http://www.rtlnieuws.nl/e(...)anvragen-1e-kwartaalquote:Op maandag 19 januari 2015 23:28 schreef PLAE@ het volgende:
Ik wil eerst de cijfers van jan/feb of Q1 2015 zien. De piek in december vind ik nogal makkelijk te verklaren.
quote:Kwart meer hypotheekaanvragen in 1e kwartaal
De vraag naar hypotheken zit al sinds 2013 weer in de lift. Vergeleken met het eerste kwartaal van dat jaar worden nu bijna twee keer zoveel aanvragen gedaan, blijkt uit de cijfers.
Het HDN gaat ervan uit dat de stijgende lijn komende maanden doorzet. "Wij verwachten dat aan het eind van dit jaar ongeveer 240.000 unieke hypotheekaanvragen via HDN zijn verzonden'', aldus directeur Dorine van Basten.
En wonen was nog nooit zo goedkoop!quote:Op woensdag 22 april 2015 21:26 schreef arjan1112 het volgende:
Een huis in Nederland is nu goedkoper dan 5 jaar geleden, maar nog steeds erg duur
Nou, vertel maar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inclusief maandelijkse lasten (wat mb onzin is want wat je aflost verdwijnt ook als schuld dus is netto 0)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Note; Dit zijn ruwe cijfers die niet alles erbij nemen maakt als indicatie is het m.i. voldoende.
[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 23-05-2015 22:14:02 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
Heb je nog cijfers?quote:Op zondag 24 mei 2015 16:12 schreef Pierson87 het volgende:
Hoe hoog was de hypotheekrenteaftrek/woonsubsidie in 1980?
Edit: volgens jou is het dus raadzaam om te wachten met de koop van een huis, wordt alleen maar betaalbaarder
Vraag en aanbod.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:15 schreef arjan1112 het volgende:
In zuid holland kost een rijtjeshuis met een tuin 213.000,- en in Groningen kost precies hetzelfde huis 150.000,- eigenlijk vind ik dit gewoon oplichterij; waarom is de grond in zuid-holland zo duur ?
Want de aannemer verdiend er evenveel op neem ik aan?
of niet
Omdat er heel veel mensen in Zuid Holland willen wonen en veel minder in Groningen.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:15 schreef arjan1112 het volgende:
In zuid holland kost een rijtjeshuis met een tuin 213.000,- en in Groningen kost precies hetzelfde huis 150.000,- eigenlijk vind ik dit gewoon oplichterij; waarom is de grond in zuid-holland zo duur ?
of niet
Ruimtequote:Op maandag 25 mei 2015 08:35 schreef arjan1112 het volgende:
Oke dan, waarom kost een huis op het Franse en Duitse platteland dan 30.000,- en is het in Nederland juist duurder dan in de stad. Een klein boerderijtje koste in 1970 100.000 gulden, vandaag 450.000 euro
Dat hangt er maar net van af wat je onder 'beste' verstaat, oftewel, wat je persoonlijke voorkeuren zijn die jouw vraag en waarde voor een bepaalde locatie bepalen. ik persoonlijk heb niets in Bulgarije of Turkije te zoeken, dus een huis daar is niet echt waardevol voor mij...quote:Op maandag 25 mei 2015 08:50 schreef arjan1112 het volgende:
of rusland ofzo, maar dat is een raar land, net als Bulgarije Turkije ook wel
Noord-Portugal schijnt het beste te zijn
tsja
Vraag / aanbod. In Estland kost een meter grond minder dan een euro. Omdat er minder mensen en meer meters zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 08:15 schreef arjan1112 het volgende:
of niet
Dat hangt er maar helemaal van af wat je definitie van 'prettig' is. Die is voor iedereen verschillend.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:09 schreef arjan1112 het volgende:
Samenvatting: Nederland zou een prettiger land zijn als er maar 3 miljoen inwoners waren?
Ik denk eerlijk gezegd dat je dan een van de weinigen bent die 'prettig leven' baseert op de kosten van een huis. In Detroit kocht je niet zo lang geleden een vrijstaand huis voor 5$. Iets voor jou?quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:22 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ergens waar een rijtjeshuis 30.000,- kost én waar iedereen 100.000 euro op jaarbasis verdiend ofzo
Ok, cool.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 05:39 schreef arjan1112 het volgende:
Nee natuurlijk niet , die huizen staan in wijken waar de straten niet onderhouden worden, de elektra en het water is afgesloten en de politie en brandweer niet komt
Dus nee dank je.
Een huis dat in New York een miljoen kost, kost in Detroit 6 ton, dat wel.
Maar die regio daar is niet echt mooi en economisch zwak
wat was de prijs?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 05:49 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ok, cool.
Zullen we weer terug on topic gaan naar de Nederlandse woningmarkt?
Een appartement twee verdiepingen boven mij is binnen een week verkocht voor de vraagprijs. Twee jaar geleden stonden deze appartementen zo een jaar te koop. Slechts een steekproef van 1 woning, maar het geeft me een goed gevoel.
Verkoopprijs was 10% boven de verkoopprijs 5 jaar geleden.
En worden die huizen dan ook verkocht? En voor welke prijs?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 05:56 schreef arjan1112 het volgende:
Wat mij vooral opvalt is dat de vraagprijzen het afgelopen jaar zijn geexplodeerd.
Vroegen ze eerst 170.000 voor een rijtjeshuis, nu is dat weer 240.000 net als van 2000-2009 o.i.d
Tja, dat hangt nogal met de locatie samen. Het was een appartement van minder dan 60 m2. In de hoofdstad binnen de ring.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:23 schreef arjan1112 het volgende:
was het een masionette van 80m2 ?
want 175 voor een flatje van 60 m2 vind ik erg duur
dat kan makkelijk voor 120
Nou, dat zou ik wel willen! dan heb ik nog een mooi appartement te koop voor een vriendenprijsje: 900.000 mag je m hebben...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
In Amsterdam is dat spotgoedkoop daar kost alles een miljoen
Waar, maar het is wel onderdeel van de Nederlandse woningmarkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:56 schreef Pierson87 het volgende:
En Amsterdam is niet representatief voor de rest van Nederland.
Jij bent op zoek naar een koopwoning?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:57 schreef Pierson87 het volgende:
De woningverkopen in Nederland zijn vorige maand tegengevallen. Volgens Makelaarsland werden er minder huizen verkocht dan in mei vorig jaar.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)erkocht-in-mei.dhtml
Goed nieuws!
Heel fijn voor je!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:23 schreef arjan1112 het volgende:
Hier in de straat staan 2 precies dezelfde huizen te koop, de ene kost 127 en de andere 147
die van 147 staat al minimaal 7 jaar te koop
Drie miljoen toch?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
In Amsterdam is dat spotgoedkoop daar kost alles een miljoen
Zijn de huizen daar ook goedkoop?quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:23 schreef arjan1112 het volgende:
Naar het schijnt zijn de bewoners van noord-portugal het minst aggressief en meer sociaal , in verhouding tot alle andere landen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |