abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2015 @ 18:34:16 #126
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_151932847
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:39 schreef Amarantha het volgende:
Is het erg als de tandjes wat uitsteken?
Als het een vampier is, dan is het niet erg :P

Je moet kijken hoe de onderkaak er aansluit. Het gevaar is dat de onderkaak te kort is en dat de onderste hoektanden in het harde gehemelte aan de bovenkant inprikken. Je ziet dan drukplekken of zelfs wondjes in het harde gehemelte. Pas op je vingers als je zijn bekje open doet.
  woensdag 22 april 2015 @ 18:34:49 #127
Powered by Beaphar
pi_151932863
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:37 schreef Max-Westerman het volgende:
Ze zei dat het een wrat is.
Als het groter zou worden moet ik terug gaan.
Gelukkig dat het een wrat is ^O^
pi_151942818
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:59 schreef shomila het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja gelukt. Dankjewel.
O i'm in love :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_151947042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Gelukkig dat het een wrat is ^O^
Een hele opluchting inderdaad ^O^
  donderdag 23 april 2015 @ 10:08:38 #130
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_151949715
Ik mag de overige vieze rollen ruilen, dus alles komt goed voor Cairo O+ Gisteren hadden we dus eindelijk weer geit, bakje was zo leeg :+ O+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 23 april 2015 @ 14:56:38 #131
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_151957741
Hallo allemaal. Een van onze maine coons is herstellende van een nierontsteking. Ze krijgt nu renal van royale canin en dat eet ze mondjesmaat. Ze is wel erg afgevallen en nu vroeg ik me af wat ik haar kan/mag geven om wat aan te sterken en aan te komen. Ze lust geen natvoer maar wel vers vlees, vis en kip. Kan ik haar dat gewoon geven? Het gaat om de kat op de linkerkant van mijn ui.
  donderdag 23 april 2015 @ 15:18:18 #132
Powered by Beaphar
pi_151958375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:56 schreef Patapon het volgende:
Hallo allemaal. Een van onze maine coons is herstellende van een nierontsteking. Ze krijgt nu renal van royale canin en dat eet ze mondjesmaat. Ze is wel erg afgevallen en nu vroeg ik me af wat ik haar kan/mag geven om wat aan te sterken en aan te komen. Ze lust geen natvoer maar wel vers vlees, vis en kip. Kan ik haar dat gewoon geven? Het gaat om de kat op de linkerkant van mijn ui.
Mooie kat!

Een kat met verminderde nierfunctie mag maar beperkt eiwit (van hoogwaardige kwaliteit) en verder weinig fosfor, zout, magnesium. Vandaar dat hij moet op een nierdieet, want dat bevat minder eiwit, minder fosfor (of fosforbinders) enz vergelijkend met het "normale" voer. Nierdieet is ook energierijk, want zoals je het zelf zegt: de kat moet aankomen. Vers vlees, kip en vis zitten uiteraard bomvol met dierlijke eiwitten, maar bevatten heel weinig calorien. Fotomodellen eten niks voor niks alleen maar gestoomde kip en vis! ;) Dus je moet er erg veel van geven om je kat "dikker" te maken. Maar als zijn nieren overload aan eiwit krijgen, dan is het funest voor zijn lijf. Nieren moeten namelijk afbraakproducten van eiwitten afvoeren en als zij dat niet goed kunnen doen (omdat je zoveel dierlijk eiwit in de kat ingooit), gaat het lichaam zich vergiftigen.
Een kat met nierfalen heeft ook extra vit B en kalium nodig, dat is aan Renal, k/d en andere A-merk dieten extra aan toegevoegd.

Probleem met katten is dat zij dierlijk eiwit het lekkerst vinden. Dus zij kiezen onbewust voor het voer met veel dierlijk eiwit. Helaas is dat dus niet gezond voor een kat met nierproblemen alleen aan de kat kan je niet uitleggen dat het gezond voor hem is. Nier-dieet (zeker brokjes) worden inderdaad vaak door een kat niet als smakelijk ervaren, maar helaas moet hij toch het dierdieet blijven eten als hij langer wil leven. Ik zou dus toch proberen om hem nierdieet-blikvoer te laten eten. Lust hij geen enkel blikvoer? Anders kan je in het begin een beetje "gewoon" blikvoer door het dierdieet blikvoer te mengen. Of je gaat nierdieet verwarmen tot handwarm, dat vinden de katten het lekkerste.

Er zijn tegenwoordig ook heel veel soorten en merken en smaken niervoer. Ik zou gewoon alles proberen. Wat je zieke kat niet lust, kan die andere wel opeten. Af en toe een nierdieet-blikje is niet schadelijk voor een gezonde kat.

En als je zo'n dramatische dieet aanpassingen gaat doen, zoals vlees, vis of kip geven, dan is het zeker eerst verstandig te overleggen met je analoge dierenarts.

Beterschap voor de poezel! :*
  donderdag 23 april 2015 @ 15:55:16 #133
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_151959355
Thnx voor je snelle antwoord!

Ze eet al haar hele leven (6 jaar) harde brokjes en om de dag vers vlees, vis of kip als aanvulling daarop, dus naast de brokjes, ze kunnen dus kiezen wat ze eten. (we hebben in totaal 6 katten).

Blikvoer, kuipjes, zakjes kunnen haar niet echt boeien. Van onze DA hadden we wat proefzakjes meegekregen en die lustte ze allemaal (harde brokjes) omdat ze toch al royal canin at, hebben we voor renal gekozen. Als het vers voer niet goed voor haar is (naast haar renal brokjes dus) dan doe ik het niet.

We gaan in ieder geval nog een paar zakken nierdieet van andere merken aanschaffen, misschien vond ze een van de andere toch stiekem lekkerder... :{

oh.. het krachtvoer (natvoer) dat we van de DA meekregen heeft ze niet aangeraakt niet eens een likje.....

[ Bericht 6% gewijzigd door Patapon op 23-04-2015 16:00:25 ]
pi_151960058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 12:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Leververvetting zal niet zo snel gebeuren, maar kan dus wel, vooral bij dikke katten. Een kat is gewoon niet gebouwd op vasten. In de natuur eten zij gemiddeld 6 prooidieren op een dag, elke dag. Een kat gaat niet in het gebied wonen zonder prooidieren. En een wilde prooi is nooit een genetische manipulatie tussen kip en makreel. :N
De dikke kat van een kennis kreeg schildklierpillen en werd rap mager. En ging daarna vrij snel dood. Is er in zo'n geval ook sprake van leverbeschadiging?
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:40:29 #135
Powered by Beaphar
pi_151994017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:55 schreef Patapon het volgende:
oh.. het krachtvoer (natvoer) dat we van de DA meekregen heeft ze niet aangeraakt niet eens een likje.....
Als de dierenarts haar dwangvoerde met dit voer (in de opname?) dan kan zijn dat zij daar aversie tegen ontwikkeld heeft (tegen het voer en tegen de dierenarts ;) ). Daarom gebruiken wij idd a/d of ander "krachtvoer" om katten te dwangvoeren en geen nierdeet. Zij mogen geen hekel krijgen aan het nierdieet.
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:41:51 #136
Powered by Beaphar
pi_151994050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 16:25 schreef Teslynd het volgende:

[..]

De dikke kat van een kennis kreeg schildklierpillen en werd rap mager. En ging daarna vrij snel dood. Is er in zo'n geval ook sprake van leverbeschadiging?
:@ Sorry, maar dat is een nogal summiere informatie om enige conclusie te kunnen trekken. Alles kan natuurlijk. "Schildklierpillen" kreeg hij natuurlijk ook niet voor de lol, dus mogelijk had hij hyperthyreoidie?
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:42:47 #137
Powered by Beaphar
pi_151994067
Fijn weekend alvast en fijne koningsdag! w/

Vergeet niet te reageren op de Koningsdag Fotowedstrijd van Beaphar *O*
  vrijdag 24 april 2015 @ 18:04:09 #138
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_151994534
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Als de dierenarts haar dwangvoerde met dit voer (in de opname?) dan kan zijn dat zij daar aversie tegen ontwikkeld heeft (tegen het voer en tegen de dierenarts ;) ). Daarom gebruiken wij idd a/d of ander "krachtvoer" om katten te dwangvoeren en geen nierdeet. Zij mogen geen hekel krijgen aan het nierdieet.
Nee wij kregen dit kee naar huis om te kijken of ze dat wilde eten. We hebben pas later nierdieetvoer gegeven juist om de aversie tegen te gaan. Ze houdt gewoon niet van nat voer. ... Ze heeft net 25 gram renal gegeten. *O*
pi_151995637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 17:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

:@ Sorry, maar dat is een nogal summiere informatie om enige conclusie te kunnen trekken. Alles kan natuurlijk. "Schildklierpillen" kreeg hij natuurlijk ook niet voor de lol, dus mogelijk had hij hyperthyreoidie?
Hij werd steeds dikker, zodat mijn eerste gedachte hypothyreoīdie was. Eerst was hij nog op minder eten gezet en ontzettend zuur geworden. Toen wist ik al dat katten eigenlijk niet mogen vasten, maar heb niet doorgevraagd omdat ik vrijwel niets van katten wist.

Het kan ook best een hyper geweest zijn, hoewel dik worden meestal aan hypo gekoppeld wordt. Hij kreeg toen schildklierpillen, wat dus altijd via de (dieren)arts gaat. Hij viel toen behoorlijk af en is vrij kort daarna overleden. Pillen slikken was geen probleem, ze gingen in een snoepje.
pi_152012488
Onze kleine lieverd is twee weken geleden labroscopisch geholpen,en nu heeft ze wat droge huid en pelletjes. Ze lijkt er geen jeuk van te hebben en dierenarts zei (week geleden) dat het uitgedroogd was door betadine, iemand hier bekend mee? Als het erger wordt even langs DA denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Prof_Hoax op 25-04-2015 13:40:31 ]
  zaterdag 25 april 2015 @ 19:55:07 #141
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152021716
Hallo DDA,
ik vraag me al jaren iets af, jij weet daar vast antwoord op. Katten hebben op hun pols een soort uitstulpend, kaal "kussentje", op deze foto van een Sfinx kun je het heel goed zien:

Waar dient dit voor?

(Ik ben altijd zo bang dat mensen die nog niet zo bekend zijn met katten het per abuis aanzien voor een teek... ;( )
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 april 2015 @ 21:37:40 #142
163650 Greys
pi_152024801
Ook een kleine vraag :)
Ik heb Beaphar Anti-Ongedierte spray gehaald voor de parkiet. Niet omdat hij 'iets' heeft maar gewoon omdat ik hem een keertje in wilde sprayen zodat ALS hij een mijtje ofzo heeft het dood gaat. Op het flesje staat dat het ook op konijnen en fretten etc kan en dat het ook anti-vlo is enzo.

Als het op vogels, fretten en konijnen kan, kan ik mijn hond en kat er dan ook een keer mee insprayen? Of moet je daar dan een apart flesje weer voor kopen? Is het niet stiekem gewoon hetzelfde? (Kat en hond krijgen ook tubetje in de nek altijd).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 25 april 2015 @ 22:54:35 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_152027314
Ey DDA!

Link heeft een overbeet en de binnenkantvan die tanden zijn bruinig. Poetsen helpt niet. Heb je tipd? Thnx! :*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_152028571
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:55 schreef Gwywen het volgende:
Hallo DDA,
ik vraag me al jaren iets af, jij weet daar vast antwoord op. Katten hebben op hun pols een soort uitstulpend, kaal "kussentje", op deze foto van een Sfinx kun je het heel goed zien:
[ afbeelding ]

Waar dient dit voor?

(Ik ben altijd zo bang dat mensen die nog niet zo bekend zijn met katten het per abuis aanzien voor een teek... ;( )
Is dat niet wat bij ons de duim is?
  zondag 26 april 2015 @ 09:48:35 #145
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_152033070
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 23:29 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Is dat niet wat bij ons de duim is?
Volgens mij niet, want ze hebben aan de voorpoot vijf tenen, waarvan de binnenste wat verder geplaatst zit, net als onze duim.
  zondag 26 april 2015 @ 09:53:07 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152033126
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:55 schreef Gwywen het volgende:
Hallo DDA,
[ afbeelding ]

Waar dient dit voor?

http://www.kattenplaza.nl/kattenpoten
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 26 april 2015 @ 17:51:05 #147