Ik ben overigens niet iemand die denkt dat alles nep of een hoax is.quote:Simon tried to explain this connection on his forum:
“I must say that Mario did well for himself in finding wealthy sponsors to forward his car racing career. He was a relentless sponsorship hunter and, at some stage, got to meet Yeslam Bin Ladin in his London office. Yeslam gave him some cash to promote his construction company”
Regardless of the truth of the actual relationship, it is clear that Simon Shack aka Simon Hytten, was, for at least a few years in the 1980s, one person removed from the Bin Ladin family.
Apparently, there is little love lost today between Simon and his two elder brothers, as Simon wrote in an internet post:
“a few lines about my estranged brothers, Nicolai and Mario. They have inexplicably grown into two abject human beings – and I have almost no words to qualify their current behavior.”
Simon describes Nicolai and Mario as ‘two despicable creatures’ and states that “my disdain for them is immense.”
Same here.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:14 schreef Izzy73 het volgende:
Ben benieuwd wat voor discussie dit gaat opleveren.
Het was dan ook een bonus maar zijn verklaring kan heel makkelijk gezien worden als typisch downplayen van een niet te ontkennen connectie, ik vond het in ieder geval heel frappant.quote:Ik weet te weinig van cluesforum om er een mening over te geven.
Maar dat die auto gesponsord is door de BinLaden group is wel typisch.
Dit is de verklaring van Simon Shack:
[..]
Dat is inderdaad het gevaar, het is menselijke natuur om mensen in hokjes te proppen dus het 'schaadt' de hele groep.quote:Ik ben overigens niet iemand die denkt dat alles nep of een hoax is.
Lees er wel veel over maar niet alles is overtuigend.
Wel jammer dat af en toe mensen denken dat iedere BNW-er hetzelfde is en allemaal alles nep vinden.
Mwoah, niet helemaal mee eens, als je toch al in de conspiracies gedoken bent is de hoax optie in ieder geval de minst dodelijke. In alle gevallen van conspiracy is de onzichtbare hand aanwezig, dan liever een onzichtbare hand die heel voorzichtig is met mensenlevens (for whatever reasonquote:Of het een gevoel van veiligheid geeft ben ik het niet mee eens. Als er een aanslag is bv. en je denkt dat het een hoax is, dan ga je ervan uit dat er een plan achter zit met politieke bedoelingen of i.d. Kan nou niet zeggen dat wanneer je denkt dat overheden, de elite of banken bewust de boel manipuleren dat dit een veilig gevoel geeft.
Dat is inderdaad zeer goed mogelijk, Simon Shack's echte naam is kennelijk Simon Hytten.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:31 schreef jogy het volgende:
Het was dan ook een bonus maar zijn verklaring kan heel makkelijk gezien worden als typisch downplayen van een niet te ontkennen connectie, ik vond het in ieder geval heel frappant..
Niet iedere hoax of false flag is zonder slacht-offers, en als een false flag is gebruikt om een oorlog te ontketenen vallen er uiteindelijk nog meer slacht-offers. Heb ook niet het idee dat de onzichtbare handen echt iets geven om mensenlevens. Net zo veel als de meeste mensen denken over slacht-vee.quote:Mwoah, niet helemaal mee eens, als je toch al in de conspiracies gedoken bent is de hoax optie in ieder geval de minst dodelijke. In alle gevallen van conspiracy is de onzichtbare hand aanwezig, dan liever een onzichtbare hand die heel voorzichtig is met mensenlevens (for whatever reason)
Interessant genoeg om verder in te duikenquote:Op dinsdag 7 april 2015 22:53 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeer goed mogelijk, Simon Shack's echte naam is kennelijk Simon Hytten.
Volgens deze website: https://donaldfox.wordpress.com/category/911/page/3/
Is een Hoax niet altijd per definitie nep, staged en slachtofferloos (of relatief slachtofferloos iig) en een false flag altijd een aanslag uit naam van de één maar uitgevoerd door een andere groep? Dus hoax is media fakery en false flag is een echte aanslag maar uitgevoerd door een andere groep.quote:Niet iedere hoax of false flag is zonder slacht-offers, en als een false flag is gebruikt om een oorlog te ontketenen vallen er uiteindelijk nog meer slacht-offers. Heb ook niet het idee dat de onzichtbare handen echt iets geven om mensenlevens. Net zo veel als de meeste mensen denken over slacht-vee.
Zo zou ik het ook definiëren.quote:Op dinsdag 7 april 2015 23:10 schreef jogy het volgende:
Is een Hoax niet altijd per definitie nep, staged en slachtofferloos (of relatief slachtofferloos iig) en een false flag altijd een aanslag uit naam van de één maar uitgevoerd door een andere groep? Dus hoax is media fakery en false flag is een echte aanslag maar uitgevoerd door een andere groep.
Toch?.
Eensquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:10 schreef jogy het volgende:
Is een Hoax niet altijd per definitie nep, staged en slachtofferloos (of relatief slachtofferloos iig) en een false flag altijd een aanslag uit naam van de één maar uitgevoerd door een andere groep? Dus hoax is media fakery en false flag is een echte aanslag maar uitgevoerd door een andere groep.
Toch?.
Ik denk dat wanneer je alles verhoaxed je het doel voorbij schiet, oogkleppen en alles zeg maar. Eerlijk gezegd zullen er echt wel hoaxes in de wereld zijn geholpen misschien, ik ben zelfs bereid om te geloven dat Boston een Hoax zou kunnen zijn maar als ze dan zo ver gaan om ook nog eens de ISS (bijvoorbeeld) te verhoaxen en blijkbaar dus ook te ontkennen dat er überhaupt satellieten bestaan dan zakt mijn broek af en komt ie ook echt niet meer naar boven gekropen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 23:25 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
EensJij denkt niet dat ook maar iets een hoax is?
En dat dit alleen geroepen wordt door mensen om zich veiliger te voelen?
Er zijn toch wanhopige pogingen geweest om 'n vaste connectie tussen Simon Shack en Bin Laden te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Same here.
[..]
Het was dan ook een bonus maar zijn verklaring kan heel makkelijk gezien worden als typisch downplayen van een niet te ontkennen connectie, ik vond het in ieder geval heel frappant..
[..]
Dat is inderdaad het gevaar, het is menselijke natuur om mensen in hokjes te proppen dus het 'schaadt' de hele groep.
[..]
Mwoah, niet helemaal mee eens, als je toch al in de conspiracies gedoken bent is de hoax optie in ieder geval de minst dodelijke. In alle gevallen van conspiracy is de onzichtbare hand aanwezig, dan liever een onzichtbare hand die heel voorzichtig is met mensenlevens (for whatever reason)
Simon Shack heeft z'n echte naam niet geheim gehouden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:53 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeer goed mogelijk, Simon Shack's echte naam is kennelijk Simon Hytten.
Volgens deze website: https://donaldfox.wordpress.com/category/911/page/3/
Begrijp ik op zich ook wel, alleen wel grappig dat de wantrouwende instelling die iedere fullblood conspiracist heeft niet aan slaat bij iemand als hemquote:Op woensdag 8 april 2015 00:01 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn toch wanhopige pogingen geweest om 'n vaste connectie tussen Simon Shack en Bin Laden.
Ik heb 't maanden terug gelezen en de verhaal gevolgd.Tis 'n hele losse connectie van 30jaar terug.
Ik denk dat als je continuously throw enough shit at something,some of will begin to stick.
Het verandert m'n mening over cluesforum niet.
Ik denk dat vele van de 'fullblood conspiracists' zijn controlled opposition.quote:Op woensdag 8 april 2015 00:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Begrijp ik op zich ook wel, alleen wel grappig dat de wantrouwende instelling die iedere fullblood conspiracist heeft niet aan slaat bij iemand als hem. En een broer is geen losse connectie en we moeten hem maar op zijn woord geloven dat hij en zijn broer vervreemd zijn van elkaar? op zijn blauwe kijkers? Meh.
Anyway, het doet verder niets af aan de rest van de openingspost, ik kon er ook geen bananen van bakken of iets stevigs van maken maar vond het toch zonde om die foto achterwege te laten.
Ik kende die foto niet, maar iemand is natuurlijk niet verantwoordelijk (te houden) voor het gedrag van zijn broer.quote:Op woensdag 8 april 2015 00:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Begrijp ik op zich ook wel, alleen wel grappig dat de wantrouwende instelling die iedere fullblood conspiracist heeft niet aan slaat bij iemand als hem. En een broer is geen losse connectie en we moeten hem maar op zijn woord geloven dat hij en zijn broer vervreemd zijn van elkaar? op zijn blauwe kijkers? Meh.
Anyway, het doet verder niets af aan de rest van de openingspost, ik kon er ook geen bananen van bakken of iets stevigs van maken maar vond het toch zonde om die foto achterwege te laten.
Op zich wel eens, we zijn het stadium familie-eer al een tijdje voorbij gestreefd denk ik. Al is Binladin (CIA? en opeiser van de 9/11 aanslag ) > Broer van Shack > Schack (9/11 september clues maker (en eventueel meester desinfo verstrekker)) Wel een hele pijnlijke connectie. Maar oké, laten we de eventuele zondes van de broer niet het werk van Simon besmetten. Die kan zichzelf al genoeg bevuilen zonder zijn hulp, gewoon op basis van gespuide abjecte onzinnigheid, uiteraard gemengd met net genoeg feiten en waarheden als haakje om mensen de hoaxosfeer in te hengelen.quote:Op woensdag 8 april 2015 01:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kende die foto niet, maar iemand is natuurlijk niet verantwoordelijk (te houden) voor het gedrag van zijn broer.
In plaats van in een almachtige god geloven ze in een almachtige overheid. De overheid kan namelijk alles stagen, daar komt het ongeveer op neer. Maanlanding, Boston bomb, vliegrampen. De Titanic zou tegenwoordig ook wel als een hoax worden gezien.quote:Op dinsdag 7 april 2015 23:38 schreef jogy het volgende:
Het feit dat binnen een paar uur na de germanwings ramp de eerste cluesforum hoax topics al naar boven sprongen vond ik ook, kort gezegd, dikke treurnis, die aanname is er gewoon automatisch en onmiddellijk, het is ook geen onderzoek maar gewoon foto's bekijken en zeggen dat ze niet kloppen en daarna pas kijken wat hun stelling doet kloppen. Hup, alle neuzen één richting op en kijken wat er naar hun wereldbeeld verdraaid kan worden. Zonde.
Het is inderdaad een variant op een deus ex machina. De religie der oppermachtige leiders, pulling all the strings.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:42 schreef Wombcat het volgende:
In plaats van in een almachtige god geloven ze in een almachtige overheid. De overheid kan namelijk alles stagen, daar komt het ongeveer op neer. Maanlanding, Boston bomb, vliegrampen. De Titanic zou tegenwoordig ook wel als een hoax worden gezien.
Ik denk dat het een vorm van onzekerheid is: niet om kunnen gaan met zoiets als toeval en dat dingen zonder doel gebeuren, dus er moet wel iets anders aan de hand zijn. En als het dan een hoax is, wordt de wereld wel lekker veilig, zoals je in je OP al stelt.
quote:Op woensdag 8 april 2015 10:48 schreef Wombcat het volgende:
Ik kijk eens op dat cluesforum, maar daar geloven ze dus ook dat de bommen op Hiroshima en Nagasaki een hoax waren
Was ik mijn voorbeeld van de Ttitanic nog voorzichtig.
Je zou zo iemand een enkeltje naar de eilanden waar de atoombommen getest zijn willen geven. Ben benieuwd hoe 'ie er over denkt nadat 'ie daar een paar jaar is geweest.quote:
Mooie docu om even een keer te kijken!quote:Op woensdag 8 april 2015 11:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je zou zo iemand een enkeltje naar de eilanden waar de atoombommen getest zijn willen geven. Ben benieuwd hoe 'ie er over denkt nadat 'ie daar een paar jaar is geweest.
Hoewel, waarschijnlijk denkt 'ie dat die eilanden helemaal niet bestaan.
Als de ander naar die eilanden moet om te zien of het wel echt is waarom jij niet ? Misschien denk jij er na een paar jaar anders over . Zo raar dat gevestigde denkbeelden automatisch waar zijn ook al is het iets wat je alleen van horen zeggen kent .quote:Op woensdag 8 april 2015 11:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je zou zo iemand een enkeltje naar de eilanden waar de atoombommen getest zijn willen geven. Ben benieuwd hoe 'ie er over denkt nadat 'ie daar een paar jaar is geweest.
Er is voldoende bewijs voor het bestaan van atoombommen, het is niet iets wat dermate discutabel is dat je er per se geweest moet zijn om het aan te kunnen nemen.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:45 schreef Summers het volgende:
[..]
Als de ander naar die eilanden moet om te zien of het wel echt is waarom jij niet ? Misschien denk jij er na een paar jaar anders over . Zo raar dat gevestigde denkbeelden automatisch waar zijn ook al is het iets wat je alleen van horen zeggen kent .
Hoeft niet perse naar een eiland dichtstbijzijnde locaties voor ons zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hoeft het inderdaad niet te overdrijven nee, daar geef ik je gelijk in. Maar een lowtech en relatief goedkope manier om te controleren of het ISS en satellieten wel of niet bestaan is gewoon door een telescoop te kopen, een goedkope onder de 50 euro is genoeg en dan te rijden naar een plek met relatief weinig vals licht op een heldere nacht en klaar ben je. Eventueel nog een (vaak al in bezit zijnde) smartphone met Satellite AR en je hebt confirmatie van het bestaan van ruimte apparatuur.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:45 schreef Summers het volgende:
[..]
Als de ander naar die eilanden moet om te zien of het wel echt is waarom jij niet ? Misschien denk jij er na een paar jaar anders over . Zo raar dat gevestigde denkbeelden automatisch waar zijn ook al is het iets wat je alleen van horen zeggen kent .
Ze geloven ook dat alle ruimtevaart nep is, omdat ze denken dat een raket een atmosfeer nodig heeft om zich tegen af te zetten.quote:Op woensdag 8 april 2015 10:48 schreef Wombcat het volgende:
Ik kijk eens op dat cluesforum, maar daar geloven ze dus ook dat de bommen op Hiroshima en Nagasaki een hoax waren
Was ik mijn voorbeeld van de Ttitanic nog voorzichtig.
Dan is dit wel een interesante theorie van Bruce Cathy een nieuw zeelandse pilootquote:Er is voldoende bewijs voor het bestaan van atoombommen, het is niet iets wat dermate discutabel is dat je er per se geweest moet zijn om het aan te kunnen nemen.
de lezing (ook over Tesla voor de geintereseerde)quote:Bruce Leonard Cathie (1930 – 2 June 2013) was a New Zealand airline pilot who wrote seven books related to flying saucers and a “World energy grid”.
His central thesis was that the laws of mathematics describe a grid-like pattern on the earth that powers flying saucers and controls the dates and places where nuclear bombs can function.[citation needed] He claimed to have successfully predicted[citation needed] the detonation time of an early French nuclear test using his harmonic “mathematics”, which is based around trigonometry and geophysical latitude/longitude coordinates.
Cathie claimed that he first saw a flying saucer over the Manukau Harbour, Auckland in 1952 and in discussions with other airline pilots discovered this was not uncommon.[1]
His first book Harmonic 33, was published in New Zealand in 1968[2] and reprinted in the United Kingdom by Sphere Books in 1980.[3]
New Zealand millennial author Barry Smith claimed to have received his information on restrictions on nuclear weapons from Cathie.
An interview with him was played in the fourth episode of the fourth series of the US television program In Search of….
His second revised relativity equation called “Harmonic Equation 2″; (2c+sqrt(1/(2c))*(2c)² or (4*sqrt(2)]/[(1/c)*5/2) scientifically, seems to somewhat converge with Buckminster Fuller’s Synergetics formula 2nf²+2 but there is certainly a divergence in the formulas and more work is needed on it.
Cathie died in Takapuna in 2013.[4]
Books
•Harmonic 33 (1968)
•Harmonic 695 – The UFO and Anti-Gravity (1971)
•Harmonic 288 – The Pulse of the Universe (1977)
•Harmonic 371244 – The Bridge to Infinity
•The Energy Grid
•The Harmonic Conquest of Space
Geloven ze wel in GPS?quote:Op woensdag 8 april 2015 12:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ze geloven ook dat alle ruimtevaart nep is, omdat ze denken dat een raket een atmosfeer nodig heeft om zich tegen af te zetten.
Oh god wat zijn sommige mensen domquote:
IIRC denken ze dat je al de satellieten kan verklaren door hoog vliegende ballonnen...quote:
Als 't zo makkelijk en eenvoudig is om beelden te krijgen dan zou je verwacht veel meer en wat duidelijker amateur beelden.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Je hoeft het inderdaad niet te overdrijven nee, daar geef ik je gelijk in. Maar een lowtech en relatief goedkope manier om te controleren of het ISS en satellieten wel of niet bestaan is gewoon door een telescoop te kopen, een goedkope onder de 50 euro is genoeg en dan te rijden naar een plek met relatief weinig vals licht op een heldere nacht en klaar ben je. Eventueel nog een (vaak al in bezit zijnde) smartphone met Satellite AR en je hebt confirmatie van het bestaan van ruimte apparatuur.
Wat let je om ze te maken als je ze zo graag wilt zien?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als 't zo makkelijk en eenvoudig is om beelden te krijgen dan zou je verwacht veel meer en wat duidelijker amateur beelden.
Wat is jouw verklaring voor de lichtjes die je 's nachts in voorspelbare patronen over ziet vliegen? En nee, ik bedoel niet de vliegtuigen.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als 't zo makkelijk en eenvoudig is om beelden te krijgen dan zou je verwacht veel meer en wat duidelijker amateur beelden.
Je kan ook gewoon zelf kijken ipv wachten op de zoveelste fotos van users die moeite voor je doen..quote:Op woensdag 8 april 2015 13:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het voor je zelf zien is niet zo duur, het via opname apparatuur vanuit je telescoop digitaal op youtube of met een spiegelreflex camera op het internet zetten maakt het meteen een factor 10 a 20 duurder.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja we dwalen af. Ik geloof best dat als je alles op hoax! en fals flag! kan gooien je dat een gevoel van veiligheid geeft. Je hoeft je dan verder nergens in te verdiepen en gewoon alle berichtgeving terzijde schuiven en alleen obscure bizarre sites als want to know en cluesforum geloven.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:29 schreef Wombcat het volgende:
Dwalen we niet een beetje af?
Volgens mij is het een complot en wil iemand niet dat we het over de oorspronkelijke stelling hebben
Zelfs de mod dwaalt afquote:Op woensdag 8 april 2015 13:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Het voor je zelf zien is niet zo duur, het via opname apparatuur vanuit je telescoop digitaal op youtube of met een spiegelreflex camera op het internet zetten maakt het meteen een factor 10 a 20 duurder.
En daarbij komt nog dat niemand behalve jij zelf je kan overtuigen dus mocht je het willen checken moet je het toch echt helemaal zelf doen want van anderen accepteer je het niet.
Dus minder dan 50 euro en eventueel een ritje (Bus/trein/auto) naar een gebied met weinig vals licht en je kan het zelf zien.
Het fijne van dat afschuiven is natuurlijk ook dat je een dader aan kan wijzen voor al de narigheid in de wereld. Dat is een prettiger idee dan dat het in de aard van de mensheid zit, domme pech is etc.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja we dwalen af. Ik geloof best dat als je alles op hoax! en fals flag! kan gooien je dat een gevoel van veiligheid geeft. Je hoeft je dan verder nergens in te verdiepen en gewoon alle berichtgeving terzijde schuiven en alleen obscure bizarre sites als want to know en cluesforum geloven.
Het maakt het lekker makkelijk idd. Als je iets te erg vind om te geloven, dan is het gewoon een hoax.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja we dwalen af. Ik geloof best dat als je alles op hoax! en fals flag! kan gooien je dat een gevoel van veiligheid geeft. Je hoeft je dan verder nergens in te verdiepen en gewoon alle berichtgeving terzijde schuiven en alleen obscure bizarre sites als want to know en cluesforum geloven.
Zelfs sport kunnen we niet meer vertrouwenquote:Op woensdag 8 april 2015 13:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van sport geloof ik ook wel dat het allemaal een hoax is, maar dan op een andere manier: ze gebruiken allemaal doping of er is sprake van matchfixing. Maar dat is niet een groot complot of zo, de sporters willen winnen en spelen daarvoor vals. En matchfixing gebeurt omdat er goksyndicaten geld willen verdienen aan sport.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zelfs sport kunnen we niet meer vertrouwen![]()
En dan heb ik het niet over die corrupte bende bij de FIFA
http://cluesforum.info/vi(...)6959cc2ec6bf877317ba
In principe wel waar maar een eventuele heen en weer reis naar iemand met een telescoop kan al snel even duur zijn als een eigen telescoop die het ook kan. En even mijn wantrouw muts opzettend kan er dan genoeg geknoeid worden met de spullen zodat je valse beelden voorgeschoteld krijgt. Geen idee hoe maar het zou vast mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs de mod dwaalt af
Je hoeft niet per se een telescoop te kopen, volgens mij zitten er hier een paar die zelf een telescoop hebben, dus je kunt afspreken.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, sorry. Ik denk juist dat het andersom zo werkt helaas. Dat het juist te erg is om voor te stellen dat we worden genept, het daarom makkelijker is om de algemene media te blijven geloven. Als je openstaat voor valse vlaggen en al die hoaxes ben je en blijf je bezig met de zoektocht naar de waarheid. Een aanhanger van de msm hoeft zich daar niet mee bezig te houden want die is tevreden met het verhaal wat in de kranten verschijnt en op tv.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het maakt het lekker makkelijk idd. Als je iets te erg vind om te geloven, dan is het gewoon een hoax.
Locatie van een 10Mt test.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoeft niet perse naar een eiland dichtstbijzijnde locaties voor ons zijn.
Reggane en Ekker in Algerije en in de Oekraïne.
Maar de beste locoatie is in kazachstan daar zijn ongeveer 100 tests uitgevoerd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Testlocatie_Semipalatinsk
Niettemin is het dan wel opvallend dat dan meteen altijd alles maar een hoax moeten zijn: elke grote ramp is een false flag of een hoax. Gebeuren er geen ongelukken of zo? Want je kunt er de klok op gelijk zetten, dat als er een vliegtuig neerstort, het (vrijwel) altijd weer dezelfden zijn die er een hoax of false flag van maken.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, sorry. Ik denk juist dat het andersom zo werkt helaas. Dat het juist te erg is om voor te stellen dat we worden genept, het daarom makkelijker is om de algemene media te blijven geloven. Als je openstaat voor valse vlaggen en al die hoaxes ben je en blijf je bezig met de zoektocht naar de waarheid. Een aanhanger van de msm hoeft zich daar niet mee bezig te houden want die is tevreden met het verhaal wat in de kranten verschijnt en op tv.
niet dus he, zie voorbeeld 2 posts boven je..quote:Op woensdag 8 april 2015 13:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, sorry. Ik denk juist dat het andersom zo werkt helaas. Dat het juist te erg is om voor te stellen dat we worden genept, het daarom makkelijker is om de algemene media te blijven geloven. Als je openstaat voor valse vlaggen en al die hoaxes ben je en blijf je bezig met de zoektocht naar de waarheid. Een aanhanger van de msm hoeft zich daar niet mee bezig te houden want die is tevreden met het verhaal wat in de kranten verschijnt en op tv.
quote:Op woensdag 8 april 2015 13:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Van sport geloof ik ook wel dat het allemaal een hoax is, maar dan op een andere manier: ze gebruiken allemaal doping of er is sprake van matchfixing. Maar dat is niet een groot complot of zo, de sporters willen winnen en spelen daarvoor vals. En matchfixing gebeurt omdat er goksyndicaten geld willen verdienen aan sport.
Hm. Nooit zo over nagedacht, maar eigenlijk ben ik dus een complotdenker als het om sport gaat
En de grap is dus, dat al die berichten over doping en matchfixing ook gewoon in de msm gekomen zijn. Overigens geldt daarbij wel dat als er een wielrenner gepakt wordt, het op de voorpagina staat. Is het een atleet, dan staat het op de voorpagina van de sportkatern. Is het een voetballer, dan staat het in een klein berichtje op de 5e pagina en wordt er uitgebreid bij verteld dat dat het geen effect had op zijn presteren.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
niet dus he, zie voorbeeld 2 posts boven je..
[..]
Genoeg!quote:Op woensdag 8 april 2015 14:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de grap is dus, dat al die berichten over doping en matchfixing ook gewoon in de msm gekomen zijn. Overigens geldt daarbij wel dat als er een wielrenner gepakt wordt, het op de voorpagina staat. Is het een atleet, dan staat het op de voorpagina van de sportkatern. Is het een voetballer, dan staat het in een klein berichtje op de 5e pagina en wordt er uitgebreid bij verteld dat dat het geen effect had op zijn presteren.
(disclaimer:ik chargeer)
Overigens is er in de msm ook voldoende kritische berichtgeving over rampen en politiek te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |