Ja, en van "zogenaamd onafhankelijke" subcontractors en andere fakers die "amateurbeelden" maken.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als 't allemaal zo makkelijk is zou ik veel meer goed kwaliteits,scherpe beelden verwachten...maar nee,we krijgen gewoon CGI beelden van NASA.
Ga je nu zelfs de ruimtevaart in twijfel trekken?quote:Op woensdag 8 april 2015 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens.
Wat vind je van mijn beschouwing op de onmogelijkheid van ruimtevaart?
Kun je ingaan op de inhoud van die posts of blijft het bij dit soort getroll?quote:Op woensdag 8 april 2015 18:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga je nu zelfs de ruimtevaart in twijfel trekken?
De stelling van pythagoras gaat al boven mijn pet dus je kan me alles wijsmaken. Beetje gechargeerd, zo ben ik, maar ik heb me er sinds school niet meer in verdiept. Ik heb wel nog ergens een boek liggen over quantumtheorie en het universum maar dan sla ik de formules gewoon over.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker mee eens.
Wat vind je van mijn beschouwing op de onmogelijkheid van ruimtevaart?
Nah, kom op, zo moeilijk is het toch niet? Ik heb juist geen formules gebruikt.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:57 schreef jogy het volgende:
[..]
De stelling van pythagoras gaat al boven mijn pet dus je kan me alles wijsmaken. Beetje gechargeerd, zo ben ik, maar ik heb me er sinds school niet meer in verdiept. Ik heb wel nog ergens een boek liggen over quantumtheorie en het universum maar dan sla ik de formules gewoon over.
Uit een ander topic hier begrijp ik dat Kenia inmiddels ook tot hoax is gebombardeerd. Gewoon omdat. Tja.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:50 schreef jogy het volgende:
Chill out. Het hele punt van dit topic is om in een normale discussie te zijn over het wel of niet hoax zijn van alles. Dat is inclusief ruimtevaart.
Mijn intuïtie is dat onderstaande link een stuk logischer klinkt dat jouw voorgestelde onmogelijkheid.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nah, kom op, zo moeilijk is het toch niet? Ik heb juist geen formules gebruikt.
Het gaat om de cruciale factoren die juist in mechanische beschouwingen achterwege worden gelaten. Die kan je niet "zomaar even wegdenken"; het is de basis van alle chemie en fysica.
Quantummechanica gaat veeeul verder in de moeilijkheidsgraad.
Je kan wel op kabels en zendmasten vertrouwen....en misschien de spullen in de chemtrails.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:03 schreef Wombcat het volgende:
Ik zou ook maar niet op je GPS vertrouwen dan.
Arme niet bestaande Kenianen.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uit een ander topic hier begrijp ik dat Kenia inmiddels ook tot hoax is gebombardeerd. Gewoon omdat. Tja.
Maar dan moet elke GPS poller die door wie dan ook gemaakt is in de Android store dus gemaakt zijn door iemand in het fakery complot?quote:Op woensdag 8 april 2015 19:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
Je kan wel op kabels en zendmasten vertrouwen....en misschien de spullen in de chemtrails.
Je "intuïtie" geeft een link die in essentie hetzelfde zegt wat Tuinhek met zijn link deed; een puur mechanische beschouwing, waar geen enkele temperatuursfactor wordt meegenomen.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Mijn intuïtie is dat onderstaande link een stuk logischer klinkt dat jouw voorgestelde onmogelijkheid.
Maar mijn natuurkundige interesse is weer gewekt dus zal ik waarschijnlijk de komende week weer het internet afstruinen naar informatie die voor de rest van mijn leven nutteloos blijkt te zijn..
http://www.straightdope.c(...)-the-vacuum-of-space
Ja, net als de hele wetenschappelijke wereld. Als je kunt aantonen dat raketten niet werken in vacuüm, is dat nogal een wetenschappelijke omwenteling. Baanbrekend, zeg maar. En we weten allemaal dat dergelijke baanbrekende ontdekkingen nooit worden gepubliceerd of erkend, vraag maar aan Galilei, Newton, Darwin, Einstein en Wegener. Om er maar een paar te noemen.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar dan moet elke GPS poller die door wie dan ook gemaakt is in de Android store dus gemaakt zijn door iemand in het fakery complot?
Werk eens goed uit en win de Nobelprijs, zou ik zeggen. Maar volgens mij wachten we daar al een paar jaar op.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:23 schreef El_Matador het volgende:
Sorry, maar dat vind ik geen sterk argument. Als je mijn punten wil bekritiseren, zul je op die P - en T-condities in moeten gaan, want mijn basisargument is nu juist dat er meer is dan mechanica alleen.
Geen argumenten nu? Zonder jouw uitstekende peer review zal die Nobelprijs nooit komen natuurlijk...quote:Op woensdag 8 april 2015 19:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Werk eens goed uit en win de Nobelprijs, zou ik zeggen. Maar volgens mij wachten we daar al een paar jaar op.
Het is mijn eerste indruk hè. Nog niet mijn definitieve mening. Zou extreem slordig van mij zijn om de eerste indruk meteen als definitief te beschouwen.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je "intuïtie" geeft een link die in essentie hetzelfde zegt wat Tuinhek met zijn link deed; een puur mechanische beschouwing, waar geen enkele temperatuursfactor wordt meegenomen.
Ik geef die nu juist wel, maar "dat klinkt niet logisch".
Sorry, maar dat vind ik geen sterk argument. Als je mijn punten wil bekritiseren, zul je op die P - en T-condities in moeten gaan, want mijn basisargument is nu juist dat er meer is dan mechanica alleen.
De opmerking "So you can see that rocket science isn't really all that difficult." van deze Karen (ik kan op de site niet vinden wat haar achtergrond of expertise is en voor wie ze werkt) slaat dan ook nergens op. Inderdaad, als je de belangrijkste factoren in je "antwoord" gewoon blijft negeren, kun je het zo simpel maken als je zelf wil.
Edit: hee, een leuke verborgen smiley, die kende ik niet:
Ik zie eerlijk gezegd totaal niet in waarom de verbranding in de raket niet zou werken, de deeltjes vervolgens uitgestoten worden en de actie = reactie nog geldig is. Wat daarna met die deeltjes gebeurt is een ander verhaal.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen argumenten nu? Zonder jouw uitstekende peer review zal die Nobelprijs nooit komen natuurlijk...
Je gaat dus niet op de specifieke punten in. Als ze zo "wankel" zouden zijn, zou dat toch een koud kunstje (pun intended) moeten zijn?quote:Op woensdag 8 april 2015 19:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd totaal niet in waarom de verbranding in de raket niet zou werken, de deeltjes vervolgens uitgestoten worden en de actie = reactie nog geldig is. Wat daarna met die deeltjes gebeurt is een ander verhaal.
Dus als jij met iets gaat komen wat de hele natuurkunde omver gaat gooien zul je met iets beter moeten komen dan "ik denk dat het niet kan". Want dat is wat je in feite doet.
Je bent wel verworden tot een zeer matige trollquote:Op woensdag 8 april 2015 19:34 schreef El_Matador het volgende:
, dan kan ik je op wetenschappelijk gebied natuurlijk totaal niet serieus nemen.
Mja, alleen die sprookjes, daarvan kun je wel constateren dat ze er gewoon zijn. Het ISS, satellieten, de al genoemde spiegel op de maan, kan allemaal gewoon geconstateerd worden.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je gaat dus niet op de specifieke punten in. Als ze zo "wankel" zouden zijn, zou dat toch een koud kunstje (pun intended) moeten zijn?
Ik gooi "de natuurkunde" helemaal niet omver. Ik gebruik "de natuurkunde" (en "de scheikunde") juist om de sprookjes van NASA en vergelijkbare leugenaars te proberen te ontkrachten.
Als jij geen argumenten hebt, maar blijft stellen "je zegt maar wat", dan kan ik je op wetenschappelijk gebied natuurlijk totaal niet serieus nemen.
Oké. Waar jij het over lijkt te hebben is deels het metalurgische aspect van het geheel? Dat de structuur van het geheel niet berekend is op de extremen van de ruimte? En dus het vacuüm niet zou kunnen weerstaan? Dat zou je kunnen verhelpen door de metalen en dergelijke te verwarmen lijkt me. Als het al een probleem moet zijn zeg maar.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is maar een deel van het verhaal; het mechanische deel.
Het belangrijkste verschil tussen de ruimte en de Aardse atmosfeer zijn de essentiële factoren druk (P) en temperatuur (T) die in puur mechanische beschouwingen genegeerd worden. Dat gaat niet. Er zijn niet alleen mechanische effecten, maar ook chemische.
Op het moment dat je zo dicht bij het absolute nulpunt komt (en minder dan 3 graden daarboven is dat), zijn de materiaaleigenschappen (chemisch en fysisch bepaald) compleet anders dan wat wij kennen.
De rigiditeit van een raket gemaakt van metalen en andere stoffen (zoals vensters; bepaalde plastics) en met een chemische verbranding verandert compleet onder dat soort omstandigheden.
Daarom is mijns inziens ruimtevaart onmogelijk. Er moet een "upper limit" zijn tot waar je gebaseerd op die chemie en fysica kan komen met een stuwingsmechanisme. Daar waar T en P nog niet zo laag zijn dat het bovenstaande opgaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |