ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 09-04-2015 21:27:28 ]
Ah dus de reisplanner denkt dat je de overstap op Eindhoven niet (meer) haalt in 3 min omdat je verder moet lopen nu. Weet niet of ik het dan aandurf. Anders sta je straks midden op Eindhoven en moet je 30min wachten
Op donderdag 9 april 2015 20:47 schreef Basekid_NZ het volgende: Ah dus de reisplanner denkt dat je de overstap op Eindhoven niet (meer) haalt in 3 min omdat je verder moet lopen nu. Weet niet of ik het dan aandurf. Anders sta je straks midden op Eindhoven en moet je 30min wachten
Op donderdag 9 april 2015 20:47 schreef greavy het volgende: Op speciaal verzoek van b2 is de foto onderaan de OP het meest robuuste, degelijke materieel wat er ooit gereden heeft.
Ach.. Je moet maar zo denken... Die locs zijn slechts een jaar of 10 ouder dan dat andere fantastische materieel dat in twee van de zes composities tussen Apeldoorn en Enschede rijdt:)
Op donderdag 9 april 2015 20:47 schreef greavy het volgende: Op speciaal verzoek van b2 is de foto onderaan de OP het meest robuuste, degelijke materieel wat er ooit gereden heeft.
Eindhoven - Den Haag is gewoon sneller via Utrecht, toch niet zo gek dat de reisplanner dat dan aangeeft?
Net als Roosendaal - Zwolle. Dat kun je ook beter Roosendaal - Rotterdam - Zwolle doen. Of Roosendaal - 's-Hertogenbosch - Utrecht - Zwolle. Of Roosendaal - Rotterdam - Schiphol - Zwolle. Allemaal snellere opties dan de trein Roosendaal - Zwolle.
Ik zag nog een DM'90 rijden vandaag in Assen, reed vlack achter de IC van 20.32 richting rotterdam aan. Waarschijnlijk onderhoud in het noorden, was toch een apart gezicht zo'n buffel in Assen.
Op donderdag 9 april 2015 23:57 schreef ZwarteKater het volgende: Ik zag nog een DM'90 rijden vandaag in Assen, reed vlack achter de IC van 20.32 richting rotterdam aan. Waarschijnlijk onderhoud in het noorden, was toch een apart gezicht zo'n buffel in Assen.
Ik dacht: 'huh, onderhoud in het Noorden? Is er dan een werkplaats in Groningen?'
Als Noordeling nooit geweten dat Onnen - een plaats die ik hier vaak genoemd zie worden - in het noorden lag
Ik zag Onnen ook altijd maar als een enorme overbodige bult sporen daar ergens ver weg in een uithoekje waar zo nu en dan eens een trein staat omdat het kan maar eigenlijk niemand echt wat te zoeken heeft Schijnt toch serieus spul te zijn..
Op vrijdag 10 april 2015 01:37 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zag Onnen ook altijd maar als een enorme overbodige bult sporen daar ergens ver weg in een uithoekje waar zo nu en dan eens een trein staat omdat het kan maar eigenlijk niemand echt wat te zoeken heeft Schijnt toch serieus spul te zijn..
Net es even lopen zoeken op NedTrain, ik kende alleen de locaties Watergraafsmeer, Haarlem, Zaanstraat, Leidschendam en dus Onnen. Dacht dat Onnen ook ergens dat in de buurt (in Holland) lag.
Maar er zin blijkbaar veel meer locaties. Van bijvoorbeeld Tilburg en Zwolle wist ik dat er ooit grote werkplaatsen waren maar ook daar vind tegenwoordig ook nog wel onderhoud plaats zag ik.
Op vrijdag 10 april 2015 02:01 schreef dennistd het volgende: Onnen is ook opgezet om werkgelegenheid in het noorden te bieden. Ben er vorig jaar nog geweest met een NVBS-rondleiding, was wel interessant
Dat was toch ook ooit het beleid van de overheid, decentraal wat decentraal kan. Daarom heeft Emmen een groot belastingdienstkantoor in Emmen dacht ik.
Op 2 mei gaan we met de Afdeling Twente op stap naar onder andere de SkyTrain in Düsseldorf, de Müngstener Brücke en de Wuppertaler Schwebebahn. Daar kun je proberen bovenstaande foto te maken (maar dan heb je wel wat geluk nodig ). Meer informatie (o.a. over de aanmelding en verdere reisdoelen) vind je op http://us7.campaign-archi(...)9aad96&id=a439854f10
De hele dag kost je maar 15 euro (als je lopend naar Enschede komt en de hele dag niets eet en drinkt )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ afbeelding ] Op 2 mei gaan we met de Afdeling Twente op stap naar onder andere de SkyTrain in Düsseldorf, de Müngstener Brücke en de Wuppertaler Schwebebahn. Daar kun je proberen bovenstaande foto te maken (maar dan heb je wel wat geluk nodig ). Meer informatie (o.a. over de aanmelding en verdere reisdoelen) vind je op http://us7.campaign-archi(...)9aad96&id=a439854f10
De hele dag kost je maar 15 euro (als je lopend naar Enschede komt en de hele dag niets eet en drinkt )
Maar er zin blijkbaar veel meer locaties. Van bijvoorbeeld Tilburg en Zwolle wist ik dat er ooit grote werkplaatsen waren maar ook daar vind tegenwoordig ook nog wel onderhoud plaats zag ik.
De werkplaats naast station Tilburg wordt ontmanteld, maar er is een nieuwe gebouwd langs de lijn naar 's-Hertogenbosch.
Dat was toch ook ooit het beleid van de overheid, decentraal wat decentraal kan. Daarom heeft Emmen een groot belastingdienstkantoor in Emmen dacht ik.
CBS in Heerlen, IBG in Groningen, CJIB in Leeuwarden, ook van die goedbedoelde werkvoorziening .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
en toen klapte dat tafeltje in die rugleuning van die virm te hard dicht, zat mijn vinger ertussen en maakte ik van de schrik een enorme epileptische armzwaai met mijn andere arm. Oh, die was net een kop koffie aan het vasthouden. Nou ja, nu niet meer.
Op vrijdag 10 april 2015 09:11 schreef Dr_Flash het volgende: en toen klapte dat tafeltje in die rugleuning van die virm te hard dicht, zat mijn vinger ertussen en maakte ik van de schrik een enorme epileptische armzwaai met mijn andere arm. Oh, die was net een kop koffie aan het vasthouden. Nou ja, nu niet meer.
Het zijn in ieder geval 2 locomotieven die uit 2 verschillende landen komen. Meer dan wat kleine hints kan ik niet geven totdat de papieren getekend zijn.
Twee locomotieven (1304 en 1315) uit twee verschillende landen (Nederland en Duitsland (museum)) kan dus heel goed kloppen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag lekker een mat module icm in het zonnetje gedaan en wat wegbekendheid bij laten schrijven. Volgende week nog even de virm en de week daarop ddz en dan is het pakket materieelbekendheid compleet
Op vrijdag 10 april 2015 13:59 schreef Salatrel het volgende: Vandaag lekker een mat module icm in het zonnetje gedaan en wat wegbekendheid bij laten schrijven. Volgende week nog even de virm en de week daarop ddz en dan is het pakket materieelbekendheid compleet
Maar is dat heel anders dan? Zat er destijds ook verschil tussen DDAR met 1700 en met mDDM? Of werd het als hetzelfde materiaal gezien?
verschillend... toen bekend werd dat ddar weer terug op de baan zou komen kreeg iedere machinist die bevoegdheid had ook ddz & 1700/icr te rijden ook ddar bevoegdheid. Was 1 van de 2 verlopen moesten ze opnieuw instructie krijgen.
verschillend... toen bekend werd dat ddar weer terug op de baan zou komen kreeg iedere machinist die bevoegdheid had ook ddz & 1700/icr te rijden ook ddar bevoegdheid. Was 1 van de 2 verlopen moesten ze opnieuw instructie krijgen.
Er zitten wel wat verschillen tussen mddm en 1700
Zit er nou echt zoveel verschil tussen die materiaal typen? Ik bedoel met mijn B rijbewijs mag ik ook in een VW Crafter, een Fiat Panda een Mercedes G of een Audi RS8 rijden.
Aan elke auto zul je even moeten wennen, maar ik hoef geen aparte typegoedkeuring ofzo. (Hoewel je volgens mij wel een cursus moet volgend om de 250km/u begrenzing van een RS8 te krijgen)
Zit er nou echt zoveel verschil tussen die materiaal typen? Ik bedoel met mijn B rijbewijs mag ik ook in een VW Crafter, een Fiat Panda een Mercedes G of een Audi RS8 rijden.
Aan elke auto zul je even moeten wennen, maar ik hoef geen aparte typegoedkeuring ofzo. (Hoewel je volgens mij wel een cursus moet volgend om de 250km/u begrenzing van een RS8 te krijgen)
zelfs tussen verschillende ICM's zitten verschillen.... verder bestaat een materieelmodule niet alleen uit een kun je rijden met een treinstel? ja mooi hier heb je certificaat. sterker nog ik heb geen meter gereden gisteren en vandaag. het gaat tijdens die 2 dagen vooral op procedure voor gereed maken voor de dienst / vertreekgereed maken noodgereed maken wanneer je niet genoeg batterijspanning of lucht in het hoofdreservoir hebt en plaatsing van de verschillende apparatuur voor wanneer je ATB buiten bedrijf moet zetten of de dodemaninstallatie / noodremmen af moet pluggen draaistellen of triplekleppen af moet sluiten ivm vaste remmen noem maar op
zelfs tussen verschillende ICM's zitten verschillen.... verder bestaat een materieelmodule niet alleen uit een kun je rijden met een treinstel? ja mooi hier heb je certificaat. sterker nog ik heb geen meter gereden gisteren en vandaag. het gaat tijdens die 2 dagen vooral op procedure voor gereed maken voor de dienst / vertreekgereed maken noodgereed maken wanneer je niet genoeg batterijspanning of lucht in het hoofdreservoir hebt en plaatsing van de verschillende apparatuur voor wanneer je ATB buiten bedrijf moet zetten of de dodemaninstallatie / noodremmen af moet pluggen draaistellen of triplekleppen af moet sluiten ivm vaste remmen noem maar op
Aha, en zitten daar nog hele grote verschillen in? Die procedures bij verschillende treinsoorten?
Kijk als ik op een trekker stap is het ook even kijken hoe hij werkt, maar meestal wijst het zich zelf en de volgende keer weet je het. Ligt in de cabine van een trein ook geen handboek? Bij Arriva zie ik altijd een grote map van Stadler liggen bijvoorbeeld
(Ik vraag dit omdat i het interessant vind, niet omdat ik denk dat het onzin is/niets voorstelt)
Aha, en zitten daar nog hele grote verschillen in? Die procedures bij verschillende treinsoorten?
Kijk als ik op een trekker stap is het ook even kijken hoe hij werkt, maar meestal wijst het zich zelf en de volgende keer weet je het. Ligt in de cabine van een trein ook geen handboek? Bij Arriva zie ik altijd een grote map van Stadler liggen bijvoorbeeld
(Ik vraag dit omdat i het interessant vind, niet omdat ik denk dat het onzin is/niets voorstelt)
er ligt in iedere cabine idd wel een mat gids ja. desalnietteplus zit er best wel wat verschil in. Sgm en icm lijken heel erg op elkaar maar dat is niet zo raar want dat zijn zo ongeveer broer en zus. Een slt is weer heel anders want dat is 1 bak computers... als je daar geen lucht en geen laag spanning meer hebt kun je helemaal niks meer en heb je een 2e stel nodig om het dooie stel weer in bedrijfsvaardige te krijgen.
procedures zoals noodgereedmaken en sleepgereedmaken staan netjes omschreven maar in de praktijk hoef je het zelden tot nooit uit te voeren. Als het dan toch moet neem je de gids gewoon mee. Toch is het wel handig dat als de gids zegt dat je bij rempaneel 1 een kraan om moet zetten dat je weet welke kraan het is en waar dit paneel zit.
Alle NS-Intercity’s zijn deze zomer uitgerust met 4G wifi. De eerste treinen met snel internet rijden inmiddels rond.
Nooit meer eindeloos wachten op het versturen van een simpel e-mailtje. De gratis wifi van NS is populair, maar tot nu toe nog niet snel. In de derde week van april moet het leed zijn geleden, dan start NS met de inbouw van 4G-modules. Nu rijden enkele treinen op proef met snelle wifi. Het is de bedoeling dat in de derde week van juli alle Intercity’s voorzien zijn van een 4G-module, die op stations overgaat op de stationswifi.
Naast de snelle wifi voert NS een fair user policy in. Persvoorlichter Eric Trinthamer: “Daarmee verdelen we het internet over de gebruikers, zodat niet iemand alle bandbreedte wegtrekt als die het journaal kijkt op de wifi. Voor elke gebruiker is 150 kb per seconde beschikbaar.” De fair user policy treedt in juni in werking.
Sowieso debiel dat daar ook weer eerst een "proef" mee gedaan moet worden. Gaan ze ook eerst een proef houden voordat ze warm water gaan verkopen soms? Of hey, voordat ze iets als een OV-Chipkaart gaan invoeren?
WEL uitgebreid proeven doen met allang bewezen techniek, maar gewoon een halfbakken kutgedrocht, dat pletteren we ongetest de markt in HOLLADIJEE
mja, best fatsoenlijk als je weet hoeveel mensen er gebruik van kunnen/willen maken en met hoe het nu geregeld is. Wil je sneller dan moet je zelf een abo hebben.
Op vrijdag 10 april 2015 18:45 schreef Peterselieman het volgende: mja, best fatsoenlijk als je weet hoeveel mensen er gebruik van kunnen/willen maken en met hoe het nu geregeld is. Wil je sneller dan moet je zelf een abo hebben.
Kortom, het wordt weer dezelfde epische faal als toen met die Greenpoint en die Kermit telefoons. Tegen de tijd dat strontpoepkaktrage staatsmoloch NS het eens een keer geregeld heeft, heeft niemand het meer nodig
Kortom, het wordt weer dezelfde epische faal als toen met die Greenpoint en die Kermit telefoons. Tegen de tijd dat strontpoepkaktrage staatsmoloch NS het eens een keer geregeld heeft, heeft niemand het meer nodig
Dat zou kunnen, maar dat zal de NS een rotzorg zijn
150 KB/s is ruim voldoende om een beetje mee te surfen, te e-mailen en Telegraaf.nl mee te bekijken. Zelfs VPN kan er nog mee, net als je Dropbox laten bijwerken
Voor YouTube, Spotify en een cloudbackup regel je maar een eigen data-abonnement.
Zo. Morgen eens de Thalys TheCard uitproberen. Ticketless reizen met de Thalys, enkel een pasje tijdens de controle overhandigen. Reisje op het programma: Auto naar Antwerpen Berchem, en met de trein verder naar Brussel - Luxemburg, en met TGV naar Parijs en Thalys terug richting Antwerpen.
Op vrijdag 10 april 2015 20:27 schreef greavy het volgende: Je boekt online via de website of via je smartphone, je hoeft NIET langs een "ophaalautomaat" of zulke flauwekul.
Sowieso, reizen moeten "boeken"
Dat doet NS echt beter dan TGV en al die anderen. Gewoon bliep & Board. Any second you like.
Op vrijdag 10 april 2015 20:32 schreef greavy het volgende: Bij NS hoef je dan ook niet te reserveren voor een zitplaats enzo. En sinds wanneer ben jij zo positief over de OV-faalkaart?
Sinds altijd als het gaat om incidenteel reizen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Maare, hebben jullie bij GtbV-claims nou ook vertraging in de behandeling? Bij moeder staat er een claim al bijna 4 (!) weken open. Bij mij gaan we zondag naar de 3 weken .... Voorheen had ik binnen een week wel akkoord...
Op vrijdag 10 april 2015 20:32 schreef greavy het volgende: Bij NS hoef je dan ook niet te reserveren voor een zitplaats enzo. En sinds wanneer ben jij zo positief over de OV-faalkaart?
Als ik een bepaald aspect van een in-slecht iets goed vind, dan mag ik dat toch ook zeggen? Ik mag toch ook zeggen dat Duitsland zijn geweldige Autobahnen aan Hitler te danken heeft? Nou dan.
Op vrijdag 10 april 2015 20:34 schreef greavy het volgende: Maare, hebben jullie bij GtbV-claims nou ook vertraging in de behandeling? Bij moeder staat er een claim al bijna 4 (!) weken open. Bij mij gaan we zondag naar de 3 weken .... Voorheen had ik binnen een week wel akkoord...
Was een paar dagen geleden dat ie toegewezen werd.
Op vrijdag 10 april 2015 22:22 schreef James1988 het volgende: GtbV-claims laten bij mij ook aardig lang op zich wachten. Pasgeleden is er eentje toegekend 5 weken na het indienen van de claim.
De uitbetaling is dan wel weer snel.
5 weken
Ik heb er vijf die honderd dagen of meer geduurd hebben. Record is 230 dagen.
Vandaag ook weer een mooi momentje. Int. trein uit Berlijn kwam met +15 Apeldoorn binnen waardoor mijn trein (IC Schiphol) vertraging had en voor een rood sein mocht wachten tot de Berlijntrein was vertrokken (duurde 10 minuten ). Vervolgens m'n aansluiting gemist in Amersfoort omdat, u raadt het al, we moesten wachten voor een rood sein want de int. trein hield het perron bezet (zo werd het omgeroepen).
Fucking hell
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op vrijdag 10 april 2015 23:49 schreef Blistering het volgende: Vandaag ook weer een mooi momentje. Int. trein uit Berlijn kwam met +15 Apeldoorn binnen waardoor mijn trein (IC Schiphol) vertraging had en voor een rood sein mocht wachten tot de Berlijntrein was vertrokken (duurde 10 minuten ). Vervolgens m'n aansluiting gemist in Amersfoort omdat, u raadt het al, we moesten wachten voor een rood sein want de int. trein hield het perron bezet (zo werd het omgeroepen).
Nouja, mag ik dan wel even klagen over onze oosterburen waar jouw geliefde pimpel schijnbaar steevast vertraging oploopt?
Ik had het zelf overigens ook afgelopen zomer toen ik zelf uit Berlijn kwam. Vertrok met anderhalf uur vertraging.
Ja hoor, mag best Op zo'n lang traject is de kans op vertraging per definitie groter. Mijn persoonlijk record vertraging is 172 minuten, wat ik overigens 2 keer gehaald heb. 1 keer met de CNL München - Utrecht toen er stakingen of zo waren tussen Duisburg en Arnhem, en 1 keer met de Pimpel Amersfoort - Berlin toen we in Osnabrück 2 uur stilgestaan hebben omdat de trein voor ons een persoon aangereden had. Tsja, doe je weinig aan.
Ja hoor, mag best Op zo'n lang traject is de kans op vertraging per definitie groter. Mijn persoonlijk record vertraging is 172 minuten, wat ik overigens 2 keer gehaald heb. 1 keer met de CNL München - Utrecht toen er stakingen of zo waren tussen Duisburg en Arnhem, en 1 keer met de Pimpel Amersfoort - Berlin toen we in Osnabrück 2 uur stilgestaan hebben omdat de trein voor ons een persoon aangereden had. Tsja, doe je weinig aan.
Mijn vertraging destijds kwam omdat ze nog last minute de trein moesten schoonmaken @ Berlin Ostbahnhof.
Gelukkig kon ik mij prima vermaken op Berlin Hauptbahnhof Wat een tof station is dat zeg.
edit: Normaal boeien vertragingen mij ook niet. Maar vandaag had ik tentamen, dus ik had het wel tof gevonden als ik m'n overstap had gehaald in A'foort.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Aankomende woensdag bij de NVBS Afdeling Twente: De bekende spoorwegfotograaf Roef Ankersmit is opnieuw in zijn enorme fotoarchief gedoken voor een presentatie met Nederlandse onderwerpen die inmiddels verleden tijd zijn. Internationale verbindingen en goederen-vervoeren die allang niet meer bestaan en grote infra-structurele werken komen opnieuw tot leven. Wat op zal vallen is hoe divers het spoorvervoer in de vorige eeuw was in vergelijking met nu.
Aan bod komen onder meer het eilandbedrijf in Zeeuws-Vlaanderen met goederentreinen getrokken door NS rangeerlocs 600 'Hippel', auto-slaaptreinen, het vervoer van vloeibare brandstoffen zoals olie, benzine en LPG, de sluiting van Eindhoven-Valkenswaard, wagenladingen en vervoer van suikerbieten. De "Holland-Skandinavien Express" zal ook weer tot leven worden gewekt. Kortom, weer een gevarieerde avond vol nostalgie op het spoor!
Onze druk bezochte bijeenkomsten vinden plaats in NSH-gebouw 't Schöpke, aan de Waarbekenweg 23 in Hengelo. We beginnen om 19.30 uur, maar om 18.30 uur is de zaal (met uitgebreide bar, met heerlijke gehaktballen!) al voor je geopend. Het gebouw staat vlak bij het spoor, op slechts enkele honderden meters lopen vanaf station Hengelo. Je bijdrage in de onkosten bedraagt ¤ 2,50, jongeren tot 18 jaar betalen ¤ 1,25.. Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen lid te zijn van de NVBS.
Het is niet alleen foto's kijken (en het verhaal erbij horen), maar ook gezellig kletsen vooraf, in de pauze en na de tijd. Eigenlijk hetzelfde als ons nieuwjaarsrondje: dat gaat ook niet alleen om het treinreizen, maar ook om de gezelligheid
De entree is er alleen maar om de kosten te dekken: als de zaal gratis was en de spreker lopend zou komen dan was het wel gratis. We houden er echt niks aan over
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja hoor, mag best Op zo'n lang traject is de kans op vertraging per definitie groter. Mijn persoonlijk record vertraging is 172 minuten, wat ik overigens 2 keer gehaald heb. 1 keer met de CNL München - Utrecht toen er stakingen of zo waren tussen Duisburg en Arnhem, en 1 keer met de Pimpel Amersfoort - Berlin toen we in Osnabrück 2 uur stilgestaan hebben omdat de trein voor ons een persoon aangereden had. Tsja, doe je weinig aan.
Op zaterdag 11 april 2015 11:05 schreef Peterselieman het volgende: Bij Rijpwetering is het spoor van de HSL aan het schuiven. Kosten om het op te lossen? Ongeveer 5,3 miljoen euro
Op zaterdag 11 april 2015 12:23 schreef Basekid_NZ het volgende: De tering, wifi en 3g is zo bout in de trein. Heb niet veel hoop dat 4g beter gaat werken.
3G is ook behoorlijk traag. HSDPA of LTE werkt altijd wel prima.
Op zaterdag 11 april 2015 12:23 schreef Basekid_NZ het volgende: De tering, wifi en 3g is zo bout in de trein. Heb niet veel hoop dat 4g beter gaat werken.
Zeker T-Mobile klant?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Gisteren overstap naar KPN geregeld. Van 2GB naar 10GB voor minder geld .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gisteren overstap naar KPN geregeld. Van 2GB naar 10GB voor minder geld .
Ik ga ook over naar KPN, maar dan van Vodafone. Ik krijg bijna hetzelfde (5 GB data, 200 belminuten ipv onbeperkt wat ik toch niet gebruik) voor 2 euro per maand minder, en straks krijg ik meer (dubbele hoeveelheid data, gratis pluspakket voor tv) dankzij KPN Compleet.
Dat is alleen zo bij de 'Zorgeloos'-abonnementen. Bij 'Vooral internet' krijg je, nouja... Vooral internet.
Aha, nouja ben benieuwd hoe de markt er over een jaar uitziet als ik een nieuw toestel mag gaan uitzoeken. Na iets meer dan 5 jaar Hi! ga ik echt over naar de eckte bazen.
Verder vind ik het wel chill dat wederhelft onbeperkt bellen heeft want een beller is altijd sneller..
Aha, nouja ben benieuwd hoe de markt er over een jaar uitziet als ik een nieuw toestel mag gaan uitzoeken. Na iets meer dan 5 jaar Hi! ga ik echt over naar de eckte bazen.
Verder vind ik het wel chill dat wederhelft onbeperkt bellen heeft want een beller is altijd sneller..
Ik heb 6,5 jaar bij Vodafone gezeten. Niks over te klagen, ik ga over naar KPN omdat het me per maand geld scheelt en ik straks meer kan krijgen i.c.m. alles-in-een van KPN (glasvezel + TV). KPN Compleet
Het is dat ik van Vodafone een flinke korting heb (Vodafone Red + 3 GB extra data, normaal ¤ 59 p/m terwijl ik ¤ 27 betaal), anders was ik allang weg.
Aha, nouja ben benieuwd hoe de markt er over een jaar uitziet als ik een nieuw toestel mag gaan uitzoeken.
Toestellen "uitzoeken" via de provider doe ik al een paar jaar niet meer. Zelf kopen met een sim only abonnement is vaak voordeliger.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
KPN zegt "je toestel moet als eerste verbinding maken met ons netwerk", al zeggen ze er niet bij waarom.
[..]
Ik heb 6,5 jaar bij Vodafone gezeten. Niks over te klagen, ik ga over naar KPN omdat het me per maand geld scheelt en ik straks meer kan krijgen i.c.m. alles-in-een van KPN (glasvezel + TV). KPN Compleet
Het is dat ik van Vodafone een flinke korting heb (Vodafone Red + 3 GB extra data, normaal ¤ 59 p/m terwijl ik ¤ 27 betaal), anders was ik allang weg.
KPN compleet
Zit nu bij Hi maar dat wordt KPN dus blijf lekker daar
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Vanwege werkzaamheden rijdt de IC Zwolle-Roosendaal dit weekend niet tussen Zutphen en Arnhem. De tijdelijke 703600 rijdt Zutphen-Zwolle integraal met DDAR-3, zoals hier ter hoogte van de Douwelerwetering in Deventer.
Ja hoor, mag best Op zo'n lang traject is de kans op vertraging per definitie groter. Mijn persoonlijk record vertraging is 172 minuten, wat ik overigens 2 keer gehaald heb. 1 keer met de CNL München - Utrecht toen er stakingen of zo waren tussen Duisburg en Arnhem, en 1 keer met de Pimpel Amersfoort - Berlin toen we in Osnabrück 2 uur stilgestaan hebben omdat de trein voor ons een persoon aangereden had. Tsja, doe je weinig aan.
Was nog in de tijd van de Bergland Express. Al met een uur vertraging uit Oostenrijk vertrokken vanwege sneeuw. 's ochtends rond 6/7 uur pas in Frankfurt. Blijkbaar was door een storm de rechter Rheinstrecke niet berijdbaar waardoor we tussen Frankfurt en Keulen achter badslippers mochten hobbelen. Daarna nog in Viersen stilgestaan om kapotte remmen (je rook ze iedere keer dat de trein afremde) proberen te repareren. Voor de grens ook nog stilgestaan omdat er iets met de trein was waardoor we Nederland niet in mochten. Uiteindelijk lukte dat wel en konden we van Venlo tot Utrecht gewoon prima doorrijden en kwamen we daar rond 16:00 aan.
Mwah.. dat valt echt nog heel vies tegen in de praktijk. De Sim only was bijna net zo duur als abbo met telefoon hier
Zal per geval verschillen dan. Ik ben over 2 jaar gerekend 115 euro goedkoper uit door het toestel zelf te kopen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
KPN zegt "je toestel moet als eerste verbinding maken met ons netwerk", al zeggen ze er niet bij waarom.
Dat is volgens mij bij de meeste (zo niet alle) providers zo. Toen ik 5 jaar geleden overstapte van Telfort naar Ben moest dat ook. Overigens heb ik nog steeds hetzelfde abonnement als toen, onbeperkt internet + 100 minuten bellen/sms voor 15 euro per maand
Overigens zit ik inmiddels in New York, man wat een rare metro hebben ze hier met " express" (die meer dan de helft van de stations overslaan) en "local" treinen. Ik kon er in eerste instantie geen touw aan vastknopen en ben maar op goed geluk in een trein (de goeie zo bleek) gestapt.
Op zaterdag 11 april 2015 18:20 schreef J.B. het volgende: Als je eenmaal weet hoe het werkt zijn die exprestreinen inderdaad ideaal, maar ik vind het niet bepaald toeristvriendelijk gemaakt
Op zaterdag 11 april 2015 18:20 schreef J.B. het volgende: Als je eenmaal weet hoe het werkt zijn die exprestreinen inderdaad ideaal, maar ik vind het niet bepaald toeristvriendelijk gemaakt
Systemen moeten ook gericht zijn op hun functie, niet zozeer op toeristen.
Dat is volgens mij bij de meeste (zo niet alle) providers zo. Toen ik 5 jaar geleden overstapte van Telfort naar Ben moest dat ook. Overigens heb ik nog steeds hetzelfde abonnement als toen, onbeperkt internet + 100 minuten bellen/sms voor 15 euro per maand
Overigens zit ik inmiddels in New York, man wat een rare metro hebben ze hier met " express" (die meer dan de helft van de stations overslaan) en "local" treinen. Ik kon er in eerste instantie geen touw aan vastknopen en ben maar op goed geluk in een trein (de goeie zo bleek) gestapt.
Ik heb er een tijdje in de buurt gewoond, heeft me toch wel even gekost voordat ik het doorhad niet heel duidelijk inderdaad. Maar werkt verder wel prima.
Overigens zit ik inmiddels in New York, man wat een rare metro hebben ze hier met " express" (die meer dan de helft van de stations overslaan) en "local" treinen. Ik kon er in eerste instantie geen touw aan vastknopen en ben maar op goed geluk in een trein (de goeie zo bleek) gestapt.
Gelukkig heb ik in juni voornamelijk de L lijn nodig, waar alleen maar "local" treinen rijden, niets van die gekkigheid
De komst van de Blauwe Engel (DE-41) of welk historisch materieel dan ook naar Kampen op 23 mei in het kader van 150jaar Kamperlijn gaat definitief niet door. De laad- en losplaats en ook spoor 2 in Kampen voldoen niet meer aan de eisen.
Trouwens. Ik krijg het gevoel dat als er iemand hier vraagt of de mensen in Deventer terug wil zwaaien, half Deventer terug zwaait.
Op zaterdag 11 april 2015 20:44 schreef boriq het volgende:Trouwens. Ik krijg het gevoel dat als er iemand hier vraagt of de mensen in Deventer terug wil zwaaien, half Deventer terug zwaait.
Op zaterdag 11 april 2015 20:44 schreef boriq het volgende: De komst van de Blauwe Engel (DE-41) of welk historisch materieel dan ook naar Kampen op 23 mei in het kader van 150jaar Kamperlijn gaat definitief niet door. De laad- en losplaats en ook spoor 2 in Kampen voldoen niet meer aan de eisen.
Knap hoor, regeltjesneukers Gefeliciteerd
quote:
Trouwens. Ik krijg het gevoel dat als er iemand hier vraagt of de mensen in Deventer terug wil zwaaien, half Deventer terug zwaait.
Nou inderdaad. Man man man, vroeger ging het toch ook. Bovendien is het spoor naar Kampen ook zo enorm druk dat het onverantwoord is van de regels af te wijken
Nou inderdaad. Man man man, vroeger ging het toch ook. Bovendien is het spoor naar Kampen ook zo enorm druk dat het onverantwoord is van de regels af te wijken
De regiodirectrice is er zelfs achteraan gegaan, maar blijkbaar zijn ze bij Prorail net zo buigbaar als de rails tussen de 0 en 25 graden...
Op zaterdag 11 april 2015 20:50 schreef Basekid_NZ het volgende: Zit op het Simpel netwerk, dus in Limburg heb ik eigenlijk alleen op de stations fatsoenlijk internet.
Simpel heeft geen eigen netwerk, maar zo te horen gebruiken ze hetzelfde als NS.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 11 april 2015 22:24 schreef boriq het volgende: Voor diegenen die niet weten wie de regiodirectrice is van de regio Noord-Oost, dat is deze dame:
Er zal nog wel wat materieel van Rotterdam naar Utrecht hebben gemoeten. Zal me niks verbazen als er twee van de drie stellen afgesloten zijn trouwens.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 12 april 2015 01:38 schreef dennistd het volgende: Er zal nog wel wat materieel van Rotterdam naar Utrecht hebben gemoeten. Zal me niks verbazen als er twee van de drie stellen afgesloten zijn trouwens.
Wat voor gigantische werkzaamheden zijn er rond Rotterdam dat er zoveel gele strepen op de kaart staan eigenlijk? Zoveel valt er op het emplacement richting Schiedam toch niet te klussen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zaterdag 11 april 2015 20:44 schreef boriq het volgende: De komst van de Blauwe Engel (DE-41) of welk historisch materieel dan ook naar Kampen op 23 mei in het kader van 150jaar Kamperlijn gaat definitief niet door. De laad- en losplaats en ook spoor 2 in Kampen voldoen niet meer aan de eisen.
Dus ProRail heeft een stuk infrastructuur in dienst dat door onvoldoende onderhoud onberijdbaar is? Interessante casus!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 6 april 2015 12:46 schreef greavy het volgende: Het kan gewoon op Antwerpen Centraal bij het Internationale loket, daar koop ik het al 2-3 jaar ofzo, als ik met de Benelux die kant op reis. En in al die tijd staat het al verkeerd op de website.
Nou ik heb het gemerkt. De loketiste aan het internationale loket werd echt verschrikkelijk boos toen ik vroeg of ze écht niet wilde proberen die ticket uit haar computer te krijgen. NMBS-medewerkers soms. Bij het andere internationale loket kreeg ik de standaard reactie zoals een Belgisch vastgeroest ambtenaar dat enkel kan: "Bwa da weet ekik nie, das mijne job nie."
...
Gelukkig kon ik net als James tijdens de 9 minutenhalte in Kortrijk de ticket kopen bij het loket.
Via B-Europe bestellen (en gewoon met iDeal betalen) werkt ook perfect. Gewoon lekker blijven zitten in Kortrijk. Opvallend detail: op het e-ticket staat als internationale trein een VIRM.
Er wordt de komende weken getest op de Noord-Zuidlijn in Amsterdam. Daartoe is CAF-stelletje 76 overgebracht naar het nieuwe emplacement Buikslotermeerplein
Op zondag 12 april 2015 11:42 schreef HetBrabandertje het volgende: Via B-Europe bestellen (en gewoon met iDeal betalen) werkt ook perfect. Gewoon lekker blijven zitten in Kortrijk. Opvallend detail: op het e-ticket staat als internationale trein een VIRM.
Ik ben gisteren zelf met dat E-ticket naar Lille gereisd Ik zie al wat voor geks er gebeurt: B-Europe kent in het weekend een zogenaamd Trampoline Weekend ticket, wat 50% is van de standaard ticketprijs (zonder Trampoline). Op Moeskroen - Lille is dat retour 7,60 in plaats van 8 euro van het normale Trampoline ticket. Doordeweeks kent B-Europe dan weer niet het Trampoline-ticket en mag je dus inderdaad de trein uit voor het Trampoline ticket.
Overigens dank aan Greavy die hier in een eerder topic uit deze reeks over sprak.
Oh en inhoudelijk ov chipkaart gezeik. Lang verhaal kort, nieuw abonnement gekocht. Staat niet klaar, zou wel klaar moeten staan. 30 euro aan extra kosten die ze mooi mogen gaan vergoeden én een nieuwe chipkaart svp.
Volledig de schuld van de renners overigens hoor.. Ducrox had het er nog over dat ze dan een hele ploeg er uit kunnen zetten want er waren veel renners van Sky die over stoken.
Het wordt natuurlijk wel schromelijk overdreven. Er is geen enkele renner "ternauwernood aan een verschrikkelijke dood ontsnapt" of zo Maar nee, het mag niet. En ik snap ook niet dat de regels niet gewoon toegepast zijn.
Overigens reed die TGV echt niet meer heel hard, maar die zal wel in een snelremming gezeten hebben lijkt me.
Op zondag 12 april 2015 16:43 schreef Dr_Flash het volgende: Het wordt natuurlijk wel schromelijk overdreven. Er is geen enkele renner "ternauwernood aan een verschrikkelijke dood ontsnapt" of zo Maar nee, het mag niet. En ik snap ook niet dat de regels niet gewoon toegepast zijn.
Max was dichter bij de finish dan zij bij de dood idd..
Op zondag 12 april 2015 16:18 schreef Crientj het volgende: :w Iemand enig idee of er iets speciaals langs amersfoort komt vandaag? Zag net n groepje fotografen staan op t einde van spr 6/7.
Wat gedoe met badslippers. Ik stond er ook trouwens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ik heb het gemerkt. De loketiste aan het internationale loket werd echt verschrikkelijk boos toen ik vroeg of ze écht niet wilde proberen die ticket uit haar computer te krijgen. NMBS-medewerkers soms. Bij het andere internationale loket kreeg ik de standaard reactie zoals een Belgisch vastgeroest ambtenaar dat enkel kan: "Bwa da weet ekik nie, das mijne job nie."
...
Gelukkig kon ik net als James tijdens de 9 minutenhalte in Kortrijk de ticket kopen bij het loket.
Stelletje mongolen daar dus toen jij daar was. Ik vraag altijd alleen om een retourtje Moeskroen - Lille, en dan krijg je automatisch het goedkope Trampoline-ticket. Hoeven ze niet handmatig te selecteren.
Op zondag 12 april 2015 16:18 schreef Crientj het volgende: :w Iemand enig idee of er iets speciaals langs amersfoort komt vandaag? Zag net n groepje fotografen staan op t einde van spr 6/7.
- ERS 189 213 (met de Nederlandse vlag voorop) met de Poznan-shuttle (26 wagens met trailers aan de loc, achteraan nog een zootje containers) naar Rotterdam Waalhaven - HSL 1832 (blokjeslok) met beladen autotrein naar Vlissingen Sloehaven
Gepland was: - CapTrain 189 994 + Nosta-shuttle naar Vlissingen Sloehaven - RRF PB06 + beladen autotrein naar Zeebrugge, maar bij Wierden raakte de lok defect en was er nog maar halve kracht over. Met veel moeite (na circa +50) heeft men Deventer Goederen bereikt, waar de CapTrain 189 994 de trein kwam afslepen naar Amersfoort, want ProRail had de lok gevorderd om de trein bij Wierden weg te slepen, en gezien de lok er toch was, en anders weer los retour naar Amersfoort kon, heeft de CapTrain-lok de RRF-trein naar Amersfoort gesleept. Om deze autotrein naar België toch op pad te kunnen sturen, is de lege dolimetrein uit Veendam vroeger naar Amersfoort vertrokken, en heeft de Class 653-05 de zware autotrein daar overgenomen. De defecte PB06 is met de veel lichtere (want lege) dolimetrein naar Kijfhoek gereden, om daar een G2000 voor de trein te krijgen, en de Class66 achter te laten (vertrek is pas morgenochtend).
Nu kreeg men dus: - CapTrain 189 994 + Nosta-shuttle, lok werd afgekoppeld en ging los voor afslepen kapotte RRF-autotrein - CapTrain 189 994 + RRF PB06 + autotrein - losselok Captrain naar de aldaar geparkeerde Nosta-shuttle - losselok PB06 naar de aldaar geparkeerde lege dolimetrein (om op halve kracht naar Kijfhoek te rijden) - losselok 653-05 naar de beladen autotrein En toen deze treinen weer konden vertrekken, dat vertrek natuurlijk nog.
Doordat de lok van CapTrain gevorderd werd voor afslepen, liep de trein van CapTrain wel 150 minuten vertraging op.
Oja, ik stond niet in Amersfoort, maar wel voor de ERS 189 213 bij Moordrecht (tussen Gouda en Nieuwekerk) en wilde RRF + autotrein en HSL + autotrein bij Prinsenbeek (tussen Breda en Etten-Leur) klikken, maar door de vertraging van RRF heb ik daar alleen HSL. Voor RRF zou het mij te laat worden, was mijn mening.
Ik ben gisteren zelf met dat E-ticket naar Lille gereisd Ik zie al wat voor geks er gebeurt: B-Europe kent in het weekend een zogenaamd Trampoline Weekend ticket, wat 50% is van de standaard ticketprijs (zonder Trampoline). Op Moeskroen - Lille is dat retour 7,60 in plaats van 8 euro van het normale Trampoline ticket. Doordeweeks kent B-Europe dan weer niet het Trampoline-ticket en mag je dus inderdaad de trein uit voor het Trampoline ticket.
Overigens dank aan Greavy die hier in een eerder topic uit deze reeks over sprak.
Oh dat verklaard. Handig om te weten voor als ik een volgende keer in het weekend reis, bedankt.
Op maandag 13 april 2015 06:37 schreef computergirl het volgende: Geen treinverkeer tussen amsterdam Zuid/Lelylaan en Schiphol, wegens uitgelopen werkzaamheden
Op maandag 13 april 2015 06:37 schreef computergirl het volgende: Geen treinverkeer tussen amsterdam Zuid/Lelylaan en Schiphol, wegens uitgelopen werkzaamheden
quote:
Reizigers tussen Schiphol en Amersfoort kunnen omreizen via Amsterdam C.
Nuttig advies ook als die sprinter naar Hoofddorp maar tot A'dam CS gaat.
Oh never mind dan heb je alleen een extra overstap natuurlijk...
[ Bericht 7% gewijzigd door Ajaxfan op 13-04-2015 08:01:05 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 13 april 2015 06:37 schreef computergirl het volgende: Geen treinverkeer tussen amsterdam Zuid/Lelylaan en Schiphol, wegens uitgelopen werkzaamheden
Op maandag 13 april 2015 08:51 schreef Fiorano het volgende: Irritant klootjesvolk op Amersfoort die nu al zo dicht mogelijk bij de incheckpaaltjes gaan staan om om 09.00 in te checken...
Nou zeg! Stel je toch eens voor dat je trein rond 9:00 vertrekt en je nog even tegen 40% korting wil reizen, jeetje!
En weten zij veel dat het om 8:55 al met korting is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nou zeg! Stel je toch eens voor dat je trein rond 9:00 vertrekt en je nog even tegen 40% korting wil reizen, jeetje!
En weten zij veel dat het om 8:55 al met korting is.
Nou volgens mij weten ze dat prima, IC Rotterdam vertrekt om .56 als het paaltje op .55 springt is het zo ongeveer vechten. Dat is dan wel weer vermakelijk
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Nou volgens mij weten ze dat prima, IC Rotterdam vertrekt om .56 als het paaltje op .55 springt is het zo ongeveer vechten. Dat is dan wel weer vermakelijk
Levert ook mooie blikken op van mensen die niet weten dat je vanaf 08:55 met korting in kunt checken.
Op maandag 13 april 2015 09:36 schreef Yreal het volgende: Wat mensen niet weten is dat je tot 6.35 en 16.05 ook met korting / vrij reizen kunt inchecken
Dus als je om 6:30 incheckt reis je vrij/met korting in de spits?
Klopt. Dat bericht kreeg ik zojuist ook officieel van ProRail.
De aannemer heeft het werk afgeleverd met drie sectiestoringen. Verder zijn vanmorgen twee ladders (van die karretjes op het spoor) aan flarden gereden door een reizigerstrein! Geen persoonlijke ongelukken. Die ladders waren waar ze niet behoorden te zijn, de splinters lagen overal. Zeer zorgelijk.
Klopt. Dat bericht kreeg ik zojuist ook officieel van ProRail.
De aannemer heeft het werk afgeleverd met drie sectiestoringen. Verder zijn vanmorgen twee ladders (van die karretjes op het spoor) aan flarden gereden door een reizigerstrein! Geen persoonlijke ongelukken. Die ladders waren waar ze niet behoorden te zijn, de splinters lagen overal. Zeer zorgelijk.
Is in Woerden ook al eens gebeurt trouwens, in 2008 geloof ik.
Klopt. Dat bericht kreeg ik zojuist ook officieel van ProRail.
De aannemer heeft het werk afgeleverd met drie sectiestoringen. Verder zijn vanmorgen twee ladders (van die karretjes op het spoor) aan flarden gereden door een reizigerstrein! Geen persoonlijke ongelukken. Die ladders waren waar ze niet behoorden te zijn, de splinters lagen overal. Zeer zorgelijk.
Dat had echt heel wat vervelender af kunnen lopen. Wat heeft die aannemer dan lopen klootviolen zeg. Dat je wat goedkoper bent betekend niet dat je maar meteen kan prutsen tot het een ons weegt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Dat had echt heel wat vervelender af kunnen lopen. Wat heeft die aannemer dan lopen klootviolen zeg. Dat je wat goedkoper bent betekend niet dat je maar meteen kan prutsen tot het een ons weegt.
Ik wil het absoluut niet goedpraten, maar als een ProRail voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, tjah dan kan de aannemer niet anders dan minder (zowel in aantal als in vaardigheid) personeel inzetten.
Maar goed, zoiets zou gewoon nooit mogen gebeuren.
Op maandag 13 april 2015 09:46 schreef Ajaxfan het volgende: Hoe moet ik die fouten in de overdracht tussen bouwer en Prorail voor mij zien? Is dat dan dat ze waarden foutief doorgeven ofzo?
De aannemer geeft het spoor weer vrij aan ProRail door middel van een telefoontje naar de treindienstleiders. Die stellen het spoor weer in dienst door de blokkades eraf te halen. Daarna mogen de (reizigers)treinen er weer langs/over heen rijden.
De treindienstleiders kunnen een aantal fouten wel zien zoals dat er een wisselstoring is of dat de seinen niet meer bediend kunnen worden, maar als er nog dingen binnen profiel staan, dat valt pas op als er een trein langs/overheen rijdt.
Feitelijk is het schouwen de verantwoordelijkheid van de aannemer.. Maar door dit soort gedoe gaan we krijgen dat de eerste treinen met maar 40 km/h eroverheen mogen.
Op maandag 13 april 2015 12:33 schreef Mr_Klaasje het volgende: Feitelijk is het schouwen de verantwoordelijkheid van de aannemer.. Maar door dit soort gedoe gaan we krijgen dat de eerste treinen met maar 40 km/h eroverheen mogen.
Of kortere BD met schouwtreinen voor de normale treinen..
In kan trouwens niks vinden over aanrijding trein - lorrie te Woerden, terwijl ik vrij zeker weet dat er een ILT rapport van is..
Tussen Sloterdijk en Schiphol zijn de problemen verholpen en daar gaan weer meer treinen rijden. Tussen Schiphol en Amsterdam-Zuid wordt de boel voor herstel buiten dienst genomen.
De werkzaamheden aan de storing tussen Amsterdam en Schiphol zijn verholpen. Vanaf 13.30 uur rijden hier meer treinen. Voor herstel van de andere storing rond Schiphol, is het nodig om tussen 13.30 en 15.00 uur de sporen tussen Amsterdam Zuid en Schiphol buiten dienst te nemen. Er rijden dan bussen in plaats van treinen. De intercity's tussen Eindhoven en Schiphol rijden vanaf 13.30 uur van//tot Amsterdam Zuid. De intercity's Nijmegen-Schiphol rijden van/tot Utrecht. Tussen Utrecht en Schiphol en tussen Amersfoort en Schiphol kunt het beste via Amsterdam Centraal reizen.
Houd rekening met minder treinen op de volgende trajecten: Schiphol-Leiden (tussen Hoofddorp en Leiden is een bus pendeldienst ingelegd) Schiphol-Amsterdam Schiphol-Hilversum Schiphol-Utrecht
Tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Bijlmer Arena kunt u reizen met de metro.
Internationale reizigers naar Brussel en Parijs: Thalys en Intercity Brussel zijn weer opgestart
Via deze site houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte. De reisplanner wordt voortdurend bijgewerkt. Wij raden u aan kort voor vertrek uw reis te plannen. Voor meer informatie kunt u terecht op de site van ProRail