abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151457375
Een lid van een arrestatieteam van de politie stond vandaag anoniem en onherkenbaar voor de strafrechter in Den Bosch omdat hij in 2013 op een kruising in Eindhoven de 18-jarige Memphis van Veen heeft doodgereden. De politieman bestuurde een van de vijf auto's van het arrestatieteam dat op weg was naar een melding over een verwarde man in Bergeijk.

De auto's reden met licht- en geluidsignalen door Eindhoven. De verdachte agent reed 90 km/uur waar 50 was toegestaan. De aanrijding was niet meer te voorkomen toen het meisje groen licht kreeg en de kruising op reed.

Verweer van de verdachte: Het meisje lette niet op.

De officier vraagt vrijspraak.

Nederland 2015
http://www.dichtbij.nl/ei(...)r-in-strafbank-.aspx

De titel klopt niet! Het ging om een bromfietsbestuurder. Wegens automatisch volgen niet aangepast.
pi_151457406
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:40 schreef Alentejana het volgende:
Niemand denkt dat het heiligen zijn. ..
ik zou zeggen: Lees de draad nog eens terug.

Er zijn toch wat figuren te vinden die de politie blindelings pijpen hoor.

quote:
Er wordt alleen maar gedacht door sommigen dat het gewoon mensen zijn die in opdracht met spoed ergens heengaan en dat dan ook gewoon doen met sirenes en zwaailichten om aan te kondigen dat ze komen ...
De vraag was waarom ze met 130 door de stad en met boven de 90 over een kruispunt reden. Spannend zeker voor die jongens.

Als we jouw argumentatie zouden accepteren, kun je je afvragen waarom ze danniet met 215 door de stad reden. Waren ze NOG sneller op plaats bestemming geweest.

quote:

Omdat er een afkeer, die blijkbaar goed gevoed wordt, bestaat tegen hulpverleners.
Er bestaat helemaal geen afkeer tegen hulpverleners. Er bestaat een afkeer tegen doodrijders.

En terecht.

quote:

..., maar de hoofdschuldige is het meisje zelf. .
"Moet je maar niet door het groen rijden.." yeah right

Gek dat de rechter dan nog geen schadevergoeding heeft toegekend aan de doodrijder. Want dat is dan volgens jou het "slachtoffer".
pi_151457505
quote:
Mag agent straffeloos fietser doodrijden?
Ik heb het niet op de voet gevolgd en alles, maar die bestuurder is toch gewoon veroordeeld? :@

Ergo: er kan inmiddels in de OP al "Nee, dat mag een agent niet" bijgeschreven worden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151457568
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb het niet op de voet gevolgd en alles, maar die bestuurder is toch gewoon veroordeeld?...
Ja maar tot een VOORWAARDELIJKE sanctie. Geen straf dus.

STRAFFELOOS dus.
pi_151457879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Ja maar tot een VOORWAARDELIJKE sanctie. Geen straf dus.

STRAFFELOOS dus.
Een voorwaardelijke straf is ook een straf. Alleen dan voorwaardelijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151458156
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als ik jou voorwaardelijk voor je kop sla, voel je toch niets?
pi_151460942
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Lijkt me meer een soort waarschuwing dan. Het wordt pas echt een straf als hij weer dezelfde fout begaat.
pi_151461696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:05 schreef riazop het volgende:

De titel klopt niet! Het ging om een bromfietsbestuurder. Wegens automatisch volgen niet aangepast.
En ik maar denken dat het een snording was!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 20:42:45 ]
pi_151462496
http://www.omroepbrabant.nl/?news/190253702/Verwarde+man+(51)+uit+Bergeijk+opgepakt+na+bedreiging+politie.aspx

Gevonden dus naar aanleiding van riazop, die plaatste immers waar het was, helemaal geen pistool dus was er in het spel!
pi_151462873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:47 schreef john2406 het volgende:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/190253702/Verwarde+man+(51)+uit+Bergeijk+opgepakt+na+bedreiging+politie.aspx

Gevonden dus naar aanleiding van riazop, die plaatste immers waar het was, helemaal geen pistool dus was er in het spel!
Achteraf is makkelijk praten. Toen ze erop af gingen, waren ze in de veronderstelling dat er wel een pistool was. Of stel je voor dat ze in het vervolg er pas op af mogen gaan als ze daadwerkelijk vastgesteld hebben dat er een pistool is?
pi_151462943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Achteraf is makkelijk praten. Toen ze erop af gingen, waren ze in de veronderstelling dat er wel een pistool was. Of stel je voor dat ze in het vervolg er pas op af mogen gaan als ze daadwerkelijk vastgesteld hebben dat er een pistool is?
Wel gek als ik wat vraag dan is de vraag terug is er daadwerkelijk iets gebeurd?
Maarja als ik goed gelezen heb bedreigde deze een agent of agenten, stel het waren agenten die moeten dan bijstand hebben van 5 auto s of waren het er 4 ik weet het al helemaal niet meer?
Voor 1 man?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 21:08:15 ]
pi_151467711
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:17 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt me meer een soort waarschuwing dan. Het wordt pas echt een straf als hij weer dezelfde fout begaat.
Niet helemaal aangezien die voorwaardelijke straf leidt tot een zwaardere straf als je daarna in de fout gaat en wordt betrapt dan dat je zou krijgen als je die niet zou hebben gekregen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151471182
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet helemaal aangezien die voorwaardelijke straf leidt tot een zwaardere straf als je daarna in de fout gaat en wordt betrapt dan dat je zou krijgen als je die niet zou hebben gekregen.
Als je opnieuw de fout ingaat dan wordt de voorwaardelijke straf omgezet in een onvoorwaardelijke straf.
pi_151471203
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:40 schreef aloa het volgende:

[..]

Als je opnieuw de fout ingaat dan wordt de voorwaardelijke straf omgezet in een onvoorwaardelijke straf.
Het is daarmee toch niet gezegd dat je enkel die voorwaardelijke straf krijgt? ;)
#NoDAPL
pi_151471357
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is daarmee toch niet gezegd dat je enkel die voorwaardelijke straf krijgt? ;)
Uiteraard ligt het aan het feit dat je hebt gepleegd. Kan ook zwaarder uitvallen.
pi_151471382
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Uiteraard ligt het aan het feit dat je hebt gepleegd. Kan ook zwaarder uitvallen.
Dus heeft de voorwaardelijke straf ook een potentiële strafcomponent waarmee het niet enkel een waarschuwing is. Dat was mijn redenatie.
#NoDAPL
pi_151472108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus heeft de voorwaardelijke straf ook een potentiële strafcomponent waarmee het niet enkel een waarschuwing is. Dat was mijn redenatie.
Als er maar notitie van word genomen vind ik.
pi_151474808
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hebt gelijk!
Stok achter de deur! We hebben het hier over iemand van de politie, voor zo iemand lijkt mij zo'n straf anders dan een normale burger.
De politieman zal het idd ervaren als straf. Staat ook niet leuk op je CV.
pi_151484149
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:45 schreef aloa het volgende:

[..]

De politieman zal het idd ervaren als straf.
Waarom dan niet meteen een echte straf?
pi_151485214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Waarom dan niet meteen een echte straf?
Hierom (volgens de rechter)

Voor het veroorzaken van een dodelijk verkeersongeval zou volgens de richtlijnen een forse taakstraf en een rijontzegging passend zijn, aldus de rechtbank. De rechtbank zag echter omstandigheden om daar in dit geval vanaf te wijken. De rechtbank wil daarbij niet te kort doen aan het verdriet van de nabestaanden en houdt er rekening mee dat geen enkele straf de fatale gevolgen van de verkeersfout ongedaan kan maken.

Bij de bepaling van de straf weegt de rechtbank mee dat de man als lid van het arrestatieteam met spoed op weg was naar een levensbedreigende situatie, waarbij hij in het belang van de veiligheid van anderen ook voor zichzelf risico’s heeft genomen. Verder stelde de rechtbank tijdens de zitting vast dat de man erg is aangeslagen door de dood van de vrouw en dat hij oprecht meeleeft met de nabestaanden. Hij zal moeten leven met het besef dat door zijn rijgedrag een jonge vrouw is overleden. Daarnaast houdt de rechtbank er rekening mee dat de man weliswaar zelf verantwoordelijk is voor zijn rijgedrag, maar handelde volgens de werkwijze van het team. De rechtbank merkte daarbij op dat die werkwijze na het verkeersongeval is aangepast. Daarom vindt de rechtbank een voorwaardelijke rijontzegging van zes maanden met een proeftijd van twee jaar op zijn plaats.
pi_151485965
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wel gek als ik wat vraag dan is de vraag terug is er daadwerkelijk iets gebeurd?
Maarja als ik goed gelezen heb bedreigde deze een agent of agenten, stel het waren agenten die moeten dan bijstand hebben van 5 auto s of waren het er 4 ik weet het al helemaal niet meer?
Voor 1 man?
Vijf auto's in plaats van een, het mag allemaal blijkbaar wel een paar belasting eurootjes kosten.
pi_151486046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vijf auto's in plaats van een, het mag allemaal blijkbaar wel een paar belasting eurootjes kosten.
Ach als ze anders toch maar, zich wat zitten te vervelen heb ik daar ja geen moeite mee.

Maar dat agenten niet met 1 man klaar komen wel, dan denk ik: een beetje vent word geen agent!
pi_151486048
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:45 schreef aloa het volgende:

[..]

Je hebt gelijk!
Stok achter de deur! We hebben het hier over iemand van de politie, voor zo iemand lijkt mij zo'n straf anders dan een normale burger.
De politieman zal het idd ervaren als straf. Staat ook niet leuk op je CV.
Ik denk niet dat deze agent het "ongelukje" op zijn CV zal zetten. O-)
onder het rubriek kernkwaliteiten _O-
pi_151486327
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:13 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wat word ik moe van al die 'boehoe mijn belastinggeld'-roeptoeters...

Hoeveel belasting betaal jij per maand? Euro of 100? :')
haha 100 euro in de maand, in welke tijd leef jij joh, ooit gehoord van btw, accijns, inkomsten belasting, vermogensbelasting, verkeersboetes, eigen risico zorgverzekering, etc, we betalen ons scheel aan belasting en dat is echt geen 1200 euro in het jaar.
pi_151486329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:10 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze agent het "ongelukje" op zijn CV zal zetten. O-)
onder het rubriek kernkwaliteiten _O-
vraag me af of hij hiervoor ook een strafblad krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')