Als het een vampier is, dan is het niet ergquote:Op woensdag 22 april 2015 15:39 schreef Amarantha het volgende:
Is het erg als de tandjes wat uitsteken?
Gelukkig dat het een wrat isquote:Op woensdag 22 april 2015 17:37 schreef Max-Westerman het volgende:
Ze zei dat het een wrat is.
Als het groter zou worden moet ik terug gaan.
Een hele opluchting inderdaadquote:Op woensdag 22 april 2015 18:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Gelukkig dat het een wrat is
Mooie kat!quote:Op donderdag 23 april 2015 14:56 schreef Patapon het volgende:
Hallo allemaal. Een van onze maine coons is herstellende van een nierontsteking. Ze krijgt nu renal van royale canin en dat eet ze mondjesmaat. Ze is wel erg afgevallen en nu vroeg ik me af wat ik haar kan/mag geven om wat aan te sterken en aan te komen. Ze lust geen natvoer maar wel vers vlees, vis en kip. Kan ik haar dat gewoon geven? Het gaat om de kat op de linkerkant van mijn ui.
De dikke kat van een kennis kreeg schildklierpillen en werd rap mager. En ging daarna vrij snel dood. Is er in zo'n geval ook sprake van leverbeschadiging?quote:Op woensdag 22 april 2015 12:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Leververvetting zal niet zo snel gebeuren, maar kan dus wel, vooral bij dikke katten. Een kat is gewoon niet gebouwd op vasten. In de natuur eten zij gemiddeld 6 prooidieren op een dag, elke dag. Een kat gaat niet in het gebied wonen zonder prooidieren. En een wilde prooi is nooit een genetische manipulatie tussen kip en makreel.![]()
Als de dierenarts haar dwangvoerde met dit voer (in de opname?) dan kan zijn dat zij daar aversie tegen ontwikkeld heeft (tegen het voer en tegen de dierenartsquote:Op donderdag 23 april 2015 15:55 schreef Patapon het volgende:
oh.. het krachtvoer (natvoer) dat we van de DA meekregen heeft ze niet aangeraakt niet eens een likje.....
quote:Op donderdag 23 april 2015 16:25 schreef Teslynd het volgende:
[..]
De dikke kat van een kennis kreeg schildklierpillen en werd rap mager. En ging daarna vrij snel dood. Is er in zo'n geval ook sprake van leverbeschadiging?
Nee wij kregen dit kee naar huis om te kijken of ze dat wilde eten. We hebben pas later nierdieetvoer gegeven juist om de aversie tegen te gaan. Ze houdt gewoon niet van nat voer. ... Ze heeft net 25 gram renal gegeten.quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als de dierenarts haar dwangvoerde met dit voer (in de opname?) dan kan zijn dat zij daar aversie tegen ontwikkeld heeft (tegen het voer en tegen de dierenarts). Daarom gebruiken wij idd a/d of ander "krachtvoer" om katten te dwangvoeren en geen nierdeet. Zij mogen geen hekel krijgen aan het nierdieet.
Hij werd steeds dikker, zodat mijn eerste gedachte hypothyreoīdie was. Eerst was hij nog op minder eten gezet en ontzettend zuur geworden. Toen wist ik al dat katten eigenlijk niet mogen vasten, maar heb niet doorgevraagd omdat ik vrijwel niets van katten wist.quote:Op vrijdag 24 april 2015 17:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Sorry, maar dat is een nogal summiere informatie om enige conclusie te kunnen trekken. Alles kan natuurlijk. "Schildklierpillen" kreeg hij natuurlijk ook niet voor de lol, dus mogelijk had hij hyperthyreoidie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Prof_Hoax op 25-04-2015 13:40:31 ]
Is dat niet wat bij ons de duim is?quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:55 schreef Gwywen het volgende:
Hallo DDA,
ik vraag me al jaren iets af, jij weet daar vast antwoord op. Katten hebben op hun pols een soort uitstulpend, kaal "kussentje", op deze foto van een Sfinx kun je het heel goed zien:
[ afbeelding ]
Waar dient dit voor?
(Ik ben altijd zo bang dat mensen die nog niet zo bekend zijn met katten het per abuis aanzien voor een teek...)
Volgens mij niet, want ze hebben aan de voorpoot vijf tenen, waarvan de binnenste wat verder geplaatst zit, net als onze duim.quote:Op zaterdag 25 april 2015 23:29 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Is dat niet wat bij ons de duim is?
http://www.kattenplaza.nl/kattenpotenquote:Op zaterdag 25 april 2015 19:55 schreef Gwywen het volgende:
Hallo DDA,
ik vraag me al jaren iets af, jij weet daar vast antwoord op. Katten hebben op hun pols een soort uitstulpend, kaal "kussentje", op deze foto van een Sfinx kun je het heel goed zien:
[ afbeelding ]
Waar dient dit voor?
(Ik ben altijd zo bang dat mensen die nog niet zo bekend zijn met katten het per abuis aanzien voor een teek...)
Sorry, nog steeds te weinig info om iets over te zeggen... Hypothyreoidie komt bij een kat bijna niet voor, alleen in de literatuur. Bij hyperthyreoidie wordt kat meestal erg mager en gaat veel drinken.quote:Op vrijdag 24 april 2015 18:51 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hij werd steeds dikker, zodat mijn eerste gedachte hypothyreoīdie was. Eerst was hij nog op minder eten gezet en ontzettend zuur geworden. Toen wist ik al dat katten eigenlijk niet mogen vasten, maar heb niet doorgevraagd omdat ik vrijwel niets van katten wist.
Het kan ook best een hyper geweest zijn, hoewel dik worden meestal aan hypo gekoppeld wordt. Hij kreeg toen schildklierpillen, wat dus altijd via de (dieren)arts gaat. Hij viel toen behoorlijk af en is vrij kort daarna overleden. Pillen slikken was geen probleem, ze gingen in een snoepje.
quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:34 schreef Prof_Hoax het volgende:
Onze kleine lieverd is twee weken geleden labroscopisch geholpen,en nu heeft ze wat droge huid en pelletjes. Ze lijkt er geen jeuk van te hebben en dierenarts zei (week geleden) dat het uitgedroogd was door betadine, iemand hier bekend mee? Als het erger wordt even langs DA denk ik.Het lijkt een reactie op scheren + betadine. Het gaat wel vanzelf over na een paar weken. Als het erger wordt (rood, gezwollen, jeuk) dan moet je uiteraard mee naar je DASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn zogenaamde "carpal pads" (pols-kussentjes). Waar dienen zij voor?quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:55 schreef Gwywen het volgende:
Hallo DDA,
[ afbeelding ]
Waar dient dit voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |