abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_151862904
Overigens heel chill dat Rippetoe de compounds heeft ge-update. Veel duidelijker dan zijn uitleg in vroegere filmpjes.
  maandag 20 april 2015 @ 17:49:14 #177
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_151865065
Volgens mij donder ik achterover als ik omhoog ga kijken bij een squat
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_151865923
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef fathank het volgende:
Volgens mij donder ik achterover als ik omhoog ga kijken bij een squat
Valt heel erg mee haha. Maak mijzelf er ook schuldig aan, omhoog kijken.
  maandag 20 april 2015 @ 18:44:01 #179
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_151866705
Zo eens kijken die nieuwe filmpjes. :)
Deathlift or Die.
  maandag 20 april 2015 @ 19:50:28 #180
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_151869054
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:17 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Valt heel erg mee haha. Maak mijzelf er ook schuldig aan, omhoog kijken.
Ik kijk naar mn knieën in de spiegel, zo kan ik mezelf goed focussen om mn knieën actief naar buiten te duwen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_151869595
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik kijk naar mn knieën in de spiegel, zo kan ik mezelf goed focussen om mn knieën actief naar buiten te duwen.
Klinkt als een goede hoek voor het hoofd. Ga ik binnenkort eens proberen. Thanks :)
pi_151871216
Volgens mijn fysio moest ik juist omhoog kijken omdat ik anders tever voorover buig.
  maandag 20 april 2015 @ 20:39:42 #183
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_151871281
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:37 schreef 1299 het volgende:
Volgens mijn fysio moest ik juist omhoog kijken omdat ik anders tever voorover buig.
Dan maak je er dus een goodmorning van.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 20 april 2015 @ 21:03:30 #184
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_151872360
Damn, goed filmpje zeg. Helemaal over de houding van je rug. Zo zie je dat je altijd nog kan leren.

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:37 schreef 1299 het volgende:
Volgens mijn fysio moest ik juist omhoog kijken omdat ik anders tever voorover buig.
Dat bespreekt hij dus uitgebreid in dat filmpje. :')
Deathlift or Die.
pi_151874427
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:03 schreef Ethanolic het volgende:
Damn, goed filmpje zeg. Helemaal over de houding van je rug. Zo zie je dat je altijd nog kan leren.

[..]

Dat bespreekt hij dus uitgebreid in dat filmpje. :')
Alleen de bench press mist nog. Andere zijn ook erg goed. Net de squat geprobeerd, heb m'n hoofd aangepast en gericht op de hip drive. Ben lang niet wezen trainen maar ik voelde nu echt hoe m'n hamstring werd geactiveerd. Heel chill.
  maandag 20 april 2015 @ 21:53:24 #186
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_151874873

Beter filmpje imo word ook nog wat gewicht verplaatst :)
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_151877286
Morgen ook maar eens squatten op deze manier. Ik richt mezelf meestal op m'n knieën.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_151877490
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 00:04 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Even beetje sabbatical van het hele FOK gebeuren, maar wel even een update wbt PR's


Morgen 300 DL :)
Nice ^O^
  maandag 20 april 2015 @ 22:58:04 #189
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_151877835
quote:
If you’ve done free weight exercises like Squat, Bench and Deadlift before, with proper form, start with 50% of your five rep max. If you’ve never used free weights, haven’t lifted in years, or you have no idea what a five rep max means, ......
Read more: http://stronglifts.com/5x5/#Summary_of_Stronglifts_52155
Nu was mijn 5RM squat iets over de 100Kg, 2 jaar geleden denk ik. Heb 1-2 Jaar stronglifts en dergelijke gedaan.
Betekend dat, dat ik nu met 50Kg moet beginnen of dat ik nu mijn 5RM vast moet stellen?

Anyways, beter begin ik nu met 20Kg. Als alles positief gaat zou ik theoretisch in Juli al 100Kg moeten squaten. Wat natuurlijk al snel zat is en niet realistisch (alhoewel, ik ben ouder... Ligt totaal aan mijn ontsteking: costochronditis. Ik ga nu gewoon mijzelf overtuigen dat ik geen ontsteking heb, het mentale deel is groter als het fysieke deel merk ik nu).

Denken jullie dat het trouwens acceptabel isom de back squat te vervangen door de front squat (zodat ik er minder stretch is voor in mijn borst?).
Ik vind de frontsquat in tegenstelling tot de back squat ook comfortabeler.
  maandag 20 april 2015 @ 23:20:40 #190
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_151878611
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:58 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Nu was mijn 5RM squat iets over de 100Kg, 2 jaar geleden denk ik. Heb 1-2 Jaar stronglifts en dergelijke gedaan.
Betekend dat, dat ik nu met 50Kg moet beginnen of dat ik nu mijn 5RM vast moet stellen?

Anyways, beter begin ik nu met 20Kg. Als alles positief gaat zou ik theoretisch in Juli al 100Kg moeten squaten. Wat natuurlijk al snel zat is en niet realistisch (alhoewel, ik ben ouder... Ligt totaal aan mijn ontsteking: costochronditis. Ik ga nu gewoon mijzelf overtuigen dat ik geen ontsteking heb, het mentale deel is groter als het fysieke deel merk ik nu).

Denken jullie dat het trouwens acceptabel isom de back squat te vervangen door de front squat (zodat ik er minder stretch is voor in mijn borst?).
Ik vind de frontsquat in tegenstelling tot de back squat ook comfortabeler.

Zou sowieso rustig aan beginnen de eerste trainingen wegens de spierpijn die ermee gepaard gaat. En die twee weken maken het verschil ook niet. Maar een goede richtlijn is om de eerste sessie te beginnen met de stang (20kg). Deze eerste sessie blijf je gewicht toevoegen net zolang tot je merkt dat je niet meer zo explosief omhoog komt. Hiermee doe je ook gelijk je werksets. De volgende training pak je 5kg meer als werkset.

Gebruik van de front squat ligt aan je doel. Bijvoorbeeld als het algemene ontwikkeling is van de benen (quads, hamstrings, gluteus, adductoren etc.) of puur zoveel mogelijk squatten dan zou ik kiezen voor de low bar back squat tot parallel.

Voor ontwikkeling van de quads kan je dit gerichter doen met een front squat. De front squat en high bar back squat zijn ook geschikt voor oly lifts, aangezien deze meer carry-over hebben. (League of Legends schijnt ook een goede carry-over te hebben). Als je zo min mogelijk de borstkas op rek wil brengen dan zou je zelfs naar een hack squat kunnen kijken.

Dus wat heb je als doel voor ogen?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 20 april 2015 @ 23:41:07 #191
378832 Opblaaspop077
Opblaaspop077
pi_151879282
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:20 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zou sowieso rustig aan beginnen de eerste trainingen wegens de spierpijn die ermee gepaard gaat. En die twee weken maken het verschil ook niet. Maar een goede richtlijn is om de eerste sessie te beginnen met de stang (20kg). Deze eerste sessie blijf je gewicht toevoegen net zolang tot je merkt dat je niet meer zo explosief omhoog komt. Hiermee doe je ook gelijk je werksets. De volgende training pak je 5kg meer als werkset.

Gebruik van de front squat ligt aan je doel. Bijvoorbeeld als het algemene ontwikkeling is van de benen (quads, hamstrings, gluteus, adductoren etc.) of puur zoveel mogelijk squatten dan zou ik kiezen voor de low bar back squat tot parallel.

Voor ontwikkeling van de quads kan je dit gerichter doen met een front squat. De front squat en high bar back squat zijn ook geschikt voor oly lifts, aangezien deze meer carry-over hebben. (League of Legends schijnt ook een goede carry-over te hebben). Als je zo min mogelijk de borstkas op rek wil brengen dan zou je zelfs naar een hack squat kunnen kijken.

Dus wat heb je als doel voor ogen?
Thanks, ik benwas bekend met 5x5/stronglifts. Overhaasten moet zeker niet gebeuren heb ik wel geleerd.
Een werkelijk doel wat betreft ontwikkeling van bepaalde spieren heb ik (nog) niet.
Oly-lifts vond ik altijd al leuk en vond daarom de front-squat steeds leuker/aangenamer.
Ik was net begonnen met cleans/jerks totdat ik dus pijn kreeg, en volgens de huisarts heb ik na bijna 2 jaar costochronditis, maar heb geen zin om mijn leven diclofenac of iets dergelijks te slikken en van de huisarts/dokter wordt je ook moe. Ik denk dat het ook psychologisch is.

Anyways, ik wil gewoon weer trainen. En stronglifts lijkt mij weer het beste programma om mee te beginnen.
Ik hoop op 'aardig wat' muscle memory van een 100+squat en een 120+ deadlift. Maar dat zien we vanzelf wel. Ik meld mij over een tijdje wel weer ;) .

Op naar de bodyweights. Die moeten binnen handbereik liggen zou ik zeggen (67,5Kg) 8-) .
(2de week van Juni is de deadline, 2 maanden dus)
pi_151879586
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 10:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Met de squat omhoog kijken? Dan plaats je je nek in een hele onnatuurlijke positie.

[ afbeelding ]


Ik kan hier niet luisteren atm, ben er ff snel doorheen gescrolled en ik zie die dude nergens omhoog kijken maar juist naar een punt op vloer om te zorgen dat z'n wervelkolom van boven tot onder in 1 lijn blijft.
Goed filmpje, thx. :)
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:05:48 #193
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_151880096
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:41 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Thanks, ik benwas bekend met 5x5/stronglifts. Overhaasten moet zeker niet gebeuren heb ik wel geleerd.
Een werkelijk doel wat betreft ontwikkeling van bepaalde spieren heb ik (nog) niet.
Oly-lifts vond ik altijd al leuk en vond daarom de front-squat steeds leuker/aangenamer.
Ik was net begonnen met cleans/jerks totdat ik dus pijn kreeg, en volgens de huisarts heb ik na bijna 2 jaar costochronditis, maar heb geen zin om mijn leven diclofenac of iets dergelijks te slikken en van de huisarts/dokter wordt je ook moe. Ik denk dat het ook psychologisch is.

Anyways, ik wil gewoon weer trainen. En stronglifts lijkt mij weer het beste programma om mee te beginnen.
Ik hoop op 'aardig wat' muscle memory van een 100+squat en een 120+ deadlift. Maar dat zien we vanzelf wel. Ik meld mij over een tijdje wel weer ;) .

Op naar de bodyweights. Die moeten binnen handbereik liggen zou ik zeggen (67,5Kg) 8-) .
(2de week van Juni is de deadline, 2 maanden dus)
Dan zou ik waarschijnlijk kiezen voor een high bar squat. Minder stress op de ribben dan een low-bar squat en meer overeenkomsten met oly lift. Nadeel is een paar kg's minder op de stang dan bij de low-bar variant.

Bodyweight squat en deadlift gaat in 2 maanden tijd zeker wel lukken. Succes ermee ;)
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_151886157
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 10:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Met de squat omhoog kijken? Dan plaats je je nek in een hele onnatuurlijke positie.

[ afbeelding ]


Ik kan hier niet luisteren atm, ben er ff snel doorheen gescrolled en ik zie die dude nergens omhoog kijken maar juist naar een punt op vloer om te zorgen dat z'n wervelkolom van boven tot onder in 1 lijn blijft.
Nice. Ga die pointers van het filmpje vanavond gelijk proberen. Deze filmpjes zijn wel een stuk duidelijker dan de vorige.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:39:45 #195
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_151887077
Toch even wennen hoor, om je tepels naar de grond te wijzen. Kreeg echt een goodmorning gevoel daarvan. Naar beneden kijken was echt een goede tip.
Deathlift or Die.
pi_151887509
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:41 schreef Opblaaspop077 het volgende:

[..]

Thanks, ik benwas bekend met 5x5/stronglifts. Overhaasten moet zeker niet gebeuren heb ik wel geleerd.
Een werkelijk doel wat betreft ontwikkeling van bepaalde spieren heb ik (nog) niet.
Oly-lifts vond ik altijd al leuk en vond daarom de front-squat steeds leuker/aangenamer.
Ik was net begonnen met cleans/jerks totdat ik dus pijn kreeg, en volgens de huisarts heb ik na bijna 2 jaar costochronditis, maar heb geen zin om mijn leven diclofenac of iets dergelijks te slikken en van de huisarts/dokter wordt je ook moe. Ik denk dat het ook psychologisch is.

Anyways, ik wil gewoon weer trainen. En stronglifts lijkt mij weer het beste programma om mee te beginnen.
Ik hoop op 'aardig wat' muscle memory van een 100+squat en een 120+ deadlift. Maar dat zien we vanzelf wel. Ik meld mij over een tijdje wel weer ;) .

Op naar de bodyweights. Die moeten binnen handbereik liggen zou ik zeggen (67,5Kg) 8-) .
(2de week van Juni is de deadline, 2 maanden dus)
reg parks 5x5, die heeft al frontsquat erin

fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:29:39 #197
364499 xSanjay
What's the big deal?
pi_151888697
Dag vrienden,

Lange tijd niet actief op fok geweest, en dat ben ik wel weer van plan. Momenteel beheerst de gym/voeding toch een groot deel van mijn leven dus vind ik dat leuk om met anderen te delen en erover te discussiëren.

Ben eigenlijk grote deel van mijn leven een ecto geweest. Paar keer geprobeerd in het verleden om daar in de gym wat aan te doen maar door een wisselvallig persoonlijk leven ging dat nooit echt goed.

Momenteel alweer 23 jaar oud en mijn leven heeft er nooit zo goed uitgezien. Ben vorig jaar Februari serieus begonnen met liften and tot nu toe heeft dat zijn vruchten afgeworpen. Ben van 74-75 kilo naar 93/94 kilo gegaan.

Eigenlijk vooral door voeding en een drie split schema. Probeer redelijk streng op mijn voeding te letten (wil elke dag wel de 3200-3500 kcal halen), maar geniet regelmatig van een biertje of een cola.

Momenteel ben ik bezig met de 12-week buff dudes program en ben daar rond half juni klaar mee. Bevalt goed en vele "leuke" nieuwe oefeningen waar ik daarvoor nooit van had gehoord.

Paar "max" stats (nooit fan geweest van 1RM dus ik test dit meestal met 3-4 reps).

DL: 160 x 4
BP: 90 x 4
OHP: 55 x 4
SQ: 110 x 4

Nooit een goeie squatter geweest. Een oefening waar ik nog altijd moeite mee heb en liep een hele tijd met een "butt-wink" te squatten totdat ik wel erg pijn in mijn onderrug kreeg. Laatste tijd wel progressie in form geboekt door meer te gaan rekken en de hamstring wat meer op te rekken.
#FREEBAJSKORV
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:55:40 #198
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_151889671
Welkom. Wat houdt dat Buff dudes program in? Waar train je? 18-20 kilo in 14 maanden is een flinke progress. De meeste bro's halen de 18kg progress nooit van hun leven :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_151889895
Is 12 weken buff dudes slang voor een kuurtje?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 21 april 2015 @ 13:07:30 #200
58789 Snakey
-||||--------||||-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')