abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151607148
Game on!
pi_151607181
Yay groofs fijn!! *O*
:)
pi_151607265
Hij belde terug, nu met agenda. En het wordt de woe voor de vakantie. Ooooh, helemaal perfect. Dan kan ik echt genieten daarna, twee weken vrij mèt een opgeruimde schuur <3
pi_151607296
Zo stom hè, dat dat zo zwaar op je kan drukken. En ik kwam er ook niet uit wie ik hoe om hulp zou gaan vragen... Oh, ben zo opgelucht. helemaal perfectos!
  zondag 12 april 2015 @ 13:24:31 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151607341
Heerlijk Groofsken :Y

Wij zijn nu eindelijk met de tuin aan de gang. Een deel doen we zelf en een deel is uitbesteed aan een hovenier. Volgende week maandag komt de hovenier en dan kan ik hopelijk voor het eerst sinds jaren weer eens echt genieten van onze tuin in de zomer! Ook al zo'n lekker vooruitzicht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151607377
Oh ja, dat is ook fijn! Ik heb de voortuin vijf jaar geleden laten aanleggen en daar geniet ik nog elke dag van. ^O^

De achteruin was ooit alleen stoeptegel, die heb ik stap voor stap zelf aangepakt en die is ook naar mijn zin. Tuinen doen meer dan je denkt. :Y
pi_151607781
Wie heb je gebeld dan? Wat fijn dat dat zo snel gaat gebeuren.
Met een meidenkwartet
pi_151609742
Groof, wat lekker!
Je kan ook tegels op MP zetten, gratis af te halen, dan ben je ze wel kwijt (krijg je er niks voor, maar hoef je zelf ook niet naar de stort, je weet maar nooit ;) ).
Of gaat de opruimer ze afvoeren? Groot gelijk dat je het zo doet, dan heb je in de vakantie ook echt vakantie!!!
Fake it till you make it...
pi_151609847
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
  zondag 12 april 2015 @ 14:55:19 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151610323
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 14:38 schreef Puala het volgende:
Hangt er vanaf wat voor tegels het zijn, Nijnja. Grindtegels raak je bijv. helemaal niet kwijt al geef je geld toe.
zowel die van mijn oprit, als die van mijn buren. Allemaal kwijt via marktplaats, Facebook,buren en collega's
  zondag 12 april 2015 @ 16:06:19 #11
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_151612610
Oh god... de tuin.... wij moeten ook nog aan de gang hier. Wil het veranderen, maar weet nog niet hoe of wat. Hmz. Misschien maar een topic openen hier ergens.

Wel van de week een paar struiken eruit gerooid aan de zijkant van t huis. Stuk beter
pi_151613892
quote:
Onze grindtegels waren ook zo weg. Gratis maar ik was al blij dat ze weg waren.
  zondag 12 april 2015 @ 17:45:35 #13
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151616056
quote:
Zonder iets te lezen moest ik deze post 2x lezen. Ik las tepels :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151617476
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Onze grindtegels waren ook zo weg. Gratis maar ik was al blij dat ze weg waren.
Vet, hier raak je ze niet kwijt. Toch mooi om te zien dat zoiets per stuk van Nederland zo kan verschillen.
pi_151620130
hier waren de grindtegels ook zo weg.

de klinkers daarentegen, die zijn een jaar later nog niet weg en gaan binnenkort naar de stort... hoop ik.
  woensdag 15 april 2015 @ 22:03:19 #16
37150 livelink
pi_151725400
Oh, ik ben gisteren op mijn werk zomaar in huilen uitgebarsten. Ik weet ook niet waarom en er was geen directe aanleiding. Ik probeerde het nog te verbergen voor mijn collega's door snel weg te rennen, maar sommigen hebben het wel gezien. En nu schaam ik me en ben ik bang dat het veel groter wordt gemaakt dan dat het was. Ik heb vandaag maar een mailtje gestuurd dat niemand zich zorgen moet maken en dat ik mijn emoties weer helemaal onder controle heb, maar ik weet niet helemaal wat ik er verder nog aan moet doen.

Oh ja, en het is ook zo'n cliché-situatie. Ik als enige vrouw op de afdeling moet natuurlijk weer huilen. Zouden het overgangsverschijnselen kunnen zijn? Als ik dat als verklaring geef, jaag ik ze direct weg :D

[ Bericht 23% gewijzigd door livelink op 15-04-2015 22:09:25 ]
pi_151725818
Een flauw grapje wil nog wel eens helpen. Bij de koffieautomaat: 'Snel geef me koffie, anders krijg ik een nervous breakdown!'

Of je maakt -inderdaad- grapjes over de overgang ;)
pi_151726412
Overgangsverschijnselen, kan best als verklaring ;). Hebben die mannen een idee hoe en wat... hormonen en emotionele incontinentie snappen ze wel ;).
  woensdag 15 april 2015 @ 22:32:26 #19
37150 livelink
pi_151726887
Dan gooi ik het gewoon daar op. Heb ik ook voor mezelf een verklaring.
pi_151727089
Ik heb je een berichtje gestuurd livelink :*
pi_151728961
Ik zou geen verantwoording afleggen. Maak het niet groter dan het is. Mannen zijn het toch zo weer vergeten.
  donderdag 16 april 2015 @ 10:25:53 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_151735081
Ik denk dat ze op je werk ook best snappen dat het soms allemaal gewoon net even te is en dat je emoties je dan wel eens in de steek kunnen laten. Als ze er niet specifiek naar vragen, inderdaad lekker laten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_151735514
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:25 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat ze op je werk ook best snappen dat het soms allemaal gewoon net even te is en dat je emoties je dan wel eens in de steek kunnen laten. Als ze er niet specifiek naar vragen, inderdaad lekker laten ;)
dat wat zij zegt.

Blech.. spannende dag vandaag. Om 12.00 krijgen we te horen wat de volgende bezuiniginsronde gaat doen. Er moet 15% bezuinigd worden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 april 2015 @ 10:43:06 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_151735565
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat wat zij zegt.

Blech.. spannende dag vandaag. Om 12.00 krijgen we te horen wat de volgende bezuiniginsronde gaat doen. Er moet 15% bezuinigd worden...
Onbegrijpelijk :( Mijn ervaring is dat er juist mensen in de jeugdhulp bij zouden moeten komen in plaats van weg moeten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2015 @ 11:46:18 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_151737596
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat wat zij zegt.

* Ynske duimt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_151738742
30% moet eruit bij de administratieve ondersteuning.
;(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151738761
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk :( Mijn ervaring is dat er juist mensen in de jeugdhulp bij zouden moeten komen in plaats van weg moeten.
Te droevig voor woorden idd.
  donderdag 16 april 2015 @ 16:09:06 #28
37150 livelink
pi_151745162
Vicky, ik duim voor je uit alle macht dat jij je baan kunt houden. Het is zo'n kortzichtig beleid allemaal.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2015 @ 16:10:46 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_151745216
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef Vicky het volgende:
;(
Damn, jij ook?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 16 april 2015 @ 16:12:05 #30
37150 livelink
pi_151745253
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:25 schreef Troel het volgende:
Ja, goed plan. Alleen heeft mijn leidinggevende er al wel specifiek naar gevraagd, dus ik moet er wel wat mee. Op zich ook wel goed, het zou misschien een slechter teken zijn als hij het had genegeerd. Komt wel goed. Een gesprek kan nooit kwaad.
pi_151745603
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 12:19 schreef Vicky het volgende:
;(
:{ joepie laten we bezuinigen... :{
pi_151745918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:25 schreef Nijna het volgende:

[..]

:{ joepie laten we bezuinigen... :{
En dan volgend jaar waarschijnlijk nog een keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 16 april 2015 @ 20:25:46 #33
37150 livelink
pi_151752652
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 16:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

En dan volgend jaar waarschijnlijk nog een keer.
-O- :{

Wanneer krijg jij meer duidelijkheid, Vicky?
pi_151753393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:25 schreef livelink het volgende:

[..]

-O- :{

Wanneer krijg jij meer duidelijkheid, Vicky?
15 juni..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_151753411
Oh echt zo onwijs kut Vicky. En nier om het over mezelf te laten gaan, maar meer een *box* :') :
Hier precies hetzelfde. De eerste groep moest per april èn de 2e per 31-12. Ik hoor helaas bij die tweede groep.

Is er een goed sociaal plan opgesteld? Zorg dat je goed op de hoogte bent van alle rechten en plichten die er bij horen. En heel eerlijk:bereid je voor opeen emotionele periode. Er gebeuren tussentijdsineens dingen die de telling kunnen beïnvloeden (een collega die weg gaat op eigen initiatief kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat een medewerker die boventallig is verklaard alsnog mag blijven. En ondanks dat je het niet verwacht, gebeurd dat dan toch ineens. En dat brengt veel met zich mee) :*
pi_151753832
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

15 juni..
Wat lijkt me dat een rotsituatie zeg... :{
  vrijdag 17 april 2015 @ 06:28:28 #37
37150 livelink
pi_151763777
Nou, sowieso een rotsituatie. Want als je er zelf niet bij zit, zitten je collega's er bij en je zit meteen in de spanning voor volgend jaar. Vanochtend op het nieuws hoorde ik toevallig dat de ombudsman aan had gegeven dat sinds de overgang van jeugdzorg naar de gemeentes, ouders en gemeentes niet meer wisten wat ze nou moesten doen (verrassing!) en dat niemand meer de weg naar jeugdzorg wist te vinden.
pi_151767399
Bah Vicky. Succes hoor, stress en gedoe op het werk kost zoveel energie. Niet fijn.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:07:58 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151769338
Wat een enerverende rotsituatie, Vicky. Dit is toch ook al de derde ronde, of niet?

Hier sneuvelen er ook veel: ik heb veel vriendinnen waarvan de echtgenoten "in de olie zitten", en daar gaat het niet goed. Bij een Nederlands bedrijf heb je het dan toch nog wel beter dan in veel buitenlanden met een sociaal plan, etc.
pi_151772044
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 06:28 schreef livelink het volgende:
Nou, sowieso een rotsituatie. Want als je er zelf niet bij zit, zitten je collega's er bij en je zit meteen in de spanning voor volgend jaar. Vanochtend op het nieuws hoorde ik toevallig dat de ombudsman aan had gegeven dat sinds de overgang van jeugdzorg naar de gemeentes, ouders en gemeentes niet meer wisten wat ze nou moesten doen (verrassing!) en dat niemand meer de weg naar jeugdzorg wist te vinden.
Hoorde ik vanmorgen ook. Als hebben wij nog wel nieuwe zaken maar de het loopt allemaal niet supergoed.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 20:44 schreef danic het volgende:
Oh echt zo onwijs kut Vicky. En nier om het over mezelf te laten gaan, maar meer een *box* :') :
Hier precies hetzelfde. De eerste groep moest per april èn de 2e per 31-12. Ik hoor helaas bij die tweede groep.

Is er een goed sociaal plan opgesteld? Zorg dat je goed op de hoogte bent van alle rechten en plichten die er bij horen. En heel eerlijk:bereid je voor opeen emotionele periode. Er gebeuren tussentijdsineens dingen die de telling kunnen beïnvloeden (een collega die weg gaat op eigen initiatief kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat een medewerker die boventallig is verklaard alsnog mag blijven. En ondanks dat je het niet verwacht, gebeurd dat dan toch ineens. En dat brengt veel met zich mee) :*
Bah, jij ook al.. klote zeg :*!! Ja er is wel een sociaal plan opgesteld. Ik stuur alles naar mijn moeder door, die is jurist op P&O gebied. Vorige keer is er een hoop gezeik geweest met de afspiegeling. Bleek uiteindelijk niet te kloppen waardoor er mensen die afgespiegeld waren ineens niet afgespiegeld waren en mensen die in eerste instantie 'veilig' waren ineens weg moesten.

De klap is bij ons het hardste. Zuid Holland is vorige keer getroffen, Haaglanden deze keer.

Ondersteunend hebben we 25,7 fte. Uiteindelijk moet 9,7 fte weg. Van de 16 fte die overblijft blijft ongeveer 8 fte in de huidige functie, de overige 8 fte wordt een nieuwe functie. De afgespiegelden mogen daar als eerste op solliciteren.
Er wordt afgespiegeld op leeftijd en dienstjaren. Onze groep (35-44) is het grootste.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:07 schreef Gaoxing het volgende:
Wat een enerverende rotsituatie, Vicky. Dit is toch ook al de derde ronde, of niet?

Hier sneuvelen er ook veel: ik heb veel vriendinnen waarvan de echtgenoten "in de olie zitten", en daar gaat het niet goed. Bij een Nederlands bedrijf heb je het dan toch nog wel beter dan in veel buitenlanden met een sociaal plan, etc.
nee volgens mij de 2e ronde.
Klote bij die vriendinnen Gao!!

Ik hoor het echt aan alle kanten. Bij mijn man zijn ze nu met de 3e ronde bezig geloof ik.
Het is niet anders helaas... en de banen liggen ook niet voor het oprapen :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 17 april 2015 @ 14:06:03 #41
1762 YPPY
Yppiaans
pi_151772911
Het frustrerende Vicky, vind ik dat het in de uitvoerende zorg zo hard gaat. Bij ons is afgelopen jaar ronde 3 geweest. Wij hebben bijna geen ondersteuning (secretaresse e.d.) meer en dat kost ons zoveel tijd. Daarnaast hielden de secretaresses ons op een bepaalde manier in het gareel waardoor veel dingen vergeten worden. :+ Gelukkig ging het zó mis, dat er nu toch weer iemand is voor een paar dagen per week.
:') O+

De druk op cliënten is zó groot en wordt met de maand groter, juist die ondersteuning is dan extra belangrijk.

Overigens gaan wij op volle kracht door, misschien ook juist door de bezuinigingen. Als we er dan toch uit moeten, dan op een hoogtepunt, zodat we gemist worden. 8-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_151773613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 14:06 schreef YPPY het volgende:
Het frustrerende Vicky, vind ik dat het in de uitvoerende zorg zo hard gaat. Bij ons is afgelopen jaar ronde 3 geweest. Wij hebben bijna geen ondersteuning (secretaresse e.d.) meer en dat kost ons zoveel tijd. Daarnaast hielden de secretaresses ons op een bepaalde manier in het gareel waardoor veel dingen vergeten worden. :+ Gelukkig ging het zó mis, dat er nu toch weer iemand is voor een paar dagen per week.
:') O+

De druk op cliënten is zó groot en wordt met de maand groter, juist die ondersteuning is dan extra belangrijk.

Overigens gaan wij op volle kracht door, misschien ook juist door de bezuinigingen. Als we er dan toch uit moeten, dan op een hoogtepunt, zodat we gemist worden. 8-)
wij gaan nu over naar een systeem wat ervoor zorgt dat er bijna geen ondersteuning meer nodig is.. Zeggen ze.. We zullen het gaan zien.
De maatschappelijk werkers vallen nog zo vaak op ons terug.
Bij hen moet 22 van de 143 fte verdwijnen. Caseload gaat omhoog...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_151784023
Pfff, Vicky, niet relaxed. Bij ons op het werk wordt ook bezuinigd. Alle tijdelijke contracten staan op het spel (onderwijs).

Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden :@ . Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips? :o
pi_151785018
Ik weet even de fte's bij ons zo niet te noemen, maar we moeten van 250 naar 175 mensen. Om en nabij. Ik kan er 2 naast zitten ;)
Ik word in juni 35 en dan zit ik dus ook in die leeftijdsgroep Vicky.
Ik zit natuurlijk in een hele andere branche, bij ons is het vanuit de gedachte van digitalisering. Klanten kunnen veel meer zelfde via Internet regelen en hebben de bank veel minder nodig.
Dat is zo, maar inmiddels zittende nu al zodanig krap dat dagelijkse doelstellingen (bereikbaarheid bijvoorbeeld) niet gehaald worden.
Maar we laten dat ook bewust gebeuren, om een signaal af te geven. Wie weet grijpen ze nog in voordat de tweede rond eind augustus een feit wordt.
  zondag 19 april 2015 @ 10:51:17 #45
37150 livelink
pi_151819259
Mijn dochter zit zo'n stom facebooktestje te doen waarbij je je naam moet invullen en dan je mooiste lichaamsdeel te horen krijgt. En nu hebben mijn twee kinderen al een kwartier de slappe lach omdat mijn buik mijn mooiste lichaamsdeel zou zijn :'( :D
pi_151821870
*knip* gewoon ff gefrrrrustreerd })

[ Bericht 94% gewijzigd door Nijna op 19-04-2015 13:14:45 ]
  zondag 19 april 2015 @ 13:16:50 #47
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151822094
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 19 april 2015 @ 13:48:19 #48
37150 livelink
pi_151822904
Wat de frustratie ook was, veel succes er mee, Nijna! Hopelijk is het inmiddels weg.
  zondag 19 april 2015 @ 16:17:50 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_151828143
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:51 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter zit zo'n stom facebooktestje te doen waarbij je je naam moet invullen en dan je mooiste lichaamsdeel te horen krijgt. En nu hebben mijn twee kinderen al een kwartier de slappe lach omdat mijn buik mijn mooiste lichaamsdeel zou zijn :'( :D
:o :D :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_151829014
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:51 schreef livelink het volgende:
:P is dat niet zo dan?
pi_151830318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, Vicky, niet relaxed. Bij ons op het werk wordt ook bezuinigd. Alle tijdelijke contracten staan op het spel (onderwijs).

Mensen, ik ben op zoek naar goede bh's. Ik koop altijd de goedkoopste prul-bh's die er even leuk uitzien, maar al snel toch een soort weinig steunbiedend vodje worden :@ . Ik vind dat ik met mijn 38 jaar wel toe ben aan wat degelijker spul. Hebben jullie misschien tips? :o
naar een goede lingeriewinkel gaan denk ik :) kost wel wat, maar zit wel goed dan
  zondag 19 april 2015 @ 18:00:29 #52
37150 livelink
pi_151831711
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 16:42 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

:P is dat niet zo dan?
Nee, bepaald niet :P
  zondag 19 april 2015 @ 18:56:42 #53
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_151833561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Prima Donna bh's vind ik perfect! Duur maar heel goed.
pi_151835151
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 18:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, bepaald niet :P
Bij iedere vrouw met kinderen wel het bijzonderste plekje en daardoor ook een mooi plekje. Klopt de tekst toch.
pi_151836321
Ik zie dat ze prima donna's bij de bijenkorf hebben. Ga ik in de meivakantie eens kijken ^O^
  zondag 19 april 2015 @ 21:26:27 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_151840171
Echt: ga naar een goede lingeriezaak waar zo'n oud vrouwtje je op meet. En haal desnoods daarna die maat die bh elders ;)

Maar het staat of valt bij het goed opmeten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 april 2015 @ 21:30:05 #57
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151840366
quote:

Aubade.
pi_151851398
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2015 21:26 schreef Troel het volgende:
Echt: ga naar een goede lingeriezaak waar zo'n oud vrouwtje je op meet. En haal desnoods daarna die maat die bh elders ;)

Maar het staat of valt bij het goed opmeten ;)
Hier is een lingeriezaak zonder oud vrouwtje (echt, ze bestaan ;)). Maar sluit me aan bij Troel, het valt of staat bij de goede maat! Nou ja, ze vallen dan dus als het goed is niet :s)
  maandag 20 april 2015 @ 16:36:13 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151862741
Weet iemand dit? Ik lees op facebook soms bepaalde reacties die opgebouwd zijn op de volgende manier: "het klinkt alsof je *reflectie van iemands gevoel*... klopt dat?"
In mijn omgeving ken ik ook iemand die zo converseert, en het klinkt als een aangeleerde gesprekstechniek. Weet iemand welke dat is?
KuikenGuppy
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 16:37:42 #60
5428 crew  miss_sly
pi_151862806
Is dat niet geweldloze communicatie/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2015 @ 18:28:00 #61
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_151866207
Hij zat in mijn cursus klantgericht communiceren :')
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 18:29:47 #62
5428 crew  miss_sly
pi_151866260
Het zal ook wel bij NLP horen, vermoed ik.
pi_151866273
dat kreeg ik met studie ook bij communicatie training. iedereen vond het zo nep klinken dat het alsnog niet werkt.
wel altijd goed om vanuit jezelf te spreken maar niet met zo'n standaard zinnetje.
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 18:31:10 #64
5428 crew  miss_sly
pi_151866298
Tja, als het niet oprecht is, maar een trucje, dan zal het zeker niet werken, maar eerder afweer oproepen.
  maandag 20 april 2015 @ 18:34:38 #65
37150 livelink
pi_151866406
Ik heb een collega die op zo'n manier communiceert en waarbij het geen trucje is. Inderdaad is hij zeer vergevorderd in NLP en Mindfullness. Ik moet zeggen; als ontvanger van die communicatie (mits oprecht) is dat heel erg fijn.

En ik realiseer me door hem ook wel dat ik daar nog wel het nodige in kan verbeteren :P
pi_151866408
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand dit? Ik lees op facebook soms bepaalde reacties die opgebouwd zijn op de volgende manier: "het klinkt alsof je *reflectie van iemands gevoel*... klopt dat?"
In mijn omgeving ken ik ook iemand die zo converseert, en het klinkt als een aangeleerde gesprekstechniek. Weet iemand welke dat is?
zeker aangeleerd ja :') :X
wel effectief though. parafraseren en reflecteren is dat. kijk ook hier... http://mens-en-samenlevin(...)-en-reflecteren.html

wordt ook veel gebruikt in zorgverlening in de breedste zin van het woord tegenwoordig, op studies word je er mee doodgegooid. Staan dus veel boeken/boekjes ook online.

het komt erop neer dat je de boodschap van de ander samenvat en verifieert of je de ander goed begrepen hebt en vervolgens kun je van daaruit verder. Bij reflecteren draait het vaak om gevoel. "Ik zie dat dit je raakt, kun je uitleggen waarom?" zulke dingen.
  maandag 20 april 2015 @ 18:34:57 #67
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_151866413
Dus als ik het goed begrijp.... Klopt dat? Goed lol mee gehad ja :D. Als ik me goed herinner is die zin van toepassing op boze mensen, dat je aan het eind van het gesprek nog even samenvat wat ze gezegd hebben, dat ze het idee hebben dat je echt naar ze geluisterd hebt :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_151866460
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:30 schreef Elleska het volgende:
dat kreeg ik met studie ook bij communicatie training. iedereen vond het zo nep klinken dat het alsnog niet werkt.
wel altijd goed om vanuit jezelf te spreken maar niet met zo'n standaard zinnetje.
in trainingen is het idd lachwekkend en droeftoeterig. maar als je in een echt gesprek de ontvanger bent dan is het wel fijn als iemand een actieve luisterhouding heeft enzo.
pi_151866664
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 18:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

in trainingen is het idd lachwekkend en droeftoeterig. maar als je in een echt gesprek de ontvanger bent dan is het wel fijn als iemand een actieve luisterhouding heeft enzo.
klopt, ik vind de techniek zelf ook prettig.

maar elke keer beginnen met hetzelfde standaard zinnetje maakt het nep, alsof het niet oprecht is. helemaal wanneer hetzelfde zinnetje meerdere keren tijdens een gesprek wordt toepast.
je kan de techniek in heel veel verschillende vormen gieten. helaas werd daar in die lessen geen aandacht aan besteed, gemiste kans.
pi_151866807
Ik had nog niet eerder van NLP gehoord maar ik heb het net opgezocht.
Een "ingehuurde" collega beheerst dit perfect. Ik heb trouwens niet het idee dat hij dit soort trainingen gevolgd heeft, het komt in ieder geval totaal niet ingestudeerd of geforceerd over, maar ik vind het hoe dan ook erg prettig in zijn geval.
pi_151867186
Was wel even vreemd vanochtend toen ik op mijn werk aankwam. Ons kantoor ligt 800 meter van de flat af waar die explosie vanochtend heeft plaatsgevonden. Iedereen voor het raam (8ste verdieping) maar ik wist van niks. Huh, wat staan jullie daar allemaal?
  maandag 20 april 2015 @ 20:03:09 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151869622
Ik hoorde het inderdaad Lily. nou ja, niet de knal zelf natuurlijk, maar vroeg me nog af of jij er in de buurt zat. Gelukkig dus ongedeerd.
in de haak.
pi_151869673
Bij de opleiding van borstvoeding natuurlijk wordt dit ook aangeleerd. Het is belangrijk dat je de moeder goed hebt begrepen en vanuit daar verder gaat.
En soms willen mensen alleen even uitrazen, dan is het belangrijk dat je actief luistert.

Aan de stukken communicatie uit die opleiding heb ik ook best wat gehad in mn werk.
pi_151870550
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:03 schreef trui het volgende:
Ik hoorde het inderdaad Lily. nou ja, niet de knal zelf natuurlijk, maar vroeg me nog af of jij er in de buurt zat. Gelukkig dus ongedeerd.
Nee, ik was dus wel in de buurt (dat is al snel in onze stad ;)) maar ik heb ook niets meegekregen.
De flat stond leeg ivm renovatie dus dat is al een heel geluk (misschien heeft het er ook wel mee te maken gehad, geen idee).
  maandag 20 april 2015 @ 21:39:32 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151874172
Nou, toch griezelig hoor. Maar fijn dat ie leeg was!
in de haak.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:19:09 #76
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_151884846
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Burdie het volgende:
Het klinkt alsof je dat irritant vindt. Klopt dat?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:28:12 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151885000
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:19 schreef Grijs het volgende:

[..]

o|O
KuikenGuppy
pi_151885994
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:19 schreef Grijs het volgende:

[..]

_O- Jij bent geslaagd voor de cursus :D
  donderdag 23 april 2015 @ 08:01:56 #79
37150 livelink
pi_151947389
Wij zijn met de tuin aan de gang. We hadden een hoveniersbedrijf een heel ontwerp laten maken. Hardstikke mooi, maar de buurvrouw had wat bezwaren en nu moet het hele ontwerp op zijn kop terwijl ze al begonnen zijn. Ik ben een beetje bang voor de uitkomst.
pi_151947977
:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')