abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152205444
The Hundred-Foot Journey (2014) - IMDb
Vermakelijke film over een Indiaas gezin die naar Frankrijk trekt om daar een Indiaas restaurant te openen. Uiteindelijk belanden ze tegenover een klassieke sterrenzaak en kan de strijd beginnen. Prima wegkijkfilmpje :)

IMDB: 7.3
Danos: 7.3
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152205811
10000 years later
(youtube, niet op imdb te vinden)
quote:
10,000 Years Later depicts a future that is far from happy: A world where environment destruction, resource depletion and moral bankruptcy has destroyed human civilization and led to the near extinction of the human race.New species have risen and formed into different tribes. However, problems arise when one tribal leader comes across an “ancient power” that he seeks to use to rule the world.

To stop him, a human girl Zhuma must unite warriors from different tribes together to keep the world from returning to darkness
Deze film is de definitie van crazy fantasy.
De animatie is niet van de hoogste kwaliteit, ik had het gevoel dat ik naar een computerspel aan kijken was.
Maar tijdens de rest van de film bleef ik me verbazen over de creativiteit waarmee het is gemaakt. Ik garandeer je dat je veel nieuwe dingen te zien krijgt.
Helaas heb ik de film niet in 3d kunnen zien, want de scenes zijn prachtig geanimeerd en je kan zien dat ze alles met 3d in het achterhoofd hebben ontworpen.

Verder laat de film zien hoe het Westen door de makers gezien wordt. Het westen wordt zowel van de goede kanten (techniek, welvaart) als de slechte kanten (hebzucht, macht) belicht, en tegen de Chinese normen en waarden gehouden.

De samenvatting bovenaan doet het verhaal te kort, maar ik weet niet hoe het beter te omschrijven is.

Als je houdt van grootsheid a la Asura's Wrath met invloed van de Final Fantasy films plus onbeschrijfbare gestoorde dingen (Haan - neushoorn hybride, een op plant gebaseerde humanoide die vecht met fruit, furry-achtige karakters) en een verrassende 'ultieme badguy', dan kan ik deze aanraden.

imdb: ?
ik: 8
Erg leuk om 1x te kijken, maar een 2e keer zal de film wat traag aanvoelen denk ik. Al ga ik zeker wat leukste scenes weer terugkijken
  zondag 3 mei 2015 @ 10:14:10 #103
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_152228498
Inherent Vice (2014) - IMDb

Film over een prive detective waarvan je denkt dat hij een drugsdealer is en zijn kantoor heeft in een ziekenhuis die op zoek gaat naar zijn vermiste vriendin of toch een verdwenen makelaar of was het nou een schip :? Keek erg naar deze film uit maar kon hem helaas niet helemaal volgen, denk dat ik m nog een keer moet zien. Af en toe wel hilarisch (die foto _O- ) en de muziek is ook weer erg goed (Can _O_ ). Toch is t niet Anderson's beste werk, maar hij heeft dan ook wel extreem goed werk afgeleverd in het verleden :P

Een 7.34 op de schaal van JJ.

Juno (2007) - IMDb

Film over een tienermeisje dat per ongeluk zwanger wordt en haar kind gaat afstaan voor adoptie.
Ellen Page ziet er uit als een klein oud mannetje met het hoofd van een volwassen vrouw, haar personage was mij ook iets teveel geforceerd alto en ik had de film wat grappiger verwacht. Michael Cera kwam er helaas te weinig in voor.

Een 6.2 op de schaal van JJ.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jungle_Jim op 03-05-2015 10:20:01 ]
Wie dit leest is hek.
pi_152228537
Avengers: Age of Ultron (2015) - IMDb
Als je van veel schieten, explosies, evil robots en superhelden houdt is dit je film. Ik vond hem vermakelijk, meer niet.

6.5/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_152234667
The Wedding Ringer (2015) - IMDb

Leukste comedy sinds de eerste Hangover film.

Kende de film helemaal niet, is ook niet gehyped ofzo, maar het is gewoon zoals een comedy hoort te zijn, niet te gecompliceerd, niet te diep en af en toe leuke grappen.

8.
  zondag 3 mei 2015 @ 16:16:53 #106
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152236178
Side Effects (2013) - IMDb

IMDB: 7.1

Mijn cijfer: 7.5

Spannende thriller over een depressief meisje en haar behandelende psychiater die geleidelijk aan in een Hitchockiaanse situatie terecht komen. Veel plotwendingen, veel suspense en zeer degelijk acteerwerk zorgt ervoor dat de aandacht erbij gehouden wordt.

Nadeel is dat de film wat traag op gang komt en pas na de eerste plotwending tot leven komt. Daarnaast ben ik zelf geen superfan van psychiaters en bijbehorende geneuzel, maar ik vond dit geloofwaardig en toegankelijk gebracht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_152240781
Tracers (2015) - IMDb

Leuke wegkijk film over een jongen genaamd Cam die door zijn schulden bij de Chinese maffia besluit om mee te gaan doen met de criminele klusjes bij een freerun groep. Het loopt echter uit de hand als blijkt dat Cam verliefd wordt op zijn collega Nikki die officieel iets heeft met de baas van de freerun groep.

IMDb: 5,4
Mijn cijfer: 7
pi_152242268
Schindlers list

Wat een saaie kutfilm, na 1:30 afgezet toen ik erachter kwam dat het nog zo lang duurde.
pi_152242311
:')
Conscience do cost.
  zondag 3 mei 2015 @ 19:59:48 #110
168093 Soury
Squeek
pi_152242322
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:58 schreef JDx het volgende:
Schindlers list

Wat een saaie kutfilm, na 1:30 afgezet toen ik erachter kwam dat het nog zo lang duurde.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_152242452
quote:
11s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:59 schreef Soury het volgende:

[..]

Gaat echt nergens heen die film.
  zondag 3 mei 2015 @ 20:08:08 #112
168093 Soury
Squeek
pi_152242622
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Zo kan je het ook bekijken ja
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_152242789
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef Soury het volgende:

[..]

Zo kan je het ook bekijken ja
London (2005) - IMDb

_O_
  zondag 3 mei 2015 @ 20:14:13 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_152242839
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:03 schreef JDx het volgende:

Nee, natuurlijk niet. Slap verzonnen verhaaltje zeker weer, h? ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_152243694
quote:
Schindlers list

Al die gewonnen Oscars waren niet terecht nee :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_152243897
Vanmiddag met vriendinneke en zoon naar de bios geweest. Vreselijk veel gelachen :Y

De Boskampi's

Het gaat over Rikkie die gepest wordt op school en zijn vader komt ook niet echt voor zichzelf op. Als zijn vader dan promotie krijgt, verhuizen ze en moet ook Rikkie naar een andere school. Om te zorgen dat hij daar niet weer gepest wordt, verzint hij een andere achtergrond voor zichzelf gebaseerd op de maffiafilm Son of a Don...
pi_152249014

Crossfire (1947)
Heerlijke film noir uit 1947 met als hoofdthema anti-semitisme. Maar voor het zover komt, en daar omheen, speelt zich een murder mystery af. In de openingsscene zie je 2 schaduwen vluchten uit een appartement. Man dood, maar wie heeft het gedaan en waarom? De film is zoals zoveel film noirs gebaseerd op een boek, maar daarin draaide het om homohaat. Omdat de Hollywood code censors in die tijd nooit akkoord zouden zijn gegaan met dat onderwerp, is homohaat vervangen door antisemitisme. Heerlijke film vol donkere straten, goedkope appartementen, politiestations, shady characters, knappe dames en moord.

IMDb: 7.4
Ik: 7.5
kijkt veel films
pi_152249058
quote:
Schindlers list

gauw door naar furious 7 dan maar he!
pi_152256371
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2015 22:28 schreef andreas612 het volgende:

[..]

gauw door naar furious 7 dan maar he!
Kan niet wachten!

Maar waar ik echt op wacht is Entourage! _O_ _O_ _O_
  Spellchecker maandag 4 mei 2015 @ 12:08:41 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_152258649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 12:57 schreef danos het volgende:
The Hundred-Foot Journey (2014) - IMDb
Vermakelijke film over een Indiaas gezin die naar Frankrijk trekt om daar een Indiaas restaurant te openen. Uiteindelijk belanden ze tegenover een klassieke sterrenzaak en kan de strijd beginnen. Prima wegkijkfilmpje :)

IMDB: 7.3
Danos: 7.3
Ook gezien; idd leuke film.
pi_152258738
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 10:36 schreef JDx het volgende:

[..]

Kan niet wachten!

Maar waar ik echt op wacht is Entourage! _O_ _O_ _O_
pi_152260025
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:12 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Net alle 8 seizoenen opnieuw gekeken in 1 maand tijd! _O_

Ook Schindlers List afgekeken net, einde is wel mooi, eerste twee uur is veel te langdradig.

Krijgt alsnog een 8.
  maandag 4 mei 2015 @ 14:08:53 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152262098
Jupiter Ascending

Visuele bombast zonder ziel.
Jammer.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  maandag 4 mei 2015 @ 14:09:42 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152262121
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Net alle 8 seizoenen opnieuw gekeken in 1 maand tijd! _O_

Ook Schindlers List afgekeken net, einde is wel mooi, eerste twee uur is veel te langdradig.

Krijgt alsnog een 8.
Ja ze hadden er iets meer actie en spanning in mogen gooien ;)
L'Amour menaant:
pi_152262461
quote:
Schindlers list

Dan heb je dus nt het stuk gemist waar die joden de trein kapen, ermee naar Berlijn rijden, 's nachts de bunker binnendringen en Hitler van kant maken. Jammer.
  maandag 4 mei 2015 @ 14:42:01 #126
319979 Fok-it
All is well
pi_152263027
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:08 schreef Ang3l het volgende:
Jupiter Ascending

Jammer.
Wat een afschuwelijke film inderdaad. Vooral Eddie Redmayne :') Wat een drama. Zo overdreven, zo over de top
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Eindredactie Film & TV / PR maandag 4 mei 2015 @ 15:10:16 #127
414892 crew  daan1601
Filmfreak
pi_152263924
quote:
Jupiter Ascending

Jammer.
Alles aan die film is jammer, heel jammer.
Maakt ook festivalverslagen:
Pinkpop 2015 2016 2017 2018 2019
Lowlands 2015 2016 2017 2018
  maandag 4 mei 2015 @ 15:20:25 #128
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152264342
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat een afschuwelijke film inderdaad. Vooral Eddie Redmayne :') Wat een drama. Zo overdreven, zo over de top
Met dat heze stemmetje de hele tijd. Schmieren schmieren. Verschrikkelijk.
L'Amour menaant:
  maandag 4 mei 2015 @ 15:31:21 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_152264804
Chapeau als jullie Jupiter Ascending daadwerkelijk af hebben weten te kijken, persoonlijk hield ik het nog geen 30 minuten vol.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_152284613
Ik heb Jupiter Ascending afgelopen week ook gekeken, en ik was wel onder de indruk.
Het zag er wel spectaculair uit, veel actie, het verhaal vond ik ook goed gevonden over dat oogsten door de aliens, er zaten zowel clich's als verrassende momenten in. En wat me het meest aansprak was al die futuristische technologie. En Mila Kunis, mmm ;)
Wat me wel stoorde was het constant op t laatste moment te redding moeten komen voor het hulpeloze meisje, keer op keer...
ik geef de film toch een 7/10
IMDB 5.7/10

En net de film The Harvest gekeken

Verenigde Staten
Horror / Thriller
103 minuten

geregisseerd door John McNaughton
met Samantha Morton, Michael Shannon en Natasha Calis

Een jongen, Andy die door een ziekte zijn beschermende huis niet kan verlaten, speelt met een meisje Maryann dat naast hem komt wonen en ze sluiten vriendschap. Ze krijgt hierdoor echter te maken met Andy's overbezorgde en beschermende moeder, die fel tegen de vriendschap is.

Een goede film. Een sterk verhaal, je word echt meegezogen, je krijgt echt medelijden met dat zieke jochie. Goede chemistry tussen de 2 acterende kinderen. Een zeer verrassende wending in het verhaal en sterk einde. .Ik zou het geen horror noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6.5/10
IMDB 5.9/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_152287185

It Follows. Zowaar een goede horror film in de bios. Een film met vrijwel geen goedkope schrikmomenten, maar wel met een creepy sfeer. 's nachts in bed komt de film pas echt aan. Een bedreiging als dit is duizendmaal enger dan een rondspokende Poltergeist.

Kijk in elk geval geen trailer, gewoon blind erin gaan. :)

Ik geef geen cijfer.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:54:12 #132
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152289556
The Seventh Son

Na t zien van Eddie Redmayne's geklooi in Jupiter Ascencing, was t nu aan de andere Oscar winnaar van dit jaar om te laten zien dat niet alle keuzes goed zijn. Julianne Moore...... Maar hey, hier was de film gewoon slecht en haar optreden gewoon oke. In Jupiter was Eddie zelf echt bagger. In Sevent Son stoorde ik me meer aan t losse kunstgebit accent van Jeff Bridges. Wie heeft dat ooit door de screening laten komen?! De film zelf was.... meh. Niemandalletje.
L'Amour menaant:
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:54:40 #133
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_152289564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 02:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[ afbeelding ]

It Follows. Zowaar een goede horror film in de bios. Een film met vrijwel geen goedkope schrikmomenten, maar wel met een creepy sfeer. 's nachts in bed komt de film pas echt aan. Een bedreiging als dit is duizendmaal enger dan een rondspokende Poltergeist.

Kijk in elk geval geen trailer, gewoon blind erin gaan. :)

Ik geef geen cijfer.
Die werd me van de week ook getipt. Nu ben ik extra benieuwd!
L'Amour menaant:
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:03:13 #134
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_152289728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:03 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik heb Jupiter Ascending afgelopen week ook gekeken, en ik was wel onder de indruk.
Het zag er wel spectaculair uit, veel actie, het verhaal vond ik ook goed gevonden over dat oogsten door de aliens, er zaten zowel clich's als verrassende momenten in. En wat me het meest aansprak was al die futuristische technologie. En Mila Kunis, mmm ;)
Wat me wel stoorde was het constant op t laatste moment te redding moeten komen voor het hulpeloze meisje, keer op keer...
ik geef de film toch een 7/10
IMDB 5.7/10

En net de film The Harvest gekeken

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Horror / Thriller
103 minuten

geregisseerd door John McNaughton
met Samantha Morton, Michael Shannon en Natasha Calis

Een jongen, Andy die door een ziekte zijn beschermende huis niet kan verlaten, speelt met een meisje Maryann dat naast hem komt wonen en ze sluiten vriendschap. Ze krijgt hierdoor echter te maken met Andy's overbezorgde en beschermende moeder, die fel tegen de vriendschap is.

Een goede film. Een sterk verhaal, je word echt meegezogen, je krijgt echt medelijden met dat zieke jochie. Goede chemistry tussen de 2 acterende kinderen. Een zeer verrassende wending in het verhaal en sterk einde. .Ik zou het geen horror noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
6.5/10
IMDB 5.9/10
Wat ben jij zo accepterend voor kutfilms eigenlijk. Veel dingen die je noemt vind ik zo bagger. Jupiter deed ik na 40 min al uit. Ben dan benieuwd wat je van cht goede films vindt
When all else fails, you always have delusion.
pi_152290027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:03 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat ben jij zo accepterend voor kutfilms eigenlijk. Veel dingen die je noemt vind ik zo bagger. Jupiter deed ik na 40 min al uit. Ben dan benieuwd wat je van cht goede films vindt
Wat zijn cht goede films in jou ogen?
Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan Le Fabuleux Destin d' Amlie Poulain, die krijgt van mij een 10
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die daar niks aan vinden
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:43:51 #136
87680 Mirel
pi_152290810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:13 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Wat zijn cht goede films in jou ogen?
Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan Le Fabuleux Destin d' Amlie Poulain, die krijgt van mij een 10
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die daar niks aan vinden
Die vind ik ook wel een 10 waard :)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:46:16 #137
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_152290868
gisteren V for Vendetta weer eensch een keer gezien

het blijft in mijn ogen de beste film ooit gemaakt.
met sterke acteer prestaties van vooral Hugo Weaving.(en dat terwijl je hem eigenlijk niet ziet)

normaal let ik niet echt op de muziek in een film, maar hier wel en muzikaal is het ook een zeer goede film.

goed verhaal ( ergens wel een realistisch verhaal)
goede acteer prestaties
goede muziek
en mooie beelden

kortom een 10/10 _O_ _O_
mee bekant vangde gin haas.
pi_152291979
Tijdje terug donnie darko gezien (de director's cut versie)

Lastig om deze film te omschrijven.
Het gaat om de 16 jarige donnie die bij een psychiater loopt in verband met o.a. waanbeelden.
Op een gegeven moment ontmoet hij Frank (zijn denkbeeldige vriend) en daarna beginnen zich dingen te voltrekken waarbij donnie begint te twijfelen aan de zinloosheid van wat hij aan het meemaken en aan het zien is.

Het acteerwerk is erg goed (het enige wat mij een beetje begon te storen was dat er zo vaak naar de bril gegrepen werd :P ) en de hele film blijf je kijken omdat je wilt weten hoe het afloopt.

Ikzelf heb hem gekeken zonder enige (voor)kennis van de film behalve dan dat ik me heel vaag nog iets kon herinneren over een denkbeeldige vriend in een konijnenpak.
Donnie darko heeft de rest van mn dag omgegooid, ik bleef verdwaasd achter (echt dat bioscoopgevoel ofzo).

Ik heb de film daarna nog 6x gekeken (de laatste keer ook de bioscoopversie gezien) en hij blijft goed (m.u.v. die vhs van Jim Cunningham en het dansstukje Autumn Angel, dat had ik op een gegeven moment wel gezien :P ).

De film valt niet echt in 1 categorie te drukken, behalve dan dat mensen die een dom spectakel/actiefilm verwachten, bedrogen zullen uitkomen.

Elke scene heeft een nut, ik had niet het idee dat er "filler" in zat.

Deze film staat nu bij mijn persoonlijke top 10 beste films aller tijden, ik snap niet waarom ik die film niet eerder heb gezien.

Imdb 8.1/10
Ikzelf 9/10

Ikzelf vond de director's cut uit 2004 wat beter dan de oorspronkelijke versie uit 2001, maar ik kan wel aanbevelen beide versies te kijken

En mijn excuus voor de wat rommelige review, 1e poging daartoe enzo :P
pi_152292220
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 15:23 schreef JDx het volgende:

Kende de film helemaal niet, is ook niet gehyped ofzo, maar het is gewoon zoals een comedy hoort te zijn, niet te gecompliceerd, niet te diep en af en toe leuke grappen.

8.
Olivia Thirlby

Top vrouw...... :D
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:21:23 #140
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152293176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
Tijdje terug donnie darko gezien (de director's cut versie)

Lastig om deze film te omschrijven.
Het gaat om de 16 jarige donnie die bij een psychiater loopt in verband met o.a. waanbeelden.
Op een gegeven moment ontmoet hij Frank (zijn denkbeeldige vriend) en daarna beginnen zich dingen te voltrekken waarbij donnie begint te twijfelen aan de zinloosheid van wat hij aan het meemaken en aan het zien is.

Het acteerwerk is erg goed (het enige wat mij een beetje begon te storen was dat er zo vaak naar de bril gegrepen werd :P ) en de hele film blijf je kijken omdat je wilt weten hoe het afloopt.

Ikzelf heb hem gekeken zonder enige (voor)kennis van de film behalve dan dat ik me heel vaag nog iets kon herinneren over een denkbeeldige vriend in een konijnenpak.
Donnie darko heeft de rest van mn dag omgegooid, ik bleef verdwaasd achter (echt dat bioscoopgevoel ofzo).

Ik heb de film daarna nog 6x gekeken (de laatste keer ook de bioscoopversie gezien) en hij blijft goed (m.u.v. die vhs van Jim Cunningham en het dansstukje Autumn Angel, dat had ik op een gegeven moment wel gezien :P ).

De film valt niet echt in 1 categorie te drukken, behalve dan dat mensen die een dom spectakel/actiefilm verwachten, bedrogen zullen uitkomen.

Elke scene heeft een nut, ik had niet het idee dat er "filler" in zat.

Deze film staat nu bij mijn persoonlijke top 10 beste films aller tijden, ik snap niet waarom ik die film niet eerder heb gezien.

Imdb 8.1/10
Ikzelf 9/10

Ikzelf vond de director's cut uit 2004 wat beter dan de oorspronkelijke versie uit 2001, maar ik kan wel aanbevelen beide versies te kijken

En mijn excuus voor de wat rommelige review, 1e poging daartoe enzo :P
mee eens. een uniek pareltje, deze film.
pi_152296367
Gisteren Schindler's List (voor het eerst) gezien.

Erg goede film. Heb de volle 3.15 uur geen moment verveeld, terwijl ik hier las dat het het eerste stuk toch wel saai is.

9.5/10.
Moeten zij weten
pi_152296685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:09 schreef H0D3NPYL het volgende:
Gisteren Schindler's List (voor het eerst) gezien.

Erg goede film. Heb de volle 3.15 uur geen moment verveeld, terwijl ik hier las dat het het eerste stuk toch wel saai is.

9.5/10.
Maar dat was ik, dat zegt niks :D

Heb sowieso concentratie problemen, dus als iets ook maar een beetje saai of langdradig is, dan vind ik het al gauw niet zo leuk meer en ik kan m'n gedachten er dan niet bij houden. Film was zeker goed, vooral na het einde, maar kende het hele verhaal niet en had het na 1:30 echt wel gezien, wist vantevoren niet eens waar het over ging. Gelukkig wel afgekeken.

Net Kingsman: The Secret Service (2014) - IMDb gekeken (dacht aangeraden door iemand hier), ik hou wel van James Bond (en Largo Winch achtige films) en onlangs ook genoten van John Wick, maar dit ging toch meer richting de films voor kinderen, zoals Maze Runner en bijvoorbeeld die space film dat ze kinderen leren vechten in zo'n simulator, het kon me helaas niet bekoren.

5,5.

Edit: simulatie kinder space film die ik bedoelde was Ender's Game (2013) - IMDb dus.

PS. over smaak, dit zijn mijn IMDb ratings (10->1 updated t/m vandaag): http://www.jdx.nl/films_only.xlsx

[ Bericht 1% gewijzigd door JDx op 05-05-2015 17:13:29 ]
pi_152321590
Unbroken (2014) - IMDb : voormalig olympisch atleet (nu soldaat) Zamperini stort tijdens een WOII missie met zijn bommenwerper in zee, weet 47 dagen ternauwernood te overleven in een rubberboot om vervolgens meer dood dan levend te worden opgepikt door de Japanners. Daarna komt hij in een Japans concentratiekamp terecht waar een meedogenloze kampbeul heerst die nog eens extra de pik op Zamperini lijkt te hebben, met alle gevolgen van dien.

Iedereen heeft wel eens een poosje dat het tegenzit in het leven en om dat eens te relativeren zou je alleen al deze film moeten kijken. Net als je denkt dat het niet allemaal erger kan wordt er nog een schep bovenop gegooid. En nog een schep. Zeer goede indringende film, een puur menselijk drama die de verschrikkingen van de tweede wereldoorlog in de Pacific en Jappenkampen goed weergeeft (weer eens wat anders dan het eeuwige Europese strijdtoneel). De acteurs spelen de sterren van de hemel en de karakters krijgen alle ruimte om hun rol uit te diepen. Het feit dat alles waargebeurd is maakt alles nog heftiger. Ook als je niet van oorlogsfilms houdt een echte aanrader : een 9.

American Sniper (2014) - IMDb : al veel over gesproken dus ik hou het kort: waargebeurd verhaal over het leven van Chris Kyle, een superieure Texaanse scherpschutter die een levende legende werd en een record aantal sniper-killings op zijn naam heeft staan. Het gaat over de oorlog in Irak, de impact die die oorlog op hem heeft en zijn gezin.

Op zich een goede oorlogsfilm, vergelijkbaar met het genre van 'Black Hawk Down' (wereldfilm btw), maar ik mis het menselijke aspect een beetje. Een gezette Bradley Cooper schudt het 'mooiboy' imago uit 'the Hangover' goed van zich af maar staart een groot gedeelte van de film een beetje wezenloos voor zich uit en blijft oppervlakkig. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het Post Traumatic Stress Syndrom en/of het feit dat het geen Einstein was maar toch..de film raakt je nergens, alles blijft wat afstandelijk, het is net een documentaire: een 6+.

[ Bericht 2% gewijzigd door mister_white op 06-05-2015 13:50:07 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_152322236
Still Alice

quote:
A linguistics professor and her family find their bonds tested when she is diagnosed with Alzheimer's Disease.

Mooie aangrijpende film. Sterke prestatie van Julianne Moore en wat mij betreft ook terecht een Oscar er voor gekregen.

Ik geef het een 8
  Spellchecker woensdag 6 mei 2015 @ 12:29:22 #145
197773 crew  maily
pi_152327015
Locke

Onbegrijpelijk dat iemand zoveel dingen tegelijk kan regelen .....

SPOILER
Een 7,5.
pi_152328236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 12:29 schreef maily het volgende:
Locke
[ afbeelding ]

SPOILER
Een 7,5.
SPOILER
  Spellchecker woensdag 6 mei 2015 @ 13:11:20 #147
197773 crew  maily
pi_152328260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:10 schreef JDx het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:11:35 #148
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_152330318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:42 schreef mister_white het volgende:
[
American Sniper (2014) - IMDb : al veel over gesproken dus ik hou het kort: waargebeurd verhaal over het leven van Chris Kyle, een superieure Texaanse scherpschutter die een levende legende werd en een record aantal sniper-killings op zijn naam heeft staan. Het gaat over de oorlog in Irak, de impact die die oorlog op hem heeft en zijn gezin.

Op zich een goede oorlogsfilm, vergelijkbaar met het genre van 'Black Hawk Down' (wereldfilm btw), maar ik mis het menselijke aspect een beetje. Een gezette Bradley Cooper schudt het 'mooiboy' imago uit 'the Hangover' goed van zich af maar staart een groot gedeelte van de film een beetje wezenloos voor zich uit en blijft oppervlakkig. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het Post Traumatic Stress Syndrom en/of het feit dat het geen Einstein was maar toch..de film raakt je nergens, alles blijft wat afstandelijk, het is net een documentaire: een 6+.
Toen ik hoorde dat Clint Eastwood deze film zou maken had ik goede hoop, maar het is weer een patriotisch stukje nonsens geworden. Oorlogsfilms maken moet men overlaten aan Kathryn Bigelow.
Dit, dus.
pi_152330874
Tsja...het is nou ook weer geen Rambo film, waarbij tegenstanders al dood neervallen als De Heldhaftige Amerikaan in kwestie zijn magazijn wisselt en vervolgens ~na het neermaaien van zeker 300 tegenstanders~ slechts een schampschot heeft opgelopen.

Er vallen in dit geval zeker slachtoffers aan de Amerikaanse kant maar in verhouding stelt dat niets voor. Ook deze film heeft idd een hoog 'America Fuck Yeah' gehalte. Zeker tijdens de aftiteling, je ziet daar dingen die je in Europa niet snel zult zien (bijv. die gigantische Amerikaanse vlag tussen hoogwerkers).

Gran Torino van Clint was IMHO vele malen beter.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_152330880
Dumb and Dumber To.

Had er totaal niks van verwacht, maar af en toe toch wel gelachen om Jim, wat een baas dat is
blablablabla
pi_152331521
Fish Tank (2009) - IMDb

Mia is een wat rebelse tiener. Ze woont samen met haar moeder en haar zusje en thuis is het ook niet echt wat je noemt gezellig. Er komt wat meer waardering van de nieuwe vriend van moeders.

Film keek wel aardig weg, maar was vrij tam. IMDB geeft het een 7.3 terwijl ik het eerder een 6je ofzo zou geven.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Spellchecker vrijdag 8 mei 2015 @ 21:34:52 #152
197773 crew  maily
pi_152415242
You're not you

Over een jonge vrouw met ALS .... mooi verhaal ... hou je zakdoek bij de hand ... :{

Van mij een 8.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:37:11 #153
168093 Soury
Squeek
pi_152415322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 12:29 schreef maily het volgende:
Locke
[ afbeelding ]

SPOILER
Een 7,5.
Toffe film, ik zat me op te vreten. Als je het plot leest haak je af. Wat een topper ^O^
Dikke 9
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:31:37 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152443505
A Girl Walks Home Alone At Night
In n van de extra`s op de pas uitgebrachte Amerikaanse blu-ray wordt gezegd dat deze het beste te omschrijven als een Iraanse vampieren spaghetti western, compleet geschoten in zwart-wit.
En dat klopt ook wel. Het is een beetje trippy verhaal waarbij je regelmatig je zelf afvraagt of het nou echt is wat je ziet of dat de personages het zich alleen maar inbeelden.
De prachtig geschoten zwart-wit beelden en de bijpassende soundtrack maken het geheel erg sfeervol.
Waarschijnlijk is dit echt een film die alleen maar beter wordt als je `m vaker ziet. De eerste indruk is in ieder geval een goede, waarbij je trouwens wel nogal wat fantasie moet hebben om mee te gaan in het over-the-top verhaal zodat je er echt van kunt genieten.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zaterdag 9 mei 2015 @ 23:49:07 #155
87680 Mirel
pi_152446611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 22:31 schreef Timo20 het volgende:
A Girl Walks Home Alone At Night
In n van de extra`s op de pas uitgebrachte Amerikaanse blu-ray wordt gezegd dat deze het beste te omschrijven als een Iraanse vampieren spaghetti western, compleet geschoten in zwart-wit.
En dat klopt ook wel. Het is een beetje trippy verhaal waarbij je regelmatig je zelf afvraagt of het nou echt is wat je ziet of dat de personages het zich alleen maar inbeelden.
De prachtig geschoten zwart-wit beelden en de bijpassende soundtrack maken het geheel erg sfeervol.
Waarschijnlijk is dit echt een film die alleen maar beter wordt als je `m vaker ziet. De eerste indruk is in ieder geval een goede, waarbij je trouwens wel nogal wat fantasie moet hebben om mee te gaan in het over-the-top verhaal zodat je er echt van kunt genieten.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Ben altijd benieuwd naar films uit Iran. :)
  zaterdag 9 mei 2015 @ 23:53:56 #156
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_152446780
John Wick (2014) - IMDb

als je ooit zin hebt in een hersenloze en verhaalloze actie film dan is deze voor jou, niet voor mij.

4/10
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_152447395
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:53 schreef cherrycoke het volgende:
John Wick (2014) - IMDb

als je ooit zin hebt in een hersenloze en verhaalloze actie film dan is deze voor jou, niet voor mij.

4/10
Ik vond 'm best ok. Cinematografisch ook wel netjes, qua vechtscenes enzo. Niet die irritante motioncam, maar gewoon, start gefilmd. Keek daardoor prettiger weg dan veel films van tegenwoordig.

Zelfs straks nog Gladiator gezien. Voor de vijfde keer ofzo. Blijft een fantastische film waarbij je je geen moment verveelt.
Schip ahoy!
pi_152448170
quote:
John Wick (2014) - IMDb

4/10
Normaal heb ik daar ook geen zin in, maar John Wick was aardig te pruimen :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_152448384
John Wick was geweldig, bam bam, lekker schieten, hoofdrolspeler kan niet dood, perfect! ;)

Furious 7 (2015) - IMDb

Als eigenaar van een zwarte Civic Coupe na de eerste film en een Toyota Supra een paar jaar later blijft dit natuurlijk gewoon genieten, helaas gaat het te weinig over de auto's.

7.
pi_152449576
John Wick, in de bios gezien, ging nergens over, maar was top!
pi_152450249
Blue Ruin (2013)

Dwight is een totaal geruneerde man. Zijn leven stortte in toen jaren geleden een man in zijn ouderlijke huis een gruwelijke, moorddadige daad pleegde. Sindsdien leeft hij een sober bestaan en slaapt hij in zijn auto. Maar dat alles verandert wanneer hij er achter komt dat de moordenaar vrijgelaten wordt uit de gevangenis. Dwight zal de moordenaar opsporen en wraak nemen. Maar wat Dwight over het hoofd ziet is dat de moordenaar, net als hijzelf ooit, een gezin heeft.

Ik vond het ondanks het vrij hoge cijfer op IMDb toch een beetje tegen vallen.
De film is op zich niet heel lang met 90 min (gelukkig), maar de film komt al een soort van traag op gang en het duurt sowieso even voordat je het verhaaltje door hebt (half uur).

Daarna gaat het eigenlijk alleen nog maar om het wraak nemen op, en gebeurt er verder weinig wat ik nou bepaald spannend vind.

Om het in een paar woorden samen te vatten, gewoon niet zo boeiend.

Dus: 6-
IMDb: 7,1

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 10-05-2015 01:57:55 ]
Do what you love, love what you do!
  zondag 10 mei 2015 @ 02:17:41 #162
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_152450646
Taxi Driver... nog geen score...

Zojuist Taxi Driver voor het eerst gezien. Een film die natuurlijk een gigantische reputatie heeft, en mede daarom weet ik nog niet goed hoe ik erover denk.

We zien een beetje een 'zielige' man, die verder en verder wegzakt in zijn bitterheid over de verkankerde wereld om hem heen, en de drang om IETS te doen groeit steeds sterker.

Anyway, iedereen hier zal het verhaal inmiddels wel kennen. De film ziet er goed uit, soundtrack is prima, cast is geweldig, DeNiro prima, het is vrij origineel maar tegelijkertijd realistisch en menselijk, etc etc.

Ik vond het vooral een 'interessante' film, maar of ik de film echt geweldig vond, of in mijn top 10/100, of whatever, dat betwijfel ik. Ik zie waarom het een goede film is, en waarom het een belangrijke film is. Alleen als ik naar de indruk op mij persoonlijk kijk, dan viel die impact een beetje tegen.

En dan zit je dus met een film die ik op alle vlakken kan 'waarderen' wat betreft de kwaliteiten en invloed, maar die me op persoonlijk vlak, emotioneel gezien, niet cht kon imponeren.

Dan zou ik hem op dit moment waarschijnlijk een 7 willen geven, maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer iets te laag...
  zondag 10 mei 2015 @ 13:38:37 #163
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152456921
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 23:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ben altijd benieuwd naar films uit Iran. :)
Dan zou ik `m zeker checken. Hij`s trouwens officieel niet uit Iran, is opgenomen in Amerika onder Amerikaanse regels maar is gemaakt door een Iraans-Amerikaanse en er wordt Farsi in gesproken ;)
  zondag 10 mei 2015 @ 14:18:34 #164
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_152458036
quote:
99s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:17 schreef Yi-Long het volgende:
Taxi Driver... nog geen score...

Zojuist Taxi Driver voor het eerst gezien. Een film die natuurlijk een gigantische reputatie heeft, en mede daarom weet ik nog niet goed hoe ik erover denk.

We zien een beetje een 'zielige' man, die verder en verder wegzakt in zijn bitterheid over de verkankerde wereld om hem heen, en de drang om IETS te doen groeit steeds sterker.

Anyway, iedereen hier zal het verhaal inmiddels wel kennen. De film ziet er goed uit, soundtrack is prima, cast is geweldig, DeNiro prima, het is vrij origineel maar tegelijkertijd realistisch en menselijk, etc etc.

Ik vond het vooral een 'interessante' film, maar of ik de film echt geweldig vond, of in mijn top 10/100, of whatever, dat betwijfel ik. Ik zie waarom het een goede film is, en waarom het een belangrijke film is. Alleen als ik naar de indruk op mij persoonlijk kijk, dan viel die impact een beetje tegen.

En dan zit je dus met een film die ik op alle vlakken kan 'waarderen' wat betreft de kwaliteiten en invloed, maar die me op persoonlijk vlak, emotioneel gezien, niet cht kon imponeren.

Dan zou ik hem op dit moment waarschijnlijk een 7 willen geven, maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer iets te laag...
Ik had precies hetzelfde de eerste keer, gaf ik hem ook rond een 7 en vond ik hem niet zo. Maar bij herziening, een paar jaar later, vond ik het een waar meesterwerk. Had ik wel bij meerdere films die ik nu hoog in achting heb staan.
  zondag 10 mei 2015 @ 14:39:45 #165
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_152458607
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 14:18 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde de eerste keer, gaf ik hem ook rond een 7 en vond ik hem niet zo. Maar bij herziening, een paar jaar later, vond ik het een waar meesterwerk. Had ik wel bij meerdere films die ik nu hoog in achting heb staan.
Idem. Komt bij mij ook zeker omdat ik toen nog film ontdekte en ik vooral de klassieke (georganiseerde) misdaad- en oorlogsfilms goed vond en ik ook zo'n misdaadfilm verwachte. Vijf jaar en een heleboel films later, viel de film bij de tweede kijkbeurt in als een bom.
pi_152461650
Bates Motel S1

een serie over een moeder en zoon die een motel kopen en een iets wat ongewone relatie hebben. beide hebben niet alles op een rijtje, maar in de omgeving waarin ze terecht komen is ook niet alles zuivere koffie. een serie als dexter of hannibal vind ik toch beter, maar dat komt vooral omdat die serie's net wat trager verlopen en wat meer expliciet (interessanter) geweld tentoonstellen. los daarvan is de serie zeker een aanrader; goed acteerwerk, leuke scenes en een interessant verhaal. 8/10
..///
  zondag 10 mei 2015 @ 16:35:00 #167
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152462265
quote:
Jupiter Ascending

Jammer.
Dit. Fucking Mila Kunis 8)7
pi_152469528
The Imitation Game

Geweldige film met een FENOMENALE Benedict Cumberbatch in de hoofdrol. Woe anders zou een autistische genie zo goed kunnen vertolken als de man die ook Sherlock speelt? Een must-see, komt zeker in mijn top-5 films ooit gezien!

9,5/10 _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door Mike op 10-05-2015 21:16:05 ]
pi_152479974
Blackhat

Op IMDb krijgt deze film maar een 5.4. Vind ik onterecht. Maar waarschijnlijk omdat ik gewoon een Michael Mann fan ben. Verhaaltechnisch is er genoeg op te merken, maar de manier van filmen en het hacken is gewoon tof. Mann weet bijna als enige in de filmindustrie een vuurgevecht heerlijk in beeld te brengen. Komt altijd realistisch over, en die geluiden. :9 Typische Mann-film! Ik vond 'm leuk!

7.5
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 09:44:57 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152482218
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:46 schreef MeneerDeSultan het volgende:
The Imitation Game

Geweldige film met een FENOMENALE Benedict Cumberbatch in de hoofdrol. Woe anders zou een autistische genie zo goed kunnen vertolken als de man die ook Sherlock speelt? Een must-see, komt zeker in mijn top-5 films ooit gezien!

9,5/10 _O_
Jammer dat turing niet autistisch was :D en jammer dat z'n werk zo matig aan bod komt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_152482689
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jammer dat turing niet autistisch was :D en jammer dat z'n werk zo matig aan bod komt.
Klopt heel veel niet aan die film, verheerlijking van de realiteit.

http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/imitation-game/

Had de film slechts een 5 gegeven, maar Sherlock fans zullen sowieso wel sneller deze film liken.
pi_152482979
quote:
2s.gif Op maandag 11 mei 2015 09:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het waardheidsgehalte maakt niet een film goed of slecht. Als je waarheid wilt dan moet je een docu kijken.
pi_152483903
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:32 schreef ChickenMan het volgende:
Blackhat

Op IMDb krijgt deze film maar een 5.4. Vind ik onterecht. Maar waarschijnlijk omdat ik gewoon een Michael Mann fan ben. Verhaaltechnisch is er genoeg op te merken, maar de manier van filmen en het hacken is gewoon tof. Mann weet bijna als enige in de filmindustrie een vuurgevecht heerlijk in beeld te brengen. Komt altijd realistisch over, en die geluiden. :9 Typische Mann-film! Ik vond 'm leuk!

7.5
Toevallig gisteren ook gekeken. Stijl van hoe de film in elkaar zat was wel wel even wat anders maar zeker niet slecht. Voor mij een goede 6.8
  Moderator maandag 11 mei 2015 @ 12:18:35 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_152485906
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het waardheidsgehalte maakt niet een film goed of slecht. Als je waarheid wilt dan moet je een docu kijken.
Bij een biopic doet het wel afbreuk vooral als je de backstory al kent.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 11 mei 2015 @ 14:43:04 #175
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_152489841
quote:
John Wick (2014) - IMDb

4/10
Ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Wat wel scheelde was dat voor mij duidelijk was dat ze zelf ook donders goed in de gaten hadden dat het nergens over ging.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 mei 2015 @ 17:24:24 #176
36326 Freezor
Cold as stone
pi_152495155
Far From The Madding Crowd

Dit is een verhaal over een sterke onafhankelijke vrouw op het platteland en drie mannen die zij ontmoet die alledrie hun oog op haar laten vallen. Dit klinkt misschien zoetsappig maar dat valt reuze mee. Het is vooral een film over keuzes die je als mens moet maken op liefdesgebied maar ook op andere vlakken. De relaties tussen de personages staan centraal en het plot neemt een aantal verrassende wendingen. De film maakt soms redelijke sprongen in de tijd en is daarom best vlot. Het acteerwerk van met name Carey Mulligan is van een zeer hoog niveau. De muziek verdient ook een eervolle vermelding want samen met de prachtige shots van het Engelse platteland zorgt die voor een heerlijk rustgevende maar meeslepende filmervaring.

IMDB: 7,2
Ik: 8,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Freezor op 11-05-2015 17:40:05 ]
Something for your mind, your body and your soul.
  woensdag 13 mei 2015 @ 00:04:32 #177
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152547943
Dark Places
Een jong meisje is de enige overlevende getuige van de brute moordpartij op haar moeder en zusjes. Alleen zij kan dus een verklaring afleggen en dat doet ze: haar broer draait de bak in. Bijna 30 jaar later is er een groep amateur onderzoekers die zich vast bijten in de zaak en zich afvragen of broer Ben eigenlijk wel schuldig is. De inmiddels volwassen Libby (Charlize Theron) moet opnieuw alle drama ondergaan en raakt steeds meer geinteresseerd in de waarheid achter de moordpartij.
Deze film is gebaseerd op een boek dat net als Gone Girl is geschreven door Gillian Flynn. En dat is aan de structuur van het verhaal best te zien. Net als in Gone Girl springen we heen en weer in de tijd en is niet alles zoals het op het eerste gezicht lijkt. Ook de getraumatiseerde vrouwen lijken veel op elkaar.
Toch haalt deze het lang niet bij Fincher`s geniale film. Dit lijkt meer op een soap met te veel losse eindjes, te veel dingen die in het verhaal worden opgegooid maar waar uiteindelijk niets mee wordt gedaan en is het laatste gedeelte vl te ver gezocht.
Door haar schoonheid is Charlize Theron nou niet bepaald de juiste persoon om zo`n personage te spelen, dat komt niet echt goed over. In tegenstelling tot Christina Hendricks die als moeder van de jonge Libby wel een geweldige rol neerzet.
Verder is het niet echt memorabel te noemen.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_152549377
The captive (2014)

Matthews dochter Cass werd 8 jaar geleden ontvoerd. Een reeks verontrustende aanwijzigen overtuigt Matthew echter dat Cass, nu 17, nog steeds leeft. In een race tegen de klok zullen Matthew, de rechercheurs en zelfs Cass allen hun rol moeten spelen om het mysterie van haar verdwijning op te lossen en haar te bevrijden uit haar gevangenschap.

Wat een ongelooflijk saaie en langdradige film over in feite een serieus onderwerp.
Wil er eigenlijk weinig woorden aan vuil maken, heb meerdere keren gedacht om hem maar uit te zetten.

Mocht je de moeite willen nemen om deze te kijken dan kun je de eerste 10 min kijken en het laatste half uur alles er tussen in is slepend en irritant bijna. :O :O :O

Mocht iemand deze gezien hebben dan ben ik wel benieuwd naar jullie menig.

ik: 2/10

IMDb: 5,9
Kwam dit nog tegen op het forum van IMDb
SPOILER
:Y _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door kree op 13-05-2015 02:01:37 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 23:06:56 #179
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_152607619
Mad Max: Fury Road
Naar mate de release dichter bij kwam ging ik er steeds meer naar uitkijken. In het begin had ik hier helemaal niets mee: weer een remake, de zoveelste in ideenarm Hollywood. Maar de trailers stemden me hoe langer hoe positiever en dus besloot ik `m toch te gaan kijken.
Waar we de laatste jaren worden dood gegooid met saaie en bloedeloze remakes en vervolgen laat George Miller hier zien hoe het wl moet. Totaal over the top, met een cool verhaal,gigantisch hoog tempo, 3D uitvoering die wel goed is en wat toevoegt aan de film ervaring. En ondanks dat er serieuze punten worden aangesneden neemt t zich zelf gelukkig niet te serieus.Zo moet een blockbuster dus zijn. Heerlijk!
Van de fantastische openingssequentie tot en met het (wel enigzins voorspelbare) einde: ik heb twee uur lang genoten!

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_152612159
Ex Machina (2015)

Caleb, een 26-jarige programmeur die werkzaam is voor het grootste internetbedrijf ter wereld, wint een wedstrijd waarbij hij een week mag doorbrengen in het buitenverblijf van Nathan, de teruggetrokken CEO van het bedrijf. Wanneer Caleb echter aankomt op de afgelegen locatie, ontdekt hij dat hij moet deelnemen aan een vreemd en fascinerend experiment waarin hij te maken krijgt met de eerste echte kunstmatige intelligentie, ondergebracht in het lichaam van een mooi robotmeisje.

Zoveelste AI film, alleen deze springt er weer tussen uit voor mij, niet een film met veel actie, wel n die eigenlijk dieper in gaat op de ethiek ervan.
Met eigenlijk toch nog wel een paar onverwachte plot twists.

Geen moment mee verveeld, aanrader :)

8/10
IMDb: 8,1
  vrijdag 15 mei 2015 @ 03:19:37 #181
194233 Friday12
Originele kloon
pi_152612703
quote:

8.
Was echt goed inderdaad _O-

Dat einde met hurley _O_

Deze verdient zeker een 8
pi_152621107
Maggie (2015)

In het Middenwesten van de VS woedt een ziekte die de genfecteerden langzaam in zombies verandert. Maggie is n van de genfecteerden. Haar vader Wade, een landbouwer, besluit aan haar zijde te blijven, zelfs wanneer ze langzaamaan in een kannibalistische zombie verandert...
De nieuwe film met Arnold Schwarzenegger. Hoge verwachtingen die teniet werden gedaan. De film was voor mij een zware tegenvaller. Het verhaal is neit echt dat je zegt origineel. Er gebeurt vrij weinig. En met die horror valt het wel mee, het is vooral een drama film. Jammer
IMDB 6/10
Ik 5,5/10

Girl House (2015)

Kylie probeert wat extra geld te verdienen en vestigt zich om die reden in een huis dat video-content voor een 18+ website verzorgt. Maar een gestoorde fan hackt de site om de locatie van de woning te achterhalen. Kylie komt terecht in een gevecht om haar leven.
Deze film is niet slecht maar ik kan er ook niks positiefs over zeggen. Niks origineel, een standaard slasher in de Stijl van Halloween
IMDB 5.6/10
Ik 5/10

Against the Sun (2015)

Tweede Wereldoorlog. Drie US Navy piloten storten met hun torpedo-bommenwerper neer in de Stille Zuidzee. Ze beschikken enkel over een kleine reddingsboot zonder eten, water of andere voorzieningen. Het trio is op zichzelf aangewezen om uithongering, stormen en aanvallen van haaien te overleven, en op de een of andere manier hun reddingsboot naar veiliger oorden te sturen.
Een film gebaseerd op een waar verhaal. Zowat de hele film speelt zich af in een bootje op de oceaan. Je moet denk ik van dergelijke verhalen houden om het te kunnen waarderen. Ik hou wel van survival. Ik vond de film goed, er gebeurd vanalles en je wordt echt meegezogen in t verhaal.
Voor wie de film Unbroken heeft gezien: de film lijkt zeer veel op de eerste helft van Unbroken
.
IMDB 6.5/10
Ik 6.5/10
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:46:37 #183
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_152625305

Ik wist vantevoren dat ik naar totale onzin ging kijken, en MM:FR stelde wat dat betreft niet teleur. Gewoon ouderwetse Mad Max-nonsens, jeugdsentiment, heerlijk.

Overweldigend, compleet over the top (ik kan mij zo voorstellen dat mensen zonder enige Mad Max-ervaring werkelijk geen idee hebben waar ze in terecht zijn gekomen). Was wel zomaar, patsboem afgelopen, vond ik wel jammer... een echte climax zat er niet in (is ook moeilijk na twee uur high-octane stuff, weet ik ook wel).

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10 (vond de 5 sterren van Empire en De Volkskrant wel iets te hoog gegrepen).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_152625658
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:24 schreef Freezor het volgende:
Far From The Madding Crowd

[ afbeelding ]
Dit is een verhaal over een sterke onafhankelijke vrouw op het platteland en drie mannen die zij ontmoet die alledrie hun oog op haar laten vallen. Dit klinkt misschien zoetsappig maar dat valt reuze mee. Het is vooral een film over keuzes die je als mens moet maken op liefdesgebied maar ook op andere vlakken. De relaties tussen de personages staan centraal en het plot neemt een aantal verrassende wendingen. De film maakt soms redelijke sprongen in de tijd en is daarom best vlot. Het acteerwerk van met name Carey Mulligan is van een zeer hoog niveau. De muziek verdient ook een eervolle vermelding want samen met de prachtige shots van het Engelse platteland zorgt die voor een heerlijk rustgevende maar meeslepende filmervaring.

IMDB: 7,2
Ik: 8,5
Ok dus hier kan je als man best heen? Mijn vrouw wil er graag heen maar leek me voor mij als man niet echt geschikt. Maar uit jou verhaal begrijp ik dat dit nog wel meevalt?
pi_152628237
Een Britse serie, nou ja, serie, het zijn meer losse korte films, die je absoluut niet mag missen is:

Black Mirror (2011)

Een geniale combinatie tussen heden en toekomst, modern en ouderwets, spelend met maatschappelijke thema's, media, politiek, BNW, sociale interactie en dat alles voorzien van heerlijk typisch Britse humor.

Lang geleden dat ik zo aangenaam verbaasd was door een film/serie/set films.

Seizoen 1 (3 afleveringen) gezien, van seizoen 2 alleen de eerste. Nog 3 te gaan, dan is het helaas weer voorbij. -O-

9,5/10 (IMDB: 8,8/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152629268
Ex Machina 2015

goede film over robots 8,5/10 (gaat vooral over de turingtest en ethische kwesties die kunnen ontstaan met geavanceerde ai's)

Chappie 2015

slechte film over robots 3/10 (pauperige accenten, pauperige dialogen, pauperige muziek, kortom erg pauperig)
..///
pi_152632169
quote:

8.
Bedankt voor de tip, dat was een ontspannen filmpje ^O^ Wel wat cheesy momenten maar dat hoort wel bij het genre.
7.
pi_152637308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 20:41 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, dat was een ontspannen filmpje ^O^ Wel wat cheesy momenten maar dat hoort wel bij het genre.
7.
Ja toch, als ik vroeger toen ik 8/9/10 jaar was nog "laat" op mocht blijven en een film kon kijken, dan zag ik een film als deze, precies zoiets als je wil zien. Luchtig, vrolijk, gewoon leuk!
  vrijdag 15 mei 2015 @ 23:47:42 #189
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_152639469
Ex Machina (2015) - IMDb

persoonlijk vind het meer een 7, aardige film over turing test. bouwde aardig wat spanning op maar op het einde had ik zo iets van mehh

7/10
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 16 mei 2015 @ 01:05:40 #190
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_152641320

Jupiter Ascending (2015) - IMDb

Nou, dat waren 2 weggegooide uren die ik nooit meer terug krijg, wat een zooitje was deze film zeg.
Had het uitstellen van de release datum puur te maken met conflicterende schedules, of moest er een hoop bijgeschaafd worden aan deze film? - Want dat laatste is de wel indruk die ik krijg bij het zien van het eindproduct.

Afgeraffelde verhaallijnen, karakters waar je niks meer van hoort en een aaneenschakeling aan Hollywood clichs... ik bedoel... een kansarme "toilet schoonmaakster" die een prinses blijkt te zijn, cht waar? :')
En wat te denken van het karakter van Channing Tatum die tot 4 keer toe hetzelfde trucje uithaalt en de last-minute hero is. Dat je daar nog mee weg kan komen in 2015. Onbegrijpelijk...

En Mila Kunis komt tekort om een leading lady te zijn... dat werd pijnlijk duidelijk in Jupiter Ascending.

IMDB: 5.6/10
Score: 4.0/10
pi_152642147

Ik keek hier ontzettend naar uit en man, wat maakte deze film mijn verwachtingen waar! Mad Max Fury Road staat garant voor een 2 uur lange krankzinnige achtbaanrit die geen moment verveelt. Het plot heeft misschien wat weinig om het lijf, maar dat maakt de bloedstollende actie meer dan goed. Ik vind persoonlijk dat er een bijna perfecte balans is tussen actie en verhaal, als er meer tijd aan karakterontwikkeling zou zijn besteed zou dat de dynamiek en het tempo teveel uit de film halen.

De shots zijn ook prachtig en de chaos wordt ongekend goed in beeld gebracht. Waar ik ook minstens net zo van geniet zijn alle bizarre personages die aan bod komen (nog extremer dan wat we van de vorige Mad Max delen gewend zijn) en de fantastische over-the-top inventies die er in deze post-apocalyptische wereld te aanschouwen zijn. Niks is te gek en zo mag ik het graag zien. Bij voorbaat, mijn favoriete actiefilm van dit decennium!

Score: 9,5/10
IMDB: 9/10
pi_152660666
Unbroken (2014) - IMDb

Na het boek te hebben gelezen moest natuurlijk de film volgen. Het boek was meeslepend, indrukwekkend en intens. Gezien de al wat negatieve reacties die mij ter ore kwamen ging ik redelijk afwachtend de film in. Uiteindelijk viel het me niet enorm tegen, de beelden zijn mooi, het acteerwerk is goed en het verhaal wordt redelijk goed neergezet. In vergelijking met het boek gaat het allemaal wel erg snel, te snel naar mijn smaak om er echt goed in te zitten. Daarnaast is het jammer dat zijn leven na de oorlog niet is meegenomen wat ik juist een van de sterkere punten vond van het boek. Juist ook het achtervolgen van de kampbeul etc. was erg indringen.

Wil je het boek echt goed eer aan doen dan is dat niet in een film te vatten, van zijn jeugd en hardlopen, naar de eerste deelname aan de oorlog, tot het tragische ongeluk, de overleving op zee, het kampleven en de uiteindelijke terugkeer en het leven na de oorlog voor verschillende hoofdpersonen.

Voor mij was een TV serie van een aflevering of 10 hier perfect voor geweest.
Desondanks heb ik me geen seconde verveeld en vloog de film voorbij.

De 7,2 op IMDB vind ik dan ook wat magertjes:

Danos: 7,8
pi_152660857
Vivir es fácil con los ojos cerrados (2013) - IMDb

Laatste tijd erg into Spaanse films, bevallen me erg goed. In deze film draait het om een docent die zijn droom waar wil gaan maken in de jaren '60: het ontmoeten van John Lennon op de set waar hij een film aan het opnemen is in Spanje. Hij vertrekt en loopt onderweg (apart van elkaar) twee jongeren tegen het lijf die om een bepaalde reden proberen te ontsnappen uit hun dagelijkse sleur. De drie gaan verder op pad en zo ontstaat er langzamerhand een band.

Ik heb weer erg genoten van deze Spaanse film, kijkt heerlijk weg en het sfeertje van de jaren '60 is goed neergezet.

IMDB: 7,0
Danos: 7,5

Als iemand nog tips heeft voor meer Spaanse films dan houd ik me aanbevolen, onlangs onder andere Relatos salvajes (2014) - IMDb en La isla mínima (2014) - IMDb al gekeken.
pi_152661265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 21:16 schreef danos het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor meer Spaanse films dan houd ik me aanbevolen, onlangs onder andere Relatos salvajes (2014) - IMDb en La isla mínima (2014) - IMDb al gekeken.
Medianeras
Abre los ojos - klassieker
Nostalgia de la luz
Carne trmula
Operacin E
La cara oculta
quote:
Spaans-Colombiaanse horror/thriller met goeie rollen, een origineel verhaal en goeie sfeer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152664109
Before I Disappear (2014) - IMDb

Tja ietwat trage en bizarre film. Maar wel waar je naar blijft kijken omdat nieuwsgierig.
Ik was er blij tevreden mee. een 7 plus
pi_152664424
quote:
Vivir es fácil con los ojos cerrados (2013) - IMDb

Laatste tijd erg into Spaanse films, bevallen me erg goed. In deze film draait het om een docent die zijn droom waar wil gaan maken in de jaren '60: het ontmoeten van John Lennon op de set waar hij een film aan het opnemen is in Spanje. Hij vertrekt en loopt onderweg (apart van elkaar) twee jongeren tegen het lijf die om een bepaalde reden proberen te ontsnappen uit hun dagelijkse sleur. De drie gaan verder op pad en zo ontstaat er langzamerhand een band.

Ik heb weer erg genoten van deze Spaanse film, kijkt heerlijk weg en het sfeertje van de jaren '60 is goed neergezet.

IMDB: 7,0
Danos: 7,5

Yo, también (2009) - IMDb
Celda 211 (2009) - IMDb
Mientras duermes (2011) - IMDb
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_152664544
quote:
La Ardilla Roja
Eva
La Antena (als je eens iets totaal anders wil)
Mar Adentro
Talk to Her (met zelfde acteur als de leraar)

Net ook maar eens Ex Machina gekeken. Wel aardig. 7/10, misschien 7.5. Het voelde wat makkelijk af en toe. De muziek als een soort heart beat die sneller en harder gaat om een gevoel van spanning na te bootsen terwijl er eigenlijk niet veel spannends in zit. Wel een film om eens lekker bij na te denken over het hele AI gebeuren.
kijkt veel films
  zondag 17 mei 2015 @ 00:02:45 #198
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_152665926
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:29 schreef El_Matador het volgende:
Een Britse serie, nou ja, serie, het zijn meer losse korte films, die je absoluut niet mag missen is:

Black Mirror (2011)

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Een geniale combinatie tussen heden en toekomst, modern en ouderwets, spelend met maatschappelijke thema's, media, politiek, BNW, sociale interactie en dat alles voorzien van heerlijk typisch Britse humor.

Lang geleden dat ik zo aangenaam verbaasd was door een film/serie/set films.

Seizoen 1 (3 afleveringen) gezien, van seizoen 2 alleen de eerste. Nog 3 te gaan, dan is het helaas weer voorbij. -O-

9,5/10 (IMDB: 8,8/10)
die tweede, seizoen 1, die was echt geweldig.
pi_152668210
Ex Machina, goede film maar ik denk dat iedereen op stomende sex zat te wachten dus het einde was een beetje zozo, wel een lekker lichaam had ze. :9
  zondag 17 mei 2015 @ 02:15:14 #200
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_152668258
Zit iedereen hier nu Spaanstalig te kijken .. :+

Doe ik zelf ook vaak hoor
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaol
Come On
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: