Verificatie? Hoe? En door buiten WS of FOK! te kijken? Waar, de media? Facebook? Wat bedoel je?quote:Op donderdag 9 april 2015 16:34 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Die aanname is niet juist. De ouders/familie zijn in april, mei, juni en augustus geweest. daarna niet meer, voor zover ik weet. Al die keren hebben ze de schoen niet fysiek gezien. Dit is geverifieerd. Verificatie=treden buiten WS of FOK. Ik weet dat jij dat het liefst niet doet (heb je al een paar keer gepost), maar een aantal van ons heeft dat wel gedaan.
I know over die schoen van Lisanne, het lijkt erop dat Kris soortgelijke schoenen had, misschien zelfs samen gekocht (aangezien het hun eerste hike was, na alleen een vakantie in Peru).quote:De schoen van Lisanne was NL: Wildebeast, van Perrysport. Het lijkt er sterk op dat Pittí de NLse schoen van Lisanne verwarde met die van Kris. Dat was ook hier en daar eerder gebeurd in de Panamese kranten.
Als ik het goed heb, was Dr Martens oorspronkelijk een Duits merk, tegenwoordig Engels.
Bijvoorbeeld contact met een Reporter, die weer andere contacten heeft.....quote:Op donderdag 9 april 2015 16:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verificatie? Hoe? En door buiten WS of FOK! te kijken? Waar, de media? Facebook? Wat bedoel je?
[..]
I know over die schoen van Lisanne, het lijkt erop dat Kris soortgelijke schoenen had, misschien zelfs samen gekocht (aangezien het hun eerste hike was, na alleen een vakantie in Peru).
Als Pitti werkelijk de schoenen van de beide dames door elkaar haalde en die blauwe schoen "van een Nederlands merk" noemde, is ze nog prutseriger dan ik me kon voorstellen...
Adelita?quote:Op donderdag 9 april 2015 16:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld contact met een Reporter, die weer andere contacten heeft.....
We weten niet hoe hij gevonden is; Het lijkt erop alsof hij uit het water is gehaald voor de foto is gemaakt.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:24 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik heb de foto van Osman gezien en ga ik hier niet posten (zoek zelf maar op ik vind het niet gepast). Wat mij meteen opvalt (en iedereen denk ik) is de bijzondere positie van het lichaam. De rigor mortis treedt na enige tijd op en bij warmere omstandigheden sneller dan bij koudere omstandigheden. Maar niet zo snel dat het de zwaartekracht kan trotseren. Ik heb even verder gezocht op rigor mortis in unusual position en een soortgelijk geval gevonden. Hieronder het artikel in het Engels. Even een gepaste attentie: het artikel bevat een voorbeeld van een ander lichaam dat gevonden is en ik post het liever niet maar het is belangrijk voor de vergelijking helaas...:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3657962/
Conclusie is: To conclude, the clues from the ‘rigor mortis in an unusual position’ are revealing a homicidal offence and an attempt to hide the evidence.
Ik ga niet snel uit van een moord maar in dit geval is het wel het meest waarschijnlijk. Ik koppel het zeker niet meteen aan K&L maar het zou kunnen dat het andere oorzaken heeft (drugs, andere handel, foute zakentransactie etc.)
<edit>: wat nog wel kan is dat hij een rugzak onder z'n armen had en een handdoek onder zijn hoofd tijdens zijn overlijden. Dat zou moord wegnemen. Of juist in die positie aan het relaxen en van achteren verstikt door een derde.
In principe wordt er altijd een lijkschouwing gedaan bij een vermoeden van een niet natuurlijke dood. Is er aanleiding of wordt die gevonden bij de uitwendige schouwing (het minutieus bekijken van de buitenkant van het lichaam) om verder te kijken dan volgt een autopsie (inwendige schouwing).quote:Op donderdag 9 april 2015 13:24 schreef Domnivoor het volgende:
Dat is waar. Laat ik het zo zeggen: Bij andere verdrinkingsgevallen die hier voorbij zijn gekomen werd niet gemeld dat men aanleiding zag voor een autopsie.
In dat geval hebben ze er dus een tijdje gelegen en dan is het vreemd dat ze niet gevonden zijn.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:25 schreef El_Matador het volgende:
Dat scenario stelde Pitti ook voor. Ik zie het bij Kris ook wel gebeuren. Of bij Lisanne. Niet zo snel bij allebei. Maar dat het kurkdroog was maakt dan niet uit; je valt op de rotsen in het lage water (er stroomt altijd water in de Changuinola bij de kabelbruggen, dat is al verder stroomafwaarts) en wordt later meegesleurd door het stijgende water/flash floods. Kan prima.
Ja, de vraag is of de zoektochten in dat stadium nog plaatsvonden.quote:Op donderdag 9 april 2015 17:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In dat geval hebben ze er dus een tijdje gelegen en dan is het vreemd dat ze niet gevonden zijn.
Hoezo is dat vreemd? De meeste zwemmers houden volgens mij hun waterdichte horloge om. Ik wel in het ieder geval.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wow, dat ziet er heftig onnatuurlijk uit. Of die slang van Domnivoor.
Wat ook vreemd is, is dat als je gaat zwemmen (in je boxer) je je horloge zou omhouden.
In jouw scenario lopen ze door de rivierbedding.. Waarom dan een kabelbrug oversteken? Dan klim je er toch uit aan de kant waar je naar toe wilt?quote:Op donderdag 9 april 2015 17:38 schreef El_Matador het volgende:
Als ze echt naar het noorden zijn gelokt door Sinaproc, zouden ze op 8/9? april daar aankomen en dan gevallen en weggespoeld kunnen zijn (was ook toen het regende en onweerde in David, van de 2e kabelbrug hebben we geen gegevens).
Perico, dank voor je mooie post. Leuke hobby hier.quote:Op donderdag 9 april 2015 17:47 schreef Perico het volgende:
Omdat het zo vaak over vallen of glijden van hellingen of in ravijnen en afgronden gaat, deel ik zomaar wat ervaringen uit de praktijk.
In de bossen bij Heerlen heb je voor Dutch Mountain begrippen grote hoogteverschillen en kun je verscheidene vrijstaande kalkrots en löss hellingen beklimmen, van tientallen meters hoog.
Dit zijn stilstaande beelden uit video's van 2008, vandaar dat de kwaliteit minder is.
Hier kun je zonder hulpmiddelen binnen een minuut boven staan:
[ afbeelding ]
En deze kan ook binnen een minuut, met enkel je handen, zeker als je het rechtsom via rotsen en boomwortels doet:
Dit meisje heb ik moeten redden, omdat haar vriend het grappig vond dat ze in paniek raakte en geen aanstalten maakte naar haar toe te komen:
[ afbeelding ]
De moraal is, dat de praktijk vaak vriendelijker is dan hij er uit ziet. En dat wortels en jonge boomstammen van enkele centimeters dik, prima hulpmiddelen zijn om tegen te rusten of om je mee naar boven te hijsen. Zelfs met enorme stijgingspercentages.
Pitti en Adelita zijn niet echt vriendinnen . .quote:Op donderdag 9 april 2015 16:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Adelita?
De vraag is of de media wel echte verificatie geven, maar goed. Altijd goed om jouw contacten dan te zien. Dat interview met Pitti maakt haar imago niet beter...
's nachts ja, door de Q2. Daarna moet je door de combinatie van Chang 8 + Q2/Rio Matteo. Kan prima dat ze toch het pad gevonden hebben en dan pas bij de 2e kabelbrug oversteken.quote:Op donderdag 9 april 2015 17:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In jouw scenario lopen ze door de rivierbedding.. Waarom dan een kabelbrug oversteken? Dan klim je er toch uit aan de kant waar je naar toe wilt?
Daar kan ik me iets bij voorstellen...quote:Op donderdag 9 april 2015 18:03 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Pitti en Adelita zijn niet echt vriendinnen . .
Ja, duidelijk!quote:Op donderdag 9 april 2015 17:59 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Perico, dank voor je mooie post. Leuke hobby hier.
Ja, jonge boomstammen do the trick.
Ja, dan zit je vast en als niemand jouw geschreeuw hoort en je geen verbinding kunt krijgen met de buitenwereld voor hulp dan zul je daar op je einde moeten wachten. Heel triest.quote:Op donderdag 9 april 2015 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
ALs het vallen ook echt ongecontroleerd vallen is omdat het zo steil is dan kan het bijna niet anders dan dat de vallende persoon ook verwondingen en/of gebroken ledematen oploopt.
Dat kan bij wijze van spreken een gebroken been, pols, rib of heup zijn maar in alle gevallen valt er weinig meer te klimmen.
Ik bedoelde dat hij zoals hij gevonden is (rug naar beneden) ook zo in het water lag (onder water). Als je zelf in het zwembad gaat liggen op de bodem in relaxte positie en je ademt uit dan maakt je rug ook een lichte kromming en drijven je handen door de drijfkracht in het water ook op die manier boven je lichaam. Ik weet niet of hij z'n andere pols echt vast heeft of dat ze in die positie zijn gedreven.quote:Op donderdag 9 april 2015 16:03 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Interessante info heb je gepost lekarO! Maar waarom zou een verdrinkende zichzelf (ook nog eens met de armen naar beneden) bij de pols vastpakken? Slaat toch nergens op?![]()
Na de dood nog even je andere arm vastpakken kan ook niet. Wat is dan de verklaring voor die hand om de andere pols?
Dat is in feite wel wat Frank stelt (en HK gek genoeg accepteert).quote:Op donderdag 9 april 2015 20:50 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, dan zit je vast en als niemand jouw geschreeuw hoort en je geen verbinding kunt krijgen met de buitenwereld voor hulp dan zul je daar op je einde moeten wachten. Heel triest.
Ik weet niet precies hoe dat zit. Voor de iPhone kan ik dat ook niet zelf onderzoeken. Wat ik wel weet is dat recent gewiste oproepen & smsberichten van een iPhone met die software heel makkelijk 'terug te halen' zijn. Misschien worden die tijdelijk in een andere directory opgeslagen, tot ze worden overschreven door nieuwe verwijderde berichten.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:12 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Weet je of die records ook kunnen worden gewist? En of gewiste ID-nrs herbruikbaar zijn?
Hebben SMSberichten ook zo'n ID? Als je een verstuurde SMS -al dan niet aangekomen bij geadresseerde- wist, komt dat IDnr vrij of komt er een soort gat in de nummering waaruit af te leiden valt dat er gewist is?
Ik heb er geen verstand van maar die ik heb gezien met deze houding dreven allemaal op hun buik. Het middenstuk komt omhoog. Lijkt me ook logisch. Je blijft niet aan de oppervlakte drijven door de lucht in je handen en knieen. O. is ook niet op zijn rug uit het water gehaald, dat kun je aan zijn haar zien.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:03 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat hij zoals hij gevonden is (rug naar beneden) ook zo in het water lag (onder water). Als je zelf in het zwembad gaat liggen op de bodem in relaxte positie en je ademt uit dan maakt je rug ook een lichte kromming en drijven je handen door de drijfkracht in het water ook op die manier boven je lichaam. Ik weet niet of hij z'n andere pols echt vast heeft of dat ze in die positie zijn gedreven.
Jouw inzet en werk stijgen boven alles uit; rugzakken in de rivier, kaartjes maken, filmpjes plaatsen en teksten vertalen en transcriberen.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:17 schreef Physsic het volgende:
Dit doe ik trouwens gewoon uit eigen interesse, want voor mij is het al zogoedals bewezen dat er niet met de telefoon van K&L is gefucked.
Ik denk dat een stevig gesprek met Eileen en Ingrid ook een hoop zaken kan ophelderen.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw inzet en werk stijgen boven alles uit; rugzakken in de rivier, kaartjes maken, filmpjes plaatsen en teksten vertalen en transcriberen.
Groot respect, serieus.
En je voorlopige conclusie is een hele belangrijke. Vooral omdat met meer factoren (meer telefoons, ook de camera) het nog moeilijker wordt om dingen te manipuleren en vooral om dat ongemerkt te kunnen doen.
True, dat is the root of all evil geweest. En ik vind dan ook dat je iemand (Eileen en Sigrid), met name als ie zo zeker is van "13:10 ZEKER gezien" en niet "het zou om 10:30 maar ook om 11:15 geweest kunnen zijn" daarop moet kunnen aanspreken.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat een stevig gesprek met Eileen en Ingrid ook een hoop zaken kan ophelderen.
Hoe ze toch op de 13:10 uur kwamen en dit niet binnen no time hebben teruggedraaid.
Helemaal als die meiden of een van de twee nog 11 dagen heeft geleefd.
Hoe laat zijn ze vertrokken?
En hoe of met wie.
Ik kan nergens een interview vinden met Eileen of Heidi zoals ze zichzelf ook wel laat noemen.
Hehe, zo noemde ik haar ook in een aantal posts; Eileen W.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:49 schreef Domnivoor het volgende:
Als je Eileen zoekt, lees het boek van Leon de Winter![]()
Ze is traceerbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |