Mijn oproep? Ik denk dat je m'n posts niet helemaal begrijpt.quote:Op maandag 13 april 2015 09:23 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik begrijp je pleidooi, had het alleen graag doortrokken zien worden naar alle beslissingen die wij als maatschappij en individuen namen.
We maken namelijk zoveel slachtoffers dagelijks. Ik vind je oproep tot collectieve verantwoording daarom ook heerlijk om te zien.
Ik begrijp je post primaquote:Op maandag 13 april 2015 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oproep? Ik denk dat je m'n posts niet helemaal begrijpt.
Ehm nee, ik leg je uit waarom bepaalde zaken als een probleem worden gezien.. Algemeen.quote:Op maandag 13 april 2015 09:28 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik begrijp je post primaImpliciet een oproep tot collectieve verantwoording.
Niet zo vreemd. Elke besmetting geeft een virus de kans om te muteren en dan bestaat de kans weer dat de hele vaccinatie zinloos wordt. Dat is een beetje het probleem met polio, bijna uitgeroeid maar dankzij bemoeienis van de kerk heeft het nog steeds grip in arme landen.quote:Op maandag 13 april 2015 09:08 schreef I-care het volgende:
Trouwens wel een vreemde conclusie dat wanneer de kinderen ingeënt zijn nog risico's zouden lopen vanwege diegene die dat niet zijn?
En hoe wordt de rest van de populatie gezondheidstechnisch in gevaar gebracht als er geen abortus wordt uitgevoerd?quote:Op maandag 13 april 2015 10:30 schreef xzaz het volgende:
Als ze in de bijbelbelt anti abortus zijn wordt er geroepen 'het is mijn lijf ik doe wat ik wil'. Maar als er geprikt moet worden moet iedereen zijn lijf beschikbaar stellen. Lekker meten met twee maten.
Waar leg je precies de grens? Ik ben blij dat ik zelf kan bepalen of ik ingeënt wil worden.quote:Op maandag 13 april 2015 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En hoe wordt de rest van de populatie gezondheidstechnisch in gevaar gebracht als er geen abortus wordt uitgevoerd?
Dat is dus een leuke met bijvoorbeeld die HPV-vaccinatie...quote:Op maandag 13 april 2015 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En hoe wordt de rest van de populatie gezondheidstechnisch in gevaar gebracht als er geen abortus wordt uitgevoerd?
Het kind waarop abortus gepleegd is had de oplossing kunnen bieden tegen kanker? En omdat het als een kind gezien wordt is dat een gezondheidskwestie an sich.quote:Op maandag 13 april 2015 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik ook, en die vrijheid moet ook niet ingeperkt wordenquote:Op maandag 13 april 2015 10:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben blij dat ik zelf kan bepalen of ik ingeënt wil worden.
Dus jij vindt het ook betutteling om te stoppen bij een rood verkeerslicht? Het is immers jouw lijf, jouw bezit, jouw keuze om door te rijden.quote:Op maandag 13 april 2015 10:51 schreef xzaz het volgende:
En boeien, het is mijn lijf; ik bepaal wat er in en uit gaat.
Die keuze heb ik toch ook? Ik kies ervoor om te blijven staan.quote:Op maandag 13 april 2015 11:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dus jij vindt het ook betutteling om te stoppen bij een rood verkeerslicht? Het is immers jouw lijf, jouw bezit, jouw keuze om door te rijden.
Ik val jou niet aan hoorquote:Op maandag 13 april 2015 11:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die keuze heb ik toch ook? Ik kies ervoor om te blijven staan.
Ik vat het niet op als een aanval, maar ik geef gewoon aan dat dat daadwerkelijk mijn eigen keuze is om te blijven staan (ondanks dat je mij die vraag niet stelt).quote:Op maandag 13 april 2015 11:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik val jou niet aan hoorik wil graag xzaz' mening horen.
Snap ik hoorquote:Op maandag 13 april 2015 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vat het niet op als een aanval, maar ik geef gewoon aan dat dat daadwerkelijk mijn eigen keuze is om te blijven staan (ondanks dat je mij die vraag niet stelt).
Ik stop bij rood licht omdat het verboten is om door rood licht te rijden. Ben ik het mee eens dat ik op een kruispunt sta en altijd moet wachten op het rode licht; nee.quote:Op maandag 13 april 2015 11:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dus jij vindt het ook betutteling om te stoppen bij een rood verkeerslicht? Het is immers jouw lijf, jouw bezit, jouw keuze om door te rijden.
Nogmaals, dat is geen oplossing. De reden dat men elke mazelen-epidemie in de bijbelgordel met argusogen bekijkt is omdat de kans zeker bestaat dat er door deze besmettingen een nieuw mazelenvirus ontstaat dat (gedeeltelijk) immuun is tegen de huidige vaccinatie. Dat zou een ramp zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 10:56 schreef Janneke141 het volgende:
Mensen verplichten tot inenting vind ik een slechte zaak. Zelfbeschikking over je eigen lichaam staat wat mij betreft op een voetstuk. Neemt niet weg dat het voor anderen nadelig kan zijn als ze zich niet inenten. Kdv's, verenigingen en scholen die inenting als eis stellen moeten dat wat mij betreft mogen, en dan kan de V.V. Opheusden alsnog besluiten om dat niet te doen. Kinderbijslag afschaffen vind ik wel een erg forse 'straf' voor een (onbegrijpelijke, maar wel) door de wet gerechtvaardigde keuze.
Het doel heiligt niet altijd de middelen.quote:Op maandag 13 april 2015 11:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is geen oplossing. De reden dat men elke mazelen-epidemie in de bijbelgordel met argusogen bekijkt is omdat de kans zeker bestaat dat er door deze besmettingen een nieuw mazelenvirus ontstaat dat (gedeeltelijk) immuun is tegen de huidige vaccinatie. Dat zou een ramp zijn.
Eind jaren 90 verklaarde de VS mazelen uitgestorven in het land. In 2014 heeft de anti vaccinatie lobby er voor gezorgd dat er weer honderden kinderen besmet zijn geraakt en sommigen overleden. Dit heeft niets te maken met eigen verantwoordelijkheid maar is gewoon een kwestie van volksgezondheid. En het erge is nog wel dat al dit gezeik en die angst eigenlijk nergens voor nodig is.
Dus als het niet verboden zou zijn zou je gewoon doorknallen ongeacht de gevolgen?quote:Op maandag 13 april 2015 11:14 schreef xzaz het volgende:
Ik stop bij rood licht omdat het verboten is om door rood licht te rijden.
Nee, hoe kom je daar nou weer bij? Ik zal gaan pleiten voor stoplichten. Gelukkig zitten die stoplichten niet in mijn lijf.quote:Op maandag 13 april 2015 11:16 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dus als het niet verboden zou zijn zou je gewoon doorknallen ongeacht de gevolgen?
Oh, ik stop voor rood licht omdat ik anders een nogal grote kans loop om aangereden te worden, of om zelf een fietser aan flarden te rijden.quote:Op maandag 13 april 2015 11:14 schreef xzaz het volgende:
Ik stop bij rood licht omdat het verboten is om door rood licht te rijden.
In dit geval is het middel iets dat totaal niet ter discussie zou moeten staan. Helaas hebben we dus aluhoedjes en religekkies die het weer moeten verpesten voor de rest.quote:Op maandag 13 april 2015 11:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel heiligt niet altijd de middelen.
De integriteit van het menselijk lichaam zou inderdaad niet ter discussie moeten staan.quote:Op maandag 13 april 2015 11:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In dit geval is het middel iets dat totaal niet ter discussie zou moeten staan. Helaas hebben we dus aluhoedjes en religekkies die het weer moeten verpesten voor de rest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |