zowel die van mijn oprit, als die van mijn buren. Allemaal kwijt via marktplaats, Facebook,buren en collega'squote:Op zondag 12 april 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
Onze grindtegels waren ook zo weg. Gratis maar ik was al blij dat ze weg waren.quote:Op zondag 12 april 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
Zonder iets te lezen moest ik deze post 2x lezen. Ik las tepelsquote:Op zondag 12 april 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Vet, hier raak je ze niet kwijt. Toch mooi om te zien dat zoiets per stuk van Nederland zo kan verschillen.quote:Op zondag 12 april 2015 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Onze grindtegels waren ook zo weg. Gratis maar ik was al blij dat ze weg waren.
dat wat zij zegt.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:25 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ze op je werk ook best snappen dat het soms allemaal gewoon net even te is en dat je emoties je dan wel eens in de steek kunnen laten. Als ze er niet specifiek naar vragen, inderdaad lekker laten
Onbegrijpelijkquote:Op donderdag 16 april 2015 10:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat wat zij zegt.
Blech.. spannende dag vandaag. Om 12.00 krijgen we te horen wat de volgende bezuiniginsronde gaat doen. Er moet 15% bezuinigd worden...
* Ynske duimtquote:Op donderdag 16 april 2015 10:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat wat zij zegt.
Blech.. spannende dag vandaag. Om 12.00 krijgen we te horen wat de volgende bezuiniginsronde gaat doen. Er moet 15% bezuinigd worden...
Te droevig voor woorden idd.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:43 schreef Troel het volgende:
[..]
OnbegrijpelijkMijn ervaring is dat er juist mensen in de jeugdhulp bij zouden moeten komen in plaats van weg moeten.
Damn, jij ook?quote:Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef Vicky het volgende:
30% moet eruit bij de administratieve ondersteuning.
Ja, goed plan. Alleen heeft mijn leidinggevende er al wel specifiek naar gevraagd, dus ik moet er wel wat mee. Op zich ook wel goed, het zou misschien een slechter teken zijn als hij het had genegeerd. Komt wel goed. Een gesprek kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 16 april 2015 10:25 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ze op je werk ook best snappen dat het soms allemaal gewoon net even te is en dat je emoties je dan wel eens in de steek kunnen laten. Als ze er niet specifiek naar vragen, inderdaad lekker laten
quote:Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef Vicky het volgende:
30% moet eruit bij de administratieve ondersteuning.
En dan volgend jaar waarschijnlijk nog een keer.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2015 16:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
En dan volgend jaar waarschijnlijk nog een keer.
15 juni..quote:Op donderdag 16 april 2015 20:25 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
![]()
Wanneer krijg jij meer duidelijkheid, Vicky?
Hoorde ik vanmorgen ook. Als hebben wij nog wel nieuwe zaken maar de het loopt allemaal niet supergoed.quote:Op vrijdag 17 april 2015 06:28 schreef livelink het volgende:
Nou, sowieso een rotsituatie. Want als je er zelf niet bij zit, zitten je collega's er bij en je zit meteen in de spanning voor volgend jaar. Vanochtend op het nieuws hoorde ik toevallig dat de ombudsman aan had gegeven dat sinds de overgang van jeugdzorg naar de gemeentes, ouders en gemeentes niet meer wisten wat ze nou moesten doen (verrassing!) en dat niemand meer de weg naar jeugdzorg wist te vinden.
Bah, jij ook al.. klote zegquote:Op donderdag 16 april 2015 20:44 schreef danic het volgende:
Oh echt zo onwijs kut Vicky. En nier om het over mezelf te laten gaan, maar meer een *box*:
Hier precies hetzelfde. De eerste groep moest per april èn de 2e per 31-12. Ik hoor helaas bij die tweede groep.
Is er een goed sociaal plan opgesteld? Zorg dat je goed op de hoogte bent van alle rechten en plichten die er bij horen. En heel eerlijk:bereid je voor opeen emotionele periode. Er gebeuren tussentijdsineens dingen die de telling kunnen beïnvloeden (een collega die weg gaat op eigen initiatief kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat een medewerker die boventallig is verklaard alsnog mag blijven. En ondanks dat je het niet verwacht, gebeurd dat dan toch ineens. En dat brengt veel met zich mee)
nee volgens mij de 2e ronde.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:07 schreef Gaoxing het volgende:
Wat een enerverende rotsituatie, Vicky. Dit is toch ook al de derde ronde, of niet?
Hier sneuvelen er ook veel: ik heb veel vriendinnen waarvan de echtgenoten "in de olie zitten", en daar gaat het niet goed. Bij een Nederlands bedrijf heb je het dan toch nog wel beter dan in veel buitenlanden met een sociaal plan, etc.
wij gaan nu over naar een systeem wat ervoor zorgt dat er bijna geen ondersteuning meer nodig is.. Zeggen ze.. We zullen het gaan zien.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:06 schreef YPPY het volgende:
Het frustrerende Vicky, vind ik dat het in de uitvoerende zorg zo hard gaat. Bij ons is afgelopen jaar ronde 3 geweest. Wij hebben bijna geen ondersteuning (secretaresse e.d.) meer en dat kost ons zoveel tijd. Daarnaast hielden de secretaresses ons op een bepaalde manier in het gareel waardoor veel dingen vergeten worden.Gelukkig ging het zó mis, dat er nu toch weer iemand is voor een paar dagen per week.
![]()
De druk op cliënten is zó groot en wordt met de maand groter, juist die ondersteuning is dan extra belangrijk.
Overigens gaan wij op volle kracht door, misschien ook juist door de bezuinigingen. Als we er dan toch uit moeten, dan op een hoogtepunt, zodat we gemist worden.
quote:Op zondag 19 april 2015 10:51 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter zit zo'n stom facebooktestje te doen waarbij je je naam moet invullen en dan je mooiste lichaamsdeel te horen krijgt. En nu hebben mijn twee kinderen al een kwartier de slappe lach omdat mijn buik mijn mooiste lichaamsdeel zou zijn![]()
quote:Op zondag 19 april 2015 10:51 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter zit zo'n stom facebooktestje te doen waarbij je je naam moet invullen en dan je mooiste lichaamsdeel te horen krijgt. En nu hebben mijn twee kinderen al een kwartier de slappe lach omdat mijn buik mijn mooiste lichaamsdeel zou zijn![]()
naar een goede lingeriewinkel gaan denk ikquote:Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, Vicky, niet relaxed. Bij ons op het werk wordt ook bezuinigd. Alle tijdelijke contracten staan op het spel (onderwijs).
Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden. Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips?
Prima Donna bh's vind ik perfect! Duur maar heel goed.quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden. Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips?
Bij iedere vrouw met kinderen wel het bijzonderste plekje en daardoor ook een mooi plekje. Klopt de tekst toch.quote:
Aubade.quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, Vicky, niet relaxed. Bij ons op het werk wordt ook bezuinigd. Alle tijdelijke contracten staan op het spel (onderwijs).
Hier is een lingeriezaak zonder oud vrouwtje (echt, ze bestaanquote:Op zondag 19 april 2015 21:26 schreef Troel het volgende:
Echt: ga naar een goede lingeriezaak waar zo'n oud vrouwtje je op meet. En haal desnoods daarna die maat die bh elders
Maar het staat of valt bij het goed opmeten
zeker aangeleerd jaquote:Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand dit? Ik lees op facebook soms bepaalde reacties die opgebouwd zijn op de volgende manier: "het klinkt alsof je *reflectie van iemands gevoel*... klopt dat?"
In mijn omgeving ken ik ook iemand die zo converseert, en het klinkt als een aangeleerde gesprekstechniek. Weet iemand welke dat is?
in trainingen is het idd lachwekkend en droeftoeterig. maar als je in een echt gesprek de ontvanger bent dan is het wel fijn als iemand een actieve luisterhouding heeft enzo.quote:Op maandag 20 april 2015 18:30 schreef Elleska het volgende:
dat kreeg ik met studie ook bij communicatie training. iedereen vond het zo nep klinken dat het alsnog niet werkt.
wel altijd goed om vanuit jezelf te spreken maar niet met zo'n standaard zinnetje.
klopt, ik vind de techniek zelf ook prettig.quote:Op maandag 20 april 2015 18:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
in trainingen is het idd lachwekkend en droeftoeterig. maar als je in een echt gesprek de ontvanger bent dan is het wel fijn als iemand een actieve luisterhouding heeft enzo.
Nee, ik was dus wel in de buurt (dat is al snel in onze stadquote:Op maandag 20 april 2015 20:03 schreef trui het volgende:
Ik hoorde het inderdaad Lily. nou ja, niet de knal zelf natuurlijk, maar vroeg me nog af of jij er in de buurt zat. Gelukkig dus ongedeerd.
Het klinkt alsof je dat irritant vindt. Klopt dat?quote:Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand dit? Ik lees op facebook soms bepaalde reacties die opgebouwd zijn op de volgende manier: "het klinkt alsof je *reflectie van iemands gevoel*... klopt dat?"
In mijn omgeving ken ik ook iemand die zo converseert, en het klinkt als een aangeleerde gesprekstechniek. Weet iemand welke dat is?
quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:19 schreef Grijs het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je dat irritant vindt. Klopt dat?
quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:19 schreef Grijs het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je dat irritant vindt. Klopt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |