Standaardquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:07 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat zie ik daar rechtsboven ? kerstboomstukjes ?
Dat hoort niet in een mancave
een dedicated stuk voor lasers én 1 voor laser-accessoires maakt het Barbie-roze nog een mancave.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:07 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat zie ik daar rechtsboven ? kerstboomstukjes ?
Dat hoort niet in een mancave
is het niet fijner om die EHBO koffer laag bij de grond of op middel hoogte teplaatsen voor als je een gaatje in je voet hebt?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik ben met een kast bezig in de schuur:
[ afbeelding ]
Dan hebben de systainers een plekje en word ik gedwongen de elektra/waterleiding/tuin/etc. zooi te beperken tot een curverbox. Het grote lege vlak in het midden komt een raam & ga ik snoeischaren e.d. ophangen.
Nog genoeg te doen dus.
Dat zijn systainers waar mijn kruislijn en rotatielaser in zitten. Batterijladers en beugeltjes heb ik zelden nodig en pasten niet meer in de grote systainer, daarom zijn ze apart opgeborgen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:55 schreef n8n het volgende:
[..]
een dedicated stuk voor lasers én 1 voor laser-accessoires maakt het Barbie-roze nog een mancave.
Klopt, maar moest de hoogte van het zooitje weten. exacte indeling komt wel als ik klaar ben. Wel scherp!quote:Op woensdag 13 mei 2015 00:14 schreef bartos het volgende:
[..]
is het niet fijner om die EHBO koffer laag bij de grond of op middel hoogte teplaatsen voor als je een gaatje in je voet hebt?
Chemicalien en zooi kun je denk ik ook beter laag bewaren, makkelijker te pakken en als er wat lekt dan zit niet alles onder en zie je het makkelijker.quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt, maar moest de hoogte van het zooitje weten. exacte indeling komt wel als ik klaar ben. Wel scherp!.
Mwah, met een goede scherpe handzaag moet je dat toch ook wel kunnen zagen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:59 schreef Makrolon het volgende:
Jongens, ik moet een decopeerzaag hebben die goed haaks balken van 60x160 door kan zagen. Had een bosch blauw gezien voor 150 euro, is dat wat of hebben jullie misschien goedkopere alternatieven?
Zo zien alle Li-ion accu's van Hitachi er toch uit? Zijn er toch verschillende type 14.4V accu's? Of bedoel je dat alleen dat type te koop is zonder lader+accu's?quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:31 schreef techcom het volgende:
Ook hier even een vraagje,
Ik heb van mijn werkgever een set accu's gehad en een lader van Hitachi.
Deze waren verkeerd besteld en de loodsbaas was te lui om deze terug te sturen en daarom heb ik deze gekregen.
[ afbeelding ]
Nu is dit al ideaal voor als ik accugereedschap heb van Hitachi maar helaas...
Nu was mijn plan om een losse body te kopen van een GOEDE schroefmachine en deze te gebruiken i.c.m. deze set.
Iemand een aanrader waar ik echt van alles mee kan schroeven en boren?
Het liefste zou ik een slagschroefmachine kopen omdat ik deze nog niet heb.
Maar het enige wat ik kan vinden wat hierop past is deze :
http://www.gereedschapcentrum.nl/producten/accu-gereedschap/schroef-klop-boormachines/hitachi-ds14dvf3-ex-14-4v-accu-schroef-boormachine-body-in-koffer.html
Graag jullie reactie
Word niks spannends hoor.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:27 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
En laat de verbinding even zien als hij klaar is
Oei, dit zijn wel ellendige punten om van gedachte te veranderen (iets te herkenbaar ook).quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:10 schreef Makrolon het volgende:
Het gaat om de gordingen, ik heb pas later besloten dat ik een dakoversteek wou aan de nokkant zegmaar en dus zijn de gordingen tekort. Mn plan is om ze schuin door te zagen en dan een ander stuk er tegenaan te zetten.
Maar als jij aanraad om t met een handzaag te proberen ga ik daar even een goede van kopen.
Met de invalzaag kom ik er niet bij...
De gordingen zitten al in het dak dus
Om balken van 60 mm dik te zagen heb je volgens mij ook wel een serieuze decoupeerzaag nodig.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oei, dit zijn wel ellendige punten om van gedachte te veranderen (iets te herkenbaar ook).
Ben wel benieuwd of je zaagskills zo pro zijn dat je uit de hand alle gordingen netjes recht zaagt.
Mij lukt dat iig. niet.
Mwah, de meest basic Bosch blauw pakt al 90mmquote:Op donderdag 14 mei 2015 22:17 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Om balken van 60 mm dik te zagen heb je volgens mij ook wel een serieuze decoupeerzaag nodig.
Haha klopt... Over zulke dingen gewoon niet nagedacht ook toen ik dat hout bestelde een goed half jaar geleden...quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oei, dit zijn wel ellendige punten om van gedachte te veranderen (iets te herkenbaar ook).
Ben wel benieuwd of je zaagskills zo pro zijn dat je uit de hand alle gordingen netjes recht zaagt.
Mij lukt dat iig. niet.
Inderdaad goed geluktquote:
Het lijkt op een "eerder model" Bahco...quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
Stuk gereedschap gekocht.. alleen Hoe het heet.. en wie t ooit gemaakt heeft...?
Ploatjes:[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand Een idee?
Die heb ik ook. Fijne zaag!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:51 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Haha klopt... Over zulke dingen gewoon niet nagedacht ook toen ik dat hout bestelde een goed half jaar geleden...
Maargoed, net deze gekocht:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd..
Haha, ik heb een afkortzaag, handzaag en decopeerzaag.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Inderdaad goed gelukt![]()
Die zaag heb ik ook. Al jaren veel plezier van![]()
Maareh... Heb je die hele garage gebouwd zonder decoupeerzaag, afkortzaag of handzaag?! Das op zich toch wel apart te noemen, hoe heb je dan tot nu toe alles gezaagd?
[edit]
[..]
Het lijkt op een "eerder model" Bahco...
Maar hoe kun je de maat instellen? Ik zie niets zitten waardoor het ding variabel in te stellen is. En ook lijkt het alsof het "handvat" draaibaar is t.o.v. de bek. Geen idee waarvoor dat is... Ben wel benieuwd eigenlijk
En jij had toch een Bosch invalzaag gekocht voor weinig? Maar dat heb je in deze balken weinig aan natuurlijk (qua zaagdiepte) denk ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:32 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Haha, ik heb een afkortzaag, handzaag en decopeerzaag.alleen de decopeerzaag is een lidlding, niet helemaal haaks, mn handzaag is ook meuk en de gordingen liggen er al in dus aan mn afkortzaag heb ik niks in deze situatie. :p
Dan zaag je te weinig of hij is goed botquote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Inderdaad goed gelukt![]()
Die zaag heb ik ook. Al jaren veel plezier van![]()
Maareh... Heb je die hele garage gebouwd zonder decoupeerzaag, afkortzaag of handzaag?! Das op zich toch wel apart te noemen, hoe heb je dan tot nu toe alles gezaagd?
[edit]
[..]
Het lijkt op een "eerder model" Bahco...
Maar hoe kun je de maat instellen? Ik zie niets zitten waardoor het ding variabel in te stellen is. En ook lijkt het alsof het "handvat" draaibaar is t.o.v. de bek. Geen idee waarvoor dat is... Ben wel benieuwd eigenlijk
Ja, die heb ik ook.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En jij had toch een Bosch invalzaag gekocht voor weinig? Maar dat heb je in deze balken weinig aan natuurlijk (qua zaagdiepte) denk ik.
Achzo, jaja I seequote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:32 schreef Makrolon het volgende:
Haha, ik heb een afkortzaag, handzaag en decopeerzaag.alleen de decopeerzaag is een lidlding, niet helemaal haaks, mn handzaag is ook meuk en de gordingen liggen er al in dus aan mn afkortzaag heb ik niks in deze situatie. :p
Hmzzz, ik moet eerlijk toegeven dat ik hem inderdaad niet super vaak en/of super lang gebruikquote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:36 schreef bleiblei het volgende:
Dan zaag je te weinig of hij is goed bot.
Heb in de afgelopen 4 jaar toch wel een Bahco-zaag of 3 versleten.
Ze zijn wel erg fijn overigens. Vooral die met coating vind ik erg fijn.
14,4 V accu's passen nooit in een 18 V machinequote:Op donderdag 21 mei 2015 18:29 schreef techcom het volgende:
Wie kan en wil me helpen met de volgende vraag?
Ik heb dus 2x 14,4 volt accu's van 3.0 Ah van Hitachi, ze lijken in beide machines te passen..
http://www.gereedschapcen(...)vendraaier-body.html en
http://www.toolnation.nl/(...)oormachine-body.html
maar... kan ik die accu ook gebruiken in een 18 volt machine??
Lijkt me dat het niet veel moet uitmaken, maar ik twijfel en kan nergens wat vinden.
Maar welke zouden jullie kiezen voor het gewone schroefwerk wat bestaat uit wat plaatmateriaal en wat balkhout aan elkaar te knopen?
Gefeliciteerd met je aankoopquote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:56 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb helemaal geen handzaag
Vandaag mijn nieuwe speeltje opgehaald (die achterste). Tering wat een brute kracht, met een 12mm zo door azobe
[ afbeelding ]
Hmmm, bizar.quote:Op donderdag 21 mei 2015 20:19 schreef techcom het volgende:
Nou... Daar wil ik je graag even tegenspreken. Wij hebben slijptolletjes op accu van Hitachi en daar passen ze beide in, en doen ze het ook gewoon. Vandaar dus mijn vraag over die slagschroevendraaier.
Panasonic heeft ook diverse machines voor 14,4 en 18 voltquote:Op donderdag 21 mei 2015 21:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hmmm, bizar.
Maar werkt zo'n machine dan ook optimaal ?
Bij makita passen ze i.i.g. niet..
Maar zijn die accu's onderling uitwisselbaar tussen het 14,4 en 18 volt systeem.quote:Op donderdag 21 mei 2015 22:00 schreef densmee het volgende:
[..]
Panasonic heeft ook diverse machines voor 14,4 en 18 volt
En zo leer ik alle dagen weer wat bij; Makita heeft dat namelijk niet, daar passen de 14,4V accu's niet op 18V machines en vice versaquote:Op donderdag 21 mei 2015 22:07 schreef densmee het volgende:
jep https://panasonic-powerto(...)5_flexibility_nl.pdf
Hij zal minder toeren halen en dus minder koppel. Maar werken, waarom niet. Allemaal moderne microprocessor apparaten die zich aanpassen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hmmm, bizar.
Maar werkt zo'n machine dan ook optimaal ?
Bij makita passen ze i.i.g. niet..
De Makita BMR 100 werkt wel op zowel 14,4V als 18Vquote:Op donderdag 21 mei 2015 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En zo leer ik alle dagen weer wat bij; Makita heeft dat namelijk niet, daar passen de 14,4V accu's niet op 18V machines en vice versa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Niet helemaal mijn aankoop. Gewoon een manier van uitbetalen. Dit kan mijn baas makkelijk op het bedrijf wegschrijven en kan ik per uur meer pakken als zwart (als je 't gaat omrekenen) :pquote:Op donderdag 21 mei 2015 21:28 schreef Atmoz het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop
Inderdaad een prachtige machine! Oersterk (wel een beetje zwaar) en 80Nm he
Ga je veel plezier mee hebben.
Best handige dingen die Multitools, maar wat zit hier de vergrendeling op een vreemde plaats. Mocht je toe zijn een nieuwe zaagbladen, neem es een kijkje op Ecotools. Die van Bosch en Fein zijn erg duur en ik denk dat die van B&D ook niet heel goedkoop zullen zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 08:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
Heb een paar weken terug een Black & Decker multitool MT300KA-QS gekregen voor mijn verjaardag.
Heb hem nog niet hoeven te gebruiken maar weet zeker dat hij van pas komt![]()
[ link | afbeelding ]
Heb hem nog niet gebruikt, kan dus lastig oordelen over de vergrendeling. Vind het wel handig dat je geen sleuteltje nodig hebt.. Hij kijkt in ieder geval niet onder het blad uit.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Best handige dingen die Multitools, maar wat zit hier de vergrendeling op een vreemde plaats. Mocht je toe zijn een nieuwe zaagbladen, neem es een kijkje op Ecotools. Die van Bosch en Fein zijn erg duur en ik denk dat die van B&D ook niet heel goedkoop zullen zijn.
Dat is erg handig inderdaad, maar het lijkt alsof hij best dicht op het zaagblad zit.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:09 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb hem nog niet gebruikt, kan dus lastig oordelen over de vergrendeling. Vind het wel handig dat je geen sleuteltje nodig hebt.. Hij kijkt in ieder geval niet onder het blad uit.
Heb bij de Karwei een zaagje gekocht voor hout en metaal. Deze zat in de 13 euro.
Op de site van ecotools zijn die maar 2,25!!! Passen niet op de black en decker helaas.
Maar geloof dat er bij mijn machine een verloopje zit zodat ze toch passen.
Ga daar is ff naar googlen, scheelt genoeg via Ecotools zeg.. pff
Mooie aanwinstenquote:Op maandag 25 mei 2015 16:46 schreef rennor het volgende:
Mijn aanwinsten van de laatste tijd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
PH0 en PZ0:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Altijd handig voor in de auto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plus stoffilters etc.:
[ afbeelding ]
Fijn ding die makita.quote:Op maandag 25 mei 2015 16:48 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fijne boortjes zeg! Ik acht breuk geheel uitgesloten.
En:
[ afbeelding ]
Ja, heb 'm een poosje te leen gehad. Ze laden ook zo retesnel op!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:24 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Fijn ding die makita.![]()
Gebruik hem al 2 jaar, accu's nog net zo goed als in het begin
Lekker praktisch van die gastenquote:Op maandag 25 mei 2015 18:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Chirurg wilde voor amputatie zaag kopen in kluswinkel
Tijdens de amputatie kwam het team uit het Schotse Ayr erachter dat er een metalen plaat in het been van hun patiënt zat. Er bleek geen geschikte zaag aanwezig te zijn, dus besloot een lid van het ok-team naar een doe-het-zelfwinkel te gaan. Die was echter gesloten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-in-kluswinkel.dhtml
Kan dus niet posten hier![]()
Zal wel van een andere firma komen, maar principe is hetzelfde. Ze hebben mijn oma's borstkas indertijd ook open gezaagd met een soort black & decker decoupeerzaagquote:Op maandag 25 mei 2015 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Weet ook niet of er nou een essentieel verschil is tussen een amputatiezaag en een gewone zaag. Steriel maken en hoppa.
Het is dan ook het bekende politieke sentiment geneuzel.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:21 schreef Isegrim het volgende:
Weet ook niet of er nou een essentieel verschil is tussen een amputatiezaag en een gewone zaag. Steriel maken en hoppa.
Welke boormachine is dat achteraan?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:56 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb helemaal geen handzaag
Vandaag mijn nieuwe speeltje opgehaald (die achterste). Tering wat een brute kracht, met een 12mm zo door azobe
[ afbeelding ]
Dat is een GSR 18 VE 2quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:01 schreef Maquez het volgende:
[..]
Welke boormachine is dat achteraan?
Ik wil een accu boor kopen maar zit te twijfelen...
Of de GDX18 v-ec met 6 ampere accu (2 stuks)
of de GSB 18 ve-2 met 6 ampere accu (2 stuks)
Heb een boormachine op 220v. Wat zijn jullie ervaringen met slagschroevendraaiers? (GDX is slagschroevendraaier en slagmoersleutel tegelijk) Ik neig namelijk meer om die GDX te kopen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |