Oudje of een nieuwe?quote:Op zondag 7 juni 2015 15:25 schreef Redcoon het volgende:
Een Stanley nr 4 schaaf om hout mee te schaven. Echt mooi 'speelgoed'.
Dit is niet de mijne, maar is hetzelfde type.
[ afbeelding ]
Een oudje, komt uit Engeland via Ebay. Daar hebben ze veel meer spul te koop dan bij marktplaats. Porto kosten zijn hoog, maar de schaaf koste maar 12 pond. Plus porto was ik circa ¤38,- kwijt.quote:
Mooi man. Heb die van mij ook tweedehands, zijn niet bijzonder oud maar in ieder geval stukken beter dan de nieuwe. Zit wat meer werk in oudjes, maar de moeite dubbel en dwars waard!quote:Op zondag 7 juni 2015 23:48 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Een oudje, komt uit Engeland via Ebay. Daar hebben ze veel meer spul te koop dan bij marktplaats. Porto kosten zijn hoog, maar de schaaf koste maar 12 pond. Plus porto was ik circa ¤38,- kwijt.
Moet de boel wel ff vlakken en slijpen.
Zag er erg handig uit, valt in praktijk een beetje tegen moet ik zeggen. Op zich wel handig dat je alle maten zo bij de hand hebt, maar is wat groter dan verwacht en je kan niet zoveel kracht zetten wat ik toch wel een minpuntje vindquote:Op zondag 7 juni 2015 23:50 schreef derLudolf het volgende:
Mooi investeringen hoor!
Vind je die inbussen in zakmes model handig? Ik heb ook zo'n setje maar vind het maar onhandig.
Die heb ik ook 1!! Enorm zwaar, maar wel superfijn!!quote:Op zondag 7 juni 2015 15:25 schreef Redcoon het volgende:
Een Stanley nr 4 schaaf om hout mee te schaven. Echt mooi 'speelgoed'.
Dit is niet de mijne, maar is hetzelfde type.
[ afbeelding ]
Dat model Bailey schaaf wordt al sinds 1869 gemaakt door Stanley volgens mij.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:05 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Die heb ik ook 1!! Enorm zwaar, maar wel superfijn!!
Ding is al minimaal 20 jaar oud.
Zijn inderdaad erg fijn, maar zijn wel behoorlijk prijzig.quote:
Als je er 1000 nodig hebt misschien. Ik had er maar een stuk of 20 nodig.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:26 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Zijn inderdaad erg fijn, maar zijn wel behoorlijk prijzig.
Voor installatiedraad zijn de standaard klemmen goed genoeg.
Ja, het is soms wel een beetje proppen in je centraaldoos.quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:34 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
HEt grootste nadeel van de wago's is.... inderdaad de grootte
Aan de ene kant moet je misschien inderdaad proppen met die dingen, aan de andere kant, je kunt er (denk ik, want geen ervaring met wago's) ook met proppen. Als je gewone lasdoppen naar een bepaalde plek wilt duwen gaan de draden soms direct weer los.quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, het is soms wel een beetje proppen in je centraaldoos.
Goed geïnvesteerd! Mooi spul, kun je wel even mee vooruit.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:53 schreef rapelsen het volgende:
Mijn aankopen van afgelopen week:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is dan ook voor industriële toepassingen met harde kernenquote:Op woensdag 10 juni 2015 07:34 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
In huisinstalaties werk je toch ook met harde kernen?quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:12 schreef n8n het volgende:
[..]
het is dan ook voor industriële toepassingen met harde kernen
Nou, dit was dus helaas niet het geval, onderdeel vervangen maar kuren blijven. Is dus toch de tandwielset à 50 euro, misschien kan ik beter een nieuwe body kopen...quote:Op zondag 7 juni 2015 23:45 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hopelijk is mijn Makita boormachine nog te repareren met het bestelde onderdeel, schiet nu telkens uit zijn versnelling bij het indraaien van schroeven, met een krakend geluid als gevolg, erg irritant.
Dit probleem heb ik dus ook 😐quote:Op woensdag 10 juni 2015 16:15 schreef usernaamvergeten het volgende:
Die wago's gebruik ik alleen voor soepel/soepel en soepel/massief. Als ik moet aflassen gebruik ik gewoon nog steeds conex doppen.
[..]
Nou, dit was dus helaas niet het geval, onderdeel vervangen maar kuren blijven. Is dus toch de tandwielset à 50 euro, misschien kan ik beter een nieuwe body kopen...Ding is pas 4 jaar oud
Dat is dan weer het voordeel van via internet kopen. Dan heb je de facturen nog in je mailbox hangen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:41 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Dit probleem heb ik dus ook 😐
Gelukkig maar heel af en toe maar ga toch maar eens t bonnetje opzoeken...
Het grote voordeel zijn dat ze geschikt zijn voor flexibele draad.quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:34 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Jazeker, ik heb hier een heel assortiment van deze dingen rondslingeren, en een assortidoos gewone wago doppen incl kleucoderingenquote:Op woensdag 10 juni 2015 22:39 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Het grote voordeel zijn dat ze geschikt zijn voor flexibele draad.
Als je nog garantie hebt zou ik dat zeker doen, in het begin was het niet zo storend maar nu moet ik ongeveer bij elke schroef het schuifje weer in de uiterste positie zetten omdat 'ie weer uit zijn versnelling schiet. Boren doet 'ie nog als de beste.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:41 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Dit probleem heb ik dus ook 😐
Gelukkig maar heel af en toe maar ga toch maar eens t bonnetje opzoeken...
Fijne zag dusquote:Op donderdag 11 juni 2015 09:56 schreef n8n het volgende:
Had een werkmann decoupeerzaag gekocht bij de action, na 2 platen moeilijk doen blijkt dat je de zaag 15 graden naar rechts moet draaien om recht vooruit te kunnen zagen
jup, zie de foto. Straks terugbrengen maar (alle platen zijn toch al gezaagd, kon niet anders). Nooit meer zulk gereedschapquote:
heb er eentje van de Gamma die dat ook doet.quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:56 schreef n8n het volgende:
Had een werkmann decoupeerzaag gekocht bij de action, na 2 platen moeilijk doen blijkt dat je de zaag 15 graden naar rechts moet draaien om recht vooruit te kunnen zagen
[ afbeelding ]
ironsisch genoeg zit er een laser op zodat je recht zou moeten kunnen zagenquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
heb er eentje van de Gamma die dat ook doet.
Helpt wel om de hoek tussen mijn lijn en de lijn om recht te zagen constant te houden.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:25 schreef n8n het volgende:
[..]
ironsisch genoeg zit er een laser op zodat je recht zou moeten kunnen zagen
Draai die laser 15 graden. Opgelost, slotjequote:Op donderdag 11 juni 2015 10:25 schreef n8n het volgende:
[..]
ironsisch genoeg zit er een laser op zodat je recht zou moeten kunnen zagen
Herkenbaarquote:Op donderdag 11 juni 2015 10:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
heb er eentje van de Gamma die dat ook doet.
Verkeerde zuinigheid kan ik dit niet noemen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 08:56 schreef Rtificial het volgende:
Waar ik wel spijt van heb is dat ik onlangs een Bosch haakse slijper met snoer heb gekocht. Verkeerde zuinigheid. Had ik beter gewoon met accu kunnen kopen.
Tangen zijn zacht en de bek is zo bot.quote:Op donderdag 11 juni 2015 11:10 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het niet-elektrische gereedschap van Werckmann altijd wel okee.
Nou netjes aflakken zou ik toch met een duurdere kwast doen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:24 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Tangen zijn zacht en de bek is zo bot.
Schroevendraaiers zijn heel snel bot omdat de kop matig gehard is.
Zaagjes voor de decoupeer zijn dramatisch grof en pisbakkenstaal.
Kwasten koop ik er graag.
Had m wel geregistreerdquote:Op woensdag 10 juni 2015 21:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is dan weer het voordeel van via internet kopen. Dan heb je de facturen nog in je mailbox hangen.
De staalboortjes zijn niet slecht van de actionquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:24 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Zooi dus, perfect voor de minder veeleisende klusserquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:24 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Huisgenoot van me (studentenhuis) vroeg vorig jaar met Sinterklaas gereedschap. Ze keek enigszins evenaar op toen ik alleen met sleutel 8,10,13 en een schroevendraaier aan kwam zetten. Blijkbaar had ze veel meuk van de Action verwachtquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zooi dus, perfect voor de minder veeleisende klusser.
Niets voor mij, ik erger me de pleuris aan gereedschap dat z'n werk niet goed doet.
Nou ja, mijn bitjesset ben ik toch al best lang blij mee en die is vrij heftig gebruikt.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:24 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Wat komt er voor terug?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:24 schreef betyar het volgende:
-Meld hier je gereedschap dat je weg doet-
Vandaag mijn complete 5 in 1 houtbewerkingsmachine op MP gezet. Tijd voor verandering.
is vooral hoe je er mee omgaat, heb zelf met een philips 200 schroeven gedaan, bitje is nog perfect. Even uitgeleend met een ponzi, gloednieuw bitje, tiental schroeven, kon het bitje weggooien.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, mijn bitjesset ben ik toch al best lang blij mee en die is vrij heftig gebruikt.
Dat is knap! Dat is zover ik zag echt van die goedkope poedermetaal troepquote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, mijn bitjesset ben ik toch al best lang blij mee en die is vrij heftig gebruikt.
Uiteindelijk een formaatzaag, vaste freesmachine en een combi vlak van dikte. Eerst sparen, ik werk nu vooral met handgereedschappen en gebruik dat ding nu vooral als werkbank.quote:
De steeksleutels zijn ook wel prima, maar daar kan je ook niet heel veel fout aan doenquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:24 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Nooouuuwww... als de gietmarges te groot zijn dan krijg je mooie steek-boutkop-en-moer-afrondersquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:42 schreef Chicolade het volgende:
[..]
De steeksleutels zijn ook wel prima, maar daar kan je ook niet heel veel fout aan doen
Ik bedacht het me toen ik het postte ... "ohja die dingen kunnen natuurlijk ook nog een afwijkende maat hebben, of die tanden zitten scheefquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:47 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Nooouuuwww... als de gietmarges te groot zijn dan krijg je mooie steek-boutkop-en-moet-afronders
Of het metaal is te zachtquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:52 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik bedacht het me toen ik het postte ... "ohja die dingen kunnen natuurlijk ook nog een afwijkende maat hebben, of die tanden zitten scheef"
dat is wel zo, maar als je de juiste kop pakt en de koppeling goed instelt kom je een heel eind. Heb er een doosje van 200 schroeven mee opgemaakt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:30 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dat is knap! Dat is zover ik zag echt van die goedkope poedermetaal troep
Keurig. Doet die 440 het nog dan? Daarvoor was dat nieuwe onderdeel toch?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
[ afbeelding ]
Tweedehands een Makita BDF446 body gekocht. Reparatieonderdeel van mijn BDF440 zou op 60 euro komen inclusief verzenden, in plaats daarvan voor 20 euro meer eentje erbij. Handig, eentje voor boren en een om te schroeven
Boren wel, schroeven niet. Schiet constant uit zijn eerste versnelling.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Keurig. Doet die 440 het nog dan? Daarvoor was dat nieuwe onderdeel toch?
aha, niet compleet onbruikbaar dus. Werken met meerder accuboren is sowieso wel handig, eentje om te boren en een om te schroeven.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:00 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Boren wel, schroeven niet. Schiet constant uit zijn eerste versnelling.
Afkortzaagquote:Op maandag 15 juni 2015 17:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar wat kun je niet doen met een afkortzaag wat je met een cirkelzaag wel kunt (of andersom) ?
Ik zou graag dunne (3 mm) mdf platen willen inkorten, zo recht mogelijk, is dan een afkort/cirkelzaag overkill of kan dat daar prima mee? Decoupeerzaag vind ik maar niets voor rechte stukken.
Al eens overwogen om dat gewoon met een goede handzaag te doen?quote:Op maandag 15 juni 2015 17:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik zou graag dunne (3 mm) mdf platen willen inkorten, zo recht mogelijk, is dan een afkort/cirkelzaag overkill of kan dat daar prima mee? Decoupeerzaag vind ik maar niets voor rechte stukken.
Dat leek mij dus ookquote:Op maandag 15 juni 2015 13:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
aha, niet compleet onbruikbaar dus. Werken met meerder accuboren is sowieso wel handig, eentje om te boren en een om te schroeven.
Mooie machine, ziet er degelijk uit en voldoet zeker voor een bakstenen huisquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:44 schreef macthe het volgende:
Bij de Gamma koopje , de Metabo SBE 710 SP klopboor voor 112 EURO, zie details in dit topic
[ afbeelding ]
Wij hebben deze ook thuis, en is echt een TOP ding.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:44 schreef macthe het volgende:
Bij de Gamma koopje , de Metabo SBE 710 SP klopboor voor 112 EURO, zie details in dit topic
[ afbeelding ]
Op die foto zit ook geen SDS boorkop volgens mij, of er moeten metaalboren zijn met SDS+ aansluitingquote:Op vrijdag 19 juni 2015 21:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Wij hebben deze ook thuis, en is echt een TOP ding.
Wij hebben onze helaas wat duurder moeten betalen, maar het is echt een sterke degelijke machine.
En de boorkop is verwisselbaar mocht deze ooit kapot gaan. (voor een mooie röhm bijvoorbeeld)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |