvan zal ik wel in mijn dagboek schrijven. Heeft niet heel erg veel met de dreumes te maken, hoewel ze er wel bij was.![]()
ik heb haar niet naar bed gedaan. Dat doet mijn man altijd, maar volgens mij heeft ze een t-shirt met lange mouwen, romper en een legging aan. Ze ligt in een winterslaapzak zonder mouwen. Geen laken of deken verder.
Ik breek even in, want ik zou zeker even bellen over die looporen. Van mijn huisarts mag dat max een week (of twee, nu twijfel ik, wat zegt thuisarts.nl? ) aanhouden, is het dan niet over dan geven ze antibiotica ivm infectiegevaar. Het trommelvlies blijft nl open zo en dat is niet goed. Ik keek het de eerste keer ook lang aan wegens liever zelf overgaan dan antibiotica erin, maar ik kreeg toen het vriendelijke doch dringende advies om in het vervolg bij een loopoor toch echt sneller langs te komen omdat er dus een goede reden was voor om wel vrij snel naar antibiotica te grijpen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:48 schreef Shandaly het volgende:
Dames, 'medisch' vraagje... doen jullie iets met/tegen een loopoor? Femke heeft nu al zeker drie weken, of misschien zelfs al wel 4 (had ze er met de meet niet ook al last van?) hele vieze prutoren. De ene dag wat meer dan de andere, en de laatste week gelukkig nog maar één oor, maar is dit nu iets om mee naar de huisarts te gaan?
Op zich heeft ze er geen last van (anders dan dat ze het vervelend vindt als we het overtollige zut wegpoetsen), maar het houdt nu wel erg lang aan... ben zo bang dat als het stopt met 'lopen', ze er dan wel een oorontsteking aan overhoudt...
Femke ligt in bed met een zomerslaapzakje. En vandaag alleen een romper, wel met lange mouwen.
Denk dat het prima is Burdie, zeker ook nog met laken en deken erbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Limone, wat knap dat ze gewoon meteen los kan. Dat hoor je ook wel eens van kindjes die laat gaan praten. Dat ze dan ook meteen heel goed praten.
Cwen, beterschap voor Ellie! Nikki, gelukkig hebben jullie het wel fijn gehad en een T. waarmee je even lekker kan knuffelen heeft natuurlijk ook wel wat..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Dank je voor deze mooie post! Ik probeer er ook zo in te staan, maar in de hectiek van alledag vergeet ik het te snel weer.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:57 schreef elamanilo het volgende:
Spirit, ik heb verder niet de andere adviezen grondig gelezen, maar ik wil best delen hoe wij dit soort dingen ervaren en benaderenMisschien heb je daar iets aan.
Laat ik het soep-verhaal als voorbeeld nemen:
Als kleine Pluis hier met haar soep speelt, het opslurpt en weer uitspuugt bijvoorbeeld, dan zien wij dat als een ervaring die ze beleeft. Ze ontdekt iets nieuws dat ze kan met haar lichaam, een gevoel, een geluid, een smaak, ... Jij hebt misschien al honderden keren in je leven soep (of iets anders) uitgespuugd, maar haar lichaam kent ze amper twee jaar, er valt nog heel veel aan te ontdekken! Ze ervaart voor het eerst hoe dat is, dat ze dat kan! En wow, er gebeurt ook nog iets, de soep komt er weer uit![]()
Hier zie ik vaak dat als ze iets nieuws ontdekt, ze het graag een heleboel keer uitprobeert en een heleboel keer herhaalt en dat het dan weer klaar is, dan heeft ze het ervaren, ze heeft haar nieuwe skill gemastered. Daarna is het niet meer spannend en is het ook weer klaar.
Als zij haar soep uitspuugt, dan bewoord ik wat ze doet: Hee, wat doe je nu? Je spuugt de soep weer uit. Dat is gek! Daarna herhaalt ze het nog 60 keer en dan zeg ik nog eens tussendoor: Zullen we de soep nu gaan eten? Of: Hee kijk, we kunnen de soep ook doorslikken! En dan doe ik het voorNa een poosje wil ze altijd wel gewoon doen hoe het 'hoort' (
) en eet ze lekker haar soep.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze een nieuwe skill aan het verwerven was en dat dat tot in de oneindigheid door is gegaan. Elke skill is binnen no-time gemastered, vooral als je het ze laat masteren. Kijk, als ze iets wil leren, zoals ergens op klimmen, en je laat dat niet toe, dan zal ze het heel vaak willen proberen, maar het duurt dan veel langer voordat ze dat heeft ontdekt en doorgrond.
Soms gebeurd het ook wel eens dat ze iets doet en dat ik het bijv. gevaarlijk vind. Dan begeleid ik haar, dus ik hou haar vast of mijn handen vlakbij haar. Bijv. met trapklimmen of ergens anders op. Maar vaak kan ze het best zonder mijn hulpDus dan blijf ik in ieder geval stand-by om op te vangen waar nodig.
Ik denk in ieder geval echt oprecht dat een kindje nooit zomaar gaat 'uittesten' of hij iets wel of niet mag van z'n ouders. Tenminste, ik denk dat bijna alle kindjes echt alleen maar hun papa en mama willen pleasen, je ziet dat zelfs bij volwassenen die nooit goedkeuring kregen omtrent een bepaald iets van hun ouders, die blijven tot in lengte van dagen die goedkeuring zoeken. Een kind is er niet op uit om expres iets vervelends te doen, een kind wil niet expres een slecht cijfer halen op school.. Als dat zo is, dan zit er iets anders achter, een ander probleem, het is dan een schreeuw om aandacht.
Ik denk dus dat je best kunt meegaan in het opdoen van nieuwe ervaringen, begeleid je kindje, zorg dat je er bent om haar op te vangen mocht dat nodig zijn, dat ze weet dat jouw armen daar zijn. Laat haar juist haar ervaringen met jou kunnen delen, ook in de toekomst zal zij, maar ook jij daar profijt van hebben.
Ik denk ook niet dat ze zoiets tegen je gaat gebruiken. Dat ze opeens denkt dat dat altijd mag of zo. En waarom ook niet? Je kunt haar natuurlijk uitleggen waarom jij het niet leuk vindt als ze dat altijd alleen maar zou doen. Ik denk echt dat ze je niet zomaar expres boos wil maken, ze wil juist dat jij haar lief vindt en zal echt aan jouw verwachtingen willen gaan voldoen. Dus wanneer ze groot genoeg is om het te begrijpen waarom jij dat gek vindt, dat ze soep uitspuugt en dat jij dat eigenlijk ook nooit doet, dan doet ze dat ook niet. En als ze dr soep-uitspuug-skill heeft gemastered, dan is er ook niet veel noodzaak om het tot in lengte van dagen te blijven herhalen en dus zal ze al veel eerder stoppen
Ze zal ook jou altijd als voorbeeld gebruiken, dus als jij altijd netjes je soep eet, dan gaat ze dat ook echt wel gewoon doenLet er dus vooral op hoe jij wenst dat ze wordt, en leef dat voor!
Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel, het is ook geen aanval, maar wellicht een andere kijk op de zaakBij ons is het tot nu toe een fijne benadering die eigenlijk altijd wel goed werkt. Ze mag heel veel van ons, maar is echt nooit vervelend of stout of zo. Ook bij andere mensen is het niet een of ander wild beest die alles overhoop haalt, maar drinkt ze keurig uit een kopje wat water of thee
<3
--
Nog een toevoeging:
Als kleine Pluis iets doet wat ik niet tof vind, dan stel ik mezelf altijd eerst de vraag wįįrom ik het niet tof vind. Soms heb ik helemaal geen goede reden (vind ik zelf) of herzie ik m'n mening omdat ik het eigenlijk toch helemaal niet erg vind dat ze dat doet. En ik probeer me ook in haar te verplaatsen: Waarom doet ze dat? Hoe is het voor haar? Hoe komt het dat ze dat wil doen?
Heel vaak helpen die twee vragen al om te beantwoorden hoe ik met de situatie om wil gaan.En heel vaak blijkt ook dat ik het toch helemaal niet zo erg vind, zeker niet als ik weet hoe belangrijk het voor haar is om die dingen te leren en ervaren.
Nu ik hier toch ben: Ja, zeker naar de huisarts ermee. Als ze een loopoor heeft, is er al een ontsteking (geweest) en door de druk is het trommelvlies gebarsten. Als er nu al 3 weken prut uitkomt, betekent dat dat het trommelvlies niet geneest en dat kan een probleem worden (als het niet goed aan elkaar groeit, treedt er gehoorverlies op en een grotere kans op nieuwe infecties).quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:48 schreef Shandaly het volgende:
Dames, 'medisch' vraagje... doen jullie iets met/tegen een loopoor? Femke heeft nu al zeker drie weken, of misschien zelfs al wel 4 (had ze er met de meet niet ook al last van?) hele vieze prutoren. De ene dag wat meer dan de andere, en de laatste week gelukkig nog maar één oor, maar is dit nu iets om mee naar de huisarts te gaan?
Op zich heeft ze er geen last van (anders dan dat ze het vervelend vindt als we het overtollige zut wegpoetsen), maar het houdt nu wel erg lang aan... ben zo bang dat als het stopt met 'lopen', ze er dan wel een oorontsteking aan overhoudt...
Femke ligt in bed met een zomerslaapzakje. En vandaag alleen een romper, wel met lange mouwen.
Denk dat het prima is Burdie, zeker ook nog met laken en deken erbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt bij de huisarts voor S.
Ga even overleggen of een verwijzing naar kno toch wenselijk is.
Al ze slaapt klinkt ze alsof ze zo moeilijk adem haalt. Ik heb niet het idee dat het door snot komt, maar meer omdat de binnenkant wat gezwollen is.
Misschien toch neusamandelen verwijderen?
Zijn daar hier ervaringen mee?
Wandelen op gras vindt mijn dreumes ook elke dag weer een uitdagingquote:Op maandag 20 april 2015 09:38 schreef exode het volgende:
Veel plezier Burdie!
Wat een geweldige foto Franny![]()
Gisteren op een groot grasveld zette ons jochie weer een stap alleen. Maar daar schrikt ie dan zo van dat hij vervolgens krampachtig aan je vasthoudt.
Ik was er niet bij en ken de rollator niet. Thuis hebben we gewoon een houten loopkarretje van de Dille en Kamille.quote:Op maandag 20 april 2015 09:33 schreef Burdie het volgende:
Lopende citronellie!
Franny, is dat zo'n rollator waar herrie uit komt? Of ben ik in de war?
Cwen hoe is het met Ellie?
Wij hebben een super leuk en druk weekend gehad, ben nu bek af. Maar met dit weer is het zonde om binnen te blijven dus wij gaan er zo lekker op uit
fijne dag allemaal!
Oh, compleet offtopic, maar wist je dat je bij Baklust een picknickmand kunt ophalen die je in de Paleistuinen mag opeten? (De inhoud dan he, de mand moet je weer teruggevenquote:Op maandag 20 april 2015 13:47 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik was er niet bij en ken de rollator niet. Thuis hebben we gewoon een houten loopkarretje van de Dille en Kamille.. Dat is ook erg leuk, want als I daarmee loopt stopt ze af en toe omdat ze even aan iets moet voelen (knop van de verwarming of de grote spiegel) maar ook omdat ze iets mee wil nemen in haar wagentje (een stokje in de tuin, een flesje water van mij, een blokje.). Ik vind dat zo schattig.
Wij waren ook lekker op pad. Waar ben je heen gegaan met kuiken? Wij zijn naar een park hier in de stad geweest (de paleistuinen achter paleis Noordeinde). Daar was het heerlijk! En I werd weer helemaal wild van de vijver, en de zwanen, ganzen, eenden, duiven die ze zag. Het is echt leuk hoe je zelf ook geniet van zulke momenten en naar het kijken naar zulke beesten als je met je kind op stap bent. Terug naar huis viel ze als een blok in slaap in de wagen.
Ik vind het ook echt leuk dat je nu met deze leeftijd steeds meer zicht krijgt op het karakter van je kind, zeker als je dan - bijv op het kdv - kunt vergelijken met andere kindjes. Dan vallen bepaalde zaken ineens op. Zo is I altijd ontzettend bezig met wat er gebeurt in haar omgeving: ze observeert heel goed en houdt alles in de gaten. Ook in het park kijkt ze naar alle mensen die daar ook zitten en als iemand van een bankje opstaat en wegloopt, roept ze 'dag' en gaat ze zwaaien..
Exode, ik vind het knap, dat hij al even losstaat. Ik ga nu vaak ook samen met I lopen, dan houd ik haar handjes vast. Maar ze raakt al zo ongeveer in paniek als ik 1 handje loslaat..
Dat buiten zijn, is echt vermoeiend! I is niet zo'n slaper, maar de laatste dagen, na wat ochtenden buiten, slaapt ze 's middags wel 3, bijna 4 uur.quote:Op maandag 20 april 2015 15:45 schreef Burdie het volgende:
Wij zijn helemaal nergens heen geweest nog, faal.
Kuiken wilde vanmorgen graag in de tuin spelen en toen was het ineens lunchtijd en daarna wilde hij slapen. En hij slaapt nog![]()
.
Ik wilde met hem naar de boerenmaandag in Nijkerk, maar dat is nu allang afgelopen. We gaan dan straks maar even naar de bieb en de schoenenwinkel![]()
.
En ooooh de paleistuinen...ik mis Den Haag wel hoor, door je verhalen!
Wow, dat is echt lang zegquote:Op maandag 20 april 2015 18:01 schreef Franny_G het volgende:
Dat buiten zijn, is echt vermoeiend! I is niet zo'n slaper, maar de laatste dagen, na wat ochtenden buiten, slaapt ze 's middags wel 3, bijna 4 uur..
Heerlijk, dat hij zich zo lekker in de tuin kan vermaken.
Aaah sneu he, zo'n verkouden ventje...quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:50 schreef Dot. het volgende:
Wij zitten met een snotverkouden, hoestend, sprong-jongetje en nu baal ik even hard dat ik 4 dagen werkVannacht een hele slechte nacht gehad en nu is mijn vriend wel bij hem, maar ik wil dat gewoon zijn...
Hoe gaat het met de andere zieken?
En bevielen de taco's exode? Wat voor recept is dat? Ik zoek nog steeds naar dingen die we alle drie kunnen eten, want in de Opperdepop vind ik de recepten nu niet echt volwassen-proof![]()
En onze slimme muis doet iets waarvan ik elke keer moet lachen. Als hij iets wil wat hem niet lukt (deur open, traphekje open, iets op de iPad, iets met zijn speelgoed), pakt hij je vinger en brengt hij je hand naar hetgeen toe dat hij wil en kijkt je dan aan met zo'n blik van 'Ik kan dit niet, maar jij wel, dus je helpt me vast!'
Bijzonder hoe dat er al in zit hequote:Op maandag 20 april 2015 17:04 schreef exode het volgende:
Het is wel echt een jongen, alles waar wielen aanzit is interessant, elke bal wil hij hebben en tegen aan schoppen.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:38 schreef exode het volgende:
Ik deed ook WupWup en kijk wat er van terecht is gekomen.![]()
+1quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bijzonder hoe dat er al in zit hehier nog zo een, en wij stimuleren het totaal niet... maar als ik kuiken kwijt ben, dan kan je er geld op inzetten dat hij bij een skelter, fiets of auto staat te kijken. Of nog mooier: een camper. Of nog mooier: een vrachtwagen
!!! Laatst stond er een vachtauto achter ons bij de verkeerslichten, en er kwamen allemaal oooohs en aaaah's van de achterbank
.
Ik kocht laast op de rommelmarkt voor 80 cent een paarse My Little Pony met roze haar, bedoeld voor mijn nichtje. Maar nu loopt kuiken er steeds mee rondquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:43 schreef exode het volgende:
Zeg dat nou niet Burdie! De hele stereotypering valt zo ineen! Dadelijk moeten we toch nog barbies gaan kopen voor hem en daar speelden we zelf niet eens mee als kind....
Meestal een soort aangepaste versie, want mijn vriend doet bijvoorbeeld door de pastasaus stukjes chorizo en dat vind ik echt te zout voor hem. Daarbij eet Stip al rond 5 uur en ben ik vaak pas tegen 7 uur thuis, dus wordt er toch vaak 2x gekookt. Op de dagen dat ik vrij ben eten we wel samen en dan is het idd niet goed als hij niet eet wat wij etenquote:Op dinsdag 21 april 2015 10:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wow, dat is echt lang zeg! Dat doet kuiken niet hoor, die slaapt max 2,5 uur en dan is het echt, echt, echt mooi geweest
![]()
.
Hebben jullie ook een tuin? Ik vind het ideaal, kuiken loopt van binnen naar buiten, naar achterin de tuin waar hij net door het hek heen de buren kan zien zitten op hun terras, staat daar dan eventjes te kijken en te zwaaien (), dan weer even spelen, dan weer even naar binnen, dan weer even achter de hond aan hollen, dan weer even zwaaien naar de buurman, etc. etc. etc.
![]()
. Genieten om 'm zo te zien!
Net heb ik 'm bij de gastouder achtergelaten, en hij kwam me zo hard knuffelen toen ik zei 'tot vanmiddag'![]()
. Hij heeft vanmorgen ook niet bij mij gedronken, vandaag was wat dat betreft een test of hij dat nodig zou hebben of niet... in plaats daarvan heeft hij een paar slokken water gehad. Maar nu mis ik hem wel extra hard...
.
[..]
Aaah sneu he, zo'n verkouden ventje...je kunt er ook zo weinig tegen doen, behalve de hele dag met zakdoeken er achteraan lopen
.
Eet stip niet gewoon wat jullie ook eten? Wij laten kuiken tegenwoordig altijd gewoon eten wat wij ook eten, en als dat écht niet geschikt is (spareribs met friet bijvoorbeeld), dan trekken we voor hem een restje pasta uit de vriezer. Maar tegenwoordig gaat hij niet meer akkoord als hij niet ook frietjes mag. Gelukkig eten we dat bijna nooit...
.
Lief hoe hij je hulp vraagt.
Oh wat leuk!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:24 schreef exode het volgende:
Hihi, die wielen zijn dus bekend![]()
Ik krijg net een Appje binnen dat ons mannetje 2 (!) stappen los heeft gezet.![]()
![]()
Ik heb gisteren trouwens een Facebook page gemaakt over koken voor kinderen. Ik verzin geen recepten hoor, ik deel de recepten die we met zijn 3tjes eten en eventueel aanpassen. Ter inspiratie.(https://www.facebook.com/MoKookt?ref=hl)
Waarom niet samen eten om 7 uur?quote:Op dinsdag 21 april 2015 11:52 schreef Dot. het volgende:
[..]
Meestal een soort aangepaste versie, want mijn vriend doet bijvoorbeeld door de pastasaus stukjes chorizo en dat vind ik echt te zout voor hem. Daarbij eet Stip al rond 5 uur en ben ik vaak pas tegen 7 uur thuis, dus wordt er toch vaak 2x gekookt. Op de dagen dat ik vrij ben eten we wel samen en dan is het idd niet goed als hij niet eet wat wij etenPasta vindt hij trouwens maar glibberig, dus dat hoeft hij echt niet.
Alles met wielen en ballen, check! Zijn fiets wordt standaard omgekiept om met de wielen te spelen
Leuk!quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:24 schreef exode het volgende:
Hihi, die wielen zijn dus bekend![]()
Ik krijg net een Appje binnen dat ons mannetje 2 (!) stappen los heeft gezet.![]()
![]()
Ik heb gisteren trouwens een Facebook page gemaakt over koken voor kinderen. Ik verzin geen recepten hoor, ik deel de recepten die we met zijn 3tjes eten en eventueel aanpassen. Ter inspiratie.(https://www.facebook.com/MoKookt?ref=hl)
Omdat hij vaak al te moe is om te eten dan. Ik breng hem regelmatig naar bed voordat wij gaan eten en rond 5 uur heeft hij echt al honger. Heeft Kuiken dan genoeg aan een tussendoortje?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarom niet samen eten om 7 uur?Wij eten elke dag rond die tijd
![]()
.
Hoezo? 19 uur nu is 18 uur in de wintertijd, dan kan het toch ook?quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:29 schreef L-E het volgende:
Om 7 uur pas etenDan heb ik al een kind van mezelf verorberd ben ik bang
Dat heb ik ook altijd gedacht, E sliep makkelijk 3 uur in de middag en 12/13 uur in de nacht. Van de een op de andere dag wilde ze niet meer slapen 's middagsquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor gaat tussen 19-19:30 naar bed en slaapt soms tot 07:00, maar ook wel tot ruim na 8 uur. Tussen de middag meestal 2,5 uur en dan moet ik haar echt wakker maken. Ik vraag me af of ze ooit van haar middagslaapje afkomt. Eten altijd rond 18u, anders is ze echt te moe.
Sticker slaapt van 20 tot 6, gemiddeld genomen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoezo? 19 uur nu is 18 uur in de wintertijd, dan kan het toch ook?
Hoe laat staan jullie kindjes op dan, dat ze om half zeven al naar bed gaanKuiken slaapt 11 uur, van half negen tot half acht. En ja, rond vijf uur krijgt hij een cup-a-soup
.
Ah er is nog hoop dat ze wakker naar de basisschool gaatquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd gedacht, E sliep makkelijk 3 uur in de middag en 12/13 uur in de nacht. Van de een op de andere dag wilde ze niet meer slapen 's middags
Wij aten pre-kind altijd tussen 8 en half 9quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:30 schreef Burdie het volgende:
Dan zal ik maar niet vertellen hoe laat wij altijd aten toen er nog geen kind bij was.
Wij zijn niet erg Nederlands wat dat betreft.
Klinkt als de zesde ziekte, maar bel even de huisarts als je je zorgen maakt.quote:Op dinsdag 21 april 2015 15:38 schreef Trebo het volgende:
Onze kleine man heeft allemaal rode vlekjes op z'n buik. Heeft paar dagen geleden flink koorts gehad, maar dat is nu over gelukkig. Hij is snel moe en wil bijna niet eten, gelukkig wel drinken..
Kan er niet zoveel over op internet vinden.. misschien weten jullie wat 'ie onder de leden heeft?
Afhankelijk van welke dag het is ergens tussen 6:30 en 8:00 uur. Op dagen dat wij werken moeten ze er om 6:30 uur uit. De dagen dat we niet werken hoeft dat niet en slapen ze gelukkig iets langer door dan 6:30 uur.quote:
Even gebeld.. gaat vanzelf over. Naja hopen we dan maarquote:Op dinsdag 21 april 2015 15:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klinkt als de zesde ziekte, maar bel even de huisarts als je je zorgen maakt.
Bij ons is het een beetje anders dan anders. We wonen in en rij van nieuwbouwhuizen waar vroeger de zijvleugels waren van een oude ambachtsschool. In die school zelf, die er nog wel staat, zijn appartementen gemaakt. In het midden is er een grote binnentuin waarbij alle nieuwbouwhuizen ook een eigen terrasje hebben. En dan hebben we ook een balkon. Die grote binnentuin (gedeeltelijk tuin, gedeeltelijk betegeld) is fantastisch voor de kinderen. De kinderen van onze buren die 5 en 6 zijn, kunnen er lekker fietsen en steppen. En I loopt daar nu tussen met haar loopwagentje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wow, dat is echt lang zeg! Dat doet kuiken niet hoor, die slaapt max 2,5 uur en dan is het echt, echt, echt mooi geweest
![]()
.
Hebben jullie ook een tuin? Ik vind het ideaal, kuiken loopt van binnen naar buiten, naar achterin de tuin waar hij net door het hek heen de buren kan zien zitten op hun terras, staat daar dan eventjes te kijken en te zwaaien (), dan weer even spelen, dan weer even naar binnen, dan weer even achter de hond aan hollen, dan weer even zwaaien naar de buurman, etc. etc. etc.
![]()
. Genieten om 'm zo te zien!
Slaapkopjequote:Op dinsdag 21 april 2015 12:51 schreef GotC het volgende:
Trouwens, kunnen kinderen ook te veel slapen? T. slaapt 's nachts ongeveer 12 uur (voor zover we weten..), 's ochtends 2 uur, 's middags ook gerust nog 2.5 uur. En zelfs dan is het regelmatig ofen wrijven gapen etc
Mijn nichtje van 2,5 slaapt nog dagelijks van 12-4/5 uur. Als ze tegen de tijd dat ze naar school gaan maar wat minder slapen overdagquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:51 schreef GotC het volgende:
Trouwens, kunnen kinderen ook te veel slapen? T. slaapt 's nachts ongeveer 12 uur (voor zover we weten..), 's ochtends 2 uur, 's middags ook gerust nog 2.5 uur. En zelfs dan is het regelmatig ofen wrijven gapen etc
Normaliter vind ik dat ook, maar na vannacht weer 2 uur een wakker/ klagend kind te hebben geentertaind, na een week nauwelijks slapen want ziek, ben ik er ook wel een beetje klaar mee.quote:Op woensdag 22 april 2015 09:19 schreef L-E het volgende:
Ik herken die 'vervelende' fases helemaal niet eigenlijk, ik vind het juist steeds makkelijker worden.
Tja, als we dat eens wisten... Ze is gerfrustreerd, dus sprongetje, maar ik denk ook tanden die zakken want daar heeft ze altijd absurd veel last van. Na de Dentinox ging ze eindelijk slapen.quote:
Spark, ik heb niet per se veel advies, maar iig herkenning hier. Mijne houdt/hield gewoon echt niet van drinken. Ik hoor ook altijd immense hoeveelheden die zouden moeten, maar dat haalt ze never nooit. Na stoppen met bv (13-14 maanden) zat ze vaak op 100ml drinken per dag. We vingen dat op door wel veel komkommer, fruit, extra natte pastasaus en yoghurt (soms met scheutje water zelfs) te geven, waardoor we niet in echte problemen kwamen.quote:Op woensdag 22 april 2015 13:29 schreef .Sparkling. het volgende:
We zijn vorige week bij de kinderarts geweest met Eva vanwege haar ontlasting en slechte eten.
We hebben Movicolon voorgeschreven gekregen en moeten over zes weken terug komen. De kinderarts wil kijken of de Movicolon verbetering brengt en we moeten een dagboek bijhouden met hoe vaak en wat voor soort ontlasting en proberen het drinken te stimuleren. Ze moet 1,2 liter vocht binnen krijgen per dag, dat haalt ze nooit. Als over zes weken blijkt dat we moeilijkheden blijven houden rondom ontlasting en/of eten wordt er bloed onderzoek gedaan en mogen we met haar naar een diėtiste om te kijken waar verbeterpunten zijn, hoe we de voeding kunnen uitbreiden en hoe we haar kunnen stimuleren meer te drinken. Bij aanbieden wordt ze altijd boos en schreeuwt nee, dat werkt ook niet echt
Nu dus vooral afwachten maar wel met zicht op eventueel meer begeleiding.
Jaaa, tien dagen naar Florence en Rome, voor mijn werk (ik ben al vaak mee geweest, ken de beide steden goed en ik vind het echt fantastisch. Tien dagen op pad met een groep enthousiaste leerlingen, die allemaal een referaat moeten houden over een onderwerp uit de Renaissance of Oudheid). Het is denk ik pittig, maar ik heb er ook zin in. Het is voor mij echt even een dilemma geweest: ga ik deze reis waar ik zo mijn hart bij heb liggen gewoon de komende jaren niet meer doen vanwege I? Maar wanneer komt dan wel het moment dat ik dat weer ga doen? En toen heb ik besloten dat het hoe dan ook wel moeilijk is om weg te gaan, of dat nu is of als I ouder is, maar dat ik mezelf op die reden niet wil belemmeren. Daarbij komt dat ze in zeer goede handen is bij mijn vriend, familie & vrienden en het kdv.quote:Op woensdag 22 april 2015 08:43 schreef Shandaly het volgende:
Fijn Franny! Goede timing idd
(Tien dagen op reis? Zonder kleintje? Pittig!)
Ik reis regelmatig voor mijn werk, maar ik moet in juli een keer 8 dagen weg en anderhalve week later weer 5 dagen en het zijn echt prachtkansen professioneel gezien, maar ik vind het toch lastig, al heb ik idd dezelfde overwegingen gemaakt als jij. Ik heb wel besloten na de tweede reis een lange week vakantie op te nemen om even weer veel tijd met Stip door te brengenquote:Op woensdag 22 april 2015 21:39 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Jaaa, tien dagen naar Florence en Rome, voor mijn werk (ik ben al vaak mee geweest, ken de beide steden goed en ik vind het echt fantastisch. Tien dagen op pad met een groep enthousiaste leerlingen, die allemaal een referaat moeten houden over een onderwerp uit de Renaissance of Oudheid). Het is denk ik pittig, maar ik heb er ook zin in. Het is voor mij echt even een dilemma geweest: ga ik deze reis waar ik zo mijn hart bij heb liggen gewoon de komende jaren niet meer doen vanwege I? Maar wanneer komt dan wel het moment dat ik dat weer ga doen? En toen heb ik besloten dat het hoe dan ook wel moeilijk is om weg te gaan, of dat nu is of als I ouder is, maar dat ik mezelf op die reden niet wil belemmeren. Daarbij komt dat ze in zeer goede handen is bij mijn vriend, familie & vrienden en het kdv..
Precies!quote:Op woensdag 15 april 2015 09:42 schreef Burdie het volgende:
Mijn man zei dat hij als kind altijd om half zes wakker was. Nou heb ik mijn man de nachtvoeding al aangesmeerd, dus met 'ah dat komt dus door jou, dan mag jij voortaan vroeg op' kom ik dus helaas niet weg...![]()
.
Dit...quote:Op donderdag 23 april 2015 15:32 schreef Cwen het volgende:
Ik heb het er nog steeds benauwd van... L-E, ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen. Maar verder dan eenkom ik niet.
+1quote:Op donderdag 23 april 2015 15:35 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dit...
Ik zit ook al de hele dag met een knoop in m'n maag en kippenvel.
Ben de klok vooruit aan het kijken dat ik naar huis kan en mijn kindjes kan knuffelen... wat is gezondheid toch een belangrijk iets...
Dat. Het is vreselijk.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:32 schreef Cwen het volgende:
Ik heb het er nog steeds benauwd van... L-E, ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen. Maar verder dan eenkom ik niet.
Zie Z&G venco...quote:Op donderdag 23 april 2015 16:35 schreef vencodark het volgende:
Wat is er met LE en haar dochter gebeurt dan?
Zo zie ik het ook inderdaad, als ze het niet onthouden/noteren en vragen naar een papa is het ook ongemakkelijk en misschien ook niet goed.quote:Op vrijdag 24 april 2015 13:41 schreef Shandaly het volgende:
Nah ja.. op zich wel goed ook toch? Dat ze er bewust van blijven dat niet naar papa moeten gaan vragen? Dat wil toch niet zeggen dat ze het een probleem vinden dat er twee mama's zijn?
Ik geloof dat wij behoorlijk boffen met ons CB, geen oordelen, duidelijke communicatie, geen tips uit de jaren vijftig.. ik ga er graag heen.
Wat onhandig, om op zo'n plek af te spreken. Ik was laatst zonder I aan het koffiedrinken in hippe koffietent en heb daar vol verwondering gekeken naar een baby van - ik schat - zo'n 8 maanden die een heel uur lang rustig en lief bij mama op schoot zat en tijdens dat uur zichzelf met 1 rammelaar kon vermaken. terwijl zij lekker met een vriendin kon kletsen en koffie drinken. Wauw, relaxed hoor, maar hier ging/gaat dat 'em ook niet worden.quote:Op zondag 26 april 2015 07:52 schreef Dot. het volgende:
Hoe was het Burdie? Ik had ook reünie, maar er waren wat kindjes ziek en nu hebben ze een nieuwe datum geprikt zonder te vragen of ik kan. Toevallig kan ik wel, maar ik vind het zo suf. En daarbij willen ze ook nog in de Little Italy afspreken en dat is echt een grote klankkast en kan Stip daar helemaal niet scharrelen en mijn suggestie om ergens af te spreken waar de kinderen los kunnen werd afgedaan. Zij hebben misschien kindjes die braaf een uur in een stoeltje blijven zitten, maar daar doe je Stip echt geen plezier mee. Ik heb er heel veel zin in dus![]()
Ja, zo'n binnenspeeltuin wordt wel eens een keertje tijd, denk ik. Waar was jij? Ben benieuwd hoe zij maar ook ik dat ga vinden. Voor mij waren dat soort plekken altijd de hel op aarde, maar als I het leuk vindt, zal ik het ook wel fantastisch gaan vinden.quote:Franny, dat klinkt leuk zeg! Misschien vindt ze dan ook een binnenspeeltuin leuk! Ik was er vrijdag met Stip en vanwege het mooie weer en de Koningsspelen waren er wel 2 andere kindjes! Het peuterhoekje moest hij dus delen, maar we zijn samen het grote ballenbak ingeweest en dat vond hij echt geweldig. En na schooltijd kwamen er ook wat grote jongens en dat vond hij prachtig om te zien.
Stip zit lekker te smullen van z'n broodje pindakaas. Wat heerlijk, zo'n ochtend
Ik vond het ook echt wel leuk hoor... alleen gaat er stiekum toch meer tijd inzitten dan je denkt. Vergaderingen zijn altijd toch ongelegen, vaak in toch al drukke tijden.. En nu Lars op school zit, vergt dat stiekum ook best wel wat. Als werkende ouder probeer je je al in de meest rare bochten te wringen om een aantal dingen toch mee te kunnen doen (en voel je je nog weer een tandje schuldiger als je kleuter vraagt waarom jij niet mee komt helpen bij de Koningsspelen, want "andere mama's en papa's zijn er ook bij!") Ik twijfel gewoon nog eventjes door, en de volgende keer dat ze me op de vrouw af vragen ga ik alsnog overstagquote:Op zondag 26 april 2015 23:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Shandaly ik zit ook in de OC van ons kdv, dus ik ben medebedenker van het uitje.Ik vind het erg leuk om mee te mogen denken over het beleid van het kdv, af en toe wat verbetervoorstellen te doen en juffendag te organiseren.
Herkenbaar hoor. Ik zie stiekem altijd een beetje op tegen de vergaderingen, want ik heb wel betere dingen te doen (lees: opruimen, strijken etcquote:Op zondag 26 april 2015 23:46 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Ik vond het ook echt wel leuk hoor... alleen gaat er stiekum toch meer tijd inzitten dan je denkt. Vergaderingen zijn altijd toch ongelegen, vaak in toch al drukke tijden.. En nu Lars op school zit, vergt dat stiekum ook best wel wat. Als werkende ouder probeer je je al in de meest rare bochten te wringen om een aantal dingen toch mee te kunnen doen (en voel je je nog weer een tandje schuldiger als je kleuter vraagt waarom jij niet mee komt helpen bij de Koningsspelen, want "andere mama's en papa's zijn er ook bij!") Ik twijfel gewoon nog eventjes door, en de volgende keer dat ze me op de vrouw af vragen ga ik alsnog overstag(ik ken mezelf
)
Goeie deal ook!quote:Op maandag 27 april 2015 15:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier voor twee tientjes een little people kasteel, station en trein, ppolitiebureau en reuzenrad! Helemaal leuk!
Met datzelfde "vreselijke ding" heeft Aiden vorig jaar leren lopen.quote:Op maandag 27 april 2015 16:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Venco gefeliciteerd met je peutertje!Wat een tof cadeau! Hopelijk kan hij snel gerepareerd worden.
Wij scoorden voor T en S op de kindervrijmarkt deze babywalker voor 3 euro. Ik heb wel mooie houten loopwagens, maar ik wil liever niet dat ze die mee naar buiten nemen. Vandaar nu dit vreselijk lelijke ding voor buiten.![]()
[ afbeelding ]
En we kochten ook nog een houten Nijntje legpuzzel met 5 stukjes voor 50 cent.
Ik had hier nog helemaal niet op gereageerdquote:Op zondag 26 april 2015 15:16 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Wat onhandig, om op zo'n plek af te spreken. Ik was laatst zonder I aan het koffiedrinken in hippe koffietent en heb daar vol verwondering gekeken naar een baby van - ik schat - zo'n 8 maanden die een heel uur lang rustig en lief bij mama op schoot zat en tijdens dat uur zichzelf met 1 rammelaar kon vermaken. terwijl zij lekker met een vriendin kon kletsen en koffie drinken. Wauw, relaxed hoor, maar hier ging/gaat dat 'em ook niet worden.. Het werkt hier het beste als ze een tijdje in een eigen kinderstoel kan zitten en daarna/ervoor een beetje zelf kan rondstruinen.
[..]
Ja, zo'n binnenspeeltuin wordt wel eens een keertje tijd, denk ik. Waar was jij? Ben benieuwd hoe zij maar ook ik dat ga vinden. Voor mij waren dat soort plekken altijd de hel op aarde, maar als I het leuk vindt, zal ik het ook wel fantastisch gaan vinden..
Geniet van de vrije dagen! Wel jammer dat het weer beetje tegenvalt nu, maar ach, het is sowieso gezellig.
Sinds gisteren heeft I in de woonkamer haar eigen stoeltje en tafeltje en dat vindt ze helemaal te gek. Ze zit ook heel trots op haar stoeltje rond te kijken en dan kijkt ze af en toe om naar ons en steekt ze een heel verhaal af.. Ze is echt helemaal een dreumes zo.
.
Oh, dat ziet er leuk uit, maar de foto's zijn allemaal heel oud of nietszeggend. Ken je het?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:27 schreef exode het volgende:
Plaswijckpark Dot? Of misschien deze http://coffeekids.nl
Ze zijn dicht! Op hun FB staat dat ze per direct zijn gesloten sinds vorige week, omdat hun kinderen het niet trokken dat ze zoveel werkten.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:15 schreef exode het volgende:
Dot, ik heb er wel eens over gehoord van een vriendin zonder kinderen. Die vond het leuk in ieder geval. Jammer dat er geen duidelijke foto's van de speelhoek op staan….
Oh, ik zou hier best boos over zijn hoorquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:55 schreef Franny_G het volgende:
Hopelijk worden de kindjes niet ziek!
Mijn leidinggevende van mijn school wil me laten oproepen door de bedrijfsarts. Omdat ze zich wat zorgen maakt, want ik oog ook wel 'breekbaar'. Ik vind het prima hoor, maar ook best vermoeiend dat weer iemand op basis van mijn gewicht allerlei dingen gaat denken... dat heb ik nu wel vaak meegemaakt. Het is aan de ene kant goed, die bezorgdheid en het hoort ook bij haar werk, maar het komt ook wat betuttelend over. En ik heb nog wel gezegd dat uit een uitgebreid bloedonderzoek in november niets naar voren was gekomen en dat de huisarts het ook niet nodig vindt om me naar een diėtist te sturen of verdere onderzoeken te doen. Tja. Het maakt niet uit, maar ergens raakt het me toch wel.
Doen ze dat ook met (veel) te zware werknemers? Sturen ze die ook via de bedrijfsarts naar een diėtist? Vast niet want dan slaat iedereen op tilt.... Maar tegen mensen met een wat lager gewicht mag je blijkbaar alles zeggen....quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:55 schreef Franny_G het volgende:
Hopelijk worden de kindjes niet ziek!
Mijn leidinggevende van mijn school wil me laten oproepen door de bedrijfsarts. Omdat ze zich wat zorgen maakt, want ik oog ook wel 'breekbaar'. Ik vind het prima hoor, maar ook best vermoeiend dat weer iemand op basis van mijn gewicht allerlei dingen gaat denken... dat heb ik nu wel vaak meegemaakt. Het is aan de ene kant goed, die bezorgdheid en het hoort ook bij haar werk, maar het komt ook wat betuttelend over. En ik heb nog wel gezegd dat uit een uitgebreid bloedonderzoek in november niets naar voren was gekomen en dat de huisarts het ook niet nodig vindt om me naar een diėtist te sturen of verdere onderzoeken te doen. Tja. Het maakt niet uit, maar ergens raakt het me toch wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |