abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 april 2015 @ 21:27:26 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151529591
Door een user erop gewezen dat ik even een nieuw deel moest openen!

Heb al bevestiging dat in elk geval K. weer komt dit jaar (we gaan ervan uit dat L. ook gewoon komt hoor) . We gaan een weekje in Limburg logeren dit jaar.

Heb net een verjaarspakket verstuurd aan K., die volgende week jarig is. Allerlei knutselspullen (verf, kleine verfdoeken, stempels, beplakbare doosjes, ansichten om in te kleuren etc.)


Half juli zijn komen er weer twee Franse meisjes drie weken bij ons logeren. Om op adem te komen en aandacht bij te tanken, en om ons een punthoofd te bezorgen. :P

De stichting die dit voor Nederland regelt (met kinderen uit diverse Europese landen, ook ons eigen land) is Europa Kinderhulp. Terzijde: De stichting zoekt nog gastouders, én vrijwilligers op allerlei gebied. Mocht je een kleine donatie willen doen, dan is die ook welkom.

Voor de volledigheid de eerdere delen, met de avonturen van vorige jaren:
OUD / Twee Franse meiden van acht: Help Dude het Goede Doel door.
OUD / Twee Franse vakantiemeiden (8 jaar), deel II
OUD / Franse vakantiemeiden, Part Trois (III)
OUD / Franse vakantiemeiden, IV
OUD / Franse vakantiekinderen deel V
OUD / Franse vakantiekinderen deel VI
OUD / Franse vakantiekinderen, deel VII: De derde rónde, de derde rónde.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel VIII: het derde jaar.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel IX: het vierde jaar.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel X: het vierde jaar.
OUD / Franse vakantiekinderen, deel XII: ze komen er weer aan!
OUD / Franse vakantiekinderen, deel XIII: ze gaan er weer vandoor!

L. is straks al dertien jaar en een blonde branieschopper en K. van twaalf is een lekkerbek met Afrikaanse roots.

We paaiden deze kinderen met de volgende wervende flyer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

'Hun' kamer:

Het bed schuiven we uiteen tot twee bedden. Dat vinden ze reuze gezellig en het valt mee hoe lang ze keten 's avonds. We zorgen wel dat ze totaal afgedraaid hun bedjes induiken natuurlijk.

Enkele impressies door de jaren heen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2012:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan het (op moment van schrijven zojuist) afgelopen jaar:

Racen!


(Kinder)champagne op onze trouwdag.

Waarop we De Plant in ontvangst namen van de dames.


Dagje Giethoorn + verjaarsbezoek:





Vele lieve briefjes

En tekeningen verder,


gingen we naar een huisje in Velsen. Maar daar spookte het al net zo erg als thuis.


We hebben rondgevaren in Amsterdam.


Maar laten we wel wezen, als je terug op het park, van golfer en Bluezz dit cadeau krijgt:

is heel 'Missie Holland' al geslaagd! :D O+

Naast stoeien met Arty in het zwembad natuurlijk:


En een kaasmarkt.


Verder werd er veel gekookt en gebakken door de dames. Er zijn brownies gemaakt, cupcakes, pannenkoeken, een heel huwelijks gourmet-buffet, en vele, vele rauwe eieren als ontbijt voor de onwetende, slapende gastouders.


Met tussendoor even uitrusten.


Ook de fotografiehobbie werd doorontwikkeld. Er waren twee onwelwillende, edoch monddode modellen:




Nou en toen werd er nog meer gekookt:

En maakte Arty uiteraard de inmiddels traditionele gekleurde pannenkoeken op de laatse avond:


Maar aan alles komt een eind.




[ Bericht 46% gewijzigd door Mark op 12-04-2015 02:02:13 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 9 april 2015 @ 21:28:22 #2
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151529636
Oh shoot, heb ik nu niet gereekst? Kan een modje dat alsnog doen? En de foto's fixen? ;( /onhandig

[ Bericht 50% gewijzigd door Duderinnetje op 09-04-2015 21:49:42 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_151529761
*O* yay was het topic al kwijt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_151530687
Wat leuk! *O*
  Milf donderdag 9 april 2015 @ 21:51:08 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151530904
Ik heb n.a.v. je oproep van verleden keer dat ze nog gastouders zoeken, 24 posters besteld. Ze hangen nu bijna op alle 24 etages van het gebouw waarin ik ook werk.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 9 april 2015 @ 21:52:17 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151530958
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:51 schreef nikky het volgende:
Ik heb n.a.v. je oproep van verleden keer dat ze nog gastouders zoeken, 24 posters besteld. Ze hangen nu bijna op alle 24 etages van het gebouw waarin ik ook werk.
Wat geweldig lief. Dank je wel!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Milf donderdag 9 april 2015 @ 21:55:12 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151531112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat geweldig lief. Dank je wel!!
Geen dank. Ik kan niet helpen door op te vangen, maar ik kan op deze manier hopelijk ook een steentje bijdragen. Hopelijk aan een fantastische vakantie voor kinderen die het zo hard nodig hebben.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 9 april 2015 @ 21:57:54 #8
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151531254
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:55 schreef nikky het volgende:

[..]

Geen dank. Ik kan niet helpen door op te vangen, maar ik kan op deze manier hopelijk ook een steentje bijdragen. Hopelijk aan een fantastische vakantie voor kinderen die het zo hard nodig hebben.
Ik waardeer het zeer. Juist promotie en bekendheid van de stichting zijn erg belangrijk. Ik snap dat niet iedereen zo maar kan overgaan tot opvang van deze kinderen. Des te meer waardeer ik het dat je de posters hebt opgehangen. Ontzettend waardevol en lief, Nikky!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Milf donderdag 9 april 2015 @ 22:06:25 #9
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151531750
Nu stoppen hoor. Anders ga ik blozen!

:*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 9 april 2015 @ 22:15:41 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151532313
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:06 schreef nikky het volgende:
Nu stoppen hoor. Anders ga ik blozen!

:*
Ok. :*

Maar ik blijf het ontzettend gaaf vinden. Kreeg vandaag weer een nieuwsbrief van de stichting en het valt verdorie niet mee met de werving van nieuwe gastouders. Kennelijk zien mensen het gewoon niet zitten om een kind op te vangen (en ik snap dat hoor! Ik weet niet of wij er nog aan zouden beginnen, nu we weten wat een impact het toch heeft op je leven. De meiden zijn ons enorm dierbaar, laat dat duidelijk zijn, maar het is gewoon niet niks allemaal).

Maar goed, wij zitten nu eenmaal in deze trein en dus gaan we gezellig door! *O* We hebben er ook wel erg zin in weer. Dat is wel eens een beetje anders geweest. Vorig jaar stortten we ons half uitgeput in een zomervakantie met de meiden. Nu gaan we lekker van te voren even zelf op vakantie en kunnen we hopelijk uitgerust beginnen aan de meidenmarathon, 18 juli!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 22:43:50 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_151533689
Zooo niets voor ons. Maar wel leuk dat anderen het doen B-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 11 april 2015 @ 01:34:31 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151568964
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh shoot, heb ik nu niet gereekst? Kan een modje dat alsnog doen? En de foto's fixen? ;( /onhandig
Heb hem even gereekst voor je. Met een TR of in feedback zul je sneller reacties krijgen van een mod, dan met een los zinnetje in een topic ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151589402
Wat leuk, een jaar is weer voorbij gevlogen.
Ik lurk graag weer mee O+
Zolang er was is, is er leven.
  zondag 12 april 2015 @ 00:06:11 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151597017
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 22:43 schreef Renesite het volgende:
Zooo niets voor ons. Maar wel leuk dat anderen het doen B-)
Voor ons is het anders óók niks, Renė!
Ik vind het bij tijd en wijlen vrij hilarisch dat wij al vijf jaar elke zomer twee kinderen in huis hebben. Sta ik van de week weer zo'n verjaarspakket voor K. in melkander te knutselen en dan denk ik: wat sta ik hier in vrédesnaam te doen met opplakvlinders en pakpapier. En vervolgens lijm ik in aller ernst een vilten lieveheersbeest op een verjaarskaart.

Ik hou niet eens van kinderen! In zijn algemeenheid!

En ik denk soms ook echt (met name als de meiden er net zijn. Laten we zeggen, dag 3): wat is er ooit in ons gevaren dat we hier aan zijn begonnen. :|W Het is moeilijk, vermoeiend en je wordt er kei-onzeker van ook nog eens. Bovendien kunnen ze van het balkon vallen of in een erwtje stikken en dan zit je mooi met de gebakken peren.

Klam zweet maakt zich van mijn lijf meester. Elk jaar weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duderinnetje op 12-04-2015 00:18:57 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 12 april 2015 @ 00:28:09 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151597762
Het get, ik probeer de OP netjes te maken met foto's, maar ik klunsquote almaar. :(

Later volgt beterschap.

[ Bericht 97% gewijzigd door Duderinnetje op 12-04-2015 00:44:29 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 12 april 2015 @ 01:38:15 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151599181
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 00:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Het get, ik probeer de OP netjes te maken met foto's, maar ik klunsquote almaar. :(

Later volgt beterschap.
Heb de laatste 3 de laatste 5 alles buiten de spoilers voor je gedaan, nou heb je een voorbeeld ;)

Edit: ach, gewoon alles maar even gedaan ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Mark op 12-04-2015 02:04:46 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 08:52:26 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_151601559
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 00:06 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Voor ons is het anders óók niks, Renė!
Ik vind het bij tijd en wijlen vrij hilarisch dat wij al vijf jaar elke zomer twee kinderen in huis hebben. Sta ik van de week weer zo'n verjaarspakket voor K. in melkander te knutselen en dan denk ik: wat sta ik hier in vrédesnaam te doen met opplakvlinders en pakpapier. En vervolgens lijm ik in aller ernst een vilten lieveheersbeest op een verjaarskaart.

Ik hou niet eens van kinderen! In zijn algemeenheid!

En ik denk soms ook echt (met name als de meiden er net zijn. Laten we zeggen, dag 3): wat is er ooit in ons gevaren dat we hier aan zijn begonnen. :|W Het is moeilijk, vermoeiend en je wordt er kei-onzeker van ook nog eens. Bovendien kunnen ze van het balkon vallen of in een erwtje stikken en dan zit je mooi met de gebakken peren.

Klam zweet maakt zich van mijn lijf meester. Elk jaar weer.
Begrijp het wel. Misschien over een jaar of vier wanneer ik de dertig eens passeer. Dan kan ik de komende vier jaar oefenen op mijn neefje ;) !

En pssst, niet jezelf onderuit halen. Die meiden vergeten jullie nooit :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 12 april 2015 @ 10:29:03 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151603215
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 01:38 schreef Mark het volgende:

[..]

Heb de laatste 3 de laatste 5 alles buiten de spoilers voor je gedaan, nou heb je een voorbeeld ;)

Edit: ach, gewoon alles maar even gedaan ;)
Lief! Dank Mark!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 12 april 2015 @ 21:18:31 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151625843
Kleine moeite voor zo'n mooi initiatief :)

Is jullie Frans zodanig goed dat dat geen problemen oplevert?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151627249
En wordt in het nieuwe deel ook gespaard met de Jumbo "Leukste dagjes Uit" zegels? :D

Hier al weer drie kaarten vol w/

@ Mark...plak je ook deel XIV er even achter, als je hier weer terugkomt? :*
  zondag 12 april 2015 @ 21:51:33 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151627506
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 21:45 schreef AnneX het volgende:
@ Mark...plak je ook deel XIV er even achter, als je hier weer terugkomt? :*
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2015 01:34 schreef Mark het volgende:
Met een TR of in feedback zul je sneller reacties krijgen van een mod, dan met een los zinnetje in een topic ;)
Maar ik kom letterruimte te kort, de TT is te lang om er deel XIV tussen te plakken.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151628194
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 21:51 schreef Mark het volgende:

[..]


[..]

Maar ik kom letterruimte te kort, de TT is te lang om er deel XIV tussen te plakken.....
Dude :{w jij kunt toch wel koppen maken?
  zondag 12 april 2015 @ 22:07:27 #23
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151628235
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 22:06 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dude :{w jij kunt toch wel koppen maken?
En lichaampjes ook :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Milf zondag 12 april 2015 @ 22:09:43 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_151628341
Zesde keer - 6e keer. Scheelt karakters ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 13 april 2015 @ 11:47:15 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_151640249
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2015 21:18 schreef Mark het volgende:
Kleine moeite voor zo'n mooi initiatief :)

Is jullie Frans zodanig goed dat dat geen problemen oplevert?
Ja we redden ons goed. Ik spreek goed Frans en mijn echtgenoot is op les gegaan.
Ik wilde graag Franse vakantiekinderen juist om de taal wat te kunnen bijhouden. Moet wel zeggen dat het, met name de eerste jaren, toch handiger was geweest om Engelse of Duitse kindjes te hebben gehad. Ik vond het constant tolken tussen kinderen en man wel pittig. Op een bepaald moment vertaalde ik ongevraagd maar gewoon alles, om de vraag 'wat zegt hij/zij?' voor te zijn. Mijn hoofd was dag en nacht in bedrijf.
Maar nu gaat dat een stuk beter. De meiden leren een beetje Nederlands en ze krijgen natuurlijk ook Engels op school. En mijn man durft en kan wat beter Frans spreken. Dus ze komen er inmiddels aardig uit samen. Hij gaat nu ook gerust een middag met ze weg, en dat is heel prettig. Dan kun je de inspanningen een beetje verdelen. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')