Ik neem aan dat een raket op dezelfde manier geisoleerd is als de maanpakken of de camera's van de astronauten die op de maan gebruikt zijn: reflecterend materiaal doet wonderen als straling de enige manier is om warmte op te nemen.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n kek draadje door de achterruit van mijn autoraam die dat probleem verhelpt, lijkt me geen probleem om dat voor cruciale delen in een raket ook te fixen.
Dat is het ook nietquote:Op woensdag 8 april 2015 20:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n kek draadje door de achterruit van mijn autoraam die dat probleem verhelpt, lijkt me geen probleem om dat voor cruciale delen in een raket ook te fixen.
En dat jaquote:Op woensdag 8 april 2015 20:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat nou 'omgevingstemperatuur'? Een object kan een temperaatu hebben. Een vacuum niet.
De discussie is hier even losgebarsten en is ook ontopic. Dat Kenia is gepavlovt naar hoax is overigens wel een mooi punt voor dit topic eigenlijk. Amper een paar dagen geleden en klaar is de verhoaxing.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kun je dit kekke draadje niet naar het juist topic dirigeren?
quote:
Hé, ik vind het verder prima dat mensen er allerlei geloven op nahouden die niet de mijne zijn. Ik vind het verschijnsel interessant, maar ik heb verder vrij weinig bekeringsdrang.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:23 schreef overstekendekameel het volgende:
[..]
wie gaat wie dan redden?
[..]
juist
[..]
zo is dat, de wereld gaat altijd kalmpjes z'n gangetje
pest is dat die sicko's aan de top er regelmatig weer een zooitje van maken met het bedenken van nepaanslagen, hoaxes, valse vlaggen, bangmakerij, gemanipuleer
waarom denk je dat ze dat doen?
zoek en gij zult vinden
On topic? Het specifieke onderwerp past in tal van BNW-topics, maar daar durft Mata zijn gezicht niet meer te laten zien.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:29 schreef jogy het volgende:
De discussie is hier even losgebarsten en is ook ontopic.
"Gelieerd aan Al Qaeda", dat geeft hem al weg. Al Qaeda is net zo fake/CIA als IS.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:29 schreef jogy het volgende:
[..]
De discussie is hier even losgebarsten en is ook ontopic. Dat Kenia is gepavlovt naar hoax is overigens wel een mooi punt voor dit topic eigenlijk. Amper een paar dagen geleden en klaar is de verhoaxing.
Dat is het voordeel van geen mod meer zijn.. Hoef je je niet meer in te houdenquote:Op woensdag 8 april 2015 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Lekker gedrag weer, voor een ex-mod.
Ik heb daar vandaag zelfs nog een herinnering geplaatst.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
On topic? Het specifieke onderwerp past in tal van BNW-topics, maar daar durft Mata zijn gezicht niet meer te laten zien.
Natuurlijk zijn die hoaxes lucratief. Degenen met de macht in handen hebben ook de beschikking over royale "bonussen" voor het acteerwerk van de vicsims en simdaders. Sowieso moeten ze hun mond houden over de ware toedracht, dus dan moet je ze wel flink betalen.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van geen mod meer zijn.. Hoef je je niet meer in te houden
Hoe verhoudt jouw opmerking over de aanslag in Parijs zich eigenlijk tot het onderwerp? Je zei over Charlie Hebdo dat hoaxes wel lucratief waren. En dat terwijl allerminst is bewezen dat het om een hoax ging.
Hoe weet jij zeker dat dat allemaal echt is?quote:Op woensdag 8 april 2015 20:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat de radiogolven van neutronensterren kunnen worden opgepikt?
Dat bedrag moet dan wel exorbitant hoog zijn. Drama voor de acteur. Die zal nooit aan zijn uitgavenpatroon kunnen laten merken dat hij inees onmetelijk rijk is.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die hoaxes lucratief. Degenen met de macht in handen hebben ook de beschikking over royale "bonussen" voor het acteerwerk van de vicsims en simdaders. Sowieso moeten ze hun mond houden over de ware toedracht, dus dan moet je ze wel flink betalen.
Wat zijn het volgens jou dan?quote:Op woensdag 8 april 2015 20:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe weet jij zeker dat dat allemaal echt is?
Klinkt logisch en technologisch haalbaar, zelfs in de jaren 70. Als dat het hele argument is dan houdt het inderdaad gewoon op. Temperatuur is in ieder al tijden lang te regelen lijkt mequote:Op woensdag 8 april 2015 20:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is het ook nietDe straling van de zon heeft ook een opwarmend effect. In een vacuum heb je ipc maar 2 manieren om temperatuur kwijt te raken. Straling (bijv infrarood) en door warme materialen uit te stoten. De Apollo maanpakken gebruikte bijvoorbeeld de tweede manier om hun pak te koelen in de zon. Water werd verdampt via een radiator. Dit kost energie, wat warmte aan het pak onttrok. Ruimteschepen kunnen weer een combinatie van lichte en donkere vlakken gebruiken om te controleren hoeveel warmte er van de zon binnen komt.
De ruimte wordt verondersteld bijna-vacuum te zijn. Je hebt inderdaad deeltjes nodig om warmte te kunnen vasthouden. Maar de ruimte wordt gezegd (wiki) 2,7 K te zijn. Dichtbij het absolute nulpunt dus.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De enige manier waarop dit relevant is zijn de hogere temperaturen in de verbrandingskamer die in een hogere snelheid van de uitgestoten gassen resulteren. Dat staat weer volledig los van de 'omgevingstemperatuur' in de ruimte, wat sowieso een vreemd concept is in een vacuum. Je moet een medium hebben om een temperatuur te hebben.
Niet alleen voor metalen. Ook de warmtegeleidingscapaciteit van gesteente (metalen en niet-metalen) is afhankelijk van temperatuur. Onderdeel van mijn werk.quote:Pas bij extrreem lage temperaturen, en dan alleen voor metalen...
Dat zeg ik; wat je zou "uitstoten" resulteert in het direct vast worden van die gassen. Door de lage temperatuur. Zo kun je de raket dus ook niet tegen het gas afzetten en zo je impuls creëren; er is geen gas. Er is niets om je tegen af te zetten; in de omstandigheden van bijna geen T en bijna geen P heb je oneindig grote volumes V.quote:Leg uit dan. Tot nu toe kom je niet veel verder dan zeggen dat een raket in een koud vacuum niet werk. Waarom dan?
Dat kan ik niet uitsluiten. Of althans; de radiogolven. Fotonen is wat anders.quote:Dus al die radioastronomen zijn ook een hoax? Kom op zeg...
Dit is of getroll, of het geraaskal van iemand met wie het echt niet helemaal goed gaat..quote:Op woensdag 8 april 2015 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die hoaxes lucratief. Degenen met de macht in handen hebben ook de beschikking over royale "bonussen" voor het acteerwerk van de vicsims en simdaders. Sowieso moeten ze hun mond houden over de ware toedracht, dus dan moet je ze wel flink betalen.
Dat maakt het eventueel een false flag, geen hoax. En de 'beschuldigingen' waren niet specifiek aan jou gericht maar aan de hele hoaxgemeenschap, waar jij toevallig deel van uit maakt.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Gelieerd aan Al Qaeda", dat geeft hem al weg. Al Qaeda is net zo fake/CIA als IS.
Zelfde met Boko Haram, die "zich aansloten bij IS" ergens vorige week. IS is fake, dus Boko Haram moet dat ook zijn.
Welke beschuldigingen je in de OP aan mijn adres daarover uit, lach ik om.
De raket zet zich ook niet af tegen het gas.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:42 schreef El_Matador het volgende:
Dat zeg ik; wat je zou "uitstoten" resulteert in het direct vast worden van die gassen. Door de lage temperatuur. Zo kun je de raket dus ook niet tegen het gas afzetten en zo je impuls creëren; er is geen gas. Er is niets om je tegen af te zetten; in de omstandigheden van bijna geen T en bijna geen P heb je oneindig grote volumes V.
Je denkt, als ik het in andere woorden herhaal, komt het opeens inhoudelijk over?quote:Op woensdag 8 april 2015 20:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit is of getroll, of het geraaskal van iemand met wie het echt niet helemaal goed gaat..
Ik kan dat prima volhouden. Waarom-vragen zijn onmogelijk te beantwoorden. Wij hebben nu eenmaal geen inzicht in de volledige zaak.quote:Je kunt onmogelijk volhouden dat de aanslagen niet echt waren. Er is zo vaak gewezen op de enorme implicaties die dat moet hebben.. En waarom? Waarom is een bom plaatsen niet een veel simpeler en veiliger optie? Waarom een ingewikkeld plan op touw zetten met 100.000 x de kans dat het uitlekt of mislukt?
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk..quote:Op woensdag 8 april 2015 20:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je denkt, als ik het in andere woorden herhaal, komt het opeens inhoudelijk over?
[..]
Ik kan dat prima volhouden. Waarom-vragen zijn onmogelijk te beantwoorden. Wij hebben nu eenmaal geen inzicht in de volledige zaak.
Als je impuls en actie=reactie als enige mechanismen veronderstelt, moet het dat doen.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De raket zet zich ook niet af tegen het gas.
Een false flag betekent dat er geen media fakery zou plaatsvinden. Echte doden, echte terreur, alleen niet gepleegd door extremistische moslims maar door anderen.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat maakt het eventueel een false flag, geen hoax. En de 'beschuldigingen' waren niet specifiek aan jou gericht maar aan de hele hoaxgemeenschap, waar jij toevallig deel van uit maakt.
Yep. Het is echt het geloven in een almachtige godheid. Een slechte godheid, maar toch. Het gaat me de pet te boven, het moet wel een oppermacht zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk..
En de relevantie hiervoor is?quote:Op woensdag 8 april 2015 20:42 schreef El_Matador het volgende:
De ruimte wordt verondersteld bijna-vacuum te zijn. Je hebt inderdaad deeltjes nodig om warmte te kunnen vasthouden. Maar de ruimte wordt gezegd (wiki) 2,7 K te zijn. Dichtbij het absolute nulpunt dus.
Nou joepie. Misschien moet je dat zeggen tegen al die mensen die stenen raketten maken. Oh wacht...quote:Niet alleen voor metalen. Ook de warmtegeleidingscapaciteit van gesteente (metalen en niet-metalen) is afhankelijk van temperatuur. Onderdeel van mijn werk.
Al gaan ze een tango dansen na het uitstoten, dat maakt geen ene flikker uit. Ze nemen nog steeds impuls met zich mee. Raketten zetten zich niet tegen gas af.quote:Dat zeg ik; wat je zou "uitstoten" resulteert in het direct vast worden van die gassen. Door de lage temperatuur. Zo kun je de raket dus ook niet tegen het gas afzetten en zo je impuls creëren; er is geen gas. Er is niets om je tegen af te zetten; in de omstandigheden van bijna geen T en bijna geen P heb je oneindig grote volumes V.
quote:Dat kan ik niet uitsluiten. Of althans; de radiogolven. Fotonen is wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |