Het lastige, maar niet het ongezonde. In plaats van verbrandde autobanden komt er nu damp met aroma's (en als je wilt, nicotine in de gekozen hoeveelheid) mijn longen in, nu toevallig perzik smaakquote:Op woensdag 8 april 2015 15:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan leer je toch nog de gewoonte niet af.. En dat is juist het lastigste..
Vraag je eens af wat roken nou met werken te maken heeft.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:48 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Sinds maandag nacht 'gestopt' tussentijds (gister) een halve sigaret gehad (had nog een halve sigaret in asbak in auto te liggen)..
Ik kan echt niet normaal functioneren, als ik tv kijk of een vakantie uitzoek is er niets aan de hand, echter wanneer ik moet werken dan loopt het helemaal vast en al een paar keer gedacht laat ook maar zitten ik begin wel weer, want anders komt het werk nooit af...
Heb nu nicontine kauwgom, dat werkt gelukkig.quote:Op vrijdag 24 april 2015 21:22 schreef Thorical het volgende:
[..]
Vraag je eens af wat roken nou met werken te maken heeft.
Slechts het verslavingsduiveltje tikt je iedere keer weer op je schouder en zolang je die blijft voeden.Schiet het ook niet op met het werken zonder sigaretten.
Komt nog wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:14 schreef no1uknow het volgende:
Ben sinds 17 april gestopt na 2 jaar pakje per dag
Eigenlijk helemaal nergens last van. Geen zin in een sigaret, geen ontwenning, niks.
Hoeft niet, sommige hebben gewoon echt nergens last van.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
komt nog wel.![]()
Ik ben nu ruim twee maanden gestopt, vandaag voor het eerst zonder nicotinepleisters. Ging goed.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komt nog wel.![]()
Ik ben nu ruim twee maanden gestopt, vandaag voor het eerst zonder nicotinepleisters. Ging goed.
Mooi is dat wel ja, iedereen waar ik aan vertel dat ik tot nog toe zonder moeite niet meer rook, moeten toch ernstig benadrukken dat het nog echt wel moeilijk gaat worden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoeft niet, sommige hebben gewoon echt nergens last van.
En hoera vd pleisterloze dag!
ruim 1.5 jaar gestopt! en toch heb ik soms zomaar ineens trek in n sigaret.
alleen maar super toch?! misschien toch n btj jaloezie?quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:02 schreef no1uknow het volgende:
[..]
[..]
Mooi is dat wel ja, iedereen waar ik aan vertel dat ik tot nog toe zonder moeite niet meer rook, moeten toch ernstig benadrukken dat het nog echt wel moeilijk gaat worden.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:18 schreef teamlead het volgende:
het werd wel weer eens tijd om te stoppen met roken. Vanochtend 7:15 mijn laatste peuk gerookt. Eigenlijk was het mijn plan om vanavond "afscheid te nemen", maar door een iets te actief rookgedrag de laatste dagen waren vanochtend mijn peuken op. En om nou een nieuw pakje te kopen vond ik toch net wat te ver gaan.
De eerste dag gaat nog best redelijk, pas rond 15:00 kreeg ik voor het eerst echt weer zin om te roken, maar dat ging vrij snel weer over. De kop is er af dus
Goed dat je weer hebt doorgepakt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:37 schreef teamlead het volgende:
Pfff. Pittige dag vandaag, met een kleine val. Ik moest roken. Dat waren dus 3 trekjes, ranziger dan ooit.
Irritant gedoe dat stoppen... Belachelijk dat die verslaving zo sterk kan zijn. Nahja. Na vallen komt opstaan.
Lekker motiverend, lulquote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komt nog wel.![]()
zeg dat het makkelijker wordt.....quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:51 schreef virl3 het volgende:
Ik sta nog steeds in OP! as 30 Juli 10 jaar niet gerookt.
wat een onzinquote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komt nog wel.![]()
zal ik deze post, uit eigen ervaring, bevestigenquote:Op woensdag 13 mei 2015 10:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
wat een onzinik ben bijna 1,5 jaar gestopt nu en heb er echt 0,0 moeite mee gehad. Ik was er gewoon klaar mee. Bovendien motiveert dit natuurlijk ook niet
Hier idem, 5 jaar geleden gestopt, zonder problemen of moeite. En vanaf dag 1 ook eigenlijk ook nooit meer moeite of problemen gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2015 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zal ik deze post, uit eigen ervaring, bevestigen
Ditquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zal ik deze post, uit eigen ervaring, bevestigen
Ja hoor. Ik kan je gerust stellen.. Ik had in de eerste jaren na het stoppen zo heel af en toe dat ik weer voor de bijl ging in een droom, maar zelfs die droom heb ik ook al hééééél lang niet gehad.quote:
Oh god zeg, die dromen heb ik ook af en toe... wordt je met zo'n algeheel faalgevoel wakker, om dat te beseffen dat t nep was.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:26 schreef virl3 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik kan je gerust stellen.. Ik had in de eerste jaren na het stoppen zo heel af en toe dat ik weer voor de bijl ging in een droom, maar zelfs die droom heb ik ook al hééééél lang niet gehad.
het enige wat wel minder leuk was, en daar heeft meer mijn leefomgeving moeite mee gehad dan ikzelf, is dat ik enorm chagrijnig was de eerste 2 weken. Maar dat doet er niets vanaf dat de drang/zin/het gevoel om te roken gewoon over was.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier idem, 5 jaar geleden gestopt, zonder problemen of moeite. En vanaf dag 1 ook eigenlijk ook nooit meer moeite of problemen gehad.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh god zeg, die dromen heb ik ook af en toe... wordt je met zo'n algeheel faalgevoel wakker, om dat te beseffen dat t nep was.
Het verschilt per persoon natuurlijk. Je hoeft het natuurlijk niet als een demotiverende opmerking te zien, maar als een waarschuwing niet te overmoedig te worden. Zo bedoelde ik hem namelijk.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
wat een onzinik ben bijna 1,5 jaar gestopt nu en heb er echt 0,0 moeite mee gehad. Ik was er gewoon klaar mee. Bovendien motiveert dit natuurlijk ook niet
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:33 schreef teamlead het volgende:
Twee en een halve week nu.. en afgelopen weekend voor het eerst echt zwaar gehad... Bbq, drank, vrienden, zon... en dan geen peuk. Dat was even nieuw. Maar:![]()
nog steeds rookvrij!
Ja daar heb je gelijk in. Had de dag erna ook helemaal geen zin in sigaretten ofzo dus dat was prima. Meestal rook ik een shisha met van die nicotine en teervrije steentjes als ik een feestje heb, maar moet eerlijk bekennen dat dat sigaretje van zaterdag op dat moment goed bevielquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]goed bezig!
Audrey, of t voor jou werkt kan alleen jij bepalen natuurlijk, Ik ken ook iemand die rookt alleen op feestjes, superknap als je dat kan, ik weet van mezelf dat ik gewoon nooit meer een peuk aan moet raken want dan ga ik weer voor gaas...
Ik heb dit 3 maand geleden gedaan, en sindsdien rook ik weer een pakje per dag. Mijn advies: NOPE NOPE NOPE.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:07 schreef Audreyoot het volgende:
4 jaar gestopt, zaterdag 2 sigaretten gerookt in een dronken bui. Iemand van jullie die alleen tijdens het uitgaan nog wel eens rookt? Beviel eigenlijk wel, maar ik wil niet weer verslaafd worden, dus of het verstandig is....
Hmm ja een vriendin heeft hetzelfde meegemaakt, ik ga het maar niet meer doenquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dit 3 maand geleden gedaan, en sindsdien rook ik weer een pakje per dag. Mijn advies: NOPE NOPE NOPE.
Morgen ga ik weer cold turkey, ik WIL niet roken.
Thanks!quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:37 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hmm ja een vriendin heeft hetzelfde meegemaakt, ik ga het maar niet meer doen![]()
Succes met stoppen
mijn advies is nee. Nooit meer rokenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:07 schreef Audreyoot het volgende:
4 jaar gestopt, zaterdag 2 sigaretten gerookt in een dronken bui. Iemand van jullie die alleen tijdens het uitgaan nog wel eens rookt? Beviel eigenlijk wel, maar ik wil niet weer verslaafd worden, dus of het verstandig is....
Ja daar vrees ik ook een beetje voor, dan verheug je je weer op het weekend 'omdat je dan mag roken', en daar voel ik hem mis gaanquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Thanks!
De eerste week ging wel want 'ik mag van het weekend weer', maar toen kocht ik een pakje, dat was niet op, dus maandagochtend maar een peuk en daar ga je.
Ik heb wel een paar keer puurpijpje gerookt toen ik gestopt was, maar dat triggerde vooral de rookbeweging.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja daar vrees ik ook een beetje voor, dan verheug je je weer op het weekend 'omdat je dan mag roken', en daar voel ik hem mis gaan![]()
Overigens ben ik wel altijd sporadisch de waterpijp blijven gebruiken met van die nicotine vrije smaaktabak. Heeft me enorm geholpen met stoppen destijds.
Anderhalve maand onderweg en nog steeds nergens last van.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Komt nog wel.![]()
quote:Op zondag 31 mei 2015 00:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Anderhalve maand onderweg en nog steeds nergens last van.
U jelly?
Dit ja, wereld van verschil op m'n racefietsje.quote:Op zondag 31 mei 2015 08:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gisteren 95 km op de racefiets gezeten en dan merk ik het verschil met mijn rokerstijd echt goed.
hoe gaat t met stoppen lonaa? Hou je het vol?quote:
Prima wel. Gisteren 3 gesmokkeld met drank op op een festival.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe gaat t met stoppen lonaa? Hou je het vol?
Hier inmiddels alweer ruim 2,5 jaar trouwens. Kan me eigenlijk amper heugen hoe het was!
Idd eenmalig goed voornemenquote:Op zondag 31 mei 2015 12:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Prima wel. Gisteren 3 gesmokkeld met drank op op een festival.Maar dat is eenmalige oeps.
Mijn insteek was: niet te snel van de nicotinepleisters af. Ik wilde eerst de gewoonte er wat uit rammen voor ik aan de lichamelijke verslaving begon.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:03 schreef PluisigNijntje het volgende:
Vandaag dag 4, nu precies 3 dagen en 12 uur rookvrij en ik ben er blij mee en het kost bijna geen moeiteDat komt natuurlijk grotendeels door de pleisters, maar ik ben blij dat ik het psychologische gedeelte van roken kwijt ben: ik mis het niet om even pauze te nemen om te roken. Sterker nog, ik ben veel productiever qua schoolwerk, sport en huishouding.
Ik zit nog te twijfelen hoe ik de pleisters af ga bouwen. Ik denk dat ik dit pakje van 7x21mg op ga maken, dan gebruik ik donderdag de laatste. En dan vanaf vrijdag óf 14mg of de 21mg kopen en die door midden knippen, dat scheelt een hoop geld
PS: bij mijn SilkQuit metertje staat 66 sigaretten niet gerookt. Pffff... Fijn dat dat klaar is.
Klopt, het is nu inderdaad ook goedkoper dan roken, dus ik hoef in principe geen haast te hebben. Maar ik vraag me wel af of 21mg niet teveel is; ik krijg de laatste dagen ook echt mega honger en volgens mij komt dat doordat ik ietsje meer nicotine binnenkrijg dan normaal.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn insteek was: niet te snel van de nicotinepleisters af. Ik wilde eerst de gewoonte er wat uit rammen voor ik aan de lichamelijke verslaving begon.
Ik weet niet hoeveel jij rookte, maar bij mij waren de pleisters goedkoper dan mijn gemiddelde tabakskosten.
Ik zou zeggen: probeer de 14 en kijk hoe het uitpakt. Je merkt zelf wel of het er al tijd voor was en anders hou je nog een paar 21-jes achter de hand.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Klopt, het is nu inderdaad ook goedkoper dan roken, dus ik hoef in principe geen haast te hebben. Maar ik vraag me wel af of 21mg niet teveel is; ik krijg de laatste dagen ook echt mega honger en volgens mij komt dat doordat ik ietsje meer nicotine binnenkrijg dan normaal.
De gewoonte heb ik er al redelijk uit geloof ik, die was ik namelijk helemaal zat. Beetje aan zo'n ranzig ding zitten lurken, dat mis ik niet, of niet echt.
Twijfel wel nog steeds over welke pleisters ik donderdag ga kopen. Wat raad jij aan, nog een week 21 of door naar de 14?
En gaat het bij jou nog steeds goed?
Goed bezigquote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:26 schreef remlof het volgende:
Oh ik had me hier nog niet gemeld, omdat ik dacht dat ik het toch niet vol zou houden, maar dat viel dus reuze mee:
Quit smoking 67 days, 8 hours and 21 minutes ago. ¤503 saved and 1675 cigarettes not smoked
Ik rookte een peuk of 25 per dag, dus heb in het begin wel pleisters gebruikt, maar die vergat ik al op tijd te vervangen na iets meer dan een week dus toen ben ik er maar helemaal mee gestopt.
En eigenlijk zonder enig probleem, het is net alsof net voor mij meer een gewoonte dan een verslaving was.
Wat ik heb gedaan is een week of zes van te voren een datum in gedachten te nemen om te gaan stoppen (in mijn geval 4 mei) en daar naartoe te leven. Het weekend ervoor nog even extra veel te paffen en dan te zorgen dat ergens midden op die dag je pakje leeg is. Nog even heel bewust die laatste sigaret te roken en dan nooit meer een nieuw pakje te kopen.
Ik sta er echt van te kijken dat het me zo makkelijk afgaat.quote:
Jeeeeeeeeeee als jij het kan moet ik het ook kunnen, ik ga ook weer een poging wagen, maarquote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:26 schreef remlof het volgende:
Oh ik had me hier nog niet gemeld, omdat ik dacht dat ik het toch niet vol zou houden, maar dat viel dus reuze mee:
Quit smoking 67 days, 8 hours and 21 minutes ago. ¤503 saved and 1675 cigarettes not smoked
Ik rookte een peuk of 25 per dag, dus heb in het begin wel pleisters gebruikt, maar die vergat ik al op tijd te vervangen na iets meer dan een week dus toen ben ik er maar helemaal mee gestopt.
En eigenlijk zonder enig probleem, het is net alsof net voor mij meer een gewoonte dan een verslaving was.
Wat ik heb gedaan is een week of zes van te voren een datum in gedachten te nemen om te gaan stoppen (in mijn geval 4 mei) en daar naartoe te leven. Het weekend ervoor nog even extra veel te paffen en dan te zorgen dat ergens midden op die dag je pakje leeg is. Nog even heel bewust die laatste sigaret te roken en dan nooit meer een nieuw pakje te kopen.
Ik heb het ongeveer hetzelfde aangepakt idd. En het was bij mij ook meer een gewoonte dan een verslaving.quote:Op zaterdag 11 juli 2015 01:26 schreef remlof het volgende:
Waarom?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb trouwens wel altijd shag en vloei en alles bij me
Goeie vraag (je bent niet de 1e die die stelt).quote:
Ik heb ook nog tijden een onaangebroken pakje sigaretten in mijn tas gehad. Ik snap het gevoel.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goeie vraag (je bent niet de 1e die die stelt).
Kort gezegd, alleen al het idee dat ik niks bij me zou hebben (en ik dus bij "nood" aan nicotine bijvoorbeeld moeilijk of niet aan tabak zou kunnen komen (omdat de winkels dicht zijn en er geen rokers in de buurt zijn bijvoorbeeld)), beangstigt me. Zolang ik dat spul bij me heb, voel ik me beter, alsof ik een backup heb en is mijn slaagkans "stoppen met roken" dus groter.
Tis een beetje vergelijkbaar met mn kalmeringsmiddelen: Alleen al het feit dat ik nog een halve strip heb liggen, maakt mij al minder snel paniekerig
Ja nog steeds. Vanavond naar Ajax, daar rookte ik altijd heel veel op de tribune.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij ook uitgerookt dus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja nog steeds. Vanavond naar Ajax, daar rookte ik altijd heel veel op de tribune.
Maar komt vast goed
Dit zijn nou net de momenten die het moeilijkst zijn. Succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe lang ben je nu al gestopt?
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit zijn nou net de momenten die het moeilijkst zijn. Succes!Sinds dinsdag. Wel met pleisters. Is een stuk beter te doen tot nu dan cold turkey.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe lang ben je nu al gestopt?
Ik ben gestopt toen ik een kleine week naar Berlijn ging (op het perron mn laatste sjekkie gerookt) en in Bad Bentheim had ik tijdens de locwissel de keus: Of naar buiten gaan en een peuk roken, of naar de restauratiewagen en een biertje drinken...beste biertje van mn leven!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Sinds dinsdag. Wel met pleisters. Is een stuk beter te doen tot nu dan cold turkey.
Succes! Na 2 weken wordt het "wat" makkelijker, maar nog genoeg valkuilen onderweg...trap er niet in!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:21 schreef Leonos het volgende:
Gister Ajax overleefd zonder te roken, ook al verveelde ik me zwaar![]()
Vandaag ook nog niet gerookt. Weekend nu ook volhouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |