abonnement Unibet Coolblue
pi_151681538
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151681639
Tico, daar heb je gelijk in. :Y Big Brother is ons allemaal al aan het bekijken... :{
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:36:29 #3
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_151683403
Ik weet niet of mijn 14-jarige dagelijks zijn id-kaart bij zich heeft :@ Hij heeft wel een schoolpas met naam, pasfoto en school. Zou ik voldoende vinden, maar de overheid waarschijnlijk niet...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:38:46 #4
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_151683455
O en mijn jongste heeft haar eerste tand eruit! Volgende maand wordt ze 7 jaar, dus dat mocht ook wel een keertje :)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:11:23 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_151686276
Wat een denker die Jolie van jou Luchtbel.maar wat heerlijk dat bloesem dingen goed maakt.

Mijn 15 jarige heeft altijd zijn ID bij zich. Gaat prima. En zijn broer straks ook. Ze moeten ook leren om dingen niet kwijt te raken. Bankpassen, telefoons, rijbewijs. Etc.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_151687430
Nee, die van mij zal ook zeker niet zomaar iets kwijtraken. Hij is uiterst zuinig op zijn spullen dus pasjes en telefoon is zeker geen probleem (hij heeft een id kaart, geen paspoort)
Maar goed, in het geval van livelink is dat waarschijnlijk anders.

Hoe oud is hij nu, livelink? Je hebt waarschijnlijk nog wel even tot hij 14 is?
Wellicht verandert zijn gedrag daaromtrent nog (wellicht ook niet..)
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:44:40 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151687696
Hij is 11, dus ik heb inderdaad nog even. Maar het gebeurt nu al regelmatig dat hij dingen expres kwijtmaakt of kapotmaakt in een boze bui. Ik hoop dat dat tegen de tijd dat hij 14 is ook wel beter gaat. Anders wordt het toch een kopie en hopen dat hij weinig met de politie te maken krijgt :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:51:42 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151687983
Wat naar dat Jolie al zo met het pesten en gevolgen van het pesten bezig is. Ik word daar altijd zo verdrietig van als ik dat lees. Wel fijn dat ze haar gedachten zo kan en durft te delen. Mijn jongste geeft mij ook altijd van die mooie inkijkjes in zijn wereld. Soms heftig, soms confronterend, soms heel ontroerend, maar altijd ben ik blij dat hij mij die gunt.

Net nog, hij heeft al een tijdje ruzie met zijn vriend en vanavond zei hij me dat hij het zo graag weer goed wilde maken en dat hij zich door de ruzie minder compleet voelt (zijn letterlijke woorden).
En vervolgens heeft hij de telefoon gepakt en nu zijn ze samen een ijsje aan het halen om het weer helemaal goed te maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:01:46 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151688459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:44 schreef livelink het volgende:
... en hopen dat hij weinig met de politie te maken krijgt :P
En niet bij Adnap in de buurt wonen...
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:05:55 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151688650
Nee, ik heb even snel gechecked. Geen politieacademie hier in de buurt. En ik ben wel eens bij Adnap geweest en dat was bepaald niet naast de deur.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151690351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:44 schreef livelink het volgende:
Anders wordt het toch een kopie en hopen dat hij weinig met de politie te maken krijgt :P
Nou ja, dat dus. Die beren alvast even van de weg halen ;)
(die van mij lijkt wel 17 maar is nooit wat gevraagd)

oh, en wel een politieschool in de stad
pi_151690573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:51 schreef livelink het volgende:
Net nog, hij heeft al een tijdje ruzie met zijn vriend en vanavond zei hij me dat hij het zo graag weer goed wilde maken en dat hij zich door de ruzie minder compleet voelt (zijn letterlijke woorden).
En vervolgens heeft hij de telefoon gepakt en nu zijn ze samen een ijsje aan het halen om het weer helemaal goed te maken.
Dat is toch prachtig O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:40:09 #13
386633 Adnap
I love Life !
pi_151692754
Hier hebben hun id kaart in hun telefoonhoesje. Mobiel zijn ze mee verweven dus id is ook relatief veilig. Tot nu toe *klopt af* gaat het goed.

Moet ik zeggen dat beide heren ook wel redelijk zuinig op hun spulletjes zijn.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 15:10:56 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151710634
Ik heb een vrijwilliger van Humanitas, die op woensdagmiddag met de twee kleuters hier thuis iets leuks komt doen, of met één (of alletwee) buiten iets leuks gaat doen. Zo heeft nu voor de eerste keer Jan opgehaald. Geert vraagt wanneer hij mee mag. Ik zeg: volgende keer. Driftbui, want meneer wil ook NU mee.
ik: Geert; deze hulp is er voor Jan omdat hij zo druk is en niet goed luistert naar mama. Jij kunt wel goed luisteren naar mama.
Geert met dikke pruillip: Ik kan ook niet luisteren dus ik wil ook nu mee met *insert naam*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151711011
DJMO, ben je niet bang dat Geert nu juist dwars gaat doen? Ik zou eerder zeggen dat er nu even tijd is om samen iets te doen/rustig even zelf met het speelgoed te spelen, omdat iemand anders even op Jan past?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 15:41:12 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151711547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:26 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, ben je niet bang dat Geert nu juist dwars gaat doen? Ik zou eerder zeggen dat er nu even tijd is om samen iets te doen/rustig even zelf met het speelgoed te spelen, omdat iemand anders even op Jan past?
Nee, Hij zit inmiddels met een banaan op de bank, naar een concert nick en simon te kijken/luisteren terwijl ik mee aan het zingen ben (met overslaande stem want géén stem :') ) en aardappels aan 't schillen ben. Hij heeft het reuze naar z'n zin. Het was even een dwars moment dat Jan wel met iemand mee mocht en hij niet ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151713442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:10 schreef DJMO het volgende:
Ik heb een vrijwilliger van Humanitas, die op woensdagmiddag met de twee kleuters hier thuis iets leuks komt doen, of met één (of alletwee) buiten iets leuks gaat doen. Zo heeft nu voor de eerste keer Jan opgehaald. Geert vraagt wanneer hij mee mag. Ik zeg: volgende keer. Driftbui, want meneer wil ook NU mee.
ik: Geert; deze hulp is er voor Jan omdat hij zo druk is en niet goed luistert naar mama. Jij kunt wel goed luisteren naar mama.
Geert met dikke pruillip: Ik kan ook niet luisteren dus ik wil ook nu mee met *insert naam*
Ik snap m heel goed. Slecht gedrag wordt beloond, die boodschap is wel overgekomen. :D
pi_151713594
Het gaat vooral hoe je het brengt. Je geeft nu echt een verkeerd signaal af. Als ik niet luister mag ik iets leuks gaan doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 15 april 2015 @ 18:31:58 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151716346
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:51 schreef livelink het volgende:

Net nog, hij heeft al een tijdje ruzie met zijn vriend en vanavond zei hij me dat hij het zo graag weer goed wilde maken en dat hij zich door de ruzie minder compleet voelt (zijn letterlijke woorden).
En vervolgens heeft hij de telefoon gepakt en nu zijn ze samen een ijsje aan het halen om het weer helemaal goed te maken.
Heel knap vind ik dat. En ijs heeft soms dezelfde werking als bloesem.
pi_151721766
Livelink, wat mooi van dat samen een ijsje eten!

DJMO, ik had het denk ik ook iets anders gebracht. Maar fijn dat hij al gauw lekker met zn banaantje op de bank zat. Weten ze van te voren of ze iets komt doen met hen samen of 1 van beiden? Misschien overvalt het hem dan minder... In elk geval fijn dat je deze hulp hebt!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 21:01:29 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151722398
Nijna: Ja dat weten ze. Wordt ook extra benadrukt elke keer: wat willen JULLIE doen volgende week?! Die regie ligt grotendeels in hun handen, en de humanitas-dame veert daar voor zover mogelijk op mee.

Dit was pas de tweede keer dat ze er was btw, eerste keer was vorige week, toen kwam ze met de jongens kleuren (even de boel aftasten, van beide kanten af gezien ;) ). Toen is ook duidelijk gezegd dat deze week Jan mee mocht met haar, en de keer daarop Geert. Maar met een beetje mazzel voor de jongens mogen ze komende woensdag allebei met haar mee naar het park om te voetballen.

En ja, ik had het misschien beter anders kunnen brengen, maar op dat moment niet echt bij nagedacht. Deze hulp is er voornamelijk om mij wat te ontlasten en we hebben bewust voor de woensdagmiddag gekozen, als break van de week. Zowel voor de jongens, als voor mij.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151723133
Slim om de woensdagmiddag te kiezen! Ik hoop dat de jongens er veel plezier van zullen hebben, maar ze zijn in elk geval enthousiast :).
En voor jou hoop ik dat je op die momenten ook even wat kan ademhalen zodat je weer door kan!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 15 april 2015 @ 21:16:21 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151723163
Ben je er blij mee, DJMO? Heb je ook het gevoel dat het je ontlast?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 21:23:01 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151723470
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:16 schreef livelink het volgende:
Ben je er blij mee, DJMO? Heb je ook het gevoel dat het je ontlast?
het geeft een stukje rust op dit moment. Weten dat de jongens het naar hun zin hebben, en bezig zijn, zonder dat ik mezelf in drieen moet splitsen om het zooitje bij elkaar te houden als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil/moet rechtdoor, maar jan gaat linksom, Geert rechtsom, en ik kan er niet achteraan omdat ik michael niet midden op de weg kan laten staan.

Jan kwam vanmiddag ook vol verhalen thuis, en wat had het joch genoten van het voetballen en van het ijsje bij het hertenkamp dat hij had gekregen. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar ik zag dat snoetje stralen (van vermoeidheid, dat ook ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 15 april 2015 @ 21:32:03 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151723971
Lekker dat het gewoon helpt. Het klinkt ook goed. Simpele hulp zonder verdere poespas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 21:39:09 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151724315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:32 schreef livelink het volgende:
Lekker dat het gewoon helpt. Het klinkt ook goed. Simpele hulp zonder verdere poespas.
daar was ik ook bewust naar op zoek gegaan :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iemand die er is om met hem te spelen zonder een hulpverleningsachtergrond. En dat is gelukt geloof ik. Het is ook een wat oudere vrouw (en voor het voetballen nam ze haar eigen kleinzoon mee, die vond het ook heel leuk om met Jan te voetballen, vond zelfs dat hij talent had O+ )

(spoiler haal ik straks weer weg btw)

[ Bericht 14% gewijzigd door DJMO op 15-04-2015 22:45:10 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 15 april 2015 @ 21:54:04 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151724925
Dat is voor Jan natuurlijk ook heel gezellig dat die kleinzoon er bij was. Wij hadden vroeger ook elke woensdagmiddag een oppas. Gewoon omdat mijn moeder vond dat ze 1 middag per week helemaal voor zichzelf mocht hebben. Wij hebben allemaal goede herinneringen aan die oppas.

ik zou wat meer op mijn moeder moeten lijken
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151727169
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:54 schreef livelink het volgende:
Dat is voor Jan natuurlijk ook heel gezellig dat die kleinzoon er bij was. Wij hadden vroeger ook elke woensdagmiddag een oppas. Gewoon omdat mijn moeder vond dat ze 1 middag per week helemaal voor zichzelf mocht hebben. Wij hebben allemaal goede herinneringen aan die oppas.

ik zou wat meer op mijn moeder moeten lijken
Er zijn toch via MEE oid ook vrijwilligers die zulke dingen doen?
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 15 april 2015 @ 22:50:44 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151727693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:38 schreef Nijna het volgende:

[..]

Er zijn toch via MEE oid ook vrijwilligers die zulke dingen doen?
Vast wel, maar ik heb dat traject om hulp te krijgen helemaal voor mezelf afgesloten. Ik steek daar geen energie meer in. We kunnen het zelf en we komen ook steeds meer in de situatie waar hulp ook niet meer nodig is.

Wat ik meer bedoelde is dat mijn moeder ongegeneerd voor zichzelf durft te kiezen, waar ik me dan schuldig zou voelen. Mijn ouders waren echt niet rijk met 4 kinderen en één inkomen, maar zij besloot gewoon geld uit te geven voor een oppas op woensdagmiddag, zodat ze tijd voor zichzelf had. Dat zou ik dus niet kunnen, terwijl ik het aan de andere kant juist heerlijk vind dat mijn moeder zo'n levensgenieter is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 april 2015 @ 11:20:34 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151768159
Mijn kleinste kleuter bleef maar groen snot houden na z'n neusamandelverwijderoperatie, dus gisteren een retourtje kno-arts, en heeft nu neusspray meegekregen en we moesten bloedprikken voor allergie. Komende woensdag de uitslag, ben benieuwd. Als er iets uitkomt zelf ook maar eens een allergietest laten doen en Jan ook laten testen, aangezien wij ook eigenlijk altijd wel snotterig zijn ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152103192
Mijn kleuter krijgt morgen buisjes. Ze vindt t maar wat spannend.
Ik zie vooral de uitdaging in het nuchter blijven. Ze moet om 14.15 in het ziekenhuis zijn en ze mag 6 uur van te voren niet eten.
Dat wordt dus voor 8.15 ontbijten en dr daarna bezig houden.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:39:50 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152103269
Jemig wat rot gepland zeg :{ Jammer dat ze haar niet wat vroeger op de dag konden inplannen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152103332
Welke dag we ook aangeboden kregen t was 14.15. Ik vermoed dat ze tot 4 jaar in de ochtend doen en 4 jaar en ouder in de middag.
*poef* nu is het weg
pi_152103423
Mijn kleuter had een splinter, die wat laat opgemerkt werd. Splinter is eruit, maar het wondje wil niet erg genezen. Dus daarnet een biotexbad gemaakt en de hand-met-wond daar een kwartier in laten houden. Toen zat er nog wat zwarts in (waar ik natuurlijk niet aan mocht komen). Onder de warme kraan de biotex weggespoeld, toen ook het wondje gespoeld. Dat zwarte is nu weg.

Is er nog iets dat ik kan doen? Randjes zijn nogal rood. :{
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:48:32 #35
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152103578
Hoelang is de splinter geleden?
Als het ontstoken lijkt zou ik nog proberen 2× p/d een biotexbadje te laten nemen.
En ik denk gewoon lekker aan de lucht laten drogen daarna.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2015 @ 20:11:50 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152104253
van weken wordt de huis en de wond week en geneest dus niet goed. Verbandje eromheen met evt wat jodium is veel beter! Als het gaat ontsteken kun je beter langs de huisarts gaan.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 20:21:56 #37
5428 crew  miss_sly
pi_152104543
Toen S een ontstoken teen had door een teennagelwondje adviseerde de dokter ook minstens tweemaal daags weken in een badje met soda, of biotex.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:23:51 #38
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152104618
Hm, met een ontstoken vingertje naar de HA lijkt me wat overdreven, maar als je je er niet gerust op voelt zeker doen natuurlijk :)

Een ontsteking wil je juist open houden, vandaar het weken. Als de ontsteking weggaat, en je laat het wondje aan de lucht drogen (dus dan niet teveel inpakken) zal het vanzelf genezen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152104726
ik zou ook weken in de biotex of soda.
*poef* nu is het weg
pi_152105136
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:44 schreef Buurpoes het volgende:
Mijn kleuter had een splinter, die wat laat opgemerkt werd. Splinter is eruit, maar het wondje wil niet erg genezen. Dus daarnet een biotexbad gemaakt en de hand-met-wond daar een kwartier in laten houden. Toen zat er nog wat zwarts in (waar ik natuurlijk niet aan mocht komen). Onder de warme kraan de biotex weggespoeld, toen ook het wondje gespoeld. Dat zwarte is nu weg.

Is er nog iets dat ik kan doen? Randjes zijn nogal rood. :{
Niets aan doen.

Splinter is eruit, komt vanzelf goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152105168
Ah, mijn kleuter zweert bij pleisters...dus dat laten luchten wordt nog een uitdaging. :+
Dank voor alle adviezen.
Professioneel gifmenger.
pi_152105245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:48 schreef pinquit het volgende:
Hoelang is de splinter geleden?
Als het ontstoken lijkt zou ik nog proberen 2× p/d een biotexbadje te laten nemen.
En ik denk gewoon lekker aan de lucht laten drogen daarna.
De splinter is er vrijdag uitgehaald, waarschijnlijk heeft ie hem donderdag ergens opgelopen.
Professioneel gifmenger.
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 20:41:29 #43
5428 crew  miss_sly
pi_152105313
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:37 schreef Buurpoes het volgende:
Ah, mijn kleuter zweert bij pleisters...dus dat laten luchten wordt nog een uitdaging. :+
Dank voor alle adviezen.
Mijnes is ook verzot op pleisters. Toen ze wat jonger was, vond ik dat prima, maar intussen heb ik uitgelegd dat pleisters zijn om te zorgen dat niet alles onder het bloed komt te zitten. Geen bloed betekent geen pleister :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152105377
Schaafwondjes zijn hier ook geen pleister. Geneest beter zonder. Kus erop en klaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152105438
Zonder pleister met een vers-bekorst-wondje in de zandbak. Met een emmer water erbij, lekker weken en schuren. Huuuuuu. :X
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:46:47 #46
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152105570
Daarna lekker douchen, opgelost :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:48:30 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152105662
Hier paniek bij bloed, ook bij een heel klein beetje, dan is een pleister fijn.
Als hij een pleister wil als troost, vind ik het ook ok ^O^ Is er toch zo weer af :P maar dan is de focus weer even ergens anders.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152105681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:46 schreef pinquit het volgende:
Daarna lekker douchen, opgelost :P
Hehehe, praktische moeders FTW. O+
Professioneel gifmenger.
pi_152105771
Mijn kleuter duwt en knijpt net xo lang tot er een druppel bloed komt. Ze krijgt s nachts ook nog wel eens een pleister als losse velletjes bij dr nagel heeft. Als er geen pleister op zit blijft ze pulken .
*poef* nu is het weg
pi_152106331
Mijne is allergisch voor veel pleisters :') dan hangen de vellen erbij. :X
Ze krijgt dus niet snel een pleister bij kleine wondjes. Bij grotere wondjes leg ik soms een klein verbandje aan, vindt ze ook prachtig en gaat ook beter met de huid. We hebben haar ook uitgelegd dat bloed niet erg is, ddat dit het wondje schoonmaakt en dat er dan een korstje op kan komen enzo. Dat accepteert ze gelukkig prima.
:)
pi_152106783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:02 schreef mignonne het volgende:
Mijne is allergisch voor veel pleisters :') dan hangen de vellen erbij. :X
Ze krijgt dus niet snel een pleister bij kleine wondjes. Bij grotere wondjes leg ik soms een klein verbandje aan, vindt ze ook prachtig en gaat ook beter met de huid. We hebben haar ook uitgelegd dat bloed niet erg is, ddat dit het wondje schoonmaakt en dat er dan een korstje op kan komen enzo. Dat accepteert ze gelukkig prima.
Ja, ik koop ook van die hypoallegene dingen. En niet de hypoallergene pleisters hier uit de lokale drogisterij, want daar is hij óók allergisch voor.

Maar ja, ik heb dus Batmanpleisters gekocht. :') Dus ik snap ook wel dat die erop moeten. :+
Professioneel gifmenger.
pi_152106906
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:11 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, ik koop ook van die hypoallegene dingen. En niet de hypoallergene pleisters hier uit de lokale drogisterij, want daar is hij óók allergisch voor.

Maar ja, ik heb dus Batmanpleisters gekocht. :') Dus ik snap ook wel dat die erop moeten. :+
die vind k veel te duur vaak :o :D
hypoallergeen uit de drogisterij is hier ook geen succes, net als de witte pleisters/tape uit t ziekenhuis, het is echt de lijm die gaat branden/broeien ofzo. Liefst plak ik dus niks. Of zoals nu dat ze met een halve teennagel binnen komt dan leg k met een kompres en een stukje tape een miniverbandje aan.
:)
pi_152107532
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

die vind k veel te duur vaak :o :D
hypoallergeen uit de drogisterij is hier ook geen succes, net als de witte pleisters/tape uit t ziekenhuis, het is echt de lijm die gaat branden/broeien ofzo. Liefst plak ik dus niks. Of zoals nu dat ze met een halve teennagel binnen komt dan leg k met een kompres en een stukje tape een miniverbandje aan.
Ik heb nog een rolletje witte tape van 20 jaar geleden, daar kan hij ook tegen. Maar dat gepluk met een stukje watten of een beetje tissue. Dan is een kant en klare pleister toch wel makkelijker.

En ik mocht vroeger van mijn moeder ook nooooit plaatjes. Voor die paar centen per pleister doe ik mijn gewonde kind graag een plezier. :+
Professioneel gifmenger.
pi_152108614
Hier mogen er alleen pleisters als er niks is :') (en dan wil zuslief ook). Als er echt iets is waarbij ik denk dat een pleister wel even fijn is dan is het DRAAAAAAAMA en mag ik echt niet in de.buurt komen. Pleisters zijn dus vooral voor het idee :')

Stom trouwens kJ dat ze pas zo laat geholpen wordt! Hopelijk gaat het allemaal net zo voorspoedig als bij mijn oudste!
Hier moesten alle kinderen om half 8 komen en ging het op leeftijd. Uiteindelijk mocht hij rond half 9 richting OK en toen waren er al een stuk of 6 kinderen hem voor gegaan. Lopende band werk :D
pi_152108813
ik pluk nooit met watten ofzo :D gewoon zestientje erop en klaar. Of steriel kompres, net wat ik heb liggen. Gelukkig bezeerd ze zich niet zo vaak zo erg dat dat echt nodig is. Ze vindt pleisters wel leuk en op een knie kan het wel een paar uurtjes. Maar in het gezicht bijv echt niet. Maar dat wil ze zelf ook niet, blijkbaar doet het zeer.

KJ succes!! :*
:)
pi_152108888
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:03 schreef mignonne het volgende:
ik pluk nooit met watten ofzo :D gewoon zestientje erop en klaar. Of steriel kompres, net wat ik heb liggen. Gelukkig bezeerd ze zich niet zo vaak zo erg dat dat echt nodig is. Ze vindt pleisters wel leuk en op een knie kan het wel een paar uurtjes. Maar in het gezicht bijv echt niet. Maar dat wil ze zelf ook niet, blijkbaar doet het zeer.

KJ succes!! :*
Dat is veel te groot, vaak. Meneer heeft ontstekende waterwratjes, die wil ik echt wel even afplakken. Na na na na na na na na na na Batman!!
Professioneel gifmenger.
pi_152114498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:48 schreef pinquit het volgende:
Hier paniek bij bloed, ook bij een heel klein beetje, dan is een pleister fijn.
Als hij een pleister wil als troost, vind ik het ook ok ^O^ Is er toch zo weer af :P maar dan is de focus weer even ergens anders.
Hier ook, maar pleisters moet ze ook niet. Wij zitten de paniek vaak uit.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_152115749
Kaatjejannie, wat een rottijd zeg... succes met wachten!

Hier wordt regelmatig om pleisters gevraagd, maar doen we eigenlijk ook alleen bij bloed e.d.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is veel te groot, vaak. Meneer heeft ontstekende waterwratjes, die wil ik echt wel even afplakken. Na na na na na na na na na na Batman!!
Wat een rotdingen he, die waterwratjes... :{ . Oudste heeft ze gehad en daar een soort reactie op gehad met een soort eczeem, althans dat denkt de dermatoloog. Inmiddels klaart dat aardig op.
Nu begint de jongste, allemaal van die ondingen, maar ook zij heeft er (heel anders dan bij de oudste) iets van eczeem bij :{ . Overigens was het bij de oudste zo dat als ze gingen ontsteken, ze ook verdwenen kort daarna...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152135136
Tis helemaal prima gegaan. We stonden om 15.30 weer buiten. Ze was als eerste aan de beurt. Vanmiddag op de fiets gaf ze al aan dat ze beter hoorde!
*poef* nu is het weg
pi_152135681
Die verbetering was hier ook heel duidelijk kaatjejannie! Super, dan weet je ook dat je het niet voor niks hebt laten doen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152135876
Schatten, de ontsteking is geluwd. Buurkitten heeft er nu ook minder last van. Hij ligt nu zonder pleister in bed. Dank voor al het advies. O+
Professioneel gifmenger.
  maandag 4 mei 2015 @ 16:00:15 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152265936
Ik was net aan het badmintonnen met jongste en hij gooide gefrustreerd zijn racket op de grond. En ik zeg een beetje boos: "Die dingen kosten geld, hoor!" en precies tegelijkertijd en met precies dezelfde intonatie zegt hij het ook. Dat is dan zo'n moment dat je je zelf hoort en ziet door de ogen van je kind.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 mei 2015 @ 16:19:11 #63
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152266633
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:00 schreef livelink het volgende:
Ik was net aan het badmintonnen met jongste en hij gooide gefrustreerd zijn racket op de grond. En ik zeg een beetje boos: "Die dingen kosten geld, hoor!" en precies tegelijkertijd en met precies dezelfde intonatie zegt hij het ook. Dat is dan zo'n moment dat je je zelf hoort en ziet door de ogen van je kind.
:D En met een beetje pech zie je daarachter nog je ouders terug ook ;)
pi_152266808
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

:D En met een beetje pech zie je daarachter nog je ouders terug ook ;)
:o Als buurkitten dat doet, zet ik hem op marktplaats hoor. :+
Professioneel gifmenger.
  donderdag 7 mei 2015 @ 07:12:39 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152357593
Minime (7) heeft "ineens" waterpokken ;(
Net nu we in Euro Disney zitten.
Even kijken hoe het loopt. Arm ding zit helemaal onder.
pi_152358623
Beterschap Amaranta!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:01:37 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152404714


Dit mogen we voor een tijd gaan proberen. Staat wel gezellig he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 15:12:11 #68
5428 crew  miss_sly
pi_152405023
Picto's! Ben benieuwd wat het doet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152405065
^O^
ben benieuwd naar je ervaringen ermee strakjes! Hoe gaat het nu met de meiden?
:)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:14:48 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152405083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:12 schreef miss_sly het volgende:
Picto's! Ben benieuwd wat het doet!
Ik heb denk ik een stapel van 150 plaatjes bij elkaar :D

Oh en ik kwam er dus achter dat Jen gewoon kan klok kijken. Dus helaas pindakaas, nu kan ze een horloge om en gewoon op een afgesproken tijd thuis komen. Geen smoesjes meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:17:36 #71
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152405152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:13 schreef mignonne het volgende:
^O^
ben benieuwd naar je ervaringen ermee strakjes! Hoe gaat het nu met de meiden?
Sinterklaas is weg en de verjaardag is voorbij. Het gaat heel erg fijn. De meiden hebben al gewoon een kleurtje van dat beetje zon wat we tot nu toe hebben gehad, die lopen echt alleen maar buiten te scharrelen. Heerlijk.
Of de fiets pakken en naar oma. Vanavond vonden ze weer dat ze bij oma moesten slapen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 15:21:08 #72
5428 crew  miss_sly
pi_152405248
Lekker is dat he, dat weer O+ S is ook constant buiten te vinden, heerlijk! Ze vindt alleen wel dat we te ver van opa en omi (mijn ouders) wonen en eigenlijk moeten zij of wij maar verhuizen :')

Fijn dat het ook zo fijn gaat. Handig dat ze kan klokkijken. Maakt het wel gemakkelijker, inderdaad! En die picto's zullen ook veel structuur brengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152405332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Sinterklaas is weg en de verjaardag is voorbij. Het gaat heel erg fijn. De meiden hebben al gewoon een kleurtje van dat beetje zon wat we tot nu toe hebben gehad, die lopen echt alleen maar buiten te scharrelen. Heerlijk.
Of de fiets pakken en naar oma. Vanavond vonden ze weer dat ze bij oma moesten slapen. :D
Fijn!! klinkt heerlijk O+
:)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:24:54 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152405334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Lekker is dat he, dat weer O+ S is ook constant buiten te vinden, heerlijk! Ze vindt alleen wel dat we te ver van opa en omi (mijn ouders) wonen en eigenlijk moeten zij of wij maar verhuizen :')

Fijn dat het ook zo fijn gaat. Handig dat ze kan klokkijken. Maakt het wel gemakkelijker, inderdaad! En die picto's zullen ook veel structuur brengen.
De picto's gaan me vooral helpen in de strijd die we zo vaak hebben met haar te laten doen wat we willen. De gewone normale dagelijkse routine.
Ze kan bijvoorbeeld echt een enorme driftbui krijgen als ik besluit dat we vandaag in bad gaan en niet ook nog eens apart douchen.
Of dat ik niet elke avond zin heb in een verhaaltje.
Of ze eventjes wat langer op mag blijven.
Of buitenspelen na het avondeten (wat nooit mag, maar blijkbaar moet je er toch elke dag boos om worden)

Nu kon ik vanmorgen bij de eerst boze bui al terugvallen naar de kaartjes. Jen kijk eens naar je kaartjes en kijk even waar je bent gebleven. Wat moet je nu nog doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 15:25:56 #75
5428 crew  miss_sly
pi_152405358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De picto's gaan me vooral helpen in de strijd die we zo vaak hebben met haar te laten doen wat we willen. De gewone normale dagelijkse routine.
Ze kan bijvoorbeeld echt een enorme driftbui krijgen als ik besluit dat we vandaag in bad gaan en niet ook nog eens apart douchen.
Of dat ik niet elke avond zin heb in een verhaaltje.
Of ze eventjes wat langer op mag blijven.
Of buitenspelen na het avondeten (wat nooit mag, maar blijkbaar moet je er toch elke dag boos om worden)

Nu kon ik vanmorgen bij de eerst boze bui al terugvallen naar de kaartjes. Jen kijk eens naar je kaartjes en kijk even waar je bent gebleven. Wat moet je nu nog doen?
En hoe reageerde ze daar op?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:30:27 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152405471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoe reageerde ze daar op?
Ja verbazend fijn.
Ook omdat het zo overzichtelijk is gemaakt wat ik van haar vraag. Dus dat het niet 5 losse handelingen zijn die steeds een andere volgorde hebben, maar dat ze nu zelf kan zien wat de volgende actie is die ik van haar verlang.
En ik hoef dan dus ook niet steeds te herhalen. Ik ben in de ochtend vaak alleen maar bezig met herhalen van wat ze moet doen. (Jen smeer je cracker..... Jen mes... boter........ Jen wat wil je op je cracker ga eens denken..... kauwen ......... hapje........ jen hapje......... Ontbijten duurt echt een eeuwigheid :D. Jen is een moeilijke starter in de ochtend en zit aan tafel volledig in een eigen wereld. )
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 15:32:53 #77
5428 crew  miss_sly
pi_152405548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja verbazend fijn.
Ook omdat het zo overzichtelijk is gemaakt wat ik van haar vraag. Dus dat het niet 5 losse handelingen zijn die steeds een andere volgorde hebben, maar dat ze nu zelf kan zien wat de volgende actie is die ik van haar verlang.
En ik hoef dan dus ook niet steeds te herhalen. Ik ben in de ochtend vaak alleen maar bezig met herhalen van wat ze moet doen. (Jen smeer je cracker..... Jen mes... boter........ Jen wat wil je op je cracker ga eens denken..... kauwen ......... hapje........ jen hapje......... Ontbijten duurt echt een eeuwigheid :D. Jen is een moeilijke starter in de ochtend en zit aan tafel volledig in een eigen wereld. )
Wat goed zeg!
En op deze manier kan ze ook de verantwoordelijkheid zelf leren nemen, ze kan zien wat, wanneer. En kan het inslijten, routine worden, zonder dat jij dat erin moet herhalen. Lijkt me, of zie ik het alsnog verkeerd? (geen ervaring mee, nogal n00b :@ )
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:42:59 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152405744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat goed zeg!
En op deze manier kan ze ook de verantwoordelijkheid zelf leren nemen, ze kan zien wat, wanneer. En kan het inslijten, routine worden, zonder dat jij dat erin moet herhalen. Lijkt me, of zie ik het alsnog verkeerd? (geen ervaring mee, nogal n00b :@ )
Het gaat ook vooral om voorspelbaarheid en dat voelt voor Jen heel veilig. En als ze zich veilig voelt is ze rustig en heb ik een blije Jen. En het is inderdaad ook meer verantwoording, maar ik kan nu op elke stap ook weer ff een aai over de bol doen en even dank je wel zeggen. Dat stimuleert haar ook enorm om taakjes af te maken. Dus het is een win - win. Er zit voor Jen meer verantwoording in, maar voor mij dus een duidelijk moment waarop ik ook even kan stilstaan bij dat wat goed gaat. Zo heb ik over een dag dus meer keer dat ik kan zeggen dat het goed gaat, dan af en toe het gemopper op de dingen die niet goed gaan, die zijn namelijk veel makkelijker te benoemen.

Maar goed, we gaan lekker elke avond de plaatjes van de volgende dag ophangen en dan zien we wel hoever we komen. (wat gebeurd er als we opeens de plannen moeten omgooien)

Dus wat de thuissituatie betreft moet het haar veilige en voorspelbare omgeving zijn. Uiteraard kunnen wij ook niet alles sturen en kunnen we geen wereld creeren die helemaal om Jennifer draait. Dat moeten we ook niet willen, ze moet immers ook gewoon meedraaien in onze onvoorspelbare samenleving. Maar het is dan wel belangrijk dat alle prikkels van buiten waar ze heel onrustig van kan worden, dat ze die thuis op haar manier kan verwerken en dat we haar daarin ondersteunen, met het besef dat haar hoofdje nu eenmaal anders werkt.

Verder gaan we wel vaker benoemen hoe we ons voelen. Of we blij zijn, boos of verdrietig. Of we ergens dankbaar om zijn, of misschien wel jaloers, bang of onbegrepen. Doordat wij die gevoelens gaan benoemen kan ze gaan begrijpen dat wij ons misschien anders voelen dan dat zij dat voelt. Dat hoeft dan dus niet te betekenen dat zij die gevoelens bij zichzelf gaat herkennen, want misschien voelt ze dat gewoon niet, maar het is wel een leerproces voor ons allemaal haar die sociaal-emotionele omgang aan te leren. Dat je dus anders op iemand moet reageren die boos is dan op iemand die verdrietig is. Maar daarvoor moet je wel eerst duidelijk het verschil weten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 15:47:35 #79
5428 crew  miss_sly
pi_152405872
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het gaat ook vooral om voorspelbaarheid en dat voelt voor Jen heel veilig. En als ze zich veilig voelt is ze rustig en heb ik een blije Jen. En het is inderdaad ook meer verantwoording, maar ik kan nu op elke stap ook weer ff een aai over de bol doen en even dank je wel zeggen. Dat stimuleert haar ook enorm om taakjes af te maken. Dus het is een win - win. Er zit voor Jen meer verantwoording in, maar voor mij dus een duidelijk moment waarop ik ook even kan stilstaan bij dat wat goed gaat. Zo heb ik over een dag dus meer keer dat ik kan zeggen dat het goed gaat, dan af en toe het gemopper op de dingen die niet goed gaan, die zijn namelijk veel makkelijker te benoemen.

Maar goed, we gaan lekker elke avond de plaatjes van de volgende dag ophangen en dan zien we wel hoever we komen. (wat gebeurd er als we opeens de plannen moeten omgooien)

Dus wat de thuissituatie betreft moet het haar veilige en voorspelbare omgeving zijn. Uiteraard kunnen wij ook niet alles sturen en kunnen we geen wereld creeren die helemaal om Jennifer draait. Dat moeten we ook niet willen, ze moet immers ook gewoon meedraaien in onze onvoorspelbare samenleving. Maar het is dan wel belangrijk dat alle prikkels van buiten waar ze heel onrustig van kan worden, dat ze die thuis op haar manier kan verwerken en dat we haar daarin ondersteunen, met het besef dat haar hoofdje nu eenmaal anders werkt.

Verder gaan we wel vaker benoemen hoe we ons voelen. Of we blij zijn, boos of verdrietig. Of we ergens dankbaar om zijn, of misschien wel jaloers, bang of onbegrepen. Doordat wij die gevoelens gaan benoemen kan ze gaan begrijpen dat wij ons misschien anders voelen dan dat zij dat voelt. Dat hoeft dan dus niet te betekenen dat zij die gevoelens bij zichzelf gaat herkennen, want misschien voelt ze dat gewoon niet, maar het is wel een leerproces voor ons allemaal haar die sociaal-emotionele omgang aan te leren. Dat je dus anders op iemand moet reageren die boos is dan op iemand die verdrietig is. Maar daarvoor moet je wel eerst duidelijk het verschil weten.
Het klinkt niet gemakkelijk, maar wel heel fijn en liefdevol dat jullie dit met en voor haar kunnen en willen doen! Ik hoop dat het haar helpt en dus eigenlijk jullie ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:48:31 #80
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152405893
Oh de eerste ouder - kind therapie sessie zit er inmiddels ook op. Waarin we samen een strand hebben geknutseld.... (Ik zie gewoon echt echt niet hoe dat dus bijdraagt aan onze hulpvraag)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 8 mei 2015 @ 15:51:58 #81
5428 crew  miss_sly
pi_152405996
Hoe werkt dat? Was dit thuis? Jij samen met Jen? En dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:54:36 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152406049
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het klinkt niet gemakkelijk, maar wel heel fijn en liefdevol dat jullie dit met en voor haar kunnen en willen doen! Ik hoop dat het haar helpt en dus eigenlijk jullie ook.
Ik hoop vooral dat door deze hulp en nu dus vrij intens traject met Jen dat we vooral beter inzicht krijgen in haar manier van denken en doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152407594
Wat gaaf dat de picto's jullie zoveel rust geven. Waar heb je ze vandaan getoverd?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 18:24:10 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_152408876
Sclera zo te zien :)

En ongetwijfeld spuit elf: pictoselector is een fijn programma als je bijvoorbeeld het tandenpoetsen in kaart wilt brengen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152412376
pictoselector is inderdaad fijn!

Ik hoop dat het de voorspelbaarheid en veiligheid geeft die ze nodig heeft. En daarmee hopelijk meer rust voor jullie als gezin ook. Succes Tico!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152412470
Wat fijn Tico, dat je meisje(s) zo goed in haar(hun) vel zit(ten). Ik duim met je mee dat het jullie lukt haar denken te begrijpen en haar gedrag wat te sturen (met die picto's). Maar het klinkt al super ^O^
  vrijdag 8 mei 2015 @ 20:28:23 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152413078
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 17:23 schreef Vanyel het volgende:
Wat gaaf dat de picto's jullie zoveel rust geven. Waar heb je ze vandaan getoverd?
Ik gebruik gewoon google.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:14:50 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152414574
Fijne tijd is dit altijd, Ticootje.
De feestdagen voorbij en langer licht en mooier weer zodat er veel buiten gespeeld kan worden. Jammer van de meivakantie, maar verder een prima periode.

Helaas altijd van korte duur, want dan komt die zomervakantie eraan met de overgang naar een nieuwe klas en nieuwe leerkracht. Daar wil ik nu even niet aan denken.

Volgens mij ben je al een heel eind op weg in het inzicht krijgen in haar denken en doen, trouwens. En heel fijn dat die picto's zo'n hulp zijn. Mijn zoon nam ze te letterlijk. Alles moest dan exact hetzelfde zijn als op het plaatje en dat is het natuurlijk nooit. Dus wij hebben het weer afgeschaft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152418244
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 18:24 schreef Troel het volgende:
Sclera zo te zien :)

En ongetwijfeld spuit elf: pictoselector is een fijn programma als je bijvoorbeeld het tandenpoetsen in kaart wilt brengen :)
^O^
Voor mij nieuw.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_152440262
Met dezelfde pictogrammen hebben wij ook een tijd gewerkt. Ging goed :)
pi_152440327
Leah wordt nu voorgelezen door haar oudste broer. Ik vind dat altijd zo tof.
Ze logeert in het tweepersoonsbed van haar broer van 10 (dat mag haast nooit van hem maar nu dus wel) en onze 14 jarige leest haar voor met zijn bromstem.

Lief
pi_152442295
Lily, wat ontzettend O+

We zijn een maand geleden verhuisd en oudste bloeit helemaal op. Bij het oude huis speelde ze niet echt buiten de tuin, ik vond haar er nog wat te jong voor en de buurt was niet helemaal top.
Nu stond er vanmiddag een buurmeisje bij de deur of Sofie buiten kwam spelen. Ze hebben de hele middag buiten gespeeld. Bij een bui doken ze bij het buurmeisje of bij ons naar binnen. Ze wordt ineens zo groot.

O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_152442972
Oh, wat heerlijk KJ O+ .

En Lily, zo lief die jongens van jou. O+ O+
pi_152443862
Oh, KJ , wat goed!
Leuk is dat; als ze aan je deur komen om jouw kind te komen halen.... :)
pi_152444784
KJ wat klinkt jullie nieuwe buurt fijn. :Y Ik woon echt in een woonwijk met weinig verkeer, maar kan nog niet zeggen dat ik L graag in haar eentje (met vriendjes) buiten laat spelen. :@ Het speelt wel mee dat er veel water in de buurt is en ze nog geen diploma heeft.

lily wat ontzettend lief van de grote broers. O+
pi_152496320
Ja hoi.
Ik heb sinds vrijdag een kleuter die vandaag voor het eerst een hele dag naar school is geweest.
  maandag 11 mei 2015 @ 18:26:05 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152496958
En, heeft hij het goed volgehouden, ferrari_rood? Welkom bij de kleuters!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152497890
Ik had tussen de middag even gebeld en toen was het nog *O*.
Vanavond was het :'( om alles en aangezien sac haar nogal miste bij de go en ook maar 1,5 uur geslapen heeft liggen ze er beide al in.

vriend is weg voor werk en ik heb buikpijn duz even lekker rust :@
  maandag 11 mei 2015 @ 18:56:27 #99
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152497942
Heerlijk dat ze er allebei al inliggen, ferrari, Heel begrijpelijk ook. Hele dagen school is toch altijd enorm vermoeiend.

Sterkte met de buikpijn :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152498244
En morgen moet ze naar de vso/tso/go :'( ik heb het er moeilijker mee dan verwacht.

En nu moet ik mij hier nog even inlezen wie hier allemaal posten.
  maandag 11 mei 2015 @ 19:46:04 #101
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152499868
Hoi ferrari_rood, welkom hier!
Het zal nog wel even heftig blijven. Maar het komt vast goed! :*
en buikpijn is stom!

Chris mag vandaag en morgen nog even naar school. Dan weer 5 dagen vrij. Die onderbreking hakt er hard in. Van weekend weg met mijn ouders en mijn zusje en haar gezin was zijn ritme aardig verschoven. Vanochtend weer om kwart over 7 op. Hij ligt er nu al een half uur in, terwijl hij normaal echt niet voor 8 uur zijn deur dicht heeft..
pi_152499963
Ze is nog wakker ;(
  maandag 11 mei 2015 @ 19:57:06 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152500338
Ach, hopelijk rust ze toch nog een een beetje uit en slaapt ze snel, ferrari.

Ik kon het niet laten en heb vanmiddag weer eens waterballonnen gekocht. En daar zijn de kinderen met vriendjes nu al een paar uur mee aan het spelen. Alles is kletsnat en vies, maar de lol die het geeft kan ik toch nooit weerstaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152500389
Die dingen zijn echt gaaf ja.

Maar die viezigheid vind ik niks.
pi_152500586
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 19:06 schreef ferrari_rood het volgende:
En morgen moet ze naar de vso/tso/go :'( ik heb het er moeilijker mee dan verwacht.

En nu moet ik mij hier nog even inlezen wie hier allemaal posten.
Ai, da's wel veel opvang voor 1 dag idd. Geen continurooster op school? Is de vso & tso anders dan de de go? Het komt vast goed :*

Verder is het hier bij vlagen heel druk, en soms ook dagen muisstil... ;) Maar welkom!

Lars heeft voor zijn verjaardag een nieuwe fiets gekregen, die nu toch nét een tandje te hoog lijkt te zijn om zonder zijwieltjes mee te fietsen. Nu had ik vorige week zijwieltjes gekocht, maar nu blijkt dat die (universele) dingen dus niet passen op deze fiets :{ Zouden er ook wieltjes zijn specifiek voor 18", of is het altijd overal van 12" t/m 20" universeel?
pi_152501446
Heb je zijwieltjes met 3 gaten?

Vso/tso/go allemaal anders geen continurooster maar een middagpauze van 1,5uur !!!
  maandag 11 mei 2015 @ 20:36:19 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152501715
Dat zijn lange dagen met veel wisselingen dan.

Als O. naar een nieuwe school gaat krijgt hij ook een continue rooster. Ik zie het voordeel er wel van in.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152501816
Er is momenteel geen andere oplossing helaas. Ik kan niet later beginnen. Volgend jaar gaat er wel iets veranderen qua rooster. Maar hoe en wat weet ik niet.

De tijd van 1,5 pauze is wel voorbij vind ik. Ook in dit dorp.
  maandag 11 mei 2015 @ 20:54:48 #109
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152502571
Ik ben soms nog wat puberig maar heb een handicap.

Ik reageer eventjes op de picto's want gebruik ze ook.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 11 mei 2015 @ 20:54:53 #110
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152502575
Kan de gastouder dat ook niet doen? Bij mijn zusje deed de gastouder zowel vso, tso,bso tijden. Naast een paar mini's die er de hele dag waren..
pi_152502849
Nops nog een gezin met een andere school met andere tijden. Sowieso go in een andere wijk hier deed niemand bso en het kdv had geen plek. Nog 10 wk en dan 6wk vrij.
pi_152506760
Gister mn intrede weer gemaakt bij de 2 -4 jaar
maar kleuter is mn meisjes L natuurlijk allang!
Ze gaat ook ineens zo hard, vrijdag wordt ze 5

Ze kan ineens haar veters strikken en zonder zijwieltjes fietsen

Zal me hier ook weer eens gaan inlezen zodat ik wat beter op jullie kan reageren

(En ja een nieuw account, voorheen was ik draakje, de 2L staat voor mn meisje en jongetjes L)
pi_152507255
Ook hier welkom 2L!
Wij gaan best gelijk op geloof ik... kleuter van (bijna) 5, peuter van (bijna) 2... jongen en meisje... alleen bij mij is de jongen de oudste ;) En is de jongste vrijdag jarig *O*

Knap hoor, veters strikken.. ik heb het nog niet aangedurfd om schoenen met veters te kopen. Binnenkort maar eens voor de zomer een paar simpele gympies aanschaffen, kan-ie oefenen. En op school/gymdagen gewoon nog de andere klittenbandschoenen aandoen.
pi_152507726
Dank je shandaly

veter strikken was ook een klein beetje nood gedwongen, maar gezien ze zelf al een heel end was had de ergo het zo ff opgepakt met haar
pi_152508384
Ja hoi. Ook ik heb sinds vrijdag een kleuter die vanmorgen haar eerste wenochtend op school heeft gehad.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 08:31:35 #116
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152514407
Hoi Danic en 2L. Altijd gezellig, vers bloed ;)
pi_152536314
2l knap van d'r hoor.

De 2e schooldag zit erop. Ze sliep nu gelukkig wel snel en was enthousiast toen ze uit school kwam ging meteen met de go mee gelukkig.

De schoolfoto die voor de vakantie is gemaakt ook mee naar huis gekregen.

Ondanks piekhaar vind ik het een leuke foto.

[ Bericht 33% gewijzigd door F_r op 12-05-2015 20:23:07 ]
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:07:06 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152539033
Ze staat er heel vrolijk op. Snap dat je het een leuke foto vindt.
Ze lijkt trouwens veel op je zeg.
pi_152539173
Idd mijn kloontje. Vriend heeft een meidenkloontje van zichzelf eerlijk verdeelt hier in huis.
pi_152539201
Idd een hele leuke vrolijke foto fr!
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:02:59 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152569962
Hoi!
Sorry dat ik even inbreek, maar is iemand al eensnaar het Thomas weekend geweest in het spoorwegmuseum? Wij willen morgen gaan en hebben kaartjes via de C1000/Jumbo actie. Maakt dat uit? Op de site kun je namelijk normale kaarten en speciale kaarten kopen maar ik zie nergens uitleg over et hoe en waarom.
Alvast dank!
pi_152570799
Even kort vanuit de usa. Maar volgens mij zijn de kaartjes een euro duurder. Dat was met chuggington wel zo.

Ook abo houders moeten volgens mij een euro bijbetalen.

Veel plezier het is echt heel leuk daar!
  woensdag 13 mei 2015 @ 20:42:20 #123
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152571623
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 20:24 schreef As1981 het volgende:
Even kort vanuit de usa. Maar volgens mij zijn de kaartjes een euro duurder. Dat was met chuggington wel zo.

Ook abo houders moeten volgens mij een euro bijbetalen.

Veel plezier het is echt heel leuk daar!
Ik heb een nummer gevonden dat ik kon bellen, onze kaarten zijn gewoon geldig *O* scheelt weer stress. Ik snap niet zo goed waarom ze niet duidelijker zijn hierover.
Ik denk dat N. en L. het echt geweldig gaan vinden. Zijn echt fan (N. maakte vandaag een tekening met de eerste 10 locomotieven van Thomas, inclusief getallen en allemaal in de juiste kleur).
pi_152574340
Nou, wenochtend 3 zit er op. Na het weekend volle dagen naar school. Het is nog even flink huilen, maar daarna gaat het super. Zo fijn om te horen.
Ik merk ook dat het haar goed doet. Ze is vrolijker, meer open enzo. Lastig uitleggen, maar eva komt al snel zorgelijk over. En de afgelopen weken/maanden werd dat alleen maar erger. Nu heb ik weer een hele vrolijke kleuter O+
Nog wel met een kort lontje, maar dat wijt ik aan de nieuwe situatie en bijbehorende vermoeidheid.

Heeft iemand een goede tip om een bevredigend antwoord te geven op de vraag: waarom moet ik nu iedere dag naar school en ook de middag?

Ze stelt de vraag met een ondertoon die bij mij schuldgevoel oproept omdat ik haar hele dagen 'dump'. Ik weet uiteraard beter, maar ik kan het niet goed uitleggen, dus de vraag komt meerdere keren per dag terug.
Verder dan: 'dat hoort erbij' en 'dat doen alle kindjes van 4', kom ik niet..

Pessie veel plezier morgen!
pi_152574494
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:40 schreef danic het volgende:
Nou, wenochtend 3 zit er op. Na het weekend volle dagen naar school. Het is nog even flink huilen, maar daarna gaat het super. Zo fijn om te horen.
Ik merk ook dat het haar goed doet. Ze is vrolijker, meer open enzo. Lastig uitleggen, maar eva komt al snel zorgelijk over. En de afgelopen weken/maanden werd dat alleen maar erger. Nu heb ik weer een hele vrolijke kleuter O+
Nog wel met een kort lontje, maar dat wijt ik aan de nieuwe situatie en bijbehorende vermoeidheid.

Heeft iemand een goede tip om een bevredigend antwoord te geven op de vraag: waarom moet ik nu iedere dag naar school en ook de middag?

Ze stelt de vraag met een ondertoon die bij mij schuldgevoel oproept omdat ik haar hele dagen 'dump'. Ik weet uiteraard beter, maar ik kan het niet goed uitleggen, dus de vraag komt meerdere keren per dag terug.
Verder dan: 'dat hoort erbij' en 'dat doen alle kindjes van 4', kom ik niet..

Pessie veel plezier morgen!
:o "jij wil dat jouw klas zonder jou leuke dingen doet?" :o
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 mei 2015 @ 21:47:22 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152574741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:40 schreef danic het volgende:
Heeft iemand een goede tip om een bevredigend antwoord te geven op de vraag: waarom moet ik nu iedere dag naar school en ook de middag?

Ze stelt de vraag met een ondertoon die bij mij schuldgevoel oproept omdat ik haar hele dagen 'dump'. Ik weet uiteraard beter, maar ik kan het niet goed uitleggen, dus de vraag komt meerdere keren per dag terug.
Verder dan: 'dat hoort erbij' en 'dat doen alle kindjes van 4', kom ik niet..
op school leer je lezen, rekenen en nog meer dingen die je later nodig hebt. Als je *insert iets wat ze leuk vind* wil worden, moet je dat allemaal weten.

Overigens vroeg jan het ook regelmatig en al mijn eerdere antwoorden waren ook niet goed genoeg naar zijn zin.. toen ik als antwoord gaf dat alle kinderen leerplichtig zijn en dat wanneer ze niet school gaan papa en mama dan een bekeuring krijgen was hij tevreden. Hij heeft er daarna niet meer naar gevraagd :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:50:15 #127
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152574898
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:40 schreef danic het volgende:
Nou, wenochtend 3 zit er op. Na het weekend volle dagen naar school. Het is nog even flink huilen, maar daarna gaat het super. Zo fijn om te horen.
Ik merk ook dat het haar goed doet. Ze is vrolijker, meer open enzo. Lastig uitleggen, maar eva komt al snel zorgelijk over. En de afgelopen weken/maanden werd dat alleen maar erger. Nu heb ik weer een hele vrolijke kleuter O+
Nog wel met een kort lontje, maar dat wijt ik aan de nieuwe situatie en bijbehorende vermoeidheid.

Heeft iemand een goede tip om een bevredigend antwoord te geven op de vraag: waarom moet ik nu iedere dag naar school en ook de middag?

Ze stelt de vraag met een ondertoon die bij mij schuldgevoel oproept omdat ik haar hele dagen 'dump'. Ik weet uiteraard beter, maar ik kan het niet goed uitleggen, dus de vraag komt meerdere keren per dag terug.
Verder dan: 'dat hoort erbij' en 'dat doen alle kindjes van 4', kom ik niet..

Pessie veel plezier morgen!
Dank je!

Wat zegt ze zelf over school? Zijn er ook kindjes die ze al kende (bv van de psz)?
Misschien ombuigen naar "jij bent al zo groot, dan doe je dingen met andere grote kinderen, en die zijn allemaal op school".
pi_152575034
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

op school leer je lezen, rekenen en nog meer dingen die je later nodig hebt. Als je *insert iets wat ze leuk vind* wil worden, moet je dat allemaal weten.

Overigens vroeg jan het ook regelmatig en al mijn eerdere antwoorden waren ook niet goed genoeg naar zijn zin.. toen ik als antwoord gaf dat alle kinderen leerplichtig zijn en dat wanneer ze niet school gaan papa en mama dan een bekeuring krijgen was hij tevreden. Hij heeft er daarna niet meer naar gevraagd :')
:D dat krijg je nog een keer terug...kinderen van vier zijn nog niet leerplichtig. Film je zijn reactie als hij daarachter komt? :P
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 mei 2015 @ 21:53:12 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152575063
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:D dat krijg je nog een keer terug...kinderen van vier zijn nog niet leerplichtig. Film je zijn reactie als hij daarachter komt? :P
hij was toen al bijna zes en dus wel leerplichtig ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152575119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:40 schreef danic het volgende:
Nou, wenochtend 3 zit er op. Na het weekend volle dagen naar school. Het is nog even flink huilen, maar daarna gaat het super. Zo fijn om te horen.
Ik merk ook dat het haar goed doet. Ze is vrolijker, meer open enzo. Lastig uitleggen, maar eva komt al snel zorgelijk over. En de afgelopen weken/maanden werd dat alleen maar erger. Nu heb ik weer een hele vrolijke kleuter O+
Nog wel met een kort lontje, maar dat wijt ik aan de nieuwe situatie en bijbehorende vermoeidheid.

Heeft iemand een goede tip om een bevredigend antwoord te geven op de vraag: waarom moet ik nu iedere dag naar school en ook de middag?

Ze stelt de vraag met een ondertoon die bij mij schuldgevoel oproept omdat ik haar hele dagen 'dump'. Ik weet uiteraard beter, maar ik kan het niet goed uitleggen, dus de vraag komt meerdere keren per dag terug.
Verder dan: 'dat hoort erbij' en 'dat doen alle kindjes van 4', kom ik niet..

Pessie veel plezier morgen!
Kun je de vraag bij haar terug leggen? Waarom wil je dat eigenlijk weten? en er dan samen verder over praten.
Verder gewoon een normale uitleg over waarom school belangrijk is.
Desnoods gooi je je moeder-wildcard er in. Meisjes in Afghanistan zouden dolgelukkig zijn als ze naar school konden! :+
:)
pi_152575127
Sofie was met de wen ochtenden juist verontwaardigd dat zij nog geen hele dagen mocht. Stampvoetend en wel:" het is NIET eerlijk "
*poef* nu is het weg
pi_152575186
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij was toen al bijna zes en dus wel leerplichtig ;)
Ah, okee.
Professioneel gifmenger.
pi_152575222
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:54 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie was met de wen ochtenden juist verontwaardigd dat zij nog geen hele dagen mocht. Stampvoetend en wel:" het is NIET eerlijk "
Ik schijn dat vroeger ook gedaan te hebben. :@ oudere broer mocht hele dagen naar school en ik moest s middags thuisblijven.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:13:00 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152576083
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:56 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schijn dat vroeger ook gedaan te hebben. :@ oudere broer mocht hele dagen naar school en ik moest s middags thuisblijven.
Kan ik me goed voorstellen. Is toch ook gemeen ;)

N. heeft nooit een wenochtend gehad. Die kwam vanuit de zomervakantie zo het continurooster in. Hij vind het heerlijk op school, afgelopen maandag vroeg hij of hij echt wel weer naar school mag na de vakantie (wij hebben nu onze 2de week meivakantie).
pi_152576149
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:13 schreef pessie het volgende:

[..]

Kan ik me goed voorstellen. Is toch ook gemeen ;)

N. heeft nooit een wenochtend gehad. Die kwam vanuit de zomervakantie zo het continurooster in. Hij vind het heerlijk op school, afgelopen maandag vroeg hij of hij echt wel weer naar school mag na de vakantie (wij hebben nu onze 2de week meivakantie).
De mijne ook. Niks wennen, gelijk, hup, gaan. Mijn kleine vent vindt het nog wel prima, een paar dagen vakantie.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:26:59 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152576785
De mijne is nu al voor de tweede week boos dat hij niet naar school mag. Echt kwaad als ik zeg dat school dicht is.
Ooit ziet ie het vast anders dus ik zie het nu als een positief teken 8-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152577423
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:26 schreef laziness het volgende:
De mijne is nu al voor de tweede week boos dat hij niet naar school mag. Echt kwaad als ik zeg dat school dicht is.
Ooit ziet ie het vast anders dus ik zie het nu als een positief teken 8-)
Haha... Ja, inderdaad
pi_152577829
Mijn grote wil graag weer naar school. Mijn kleine wil de ene dag wel en de andere dag weer niet.
Net als de bso. Tess zegt steeds dat ze niet wil maar als ze er eenmaal is wil ze niet meer naar huis 😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 23:02:32 #139
5428 crew  miss_sly
pi_152578630
S zong zondagavond "morgen mag ik weer naar school, morgen mag ik weer naar school" :D
Ik hoop dat ze die gedachte nog heel wat jaartjes vasthoudt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152578687
Ik heb haar gevraagd of ze ook al de middag wilde. Want als ze het zo leuk vindt, hoeft het voor mij niet bij een wenochtend te blijven. Maar dat was geen optie. Toen ik vertelde dat ze vanaf volgende week elke dagen ging, zei ze: "nou mama, dan zoek je het maar uit, want dat ga ik dus niet doen!" :o :D
Wel uitgelegd dat ze geen keuze heeft.
Ik heb de uitleg van DJMO overwogen, maar ik vond hem niet fijn. Te dreigend. 'als jij dit niet doet zorg je dat papa en mama straf krijgen'. Eva is daar veel te gevoelig voor. Die voelt zich dan mega verantwoordelijk.

Van Afghanistan heeft ze nog nooit gehoord ;) Maar ook dat zou teveel schuldgevoel oproepen. Dat is ook wel een beetje het probleem. Dat ze zo onwijs gevoelig voor alles is. Het woord 'hoogsensitief' komt hier regelmatig voorbij...
Om maar een voorbeeld te noemen: cadeautjes zijn te spannend en worden genegeerd en afgewezen/weggeduwd als ze worden aangereikt. Zonder cadeaupapiertje gaat het wel goed. Het viel afgelopen weekend enorm op. Zeker omdat er één cadeau was zonder pakpapiertje erom heen en ze daar gelijk heel blij mee was.

Daarom vind ik het ook zo moeilijk uit te leggen. Ik vertel haar wel dat haar 2 vriendinnetjes die ze al had op de Psz en nu weer bij haar in de klas zitten, 's middags wel op school zitten terwijl zij nu buiten speelt. En dat dat dus per maandag gaat veranderen.
pi_152579770
mwhehe was ook maar een grapje eh van Afghanistan ;) ik kan daar niet zoveel mee met dat soort opmerkingen zoals kindertjes in Afrika met honger.

Maar goed, ik zou de vraag dus zéker terugleggen bij haar en kijken of je er achter kunt komen wat er speelt of aan de hand is wat er voor zorgt dat ze het zo stelt. Misschien is het gewoon wennen natuurlijk, dat kan. Misschien is het iets anders wat ze spannend vindt, wellicht iets praktisch waar je iets mee kunt? En misschien is het voor haar wel fijn om erkend te worden in gevoelens als dat het allemaal nieuw en spannend is. Wellicht heeft ze zelf ideeën over hoe het leuker/makkelijker/minder spannend te maken?

Ik zou het niet uitleggen verder in de context van anderen. Volgens mij kunenn kinderen van die leeftijd daar nog niet zoveel mee, het idee van iedereen moet dit. Ze zijn nog zo op zichzelf gericht zeg maar. Ik zou het meer intrinsiek houden, dat het voor haar is om daar te spelen en te leren en te groeien enz.
:)
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:31:22 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152584317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:03 schreef danic het volgende:
Ik heb haar gevraagd of ze ook al de middag wilde. Want als ze het zo leuk vindt, hoeft het voor mij niet bij een wenochtend te blijven. Maar dat was geen optie. Toen ik vertelde dat ze vanaf volgende week elke dagen ging, zei ze: "nou mama, dan zoek je het maar uit, want dat ga ik dus niet doen!" :o :D
Wel uitgelegd dat ze geen keuze heeft.
Ik heb de uitleg van DJMO overwogen, maar ik vond hem niet fijn. Te dreigend. 'als jij dit niet doet zorg je dat papa en mama straf krijgen'. Eva is daar veel te gevoelig voor. Die voelt zich dan mega verantwoordelijk.

Van Afghanistan heeft ze nog nooit gehoord ;) Maar ook dat zou teveel schuldgevoel oproepen. Dat is ook wel een beetje het probleem. Dat ze zo onwijs gevoelig voor alles is. Het woord 'hoogsensitief' komt hier regelmatig voorbij...
Om maar een voorbeeld te noemen: cadeautjes zijn te spannend en worden genegeerd en afgewezen/weggeduwd als ze worden aangereikt. Zonder cadeaupapiertje gaat het wel goed. Het viel afgelopen weekend enorm op. Zeker omdat er één cadeau was zonder pakpapiertje erom heen en ze daar gelijk heel blij mee was.

Daarom vind ik het ook zo moeilijk uit te leggen. Ik vertel haar wel dat haar 2 vriendinnetjes die ze al had op de Psz en nu weer bij haar in de klas zitten, 's middags wel op school zitten terwijl zij nu buiten speelt. En dat dat dus per maandag gaat veranderen.
Het is ons aangeraden om de kadootjes gewoon samen te kopen of te zeggen wat ze krijgt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152584572
Ja Tico, ik denk dat wij dat ook gaan doen. En visite vragen om het niet in te pakken als ze iets meenemen voor haar.

Mignonne, ik ga het eens proberen. Bedankt voor de tip ^O^
  donderdag 14 mei 2015 @ 09:19:50 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_152584735
Danic: van dat doorzichtige plastic om in te pakken. Is het wel ingepakt, maar ook wel zichtbaar :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 mei 2015 @ 22:29:52 #145
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152605929
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:19 schreef Troel het volgende:
Danic: van dat doorzichtige plastic om in te pakken. Is het wel ingepakt, maar ook wel zichtbaar :)
Goede!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152607797
Die ga ik onthouden! Thanks ^O^
pi_152644421
Gister is mn meisje 5 geworden!
Wat een heerlijke dag hebben we gehad.
Inclusief haar broertje en zichzelf hadden we 9 piraatjes.

Dame had zelf bedacht een speurtocht met spelletjes, dus had ik een tocht met lintjes en pijlen langs de speelveldjes in de buurt.
Ook de spelletjes had ze zelf bedacht, annemaria koekoek, ring werpen, blik gooien, zakdoekje leggen, dolfijn happen en lepel race

met de spelletjes kregen ze een deel van de schatkaart, een pinata die ze van piraat e (papa) moesten terug veroveren

echt genoten!

(En pannenkoeken zonder bord snapte ze niet!)
pi_152651770
Klinkt als een superfeestje, 2L! Petje af, voor zoveel kindjes zelf iets verzinnen.
Wij zijn laatst met Lars' 5e verjaardag naar Ballorig geweest met 8 kleuters in totaal, en dat vond ik al vermoeiend genoeg!

Gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:35:39 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152653083
Leuk als ze dat soort dingen zelf verzinnen, 2L. Die van mij doen het meestal ook, al van jongs af aan, en dan loopt het meestal het beste.

Die van mij hebben heel duidelijk laten weten dat ze toch wel graag een afscheidsfeest willen hebben voordat we gaan verhuizen, maar 't is ingewikkeld dit jaar doordat we direct na school weggaan, en het is ramadan. En nu al 42 graden buiten, dus dat is uitgesloten. Ik vrees dat we maar gaan bowlen met 't hele stel. Niet mijn idee van een gezellig, intiem feestje, maar anders weet ik het niet.
pi_152741767
Kan het feestje niet wat eerder dan Gaoxing?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 10:55:13 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152742069
wie van jullie heeft er ervaring met een plaswekker? Ik heb er zojuist een besteld voor kleuter-klein aangezien hij het gewoon niet lijkt te merken 's avonds als hij slaapt dat hij moet plassen. Ik kon gisterenavond z'n bed verschonen (wat ik net gedaan had voor het naar bed gaan :') en vanmorgen wéér. En dat is niet de eerste keer maar het gaat al maanden zo; vandaar dat ik met een plaswekker aan de gang wil.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 10:55:58 #152
5428 crew  miss_sly
pi_152742089
Waarom niet gewoon nog een tijdje met luiers 's nachts?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 11:00:31 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152742195
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:55 schreef miss_sly het volgende:
Waarom niet gewoon nog een tijdje met luiers 's nachts?
hij is verder al een jaar zindelijk. Hij wil ook geen luier om en dat vind ik ook logisch.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:05:54 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152742330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:55 schreef DJMO het volgende:
wie van jullie heeft er ervaring met een plaswekker? Ik heb er zojuist een besteld voor kleuter-klein aangezien hij het gewoon niet lijkt te merken 's avonds als hij slaapt dat hij moet plassen. Ik kon gisterenavond z'n bed verschonen (wat ik net gedaan had voor het naar bed gaan :') en vanmorgen wéér. En dat is niet de eerste keer maar het gaat al maanden zo; vandaar dat ik met een plaswekker aan de gang wil.
Gokje, hij is er nog niet klaar voor.
Dat ga je toch niet afdwingen..

Leyla is al 2 jaar droog overdag, en de nacht gaat echt nog niet. Wat niet gaat gaat niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 11:08:13 #155
5428 crew  miss_sly
pi_152742391
S was ook al veel langer overdag droog dan 's nachts. Ze voelde het gewoon echt niet, en later durfde ze het een tijd niet aan zonder luier. Prima, dan niet. En op een avond gaf ze aan zonder luier te willen, en vanaf toen ging het prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 11:10:06 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152742448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gokje, hij is er nog niet klaar voor.
Dat ga je toch niet afdwingen..

Leyla is al 2 jaar droog overdag, en de nacht gaat echt nog niet. Wat niet gaat gaat niet.
hij is wel droog geweest, het is iets van de laatste paar maanden. en één ongelukje vind ik ook heus geen probleem, maar het begint bijna structureel te worden, en om nou elke dag twee matrasovertrekken te moeten wassen vind ik vervelend worden. Een luier is de oplossing niet, die wil hij gewoon niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 11:13:53 #157
5428 crew  miss_sly
pi_152742548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij is wel droog geweest, het is iets van de laatste paar maanden. en één ongelukje vind ik ook heus geen probleem, maar het begint bijna structureel te worden, en om nou elke dag twee matrasovertrekken te moeten wassen vind ik vervelend worden. Een luier is de oplossing niet, die wil hij gewoon niet.
Hij heeft er dan ook zomaar een broertje bij gekregen, dus het is best een stressvolle tijd voor hem (geweest).
Ik zou inzetten op een luier, een plaswekker is nogal wat en sommige kinderen worden daar ook niet wakker van.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 11:15:13 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152742598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij heeft er dan ook zomaar een broertje bij gekregen, dus het is best een stressvolle tijd voor hem (geweest).
Ik zou inzetten op een luier, een plaswekker is nogal wat en sommige kinderen worden daar ook niet wakker van.
HIJ WIL GEEN LUIER ! Denk je dat ik dat niet al geprobeerd heb? :')

ik vroeg om ervaringen met plaswekkers, niet om het advies om hem maar een luier om te doen :') En het speelt trouwens al van voor de geboorte , maar dat maakt niet uit.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:16:37 #159
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_152742634
Ben het helemaal eens met bovenstaande dames en dan ben ik ouderwets maar mijn kleuter heeft niet zoveel keus als ik zou vinden dat hij een luier aan zou moeten omdat ik geen zin zou hebben in zoveel was zeg maar.

Overigens waren ze hier beide ook veel eerder overdag helemaal droog dan 's nachts en nooit een probleem van gemaakt en ging bij beide ook meteen goed eigenlijk.

Af en toe een klein ongelukje gehad in het begin maar de laatste drie jaar eigenlijk niet meer en ze gaan ook gewoon zelf naar beneden als ze moeten plassen maar dat is sporadisch.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:18:04 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152742678
gezallich.
in de haak.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:19:54 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152742729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

HIJ WIL GEEN LUIER ! Denk je dat ik dat niet al geprobeerd heb? :')

ik vroeg om ervaringen met plaswekkers, niet om het advies om hem maar een luier om te doen :') En het speelt trouwens al van voor de geboorte , maar dat maakt niet uit.
Hoeveel heeft een kleuter nou echt te willen. Soms hebben ze gewoon te luisteren omdat jij het zegt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 11:20:11 #162
5428 crew  miss_sly
pi_152742742
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

HIJ WIL GEEN LUIER ! Denk je dat ik dat niet al geprobeerd heb? :')

ik vroeg om ervaringen met plaswekkers, niet om het advies om hem maar een luier om te doen :') En het speelt trouwens al van voor de geboorte , maar dat maakt niet uit.
Ik ben best gemakkelijk en ze heeft veel keus, maar als ze zo jong nog is en iedere nacht nat, dan gaat ze een luier(broekje) dragen.

Maar nee, geen ervaring en heb hier ook geen zin in. Succes.;
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:23:37 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152742841
ik heb met Leyla nu de afspraak: 3 nachten droge luier dan mag je proberen zonder. Eerder niet.
Ze is nog niet verder gekomen dan 1.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:26:54 #164
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152742948
Maakte je hem eerder wakker voordat je zelf ging slapen en ben je daar toevallig mee gestopt?
Hier geen ervaring met plaswekker. Mijn kinderen zijn eerder droog 's nachts dan overdag :') (en geloof me, dat is ook niet zo handig).
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:41:40 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_152743382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

hij is verder al een jaar zindelijk. Hij wil ook geen luier om en dat vind ik ook logisch.
Tja, ik vind dat niet logisch. Overdag en 's nachts zindelijk is iets heel anders, ook al is hij wellicht al wel droog geweest. Daarnaast zijn er gewoon bepaalde zaken waarin je als kind niets te willen hebt.
Hier bij een periode van terugval ook gewoon een luier omgedaan, omdat het ook voor het kind niet leuk is.

En nogmaals: het kind heeft in deze gewoon niets te willen wmb ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:45:48 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152743489
Buiten het feit dat je zelf er veel last van hebt qua wassen is het ook voor een kind heel onplezierig om iets af te dwingen wat gewoon niet gaat. Dat je elke ochtend dus opstaat al met het gevoel te hebben gefaald...

Probeer er dan een stickersysteem van te maken ofzo, als hij daar gevoelig voor is. 3 nachten een droge luier en dan mag je luier af. En het maakt me niet uit hoe erg je je luier niet om wilt, hij gaat gewoon om want je plast in bed. Klaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:48:50 #167
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152743563
Oh en anders heb je toch die tussenstap tussen luier en onderbroek? Van die hema oefenbroekjes?

http://www.hema.nl/winkel(...)erzorgen/oefenbroek-(33300100)

Misschien kun je een compromis sluiten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:52:47 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152743676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:43 schreef Troeta het volgende:
Kan het feestje niet wat eerder dan Gaoxing?
Of gek doen en 's nachts een feest houden. Dat maak je ook maar 1 keer dan!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:53:06 #169
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152743687
Ik zou idd voor de oefenbroekjes gaan..
En ik ben heel erg voor het kind laten oordelen of beslissen maar er zijn een paar dingen die moeten.. zoals gordel om in de auto, niet door rood en dit zou voor mij vallen als geen keus..
Omdat
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:45 schreef Ticootje het volgende:
Dat je elke ochtend dus opstaat al met het gevoel te hebben gefaald...
en hygiene is gewoon een ding waar ik over ga en niet het kind.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:55:19 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152743757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:53 schreef Moppert het volgende:
Ik zou idd voor de oefenbroekjes gaan..
En ik ben heel erg voor het kind laten oordelen of beslissen maar er zijn een paar dingen die moeten.. zoals gordel om in de auto, niet door rood en dit zou voor mij vallen als geen keus..
Omdat

[..]

en hygiene is gewoon een ding waar ik over ga en niet het kind.
Nou dat, na tig ongelukjes kun je het matras ook wel weggooien..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 12:02:36 #171
5428 crew  miss_sly
pi_152743911
Inderdaad die oefenbroekjes!

Plaswekker klinkt wel gemakkelijk, maar ik denk dat het best een hele stap is voor zo'n kleintje en dat ze er, zeker zo jong, niet sneller nachtzindelijk van worden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:08:17 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152744042
Mijn zoon heeft nu trouwens ook waterpokken. Hij was best euforisch vanmorgen :') (hij wil natuurlijk ook wat grote zus heeft). Ben benieuwd hoe lang die eurofie nog blijft :D

(Mama, ik ging plassen en zag bultjes op mijn been, HEB IK NU OOK WATERPOKKEN?????)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:12:42 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152744127
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:08 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon heeft nu trouwens ook waterpokken. Hij was best euforisch vanmorgen :') (hij wil natuurlijk ook wat grote zus heeft). Ben benieuwd hoe lang die eurofie nog blijft :D

(Mama, ik ging plassen en zag bultjes op mijn been, HEB IK NU OOK WATERPOKKEN?????)
Heb je wel eens waterpokken gehad?
Zo nee: ja dat kan.
Zo ja: Nee dan heeft het gordelroos ofzo, maar het is hetzelfde virus.

Succes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 12:13:30 #174
5428 crew  miss_sly
pi_152744144
Is dat des kleuters, of is dat een karakterdingetje? S vindt al die dingen ook altijd reuze-interessant, tot gebroken armen-in-het-gips en pleisters-op-luie-ogen toe. Liefst wil ze dat dan ook, want interessant en zo :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:13:47 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152744150
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Of gek doen en 's nachts een feest houden. Dat maak je ook maar 1 keer dan!
ja! de zon gaat niet zo heel laat onder geloof ik, bij jullie? ik zou er een avondfeestje van maken!
in de haak.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:14:00 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152744161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad die oefenbroekjes!

Plaswekker klinkt wel gemakkelijk, maar ik denk dat het best een hele stap is voor zo'n kleintje en dat ze er, zeker zo jong, niet sneller nachtzindelijk van worden!
Onze gezinscoach vond het nog niet raar dat Leyla nog niet droog is in de nacht, mar dat als ze dat over een jaar nog niet is dat we dan eens moesten denken aan een wekker. Maar dan heb je het over een kind van bijna 6...
Leyla is overal traag mee en was ook lastig overdag droog te krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152744163
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de plaswekker. Er was hier wel iemand die hem gebruikt heeft maar ik weet niet meer zo goed wie dat was eerlijk gezegd.

Ik vraag me wel af of het wel het gewenste resultaat op gaat leveren? Het gaat om je middelste toch? Die is toch nog geen 5?
Er stond me namelijk iets bij van dat kinderen pas na de 6 jaar fysiek in staat zouden moeten zijn om ook 's nachts controle te houden over alle spieren in het bekkenbodemgebied. En dat bedplassen om die reden ook tot in ieder geval 6 jaar niet als probleem gezien wordt door artsen en dergelijke omdat je er voor die tijd gewoon niet zoveel over kunt zeggen of het fysiek is of niet enz.

Nouja goed, bottomline, ik kwam de site van kenniscentrum bedplassen tegen, daar staat dit:

quote:
Een goede methode tegen bedplassen die door de meeste artsen wordt geadviseerd, is de plaswekker. Deze plaswekker is te verkrijgen via de huisarts/schoolarts, bij de kruisvereniging of bij de plaswekkerfabrikant zelf. Er zijn verschillende fabrikanten die plaswekkers aanbieden.
De plaswekker kan gebruikt worden vanaf 7 jaar. Van belang is dat het kind zelf van het bedplassen af wil komen en het zelf dus als een probleem ziet. Het kind moet voldoende gemotiveerd zijn om iets tegen het bedplassen te doen. In enkele gevallen is het kind al op jongere leeftijd gemotiveerd. De plaswekker kan eerder gebruikt worden, maar aangeraden wordt dat het kind in ieder geval 6 jaar is.
Misschien heb je iets aan de site: http://www.bedplassen.org/docs/?nav=16

Hoe staat hij zelf tegenover het bedplassen en wat denkt hij er aan te kunnen doen?
Wij hebben het met E. ook een poosje gehad, ze was overdag sowieso vroeg zindelijk, vanaf 2 ofzo. 's nachts volgde vrij vlot daarna en een maand of zes later was ze het ineens weer verleerd. Ik heb een zeiltje gekocht voor in haar bed inderdaad ter bescherming van het matras. Ik deed haar wel een luier om maar die trok ze zelf 's nachts weer uit want zat niet lekker :') dus mja weinig effectief. Op en gegeven moment heb ik een potje naast haar bedje gezegd in de hoop dat ze dan wellicht zelf zou plassen als ze het zag. En na een week ofzo ging ze inderdaad 's nachts zelf op het potje. inmiddels heb ik het potje in de badkamer gezet en dat gaat echt heel goed. (ons toilet is beneden en dat is s nachts te ver/koud/donker/eng).

Succes iig, lijkt me voor hem heel vervelend, en voor jou is het wasprobleem frustrerend
:)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:15:03 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152744186
ik denk dat 't meer een persoonlijkheidstrek is miss_sly. ik hoopte ook altijd op een gebroken been ofzo. en was heel trots op mijn buitenboordbeugel. :')
in de haak.
pi_152744201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Is dat des kleuters, of is dat een karakterdingetje? S vindt al die dingen ook altijd reuze-interessant, tot gebroken armen-in-het-gips en pleisters-op-luie-ogen toe. Liefst wil ze dat dan ook, want interessant en zo :')
mwhehe hier 2 zo idd :')

Amaranta euforische beterschap gewenst dan ;)

En Gao ik zou ook gaan voor een avond/nachtfeestje O+
:)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:20:20 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152744315
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je wel eens waterpokken gehad?
Zo nee: ja dat kan.
Zo ja: Nee dan heeft het gordelroos ofzo, maar het is hetzelfde virus.

Succes.
Zus had vorige week waterpokken. En beide hebben ze het nog niet gehad. Dus ik weet vrijwel zeker dat het de waterpokken zijn.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:20:50 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152744329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Is dat des kleuters, of is dat een karakterdingetje? S vindt al die dingen ook altijd reuze-interessant, tot gebroken armen-in-het-gips en pleisters-op-luie-ogen toe. Liefst wil ze dat dan ook, want interessant en zo :')
Ik denk het. Hij stond nog net niet te juichen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:21:29 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152744349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehe hier 2 zo idd :')

Amaranta euforische beterschap gewenst dan ;)

En Gao ik zou ook gaan voor een avond/nachtfeestje O+
Dank.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:31:43 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152744594
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zus had vorige week waterpokken. En beide hebben ze het nog niet gehad. Dus ik weet vrijwel zeker dat het de waterpokken zijn.
Ja, je kinderen hebben waterpokken. Ik had het over jou. Als je een 2e keer besmet wordt met het virus en je krijgt er bultjes van dan heette het toch anders?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152744619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, je kinderen hebben waterpokken. Ik had het over jou. Als je een 2e keer besmet wordt met het virus en je krijgt er bultjes van dan heette het toch anders?
gordelroos bedoel je?
:)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:33:08 #185
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152744625
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, je kinderen hebben waterpokken. Ik had het over jou. Als je een 2e keer besmet wordt met het virus en je krijgt er bultjes van dan heette het toch anders?
Oh sorry, had je niet begrepen.
Dat weet ik niet. Ik heb ze als kind al gehad. Ik zie wel of ik ze weer krijg.
Ik vraag me ook niet af of ik ze krijg.
Het was mijn zoon die die vraag aan mij stelde.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:34:08 #186
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152744651
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh sorry, had je niet begrepen.
Dat weet ik niet. Ik heb ze als kind al gehad. Ik zie wel of ik ze weer krijg.
Ik vraag me ook niet af of ik ze krijg.
Het was mijn zoon die die vraag aan mij stelde.
Oh dan begreep ik jou weer verkeerd :D

Noh!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 12:40:45 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152744810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:14 schreef mignonne het volgende:
Ik heb persoonlijk geen ervaring met de plaswekker. Er was hier wel iemand die hem gebruikt heeft maar ik weet niet meer zo goed wie dat was eerlijk gezegd.

Ik vraag me wel af of het wel het gewenste resultaat op gaat leveren? Het gaat om je middelste toch? Die is toch nog geen 5?
Er stond me namelijk iets bij van dat kinderen pas na de 6 jaar fysiek in staat zouden moeten zijn om ook 's nachts controle te houden over alle spieren in het bekkenbodemgebied. En dat bedplassen om die reden ook tot in ieder geval 6 jaar niet als probleem gezien wordt door artsen en dergelijke omdat je er voor die tijd gewoon niet zoveel over kunt zeggen of het fysiek is of niet enz.

Nouja goed, bottomline, ik kwam de site van kenniscentrum bedplassen tegen, daar staat dit:

[..]

Misschien heb je iets aan de site: http://www.bedplassen.org/docs/?nav=16

Hoe staat hij zelf tegenover het bedplassen en wat denkt hij er aan te kunnen doen?
Wij hebben het met E. ook een poosje gehad, ze was overdag sowieso vroeg zindelijk, vanaf 2 ofzo. 's nachts volgde vrij vlot daarna en een maand of zes later was ze het ineens weer verleerd. Ik heb een zeiltje gekocht voor in haar bed inderdaad ter bescherming van het matras. Ik deed haar wel een luier om maar die trok ze zelf 's nachts weer uit want zat niet lekker :') dus mja weinig effectief. Op en gegeven moment heb ik een potje naast haar bedje gezegd in de hoop dat ze dan wellicht zelf zou plassen als ze het zag. En na een week ofzo ging ze inderdaad 's nachts zelf op het potje. inmiddels heb ik het potje in de badkamer gezet en dat gaat echt heel goed. (ons toilet is beneden en dat is s nachts te ver/koud/donker/eng).

Succes iig, lijkt me voor hem heel vervelend, en voor jou is het wasprobleem frustrerend
Dank je mignonne! Hij vind het zelf heel vervelend en wil dolgraag (weer) gewoon droog zijn 's ochtends. Ik kaartte het net ook even aan op de psz; het is iig geen terugval in zindelijkheid, want dan zou hij er overdag ook problemen mee hebben. Wat volgens hen mogelijk kan zijn is dat hij het 's nachts / 's avonds te koud krijgt omdat hij z'n dekbed van zich afschopt en daarom plast.

pessie: ik ga nog alle avonden bij hem kijken, soms ben ik dan al te laat, ondanks dat hij na het avondeten niets meer te drinken krijgt en ik hem voor het naar bed gaan nog laat plassen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:50:16 #188
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152745072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dank je mignonne! Hij vind het zelf heel vervelend en wil dolgraag (weer) gewoon droog zijn 's ochtends. Ik kaartte het net ook even aan op de psz; het is iig geen terugval in zindelijkheid, want dan zou hij er overdag ook problemen mee hebben. Wat volgens hen mogelijk kan zijn is dat hij het 's nachts / 's avonds te koud krijgt omdat hij z'n dekbed van zich afschopt en daarom plast.

pessie: ik ga nog alle avonden bij hem kijken, soms ben ik dan al te laat, ondanks dat hij na het avondeten niets meer te drinken krijgt en ik hem voor het naar bed gaan nog laat plassen.
Mijn oudste plastte inderdaad in bed als hij het of te koud of te warm had! Op school plastte hij afgelopen winter een paar keer in zn broek net na het buiten spelen. Toen ik zijn binnenjas in zijn jas ritste was het over.
Wij stoppen de hoeken van het dekbed goed in aan de zijkanten wanneer we zelf gaan slapen. En beide kinderen hebben een skydda hogt :P
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 12:50:47 #189
5428 crew  miss_sly
pi_152745089
Het feit dat ie heel graag wil en het niet lukt, geeft toch aan dat het geen kwestie is van willen, maar van kunnen? Dat kun je met een plaswekker niet afdwingen, dat is alleen maar vervelend als de ultieme oplossing ook niet werkt. Ze zeggen niet voor niks op z'n vroegst vanaf 6 jaar.

Ik vind het overigens een rare conclusie dat, omdat hij overdag geen terugval heeft, het DUS 's nachts ook geen terugval zou kunnen zijn. De kou klinkt op zich dan weer niet onlogisch; misschien kun je hem sokken en een pyjama met lange mouwen en pijpen aan doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 13:22:10 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152745949
als ik terugdenk, speelt het wel sinds de winterperiode en vaak alleen als hij z'n dekbed eraf gooit. ik heb van die warme huissoken (met antislipzooltje zeg maar) Die wil hij altijd wel graag aan, vanavond maar eens proberen. In combinatie met de plaswekker (dat hij ook met kou op tijd wakker leert te worden om naar de wc te gaan) denk ik dat het wel goed moet komen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:24:04 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152746000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:22 schreef DJMO het volgende:
als ik terugdenk, speelt het wel sinds de winterperiode en vaak alleen als hij z'n dekbed eraf gooit. ik heb van die warme huissoken (met antislipzooltje zeg maar) Die wil hij altijd wel graag aan, vanavond maar eens proberen. In combinatie met de plaswekker (dat hij ook met kou op tijd wakker leert te worden om naar de wc te gaan) denk ik dat het wel goed moet komen.
Welja, vooral je plaswekker plan doorzetten, ondanks dat hij gewoon te jong is voor die methode.

Ja dat denk ik ook, succes ermee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:24:27 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152746013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welja, vooral je plaswekker plan doorzetten, ondanks dat hij gewoon te jong is voor die methode.
Je kent DJMO toch inmiddels wel.
Gewoon GOED PLAN zeggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 mei 2015 @ 13:50:26 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152746944
liever zo proberen dan hem te kleineren door hem te dwingen een luier te dragen ja.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:02:58 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152747439
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:50 schreef DJMO het volgende:
liever zo proberen dan hem te kleineren door hem te dwingen een luier te dragen ja.
:D

:')___!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:06:12 #195
5428 crew  miss_sly
pi_152747575
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:50 schreef DJMO het volgende:
liever zo proberen dan hem te kleineren door hem te dwingen een luier te dragen ja.
Ja, want telkens ruw gewekt worden door een alarm omdat je weer te laat bent (als je al wakker wordt) is veel prettiger voor een jonge kleuter.

Goed plan!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:07:15 #196
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152747612
Zijn ze bij jullie ook alweer met de cito's bezig? Hoorde van Chris gisteren iets over een rekentoets. Dus het is weer zover ;)
Ben blij dat hij er niet zenuwachtig over is, hoorde een ander kindje zich wel een beetje druk maken.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:08:45 #197
5428 crew  miss_sly
pi_152747667
Bij ons ook een dezer weken, maar we weten niet wanneer precies. S vindt het alleen maar leuk, die testjes, dus dat vind ik fijn. Als ze er iets over zegt, vraag ik ook alleen of ze het leuk vond, niet of ze denkt dat ze het goed gedaan heeft, of zo, want daarmee leg je denk ik druk en maak je zenuwen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152747686
Wanneer begint dat Cito gebeuren? (in welke klas?)
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:09:53 #199
5428 crew  miss_sly
pi_152747709
Vanaf groep 1 vaak, als de school er sowieso al aan meedoet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152747739
Volgens mij noemen ze het bij ons geen toets. Of in ieder geval geen cito. Zal vanavond eens polsen of er extra taken op de lijst staan deze week.
Met een meidenkwartet
pi_152747765
Hmm... ik heb er vorig jaar toen Lars net begon op school niets van gehoord.. en tot nu toe ook nog niet
pi_152747782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:11 schreef Shandaly het volgende:
Hmm... ik heb er vorig jaar toen Lars net begon op school niets van gehoord.. en tot nu toe ook nog niet
Ze noemen dat (tegen de kinderen) vast ook geen cito.
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:11:52 #203
5428 crew  miss_sly
pi_152747794
Bij ons worden het ook gewoon werkjes genoemd, met als enige verschil dat je bij deze werkjes echt niet mag praten. Dat vond S in het begin wel stom :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152747818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:11 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons worden het ook gewoon werkjes genoemd, met als enige verschil dat je bij deze werkjes echt niet mag praten. Dat vond S in het begin wel stom :D
:D Dat is ook helemaal niet gezellig.
Met een meidenkwartet
pi_152747838
Ik denk dat Lars het hartstikke interessant zou vinden ;) Zal morgen eens bij de juf informeren...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:13:24 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152747849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Zijn ze bij jullie ook alweer met de cito's bezig? Hoorde van Chris gisteren iets over een rekentoets. Dus het is weer zover ;)
Ben blij dat hij er niet zenuwachtig over is, hoorde een ander kindje zich wel een beetje druk maken.
Niet dat ik weet.
Bij mij op school pas ergens in juni in ieder geval.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:15:54 #207
5428 crew  miss_sly
pi_152747944
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:12 schreef Cathmar het volgende:

[..]

:D Dat is ook helemaal niet gezellig.
Nee :D
Maar omdat ze zich zo goed kan concentreren en goed luistert, mag ze de cito in de huishoek maken. Toch nog een beetje gezelligheid :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:16:38 #208
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152747974
Hier vanaf groep 2 al aan de cito's. Ze noemen het hier een toets, maar ze maken het stil aan hun eigen tafeltje. Ze zitten met 3 jaargroepen in 1 klas(montessori groep 3-4-5), dus er zitten weinig kindjes naast iemand die dezelfde toets maken.
Bij Chris zijn oude school gingen dan de tafels in toetsopstelling, dat gaf het gelijk wat extra spanning..
Voor de kleuters zag ik al tafels in rijtjes staan in het gymlokaal. Dat zag er ook wel officieel uit.

Maar misschien is de rekentoets ook wel zo'n tempo-reken-ding? Die moeten ze natuurlijk ook nog doen..
Ik zie op de agenda ook staan dat er toetsen zijn deze en volgende week.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:16:38 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152747975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, want telkens ruw gewekt worden door een alarm omdat je weer te laat bent (als je al wakker wordt) is veel prettiger voor een jonge kleuter.

Goed plan!
Wacht even!
Een plaswekker zit in je matras ofzo? Horror!
Ik dacht dat het gewoon een klokje op je nachtkastje was.

Ik werd vorige nacht bruut gewekt door een krolse kat ergens buiten. Kan me niet indenken dat je prettig wakker wordt als je matras ineens begint te loeien.
pi_152747988
Het ligt er ook aan wanneer de zomervakantie begint misschien. Als je in de meest vroege regio zit dan doen ze cito misschien nu al? Wij hebben nog 10 schoolweken tot de zomervakantie. En voor zover ik weet doen ze bij ons cito in december en juni.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:02 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152748043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:16 schreef Cathmar het volgende:
Het ligt er ook aan wanneer de zomervakantie begint misschien. Als je in de meest vroege regio zit dan doen ze cito misschien nu al? Wij hebben nog 10 schoolweken tot de zomervakantie. En voor zover ik weet doen ze bij ons cito in december en juni.
Dat zal het wel zijn ja.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:12 #212
5428 crew  miss_sly
pi_152748046
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier vanaf groep 2 al aan de cito's. Ze noemen het hier een toets, maar ze maken het rustig aan hun eigen tafeltje. Ze zitten met 3 jaargroepen in 1 klas(montessori groep 3-4-5), dus er zitten weinig kindjes naast iemand die dezelfde toets maakt.
Bij Chris zijn oude school gingen dan de tafels in toetsopstelling, dat gaf het gelijk wat extra spanning..
Voor de kleuters zag ik al tafels in rijtjes staan in het gymlokaal. Dat zag er ook wel officieel uit.
Bij S in de klas liggen vaak in de ochtend werkjes klaar aan bepaalde tafeltjes, waarmee juf dan gaat helpen. Bij de cito's liggen er dan die testen. Gewoon een werkje dus :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:24 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152748054
als ie pas gaat als het nachtkastje nat is ben je zeker te laat. ;)
in de haak.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:43 #214
5428 crew  miss_sly
pi_152748068
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wacht even!
Een plaswekker zit in je matras ofzo? Horror!
Ik dacht dat het gewoon een klokje op je nachtkastje was.

Ik werd vorige nacht bruut gewekt door een krolse kat ergens buiten. Kan me niet indenken dat je prettig wakker wordt als je matras ineens begint te loeien.
Het idee is volgens mij dat er een alarm afgaat als het zeiltje vocht detecteert?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:45 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152748070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier vanaf groep 2 al aan de cito's. Ze noemen het hier een toets, maar ze maken het rustig aan hun eigen tafeltje. Ze zitten met 3 jaargroepen in 1 klas(montessori groep 3-4-5), dus er zitten weinig kindjes naast iemand die dezelfde toets maakt.
Bij Chris zijn oude school gingen dan de tafels in toetsopstelling, dat gaf het gelijk wat extra spanning..
Voor de kleuters zag ik al tafels in rijtjes staan in het gymlokaal. Dat zag er ook wel officieel uit.
Op de school waar ik werk gaan de kinderen die niet mee doen buiten spelen of gymmen, en de andere kinderen de toets maken. Wel heel officieel aan een tafeltje ja.
Maar of die in toetsopstelling staan weet ik dan weer niet.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:18:59 #216
5428 crew  miss_sly
pi_152748083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:18 schreef trui het volgende:
als ie pas gaat als het nachtkastje nat is ben je zeker te laat. ;)
_O-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:19:09 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152748090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:18 schreef trui het volgende:
als ie pas gaat als het nachtkastje nat is ben je zeker te laat. ;)
Ik zit niet zo in die scene :') dat blijkt wel.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:19:12 #218
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152748093
Hier nog maar 7 weken, dan is het al vakantie..
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:20:00 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152748128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:18 schreef trui het volgende:
als ie pas gaat als het nachtkastje nat is ben je zeker te laat. ;)
Ik vond het al een idioot idee. Een speciale wekker kopen voor naast je bed. Ik dacht, dat kan toch ook anders :')
pi_152748162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier nog maar 7 weken, dan is het al vakantie..
oeps ik tel verkeerd. De tijd vliegt ook voorbij :+
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:21:58 #221
5428 crew  miss_sly
pi_152748217
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier nog maar 7 weken, dan is het al vakantie..
6 weken en 3 dagen *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:23:10 #222
5428 crew  miss_sly
pi_152748271
S wil graag haar kinderfeestje nog voor de vakantie. Vrijdags voor de vakantie hebben ze al vrij en vertrekken we op vakantie. Ik denk erover om het feestje dan donderdags meteen na school te doen. Echte afsluiter van het jaar, begin van de vakantie, groot feest!

Alleen nog bedenken wat. *buikpijn*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152748327
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:23 schreef miss_sly het volgende:
S wil graag haar kinderfeestje nog voor de vakantie. Vrijdags voor de vakantie hebben ze al vrij en vertrekken we op vakantie. Ik denk erover om het feestje dan donderdags meteen na school te doen. Echte afsluiter van het jaar, begin van de vakantie, groot feest!

Alleen nog bedenken wat. *buikpijn*
Herkenbaar. Wij gaan diszo zwemmen of glow in the dark midget golven.
Met een meidenkwartet
pi_152748338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:18 schreef trui het volgende:
als ie pas gaat als het nachtkastje nat is ben je zeker te laat. ;)
:D

volgens mij is het meestal een soort onderbroek die aan een kastje vastzit, als die onderbroek urine detecteert gaat dat ding af. Als het pas afgaat als de urine ks doorgelekt op een zeiltje ben je ook te laat lijkt mij?

Cito, bij ons het heet gewoon een boekje. Althans, zo noemt ze het, net als de andere werkboekjes. We zijn hier pas net uit de meivakantie dus ik heb geen idee :D
:)
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:25:35 #225
5428 crew  miss_sly
pi_152748370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:24 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wij gaan diszo zwemmen of glow in the dark midget golven.
O, dat vind ik ook wel leuk, glow in the dark midget golven!

Zwemmen doe ik niet voor alle vriendjes en vriendinnetjes en S zelf minstens A en B hebben! Doodeng anders :X
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152748471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat vind ik ook wel leuk, glow in the dark midget golven!

Zwemmen doe ik niet voor alle vriendjes en vriendinnetjes en S zelf minstens A en B hebben! Doodeng anders :X
Ja snap ik. Is met mijn (bijna) 8 jarige. Zou ik anders ook niet doen.

Als begin van de vakantie feest is iets buiten wel leuk.
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:30:04 #227
5428 crew  miss_sly
pi_152748532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:28 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja snap ik. Is met mijn (bijna) 8 jarige. Zou ik anders ook niet doen.

Als begin van de vakantie feest is iets buiten wel leuk.
Ja, zeker bij lekker weer!
Speurtocht of zo?
Ik moet er even goed over nadenken :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152748771
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:13 schreef miss_sly het volgende:
Is dat des kleuters, of is dat een karakterdingetje? S vindt al die dingen ook altijd reuze-interessant, tot gebroken armen-in-het-gips en pleisters-op-luie-ogen toe. Liefst wil ze dat dan ook, want interessant en zo :')
Mijn kleuter was hevig teleurgesteld dat ie geen bril hoefde. :D :') O+
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:47:25 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152749209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat vind ik ook wel leuk, glow in the dark midget golven!

Zwemmen doe ik niet voor alle vriendjes en vriendinnetjes en S zelf minstens A en B hebben! Doodeng anders :X
wij hebben het wel gedaan, met 3 meiden met diploma en 3 meiden zonder...
Ik zou het niet snel nog eens doen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 14:50:29 #230
5428 crew  miss_sly
pi_152749324
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

wij hebben het wel gedaan, met 3 meiden met diploma en 3 meiden zonder...
Ik zou het niet snel nog eens doen. :D
Duidelijk :D doen we dus niet.
Over een paar jaar wil ik wel met een kinderfeestje naar de Avonturenspeeltuin in het Twiske. Heerlijk plekje is dat, maar met veel water dus.

Ik ben wel reuzebenieuwd wie ze gaat uitnodigen. Er is namelijk een kleine strijd gaande tussen S en haar vriendinnetje over.....een jongen :')
S heeft inmiddels al gezegd dat ze de jongen wel uit wil nodigen, maar haar vriendinnetje niet want "ze hoeven niet altijd alles samen te doen!"

En de arme jongen zal het allemaal worst wezen. Hij kan met alle twee de meiden gewoon leuk spelen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:31:14 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152750564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Duidelijk :D doen we dus niet.
Over een paar jaar wil ik wel met een kinderfeestje naar de Avonturenspeeltuin in het Twiske. Heerlijk plekje is dat, maar met veel water dus.

Ik ben wel reuzebenieuwd wie ze gaat uitnodigen. Er is namelijk een kleine strijd gaande tussen S en haar vriendinnetje over.....een jongen :')
S heeft inmiddels al gezegd dat ze de jongen wel uit wil nodigen, maar haar vriendinnetje niet want "ze hoeven niet altijd alles samen te doen!"

En de arme jongen zal het allemaal worst wezen. Hij kan met alle twee de meiden gewoon leuk spelen :')
:D

Het schijnt een normale leeftijd te zijn dat ze voor het eerst verliefd worden.

Jen was verliefd op mijn manager, want hij rook zo lekker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 15:47:01 #232
5428 crew  miss_sly
pi_152751143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D

Het schijnt een normale leeftijd te zijn dat ze voor het eerst verliefd worden.

Jen was verliefd op mijn manager, want hij rook zo lekker.
:D

S is niet eens verliefd op dit vriendje, dit is gewoon haar lieve, goede vriend, maar ze is wel een beetje jaloers dat haar vriendinnetje wel verliefd is...of zo. Ze vinden het beiden altijd vervelend als de ene naast M zit en de ander niet. Echt een beetje een strijd.

Terwijl S zegt: mama, ik wil helemaal niet met M trouwen, hoor. En ik denk dat A en M ook niet gaan trouwen. Moeten ze elkaar later eerst nog maar weer tegenkomen en nog steeds leuk vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152751246
Anne (groep 1) heeft de Cito's alweer achter de rug. Ik vond het ook al zo vroeg, maar volgens mijn collega staat er in de map dat je de toetsen moet afnemen in de tweede helft van mei of eerste helft van juni. Ik vind het alsnog bijzonder dat ze ze dan direct na de meivakantie plannen, maar goed ;)
pi_152751441
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D

Het schijnt een normale leeftijd te zijn dat ze voor het eerst verliefd worden.

Jen was verliefd op mijn manager, want hij rook zo lekker.
Maar dat snap ik best. Een man die lekker ruikt is ook aantrekkelijk :9
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152751474
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:50 schreef Fannetje het volgende:
Anne (groep 1) heeft de Cito's alweer achter de rug. Ik vond het ook al zo vroeg, maar volgens mijn collega staat er in de map dat je de toetsen moet afnemen in de tweede helft van mei of eerste helft van juni. Ik vind het alsnog bijzonder dat ze ze dan direct na de meivakantie plannen, maar goed ;)
Oh, dan is de mijne ook binnenkort aan de beurt. :o
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:59:12 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152751512
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:57 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar dat snap ik best. Een man die lekker ruikt is ook aantrekkelijk :9
Ze mocht over een jaar of 20 nog eens proberen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152753102
Wat een hoop bij te lezen!

Plaswekker geen ervaring mee en wat ik om me heen hoor ook qua broekjes hartstikke duur

Bij ons denk ik ook een soort cito gehad, dametje kon namelijk beter vandaag trakteren (wat een groot succes was)
En uit school gister zei ze dat ze uit een boekje had gewerkt

goaxing een slaapfeestje idee tips klinkt erg leuk hopelijk kom je zelf eruit hoe en wat
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:02:20 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_152755729
Hier de eerste week van juni de cito's, tegelijkertijd met de avondvierdaagse :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152755786
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:02 schreef Troel het volgende:
Hier de eerste week van juni de cito's, tegelijkertijd met de avondvierdaagse :D
Klinkt als een goed plan. _O-
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 18:05:38 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_152755816
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 18:04 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan. _O-
Ja, deze basisschool heeft enkel goede plannen :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152760361
Oeh dat is echt niet handig. Ik zal eens kijken wanneer mijn kleuter weer cito heeft, want als het de vierdaagseweek is moet ik nog even nadenken of we die gaan lopen.

Mijn kleuter kan ineens lezen. Woordjes van 3-4 letters. Toen ze dat ineens deed stond ik :o. En nu hebben we net voor het slapen gaan samen geoefend met hakken en plakken. :)
pi_152761059
Zou je echt iets leuks niet gaan doen omdat een kleuter een cito heeft?
Dat stelt toch niet veel voor bij kleuters, gewoon een werkje wat bij hun niveau past?
pi_152761509
Ze heeft haar slaap altijd hard nodig en zit echt niet lekker in haar vel bij te weinig slaap. Op tijd naar bed gaan vind ik in zo'n week daarom wel belangrijk ja. Normaal gaat ze om 18:30 uur naar bed en als ze de avondvierdaagse zou doen dan zou ze minimaal een uur later gaan en extra moe zijn van het lopen. Het zou geen goede combi zijn voor L.

Ik heb het gelijk even gecheckt en de cito is gelukkig na de vierdaagseweek, dus als ze zou willen dan kan ze gaan. L kennende denk ik dat ze toch niet wil want haar benen zijn al na 200 meter lopen moe. :')
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:24:53 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152761705
Wij lopen ook de avond 4 daagse mee. Jennifer en Joene lopen 5 km, ik loop met Bram en Leyla de 2,5.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152761834
Hier is het 5 of 10 kilometer. Ik vind 2.5 eerlijkgezegd best een mooie afstand voor kleutertjes. :Y
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:31:38 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152762024
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hier is het 5 of 10 kilometer. Ik vind 2.5 eerlijkgezegd best een mooie afstand voor kleutertjes. :Y
Dat vind ik dus ook. Ik liep vorig jaar met de meiden de 5 en toen heb ik verreweg de meeste kilometers met een kind op mn rug gelopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152762122
Bij ons is de A4d over 2w
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_152762312
Ik ga hem ook niet lopen met ean. Die redt de 5km echt nog niet en daarbij is het ook te laat.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:36:53 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_152762327
Hier lopen ze enkel de vrijdagavond 5 kilometer. De hele week lopen is elke dag veel te laat naar bed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:37:58 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152762389
Hier kan dat wel een weekje wat later naar bed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152762471
Wij doen ook nog niet mee aan de A4D. Ik vind het nog een te zware belasting voor m'n vierjarige zo in de avonduren. Misschien volgend jaar.
pi_152762472
Hier liggen ze net. Tess heeft vandaag voor het eerst getraind voor korfbal. Ze vond het geweldig. Mag maandag meteen meedoen met een toernooitje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_152762575
Tof Vicky! Leuk dat ze gelijk al mee mag doen met een toernooitje. :)
pi_152763107
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tof Vicky! Leuk dat ze gelijk al mee mag doen met een toernooitje. :)
ze vind het superleuk.
Na de vakantie gaat ze echt mee trainen. Vandaag was een proeflesje.

Nu is ze niet onbekend bij de korfbal. Amber korfbalt er nu 2jr.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_152764220
Wij lopen ook niet mee, Mex trekt dat niet zo'n stuk lopen, laat opblijven wel. Zie het zelf ook niet zo zitten 4 avonden lang lopen,maar het ziet er altijd wel heel gezellig uit!
pi_152764819
A4d gaat hier ook niet. Krijg dat niet voor elkaar met werk, eten en mijn 2 peuters.

Leuk Vicky, dat ze het zo leuk vond. Mijn grote twijfelt tussen voetbal en aquakids (zwemclub).
Met een meidenkwartet
pi_152765068
Wij lopen wel mee, maar hebben ook 2.5 km
ben heel benieuwd hoe het haar afgaat

Leuk vicky! En meteen meedoen met toernooitje is tof!
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 22:41:29 #258
5428 crew  miss_sly
pi_152773133
Wij lopen weer mee, net als vorig jaar. S vindt het geweldig en wil heel graag meelopen. Wel 5 km en de tweede avond is het zelfs ruim 6 km. Ging vorig jaar ook goed, maar S is altijd een goede loper geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152777438
Wij hebben net gehoord dat Minke ook kee mag lopen (bij inschrijiving stond minimaal 6 jaar) en Minke wil heel graag. Ik vraag me af of ze het hele stuk volhoudt maar goed, als ze met klasgenootjes en vriendinnen loopt zal vast schelen... Ik wil ook meelopen, maar waarschijnlijk gaat man meeste avonden mee. :D
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 mei 2015 @ 07:23:46 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_152780272
Grappig, hier bestaat het niet eens volgens mij... Een wijk verderop wel, maar geloof niet dat er vanuit school iets mee gedaan wordt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 20 mei 2015 @ 07:45:08 #261
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152780379
Ik ben wel blij dat ik van de avondvierdaagse af ben nu. Jarenlang meegeholpen met de organisatie op school, boodschappen doen, hele middagen bezig geweest met koffie zetten en dan de stress als er ineens zo'n 80 kinderen met ouders op je af komen en je die allemaal binnen 15 minuten van drinken en iets lekkers moet voorzien (nog los van de stress hoe je met je spullen de stopplaats moet bereiken waar op dat moment alle scholen een plekje voor de auto en de spullen moeten vinden tussen de wandelaars door).

Ik ben er wel echt klaar mee en weet eens te meer van mezelf dat organiseren me niet in mijn bloed zit. Ik had eigenlijk wel eens mee willen lopen, maar dat is er nooit van gekomen. Het heeft nog heel even door mijn hoofd gespeeld om me dit jaar individueel in te schrijven en dan samen met Job de 10 km. te gaan lopen. Gewoon voor de lol om dat ook eens mee te maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 20 mei 2015 @ 08:41:50 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152780898
Avondvierdaagse, Max heeft nooit mee gelopen wegens geen zin, maar wil nu wel. Maar hij zit inmiddels in groep 5 en ik weet niet of je dan via school nog wel mag meelopen met de 5km. Even navragen, want 10km lijkt me wat teveel van het goede voor een eerste keer :P elke avond 2u lopen :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:11:03 #263
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152781309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:10 schreef Troeta het volgende:
Zou je echt iets leuks niet gaan doen omdat een kleuter een cito heeft?
Dat stelt toch niet veel voor bij kleuters, gewoon een werkje wat bij hun niveau past?
ik vind het in groep van 3 iig heeeel veel voorstellen.. teveel zelfs als je het mij vraagt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152781675
Chris wilde de avondvierdaagse ook wel lopen. Dus hij een avond oefenen. Halverwege moest hij al naar de wc, en gaf toen het a4d plan ook maar op :P
Het is hier over 2 weken geloof ik. Dan zijn de cito's wel achter de rug.
pi_152781900
Hier is deze week in ieder geval de mini-4 daagse. Ik heb me er nog niet echt in verdiept omdat eva net een week op school zit. Volgend jaar is ook goed. Volgens mij lopen ze rond 16.30. Ideaal wat betreft eten en bedtijd.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:28:22 #266
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152784493
Hier lopen de kleuters 1 avond van de 4 mee, over het algemeen de donderdag. Man gaat met N. lopen. Ik heb zelf nog nooit aan een avondvierdaagse meegedaan. Ik vind het grappig dat het er is, maar ik zie het nut eigenlijk nog niet zo :@

Wat betreft Cito, ik heb geen idee wanneer dat is, ik weet wel dat juf de vorige keer een beetje verbaasd was over N. zijn scores, door de testmethode lagen die nogal wat lager dan zij ze in had geschat. Maar goed, ik zei toen ook al, wie bedenkt het om een kind van 4 te gaan testen. Zal nu wel weer wat leuks uitkomen, ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk :@ hij is 4, gaat naar school om op een stoeltje te leren zitten en te spelen met kinderen. Ik vind het best intensief wat hij allemaal al meekrijgt (ondanks dat hij het allemaal heel leuk vind). Ik wist niet dat kinderen in groep 1 leren lezen en schrijven :@
pi_152784697
Dat leerden wij vroeger ook pas in groep 3 volgens mij Pessie. Ik kan me van de kleuterklassen alleen nog maar herinneren dat we in de poppenhoek zaten, kringgesprekken hadden, buitenspeelden en knutselden. :Y
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 11:40:16 #268
5428 crew  miss_sly
pi_152784858
Bij ons leren de kleuters ook nog niet lezen en schrijven, hoor. Zeker de jonge kleuters niet. Ze krijgen wel letterherkenning en zo, en ze zullen best ook wat meekrijgen van de oudere kleuters, die wat verder zijn en gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152785089
Ik gok eerlijkgezegd dat het bij ons ook in eerste instantie letterherkenning is, maar L maakt er nu (eind groep 1) al echt woorden van. Ik weet eerlijkgezegd niet of ze dat echt al zo leren in groep 1 of dat ze het inderdaad van kinderen uit groep 2 oppakt.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:52:54 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152785167
In de kleuterklassen is cito vooral dingen als 'wat hoort niet in dit rijtje thuis' reeks plaatjes, plaatjes van groot naar klein zetten en andersom en dergelijke.
Heeft de juf de inhoud niet met je besproken toen ze vertelde over haar verbazing over de scores pessie?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152785442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:55 schreef DJMO het volgende:
wie van jullie heeft er ervaring met een plaswekker? Ik heb er zojuist een besteld voor kleuter-klein aangezien hij het gewoon niet lijkt te merken 's avonds als hij slaapt dat hij moet plassen. Ik kon gisterenavond z'n bed verschonen (wat ik net gedaan had voor het naar bed gaan :') en vanmorgen wéér. En dat is niet de eerste keer maar het gaat al maanden zo; vandaar dat ik met een plaswekker aan de gang wil.
Ervaring ja, nu geen tijd om te schrijven, vanmiddag of vanavond misschien.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_152789148
In groep 1 toets je in mijn optiek voornamelijk of een kind zich goed kan concentreren dus daar moet je echt niet al te zwaar aan tillen.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 14:32:36 #273
5428 crew  miss_sly
pi_152789483
Ik zou de Vierdaagse niet laten vanwege een cito-toets. Er zijn talloze redenen waarom ik kan bedenken dat je een jonge kleuter niet mee laat lopen, maar de Cito-toets is er niet een van. Sterker nog, als mijn jonge kleuter wel heel graag had willen lopen, maar dat in combinatie met school niet heel gemakkelijk zou zijn, zou ik er zelfs voor kunnen kiezen haar een (of meer) dagen niet of maar halve dagen te laten gaan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:38:13 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152789623
Ik heb de 4 daagse vorig jaar als iets heel leuks ervaren. Ook met mijn toen groep 0-er.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152789641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:18 schreef Fannetje het volgende:
In groep 1 toets je in mijn optiek voornamelijk of een kind zich goed kan concentreren dus daar moet je echt niet al te zwaar aan tillen.
Dat is stiekem wel een pak van mijn hart. :@
Professioneel gifmenger.
pi_152789662
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb de 4 daagse vorig jaar als iets heel leuks ervaren. Ook met mijn toen groep 0-er.
Welke afstand liepen jullie?
Professioneel gifmenger.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 14:42:05 #277
5428 crew  miss_sly
pi_152789748
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb de 4 daagse vorig jaar als iets heel leuks ervaren. Ook met mijn toen groep 0-er.
Ik ook. En S vond het geweldig. Die heeft zelfs heel stoer met een blaar de laatste avond de laatste kilometer gelopen. Ze wilde geen pleister, niet op de rug, niet stoppen, ze wilde lopen.

En een medaille, uiteraard :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:50:44 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152789973
sinaasappelmetpepermuntlebberding O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 14:53:02 #279
5428 crew  miss_sly
pi_152790034
Ja! Dat was voor mij iets nieuws, maar B kende het wel. En uiteraard wilde S ook zo'n ding O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:06:08 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152790357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:39 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Welke afstand liepen jullie?
5 en dat was teveel voor leyla. Maar dat mocht de pret niet drukken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152790477
vorig jaar de 5km gelopen. Amber liep voor de 2e keer. Tess voor de 1e keer. Tess was drama.. het was gewoon nog te veel. Op de laatste avond heb ik een buggy geleend (Tess moest wel mee, man was avond weg).
Dit jaar ga ik alleen met Amber lopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:11:09 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152790506
Ik neem de buggy ook mee, voor bram.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152790859
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

5 en dat was teveel voor leyla. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Ah, ja dat vrees ik dus ook voor buurkitten. 5 km in de dierentuin is geen probleem, maar 1 km door de stad is vaak al veel. :+
Professioneel gifmenger.
pi_152791742
Hier geen cito voor kleuters gelukkig. Is afgeschaft na die zembla aflevering zo'n anderhalf jaar geleden.
Ik vind de avondvierdaagse wel een dingetje. Kleuter zou graag willen, maar ik twijfel of ze het echt goed zal volhouden. En op woensdag zou ik dan mee moeten met dreumes op mn rug...
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:28:15 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_152792692
hier hadden ze allebei geen zin in de avondvierdaagse dit jaar, dus we doen een keer niet meer. Vind ik niet zo erg hoor, altijd zo'n gestress om op tijd gegeten te hebben.

hier net de score van de eind-cito (van Willem) teruggekregen, toch wel een beetje spannend ondanks het feit dat het advies er niet meer vanaf hangt. maar gelukkig past de score precies bij het advies, dus hij kan met goede moed aan 't vwo beginnen komend schooljaar.
in de haak.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:35:48 #286
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152792932
Wat fijn trui!

Nikki stiekem deed je vroeger bij de kleuters ook werkbladen waar je dingen leerde als patronen herkennen, situaties in de juiste volgorde zetten etc alleen ben je dat alweer vergeten :P

Hier geen avondvierdaagse en het zou ook niks voor mijn kleuter zijn die na 100 meter lopen al zegt moe te zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152793148
Mijn dame loopt gerust 10 km op een Efteling-dag, maar in de stad/naar het winkelcentrum is ze na 500 meter al 'uitgeput', naar eigen zeggen. Ik begin dus nog niet aan de avondvierdaagse.
Mijn zus gaat met haar kids waaronder kleuter van 5 de 10 km lopen. Volgens haar kan hij dat best. Ik heb haar veel succes gewenst...vind het persoonlijk nogal wat voor zo'n klein jochie na een dag op school.
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:14:28 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152795951
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:42 schreef Fannetje het volgende:
Mijn dame loopt gerust 10 km op een Efteling-dag, maar in de stad/naar het winkelcentrum is ze na 500 meter al 'uitgeput', naar eigen zeggen. Ik begin dus nog niet aan de avondvierdaagse.
Mijn zus gaat met haar kids waaronder kleuter van 5 de 10 km lopen. Volgens haar kan hij dat best. Ik heb haar veel succes gewenst...vind het persoonlijk nogal wat voor zo'n klein jochie na een dag op school.
Hier klagen ze ook als ze moeten lopen.
Maar vorig jaar was er een sponsor loop met rondjes om de school á 1km per rondje.
Mevr liep er ook vlot 10.
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:20:53 #289
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_152796135
M'n man en ik organiseren de avondvierdaagse dit jaar voor ons dorp. We gaan uit van 1000 wandelaars per avond. Ik ben ff tijdelijk nog minder op internet daardoor :D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_152797808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:28 schreef trui het volgende:
hier net de score van de eind-cito (van Willem) teruggekregen, toch wel een beetje spannend ondanks het feit dat het advies er niet meer vanaf hangt. maar gelukkig past de score precies bij het advies, dus hij kan met goede moed aan 't vwo beginnen komend schooljaar.
Willem ook alweer bijna basisschoolkind af...poeh.
Spannend spannend :) nieuwe tijden
  woensdag 20 mei 2015 @ 19:28:47 #291
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152798174
Pinq ze heeft er wel iets over verteld. Met name dat Nathan gewon lekker vlot overal streepjes zet en dus bij de 5de opdracht al antwoord heeft gegeven terwijl juf de eerste opdracht nog aan het uitleggen is. Maar het mag niet opnieuw. Kortom, manier van toetsen snapt hij gewoon niet. Wanneer ze in de klas met hem werkt weet hij het bijna altijd als eerste, en dan ook nog goed.
Maar ik ben sowieso een beetje anti-wat cito is geworden. /vind de ontwikkeling van dit jaar tov 8-ste groepers echt een verbetering.
pi_152798518
Maar pessie, dan weet juf ook dat zijn score niet representatief is voor zijn kunnen. Lekker negeren en volgend jaar weer proberen? Niet om panieken lijkt me..
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 19:51:21 #293
5428 crew  miss_sly
pi_152799089
Sowieso probeer ik dat soort toetsen maar niet te belangrijk te vinden. Ik denk dat veel kinderen het spannend gaan vinden, omdat ouders dat doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152799442
Chris doet er gelukkig ik niet moeilijk over.
Zijn boekbespreking is een ander verhaal, dat is toch een dingetje. Gelukkig helpt een vriendinnetje met voorbereiden en juf gaat hem helpen voor de klas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 20-05-2015 20:11:03 ]
pi_152800789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou de Vierdaagse niet laten vanwege een cito-toets. Er zijn talloze redenen waarom ik kan bedenken dat je een jonge kleuter niet mee laat lopen, maar de Cito-toets is er niet een van. Sterker nog, als mijn jonge kleuter wel heel graag had willen lopen, maar dat in combinatie met school niet heel gemakkelijk zou zijn, zou ik er zelfs voor kunnen kiezen haar een (of meer) dagen niet of maar halve dagen te laten gaan :)
Precies, leuke dingen gaan echt nog een tijdje voor hoor. In mijn ogen is alleen die cito in groep 8 belangrijk.
Als ze vierkant ipv cirkel aankruisen in groep 2 zal dat echt niet uitmaken.
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:59:03 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_152801529
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:40 schreef Troeta het volgende:

[..]

Precies, leuke dingen gaan echt nog een tijdje voor hoor. In mijn ogen is alleen die cito in groep 8 belangrijk.
Als ze vierkant ipv cirkel aankruisen in groep 2 zal dat echt niet uitmaken.
De Cito in gr.8 is niet meer doorslaggevend voor advies. Kinderen worden nu al eerder aangemeld op scholen.
De hele schoolloopbaan wordt meegenomen in het advies.
Maar indd de Cito in gr2 zal hierin niet doorslaggevend zijn.
Ik hecht sowieso niet veel waarde aan Cito.
pi_152801995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:28 schreef pessie het volgende:
Pinq ze heeft er wel iets over verteld. Met name dat Nathan gewon lekker vlot overal streepjes zet en dus bij de 5de opdracht al antwoord heeft gegeven terwijl juf de eerste opdracht nog aan het uitleggen is.
:D Eigenwijsje!
Anne was bij het toetsmoment in januari afwezig vanwege haar gebroken elleboog en ze mocht het toen inhalen met een ander kindje dat ziek was geweest.
De juf zei na afloop dat ze wel érg zelfverzekerd was. Ik wist niet goed of ik dat nou positief of negatief moest opvatten :')
pi_152803198
Bij ons gebruiken ze de cito vooral om het verloop te zien in ontwikkeling. Om er een getalletje aan te verbinden, maar qua resultaten bespreken ze vooral dat wat ze zien in de klas.
Ik moet zeggen dat mijn meiden er tot nu toe gelukkig weinig last van hebben qua stress ervan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:55 schreef DJMO het volgende:
wie van jullie heeft er ervaring met een plaswekker? Ik heb er zojuist een besteld voor kleuter-klein aangezien hij het gewoon niet lijkt te merken 's avonds als hij slaapt dat hij moet plassen. Ik kon gisterenavond z'n bed verschonen (wat ik net gedaan had voor het naar bed gaan :') en vanmorgen wéér. En dat is niet de eerste keer maar het gaat al maanden zo; vandaar dat ik met een plaswekker aan de gang wil.
Wat ik heb gelezen raden ze het pas aan vanaf een jaar of 7.
Wij zijn met de oudste (7) bezig geweest met plaswekker begin dit jaar, en dat ging wonderbaarlijk vlot. En ze is sinds we het hebben afgerond nog steeds droog :D!
De eerste week (ik weet niet eens meer precies) was ze evengoed kletsnat en daarna werd ze steeds eerder wakker.
Volgens mij wordt het tot een jaar of 7 ook nog niet direct als problematisch gezien.
Wij hadden zoiets van: nu gaan we het proberen, omdat ze eind van het schooljaar op kamp gaat en we het voor haar wel prettig zouden vinden als ze niet ook nog op zou vallen omdat ze een luierbroekje zou dragen. Wel ruim van tevoren gedaan, zodat ze lekker aan het idee kan wennen ook zelf. Kamp moet nog komen, maar so far zijn we goed op weg.

Jongste (bijna 6) wil ook wel zonder luier, maar die plast nog zoveel 's nachts. En ik ga nog niet de luier af laten als ik voor 99,9% zeker weet dat ik eruit kan om het bed te verschonen. Dus toch maar luierbroekje, als ze 3 nachten achter elkaar droog zou zijn dan mag die uit 's nachts hebben we gezegd.
Ik wil eerst kijken of ze niet uit zichzelf wakker gaat worden, maar we hebben de plaswekker nog achter de hand. Maar alles op zn tijd. Misschien van de zomer, nu is sowieso geen goed moment.
Niet voor haar, maar ik heb er zelf ook even niet de energie voor. Komt wel.

Plaswekker is een soort onderbroekje met daarin een sensor die het registreert als ze beginnen te plassen (dus het broekje nat wordt). Op dat broekje klik je een zendertje (bij draadloze) en die zend een signaaltje naar de ontvanger "wekker" die dan af gaat. Die wekker moet het kind dan uitzetten, dan gaan plassen, bed verschonen en nieuw broekje aan. Het wekt je op het moment dat je begint te plassen en als het goed is gaat je lijf het dan zelf herkennen (op tijd) als een moment om wakker te worden voor die tijd.
Wij deden met een scorelijst en als je dan 2 weken lang elke nacht een bepaald aantal punten scoort dan is de training succesvol. Wij hebben die 2 weken wat langer gemaakt.



Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 mei 2015 @ 08:32:59 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152812457
Klinkt geschikt voor een 3 / 4 jarige.....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:44:16 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152818439
Oh jongens, wij hebben huisdieren.... :D
Ik vertel in het volgende topic welke!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')