abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151534674
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_151537366
Ik ben hier niet meer zo vaak te vinden maar was een beetje aan het meelezen. En bedacht me dat ik vorige week een artikel gelezen heb die een kennis van me plaatste. En ik heb geen idee of dit hier aan de hand is hoor, maar vond het toch wel wat om te plaatsen.

http://www.volkskrant.nl/(...)ht-herkend~a3931308/

Haar dochter gaat nu naar speciaal onderwijs (weet niet precies in welke vorm speciaal) nu ze een jaar of vijf is.
pi_151539149
Chris als peuter kon ik ook prima verstaan 90% van de tijd. Maar als ik anderen vroeg die hem minder dan wekelijks zagen, dan verstonden ze maar 10%, doordat hij veel klanken verwisselde. Echt een belachelijk verschil, waar ik me niet zo bewust van was. Dat is met logopedie in een half jaar zo erg bijgetrokken, dat hij daarna weer "op schema" lag. Je kunt hem daar ook altijd even laten testen, en dan kijken wat nodig is.

Die grens van 2 woordzinnen bij 2 jaar haalde hij wel een week voor de cb afspraak, maar hij ging op de ogentest onderuit. Hij zei de goede dingen, maar met de verkeerde klanken. Dus op de ogentest een verwijzing logopedie binnen gekregen :P
pi_151539253
Luuk praatte laat. Hij was enorm gefrustreerd dat we niet gelijk wisten wat hij bedoelde als hij DIE riep. De frustratie uitte zich in gillen, schreeuwen en met z'n hoofd bonken op de grond of tegen de kast.
We hebben toen contact opgenomen met een logopedist. Zij heeft ons handvatten gegeven om Luuk te helpen. Een week later had ie al 2 woordjes erbij. Nu maakt ie met 28 maanden wat 2 woord zinnen en van de week een keer 4 achter elkaar. Op het kdv zijn ze op dezelfde manier bezig als wij. Ze merken daar ook vooruitgang.
*poef* nu is het weg
pi_151623989
Wij gaan morgen naar het cb voor de twee jaar afspraak :)
Ik ben benieuwd, Ow maakt echt al hele zinnen, begint langzaam echt kleuren te herkennen en kent zelfs al behoorlijk wat tegenstellingen :o

Maar ja, of hij slaagt morgen.. Meneer is nogal verlegen en het duurt echt ff voordat hij praat als er onbekenden bij zijn ;)
  zondag 12 april 2015 @ 20:59:51 #6
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151624788
J maakt met 27 maanden nu af en toe een 2 woord zin... Hij kent wel belachelijk veel woorden, kleuren en idd ook een aantal tegenstellingen. De cb arts maakte zich geen zorgen, en ik eigenlijk ook niet. Hij begon pas met praten met 23 maanden, liep met 20 maanden pas, ik heb gewoon een voorzichtig en wat langzamer jongetje. Als ie met 2,5 nog steeds niet beter praat bel ik zelf een logopedist, maar voor nu zie ik nog steeds vooruitgang, en dat is prima ^O^
pi_151631582
Als bij Luuk de frustratie niet zo groot geweest was hadden we ook geen logopedie ingezet. De blauwe plekken op zn hoofd werden wat groot....
*poef* nu is het weg
pi_151637105
Loj, succes vandaag bij het cb

Praten gaat Riley ook steeds beter doen. Al kan ze ook heel vaak onverstaanbare dingen zeggen. Maar ik blijf ontwikkelingen zien.

Hier een lang weekend na de camping geweest. Was erg gezelling. En twee van de drie dagen heel mooi weer.
Verder is ze echt heel erg aan het peuteren, wat mij wat onzeker en zoekende maakt hoe ermee om te gaan. -O-
pi_151642800
Nou, Ow deed het prima bij het cb.
Hij deed alle testjes die hij moest doen en durfde niet tegen de arts te praten, maar wel tegen mij...

Alleen heeft hij flink ondergewicht. 91 cm bij 11.7 kilo...
Had ik al verwacht, z'n papa is precies zo.. Begon ze wel over een diëtist! Ik ben akkoord gegaan met een extra afspraak over een half jaar... M'n kind eet veel, dus zie nog geen noodzaak!
(Mijn beslissing, maar ze zou het wel ff in het dossier zetten :') )
pi_151646297
Loj als vader ook zo is zou ikme niet zo druk maken nu, over een half jaar verder kijken! Geen coeliakie in de familie? Daardoor wil het ook nog wel eens dat de groei qua gewicht en/of lengte achter blijft

Hier Teun die vandaag 1 jaar is!dit weekend gevierd en jan bedacht alle cadeautjes zijn voor mij!!!! Even een aantal keer herhaald van wie is de auto? Wie heeft die gekregen? Na paar x komt nu toch ipv Jan het antwoord Teun er uit en geeft hij terug...
pi_151650382
Okeeee het is weer begonnen... Teun heeft een vrachtwagen gekregen incl 2 auto's Jan claimt compleet teun mag er niet aan komen pffff -O-
pi_151652625
Lastig Goitske. Hoe reageert Teun erop als jullie het laten gaan? En in welke situatie gebeurt dit? Want ik vind het een verschil of iets afgepakt wordt of dat Teun eerst met iets anders speelt en het daarna wil.

Loj, super. En als je man ook precies dezelfde bouw heeft en Ow goed eet zou ik me ook geen zorgen maken

Hier net zo grappig. We zitten te eten en horen iets in de keuken. Dus Riley kijkt op en zegt: "Ogel"
Was er een musje binnengekomen. O+
Helaas geen foto kunnen maken, want het musje was al weg toen kk de camera had.
Riley vroeg nog een tijdje waar de vogel nou was en probeerde hem terug te lokken met macaroni in haar hand en te roepen naar de vogel O+
pi_151657720
Mijn kind heeft vandaag geheel uit haarzelf op het potje gepiest *O* *O*
De hele kermis ging hier open inclusief liedjes en dansjes en kirretjes en noem maar op ^O^ . Dus ze keek echt zo van :? .... Nou ja, eerst maar eens zien of het niet per ongeluk was :P

Omen ik vind het altijd zo lief hoe je over Riley schrijft O+
Uit alles kun je merken dat zij de liefde van jouw leven is ... O+ .. Vind dat altijd zo lief bij jou. Volgens mij ben jij een heel liefhebbende mama :Y

O god Loj die dossiers altijd :')
Echt .. hebben ze niks beters te doen :')

Omen waarmee ben je zoekende? Doet ze dingen die niet mogen? Is het de 'ik ben 2 en ik zeg nee' fase?

Wij zijn best streng denk ik af en toe :@
Nee is hier echt nee en het is behoorlijk afgebakend. Vind het wel fijn dat man en ik allebei wat dat betreft behoorlijk op 1 lijn liggen, of we bespreken effe gauw hoe we erover denken.
pi_151658268
Twinkle wat knap van je peuter *O*

Riley zit inderdaad duidelijk in de 'ik ben 2 en ik zeg nee' fase. Frustrerend voor haar en ook voor mij. Waarin ik zoekende ben is hoe ik haar wil opvoeden en ben ik vaak bang dat ik het fout ga doen en mijn kind ga beschadigen, omdat ik te voorwaardelijk ben. Slaan vind ik bijvoorbeeld echt niet goed (en dat doet ze nu helaas erg vaak als ze boos is). Dus dan zet ik haar op de grond en zeg dat ze niet mag slaan. Niet dat het helpt overigens. Ze blijft gewoon slaan, omdat ze haar frustratie kwijt moet. En ik blijf nee zeggen en haar wegzetten. En dat alles maakt mij onzeker of ik niet een of ander losgeslagen kind heb ofzo :@
  maandag 13 april 2015 @ 21:33:54 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151661023
Omen, denk niet dat er veel mensen zijn die slaan wel goed vinden ;) En denk dat je er al heel goed op reageert. Scheelt al enorm dat je weet waar het vandaan komt. Dat kun je dan ook naar haar uiten. J gaat nu ook volledig uit haar plaat als ze haar zin niet krijgt. Dan kan ik uitleggen tot ik een ons weeg maar daar heeft ze dan echt geen boodschap aan. En ja, soms kan er ook gewoon echt iets niet. Schoppen en slaan hoort er dan ook bij inderdaad. Vooral al ik haar bij me neem, dat werkt echt averechts voor haar. Dus laat ik haar uitrazen en blijf fysiek en emotioneel beschikbaar voor haar.En vaak komt ze daarna zelf wel even vertellen dat ze moest huilen en dan praten we er samen nog even over.

En *O* voor D Twinkle!
pi_151661073
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 18:25 schreef Omentielvo het volgende:
Lastig Goitske. Hoe reageert Teun erop als jullie het laten gaan? En in welke situatie gebeurt dit? Want ik vind het een verschil of iets afgepakt wordt of dat Teun eerst met iets anders speelt en het daarna wil.
Hij pakt van teun af. Hier is de regel als je iets wilt hebben moet je wachten tot de ander klaar is maar jan gilt zodra hij ziet dat teun het pakt/heeft en rent er dan naar tie ookal deed hij heel wat anders...

Als het zo door gaat dan gaat de vrachtwagen even een paar dagen in de kast

[ Bericht 12% gewijzigd door Goitske op 13-04-2015 22:02:29 ]
pi_151662297
Omen echt te schattig die vogel!
En dat slaan enzo herken ik wel, ik waarschuw, 2de x is het laatste waarschuwing, 3de x zit hij voor straf op de zitzak. Heb hem ookal eens in de AH midden in het pad gezet hij keek me aan! Gelukkig gilt hij dan niet de bende bij elkaar accepteerd het
  maandag 13 april 2015 @ 22:04:59 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151662460
Oooh Goitske, wel herkenbaar hoor. M ging uit zijn plaat toen de meiden met hun eigen verjaardagscadeautjes mochten spelen :X Die was natuurlijk wel ietsje jonger nog maar toch. Wat hier hielp was een aantal speelgoedjes uitzoeken die voor hem waren (autootjes) en die echt van hem waren en waar zijn zusjes niet mee mochten spelen, behalve als het van hem mocht. En daarnaast ook speelgoedjes laten zien die weer specifiek voor zijn zusjes waren en waar hij alleen mee mocht spelen als zijn zusjes dat goed vonden.

Het is een faaaaaase, wel een hele vervelende. Vooral ook omdat ze vaak nog net even wat te klein zijn om het helemaal te snappen. Dat hadden we met D ook heel erg. Die pakte van J af en was echt intens verdrietig dat dat niet mocht. En dat gevoel mocht er natuurlijk ook zijn. Ze begreep het echt niet.
pi_151662696
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2015 22:04 schreef Kyara het volgende:
Oooh Goitske, wel herkenbaar hoor. M ging uit zijn plaat toen de meiden met hun eigen verjaardagscadeautjes mochten spelen :X Die was natuurlijk wel ietsje jonger nog maar toch. Wat hier hielp was een aantal speelgoedjes uitzoeken die voor hem waren (autootjes) en die echt van hem waren en waar zijn zusjes niet mee mochten spelen, behalve als het van hem mocht. En daarnaast ook speelgoedjes laten zien die weer specifiek voor zijn zusjes waren en waar hij alleen mee mocht spelen als zijn zusjes dat goed vonden.

Het is een faaaaaase, wel een hele vervelende. Vooral ook omdat ze vaak nog net even wat te klein zijn om het helemaal te snappen. Dat hadden we met D ook heel erg. Die pakte van J af en was echt intens verdrietig dat dat niet mocht. En dat gevoel mocht er natuurlijk ook zijn. Ze begreep het echt niet.
Ik kan lastig onderscheid maken want het stikt van de autos in huis, herhaal wel steeds van wie is de vrachtwagen? Zegt hij van Teun maja Teun begrijpt er helemaal geen bal van en bij jan is het spannende nieuwe + dat hij erg moe was vandaag echt wel de druppel voor niet kunnen spelen.
Als Teun iets wil pakken wat jan heeft zeg ik meestal tegen han van geef bijv de bal of een andere auto aan teun gaat meestal vrij goed. Ala jan wat wil hebben geef ik aan teun speelt nu als hij klaar is mag jij! Wacht hij netjes en zegt hij teun is klaar nu jan!
  maandag 13 april 2015 @ 22:22:54 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151663152
Ja, hier ook. Uiteindelijk hebben we voor de meiden ook maar een autootje gekocht zodat zij ook altijd iets "op te eisen" hebben :')

Afleiden werkt hier ook wel goed. Boekje lezen of zo. Maar goed, wat bij de een werkt, hoeft bij de ander natuurlijk niet te helpen.

Maar herkenbaarheid scheelt ook al wat misschien ;) En dat het overgaat :P nou ja, het blijft altijd wel een dingetje, dat delen
pi_151665275
Dat uiten van haar gevoelens vind ik soms wel moeilijk hoor. Dat slaan en schoppen van laatst duurde bijna een half uur. Ik verloor mijn geduld ook wel een beetje toen :@
En vanmorgen ook weer. Ik vraag haar of ze een staartje wilde en ze zegt nee. Daarna overstuur, want ze wilde een staartje. Ik dat staartje erin doen en zij weer overstuur, omdat het staartje uit moest.
Op zulke momenten mopper ik op haar en voel ik me zo slecht achteraf :'(
Deze laatste heb ik opgelost om zelf wat af te koelen en haar toen om een knuffel gevraagd en sorry gezegd en uitleg gegeven. Maar toch. Ik voel me de laatste tijd zo'n mopperkont :@
pi_151666057
Ik lees nog steeds mee maar reageer eigenlijk nooit. Vond de verhalen van kyara en omen wel heel herkenbaar. Omen ik vind dat je best af en toe mag mopperen. Dat zegt helemaal niets over hoe veel je van haar houdt maar toont gewoon aan dat je mens bent O-) :Y het verschilt ook zo per vijf minuten he.. Het ene moment zwijmel je weg in de aandoenlijkheid en het andere moment wil je ze achter het behang plakken O+ o|O
  maandag 13 april 2015 @ 23:40:09 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151666229
Vervelend Omen, maar idd, jij bent ook gewoon mens. Het ene moment kun je ook beter zen blijven dan het andere. :*

Dananana :W hoe gaat het bij jullie? Toe, vertel eens iets meer? O+ O+
pi_151666755
Het is meestal echt genieten. De mannen zijn enorm verschillend. J is heel leergierig. Wil alles benoemen en verwacht heel dwingend dat je ook beaamd wat hij zegt. Hij probeert te tellen, vormen en kleuren te benoemen en weet wel wat letters. M is lekker aan het flierefluiter. Een heel blij mannetje die vooral graag knuffelt en helpt ( tot irritatie van zijn broer meestal :X want j wil zelluf doen :D ).

Muziek vinden ze prachtig dus elke avond luisteren we naar Typhoon en klappen en dansen mee.
Ik heb nog geen oefenpotje staan maar wil er wel binnenkort mee beginnen. Ik denk dat ze nog niet helemaal zo ver zijn en ik vind dat prima :)

Zo vaak dat ik denk.. Zet de tijd maar stil want leuker dan dit kan niet! Dan volgt een peuterbui en ben ik blij dat ik geen invloed heb op de tijd O+

Het is zo leuk en fijn om de herkenbare verhalen hier te lezen.
pi_151669421
Omen die frustratie is heel normaal! En ben je echt geen slechte moeder! Jij ziet ook de mooie zwijmel momenten. Ik was ook niet op mijn best gisteren werd er knetter van! Naar bed brengen 5x terug geweest. Spock nam het over dus ik liep weg. Hoor ik jan zeggen mama loopt weg, zegt hij ook nog ja ze is boos dat je niet gaat slapen o|O

Kon ik weer naar boven hoor ik via de babyfoon mama loopt weg, mama boos... Dus ik naar hem knuffel geven mama is niet boos, even praten, kusje geven, spock gezegd dat hij dit soort dingen moet zeggen :(
pi_151669423
Dananana, leuk die duidelijke verschillen.
Muziek vindt ze ook geweldig hier. Al luistert ze nu zelf minder. Op YouTube staat heel mijn geschiedenis vol met die surprise eitjes die uitgepakt worden. Maar zingen doe ik wel regelmatig. (Een klein zigeunermeisje is favoriet nu)
En inderdaad, vind ik de herkenbaarheid zo fijn hier O+
pi_151672912
Dat "onvoorwaardelijk" opvoeden kan heel goed samen gaan met grenzen stellen! Toch ? Juist ! Grenzen geven veiligheid. Het gaat er om dat je onvoorwaardelijk van je kind houdt om wie hij/ zij is en het niet afhangt van zijn/haar gedrag. Maar je mag natuurlijk wel corrigeren. Ook als ze slaat hou je van der, maar slaan mag niet. Zo begrijp ik het.

Zelf ben ik allergisch voor hard praten en schreeuwen tegen kinderen. Iets van vroeger....
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:09:25 #28
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151673110
Grenzen stellen is absoluut onderdeel van onvoorwaardelijk opvoeden.
Het gaat er alleen om hoe je de grenzen duidelijk maakt en ook openstaan en erkennen van de gevoelens van je kind en de straffen en beloningen achterwege laten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151675793
Hier is het ook aan de orde van de dag dat ze willen hebben wat de ander heeft. Ze maken het elkaar dan moeilijk door het eersten tijdje toe te staan, door er samen mee te spelen, en dan ineens wordt het toch door de één of de ander geclaimd. En dat is vaak moeilijk te begrijpen voor de ander.
En ik weet soms ook niet meer hoe het begonnen is.

Eva verbaasde me net. Ze heeft vorig jaar een speeltje voor kerst gekregen, maar dat lag in de kast want is voor kinderen vanaf 5 jaar. Toen ik vorige week las Hoe het werkte bedacht ik me al dat ze er wel mee kan spelen.
Het is lastig uit te leggen, maar er staan twee rijen met afbeeldingen. Om de bovenste afbeeldingen staan 6 gekleurde vakjes, die er ook in plastic los bij zitten. Het idee is dan om twee afbeeldingen te matchen. Dus de bovenste afbeelding met bijvoorbeeld een geel vakje hoort bij een afbeelding eronder, en dan moet eva haar plastic gele vakje op die onderste afbeelding leggen. Als ze alle 6 gedaan zijn trek je de controle strook naar beneden of je het goed hebt gedaan.
Beetje als loco.
Nou was ze hier dus mee bezig en er zitten 20 verschillende opdrachtkaarten bij. Ze koos er eentje uit met in de bovenste rij vakjes met verschillende aantallen schaapjes en daaronder de cijfers 1 t/m 6.
Dus ik zeg tegen haar dat die nogcwat moeilijk is want dan moet ze cijfers kunnen lezen.
Gaat ze lachen! Blijkt ze dat gewoon te kunnen :D

Ze wordt ineens zo groot! Zelfstandiger en vrijer. En vooral dat laatste vind ik erg fijn. Ze is altijd behoorlijk angstig en gespannen en gaat nieuwe dingen uit de weg.
Dat doet ze nog, maar nu op een vakantiepark gaat ze zelf op ontdekking en rent ze ver voor ons uit.
Klinkt als heel gewoon gedrag, weet ik :+ Maar voor eva is dat al best dapper.
Ik geniet erg enorm van. Ze wordt wat meer 'kind' ofzo.
pi_151676530
Danic, wat fijn. En ik snap dat je daar van kan genieten om je kind vrijer te zien worden. Je vertelt hier regelmatig hoe ondernemend Rosalie is en hoe Eva altijd wat meer afwacht. En om dan je kind vrijer zien te worden en meer vertrouwen in haar eigen kunnen is dat een supermijlpaal *O*
pi_151678870
Danic heerlijk als je kind zich zo ontwikkeld!

Jan heb ik vandaag maar afgemat... Hij wilde graag naar een speeltuintje dus loopfiets mee en hem de weg laten bepalen. Hij reed eerst naar het veldje bij de gfastouder, toen hij daar klaarwas op het volgende woonerf naar een speeltuintje, daarna stuk gewandeld en naar het laatste speeltuintje. Hij vroeg ook weer gewoon van daar naar toe?
Vlakbij het laatste speeltuintje kwam net onze gastouder met 2 kindjes er aan dus Jan nog FF met die jongens gespeeld en naar huis
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:16:13 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151679624
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:57 schreef dananana het volgende:
Het is meestal echt genieten. De mannen zijn enorm verschillend. J is heel leergierig. Wil alles benoemen en verwacht heel dwingend dat je ook beaamd wat hij zegt. Hij probeert te tellen, vormen en kleuren te benoemen en weet wel wat letters. M is lekker aan het flierefluiter. Een heel blij mannetje die vooral graag knuffelt en helpt ( tot irritatie van zijn broer meestal :X want j wil zelluf doen :D ).

Muziek vinden ze prachtig dus elke avond luisteren we naar Typhoon en klappen en dansen mee.
Ik heb nog geen oefenpotje staan maar wil er wel binnenkort mee beginnen. Ik denk dat ze nog niet helemaal zo ver zijn en ik vind dat prima :)

Zo vaak dat ik denk.. Zet de tijd maar stil want leuker dan dit kan niet! Dan volgt een peuterbui en ben ik blij dat ik geen invloed heb op de tijd O+

Het is zo leuk en fijn om de herkenbare verhalen hier te lezen.
O+ klinkt goed O+
En inderdaad leuke leeftijd he! Hoe is de interactie tussen jouw mannen? Doen ze veel samen? Verschillen ze veel van elkaar of juist weinig? (innerlijk en uiterlijk).

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:51 schreef danic het volgende:
Klinkt als heel gewoon gedrag, weet ik Maar voor eva is dat al best dapper.
Ik geniet erg enorm van. Ze wordt wat meer 'kind' ofzo.
Heel herkenbaar! :Y En heel fijn O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:16:48 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151679643
LadyBlack, joehoe! Hier moet je zijn! Welkom met je jarige peuterelfje! O+
pi_151685689
LB! Je elfje is alweer een peuter :o O+ *O*. Hebben jullie het vandaag gevierd?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151685880
Mijn peuter maakte vanmiddag een enorme smakkerd op de tegels in de tuin :o. Gezicht geschaafd en een bloedneus ;( . Hij was zó overstuur dat ik zeker 20 min een huilend jongetje moest troosten. Daarna viel hij bijna in slaap tegen mij aan, maar daar heb ik toch maar een stokje voor gestoken :@. Naar bed brengen is momenteel al geen lolletje, laat staan als hij even in slaap valt overdag :X. Maar sneu was hij wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151685936
En donderdag fotograaf op het kdv uiteraard :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:12:51 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151686335
Das fijn Phaidra :( Bepanthen erop smeren, gaan de schaven en suks sneller weg ;)

En over kneusjes; mijne zat gisteren met 3 vingers tussen de deur :'( En ook nog mijn schuld :'( Ze had haar hand bij het scharnier en stond haar laarzen uit te trekken en ik stap ook binnen en trek de deur dicht....gillen dus. Snel naar de keuken hand onder de kraan en zij huilend roepend om dr knuffie en pleiheister op. Dat is dan wel weer schattig. Ik aangegeven dat mama beetje dom is geweest. Later kreeg ik uit het niets een knuffel en zei ze "ik hou van je" O+ x 1000
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_151686486
Lb gefeliciteerd met je elfje.
Phaidra wat sneu als ze zo lelijk vallen.
Arme A susie, dat doet ook gemeen pijn.
pi_151686969
Phaidra, wat een kleine pechvogel die peuter van jou :*

Susie, wat schrikken. :*
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:33:36 #40
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151687219
Het was tegen half een en ze wilde ook gelijk slapen (normaal is ze ook niet naar bed te krijgen 's middags) Maar ze doen het allemaal nog en vandaag haast niets meer van te zien.
pi_151689367
Ach Susie, dat is ook enorm schrikken! Rotscharnieren zijn het ook...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151693232
Au susie. Is het goed bijgetrokken?
Daan is zo ook al een nagel kwijt geraakt. Ongelukje door grote broer..

Phaidra, ook al zo'n nare smak. Vond je het niet eng dat hij zo slaperig werd? Of was het echt vermoeid door het huilen? Andere even in de gaten houden vannacht misschien?

Daan was vanmiddag mee naar zwemles van grote broer. Hij liep een beetje bazig te doen ik de speelhoek daar, tegenover 3 ongeveer even oude kinderen. Af en toe moeten vertellen dat hij niet zo bazig was, en dat hij samen moest delen. Dan ging het wel weer even goed.
Zitten we later in de auto wat te praten met zijn drieën, en begint Daan bazig te doen tegen Chris. Dus ik zeg "Daan, jij bent niet de baas". Het werd stil, Chris zegt dat Daan niet zo blij kijkt, en daar kwam me een dikke huilbui van de achterbank. Alsof Daan zijn wereld in elkaar storte. "Ik ben niet de baas, weeeeeh". Heeft de hele rit geduurd.. En zelfs thuis moest hij er nog wat om sippen. Oeps..
pi_151694435
Oeh Phaidea en Suus :o
o die scharnieren hier gelukkignog niet gehad (maar wel 100 andere domme ongelukken :') )
pi_151694506
Oh Deep, dit verhaal is zielig en grappig tegelijk. O+
pi_151698482
Auwauwauw wat zielig van de vingertjes. Ik ben daar ook altijd zo bang voor :X

Ooh lb gefeliciteerd met je mooie grote meid!

@kyara als ik foto's van jouw meiden zie verbaas ik me hoe ze op elkaar lijken. Leuk dat uit je verhalen blijkt dat het wel echt twee eigen persoontjes zijn met pittige kantjes O+

Hier ia het begrip samen spelen samen delen een standaard uitspraak al maanden :) ze snappebln hoe het werkt en als ik bijv 1 een heel koekje geef en de ander twee halve dan gaat degene met de twee halve daar 1 van aan z'n broer brengen O+ zo lief
M geeft ook altijd z'n fles aan z'n broer met nog drinken er in omdat hij weet dat j dat fijn vindt en loopt dan ook glunderend weg.
Ik zie mijn kerels echt als twee broertjes die gelijktijdig zijn geboren. Komt was ook wel omdat het door icsi verre van natuurlijk ontstaan is, maar ze zijn zo verschillend. Ze hebben een hele andere bouw, vorm gezicht, vorm neus,mond, ogen eigenlijk alles.
M is een beetje het clowntje die echt een boef kan zijn maar soms ook zo flexibel naar z'n broer kan doen. J weet precies wat hij wil en als ik bijv de prullenbak dicht doe ipv hij kan hij helemaal doorslaan in het drama wat peuter heet. O+ |:( haha kan er uren over kletsen. De strekking is dat het heel intensief is omdat het uitproberen ook in tweevoud gaat en nee toch wel echt betekent dat broer het ook moet testen maar het is ook wel dubbel genieten.
Ik besef me ook zo vaak hoe veel geluk we hebben met ze *;
Lijkt me voor jou pittig om er twee in deze leeftijd te hebben en nog een broer niet veel ouder!
pi_151699210
Hmm DF... Totaal niet bij stilgestaan! :o . Maar wellicht maar goed ook, want een half uurtje later was hij idd weer helemaal zichzelf en was er niks aan de hand. Eind van de middag stort hij de laatste tijd wel vaker even in, dus nu na zo lang huilen ook.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151700630
Phaidra, meestal is er ook niks aan de hand gelukkig!

Als je kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd hebt, dan kun je dubbel waarschuwen inderdaad.. Hier hoef ik grote broer (4,5 jaar ouder) alleen af en toe te waarschuwen dat hij even rustiger moet doen om zijn broertje niet te breken bij het stoeien. Of dat een spelletje even niet zo eerlijk gaat, omdat het anders te moeilijk wordt voor Daan.. Maar dat gaat best goed..
pi_151703186
Binnenvalvraag (weer, sorry, ik hou jullie niet bij...)
Ik wil graag met mijn duo naar het theater. Maar het is allemaal zo duur! Iemand nog tips voor korting of minder dure opties? (Regio Breda, wil best een eindje rijden maar het moet wel praktisch blijven).
Met een meidenkwartet
pi_151703659
Bij Etos heb je momenteel theaterweken. Dus korting op bepaalde kaartjes.
En je hebt peutervoorstellingen di zo gek duur nog niet zijn. Ik was toen naar een peuterdans gegaan en betaalde voor een kaartje 8,50. Vrije zitplaatsen. Ik heb toen op Google gezocht naar peutertheater en gekeken naar de prijzen ook. De bekende voorstellingen zijn vaak duurder. Dus ik kijk vaak naar de wat (voor mij) onbekendere voorstelling.
En het peuterfestival in de gaten houden. Die is ook niet duur :D
  woensdag 15 april 2015 @ 11:58:34 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151705784
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:16 schreef Kyara het volgende:
LadyBlack, joehoe! Hier moet je zijn! Welkom met je jarige peuterelfje! O+
:D O+

Ja man, een peutertje O+ Ik heb net een fotopost in het dreumestopic gezet, en daar ook opgemerkt dat het verschil met de kleinere kindjes ook zo groot begint te worden. Heb de laatste tijd hier ook al wat meegelezen, en het is zo leuk om weer even in de toekomst te kijken, waar wij binnenkort ook mee te maken krijgen!

Fotootjes van gisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was echt heerlijk, ze was zo blij O+ Ze dwarrelde wat rond, pakte af en toe een rustmomentje bij mij of mn moeder, en heeft zich ongans lopen eten aan ieders marsepein, en later de brie :')
pi_151705854
Oh Lb, je ziet haar zo genieten. Welkom met je peutermeisje in het peutertopic O+
pi_151705960
O LB, zie ik even foto's van je grote dame. Leuk. Gefeliciteerd nog!!
Met een meidenkwartet
pi_151706772
Wauw lb wat een grotere! En wat een mooie dag!

Wat goedkope theater tickets betreft is (zonder merken te willen spammen B-) vakantie veilingenmss wel wat. Ik zie daar nog wel eens wat langskomen dacht ik.
pi_151708555
DF, aaaah gos, zijn hele wereld in duigen O+ _O- O+

Nare ongelukjes bij Susie en Phaidra. Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Wat een mooie foto's :N O+ Zo ontzettend jarig! En zo leuk dat ze er zo ontzettend van geniet! O+ O+

Dananana, wat leuk O+ Hier hebben ze hun eigen dingetjes en karaktertrekjes. Hoewel ze ook qua karakter best wel veel op elkaar lijken (ze wisselen elkaar ook nog wel eens af qua assertiviteit en elkaar op sleeptouw nemen. Wel is J duidelijk de oudste. Dan hoor ik ineens "kom Daf, we gaan naar boven, pyjamaatje aan trekken" of "nee D. dat moet je niet doen, dat mag niet".:')

Ik heb afgelopen maandag de dna monsters op de post gedaan voor de zygositeitstest via de NVOM. Nu afwachten op de uitslag
  woensdag 15 april 2015 @ 13:50:40 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151708633
Haha, arme D....

Mijn vriend gooide vandeweek zijn pantoffels aan de kant toen hij zn schoenen aan ging doen. Roept E vanuit de keuken "Nie gooien papa, hou daar es mee op!" _O- En we horen constant "Nie afpakken D.! }:| " (dat is een jongetje van het dagverblijf, t arme kind moest eens weten :') )
pi_151709159
De andere kant: ik hoor net vanaf de bank "ik wil drihinken" en vervolgens getrippel, zie 2 handjes een beker van tafel pakken en getrippel terug naar de bank om D haar beker te geven. O+ O+

Ze willen niet slapen vanmiddag. En ik ben best wel even stuk. Had toch even geanticipeerd op een rustige middag. In plaats daarvan 2 meisjes die toch best wel moe zijn, elkaar in de weg zitten en om alles moeten huilen. ;( Vanochtend al op pad geweest, kan me er even niet toe zetten om weer weg te gaan :@
  woensdag 15 april 2015 @ 14:19:29 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151709412
Tuindeur open Kyara! Lekker in de zandbak?
pi_151709533
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:47 schreef Kyara het volgende:
Ik heb afgelopen maandag de dna monsters op de post gedaan voor de zygositeitstest via de NVOM. Nu afwachten op de uitslag
Ik las van beneden naar boven, dus eerst je laatste post over niet slapende tweeling, en toen 'ik heb drie monsters op de post gedaan' :D Spannend wat er uit gaat komen! Wanneer verwacht je de uitslagen?

LB, gefeliciteerd met je jarige meisje! Het ziet er uit als een heerlijk feest, en die taart! Wat tof! O+
pi_151709697
Kyara, jouw verhalen over jouw tweeling. Zo lief gewoon O+

LB, is D. een jongetje dat veel afpakt? :D

Riley heeft een vriendje op het kdv. Ene F. Ze lopen elkaar constant achterna om kusjes te geven aan elkaar. Begint dat nu al :N
  woensdag 15 april 2015 @ 15:22:10 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151710899
Welkom LB, van harte met je mooie peutermeisje O+

Succes Kyara! Hier ook een wakkere peuter, maar ook zo vreselijk druk. We zijn buiten in de tuin en ik schaam mij voor de herrie die ze maakt :P
pi_151712408
Tuindeur staat open ja :Y

Mineola :D _O-
pi_151716368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:22 schreef Susie het volgende:
Welkom LB, van harte met je mooie peutermeisje O+

Succes Kyara! Hier ook een wakkere peuter, maar ook zo vreselijk druk. We zijn buiten in de tuin en ik schaam mij voor de herrie die ze maakt :P
Spelende kinderen moet je je niet voor schamen!
pi_151716476
LB super leuke fotos en nog van harte!! Die taart geweldig! Had ik voor Teun zijn 1e verjaardag willen maken maar spock vroeg of ik gek geworden was want ik heb het druk zat dus bij trakteren met rupsje nooitgenoeg gehouden
  woensdag 15 april 2015 @ 18:59:20 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151717223
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:32 schreef Goitske het volgende:

[..]

Spelende kinderen moet je je niet voor schamen!
Voordat ik Anouk had, kon ik mijzelf nog wel eens irriteren aan het met de bal spelende buurmeisje :D Dus vandaar dat ik er wel een beetje op let dat ze niet al teveel herrie maakt. Sprak toevallig de achterbuurvrouw vanmiddag en die kon mij nog vertellen dat Anouk haar favoriete liedje vorig jaar "papagaaitje leef je nog" was :+ (bedoelde ze niet rot hoor, ze heeft nu zelf 2 puber meiden ;) ). Nu is het trouwens Jortjakje met een boek vol zilverwerk naar kerk :D
pi_151719242
Bedankt voor de theater tips. Ik zet ze op mijn to do lijstje.

In de tuin spelen O+ O+
Em ja ik heb 4 (of nou ja 3 in de tuin) spelende kinderen. Dat horen niet alleen de buren denk ik :)

Kyara, die zygositeitstest, is dat puur nieuwsgierigheid of heeft dat ook een ander doel? Is dat een stomme vraag van een tweeling moeder? Ik heb geen idee. Heb me er niet in hoeven te verdiepen aangezien het overduidelijk is hier.
Met een meidenkwartet
pi_151726180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:57 schreef Cathmar het volgende:
Kyara, die zygositeitstest, is dat puur nieuwsgierigheid of heeft dat ook een ander doel? Is dat een stomme vraag van een tweeling moeder? Ik heb geen idee. Heb me er niet in hoeven te verdiepen aangezien het overduidelijk is hier.
Beetje tweeledig, hoofddoel is nieuwsgierigheid. Ook omdat het graag aan henzelf wil vertellen.
Daarnaast kan het handig zijn om te weten als bijvoorbeeld dingen in hun ontwikkeling scheef lopen of bij het "losweken" op school. De laatste 2 gebruik ik vooral ter rechtvaardiging van het bestede geld ;)
  donderdag 16 april 2015 @ 10:01:07 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151734388
Goitske, wat hier goed hielp was leren ruilen.
Huubke vond het niet erg om 'zijn' speelgoed te delen met Harry (lees: interesseerde hem niet welk speelgoed hij had), als het maar niet werd afgepakt. Dus heb ik Harry leren ruilen met Huubke.
Harry wilde rode traktor die Huubke natuurlijk net had. Harry ging met blauwe auto naar Huubke en vroeg: ruilen? en onderwijl gaf hij Huubke de blauwe auto en pakte hij de rode traktor.
Die incidentele keer dat Huubke het niet af wilde geven, heb ik gezegd dat Huubke dus blijkbaar nu niet wil ruilen en dat hij het later nog eens kan proberen (en dan lukte het wel).
pi_151735219
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

Beetje tweeledig, hoofddoel is nieuwsgierigheid. Ook omdat het graag aan henzelf wil vertellen.
Daarnaast kan het handig zijn om te weten als bijvoorbeeld dingen in hun ontwikkeling scheef lopen of bij het "losweken" op school. De laatste 2 gebruik ik vooral ter rechtvaardiging van het bestede geld ;)
De kraamhulp die bij mijn bevalling was (dat was de planner omdat het nogal druk was die dag :D) had ook een tweeling. Zij had ervoor gekozen om ze in de kleuterklas te scheiden, zodat ze elk een eigen vriendenkring konden opbouwen. Vanaf groep 3 juist weer samen, toen trokken ze al niet meer alleen naar elkaar toe. Ik dacht dat jij juist eerst samen wilde en daarna apart (toch?), dus wie weet heb je nog iets aan deze ervaring. Zo niet, just ignore :). Want verder heb ik helemaal geen kennis van tweelingen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151737394
Ik weet niet of jullie vaker met elkaar winacties delen maar ik zag hier een winactie over Paw Patrol:

http://www.ouderwijsheid.nl/paw-patrol-speelgoed/
pi_151740255
Kyara, jou meiden doen me een beetje denken aan een duo uit chris zijn oude klas. Die leken erg op elkaar, ik kon ze niet uit elkaar houden qua uiterlijk. Maar als je even langer keek, dan kon je ze op gedrag wel uit elkaar houden. De ene iets meer timide, de andere iets extraverter. Niet veel, maar genoeg om verschil te maken. De ouders hebben daar gekozen om in groep 3 de meiden uit elkaar te halen, zodat de timide ook wel lost moest komen qua vriendinnen. Tot die tijd liftte ze best wel mee op grote zus haar speelafspraken..
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:06:43 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151785129
Herkenbaar inderdaad DF. Trouwens ook kleine verschillen in manier van lopen en bewegen :Y

Hoe en wat op school bekijken we tzt. Ik wil eerst ook zien hoe het op de psz gaat. Maar wil dus wel een school die alle opties open laat en niet protocollen voor laat gaan.....

Mijn peuters hadden vandaag een kuipje boter te pakken :X
Mijn kleine peutertjes willen s middags niet mer slapen maar hebben het stiekem nog wel nodig dus halverwege de middag worden het draakjes waarbij niks goed is. Echt heel gezellig (hopelijk is deze fase snel voorbij.....). Grote peuter heeft de IPad (de uit-bed zoals hij hem zelf noemt) ontdekt,

En even opbiechten :o ik denk dat ik een fietskar wil :o
pi_151785219
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:06 schreef Kyara het volgende:
...
En even opbiechten :o ik denk dat ik een fietskar wil :o
_O- :D
pi_151785316
Kyra, ik zag net de foto's op Facebook _O-
En hoewel Riley nu wel slaapt tussen de middag zit ze wel in een fase dat ze ontzettend haar eigen ik en daarbij de grenzen aan het zoeken is. Die mag van mij ook wel gauw over zijn. Niet altijd even gezellig hier :D

Vanmorgen naar de markt gegaan op de fiets. Toen ik de fietstassen aan het vullen was, zat Riley netjes achter me te wachten. Ineens hoorde ik haar ondeugende schaterlach en rende ze er met een spurt vandoor :o
pi_151785343
En fietskar lijkt me geweldig :Y
pi_151797289
Een bakfiets Kyara <3
pi_151811328
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 11:53 schreef elamanilo het volgende:
Een bakfiets Kyara <3
Ja O+ Wij hebben er sinds een maand een, en ik ben echt verliefd O+

(Ik ben vast aan het inlezen hier, nog 6 nachtjes slapen, omfg, enzo)
pi_151812375
Bakfiets... Tof!!

Trouwens, die peuter van mij he.....

*tromgeroffel*

Als hij vannacht niet komt, slaapt hij al een week door!!!! :D
(Alleen baby sinds een week niet meer :P )
pi_151812973
Mwahaha,
Ik had ook niets moeten zeggen..

*zit bij peuter*

Voor slechts 7 min, hij had t koud en kon z'n dekens niet meer vinden...
Telt dat? ;)

[ Bericht 57% gewijzigd door Loj op 18-04-2015 23:16:26 ]
pi_151813828
Geen budget en geen ruimte voor een bakfiets hier ;) Een tweedehands fietskarretje is misschien net haalbaar. Het is echt voor erbij. Eerst maar eens even uittesten. We hebben zo weinig gefietst dat D nu niet meer op de fiets durft -O- Ze vindt het eng. Helaas. We wilden vanmiddag met z'n viertjes fietsen maar dat ging dus echt niet.

Mijn grote peuter is vanavond voor het eerst uit logeren. Ik vind het heel erg vreemd.
pi_151817831
Loj, dat vind ik niet tellen hoor. *O*

Kyara, wat zielig dat D. het zo eng vindt op de fiets.
En M. voor de eerste keer logeren. Spannend voor hem en voor jou :*
pi_151818264
Een bakfiets lijkt mij super msja mijn fiets is ook veel woonwerk verkeer dus een mama ebike sparta amazone 4 life en een fietskar maar gebruik met name de fietsstoeltjes ivm wendbaarheid en te lui om de kar te pakken heeft mijn man uit elkaar gehaald....

Hier is jan nog steeds wat opstandig. Hardhandig tegenover Teun dus veel corrigeren, begint een grote mond te krijgen etc en volgens mij moet het middagslaapje er af.... -O- hij gaat slecht slapen.
Daar komt bij dat Teun al de hele week snachts onrustig is dus ik begin behoorlijk slaapgebrek te krijgen en wordt daar niet vrolijker van :@
  zondag 19 april 2015 @ 09:18:11 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151818318
Omen, D is niet eens op de fiets geweest dus het was eigenlijk meer mijn teleurstelling. Bakfiets lijkt me heel fijn al je de fiets echt heel vaak gebruikt. Bijvoorbeeld als je niet de beschikking hebt over een auto of zo.Het gaat mij echt om het naar school en psz brengen omdat lopen dan net ietsje te ver is (met 1 kind misschien met te doen maar met 3 schiet dat niet op).

Niet fijn Goitske. Gewoon een keertje proberen om de middagslaap over te slaan? Wij zitten hier in zo'n fase van wel/niet en als wel, dan hopen dat ze s avonds gewoon naar bed willen.
pi_151818508
Kyara is de planning voor vandaag inderdaad kijken hoe hij het red!
pi_151818617
Wij zitten in precies dezelfde fase als Kyara

En hier is ook de 'opstandige peuter dus mama wil vluchten naar het buitenland zonder peuter fase'
Ze kan zo testen dat ik soms met mijn handen in het haar zit hoe te handelen. Om vervolgens je een grote knuffel te geven :o
  zondag 19 april 2015 @ 20:47:15 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151838354
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:06 schreef Kyara het volgende:
Grote peuter heeft de IPad (de uit-bed zoals hij hem zelf noemt) ontdekt,
:D O+ goed gevonden!

En lastig die fases..... E is 3 dagen na haar verjaardag begonnen met de echte toddler tantrums :') je ter aarde storten, met je vuisten trommelen, krijsen tot je ervan moet hoesten, the works! We hebben het krijsen maar even genegeerd, en toen ze begon te huilen heb ik haar bij me geroepen voor een knuffel. En toen kwam ze op schoot even uitleggen dat ze verdrietig was :') O+ en hebben we het er eventjes over gehad hoe het werkt als je boos of verdrietig bent. Vooralsnog leek dit een werkbare aanpak.

En nu ligt ze boven in haar bed te kletsen, een boekje te lezen, haar muziekpopje op te winden, allesbehalve slapen iig. :') kind van dr moeder...
pi_151838547
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 20:47 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

:D O+ goed gevonden!

En lastig die fases..... E is 3 dagen na haar verjaardag begonnen met de echte toddler tantrums :') je ter aarde storten, met je vuisten trommelen, krijsen tot je ervan moet hoesten, the works! We hebben het krijsen maar even genegeerd, en toen ze begon te huilen heb ik haar bij me geroepen voor een knuffel. En toen kwam ze op schoot even uitleggen dat ze verdrietig was :') O+ en hebben we het er eventjes over gehad hoe het werkt als je boos of verdrietig bent. Vooralsnog leek dit een werkbare aanpak.

En nu ligt ze boven in haar bed te kletsen, een boekje te lezen, haar muziekpopje op te winden, allesbehalve slapen iig. :') kind van dr moeder...
Heel herkenbaar! Jan heeft een uur met zn autos liggen spelen. Ik probeer nu als hij gaat huilen het samen met hem te benoemen van wat is heb je pijn, ben je boos of verdrietig? Dan zegt hij bijv boos en dan praten we er heel even over dat hij dan niet hoeft te huilen maar mag zeggen dat hij het niet leuk vindt etc
Dan is hij ook direct klaar
  zondag 19 april 2015 @ 20:52:45 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151838595
Zo gaat dat hier ook LB. Dat ze daarna zelf even komen vertellen en dat je er dan nog even samen over kan praten. J gaat tegenwoordig demonstratief en stilzwijgend onder de tafel liggen. En dat D. dan even komt vertellen "J is aan het mokken" :')

Heerlijk toch, dat ze zich zo goed in bed kan vermaken O+

Mijn grote peuter wilde vanochtend niet meer mee naar huis :')
  zondag 19 april 2015 @ 20:54:24 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151838662
M komt er vaak nog even op terug, in de vorm van "nog even het verhaaltje vertellen over ...."
Laatst moet hij huilen omdat hij geschrokken was dat het bijtje dat hij van dichtbij wilde bekijken ineens wegvloog. Ik heb de hele dag nog het verhaal vertelt van het bijtje dat honger had en de grote reus M die hem liet schrikken :D
  zondag 19 april 2015 @ 20:57:42 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151838811
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 20:54 schreef Kyara het volgende:
M komt er vaak nog even op terug, in de vorm van "nog even het verhaaltje vertellen over ...."
Laatst moet hij huilen omdat hij geschrokken was dat het bijtje dat hij van dichtbij wilde bekijken ineens wegvloog. Ik heb de hele dag nog het verhaal vertelt van het bijtje dat honger had en de grote reus M die hem liet schrikken :D
Ahhh :D

En zo spannend, voor t eerst logeren! Fijn dat t hem zo goed beviel! Dacht oma er net zo over? ;)

Goitske, dat klinkt inderdaad als hoe ik het ook aan wil pakken :Y ^O^
  zondag 19 april 2015 @ 21:00:33 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151838930
Ja, oma vond het ook erg leuk. Heeft wel minder goed geslapen als M omdat ze toch meer lag te luisteren (en M om 6 uur wakker was... :') )
pi_151839019
LB ik doe het zo al een aantal weken, hij voelt zich gehoord en ik kan hrm leren hoe hij beter kan reageren. Hij zot soms nog wel voor straf even op zn kussen maar gaat steeds beter, nu is het meer ivm broerje mishandelen :@
pi_151839073
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 21:00 schreef Kyara het volgende:
Ja, oma vond het ook erg leuk. Heeft wel minder goed geslapen als M omdat ze toch meer lag te luisteren (en M om 6 uur wakker was... :') )
Fijn dat het zo goed gegaan is! ^O^
pi_151839084
Is zo'n fietskar zo veel goedkoper dan een (tweedehands) bakfiets dan Kyara? Sneu dat D fietsen zo eng vindt zeg, mogelijk dat ze het dan in een fietskar minder eng vindt omdat ze gezellig samen zitten?

LB, ik ben benieuwd naar wat je hebt gezegd toen je uitlegde 'hoe het werkt als je boos of verdrietig bent'..? :) Hier nog geen toddler tantrums trouwens. Kan niet lang meer duren O+
pi_151839267
Zie met boos vond ik het zelf zo moeilijk om te weten hoe je nou goed moet reageren. Dus hoe kan ik mijn kind nou iets leren, waar ik zelf nog zoekende na ben :@

Vandaag was ze trouwens in een supergoede bui.
Ze is alleen zo har gevallen met haar gezichtje plat op de stoep. Je hoorde de knal gewoon. Zo zielig. :'(
Maar wel snel getroost (met snoep die As had en kusjes, maar toch vooral de snoep) en ze kreeg ook nog een kusje van L van Fieder en K van As toen die het zagen O+
En vanmiddag hebben we achter elkaar aangerend. Ze lag helemaal dubbel O+
  zondag 19 april 2015 @ 21:12:05 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151839494
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:03 schreef L-E het volgende:
LB, ik ben benieuwd naar wat je hebt gezegd toen je uitlegde 'hoe het werkt als je boos of verdrietig bent'..? :) Hier nog geen toddler tantrums trouwens. Kan niet lang meer duren O+
Ik legde haar uit (had ik al vaker gedaan), dat ik haar kom troosten en knuffelen als ze verdrietig is. En dat als ze boos is, dat ze dan mag zeggen wat ze niet leuk vindt. Net zoals Goitske dus.
  zondag 19 april 2015 @ 21:13:33 #96
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151839568
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:03 schreef L-E het volgende:
Is zo'n fietskar zo veel goedkoper dan een (tweedehands) bakfiets dan Kyara? Sneu dat D fietsen zo eng vindt zeg, mogelijk dat ze het dan in een fietskar minder eng vindt omdat ze gezellig samen zitten?
Volgens mij heb je voor < 100 euro een fietskar. Denk niet dat je voor dat geld een bakfiets hebt eigenlijk.
  zondag 19 april 2015 @ 21:13:55 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151839583
Ach arme Riley, op de stoep ook :X Die kusjes hielpen vast wel goed O+
pi_151839611
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 21:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Volgens mij heb je voor < 100 euro een fietskar. Denk niet dat je voor dat geld een bakfiets hebt eigenlijk.
Nee :D
  zondag 19 april 2015 @ 21:14:54 #99
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151839629
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:14 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee :D
Dan is het inderdaad een stuk goedkoper :D
pi_151839781
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:07 schreef Omentielvo het volgende:
Zie met boos vond ik het zelf zo moeilijk om te weten hoe je nou goed moet reageren. Dus hoe kan ik mijn kind nou iets leren, waar ik zelf nog zoekende na ben :@

Ik probeer me altijd te bedenken waar ik behoefte aan heb als ik boos (of verdrietig) ben. En dat is dat ik gehoord en gezien word, dat mijn gevoel er mag zijn zonder dat er een waardeoordeel aan hangt, en dat er iemand is die me wil troosten, zonder dat dat wordt afgedwongen (want bij te boos maakt dat juist nog bozer). Ik merk dat heel dicht bij mijn gevoel blijven me heel erg helpt inzien wat mijn kindjes nodig hebben, meer dan het verstandelijk benaderen :)
  zondag 19 april 2015 @ 21:21:52 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151839923
Ja, wat L-E zegt inderdaad. En dan is het ook nog een beetje aan het kindje zelf waar ze behoefte aan hebben. Ze willen hier bijvoorbeeld echt niet vastgehouden worden. Even alleen mokken (het krijsen/gillen/huilen is hier dus overgegaan in mokken) en dan een knuffel en vertellen en dan is het weer goed. En als ze mokken dan laat ik inderdaad wel merken dat ik weet dat ze mokt, dat ze gezien en gehoord wordt en dat ik beschikbaar ben.
  zondag 19 april 2015 @ 21:23:00 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151839977
Tja, alleen met dat waardeoordeel.... daar heb ik het wel eens moeilijk mee. Ik vind het namelijk wel stikirritant als E uit haar plaat gaat omdat ze dr schoenen aan moet ipv haar laarsjes. En dan vind ik het een beetje moeilijk om te vinden dat dat gevoel er mag zijn :')

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 19-04-2015 22:33:10 ]
pi_151840168
Oh ik kan het me juist zo goed voorstellen dat zoiets heel belangrijk is voor een kind :@ Maar ik ben dan ook een peuter in hart en nieren oO<
  zondag 19 april 2015 @ 21:29:20 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151840317
:D Ik vind sommige dingen inderdaad erg irritant (dat alles x2 moet bijvoorbeeld, zelf iets in de prullenbak gooien of sleutels teruggeven. De ander moet dan ALTIJD EXACT hetzelfde doen :X ). Maar goed, voor ons een futiliteit, voor heen Heel Erg Belangrijk. Idem voor schoenen of zo. Het is ook een soort controledingetje denk ik. Ik ga daar in elk geval een heel eind in mee. Zo ver dat ik soms dingen weer uit de prullenbak vis zodat zuslief het nog een keer weg kan gooien en een ander propje niet afdoende is want het is niet EXACT hetzelfde :')
pi_151840462
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 21:29 schreef Kyara het volgende:
:D Ik vind sommige dingen inderdaad erg irritant (dat alles x2 moet bijvoorbeeld, zelf iets in de prullenbak gooien of sleutels teruggeven. De ander moet dan ALTIJD EXACT hetzelfde doen :X ). Maar goed, voor ons een futiliteit, voor heen Heel Erg Belangrijk. Idem voor schoenen of zo. Het is ook een soort controledingetje denk ik. Ik ga daar in elk geval een heel eind in mee. Zo ver dat ik soms dingen weer uit de prullenbak vis zodat zuslief het nog een keer weg kan gooien en een ander propje niet afdoende is want het is niet EXACT hetzelfde :')
Men, dat klinkt wel echt serieus vermoeiend hoor :D Tof dat je daar zo ver in mee wil en kan gaan :)
pi_151840629
Dank je L-E, dat gezien en gehoord willen worden is heel herkenbaar bij mezelf.
Maar net als bij LB heb ik wel eens moeite met dat waardeoordeel. Sommige dingen vind ik gewoon bloed irritant.
Hoewel dat meer een verbeterpunt voor mij is.
Net als met de uiterste grenzen opzoeken. Daar is ze heel erg mee bezig en dan voel ik me gefaald dat ze dat telkens weer doet. Ligt bij mij. Ik zou het los moeten laten, want ik weet dat het de leeftijd is. Maar ik vind het soms zo lastig om los te laten :Y)
pi_151841470
Wat ik bedoelde met dat waardoordeel is niet perse dat je niet iets mag vinden van iets, natuurlijk wel. Meer dat jouw oordeel over datgene niet bepalend hoeft te zijn voor de mate van steun/troost die je op zo'n moment je kind biedt. Ik hoor echt heel vaak 'Je hoeft niet te huilen, het is niet zo erg..' (Laatst zelfs tegen mijn 7-jarige..) Nou, als het echt niet zo erg was voor hem zat hij nu niet te huilen he, denk ik dan :')

Ik snap overigens wel wat mensen proberen met zulke opmerkingen, maar ik kom uit een familie waar men nog liever alles doodzwijgt dan emoties te tonen en ervaar dat nog dagelijks als heel naar, dus ik geloof dat ik redelijk overdreven ben in dat proberen te voorkomen binnen dit gezin :+
pi_151841713
Ik vind bepaalde dingen ook bloed irritant denk ook zeik niet zo of maak er geen drama van maar als ik er overheen wals wordt het alleen maar een groter punt ipv joh we gan naar ..... En dan kun je beter je schoentjes aan ipv laarsjes en dan mag je als we thuis komen de laarzen weer aan
  zondag 19 april 2015 @ 21:56:45 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151841779
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:31 schreef L-E het volgende:
Men, dat klinkt wel echt serieus vermoeiend hoor Tof dat je daar zo ver in mee wil en kan gaan
Het drama als je het niet doet, is nog veel vermoeiender. Dus het is ook een beetje the best of the worst :D
pi_151841796
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 21:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het drama als je het niet doet, is nog veel vermoeiender. Dus het is ook een beetje the best of the worst :D
:D!
  zondag 19 april 2015 @ 22:01:17 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151842012
desalniettemin zal ik wel blij zijn als die fase voorbij is. Want het is een fase. Toch? TOCH?!
pi_151842083
*fluit een deuntje*
pi_151842169
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 21:55 schreef Goitske het volgende:
Ik vind bepaalde dingen ook bloed irritant denk ook zeik niet zo of maak er geen drama van maar als ik er overheen wals wordt het alleen maar een groter punt ipv joh we gan naar ..... En dan kun je beter je schoentjes aan ipv laarsjes en dan mag je als we thuis komen de laarzen weer aan
Eens.
Maar soms moet ze gewoon luisteren.
Je kunt nu eenmaal niet in vuile luier (die ze dan niet verschoond wil hebben) en verders bloot naar het KDV.
Tenminste niet zolang ik haar moeder ben.. :D
Make my day!
pi_151842232
Ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens LE..

Met schoenen bijvoorbeeld ga ik gewoon mee... Stiekem nu erg irritant want Ow krijgt een mening over z'n kleding...

Maar wij hebben dagelijks minstens 3 echte dramamomenten..
De schone luier..
En echt, ik weet gewoon niet meer hoe ik het voor elkaar moet krijgen.. En dat maakt mij soms best verdrietig (en het stomme is, op het kdv is er nooit geen drama)..
pi_151842309
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 22:01 schreef Kyara het volgende:
desalniettemin zal ik wel blij zijn als die fase voorbij is. Want het is een fase. Toch? TOCH?!
Ja het is vast een fase!

(Als ze 18 zijn hoef je vast geen propjes meer uit de prullenbak te vissen :P ;) )
  zondag 19 april 2015 @ 22:26:01 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151843181
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 22:04 schreef agter het volgende:
Je kunt nu eenmaal niet in vuile luier (die ze dan niet verschoond wil hebben) en verders bloot naar het KDV.
Tenminste niet zolang ik haar moeder ben..
:D _O-

Loj, ook dat was hier een faaaaaaaaaaaaaaase. Tot in den treure uitleggen waarom het moet, hem zelf plaats laten bepalen (beneden of boven), nog 10 tellen iets doen en dan...., speelgoedje laten uitzoeken wat dan mee mocht (autootje), liedjes zingen, veel kusjes tussendoor. Dat hielp hier. Een beetje.
pi_151843305
Oh het gaat over een heel herkenbare fase lees ik :') . Hier ook vaak en veel drama over de kleinste dingen (in mijn ogen dan). Luier verschonen is altijd een goeie om uit je dak over te gaan. Vanavond nog. Stond ik pannenkoeken te bakken, roept Rosalie vanuit de kamer: 'mam ( :')), kom vlug! Poep!!'
Wil ik haar gaan verschonen, wordt ze boos.
Ja hé roep dan niet }:|
Maar met uitleg kom ik een heel eind. Schoenen/laarzen is ook een goeie.
Zo gingenxwij vorige week een weekje weg. Kindjes in de auto, sandaaltjes in de kofferbak voor de warmere dagen, ik start de auto en kijk nog ff achterom: crocs!!
Dus vriend snel naar binnen gestuurd voor 'echte' schoenen.
Puntje bij paaltje: ze heeft nagenoeg de hele week met haar sokken in die stomme crocs gelopen ('slippers aan *) ).
Alleen naar het bos/de dierentuin kon ik haar overtuigen om haar schoenen aan te doen.

En ik hoor de dames regelmatig kibbelen. Ik laat het ze tot een bepaald punt zelf uitzoeken, want dat moeten ze leren, maar Rosalie heeft momenteel nogal een lage acceptatiegrens. Dan hoor ik 'touterd!! :( ' en als ik dan niet heel snel ben heeft ze eva hard aan haar haar getrokken of geknepen.
Het is echt een felle nel momenteel.
Hopelijk is dat ook een fase want ze is ook gewoon zo heel lief.

In het vakantiepark hield een onbekende mevrouw de deur voor ons open zegt ze netjes 'danku' :o
Schijnbaar heeft onze opvoeding wel nut. Ze zegt zelfs 'Dank je' als ze een kus van Eva krijgt.

Ik heb net 20 Knapzakjes in elkaar geknutseld oor de tractatie van Eva. Vrijdag mag ze afscheid nemen van op de psz :o alleen nog kaartjes eraan en dan zijn ze klaar.
Lekker op tijd want dit worden 2 hectische weken waarin ik veel moet doen.
O.a. dinsdag een sollicitatie gesprek :o duimen jullie mee?
  zondag 19 april 2015 @ 22:30:14 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151843345
Ja luiers zijn hier ook een uitdaging. Ik benoem nu heel vaak dat deze luier vól met plas / poep zit, en dat ze een fijne schone van me krijgt. En ik verschoon haar vaak in de kamer, temidden van het speelgoed, en niet meer boven op de commode. Als ze haar pet ernaar heeft staan is t een eitje, maar ik heb inderdaad niet altijd de tijd om daarop te wachten helaas....
  zondag 19 april 2015 @ 22:32:14 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151843418
Danku; zeer netjes!! En 'mam' :D O+

En spannend danic, ik duim voor je hoor! :Y
pi_151843740
Ja dat komt door Eva hè. En mevrouw papegaait alles na. Dus nu is alles 'mam' en 'pap'. Was ff wennen zeg maar.
En als ik niet snel genoeg reageer, komt er eerst nog een suikerzoete 'mammie?' Voordat het 'mahaaaam!!! wordt.
pi_151845304
L-E, daar probeer ik wel voor te waken om haar te verbieden te huilen. Ook mag ze van mij zich ter aarde storten. Boosheid en verdriet mag ze hebben, ongeacht de plek waar het gebeurt. Meestal lukt me dat wel. Al zal ik vast wel eens "ssst" roepen hoor :D
Wel fijn weer hier. De herkenbaarheid van deze fase. O+
Vanmorgen zat ik er echt even doorheen. Had ik echt meer dan genoeg van deze fase. :@
Maar een leuke dag als de rest van de dag, inclusief vele knuffels, maken het weer goed.
Peuters Soms :( en soms O+
pi_151854123
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 21:23 schreef LadyBlack het volgende:
Tja, alleen met dat waardeoordeel.... daar heb ik het wel eens moeilijk mee. Ik vind het namelijk wel stikirritant als E uit haar plaat gaat omdat ze dr schoenen aan moet ipv haar laarsjes. En dan vind ik het een beetje moeilijk om te vinden dat dat gevoel er mag zijn :')
Peuter is vandaag met zijn regenlaarsjes naar het kdv. Ook na uitleg dat het vandaag niet ging regenen, er geen plassen lagen, laarsjes nu misschien erg warm waren en hij met gewone schoenen beter buiten kon spelen, wilde hij ze toch nog aan. Vooruit dan maar, dan zien we wel of het een succes wordt...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 20 april 2015 @ 13:19:25 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151856513
:D Hier is grote peuter in zijn winterjas naar het kdv. We hebben zijn spijkerjasje er wel bij gehangen en kreeg net foto's dat meneer gewoon in zijn spijkerjas in de zandbak zit :D
pi_151856912
Haha. Geweldig
Hier wilde Riley vanmorgen ook haar laarsjes aan. Maar die zijn een maatje te klein. Dus heb ik uitgelegd en toen koos ze de gympies met lichtjes :D

Vanmorgen was ze al half 6 al wakker. Dus liet ik haar even filmpjes kijken op mijn iPhone (mama moest nog even wakker worden) Ze riep me regelmatig om te vertellen dat ze zo blij was O+
Of voor een grote knuffel O+
  maandag 20 april 2015 @ 13:36:39 #125
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151856975
Ik geef mijn peuter altijd 2 keuzes, en dat lijkt te werken... Nu heeft ie gelukkig 2 paar schoenen, 2 winterjassen en 2 zomerjassen, dus niet-passend zal het niet zo snel zijn ;). Hij weet ook goed dat de tuinschoenen (=crocs) alleen in de achtertuin mogen, en gaat daarover eigenlijk niet in discussie...

Ik vrees nu al wel voor het moment dat we z'n nieuwe schoenen moeten gaan introduceren (oude zijn te klein aan het worden) }:|
pi_151857453
Zo gingen wij gisteren schoenen kopen. Nou Ow vond meteen een paar schoenen, die hij wou hebben. Best oké paar, maar ik zag een paar schoenen ¤20,- goedkoper en beter te combineren. Maar meneer wou er absoluut niets van weten... Het dure paar gekocht dus...

En wat denk je vanochtend: nee, niet die schoen aan. Zit iets in mama, schoen niet mooi. Schoen eng, schoen prullenbak :')
  maandag 20 april 2015 @ 13:57:55 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151857621
Haha Loj _O- de prullenbak ook!

Mijn peutertje heeft vannacht bij mij geslapen omdat ze enorm lag te hoesten en daar heel verdrietig van werd ;( Overdag heeft ze nergens last van en ze is heel gezellig vandaag O+ (en ik na wat kopjes koffie ook oO< )
  maandag 20 april 2015 @ 14:40:45 #128
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151859189
De nieuwe schoenen staan hier al klaar (sale, maatje groter van hetzelfde merk als ie nu draagt). Ze zijn heel tof kikkergroen, en da's waarschijnlijk niet goed, want alles moet tegenwoordig rood of oranje zijn }:| :X

We gaan t meemaken. Als compromis koop ik wel een paar oranje/rode sandalen voor de zomer ;)
  maandag 20 april 2015 @ 15:56:43 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151861428
Die schoenen zijn morgen wel weer mooi hoor ;)

En niet om de meeste te ontmoedigen, maar ik hoorde van een vriendin dat wanneer ze naar school gaan deze fase weer voorbij is.... we hebben dus nog ff :P
pi_151861605
Naar school gaan is al bijna zover :7
pi_151862010
Misschien als ze naar de middelbare gaan :P
De mijne vind dat ze best haar mega mindy badmuts op kan naar school. Of dr jip en janneke regenlaarzen. Dr cape van dr Anna Frozen jurk. Die staat ook best mooi bij mijn t shirt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 20 april 2015 @ 16:46:25 #132
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151863141
Wanneer gaat de jouwe Cyntiaa? Ben het ff kwijt.
Hier nog een half jaartje :X BSO is ook geregeld, bevestiging binnen. Pffff....naar school. Weer zo'n mijlpaal. Ze heeft het er zelf wel al over.
  maandag 20 april 2015 @ 16:47:10 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151863172
Op de middelbare start er weer een andere fase Tally ;) :X
pi_151863463
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:47 schreef Susie het volgende:
Op de middelbare start er weer een andere fase Tally ;) :X
De zwarte make up of roze tule fase.

Daar kijk ik allemaal zo niet naar uit :')
De oudste valt nog mee te praten en kan ik nog overhalen om dingen niet te doen.
Bij de jongste heb ik het gevoel dat ik dan een middelvinger krijg opgestoken :')
Tuurlijk Ma. Zoek ik zelf wel uit :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 20 april 2015 @ 17:13:59 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_151864033
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:55 schreef Tally het volgende:

[..]

De zwarte make up of roze tule fase.

Daar kijk ik allemaal zo niet naar uit :')
De oudste valt nog mee te praten en kan ik nog overhalen om dingen niet te doen.
Bij de jongste heb ik het gevoel dat ik dan een middelvinger krijg opgestoken :')
Tuurlijk Ma. Zoek ik zelf wel uit :')
Heel gek, maar ik vermoed dat wij ook nog wel wat te stellen gaan krijgen met deze dame... :D
Edit; als ze op mij lijkt, gaat het nog meevallen, alhoewel mijn vader anders zal vertellen :P
  maandag 20 april 2015 @ 17:18:45 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151864198
Ik vrees ook voor de puberteit inderdaad.... :X
pi_151866303
Morgen moet ik op schoenen jacht :o
pi_151888706
Schoenen kopen gelukt zonder piepen! Knal blauwe new balance, keuze van ons! Was of een rode of knal blauwe viel ik gelijk voor, spockjuh ging gelijk voor de blauwe :)
pi_151894531
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:29 schreef Goitske het volgende:
Schoenen kopen gelukt zonder piepen! Knal blauwe new balance, keuze van ons! Was of een rode of knal blauwe viel ik gelijk voor, spockjuh ging gelijk voor de blauwe :)
Foto?
Altijd leuk. :)
Make my day!
pi_151894970
Ja foto :D
pi_151895265
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:38 schreef agter het volgende:

[..]

Foto?
Altijd leuk. :)

En fietshelm besteld, deze hadden ze in de winkel ni et meer op voorraad

Hij heeft deze niet gezien, wel met een andere print gelukkig is hij redelijk makkelijk qua wat wij hem aantrekken
pi_151895314
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:59 schreef Goitske het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En fietshelm besteld, deze hadden ze in de winkel ni et meer op voorraad
[ afbeelding ]

Hij heeft deze niet gezien, wel met een andere print gelukkig is hij redelijk makkelijk qua wat wij hem aantrekken
Oh, stoere schoenen voor een kleine man! ^O^
Make my day!
pi_151899330
Gave schoenen O+
pi_151901710
Thnx!
pi_151901794
Wel fijn dat voor het eten jan onder de douche is geweest, nu de zandwatertafel open staat en jij op de tractor door detuin vliegt 8)7
  woensdag 22 april 2015 @ 15:38:08 #146
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151926780
Dames, ik heb even advies/ input nodig.

Situatie als volgt:

J. gaat nu 1 dag p/w naar KDV
Vanaf september mag hij 2 dagdelen per week naar de PSZ
Rond die tijd stopt hij ook op KDV (omdat ik dan verlof heb, en daarna minder ga werken is het opvangtechnisch niet meer nodig).

Broertje is op komst, wordt verwacht eind augustus/ begin september.

Nu lijken mij deze 3 dingen precies tegelijk plannen niet zo heel handig, kan me voorstellen dat dat een beetje te veel is voor een peuter van dan (ruim) twee en een half.

Dus: wat is wijsheid? Ik ga er even van uit dat ik de bevalling niet kan plannen ;)

Optie 1: Eerst stoppen KDV, even 1/2/3 weken pauze (om aan broertje te wennen) en dan later naar PSZ? Gevolg is dan dat hij niet meteen na de zomervakantie op PSZ begint, en de andere kindjes elkaar en de juffen dus al kennen. Ook heb ik thuis die weken dus wat minder tijd dan nu, want baby. Vriend is de eerste week (of 2) wel thuis, en oma is ook beschikbaar, maar toch...

Optie 2: KDV en PSZ tijdje parallel laten lopen? KDV is nu nog niet opgezegd, zou dus ook eind september kunnne. Zodat de continuïteit er even in blijft, en we thuis ook iets meer rust hebben met de baby? Nadeel vind ik dan dat hij misschien het gevoel krijgt dat ie weg moet omdat er een baby is gekomen, en dat wil ik absoluut voorkomen.

Optie 3: Naadloos aansluiten. Bv. 31 augustus stoppen op KDV, 1 september beginnen PSZ?

Help! Wie heeft er ervaring? Advies? Wijze woorden?
  woensdag 22 april 2015 @ 15:51:00 #147
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_151927425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:38 schreef mousemicky het volgende:
Dames, ik heb even advies/ input nodig.

Situatie als volgt:

J. gaat nu 1 dag p/w naar KDV
Vanaf september mag hij 2 dagdelen per week naar de PSZ
Rond die tijd stopt hij ook op KDV (omdat ik dan verlof heb, en daarna minder ga werken is het opvangtechnisch niet meer nodig).

Broertje is op komst, wordt verwacht eind augustus/ begin september.

Nu lijken mij deze 3 dingen precies tegelijk plannen niet zo heel handig, kan me voorstellen dat dat een beetje te veel is voor een peuter van dan (ruim) twee en een half.

Dus: wat is wijsheid? Ik ga er even van uit dat ik de bevalling niet kan plannen ;)

Optie 1: Eerst stoppen KDV, even 1/2/3 weken pauze (om aan broertje te wennen) en dan later naar PSZ? Gevolg is dan dat hij niet meteen na de zomervakantie op PSZ begint, en de andere kindjes elkaar en de juffen dus al kennen. Ook heb ik thuis die weken dus wat minder tijd dan nu, want baby. Vriend is de eerste week (of 2) wel thuis, en oma is ook beschikbaar, maar toch...

Optie 2: KDV en PSZ tijdje parallel laten lopen? KDV is nu nog niet opgezegd, zou dus ook eind september kunnne. Zodat de continuïteit er even in blijft, en we thuis ook iets meer rust hebben met de baby? Nadeel vind ik dan dat hij misschien het gevoel krijgt dat ie weg moet omdat er een baby is gekomen, en dat wil ik absoluut voorkomen.

Optie 3: Naadloos aansluiten. Bv. 31 augustus stoppen op KDV, 1 september beginnen PSZ?

Help! Wie heeft er ervaring? Advies? Wijze woorden?
breekt even in :')

Hoe vindt hij doorgaans het KDV?

Wat ik bij V gemerkt heb is dat hij het juist heel fijn vond om af en toe gewoon weer even te kunnen spelen. Hij trok het vele gehuil ook niet zo goed.

Hij heeft nooit het idee gehad dat hij juist weg moest, omdat er een baby bij was gekomen.

Ik zou zelf voor optie 2 of 3 gaan :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 22 april 2015 @ 15:52:29 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151927483
J vindt t erg leuk op t KDV, wil nooit mee naar huis, want de zandbak daar is veel groter!
pi_151929620
En KDV langer laten doorlopen? tot eind september. En dan in oktober starten op psz?
Dan kan hij op het KDV rustig spelen op een bekende plek, als hij even uit wil razen. En kan hij op de psz wennen als jullie even iets meer tijd voor hem hebben.. Dus optie 3, maar dan per 1 oktober...
pi_151930264
Psz start niet net als school exact per nieuw schooljaar. Zodra kinderen de minimum leeftijd hebben kunnen ze instromen in de groep. En als ze 4 worden nemen ze op hun verjaardag (om en nabij) afscheid.
Er is dus altijd verloop op een psz. Ik zou me geen zorgen maken dat de groep al begonnen is en ze elkaar al kennen.
pi_151944165
Optie 2, niet bang zijn dat je kindje denkt dat je hem weg stuurt. Al die kraamvisite is echt niks aan voor een peuter, dus lekker laten spelen op het kdv en psz.
  donderdag 23 april 2015 @ 00:09:48 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151945371
Ik zou voor optie 2 of 3 gaan. Denk dat het fijn is voor hem om juist in die tijd even weg te kunnen naar iets vertrouwds. En eigenlijk ook wel eens met DF. Hem nog even in het vertrouwde laten en dan als de rust weer wat weder is gekeerd de omschakeling naar psz maken.
pi_151947584
Bij ons ging peuter 2 weken na de komst van A. naar een nieuwe groep op het kdv. Dat was echt wel veel in 1x voor hem. Terwijl hij de kindjes en leidsters al kende. En ook nu nog (A. is 10 weken) is wegbrengen lastiger, zeker omdat A. wel weer mee naar huis gaat. Hij heeft volgens mij wel het idee dat hij wordt 'weggestopt'. Ik probeer ter compensatie elk moment dat ik niet met A. bezig ben aan hem te besteden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 23 april 2015 @ 08:34:11 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151947658
Dank voor jullie input :). Ik neig zelf naar optie 3, maar per wanneer is wat lastig... Vriend en ik gaan er denk ik maar eens goed over nadenken. Jammergenoeg is zo'n bevalling niet echt te plannen, t kan net zo goed begin augustus als begin september worden :P
pi_151950984
Ik zou dit doen:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:51 schreef Deepfreeze het volgende:
En KDV langer laten doorlopen? tot eind september. En dan in oktober starten op psz? Dan kan hij op het KDV rustig spelen op een bekende plek, als hij even uit wil razen. En kan hij op de psz wennen als jullie even iets meer tijd voor hem hebben.. Dus optie 3, maar dan per 1 oktober...
Het kdv zou ik pas per oktober opzeggen, dat is zijn vertrouwde plek waar hij met plezier heen gaat. Best kans dat hij dat met een nieuwe baby juist fijn vindt en niet het idee heeft dat hij 'weg' moet.
pi_151977990
Ik zou hem wel op het kdv houden. Ik heb ook gewoon de gastouder door laten gaan. Juiat de continuïteit was heel fijn en hij gaat met plezier. Vergeet ook jezelf niet die eerste weken dan heb jij je rust ook hard nodig. Gebroken nachten, elke 3 uur een voeding en zelf herstellen. Als het een makkelijke bevalling is ben je zo op de been, als het een zware bevalling is dan heb jij je tijd hard nodig en is alleen de baby wel even voldoende om continu om je heen te hebben en om aan elkaar te wennen
pi_151998725
Mijn grote peuter heeft vandaag afscheid genomen op de psz.
Nu meivakantie en daarna begint ze met school :o
pi_151998770
Spannend maar ook een mooi avontuur voor haar!
pi_151998878
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:35 schreef danic het volgende:
Mijn grote peuter heeft vandaag afscheid genomen op de psz.
Nu meivakantie en daarna begint ze met school :o
Spannend!!
Mooie periode om te beginnen. Precies nog een leuk stukje tot de zomervakantie. Succes!
Met een meidenkwartet
pi_151999265
Ik heb net een aftelkalender gemaakt van het internet afgehaald. 15 dagen aftellen tot school.
Ze gaf zelf aan dat wel fijn te vinden, en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
"over twee weken" is veel te abstract.
pi_151999486
Spannend danic, einde van een periode.
En het is zo leuk om ze te zien groeien op school O+

Mouse, ik zou idd ook kdv door laten lopen. En psz wat later starten. Voor psz maakt echt niet uit wanneer je instroomt. Mijn dochter is in oktober begonnen, het hele.jaar door stromen er kinderen in en uit, zoals danic ook al zei.

Mijn meisje is trouwens zo ontzettend leuk. En ze wordt zo groot. Alweer bijna 3 (nog 3 maanden hoor). Maar ze is echt geen klein peutertje meer, kleine wijsneus. Windt iedereen om haar vinger, is totaal niet verlegen, weet heel duidelijk wat ze wil. Soms erg vervelend/onhandig, maar ook wel weer leuk :D
Ook als ze een kindje van de psz ziet roept ze: he dat is mijn kindje! O+

En nog een plaatje bij het praatje
pi_151999506
Slim Danic.
Ik heb er bij mijn oudste best wel lang over gedaan om te wennen aan het hele school 'gedoe'. Zijzelf gelukkig helemaal niet. Gaat vast leuk zijn voor je grote.
Met een meidenkwartet
pi_151999609
Ik merk sinds we nu een week terug zijn van vakantie, dat ze erg aan toe is. Ze is dwars, hangerig en brutaal! Ik weet soms niet wat ik hoor.
Doodmoe word ik er van, omdat ik zie dat toe is aan een grotere uitdaging.
Ik heb wel ontdekt dat knutselen haar heel veel rust biedt. Gericht iets samen maken. Dus ik ben van plan om iedere dag dat ik thuis ben iets te maken (eens kijken of ik dat volhou :D ).
Maar het is echt even qualitytime die haar energie geeft.

En ze is nog net te klein om zelf aan de slag te gaan merk ik. En Rosalie knutselt gezellig mee.
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:27:32 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152000596
Spannend Danic! Komt dichtbij. zouden we voor die tijd nog kunnen meeten?
Leuk samen knutselen <3

Son, leuk stukje over je meisje! Ze wordt groot!

M heeft gister zijn vingers gebrand aan het fornuis (geen pan meer op het vuur maar nog wel heet). Gisteravond naar de hap geweest omdat hij pijn had en er blaren opkwamen. Zo sneu. Het valt gelukkig mee, verkoelende zalf meegekregen en handje verpakt in verband tot vanochtend. Maar nog steeds blaren dus hij gebruikt zijn hand nog niet echt.
pi_152000765
Ah wat sneu voor m ;(
Lijkt me ook echt ontzettend pijnlijk.
Een ongeluk zit dan ook echt in een klein hoekje ;(

En ja ze wordt echt ontzettend groot. Loopt tegen iedereen aan te kletsen :') laatst was ik bij de fysio en in de wachtkamer (ook van de huisarts) staat een keukentje. Stond ze voor iedereen te koken :') O+ en ze is de hele dag aan het zingen. Vandaag had ze een schaapje en toen begon ze schaapje heb je witte wol te zingen.
Zo leuk :D
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:35:49 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152000887
Ooh dat zingen doen mijn meiden ook. Echt zo schattig! Hier ook schaapje heb je witte wol en olifantje in het bos :D
pi_152001178
Zo schattig als ze zingen!

Hier op het moment
- visje visje in het water
- 4 kleine visjes gaan naar de zee
- helicopter
- klap eens in je handjes, deze zing ik veel voor teun dus wordt overgenomen door jan
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:46:24 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152001182
Jeetje Danic, al naar school. De mijne nog een half jaar dus ;)

Arme M zeg :*

Schaapje witte wol is hier ook favoriet en Jortjakje dus ;)
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:47:06 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152001218
En Son wat een leukerd, die spierwitte haren ook O+
pi_152001766
Sonnetje, wat is ze al groot. En wat is ze leuk O+

Danic, je oudste al bijna naar de kleuterschool. Jeetje. Wat gaat dat snel O+

Kyara, wat zielig voor M :*

En liedjeszingende peuters O+

Hier was ze vanmorgen weer vroeg (6 uur) wakker. Dus ik nam haar nog even bij mjj in bed en gaf haar mijn iPhone. Legt ze die op een moment onder mijn dekens en zegt ze: "Telefoon slapen" :D
pi_152002845
Oei Kyara, dat moet wel heel pijnlijk zijn ja. Branden blijft ook nog zo lang doorgaan. Ik weet dat ik me ooit met mijn arm heb gebrand aan mijn strijkijzer en dat brandde een uur later nog op mijn huid.
Zielepietje :*

Son, alweer bijna 3! Bizar hoe snel het gaat. Ik heb het idee dat ze net geboren is.

Rosalie is ook erg fan van zingen. Als ze naar bed gaat moeten er altijd een paar liedjes gezongen worden. Wordt ze tussentijds wakker of is ze onrustig: liedje zingen!
Ik wist niet dat iemand mijn zangkunsten ooit nog ging waarderen :P
Mijn vriend werd net ook weggestuurd. Hij was haar aan het afdrogen na het douchen en toen werd er vriendelijk doch dringend gevraagd of mama kwam zingen. Ik heb het hele ritueel maar overgenomen :D
Zelf zingt ze ook alles mee. Noem een kinderliedje en ze zingt het. Ik vind het echt bijzonder.

En tegen iedereen aanpraten. De kassière van de Jumbo kreeg gisteren ook de volle laag:
"mvrouw, mvrouw kijk!! *duwt handje onder neus van kassière* finger! Auw! vallen in de Dierentuin! Zo boem!"
:D
pi_152007856
Arme M dat doet ook echt heel veel pijn.

Hier heeft Ean gisteren afscheid genomen van de go. Ze voelde zich al echt jarig. Nu 2 wk thuis bij mij en daan naar de vso/school/tso/school/go. Wel veel ineens maar ze heeft heel veel zin in school.
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:26:24 #173
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152026404
Arme M, hopelijk heeft hij er snel geen last meer van
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 27 april 2015 @ 15:41:24 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152072830
Jeee wat is het hier rustig zeg. Zit iedereen lekker in de tuin of op de vrijmarkt?

Ik heb vanochtend een trolleykoffertje met Tinkerbell erop gescoord voor mijn elfje O+ Verder werd ze wildenthousiast van alle kindertractors, dus ik heb 3x met een gillendspartelend peutertje over het veld gelopen :')

Nu even lekker slapen en dan straks de jaarlijkse bbq bij vrienden, met zo'n beetje elk jaar weer meer kindjes :D
pi_152073546
Wij zitten binnen.. Na een ochtend over de vrijmarkt zwerven.
Daan had een tas vol: play doh ijsjesmaak machine, een golfset, een gitaar (speelding met knopjes voor muziek) en een zak met keukenspeelgoed(eten, bestel, gereedschap). En dat was dan de 5 euro van oma :)

Op een andere markt nog een reddingboot en een puzzel spelletje. Maar eigenlijk vond hij " 'n vat vol met vliegen" van grote broer het allerleukst. Daar vliegen de vliegen je om de oren en heeft hij de grootste lol..

Morgen de speelgoed kast maar eens uitmesten op Dreumes spul.

Hoe is het met M Kyara?
pi_152073765
Hier ook even naar de stad gegaan. Eerst naar mijn oudtante en die gaf Riley twee play dog sets, een poppenwagen en twee poppen. Riley gaf een kusje O+
En verder nog 1 boekje gekocht. :D
pi_152074199
Wij zijn hier op het dorp geweest. Zoals verwacht vond Eva het niks. Teveel herrie en te druk. Dus ze wilde niks.
Rosalie is in de zweefmolen geweest, heeft wat spelletjes gedaan die de scouting had georganiseerd en toen zijn we via een korte route langs de kleedjes, bij de H&M beland.
Daar wilde ik woensdag naar toe, maar de winkels bleken open vandaag.
Dus nieuwe broeken voor Eva gekocht, want niks in haar kast zit fatsoenlijk. Of te klein, te wijd, of te groot omdat ik de volgende maat heb gekocht en ze daar nog niet in zit.
Dacht ik dat ze inmiddels goed in 104 zat, heb ik dus net drie broeken gekocht in maat 98. Die zaten perfect :D Kleintje
  maandag 27 april 2015 @ 17:40:01 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152075352
Met M gaat het gelukkig goed. Hij ontlast zijn handje nog wel een beetje (er zitten dan ook nog 3 blaren op zijn vingers dus dat snap ik wel. Peutergym hebben we zaterdag dus maar even overgeslagen.

Vandaag was wel leuk maar met 3 peuters ook wel een uitdaging, M is geschminkt en de meiden zijn losgegaan op het springkussen. Wel een boel kleedjes maar geen buit, daarvoor was het te druk om met 3 loslopende/losgeslagen kinderen en een duowagen doorheen te gaan,

Verder hier 2 meisjes die ontzettend dol op elkaar zijn maar soms ook van elkaar worden. D gaat compleet uit haar plaat als zuslief iets wel wil dat zij niet wil of andersom. Ze vindt het moeilijk om te merken dat J ook een eigen mening heeft geloof ik.

In de auto ook veel discussies op de achterbank, ook met M samen. Over grote levensvragen of iets wel of geen stoplicht is of of er nu wel of geen kindje op een fiets was. Daar worden ze dan ook echt boos bij en meestal wordt de boel afgekapt doordat een van de drie zegt "en nu wil ik even slapen" :')
pi_152078275
Na lang twijfelen en net overleg met elkaar gehad te hebben, hebben we toch de knoop doorgehakt om een afspraak te maken bij de ha voor Eva.
Ze klaagt al heel lang (ik weet niet een wanneer het begonnen is. Een jaar geleden?) dat ze moe is. Het kan een excuus zijn, en gebrek aan een juiste bewoording van de goede emotie of echte moeheid.
Dat ze zojuist om 18.30 huilt om alles en klaagt, dat snap ik.
Maar ze doet het ook om 10.00. Wil na een halve km al gedragen worden en lijkt ook echt futloos.
Bij afleiding gaat ze wel door hoor, maar dan heeft ze er 's avonds extra last van.

Ik ga morgen bellen om te overleggen of het raadzaam is om bloed te laten prikken.
Ik doe het liever niet, maar als ze wel écht moe is, dan krijgt ze het straks wel heel zwaar als ze start met school.
-O-
  maandag 27 april 2015 @ 19:45:13 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152078426
Heb je een vermoeden wat het kan zijn Danic? Ik snap het wel hoor, dat je toch een controle wilt.

Wij krijgen binnen nu en 5 weken een oproep voor het plaatsen van buisjes, misschien dat ze daarna eens gaat luisteren...of nee horen, het is en blijft een peuter natuurlijk :P
  maandag 27 april 2015 @ 20:03:05 #181
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152078926
Hoi! :W

D is gisteren 2 jaar geworden, dus ik kom me hier melden met mijn kersverse peuter :D
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_152078972
Hoi :W

Danic, gelijk heb je :*
  maandag 27 april 2015 @ 20:28:40 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152079679
Gefeliciteerd met D Mandy!

Danic, het lijkt me wel een juiste beslissing. Ik kan me nog herinneren dat jullie het er al eerder over gehad hebben en toen besloten om het nog even af te wachten. Niet leuk natuurlijk maar met school in het vooruitzicht is die vermoeidheid ook niet fijn natuurlijk.
pi_152080576
Hallo. :W
Aiden is 23 april ook 2 geworden dus kom mij ook even melden. :)
  maandag 27 april 2015 @ 20:56:45 #185
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152080710
Gefeliciteerd met Aiden!
  maandag 27 april 2015 @ 20:57:11 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_152080734
Hier een enorm leuke maar ook enorm koppige bijnakleuter. Naar bed brengen is de laatste tijd een drama. Het begint al met weigeren de pyjama aan te doen. Stribbelen bij het poetsen. En in bed raken is een enorme toer. Hij loopt ook vaak gewoon mee naar de deur om mee naar beneden te gaan. En ondertussen als een stuiterbal heen en weer rennen, gillen, ik dring dan totaal niet door. Het is gewoon zo vermoeiend. En dan nog de echte 'tantrums'. We waren bij het zwembad en meneertje wilde niet naar huis. Oke, hij mocht nog wat langer (kleine strijdjes laten winnen-tactiek :') ) ). Maar dan daarna: gewoon nog steeds keihard nee en lachen als ik aangeef dat we gaan douchen. Op een gegeven moment greep ik zijn arm en sleurde hem naar de kleedkamer, waar hij nog minutenlang bleef krijsen en gillen en naar de deur rennen. Mijn man (meters verder op een terras) hoorde het en 'redde' me door kind over de schouder te pakken en weg te lopen. Iemand nog tips voor zo'n patstelling? Ik vind het heel naar, ook voor hem.
pi_152080779
Venco nog gefeliciteerd *O*
En Mandy jij ook nog gefeliciteerd met D *O*

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ijzergebrek? Vitamine B tekort? Niks?

Kyara wel fijn dat je nu noemt dat ik het er al eerder over gehad heb.
Ik heb er afgelopen week veel over nagedacht omdat ik ook geen hypochonder wil zijn. Ik was eigenlijk al vergeten dat ik het hier al eerder benoemd had.
En ze is niet kortademig ofzo. Ze kan goed rennen en staat echt niet te hijgen of wat ook. Dus conditioneel zit het wel goed denk ik.
Ik wet het ook niet. Vind het best moeilijk. Ik laat niet graag in mijn kind prikken :{
  maandag 27 april 2015 @ 21:08:56 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152081112
Venco, gefeliciteerd nog!

Danic, ja, ik weet het inderdaad nog wel :Y Ik snap je gedachtegang volkomen en ik zou dezelfde beslissing hebben genomen.

Aventura, wat vervelend! Ook voor hemzelf. M heeft hier ook wel de nodige buien dus helaas is het herkenbaar om met een gillende peuter onder je arm ergens te vertrekken. Omdat tig keer uitleggen, afspraken maken, "nog 10 tellen" of keuzes geven gewoon niet werkt en je niet tot hem door kunt dringen. Dus helaas geen tips, wel herkenning. Ik lees dus even mee :')
pi_152081132
Danic een goede keuze zo te lezen. Kunnen ze het misschien met een vingerprik doen? En testen op Pfeiffer kan ook geen kwaad. Ondanks dat ze niet in de zoenfase zit althans dat hoop ik ;) kun je het nog wel krijgen.

Ean had ook ¤1,- van d'r oma gekregen en bij het eerste kleedje wilde ze zo'n babytelefoon kopen. Dat kon ik nog tegenhouden het zijn magneetstaafjes geworden. Voor sac wilde ze een blokkentoren uitkiezen maar die hebben we al 3 dus dat is een boot voor in bad/zwembad geworden. Gelukkig is ze nog een beetje stuurbaar. Daarna mocht ze nog een ijsje en ze heeft de 2e plek gewonnen bij de fietsversierwedstrijd. Wij waren er alleen niet meer :@ dus iemand anders heeft de prijs voor haar opgehaald echt een mooie prijs met stoepkrijt, zo'n verf/tekenkoffer,mega potlood,kaarten maak set en een giga zak spekjes. Nu lust ze geen spekjes dus d'r vader *O* en sac liep er al meer rond die dacht ook :9

Voor de rest ben ik niet erg sociaal heb veel privé sores aan mijn hoofd en lees wel maar onthoud bijna niks sorry.
  maandag 27 april 2015 @ 21:10:19 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152081158
Oh, en dat mijn meiden op elkaar lijken weten we nu wel. Maar kijk dit dan!
  maandag 27 april 2015 @ 21:19:29 #191
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_152081477
Mooi! Waar kijken ze naar? :P
  maandag 27 april 2015 @ 21:27:54 #192
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152081763
Dat je niet graag in je kind wil laten prikken begrijp ik helemaal Danic.
Maar ik denk ook dat je een goede beslissing hebt genomen om naar je HA te bellen.

Helaas geen tips Aventura, maar wel een :*

Geweldige foto Kyara!
pi_152081982
Nice kyara
  maandag 27 april 2015 @ 21:35:10 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152082033
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:19 schreef Aventura het volgende:
Mooi! Waar kijken ze naar? :P
Dora :'(
pi_152082630
Ja hoi. Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een peuter, wat we nog moeten vieren maar daar merkt hij gelukkig niets van ;) , dus ik kom me ook melden :)

Kyara, alle drie jouw kindjes zijn duidelijk van hetzelfde recept gebakken hoor O+
  maandag 27 april 2015 @ 21:56:19 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152082762
Nog gefeliciteerd met sticker L-E :*
  maandag 27 april 2015 @ 21:58:47 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152082860
Welkom Venco, Mandy & L-E met jullie peuterjongens!

Gaan jullie zijn verjaardag nog wel uitgebreid vieren L-E? Kan me voorstellen dat je hoofd daar nu niet naar staat :* En als ik t me goed herinner houdt je zoon ook niet zo van drukte toch?
pi_152083164
Klopt MM :) We zouden het heel klein vieren, en dat gaan we nog steeds wel doen als Elva gecremeerd is en ik eenmaal weer thuis ben. Gaan we elke maaltijd taart eten en de hele dag in bad zitten, want dat vindt hij de bom :D O+
  maandag 27 april 2015 @ 22:07:51 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152083206
Wat een heftigheid toch allemaal L-E. Heb jij al zicht wanneer je naar huis mag?
pi_152083275
Vanmorgen zijn we eerst naar de scouting gegaan die hebben ad altijd wat dingetjes te doen nou Jan was binnen 2 tellen weg, zat hij zijn schoenen al uit te doen voor het springkussen.
Vanm id dag nog ff naar het oranjepark met het vaste groepje. Jan op stap met zijn partner in crime Mikki :o zij is 9 maanden ouder maar pff stek boeven samen en tegen elkaar zeggen dat nag niet maar ondertussen wel doen _O-
pi_152083276
Nee :( Stomme is dat ik me oprecht goed voel (want dat doe je als je om 22:00 's avonds kan zitten fokken ;) ) maar dat de bloeduitslagen wat achter lopen op mijn klinisch beeld. Op papier ben ik een stuk zieker, zeg maar. Alleen de tijd kan me daarin helpen, ben ik bang. Wachten tot het lichaam zichzelf herstelt :)
pi_152083356
Sterkte LE, stom he dat je zelf het soms niet eens door hebt terwijl het toch echt zo is
  maandag 27 april 2015 @ 22:12:46 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152083393
Dat is wel stom ja :( Mag je wel even weg uit het ziekenhuis voor Elva's crematie?
pi_152083414
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 22:12 schreef Kyara het volgende:
Dat is wel stom ja :( Mag je wel even weg uit het ziekenhuis voor Elva's crematie?
Ze wordt pas gecremeerd als ik hier weg mag, niet andersom :)
pi_152083479
Venco, nog gefeliciteerd *O*
Welkom met je peuter :W

Aventura, geen tips :*

Danic, nogmaals :* voor de beslissing om je kind te laten prikken. Maar het is wel een goede beslissing

Ferrari, niet fijn privé sores. Hopelijk gauw weer wat minder :*

Kyara, jouw kindjes lijken echt veel op elkaar. O+
En Dora heeft Riley nog niet ontdekt. Momenteel is ze gek op kikker, Clifford en ook het Zandkasteel. Ze hoorde vandaag het beginliedje en herkende het direct. Rende al helemaal juichend (zandkasteel roepend) na de tv.

Nog gefeliciteerd met Sticker L-E.
In bad zitten is ook een hobby van Riley :D
En nog een :*
  maandag 27 april 2015 @ 22:18:38 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152083581
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Ze wordt pas gecremeerd als ik hier weg mag, niet andersom :)
Fijn. Dit lijkt me ook wel iets wat je vanuit huis wil doen zeg maar. Met je gezin samen.

Het komt er niet echt lekker uit, zoals meestal in situaties waarin je met extra zorg je woorden wil kiezen. Maar hopelijk begrijp je de bedoeling.
pi_152083586
En er was al meer gepost.

Goitske leuke foto's O+

L-E, fijn dat je jezelf goed voelt. Hopelijk mag je snel naar huis.
Hoe gaat het met jouw knullen? :*
pi_152083590
Welkom mandy & vencodark

Danic ik zou het wel uit laten zoeken, straks komt er wel wat uit dan ben je blij dat je het hebt gedaan of als er niks uit komt dan weet je tenminste dat en hoef je minder te zoeken. Laat evt een kunderarts er naar kijken! Test evt ook op allergie en ook op coeliakie daar is dit ook een veel gehoorde klacht van hoeft niet altijd gepaard te gaan met buikpujn. Hoe zit ze in de groeicurve? Als die ook begint af te buigen zeker goed uit laten zoeken.
  maandag 27 april 2015 @ 22:19:49 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152083609
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:53 schreef L-E het volgende:
Ja hoi. Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een peuter, wat we nog moeten vieren maar daar merkt hij gelukkig niets van ;) , dus ik kom me ook melden :)
Gefeliciteerd met L :*

Jullie verjaardagplannen klinken heel goed, hopelijk kun je ze snel gaan uitvoeren!
pi_152083697
Danic ze hebben op de meeste prik laboratoriums we verdovingszalf 15-20 min in laten werken en dan prikken voelen ze de prik niet. Wel dat de band er om zit
pi_152084185
Bedankt voor alle priktips. Ik neem aan dat de ha aan kruist waarop ze geprikt moet worden. Wellicht kan ik dat wat sturen.

Groeicurve :') eva heeft een tijdje haar eigen gecreëerde -3 lijn gehad. Vooral met gewicht. Lengte is goed. Ze is nu 1m 1cm en 14.5 kg. Ze is dus aardig opgekrabbeld.
We worstelen al 4 jaar met eten. Het zal gewoon nooit een hobby van haar worden.
Dan kregen we op het cb de tip om volle melkproducten te geven. Kind lust dat helemaal niet. Die drinkt karnemelk met wat siroop en eet een klein toetje.
pi_152084240
L-E wat klinkt je toch sterk en nuchter. Ik vind het heel knap maar ik hoop toch dat je ruimte en tijd creëert (in alle hectiek, want je wordtecht geleefd nu) voor je eigen emoties. Die mogen er ook zijn hè schat :*
  dinsdag 28 april 2015 @ 07:57:49 #213
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152088542
Gefeliciteerd verse peuter mama's!

Danic, bloedprikken gaat waarschijnlijk met een prik in haar vinger. Vooral niet zeggen dat het geen zeer doet in ieder geval. Bij Anouk wordt dat zo gedaan en dan hebben ze 1 klein buisje vol, genoeg voor de controles.
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:09:11 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152088588
En nog even een knuffel voor LE :*
pi_152088786
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:35 schreef danic het volgende:
Bedankt voor alle priktips. Ik neem aan dat de ha aan kruist waarop ze geprikt moet worden. Wellicht kan ik dat wat sturen.

Groeicurve :') eva heeft een tijdje haar eigen gecreëerde -3 lijn gehad. Vooral met gewicht. Lengte is goed. Ze is nu 1m 1cm en 14.5 kg. Ze is dus aardig opgekrabbeld.
We worstelen al 4 jaar met eten. Het zal gewoon nooit een hobby van haar worden.
Dan kregen we op het cb de tip om volle melkproducten te geven. Kind lust dat helemaal niet. Die drinkt karnemelk met wat siroop en eet een klein toetje.
Alpha1 antitrypsine oftewel coeliakie tTG is voor gluten allergie, vooral als ze onderin de groeicurve zit zou ik het wel vragen om te testen. Mocht die boven de 128 zijn dan moet ze door naar een kinderarts met mdl specialisatie.
Als het blijkt dat het goed is ik weet dat in apeldoorn een eetpoli is, zal in andere ziekenhuizen misschien ook wel zijn dat ze even kijken waar het zit en misschien tips kunnen geven
pi_152089796
:( ha op vakantie. Vervanger doet dit niet. Maandag opnieuw proberen.
pi_152098336
Wat zei de ha danic?
pi_152098377
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat zei de ha danic?
Dat post ze toch.. ;)
pi_152098441
Hij stond al even open
pi_152101985
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 20:57 schreef Aventura het volgende:
Hier een enorm leuke maar ook enorm koppige bijnakleuter. Naar bed brengen is de laatste tijd een drama. Het begint al met weigeren de pyjama aan te doen. Stribbelen bij het poetsen. En in bed raken is een enorme toer. Hij loopt ook vaak gewoon mee naar de deur om mee naar beneden te gaan. En ondertussen als een stuiterbal heen en weer rennen, gillen, ik dring dan totaal niet door. Het is gewoon zo vermoeiend. En dan nog de echte 'tantrums'. We waren bij het zwembad en meneertje wilde niet naar huis. Oke, hij mocht nog wat langer (kleine strijdjes laten winnen-tactiek :') ) ). Maar dan daarna: gewoon nog steeds keihard nee en lachen als ik aangeef dat we gaan douchen. Op een gegeven moment greep ik zijn arm en sleurde hem naar de kleedkamer, waar hij nog minutenlang bleef krijsen en gillen en naar de deur rennen. Mijn man (meters verder op een terras) hoorde het en 'redde' me door kind over de schouder te pakken en weg te lopen. Iemand nog tips voor zo'n patstelling? Ik vind het heel naar, ook voor hem.
Oh wat herkenbaar! Hier roept hij bij ingrijpen ook nog heel hard: JIJ DOET MIJ PIJN MAMA! (Disclaimer: je hoeft zijn hand maar te pakken en hij gilt het al :') ) Nog geen tips voor je helaas (en mijn peuter moet nog 3 worden)...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152102884
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh wat herkenbaar! Hier roept hij bij ingrijpen ook nog heel hard: JIJ DOET MIJ PIJN MAMA! (Disclaimer: je hoeft zijn hand maar te pakken en hij gilt het al :') ) Nog geen tips voor je helaas (en mijn peuter moet nog 3 worden)...
Wijzen is toch meestal al voldoende?
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:31:36 #222
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152102917
Met name het naar bed gaan is hier ook heeeeeel herkenbaar! Dat rennen en gillen en gedoe, blegh, kan er zo niet tegen. Wij doen het tegenwoordig met zn tweeën. De een poetst tanden en pyjama aan, de ander leest voor. Het is anders gewoon echt niet leuk.
pi_152103472
Als ik thuis ben moet ik peuter naar bed brengen. Mijn man mag nog niet eens kijken. Terwijl ik overdag niks mag met peuter.
Hij is nu ziek. Sliep al een week dramatisch. En vannacht was t een spuug en poep festijn. Arm ding.
*poef* nu is het weg
pi_152103562
Eva heeft vanmiddag een uur geslapen :o
Mijn vriend had haar al ingelicht dat dit ging gebeuren. Gewoon tussen neus en lippen door in de kinderboerderij.
Hij heeft ze eerst op bed gelegd en is toen Rosalie op bed gaan leggen. Toen hij daarvan terug kwam om even bij haar te kijken, sliep ze al.

Ik weet even niet wat ik ervan vindt. Aan de ene kant bevestigd het dus dat ze wel écht moe is. Maar ze slaapt al een jaar niet meer tussen de middag en over het algemeen is het ook echt geen optie (niet willen, dus opstandig gedrag en daardoor zeker niet slapen).
pi_152104965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:48 schreef danic het volgende:
Eva heeft vanmiddag een uur geslapen :o
Mijn vriend had haar al ingelicht dat dit ging gebeuren. Gewoon tussen neus en lippen door in de kinderboerderij.
Hij heeft ze eerst op bed gelegd en is toen Rosalie op bed gaan leggen. Toen hij daarvan terug kwam om even bij haar te kijken, sliep ze al.

Ik weet even niet wat ik ervan vindt. Aan de ene kant bevestigd het dus dat ze wel écht moe is. Maar ze slaapt al een jaar niet meer tussen de middag en over het algemeen is het ook echt geen optie (niet willen, dus opstandig gedrag en daardoor zeker niet slapen).
Dat ze opeens weer slaapt is raar dus gewoon laten nakijken!
pi_152105191
Danic, in ieder geval even na laten kijken.
Het kan zijn dat ze gewoon even een periode moe is door een groeispurt of ontwikkelings sprong. Die laatste fase voor het naar school gaan is ook wel heftig soms. Maar liever even andere dingen uit te sluiten als het je niet zint. Moeders intuïtie zegt soms een hoop..
pi_152105705
Lastig danic. Ik zou idd je moedergevoel volgen. En kom je er met de huisarts niet uit, zou je (als je daarvoor open staat) iets in de alternatieve hoek kunnen zoeken. Hebben wij laatst ook gedaan met onze oudste, en dat heeft wel tot het eea geleid, zeg maar :)

Wat betreft die tantrums, deels hoort het er echt gewoon bij, peutertjes hebben gewoon veel temperament en leven nog heel egocentrisch - dat mag ook - maarrr in mijn ervaring is hoe je je kind benadert echt de key tot de oplossing. Pick your battles. Waarom is naar bed gaan een strijd? Is die pyjama echt zo hard nodig, of kan een kind prima slapen in zijn overdagkleren? ;) Wij proberen heel veel regie bij de kindjes terug te leggen, omdat ze aangeven daar behoefte aan te hebben, en dat werkt wel echt heel fijn. Het maakt het verschil tussen een gillende peuter aan zijn armpje mee het schoolplein af sleuren en diezelfde peuter die vrolijk mee hobbelt omdat hij gewoon nog twee keer van de glijbaan wilde, oid. (En als ik zulke dingen zeg, zeggen mensen vaak dat ze de tijd niet hebben om 'altijd maar te doen wat het kind wil'. Waarop ik me vervolgens afvraag of je zo veel sneller bent als het kind wel ontaardt in een driftbui ;) )
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:56:20 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152106021
Dat laatste herken ik wel L-E. Wij zijn hier ook makkelijk in het volgen van behoeften. Maar M kan soms vanuit het niets compleet uit zijn dak gaan, en probeer dan maar eens te achterhalen waarom als je een kind moeilijk kan bereiken. Vaak hoor ik het dan achteraf. Vandaag sloeg hij op tilt omdat ik de tv voor zijn zusjes aanzette en hij wilde met zijn trein spelen (dat hoorde ik dus achteraf). Vind het heel moeilijk om daar dan op te reageren, als je niet weet wat er precies is.
pi_152106106
Dat is het ook Kyara. Wordt dat niet minder nu hij zich goed kan uiten?
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:00:42 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152106250
We zitten nu weer in een periode waarin hij er wat meer last van heeft. Hij kan zich prima uiten maar vindt het nog wel moeilijk om emoties te benoemen en te bevatten geloof ik. Dus we bespreken die momenten achteraf meestal nog wel een paar keer.
pi_152106937
Ik wil er ook zeker naar laten kijken, maar we moeten dus nogceen week wachten voor we terecht kunnen.....irritant.

L-E ik sta zeker open voor dingen in de alternatieve hoek. Waar denk je aan? Mag ook in pm als je dat liever hebt.

Ik krijg net de afschrijving van de psz in beeld. Eind van deze maand (vandaag dus) de afschrijving voor komende maand. Voor 2 kindjes.
Mja, het grootste kind heeft dus net afscheid genomen.
Kan ik hier morgen weer achteraan bellen }:|
Waarom gaan dingen nou nooit eens in 1x goed?
pi_152107198
Mag ook hier, wie weet heeft een meelezer er nog iets aan ;) Onze oudste kampt al vanaf de geboorte met darmproblemen, had als baby kma, daarna allerhande vervelende dingetjes waaronder de eerste drie jaar van zijn leven veel slijm bij de ontlasting, sinds een jaar ofzo elke dag na elke maaltijd buikpijn, maar los van het vermoeden dat hij reageert op melkproducten zijn we nooit gekomen. Laatst naar een orthomoleculair arts geweest, zij werkt op basis van voeding, en zij meent dat hij een tarwe-overgevoeligheid heeft. Daarin wat adviezen mee gekregen en die braaf opgevolgd, en zijn buikpijn is gekelderd van drie x dgs naar eens per week of zo. Ik geloof dat ze het goed had :')
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:26:46 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152107438
Wat fijn dat het geholpen heeft en dat hij er zoveel minder last van heeft L-E.

Ik wil nog even 2 grote peuter anekdotes delen:

We werden afgelopen weekend s ochtends gewekt doordat M zijn vader riep. Papa erheen, trof een leeg bed :? Tot dat er ineens een handje uit de bedbak onder zijn bed vandaan kwam en met een klein stemmetje "papa, ik wil daar slapen", wijzend naar boven, naar zijn echte bed _O-

Gisteravond was ik in de gang en ik hoorde rare geluiden van boven komen. Dus ik even kijken, ligt meneer prinsheerlijk op ons bed met de IPad en was hij Pingu aan het kijken. Maar wachtwoord weet ie dus ook al :')
pi_152108133
Whahaha wat een kind is het toch ook kyara. Lekker ding :D

Ik ga je tip even onthouden L-E. Ik had er nog nooit van gehoord. Wat fijn dat je oudste er zoveel baat bij heeft.

Rosalie slaapt sinds dit weekend in een heus peuterbedje. Hiervoor sliep ze in een ledikantje zonder zijkant (maar met uitvalrekje). Ze ligt nu in een bedje van 80x160. Wat te vergroten is naar een 1-persoons bed.
Maar we hadden sus dat uitvalrekje er wel weer ingezet.
Mevrouw kan toch zelf in en uit het bed klimmen. Kleine acrobaat. Geen probleem ook. Dat rekje zit er zodat ze niet uit bed valt tijdens het slapen.
Maar goed, vanmiddag gaf ze duidelijk aan dat dat rekje eigenlijk wel in de weg zit. Vriend dat rekje verwijderd en ze kon geloof ik niet blijer zijn.
Vanavond bij het naar bed gaan trok ze gelijk eva mee naar haar kijken om te laten zien dat dat stomme rekje nu weg was :D

Ik vroeg me hardop af of dit nou zo handig was en of we niet tijdelijk het ledikantmatrasje eronder moesten leggen voor het geval dat.
Vriend gaat net kijken, ligt ze op haar rug, op het randje van het bed met haar arm al buitenboord.
Dus maar weer even recht gelegd en dat matrasje eronder.
Die gaat er nog wel een paar keer uitvallen geloof ik :D
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:05:59 #235
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_152108914
Geweldig Kyara _O-!

L-E, fijn dan de alternatieve geneeswijze z'n vruchten af werpt.

Tantrums, idd, pick your battles. Vandaag heeft Draak de hele dag in t-shirt en korte broek gelopen, soit. Zolang ik niet de deur uit hoef, trekt ze maar aan waar ze zin in heeft.

Oh en terugkomend op dat bed-Ipad verhaal, zoiets hadden hadden we vorige week. Draak had wat moeite met slapen. Na wat troosten en Masha en de Beer kijken vertelde ik haar dat het toch echt tijd was om te gaan slapen. Ze wilde bij mij in bed liggen, maar met Piranha in de cosleeper erbij is dat geen succes (lees: dat die twee de hele nacht keten daar heb ik geen zin in). Na 18363739x uitleggen dat dat niet kon gaf ze op en bleef ze in d'r eigen bed. Dacht ik. Toen Piranha wakker werd voor z'n voeding voelde ik ineens een voet langs me, en dat was geen maat 45 maar maat 26... Is die tuthola terwijl ik sliep gewoon bij me in bed gekropen :') .
Dat werd dus na de voeding nog even slapende peuter naar d'r eigen bed sjouwen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:32:59 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152109777
Haha NTS, wel lief dat ze zo lekker naast je was gekropen O+

Hier zijn we ook weer in een vervelende naar-bed-ga-fase beland.... elke keer als we denken dat we een fijne manier hebben gevonden, gaat t toch weer steeds meer strijd opleveren. Vriend is vanavond 2x terug naar boven geweest en toen sliep ze weer om 21:30 pas :X Het blijft een issue.

Oh en ze was vanavond heel hard gevallen; ze ging steeds staan en weer zitten op haar tripptrapp, en is toen met haar koppie eerst op de tafel geklapt en toen op de grond gevallen :'( ;( ;( Ik was er niet bij, maar zag wel de enorme bloedvlek op het tshirt van mijn vriend :X Ze had het er nog een paar keer over gehad; alles en iedereen was geschrokken; de tafel, en de vloer, en de gordijnen.... :') O+
Maar kijken hoe ze er morgen uit ziet. Het was wel heel snel gestopt met bloeden zei mn vriend.
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:33:43 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152109797
Ohja en L-E goed dat je het zegt, ik was ook van plan om een natuurarts of iets in die geest te raadplegen voor E's eczeem. Je weet maar nooit wat voeding voor verschil kan maken.
pi_152114849
Oei LB :X
Rosalie heeft ooit eens zo'n zelfde stuiter gemaakt, toen was dat nog eva dr stoel. Geen bloed gelukkig.
En de vlek lijkt waarschijnlijk erger dan het is hè, door speeksel wordt zo'n vlek snel groter.
En je mond geneest heel snel over het algemeen. Maar het zal best dik zijn :*
pi_152115033
Danic, inderdaad goed dat je je moedergevoel volgt :*

Pick your battles probeer ik inderdaad ook. Al kan ik misschien nog wat meer dingen loslaten. Al kan Riley ook om niks boos zijn. Dus dat ik haar laat kiezen wat ze wil en dat ze dan boos wordt, omdat ze het toch niet wilde.

Kyara, wat een geweldig mannetje is M toch O+

Danic, wat lief dat Rosalie zo trots en blij is met haar bedje zonder uitvalrekje O+

NTS, wat een slimme peuter is Draak. O+

LB, lastig zulke periodes met naar bed brengen :*
En zielig dat ze zo hard gevallen is. Arm moppie :*

En nog een grappig (vond ik) momentje met Riley. Zaterdag gingen we wandelen. Dus ik wilde haar warme laarsjes aandoen.
Ik: "Riley, ga even zitten dan kan mama je schoenen aandoen"
Riley: "Dat zijn laarzen"
pi_152115048
Even om niks boos zijn toelichten. Ze zal vast we een reden hebben, maar ik zie hem niet. Juist, omdat ik haar de keus geef en haar behoefte opvolg. Dus de reden ontgaat mij dan op zo'n moment. Daarom de om niks
pi_152115062
Omen :D

LB wat sneu zeg! Hoe gaat het nu?

Ik ga zo spullen inpakken: ik mag naar het zkhs in onze woonplaats. En gezien de omstandigheden (het gaat goed!) ben ik voor het weekend weer thuis! O+
pi_152115325
Wat fijn dat je dit weekend weer naar huis mag O+
  woensdag 29 april 2015 @ 08:58:05 #243
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152115373
L-E, wat fijn dat je mag verhuizen naar dichter bij huis, man en zoons, hopelijk ook snel echt naar huis-huis. Helemaal omdat je dan 'verder' kunt met het afscheid van Elva ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden.

Hopelijk voel je je snel fysiek weer goed, en kun je de tijd nemen voor de rest :*

Hier opeens een peuter met een eigen wil wat betreft zijn looks... Er moest gel in z'n haar, en eigenlijk moest mama maar meteen het raceautoshirt uitwassen ('mama wassen, schoon, machine'), want die wilde hij weer aan vandaag. Compromis is gel in z'n haren en een trui met oranje auto :D
pi_152116080
L-E wat fijn!

We hebben Eva net maar wakker gemaakt om 09.30. En daar was ze het niet echt mee eens.
Nou heeft ze ook een ontzettende blafhoest dus die ga ik ook goed in de gaten houden.
Iets met wet van Murphy.
Dat als ik hier uitleg dat we toch maar bloed willen laten prikken, ze er dan gelijk een schepje bovenop doet met slapen :')
  woensdag 29 april 2015 @ 09:57:36 #245
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152116299
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:28 schreef L-E het volgende:
Omen :D

LB wat sneu zeg! Hoe gaat het nu?

Ik ga zo spullen inpakken: ik mag naar het zkhs in onze woonplaats. En gezien de omstandigheden (het gaat goed!) ben ik voor het weekend weer thuis! O+
Ohh wat fijn <3 In ieder geval alweer een stuk dichter bij je jongetjes <3 En ook dat het lichamelijk een stuk beter gaat :*
pi_152117137
LE fijn dat thuis nu zo dichtbij komt. :).

Vandaag het consultatiebureau bezocht. We hebben moeten wisselen sinds die overgang naar de GGD. Dus andere arts enzo.. Ik was daar al eens geweest toen Billie een week of 8 was en toen had die arts me weggestuurd met een ontstoken naveltje alsof het niks was. Huisarts over de emmer.. Dus had ik een klacht over haar ingediend. Balen dat we haar nu weer hebben :(.

Geslaagd voor de ogentest en blokjes bouwen. Vraag niet hoe met die ogentest :').

95,5 cm en 13,9 kg! Keurig volgens z'n eigen lijntje. :). Daar wel tevreden over Haha.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152118758
Wat een goed nieuws LE!
pi_152119005
Danic, je kan een hoeslaken of grote handdoek oprollen en onder de matrashoes langs de bedrand leggen. Gevoelsmatige bumper, werkt perfect.

Fijn LE!
pi_152119137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:28 schreef L-E het volgende:
Ik ga zo spullen inpakken: ik mag naar het zkhs in onze woonplaats. En gezien de omstandigheden (het gaat goed!) ben ik voor het weekend weer thuis!
Oh wat fijn zeg! Dichterbij de jongetjes O+ O+ O+
pi_152119534
Fijn LE, dat je mag 'verhuizen'!
En helemaal gelijk wat betreft pick your battles. Maar als peuter niet wil meewerken met pyama aantrekken en ik dan zeg dat hij ook in zijn kleren mag slapen, is dat ook weer niet goed. Het is echt gewoon je afzetten tegen ALLES omdat je moe bent en peuter ;). Ik denk dat hij nog niet zo goed om kan gaan met zijn vermoeidheid en de emotie een uitweg nodig heeft. Zodra hij even goed gehuild heeft, gaat hij binnen 5 minuten rustig slapen. Hij heeft dat huilen nodig om te ontladen, maar ik vind het zo sneu dat het nodig is. Overdag heeft hij het ook soms, dat hij echt continu de grens opzoekt om maar ergens om te kunnen huilen.

Danic, sneu dat Eva zo moe is en blijft. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Vanmorgen een slimme peuter:
I: Mama, ga ik vandaag naar de peuters? (kdv)
Mama: Ja, vandaag wel.
I: Ik wil niet naar de peuters! Mama ik blijf vandaag wel thuis. Dan kan jij naar de peuters en blijf ik bij A. O-) ^O^ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152119863
Phaidra, jij omschrijft precies hoe het bij Riley ook lijkt te gaan :*
En zeker een slimme peuter O+
  woensdag 29 april 2015 @ 12:37:45 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152120569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:59 schreef Phaidra het volgende:
Fijn LE, dat je mag 'verhuizen'!
En helemaal gelijk wat betreft pick your battles. Maar als peuter niet wil meewerken met pyama aantrekken en ik dan zeg dat hij ook in zijn kleren mag slapen, is dat ook weer niet goed. Het is echt gewoon je afzetten tegen ALLES omdat je moe bent en peuter ;). Ik denk dat hij nog niet zo goed om kan gaan met zijn vermoeidheid en de emotie een uitweg nodig heeft. Zodra hij even goed gehuild heeft, gaat hij binnen 5 minuten rustig slapen. Hij heeft dat huilen nodig om te ontladen, maar ik vind het zo sneu dat het nodig is. Overdag heeft hij het ook soms, dat hij echt continu de grens opzoekt om maar ergens om te kunnen huilen.

Danic, sneu dat Eva zo moe is en blijft. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Vanmorgen een slimme peuter:
I: Mama, ga ik vandaag naar de peuters? (kdv)
Mama: Ja, vandaag wel.
I: Ik wil niet naar de peuters! Mama ik blijf vandaag wel thuis. Dan kan jij naar de peuters en blijf ik bij A. O-) ^O^ .
Ooh, zo herkenbaar! Helemaal niks is goed.
En ik moet ook regelmatig maar alleen naar peutergym :')
pi_152121799
Nou, of je daar nou heel zen van wordt.....zo'n dag tussen 12 peuters ;)

Eva ligt er weer in. Ze zei zelf tegen Rosalie 'dan gaan we allebei naar bed'. Ze ging niet slapen, alleen maar liggen.
Tuurlijk schat, dat zei je gisteren ook :D
  woensdag 29 april 2015 @ 13:46:29 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152122570
Oh ja, dat doet M ook wel. "ik ga even boven op mijn kamer spelen". En dan 10 minuten later is het stil :D

Gister 10 minutengesprek op het kdv gehad. Ze zien daar een zelfde M als wij dus dat is wel fijn. Hij blijkt qua cognitieve ontwikkeling behoorlijk voor te lopen. Maar qua zelfstandigheid is we nog wel een slag te maken. Dus nu toch wat meer stimuleren. Het zelf aan- en uitkleden, schoenen en jas aantrekken, zindelijkheid. Hij laat het zich makkelijk aanleunen zeg maar. Mijn meiden willen echt alles selluf doen maar M vindt het allemaal wel best. Hij heeft ook een vriendje die het ook nog wel prima vindt. Plus nog 2 meiden die echt moederen. Die kleden eerst zichzelf uit en daarna de jongens. En die gaan er dan ook echt voor zitten :') _O-

Hij heeft nog best wat stappen te maken voordat hij naar school gaat zeg maar. Dus daarin ook een taak en een uitdaging voor ons. Want tja.... als ik met 3 kinderen tegelijk de deur uit wil .... tegen de tijd dat M zijn schoenen en jas aan heeft, hebben ze meiden zich alweer uitgekleed :')
pi_152123160
Zelf aan- en uitkleden doet I. thuis ook echt nog niet. Ik was dan ook verbaasd toen ik vorige week toevallig het kdv binnenliep toen hij verschoond werd en zelf zijn broek aantrok! Sindsdien probeer ik het thuis ook wat te stimuleren, maar dat ontaardt binnen 5 seconden in een zielig "ik kan het niehiehiet!". Zindelijkheid heeft hij ook totaal geen interesse meer in. We hebben nog een jaar, ik vertrouw er voorlopig nog maar op dat dat voldoende gaat zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 april 2015 @ 14:13:29 #256
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152123541
Blijkbaar kleden ze zich op het kdv ook zelf aan; maillot zat binnenste buiten en de rok achterste voren :D Maar meestal gaat het wel goed hoor, ook thuis. Alleen doe ik het juist graag zelf, anders haal ik de trein niet ;)
pi_152123940
Aankleden help ik ook nog mee, anders ben ik uren bezig aan het wachten :7

Phaidra: zindelijkheid komt zeker wel goed! Hier nu weer 2 weekjes bezig en het gaat heel erg goed!
pi_152130544
Welkom Mandy en LE! Ik hoop dat je snel naar huis mag LE, wat een enorm verdrietige situatie toch.

Och, arme M met zijn blaren. Zo naar is dat -O- Mijn M had laatst ook zijn handje gebrand en beet toen vakkundig zijn blaren open aan tafel. Yuk :')

Peuterbuien, check :') Ik vind het wel lastig, want ik ben best conflictvermijdend en vind ook veel dingen wel prima, maar ik merk dat ik M juist met zo'n laissez-fair-houding niet altijd help. Ik vind het geen probleem als hij voor het weggaan nog even twee keer van de glijbaan gaat, maar dat wordt dan al snel drie keer en uiteindelijk tien keer en dan alsnog drama. Mijn idee is dat ruimte voor 'onderhandeling' M (soms?) enorm beangstigt, omdat het hem het gevoel geeft dat ik het ook allemaal niet weet en hij het moeilijk vindt te ervaren dat zijn gedrag zo'n direct uitwerking heeft op mij. Maar aan de andere reageert hij ook heel heftig op "grenzen stellen om het grenzen stellen" en zodra hij ook maar een vleugje onredelijkheid in mijn regels bespeurt gaat hij er keihard tegenin en opgeven is _niet_ zijn ding :') It's a thin line ;)

Ik ben nu aan het experimenteren met wat strenger te zijn, omdat er op ongeveer iedere opmerking van mij een 'nee mama!' volgt en ik voortdurend gecommandeerd word. Ik probeer M wel te betrekken in mijn keuzes daarin, en leg hem uit dat als hij goed luistert, ik minder streng ben en als hij niet goed luistert, ik strenger ben. Ik noemde dat vanmorgen ' credits verdienen' en dat vindt hij een boeiend concept. Dus toen hij vanochtend op zijn verzoek nog even in het autootje van de supermarkt mocht spelen en toen op mijn verzoek kwam toen ik hem riep, huppelde hij blij met m mee: 'ik heb kreddiks verdiend" :')

Goed, dit was een hele lang manier om te vertellen dat ik het compleet herken wat je beschrijft Aventura :@ Slapen- en tandenpoetsendrama's incluis. Wat hier dus helpt is duidelijk en in overleg van te voren bespreken wat we gaan doen bij het naar bed gaan en me daar dan heel strikt aan te houden. Dat is twee avonden hard werken en dan gaat het weer een stuk makkelijker. En vooral niet te veel of te emotioneel reageren op het lachen. Ik vind dat zó irritant, uitdagend mal doen, of expres heel hard gillen. Maar hoe meer ik er op in ga, hoe erger het wordt.

En volgens mij is M zo goed als zindelijk *O* Twee weken geleden begonnen, eerste week voor spek en bonen maar toen viel opeens vorige week het kwartje. Sindsdien overdag geen luiers meer om gehad en de ongelukjes zijn op één hand te tellen. We gaan gewoon overal zonder luier heen, ook een dag naar de Efteling afgelopen weekend, dat gaat allemaal prima. 's Nachts draagt hij nog wel een luier, maar die is altijd droog en na het opstaan gaat hij direct plassen. We hebben best lang gewacht met beginnen maar toen was het ook in anderhalve week bekeken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152130601
En uitkleden inderdaad: bij iedereen kan hij dat behalve bij mij :+
pi_152131101
In het voorbeeld van de glijbaan. Kinderen de vrijheid geven vind ik prima. Maar op een moment wil ik dan wel eens naar binnen om Riley haar pyjama aan te trekken ofzo. Dan zeg ik haar gewoon dat ze nog twee keer mag. En als ze geweest is nog 1 keer. Zij zegt dan vaak: "Nog een keetje, dan niet meer. Dan is het klaar" en dan gaat ze dus de laatste keer. Vaak gaat ze dan wel zonder mopperen mee. Niet altijd natuurlijk. Ze blijft natuurlijk een peuter :D

En even spammen. Ik heb deze glijbaan nu in de tuin. Riley vindt hem geweldig

pi_152131805
Die is gaaf omen.
pi_152135269
Wauw Omen die is gaaf!!! nou dan wil je zelf toch gewoon ook van de glijbaan!!!

Bij ons moeten ze het met 2 little tikes glijbanen doen een kleine en een grotere maar deze is echt helemaal geweldig!!! (krijg dat hier niet voor elkaar!)

Ik ben het wel eens met vrijheid geven, ik laat Jan ook wel eens even alleen in de tuin wel zo dat ik hem hoor/zie maar hij moet wel eens heel even alleen zijn en dat vind hij geweldig! komt dan ook steeds weer even binnen lopen om te zeggen dat hij van de glijbaan gaat, of het is verdacht stil en dan is de zandtafel open :) de zandbak zelf krijg hij niet open maar zand deel van de zand/watertafel wel
pi_152144333
Omen wat gaaf! Ik heb een kleiner glijbaantje besteld maar al twee keer op rij een kapotte gekregen. :(
pi_152145210
CS knap! Hoe oud is mini nou?

Omen super vet ding!
  donderdag 30 april 2015 @ 21:33:22 #265
378192 -mandy-
I am who I am
pi_152163339
Omen die glijbaan, dat speelhuisje! Wauw!!

En we hebben een geslaagde broers-en-zussen foto van onze 3 kids :D !
Bij D's zus op school boden ze de kans om van leerlingen broers-en-zussen foto te maken, ook al zitten broers/zussen daar niet op school.
Zo vaak gebeurt dat niet dat dat mag, dus dat hebben we ons geen 2 keer laten zeggen.
pi_152166933
Wat stom dat ze dat niet elk jaar doen, op de scholen hier gelukkig wel. Ook met ouders en nichtjes en alles. Alleen maar meer geld verdienen voor de fotograaf toch.
pi_152172299
ik kan me er niet echt in vinden nog... maar misschien over een jaar of 6...
pi_152187028
Zo'n smeltmomentje net.
Als Riley haar tanden gaat poetsen zing ik altijd het tandenpoetsliedje. Dat eindigt met: "Voor als je zoenen moet". En ik geef haar dan kusje op haar wang. Vandaag gaf zij mij een dikke kus bij dat stukje. O+
Ik was een plasje O+
pi_152189770
@Omen: wat een te gekke glijbaan!

Bij Aiden geef ik ook best wel vrijheid, wat jij ook beschrijft maar ik kom ook regelmatig kijken wat hij uitspookt. En hij roept mij ook regelmatig even om te kijken of ik hem wel in de gaten hou.
Ik geef in jouw voorbeeld van de glijbaan ook aan dat hij bijvoorbeeld nog 1 keer mag, de laatste keer. Dan zeg ik ook dat het dan klaar is en we naar huis gaan.
Hij accepteert dat prima en zegt overal gedag tegen en zwaait er naar. O+

Hier is het tandenpoets drama over :)
Gewoon tegen hem praten over de dag en bijvoorbeeld praten over papa, opa, oma etc.
Dan werkt ie hartstikke goed mee. :)
Tip mensen. :P
pi_152190445
Vandaag gingen we met oma naar de buurtsuper. Nu was het daar druk, dus Riley liep gewoon wat rond. Eerst uitgebreid gekeken bij de snoepjes. Daarna de fruit bestudeerd. En toen begon ze wat drukker te worden. Dus ik gaf haar grenzen. (Je mag niet voorbij de vriezer lopen enzo). Maar telkens weer ging ze zoeken wat ze kon doen. En dan merk ik wel dat ik toch een paar keer haar moet tegenhouden (niet in de voorraadkamer. Dat is voor personeel. Jij bent een klant).
Ik sta dan toch wat ongemakkelijk (al kreeg ik totaal geen commentaar ofzo).
En met dit soort dingen ben ik toch wel zoekende na die vrijheid. ook, omdat ze momenteel zo de grenzen aan het testen is. Ze lijkt door te gaan, totdat ze nee hoort
pi_152222161
Stopt ze dan als ze nee hoort omentielvo? Want dan snap ik het probleem niet eigenlijk :+
pi_152227770
Haha. Soms luistert ze. En soms moet ik haar echt tegenhouden, omdat nee niet voldoende is :D
pi_152227842
Het ligt ook wel aan de situatie, vind ik.
Soms begrijp ik heel goed dat de verleiding om toch door te gaan zo groot is dat ik niet verwacht dat hij gelijk luistert. En zeker als het niet erg is als hij tóch even de andere kant op loopt of iets. Grenzen mag hij best ontdekken.
Maar als ik het 38 keer moet zeggen, is het wat anders. :P
Hij hoeft bijvoorbeeld in de winkel echt niet direct naast mij te lopen maar wel in mijn buurt. Hij loopt, met de juiste aanwijzingen, keurig met zijn eigen karretje door de winkel. Ik zie dat dat gewoon best goed gaat
Denk dat het ook de kunst is om je kind vrijheid te geven die hij aankan ipv strak houden en hem nooit een soort verantwoordelijkheid geeft. :)
Dat is zoeken en een beetje vertrouwen in jezelf en in je kind. En soms gaat dat goed en soms niet. Ach, dan speel je daar ook weer op in.
Zolang niemand gewond kan raken. :P
pi_152227983
Ik durf Nena niet meer met zo'n winkelwagentje te laten rijden, ze botst zo hard tegen oude mensjes aan :@
pi_152228050
Dat herken ik Omen, het is bij ons bij ieder supermarktbezoek echt nog opvoeden :Y Geen ruzie of driftbuien, maar gewoon enorm opletten elke keer. M wil met geen mogelijkheid maar in de wagen zitten, dus die heeft of een klein karretje of zo'n auto wagen, maar daar wil hij dan ook 400 keer in en uit. Het is een kwestie van blijven praten en afspraken blijven maken en voortdurend opletten. De meeste mensen reageren heel lief en bemoedigend als ik ergens op moet ingrijpen en omdat we er elke week komen kent al het personeel ons inmiddels :+ En gelukkig staat aan het einde van de winkel een speelhoek met tv, dus als we dan voor een bepaald punt zijn draaft M daarheen en dan kan ik even rustig de laatste dingen pakken :')

Oh en Twinkle, M is inmiddels 3 jaar en 3 maanden, dus vroeg zindelijk is hij zeker niet. Maar ik was er echt een beetje klaar mee, dus dat was een reden om maar eens door te zetten.
pi_152228058
In de supermarkt zet ik mijn dochter altijd aan het werk: pak 3 appels en doe ze in deze zak. Zoek een komkommer etc. :)
Make my day!
pi_152228079
Doe ik ook :Y Maar mijn zoon is eigenlijk een superdeluxe raceauto in het lichaam van een peuterjongen (ja, je weet niet dat het mogelijk is he? :+ ) dus die moet soms zijn motoren starten en raaaaaaaacen O+ ;)
pi_152228082
Bij die wagentjes bij de ah kan je de vlaggenstok vasthouden en meesturen :D

Venco, daar ben ik dus zo zoekende in. Mijn kind de vrijheid geven die ze nodig heeft en daar ik rekening houden met grenzen die nodig zijn :D
pi_152228488
Ik merk vooral heel erg dat ik me snel opgelaten voel in zo'n situatie als Omen beschrijft. Terwijl ik heel goed weet dat het volkomen normaal is.
pi_152228580
Gister lekker impulsief naar een kermis in de buurt geweest. Djen durfde eerst alles (herinneren jullie de achtbaan foto nog?). Maar de laatste maanden lijkt ze wat angstiger als papa en mama niet in de buurt zijn.

Toen was er dr auto attractie. Vond ze helemaal geweldig want afbeeldingen van Disney en zulks. Alleen ze moest er alleen in.. papa of mama kon er niet in. Maar ze wilde wel heel graag. Ik had zo mijn bedenkingen. Toch een kaartje gekocht. Het ging goed tot het moment darmt ze de bocht om ging en papa en mama uit het zicht waren. Toen was het brullen geblazen en hebben we haar er maar uit gevist :+

Omen blijft lastig. Maar wel goed dat je grenzen aangeeft ^O^
ik ben van mening dat kinderen dat echt nodig hebben. Wij houden Djen daar vrij kort in (en daar zullen anderen vast een mening over hebben). Maar het is wel een super lief kind verder. Alleen als ze moe is.. dan gaat ze dingen doen die niet mogen en dan weten we dat het bedtihd is :Y)
pi_152228848
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:13 schreef Fieder het volgende:
Ik merk vooral heel erg dat ik me snel opgelaten voel in zo'n situatie als Omen beschrijft. Terwijl ik heel goed weet dat het volkomen normaal is.
Daar was ik vroeger ook bang voor, dat ik dat zou hebben.
Maar daar heb. Ik nu totaal geen last van. Denk dat ik daarin wel genoeg zelfvertrouwen heb dat ik redelijk weet hoe en wat het best werkt voor Aiden (en mij).
pi_152228849
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:13 schreef Fieder het volgende:
Ja. Dat was het. Ik voelde me zo opgelaten. Ze was echt een heerlijk clowntje en vermaakte de mensen die stonden te wachten. Maar ik heb constant het gevoel dat ik haar moet tegenhouden.
En een keertje rende ze dus voorbij die vriezer. Ze komt dan echt niet terug als ik roep. En dan ren ik haar achterna en pak haar. Dan ligt ze helemaal dubbel van het lachen.
  zondag 3 mei 2015 @ 14:51:55 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152233626
Dat soort situaties hebben we hier dan weer niet. Ik plant ze alledrie in een karretje, race de winkel door en klaar ;)
  zondag 3 mei 2015 @ 15:07:55 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152234109
Respect Kyara, ik doe E niet meer in een karretje want dan heb ik de hele winkel een gillende peuter. Of ze moet moe zijn, dan wil ze wel in zo'n autokarretje. Maar meestal pak ik een mandje en mag zij die dan duwen/trekken.

Truc is hier dat een van ons weekboodschappen doet als zij in bed ligt 's avonds ;)

Opgelaten voelen doe ik gelukkig ook niet. Meer dan je best kun je niet doen. Maargoed, ik probeer idd de buien te voorkomen.
pi_152234462
Weet je wat pas gênant is? Plat op b*k gaan op de droogloopmat van de Jumbo :')
Hallo jumbo!

(Best pijnlijk eigenlijk)
  zondag 3 mei 2015 @ 15:19:17 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152234523
Auw :')

Kusje dr op :*
pi_152234616
Echt super gênant. Ik zwik mijn enkel op de tegels, de zijkant van mijn hak is glad (platte schoenen hè mensen :') ) en daardoor glij ik zo door.
Maar die droogloopmat is een snel rem dus ik struikel, val op handen en knieën en hou dat niet dus glij met mijn handen ook nog eens door :X
pi_152234926
Auw Danic had je een broek aan?

Hier wil Ean sinds Sac ook in het karretje zit weet in het karretje zitten. Alleen winkels met een raceauto is een uitdaging want daar willen ze dan beide in en weer uit en weer in en weer uit.

Ik voel mij wel altijd opgelaten als er 1 gaat huilen of zeuren of wat dan ook.
pi_152234986
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Auw Danic had je een broek aan?

Hier wil Ean sinds Sac ook in het karretje zit weet in het karretje zitten. Alleen winkels met een raceauto is een uitdaging want daar willen ze dan beide in en weer uit en weer in en weer uit.

Ik voel mij wel altijd opgelaten als er 1 gaat huilen of zeuren of wat dan ook.
Whahaha ja dat gelukkig wel :D

Ik heb altijd een koekje en drinken in mijn tas zitten. Meestal wil eva wel zitten en Rosalie kan best goed luisteren. Als ik merk dat het minder wordt laat ik haar helpen. Iets dragen is al goed. Zakje met doosjes rozijntjes ofzo.
pi_152235054
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:31 schreef danic het volgende:

[..]

Whahaha ja dat gelukkig wel :D

Ik heb altijd een koekje en drinken in mijn tas zitten. Meestal wil eva wel zitten en Rosalie kan best goed luisteren. Als ik merk dat het minder wordt laat ik haar helpen. Iets dragen is al goed. Zakje met doosjes rozijntjes ofzo.
Ik heb meestal ook wel iets mee, en geef Sac iets in haar handen. Maar als ze iets anders wil oid gooit ze dat wat ze vast heeft zo op de grond. En is dan woedend dat ze dat niet terug krijgt. Tegenwoordig hebben ze ruzie wie op het groene knopje van de pinautomaat mag drukken.

Ze hebben sowieso veel strijd in Sac zit pit en ondeugendheid. Ean is braaf en roept dus telkens Sac dat mag niet, mama kijk nou wat ze doet enz enz. En Sac denkt je doei en grijpt dat Ean aan haar haar/oor/arm/been of wat dan ook.
  zondag 3 mei 2015 @ 15:42:22 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152235315
Ze weten ook niet beter he. Los lopen is gewoon geen optie. Gewoon niet. En ze hebben de grootste lol in dat karretje. Die AH karretjes hebben zo'n vak voorop, daar klimmen ze dan steeds in en uit :')

Auw Danic. Zowel voor je handen/knieën/enkels als voor je ego :*
pi_152235347
Haha Danic, wat pijnlijk, op alle vlakken :*
pi_152235356
Gaan ze dan alle 3 een kant op Kyara? Of is het als de 1 loopt wil de ander ook?

Ean kan en kon al jong goed meelopen die loopt niet weg. Maar Sac wil er dan achterna en die loopt nog alle kanten op helaas.
  zondag 3 mei 2015 @ 15:47:40 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152235483
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Gaan ze dan alle 3 een kant op Kyara? Of is het als de 1 loopt wil de ander ook?
Allebei. Het is of allemaal lopen of niet. En dan vervolgens alle kanten op. Een krijgt een meltdown, de ander probeert in de rekken te klimmen en nummer 3 gaat er vandoor. Dat idee.
pi_152235639
Danic pijnlijk :*

Kyara alle drie je peuters in de kar. Waar laat je dan de boodschappen :D
In de Appie gaat Riley ook vaak in de kar.
De buurtsuper hier zijn twee paden. Dus daarom dat ze toen niet in de kar zat
pi_152236130
Oh Danic :X :* zagen veel mensen het? Ik hoop dat er iemand te hulp schoot

Ik neem ook meestal wat koekjes mee. Of zijn speen voor echte noodgevallen. Wij hebben de weekboodschappen zo gepland dat L niet mee hoeft.
Als ik af en toe wat kleine dingetjes haal gaat L wel mee. Meestal mag hij dan los lopen met een mandje. Als het veel is moet hij in de kar. Meestal gaat dat goed als ik uitleg dat ik het anders niet kan tillen. Meehelpen doet hij ook heel lief maar hij smijt alles wel keihard neer dus ik moet de producten bewust kiezen :')
En een pistoletje/ croissantje kopen op de broodafdeling die hij meteen mag eten is ook n wondermiddel. Dat deed mijn moeder vroeger ook bij ons O+
pi_152236232
Verder post ik niet zoveel meer maar ik lees wel mee. Het gaat hier gewoon heel erg goed O+ ben zo verliefd op mijn kind!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 3 mei 2015 @ 16:21:59 #298
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_152236280
Au danic.

Daan gaat bijna dagelijks mee naar de supermarkt. Meestal staat hij op de krattenhouder achterop. Soms in het grote vak van de wagen. De supers hier hebben geen kleine wagentjes in het zicht, dus dat weet hij niet.
In de oude stad en supers liep hij wel met een wagentje met kleine boodschappen. Regel was altijd simpel. Als je normaal rijdt, dan is het leuk en mag je helpen. Rijdt je te hard/bots je/loop je weg, dan is de wagen voor mij(aan het vlaggetje) en til ik je. Dan is het snel saai. Beide jongens eigenlijk nooit last mee gehad na simpele en duidelijke instructies. Af en toe ging het wat harder en waren ze het wagentje kwijt.

Dingen in de winkel eten doen we niet. Als het betaald is, dan is het van ons. Tot die tijd ligt het in de wagen. Iets mee doe ik ook niet. Dat half uur kunnen ze wel zonder een ;)
Bij een van de oude supers was dat ook echt een regel dat je broodje eerst afgerekend moest worden, omdat sommige ouders dat niet bij de kassa melden en het kind wel elke keer een croissantje op at..
pi_152236799
Erg hè. Het was de ingang van zo'n overdekte hal met ook een bakker, slager, kaasboer en boekwinkel. Allemaal 'open ruimtes'. Iedereen bij de bakker stond stijf geloof ik :D
En er was een hele aardige oudere meneer die me weer op mijn voeten wilde zetten. Maar mijn enkel deed zo'n zeer dat ik liever zelf wilde opstaan. Hij heeft heel lief al mijn spullen weer verzameld doe ik de ruimte in had geschoten :')

Tien ik uit de Jumbo kwam werd ik ook nog aangesproken of het wel ging, dus ik heb wel een verpletterende indruk gemaakt *)
pi_152239152
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:20 schreef Fieder het volgende:
Verder post ik niet zoveel meer maar ik lees wel mee. Het gaat hier gewoon heel erg goed O+ ben zo verliefd op mijn kind!
SPOILER
*O*

Spannend!
pi_152239249
Ik gooi 'm wel even dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')