Jaquote:
quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:06 schreef Kyara het volgende:
Grote peuter heeft de IPad (de uit-bed zoals hij hem zelf noemt) ontdekt,
Heel herkenbaar! Jan heeft een uur met zn autos liggen spelen. Ik probeer nu als hij gaat huilen het samen met hem te benoemen van wat is heb je pijn, ben je boos of verdrietig? Dan zegt hij bijv boos en dan praten we er heel even over dat hij dan niet hoeft te huilen maar mag zeggen dat hij het niet leuk vindt etcquote:Op zondag 19 april 2015 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
goed gevonden!
En lastig die fases..... E is 3 dagen na haar verjaardag begonnen met de echte toddler tantrumsje ter aarde storten, met je vuisten trommelen, krijsen tot je ervan moet hoesten, the works! We hebben het krijsen maar even genegeerd, en toen ze begon te huilen heb ik haar bij me geroepen voor een knuffel. En toen kwam ze op schoot even uitleggen dat ze verdrietig was
![]()
en hebben we het er eventjes over gehad hoe het werkt als je boos of verdrietig bent. Vooralsnog leek dit een werkbare aanpak.
En nu ligt ze boven in haar bed te kletsen, een boekje te lezen, haar muziekpopje op te winden, allesbehalve slapen iig.kind van dr moeder...
Ahhhquote:Op zondag 19 april 2015 20:54 schreef Kyara het volgende:
M komt er vaak nog even op terug, in de vorm van "nog even het verhaaltje vertellen over ...."
Laatst moet hij huilen omdat hij geschrokken was dat het bijtje dat hij van dichtbij wilde bekijken ineens wegvloog. Ik heb de hele dag nog het verhaal vertelt van het bijtje dat honger had en de grote reus M die hem liet schrikken
Fijn dat het zo goed gegaan is!quote:Op zondag 19 april 2015 21:00 schreef Kyara het volgende:
Ja, oma vond het ook erg leuk. Heeft wel minder goed geslapen als M omdat ze toch meer lag te luisteren (en M om 6 uur wakker was...)
Ik legde haar uit (had ik al vaker gedaan), dat ik haar kom troosten en knuffelen als ze verdrietig is. En dat als ze boos is, dat ze dan mag zeggen wat ze niet leuk vindt. Net zoals Goitske dus.quote:Op zondag 19 april 2015 21:03 schreef L-E het volgende:
LB, ik ben benieuwd naar wat je hebt gezegd toen je uitlegde 'hoe het werkt als je boos of verdrietig bent'..?Hier nog geen toddler tantrums trouwens. Kan niet lang meer duren
Volgens mij heb je voor < 100 euro een fietskar. Denk niet dat je voor dat geld een bakfiets hebt eigenlijk.quote:Op zondag 19 april 2015 21:03 schreef L-E het volgende:
Is zo'n fietskar zo veel goedkoper dan een (tweedehands) bakfiets dan Kyara? Sneu dat D fietsen zo eng vindt zeg, mogelijk dat ze het dan in een fietskar minder eng vindt omdat ze gezellig samen zitten?
Neequote:Op zondag 19 april 2015 21:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij heb je voor < 100 euro een fietskar. Denk niet dat je voor dat geld een bakfiets hebt eigenlijk.
Ik probeer me altijd te bedenken waar ik behoefte aan heb als ik boos (of verdrietig) ben. En dat is dat ik gehoord en gezien word, dat mijn gevoel er mag zijn zonder dat er een waardeoordeel aan hangt, en dat er iemand is die me wil troosten, zonder dat dat wordt afgedwongen (want bij te boos maakt dat juist nog bozer). Ik merk dat heel dicht bij mijn gevoel blijven me heel erg helpt inzien wat mijn kindjes nodig hebben, meer dan het verstandelijk benaderenquote:Op zondag 19 april 2015 21:07 schreef Omentielvo het volgende:
Zie met boos vond ik het zelf zo moeilijk om te weten hoe je nou goed moet reageren. Dus hoe kan ik mijn kind nou iets leren, waar ik zelf nog zoekende na ben![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |