http://www.rtlnieuws.nl/e(...)anvragen-1e-kwartaalquote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef PLAE@ het volgende:
Ik wil eerst de cijfers van jan/feb of Q1 2015 zien. De piek in december vind ik nogal makkelijk te verklaren.
quote:Kwart meer hypotheekaanvragen in 1e kwartaal
De vraag naar hypotheken zit al sinds 2013 weer in de lift. Vergeleken met het eerste kwartaal van dat jaar worden nu bijna twee keer zoveel aanvragen gedaan, blijkt uit de cijfers.
Het HDN gaat ervan uit dat de stijgende lijn komende maanden doorzet. "Wij verwachten dat aan het eind van dit jaar ongeveer 240.000 unieke hypotheekaanvragen via HDN zijn verzonden'', aldus directeur Dorine van Basten.
En wonen was nog nooit zo goedkoop!quote:Op woensdag 22 april 2015 21:26 schreef arjan1112 het volgende:
Een huis in Nederland is nu goedkoper dan 5 jaar geleden, maar nog steeds erg duur
Nou, vertel maar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inclusief maandelijkse lasten (wat mb onzin is want wat je aflost verdwijnt ook als schuld dus is netto 0)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Note; Dit zijn ruwe cijfers die niet alles erbij nemen maakt als indicatie is het m.i. voldoende.
[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 23-05-2015 22:14:02 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Heb je nog cijfers?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:12 schreef Pierson87 het volgende:
Hoe hoog was de hypotheekrenteaftrek/woonsubsidie in 1980?
Edit: volgens jou is het dus raadzaam om te wachten met de koop van een huis, wordt alleen maar betaalbaarder
Vraag en aanbod.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:15 schreef arjan1112 het volgende:
In zuid holland kost een rijtjeshuis met een tuin 213.000,- en in Groningen kost precies hetzelfde huis 150.000,- eigenlijk vind ik dit gewoon oplichterij; waarom is de grond in zuid-holland zo duur ?
Want de aannemer verdiend er evenveel op neem ik aan?
of niet
Omdat er heel veel mensen in Zuid Holland willen wonen en veel minder in Groningen.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:15 schreef arjan1112 het volgende:
In zuid holland kost een rijtjeshuis met een tuin 213.000,- en in Groningen kost precies hetzelfde huis 150.000,- eigenlijk vind ik dit gewoon oplichterij; waarom is de grond in zuid-holland zo duur ?
of niet
Ruimtequote:Op maandag 25 mei 2015 08:35 schreef arjan1112 het volgende:
Oke dan, waarom kost een huis op het Franse en Duitse platteland dan 30.000,- en is het in Nederland juist duurder dan in de stad. Een klein boerderijtje koste in 1970 100.000 gulden, vandaag 450.000 euro
Dat hangt er maar net van af wat je onder 'beste' verstaat, oftewel, wat je persoonlijke voorkeuren zijn die jouw vraag en waarde voor een bepaalde locatie bepalen. ik persoonlijk heb niets in Bulgarije of Turkije te zoeken, dus een huis daar is niet echt waardevol voor mij...quote:Op maandag 25 mei 2015 08:50 schreef arjan1112 het volgende:
of rusland ofzo, maar dat is een raar land, net als Bulgarije Turkije ook wel
Noord-Portugal schijnt het beste te zijn
tsja
Vraag / aanbod. In Estland kost een meter grond minder dan een euro. Omdat er minder mensen en meer meters zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:15 schreef arjan1112 het volgende:
of niet
Dat hangt er maar helemaal van af wat je definitie van 'prettig' is. Die is voor iedereen verschillend.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:09 schreef arjan1112 het volgende:
Samenvatting: Nederland zou een prettiger land zijn als er maar 3 miljoen inwoners waren?
Ik denk eerlijk gezegd dat je dan een van de weinigen bent die 'prettig leven' baseert op de kosten van een huis. In Detroit kocht je niet zo lang geleden een vrijstaand huis voor 5$. Iets voor jou?quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:22 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ergens waar een rijtjeshuis 30.000,- kost én waar iedereen 100.000 euro op jaarbasis verdiend ofzo
Ok, cool.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 05:39 schreef arjan1112 het volgende:
Nee natuurlijk niet , die huizen staan in wijken waar de straten niet onderhouden worden, de elektra en het water is afgesloten en de politie en brandweer niet komt
Dus nee dank je.
Een huis dat in New York een miljoen kost, kost in Detroit 6 ton, dat wel.
Maar die regio daar is niet echt mooi en economisch zwak
wat was de prijs?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 05:49 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ok, cool.
Zullen we weer terug on topic gaan naar de Nederlandse woningmarkt?
Een appartement twee verdiepingen boven mij is binnen een week verkocht voor de vraagprijs. Twee jaar geleden stonden deze appartementen zo een jaar te koop. Slechts een steekproef van 1 woning, maar het geeft me een goed gevoel.
Verkoopprijs was 10% boven de verkoopprijs 5 jaar geleden.
En worden die huizen dan ook verkocht? En voor welke prijs?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 05:56 schreef arjan1112 het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat de vraagprijzen het afgelopen jaar zijn geexplodeerd.
Vroegen ze eerst 170.000 voor een rijtjeshuis, nu is dat weer 240.000 net als van 2000-2009 o.i.d
Tja, dat hangt nogal met de locatie samen. Het was een appartement van minder dan 60 m2. In de hoofdstad binnen de ring.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:23 schreef arjan1112 het volgende:
was het een masionette van 80m2 ?
want 175 voor een flatje van 60 m2 vind ik erg duur
dat kan makkelijk voor 120
Nou, dat zou ik wel willen! dan heb ik nog een mooi appartement te koop voor een vriendenprijsje: 900.000 mag je m hebben...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
In Amsterdam is dat spotgoedkoop daar kost alles een miljoen
Waar, maar het is wel onderdeel van de Nederlandse woningmarkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:56 schreef Pierson87 het volgende:
En Amsterdam is niet representatief voor de rest van Nederland.
Jij bent op zoek naar een koopwoning?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:57 schreef Pierson87 het volgende:
De woningverkopen in Nederland zijn vorige maand tegengevallen. Volgens Makelaarsland werden er minder huizen verkocht dan in mei vorig jaar.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)erkocht-in-mei.dhtml
Goed nieuws!
Heel fijn voor je!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:23 schreef arjan1112 het volgende:
Hier in de straat staan 2 precies dezelfde huizen te koop, de ene kost 127 en de andere 147
die van 147 staat al minimaal 7 jaar te koop
Drie miljoen toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
In Amsterdam is dat spotgoedkoop daar kost alles een miljoen
Zijn de huizen daar ook goedkoop?quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:23 schreef arjan1112 het volgende:
Naar het schijnt zijn de bewoners van noord-portugal het minst aggressief en meer sociaal , in verhouding tot alle andere landen
Uiteraard. Waren we er net achter dat er een bubbel in de huizenmarkt zat, zijn we nu weer blij dat die er net zo hard weer ingeblazen wordt omdat de ECB met geld smijt.quote:Op zondag 7 juni 2015 23:57 schreef Pierson87 het volgende:
Nou, dat herstel valt mij erg tegen.
In de maand mei dus zelfs minder huizen verkocht dan de maand ervoor en een jaar eerder.
Tel daarbij de strengere leennormen per 1 juli op en de hogere rente en we gaan weer richting de 275.000 huizen op Funda.
Wat naar mijn mening hartstikke positief is!
Je vergeet de 10% eigen inbreng bij de aanvraag van de hypotheekquote:Op maandag 8 juni 2015 08:14 schreef arjan1112 het volgende:
Rente naar 10% werkloosheid ook naar 10% en een rijtjeshuis kost 60.000,- euro
Waar ik mijn laatste huis gekocht heb (buitenland) krijg je ook maar 80% hypotheek. Hier moet je dus ongeveer twee modale jaarsalarissen bij elkaar sparen voordat je een starters woning kunt kopen. En toch wil iedereen kopen en blijven de prijzen stijgen, ondanks dat de rente hier 6% is.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:11 schreef arjan1112 het volgende:
25%
immers courtage belasting andere kosten maakt 105% en de rabobank wil naar 80% of zelfs nog minder
koop je over 8 jaar een huis van 3 ton, krijg je maar 2 ton hypotheek
:-Dquote:Op maandag 8 juni 2015 22:09 schreef crashbangboom het volgende:
En dat tegen 28.5% rente met een werkloosheid van 115%!
Dan kost een huis 10.000 euro ofzoquote:Op maandag 8 juni 2015 22:09 schreef crashbangboom het volgende:
En dat tegen 28.5% rente met een werkloosheid van 115%!
Das meer dan prima. Dan zorg je maar dat je eerst eigen vermogen regelt ipv alles maar op de pof te doen.quote:Op maandag 8 juni 2015 21:11 schreef arjan1112 het volgende:
25%
immers courtage belasting andere kosten maakt 105% en de rabobank wil naar 80% of zelfs nog minder
koop je over 8 jaar een huis van 3 ton, krijg je maar 2 ton hypotheek
Nog meer?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben en blijf van mening dat we iets aan de HRA moeten doen.
Beperken doen we al, afschaffen houdt in dat een miljoen huishoudens in financiële problemen komen. Dat lijkt me een uitstekend recept voor een hele, hele hoop narigheidquote:We moeten stoppen met schuldvorming fiscaal te belonen. Beperking / afschaffing van de HRA is volgens mij een cruciale voorwaarde om een gezonde woningmarkt te krijgen in Nederland.
Je maakt je daar wel zorgen om, maar over de gevolgen van het afschaffen van de HRA niet?quote:Het is op zich goed nieuws dat de huizenmarkt weer wat aantrekt, maar ik maak me zorgen over de toekomst. De hypotheekrente is nu aantrekkelijk laag, maar wat gebeurt er als deze weer richting de 4-5 procent gaat?
Waarom is dat positief?quote:Op zondag 7 juni 2015 23:57 schreef Pierson87 het volgende:
Nou, dat herstel valt mij erg tegen.
In de maand mei dus zelfs minder huizen verkocht dan de maand ervoor en een jaar eerder.
Tel daarbij de strengere leennormen per 1 juli op en de hogere rente en we gaan weer richting de 275.000 huizen op Funda.
Wat naar mijn mening hartstikke positief is!
Neehee, niet 'nog meer'.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog meer?
- Er is al een maximum qua tijdsduur gesteld
- Van de maximum aftrek gaat elk jaar een half % af
- Je krijgt alleen nog HRA als je een annuïteiten of lineaire hypotheek afsluit.
[..]
Beperken doen we al, afschaffen houdt in dat een miljoen huishoudens in financiële problemen komen. Dat lijkt me een uitstekend recept voor een hele, hele hoop narigheid
[..]
Je maakt je daar wel zorgen om, maar over de gevolgen van het afschaffen van de HRA niet?
Ik vrees voor je dat je de slingers nog wel even in de kast kunt laten liggen. Maar hoop doet leven nietwaar?quote:Op zondag 14 juni 2015 22:53 schreef Pierson87 het volgende:
Ben benieuwd of in dat nieuwe belastingplan woonsubsidies zoals hypotheekrenteaftrek en huursubsidie gaan sneuvelen!
http://www.floris.nu/funda/quote:Op zondag 14 juni 2015 22:55 schreef Pierson87 het volgende:
Funda-teller gaat weer richting de 242.000!
Laat nou gaan, anders krijg je die hele toestand weer opnieuw.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vrees voor je dat je de slingers nog wel even in de kast kunt laten liggen. Maar hoop doet leven nietwaar?
Lijkt me niet verstandig. Dat zou neerkomen op een zeer forse belastingverhoging (tot vele honderden euro's netto per maand) voor pakweg 3 miljoen huishoudens. Prima recept om je economie geheel om zeep te helpen en tegelijkertijd anarchie te stimuleren.quote:
Ze hoeven het natuurlijk niet gelijk af te schaffen maar een beetje de kaasschaafmethode te gebruiken.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me niet verstandig. Dat zou neerkomen op een zeer forse belastingverhoging (tot vele honderden euro's netto per maand) voor pakweg 3 miljoen huishoudens. Prima recept om je economie geheel om zeep te helpen en tegelijkertijd anarchie te stimuleren.
Dat gebeurt al een paar jaar.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:02 schreef xzaz het volgende:
Ze hoeven het natuurlijk niet gelijk af te schaffen maar een beetje de kaasschaafmethode te gebruiken.
Dat is een voortdurende ontwikkeling. Gok niet dat ze die op dit moment zullen willen versnellen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hoeven het natuurlijk niet gelijk af te schaffen maar een beetje de kaasschaafmethode te gebruiken.
Natuurlijk. Wacht maar af.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:46 schreef xzaz het volgende:
Zullen ze aan de HRA gaan zitten? De babyboomers hebben er nu goed gebruik van kunnen maken... dan moet het toch een keer afgelopen zijn?
Ik woon in de Randstad, maar ondanks alle jubelverhalen zie ik hier maar heel weinig beweging. Volgens mij is e.e.a. echt beperkt tot de steden Amsterdam, Haarlem en Utrecht.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:18 schreef Pierson87 het volgende:
De vraagprijzen voor woningen in Gelderland zijn de 1e 5 maanden van 2015 met 2,2 procent gedaald:
http://www.gelderlander.n(...)n-uw-regio-1.4996683
Dit beeld is natuurlijk wel vervormd door constructies als bankspaarhypotheken, waar het hypotheekbedrag over de gehele looptijd uit blijft staan.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:18 schreef Pierson87 het volgende:
Nederlanders wereldrecordhouder hypotheekschulden
Volgens de laatst bekende cijfers van Hypostat hadden Nederlandse huishoudens eind 2013 een schuld van 217% van het beschikbaar inkomen. Ter vergelijking: voor Amerikaanse gezinnen was het percentage 82, voor Duitse 65 en voor Italiaanse 33. Wij zijn met afstand wereldrecordhouder hypotheekschulden. Die schuldenlast is een hoofdreden waarom de Nederlandse economie na de crisis zo slecht herstelde.
http://www.telegraaf.nl/p(...)utm_campaign=twitter
Ik hoop dat ze de HRA afbouwen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 13:46 schreef xzaz het volgende:
Zullen ze aan de HRA gaan zitten? De babyboomers hebben er nu goed gebruik van kunnen maken... dan moet het toch een keer afgelopen zijn?
Met wat als hoger doel? De crisis verlengen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 05:57 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze de HRA afbouwen.
Bijvoorbeeld:
Voor nieuwe hypotheken mag de rente over een deel van de aankoopwaarde afgetrokken worden en dan ieder jaar dat percentage verlagen met bijvoorbeeld 5 %. (2015 nog 100%, 2016 nog maar 95% etc)
Voor bestaande hypotheken de hypotheek van jan 2016 als benchmark gebruiken en vandaar uit ook ieder jaar get bedrag waar over rente mag worden afgetrokken verlagen met 5%.
Zodat we over 20 jaar af zijn van het gedrocht dat HRA heet...
Zijn doel snap ik ook niet helemaal.quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met wat als hoger doel? De crisis verlengen?
Het doel lijkt vooral het afschaffen van de HRA terwijl dat hooguit een middel ergens voor zou kunnen zijn. Weet nog niet zo goed voor welk positief doel overigensquote:Op woensdag 17 juni 2015 07:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zijn doel snap ik ook niet helemaal.
Bij elkaar brengen van huurmarkt en koopmarkt, meer reële koopmarkt (HRA is gewoon marktverstorend, de enigen die ee echt beter van worden zijn makelaars), ik kan wel wat dingen verzinnen.quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met wat als hoger doel? De crisis verlengen?
Ofwel het voor nog meer mensen moeilijk maken om betaalbare woonruimte te verkrijgen?quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:49 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Bij elkaar brengen van huurmarkt en koopmarkt, meer reële koopmarkt (HRA is gewoon marktverstorend, de enigen die ee echt beter van worden zijn makelaars), ik kan wel wat dingen verzinnen.
Ik pleit voor stapsgewijze afschaffing in een tijdsbestek van 20-30 jaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Beperken doen we al, afschaffen houdt in dat een miljoen huishoudens in financiële problemen komen. Dat lijkt me een uitstekend recept voor een hele, hele hoop narigheid
[..]
Je maakt je daar wel zorgen om, maar over de gevolgen van het afschaffen van de HRA niet?
Precies. En juist daarom moet er dringend iets aan het gedrocht HRA worden gedaan. De kern is dat we moeten stoppen met schuldvorming fiscaal te belonen. Het moet juist lonen om snel af te lossen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:18 schreef Pierson87 het volgende:
Nederlanders wereldrecordhouder hypotheekschulden
Volgens de laatst bekende cijfers van Hypostat hadden Nederlandse huishoudens eind 2013 een schuld van 217% van het beschikbaar inkomen. Ter vergelijking: voor Amerikaanse gezinnen was het percentage 82, voor Duitse 65 en voor Italiaanse 33. Wij zijn met afstand wereldrecordhouder hypotheekschulden. Die schuldenlast is een hoofdreden waarom de Nederlandse economie na de crisis zo slecht herstelde.
http://www.telegraaf.nl/p(...)utm_campaign=twitter
Gemist dat je geen spaarhypotheken e.d. met HRA af kan sluiten? Wat je roept is een paar jaar terug al doorgevoerd.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. En juist daarom moet er dringend iets aan het gedrocht HRA worden gedaan. De kern is dat we moeten stoppen met schuldvorming fiscaal te belonen. Het moet juist lonen om snel af te lossen.
Dan kunnen we toch ook elk jaar de BTW met 1% verhogen tot we aan de 50% zitten? Dan weet je ook waar je aan toe bent. Of een woonbelasting invoeren die elk jaar 1% stijgt tot 30%. Dan weet je ook waar je aan toe bent.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:50 schreef Elfletterig het volgende:
Het verschil tussen de afschaffing de HRA en de hoogte van de hypotheekrente is dat je je kunt instellen op die afschaffing; elk jaar een beetje minder HRA, dus je weet waar je aan toe bent.
Dat vind ik altijd zo'n kulargument. De HRA is een voordeel dat aan mensen wordt gegeven. Het afschaffen ervan is het afschaffen van een voordeel, niet het verhogen van belastingen. Belasting betaal je hoofdzakelijk over je inkomen en je vermogen; niet over de hoogte van je hypotheek. Alleen de gemeentelijke OZB is gebaseerd op de waarde van je woning.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kunnen we toch ook elk jaar de BTW met 1% verhogen tot we aan de 50% zitten? Dan weet je ook waar je aan toe bent. Of een woonbelasting invoeren die elk jaar 1% stijgt tot 30%. Dan weet je ook waar je aan toe bent.
Het afschaffen van de HRA is gewoon een verkapte belastingverhoging, niet meer, niet minder. Kennelijk denken nog steeds een aantal mensen dat als je de belastingen maar verhoogd dat alles dan beter wordt. En als je dat dan van tevoren aankondigt, dan weet je waar je aan toe bent, dus dan is het goed.
Dit dus. Als je de koopkracht van een deel van de bevolking wil vergroten dan zijn daar betere manieren voor zonder de woonmarkt te verstoren.quote:Op woensdag 17 juni 2015 07:49 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Bij elkaar brengen van huurmarkt en koopmarkt, meer reële koopmarkt (HRA is gewoon marktverstorend, de enigen die ee echt beter van worden zijn makelaars), ik kan wel wat dingen verzinnen.
Een voordeel? Zo zit de belastingwet nu eenmaal in elkaar. Al sinds 1893. Net zoals dat een bedrijf bijvoorbeeld de voorbelasting aan BTW in mindering mag brengen op de BTW afdracht. Kun je dat 'voordeel' wel afschaffen, maar om dan met droge ogen te beweren dat het geen verkapte belastingverhoging is weer het andere uiterste.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:07 schreef Elfletterig het volgende:
Dat vind ik altijd zo'n kulargument. De HRA is een voordeel dat aan mensen wordt gegeven. Het afschaffen ervan is het afschaffen van een voordeel, niet het verhogen van belastingen. Belasting betaal je hoofdzakelijk over je inkomen en je vermogen; niet over de hoogte van je hypotheek. Alleen de gemeentelijke OZB is gebaseerd op de waarde van je woning.
Als het dan toch budgetneutraal gebeurt, dan bespaar je niks en kun je net zo goed niks doenquote:Van mij mag het geld dat met afschaffing van de HRA wordt bespaard zelf rechtstreeks voor lastenverlichting worden ingezet.
Ja, het is nogal simplistische retoriek inderdaad.quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kunnen we toch ook elk jaar de BTW met 1% verhogen tot we aan de 50% zitten? Dan weet je ook waar je aan toe bent. Of een woonbelasting invoeren die elk jaar 1% stijgt tot 30%. Dan weet je ook waar je aan toe bent.
Het afschaffen van de HRA is gewoon een verkapte belastingverhoging, niet meer, niet minder. Kennelijk denken nog steeds een aantal mensen dat als je de belastingen maar verhoogd dat alles dan beter wordt. En als je dat dan van tevoren aankondigt, dan weet je waar je aan toe bent, dus dan is het goed.
Aha, iedereen veel meer geld aan woonlasten uit laten geven is eerlijker?quote:Op woensdag 17 juni 2015 12:07 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dit dus. Als je de koopkracht van een deel van de bevolking wil vergroten dan zijn daar betere manieren voor zonder de woonmarkt te verstoren.
Dat er nu mensen tussen de wal en het schip (huren-kopen) vallen komt mede door de HRA. Deze afschaffen is een eerste stap naar een eerlijkere woonmarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |