Precies.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alles bij elkaar genomen, telefoons, foto's gebrek aan vondsten in de eerste twee weken, geen persoonlijke berichten, ik blijf ook bij een scenario met verkeerden.
mm.. ik heb een foto van zijn dode lichaam uit een krant... wel eens gepost hier...... zijn handen en armen zijn stijf opgeheven in rigor mortis naast zijn lichaam... hijzelf in halve zit- lighouding rechtop. Op Boquete.ning beklaagde een vriendin van zijn moeder (waar hij vanaf kind af aan wel kwam) dat zij heeft aangegeven dat in het rapport van de lijkschouwer stond dat hij is verdronken maar dat er geen water in zijn longen is aangetroffen. Dat komt wel eens meer voor bij een verdrinking maar gebeurt zelden.quote:Op woensdag 8 april 2015 01:03 schreef El_Matador het volgende:
Enige echt "harde" link naar een misdrijf zie ik trouwens in de meer dan verdachte dood van Osman V. In 10 cm water verdrink je niet en je handen op je rug (gebonden?) is ook geen manier om te sterven als jongeman (23 meen ik).
ook een slager kan zich wel eens vergissen bij het pakken van een bevroren stuk bloederig been?quote:Op woensdag 8 april 2015 23:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Idd moeilijk na te gaan wat daar waar van is. Maar stel dat het wel runderhuid was, dat deel vh been en stukje huid waren toch niet direct aan de oever gevonden maar in de jungle achter een boomstam?
Hoe komt dat dan bij elkaar terecht?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ama-zijn-van-lisanne
Weet je nog wanneer je de foto gepost had?quote:Op donderdag 9 april 2015 11:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ook een slager kan zich wel eens vergissen bij het pakken van een bevroren stuk bloederig been?
Dat gebeurt in NL ook wel eens, paardenvlees versus rundvlees... moeilijk te onderscheiden in een vriescel..
Hoe komt dat rund daar dan? Er loopt daar geen pad langs de rivier?quote:Op donderdag 9 april 2015 11:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ook een slager kan zich wel eens vergissen bij het pakken van een bevroren stuk bloederig been?
Dat gebeurt in NL ook wel eens, paardenvlees versus rundvlees... moeilijk te onderscheiden in een vriescel..in een niet gestickerde vacuumzak..
Doordenkertje...quote:Op donderdag 9 april 2015 11:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Dat gebeurt in NL ook wel eens, paardenvlees versus rundvlees... moeilijk te onderscheiden in een vriescel..in een niet gestickerde vacuumzak..
Heb je ooit nog iets gehoord over die foto's die zijn aangetroffen op zijn mobiel? En hoe zat dat met Henry en een ongeluk? Inheemse omgekomen...zat zij bij hem in de auto? Was dat 1april? Is hij daar nog voor vervolgd?quote:Op donderdag 9 april 2015 11:48 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je richting Cerro Horqueta ineens "min of meer automatisch andere toeristen" tegen zou komen? De Pianista is populairder dan de Cerro Horqueta en daar zijn ze ook geen andere toeristen tegen gekomen. Althans niet gemeld.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:48 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Sorry, ik ben het hier helemaal niet mee eens. Ja, je kunt een verkeerde afslag nemen, maar uiteindelijk vind je de weg terug. Als je bv naar Cerro Horqueta afslaat, dan kom je min of meer automatisch andere toeristen tegen, dus dit voorbeeld is niet juist.
Ik denk dat dat helemaal niet nodig is te veronderstellen. En sterke argumenten daarvóór zie ik niet in je post.quote:Er is iets ánders gebeurd met Kris en Lisanne.
Niet door prikkeldraad, maar erlangs. Het is niet 1 groot afgezet gebied.quote:Ook hier ben ik het helemaal niet mee eens. Edwin weet precies hoe en waar hij moet lopen. Dit gebied is zijn speeltuin. Ik durf te wedden dat hij als baby hier al kwam.
Een onwetende toerist, in "hotpants", gaat niet zomaar door prikkeldraad een paddock oversteken! Tenzij onder dwang. Dat wil er maar niet in bij sommigen. Als onze informatie juist is, staat in die paddocks vee. Vee betekent: steekbeesten (vliegen, horzels, noem maar op). Die zijn niet mals. Wat hadden K&L te zoeken voorbij dat prikkeldraad? Dat moet je je afvragen. Ze lopen op een pad, afgebakend door prikkeldraad. Wat zou hun motivatie zijn geweest om het overzichtelijke pad te verlaten, prikkeldraad te trotseren, zich te begeven waar koeien lopen enzovoorts? Leg me dat maar eens uit. Er wordt beweerd dat ze die kant op zouden kunnen zijn gelopen, maar ik mis hun motief. En die moet sterk zijn, gelet op de omstandigheden!
Nu wrijf je Baru iets aan wat helemaal zijn schuld niet hoeft te zijn; als hij zegt dat een politie-vriend van hem een foto gezien zou hebben en het OM (Pitti's voorganger) ontkent dat, wil dat toch niet zeggen dat Baru liegt? Misschien liegt het OM wel.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:39 schreef Poekje01 het volgende:
Ik heb via en iom. NvP en een omweg (via Baru) laten vragen of ze met Arrocha wilde praten, maar naar verluid wilde ze dat niet. Ook zou er volgens een DIJ (politie) vriend van Baru een foto in O.V. zijn mobiele telefoon staan van "2 red/blond haired girls" Volgens NvP is dat onderzocht door het OM in Panama, "en zou er niets van kloppen". Daarmee liep de geloofwaardigheid van Baru' of zijn kring ernstige schade' op.
Ook heeft Baru andere uitspraken gedaan op WS die zijn geverifieerd en niet waar bleken te zijn.
Dat maakt alles wat onder zijn naam verschijnt/is verschenen, wmb. onbetrouwbaar.
Ah, ja, die mogelijkheid was ik even vergeten. De honden hadden bij de Q1 oversteek ( laatste normale foto) die Q1 stroomopwaarts kunnen volgen.quote:Op donderdag 9 april 2015 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ja en dat kan op 2 manieren:
1 via de steile wanden
2 via de rivierbedding, dus vanaf de onderkant en dan zover mogelijk omhoog lopen/klimmen.
Het loopt niet lekker met blote benen en armen als je door zwermen horzels en vliegen moet lopen.quote:Kris en Lisanne zijn dan ook in het FvdG-scenario niet op de paddocks geweest. Wat die vliegen en horzels ermee te maken zouden hebben, snap ik ook niet. In een open gebied loop je nu eenmaal makkelijker dan in de jungle in je korte broekje.
Dat wisten Kris en Lisanne? Die waren daarmee opgegroeid? Lijken me aardig stadse meiden (sowieso al door hun kledingkeuze). En net alsof er in de jungle geen muggen zijn, ik kan je uit ruime ervaring vertellen dat Centraal-Amerika tegen de avond geen pretje is als je onbedekte huid hebt.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:51 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Het loopt niet lekker met blote benen en armen als je door zwermen horzels en vliegen moet lopen.
Die vliegen en horzels kom je meer tegen in een open gebied waar koeien lopen ( en poepen) dan in de jungle.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Of ze het al wisten weet ik niet, maar je voelt het gauw genoeg.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat wisten Kris en Lisanne? Die waren daarmee opgegroeid? Lijken me aardig stadse meiden (sowieso al door hun kledingkeuze). En net alsof er in de jungle geen muggen zijn, ik kan je uit ruime ervaring vertellen dat Centraal-Amerika tegen de avond geen pretje is als je onbedekte huid hebt.
quote:Op donderdag 9 april 2015 13:00 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb het al eens eerder genoemd, maar ben er toen niet op in gegaan.
De 'verdrinking' van Osman doet mij denken aan een fatale beet van een koraalslang (Micrurus alleni). Koraalslangen zijn daar algemeen. Ze kunnen goed zwemmen. Ze zijn snel, behendig, schuw, en niet agressief, tenzij je er op gaat staan/zitten.
Op die foto ziet Osman eruit alsof hij op zijn rug in ondiep water lag te relaxen tot het moment van overlijden.
De beet van een koraalslang doet weinig pijn; in het water voel je het misschien niet. Het gif is neurotoxisch en werkt op de ademhalingsspieren. Zonder ademhaling geen water in de longen.
Koraalslangen hebben kleine giftanden. Een bijtwond is onopvallend en kan over het hoofd gezien worden bij een autopsie, zeker als men van tevoren al uitgaat van verdrinking.
Erg speculatief ja, maar de officiële doodsoorzaak is twijfelachtig.Een verklaring van de kenner!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had het nog niet eerder gelezen trouwens, maar zou men bij zo'n autopsie niet zien dat er gif in het lichaam zit en dat de ademhalingsspieren verkrampt zijn? Lijkt me wel toch, zeker als men weet dat die slangen daar voorkomen? Het zijn niet allemaal prutsers daar...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De vraag is of daar wel een pad is. In het begin (die mistige paddock) is dat er, maar erna lijkt het alsof je over de paddocks kan uitwaaieren. Dus "een pad verlaten" is dan niet echt het punt; er is geen pad. Het Pianistapad tussen de oranje pijl-splitsing en de Mirador ("de Klim") en tussen Mirador en Q2 ("de Afdaling") zijn wel paden, waar je niet kan verdwalen.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:00 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Of ze het al wisten weet ik niet, maar je voelt het gauw genoeg.
( En als ze aardig stads zijn, is er ook de kans dat ze min of meer los lopende koeien eng vinden.)
Het ging erom ( zie originele post @Rapanui) of ze vrijwillig het pad zouden verlaten om op de afgezette paddocks (koeien poep -steek-vliegen) zouden gaan lopen.
Ja, dat is wel vast te stellen. Maar ik heb geen idee hoe men daar autopsies uitvoert. Op zijn Latijns-Amerikaans vermoed ikquote:Op donderdag 9 april 2015 13:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een verklaring van de kenner!
Had het nog niet eerder gelezen trouwens, maar zou men bij zo'n autopsie niet zien dat er gif in het lichaam zit en dat de ademhalingsspieren verkrampt zijn? Lijkt me wel toch, zeker als men weet dat die slangen daar voorkomen? Het zijn niet allemaal prutsers daar...
haha, ?? maar dat was allang een keer met je uitgesproken via DM toch?quote:Op donderdag 9 april 2015 12:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nu wrijf je Baru iets aan wat helemaal zijn schuld niet hoeft te zijn; als hij zegt dat een politie-vriend van hem een foto gezien zou hebben en het OM (Pitti's voorganger) ontkent dat, wil dat toch niet zeggen dat Baru liegt? Misschien liegt het OM wel.
Ik heb Baru geen andere uitspraken zien doen die niet waar bleken te zijn, maar wellicht heb je voorbeelden?
Ik acht jou trouwens niet minder onbetrouwbaar, met je vreemde verdachtmakingen over mij.![]()
Eh, maar hoe weet je dat? Dat er geen bevestigend bericht is van een autopsie, wil toch niet zeggen dat er geen autopsie is gedaan? Zeker als die slangen daar zo algemeen zijn, lijkt het me wel dat ze die mogelijkheid meenemen. Ik vind het een goeie verklaring, maar als er zichtbare tekens zijn, dan lijkt het me juist dat ze dat wel zien.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe men daar autopsies uitvoert. Op zijn Latijns-Amerikaans vermoed ik
Maar bij andere verdrinkingsgevallen (of 'verdrinkingsgevallen') in die regio zijn er helemaal geen autopsies gedaan.
hier volgt ie nog eens:quote:Op donderdag 9 april 2015 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet je nog wanneer je de foto gepost had?
Ik heb de foto van Osman gezien en ga ik hier niet posten (zoek zelf maar op ik vind het niet gepast). Wat mij meteen opvalt (en iedereen denk ik) is de bijzondere positie van het lichaam. De rigor mortis treedt na enige tijd op en bij warmere omstandigheden sneller dan bij koudere omstandigheden. Maar niet zo snel dat het de zwaartekracht kan trotseren. Ik heb even verder gezocht op rigor mortis in unusual position en een soortgelijk geval gevonden. Hieronder het artikel in het Engels. Even een gepaste attentie: het artikel bevat een voorbeeld van een ander lichaam dat gevonden is en ik post het liever niet maar het is belangrijk voor de vergelijking helaas...:quote:Op donderdag 9 april 2015 13:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eh, maar hoe weet je dat? Dat er geen bevestigend bericht is van een autopsie, wil toch niet zeggen dat er geen autopsie is gedaan? Zeker als die slangen daar zo algemeen zijn, lijkt het me wel dat ze die mogelijkheid meenemen. Ik vind het een goeie verklaring, maar als er zichtbare tekens zijn, dan lijkt het me juist dat ze dat wel zien.
Bij Leo M. deed de politie in ieder geval onderzoek (autopsie zie ik niet staan):
La Policía Nacional y de la Personería de Gualaca se trasladrón al lugar para realizar el levantamiento del cadáver e iniciar las investigaciones correspondientes.
http://laestrella.com.pa/(...)as-chiriqui/23848016
Dat is waar. Laat ik het zo zeggen: Bij andere verdrinkingsgevallen die hier voorbij zijn gekomen werd niet gemeld dat men aanleiding zag voor een autopsie.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eh, maar hoe weet je dat? Dat er geen bevestigend bericht is van een autopsie, wil toch niet zeggen dat er geen autopsie is gedaan?
De zichtbare tekens zijn twee minieme gaatjes in de huid. Ik weet niet hoe grondig ze daar te werk gaan.quote:Zeker als die slangen daar zo algemeen zijn, lijkt het me wel dat ze die mogelijkheid meenemen. Ik vind het een goeie verklaring, maar als er zichtbare tekens zijn, dan lijkt het me juist dat ze dat wel zien.
Stel dat zijn naam niet was voorgekomen in het dossier van Kris en Lisanne, zou er dan überhaupt iets onderzocht zijn?quote:Bij Leo M. deed de politie in ieder geval onderzoek (autopsie zie ik niet staan):
La Policía Nacional y de la Personería de Gualaca se trasladrón al lugar para realizar el levantamiento del cadáver e iniciar las investigaciones correspondientes.
http://laestrella.com.pa/(...)as-chiriqui/23848016
Geen idee, we weten er gewoon te weinig van.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:09 schreef Poekje01 het volgende:
Een functionaris bij het OM of bij de DIJ in Panama kan ook liegen natuurlijk, dat is zo. Maar waarom zou de DIJ die foto dan niet vrijgeven, binnen OM kringen? En geen pers vertegenwoordiger opzoeken erover?
Ik weet niet precies wat er met "treetrek" bedoeld wordt. Een pad? Hij kan natuurlijk niet alles weten, zeker niet als hij al jaren niet meer in het (toeristischer wordend) gebied woont.quote:Baru gaf bv. aan dat:
- er geen tweede Treetrek was vlak bij de Pianista (wat wel zo is, de Boquete tree trek immers)
Dat kan niet want over het Pianistapad kun je niet rijden. Perico heeft uitgezocht waar en hoe je aan de andere kant van de CD kan komen, dat is pas ergens in de buurt van Feliciano's finca. Vele kilometers naar het noorden vanaf de paddocks.quote:- er geen auto's aan de andere kant van de Mirador, de Caraib. kant, kunnen komen (wat wel zo is)
De Changuinola is lang. Kan prima een verschil van locatie zijn. Baru begreep "bij de Changuinola bij de paddocks" (klopt) en jij of anderen misschien "bij de gehele rivier Changuinola" (klopt niet, er ligt zelfs een stuwdam en dorpjes).quote:- je aan de Caraibische kant niet bij de Chanquinola kunt komen met de auto (wel waar, bijna helemaal zelfs,
zie dat blog van die Panamezen die dat met die kano's doen)
Dat scenario stelde Pitti ook voor. Ik zie het bij Kris ook wel gebeuren. Of bij Lisanne. Niet zo snel bij allebei. Maar dat het kurkdroog was maakt dan niet uit; je valt op de rotsen in het lage water (er stroomt altijd water in de Changuinola bij de kabelbruggen, dat is al verder stroomafwaarts) en wordt later meegesleurd door het stijgende water/flash floods. Kan prima.quote:- de dames naar zijn idee een ongeluk hebben gehad op een kabelbrug (alletwee tegelijk) terwijl de rivieren
toen niet eens veel water bevatten omdat er sprake was van een kurkdroog seizoen, en die kabelbruggen
veel te ver lopen zijn
Geen bekende watervallen langs het pad. Dat er diep verborgen in kloven watervallen kunnen voorkomen is wat anders.quote:- er geen watervallen zijn na de Mirador aan de Caraibische kant (wat wel zo is)
Onwetendheid, is nog geen kwade opzet of liegen. Boquete is voor Latijns-Amerikaanse begrippen juist erg rustig en veilig, dat wordt ook overal gezegd.quote:- er geen sprake is van drugscriminaliteit in Boquete en Chiriqui (inmiddels talloze malen aangetoond met
krantenartikelen, rapportages enz. bv op 1 augustus 2014 die 4 jongeren die zich dood reden met een
minivan tegen een viaduct, met voor 75 miljoen Euro straatwaarde aan cocaine in de auto..
Dat spreekt elkaar niet tegen. En ik denk dat je met "crispy" "creepy" bedoelt? Dat is de naam voor "goeie wiet" hier ook in Bogotá. Zeg maar zoiets als "haze" in Nederland. Geen buitenwiet, maar hydrophonisch gekweekt.quote:- de jeugd in Boquete alleen een soort crispy zou roken (vlgns hem vergelijkbaar met een joint) en zeker
geen harddrugs) terwijl het stikt van de zeer lucratieve cocaine transporten daar vanuit en door de
provincie, naar de kust
Heftige post! Bedankt voor het delen en zoeken!quote:Op donderdag 9 april 2015 13:24 schreef lekarO het volgende:
[..]
Ik heb de foto van Osman gezien en ga ik hier niet posten (zoek zelf maar op ik vind het niet gepast). Wat mij meteen opvalt (en iedereen denk ik) is de bijzondere positie van het lichaam. De rigor mortis treedt na enige tijd op en bij warmere omstandigheden sneller dan bij koudere omstandigheden. Maar niet zo snel dat het de zwaartekracht kan trotseren. Ik heb even verder gezocht op rigor mortis in unusual position en een soortgelijk geval gevonden. Hieronder het artikel in het Engels. Even een gepaste attentie: het artikel bevat een voorbeeld van een ander lichaam dat gevonden is en ik post het liever niet maar het is belangrijk voor de vergelijking helaas...:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3657962/
Conclusie is: To conclude, the clues from the ‘rigor mortis in an unusual position’ are revealing a homicidal offence and an attempt to hide the evidence.
Ik ga niet snel uit van een moord maar in dit geval is het wel het meest waarschijnlijk. Ik koppel het zeker niet meteen aan K&L maar het zou kunnen dat het andere oorzaken heeft (drugs, andere handel, foute zakentransactie etc.)
<edit>: wat nog wel kan is dat hij een rugzak onder z'n armen had en een handboek onder zijn hoofd tijdens zijn overlijden. Dat zou moord wegnemen.
Ik geloof je zo dat je die gaatjes niet opmerkt, maar de gevolgen (gif en verkrampte spieren) lijken me bijna niet te missen. Zeker als men weet hoeveel slangen er daar voorkomen...quote:Op donderdag 9 april 2015 13:24 schreef Domnivoor het volgende:
De zichtbare tekens zijn twee minieme gaatjes in de huid. Ik weet niet hoe grondig ze daar te werk gaan.
Stel dat jij nooit op FOK! was gekomen, hadden we dan ooit het plan gehad om naar Panama te gaan?quote:Stel dat zijn naam niet was voorgekomen in het dossier van Kris en Lisanne, zou er dan überhaupt iets onderzocht zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |