abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151447695
Zwangerschap en Geboorte!

2015

8 april: _Happy_ (verrassing!)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
16 oktober: pinquit
21 oktober: JantinaGr
24 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui (tweeling)
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!
pi_151447714
Er kwam niets, dus ik dacht: hoppakee, tijd voor deel 1542!
pi_151447839
Wait whut? Is er nu weer een nieuw topic open? Ik kan dit niet bijhouden hoor dames...
pi_151447900
Laat je werk liggen Sil, meeposten zal je!

Estrys, gefeliciteerd! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151448024
Gefeliciteerd Estrys *O*.

Oh mensen, ik ben een partij misselijk vandaag :r. Pff. Ook wel weer een bevestigingsgevoel maar toch.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151448397
*O*

Voor estrys en bloes
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:26:37 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151448663
Bloes wat een moeilijke situatie :*
Daui droomde van drielingen, zij blijkt er 2 te krijgen :+

Weten we eigenlijk hoe het met happy gaat?
pi_151448937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
leuk zeg!

Nja we krijgen nu wel van een aantal mensen te horen dat het vást een jongen is nu, of dat een jongen "nu wel héél erg leuk zou zijn". :') Zo van, na 2 meiden wil je wel eens wat anders. Euhm nou niet per se. Ik ga voor gezond kind, maar als ik het echt 100% voor het zeggen had, dan zou k een meisje erbij wel erg leuk vinden. Betekent niet dat k minder blij zou zijn/minder zou houden van een zoon, maar gewoon, het idee van hoe je gezin dan is samengesteld enzo.

Als t aan mij ligt doen we een Robert ten Brinkje zeg maar :P geloof alleen dat lief het na deze wel genoeg vond :+
En de meiden, wat willen die?

Die van ons wil een broertje, dan is hij een tweeling zegt hij O+
Wij hopen alleen op een iets minder eigenwijs karakter dan de jongste :P

maar goed mijn schoonmoeder op kraamvisite van onze dochter maakte het helemaal bont
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_151448964
Zoooo afspraak combinatietest gemaakt. T had even wat voeten in aarde, maar over 2 weken mogen we xD
:)
pi_151448990
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:37 schreef mignonne het volgende:
Zoooo afspraak combinatietest gemaakt. T had even wat voeten in aarde, maar over 2 weken mogen we xD
Heb ik gewoon dit belangrijke zwangerschapsnieuws gemist. Gefeliciteerd.
Wat fijn voor jullie zeg, je lang gekoesterde wens O+
Met een meidenkwartet
pi_151449017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

En de meiden, wat willen die?

Die van ons wil een broertje, dan is hij een tweeling zegt hij O+
Wij hopen alleen op een iets minder eigenwijs karakter dan de jongste :P

maar goed mijn schoonmoeder op kraamvisite van onze dochter maakte het helemaal bont
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oudste wil een broertje, de jongste een zusje xD
ze heeft bedacht dat hij thomas moet heten, naar haar grote liefde :') en jongste vond dat we een meisje maar gewoon E. moesten noemen. Dat vonden we bij haar toch ook een goeie naam? Never change a winning formula :P
pi_151449038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:38 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Heb ik gewoon dit belangrijke zwangerschapsnieuws gemist. Gefeliciteerd.
Wat fijn voor jullie zeg, je lang gekoesterde wens O+
O+
pi_151449137
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:39 schreef mignonne het volgende:
jongste vond dat we een meisje maar gewoon E. moesten noemen.
Haha, dat zegt mijn tweejarige ook steeds (met zn eigen naam dan :D)!
Baby vind hij geen leuke naam.

Estrys, wat leuk! gefeliciteerd! Hoe oud zijn je andere twee ook alweer? *O*

En bloes ook zwanger! Van harte! *O*

Fijne zwangerschap toegewenst allebei.
pi_151449707
Oh help, stress! Ik moest net naar het toilet (EINDELIJK, ik was de laatste dagen weer net een konijn }:| ) maar bij het afvegen had ik wat roze bloed aan mijn doekje :(. Ik weet niet waar het vandaan komt en het was echt niet noemenswaardig veel, maar toch maak ik me nu zorgen. :{
pi_151449729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha, dat zegt mijn tweejarige ook steeds (met zn eigen naam dan :D)!
Baby vind hij geen leuke naam.

Estrys, wat leuk! gefeliciteerd! Hoe oud zijn je andere twee ook alweer? *O*

En bloes ook zwanger! Van harte! *O*

Fijne zwangerschap toegewenst allebei.
Die zijn zes en twee
pi_151449779
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:52 schreef L-E het volgende:
Er kwam niets, dus ik dacht: hoppakee, tijd voor deel 1542!
Ik zag niet dat ik de laatste was :@
Thanks!
Schudden voor gebruik
pi_151449885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:08 schreef silliegirl het volgende:
Oh help, stress! Ik moest net naar het toilet (EINDELIJK, ik was de laatste dagen weer net een konijn }:| ) maar bij het afvegen had ik wat roze bloed aan mijn doekje :(. Ik weet niet waar het vandaan komt en het was echt niet noemenswaardig veel, maar toch maak ik me nu zorgen. :{
Van je billen? Misschien is het doordat je juist zoveel "keutels" en moeilijke poepjes hebt gehad.
Dan kan het zijn dat je daardoor een klein scheurtje of bloedvatje hebt laten knappen bij het drukken.

Meer vezels en veeeeeeeel meer drinken (water).
Als dit niet werkt: Je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld pruimenextract om het wat soepeler te krijgen en je een boost te geven. Dit is niet schadelijk voor je darmflora en kan met de zwangerschap samen.
Pruma Colon is een voorbeeld hiervan. Te krijgen bij je apotheek.

Zal wel schrikken geweest zijn. Bloed is nooit leuk om te vinden bij het afvegen, waar dan ook. :*
Schudden voor gebruik
pi_151449963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:15 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Van je billen? Misschien is het doordat je juist zoveel "keutels" en moeilijke poepjes hebt gehad.
Dan kan het zijn dat je daardoor een klein scheurtje of bloedvatje hebt laten knappen bij het drukken.

Meer vezels en veeeeeeeel meer drinken (water).
Als dit niet werkt: Je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld pruimenextract om het wat soepeler te krijgen en je een boost te geven. Dit is niet schadelijk voor je darmflora en kan met de zwangerschap samen.
Pruma Colon is een voorbeeld hiervan. Te krijgen bij je apotheek.

Zal wel schrikken geweest zijn. Bloed is nooit leuk om te vinden bij het afvegen, waar dan ook. :*
Ik denk inderdaad dat het daar van is. Ik kan nu geen druppel meer ontdekken namelijk.

Wat betreft vezels en water: ik drink me verloren. Sowieso heb ik er nu al 2 liter (decaf) thee doorheen en dan tel ik de gewone glazen water nog niet mee. Vezels let ik ook expres op (donker brood, veel fruit). Misschien is dat pruma colon wel een idee.
pi_151450035
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat het daar van is. Ik kan nu geen druppel meer ontdekken namelijk.

Wat betreft vezels en water: ik drink me verloren. Sowieso heb ik er nu al 2 liter (decaf) thee doorheen en dan tel ik de gewone glazen water nog niet mee. Vezels let ik ook expres op (donker brood, veel fruit). Misschien is dat pruma colon wel een idee.
soms is het gewoon een fase :D
obstipatie sucks ^^,
Schudden voor gebruik
pi_151450070
Beweeg je wel voldoende, sillie?
pi_151450093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:21 schreef Limone het volgende:
Beweeg je wel voldoende, sillie?
Wat is voldoende? Ik loop sowieso al een half uur per dag. En dan "fitness" ik nog 2x per week en ik ga een keer zwemmen.

Oh, en dan heb ik de 20 trappen die ik op en af loop per dag nog niet meegeteld. (Ik zit op de tweede verdieping op mijn werk, geen lift en ik moet elk uur minimaal 1x naar beneden en terug ...)
pi_151450144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wat is voldoende? Ik loop sowieso al een half uur per dag. En dan "fitness" ik nog 2x per week en ik ga een keer zwemmen.
Dat lijkt mij wel voldoende. Als je nou de hele dag op je luie reet zat, begreep ik wel waarom je darmen in slaapstand stonden. :Y)
pi_151450236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel voldoende. Als je nou de hele dag op je luie reet zat, begreep ik wel waarom je darmen in slaapstand stonden. :Y)
Mijn reet zou willen dat 'ie is lui kon zijn :') -O- .
pi_151450334
Oh, de ironie...heb ik eindelijk verlof, heb ik geen tijd om hier de boel bij te houden :') Sorry dames, maar ik lees en leef wel mee! :*

Ik geloof dat ik 36 weken lang nesteldrang heb opgespaard, wat er nu ineens uitkomt ofzo :') Was een lijstje aan het maken van wat er nog 'moet' gebeuren en ben al de hele dag bezig alsof dat ook allemaal vandaag moet ofzo... Dus nu mezelf maar even gedwongen om met een kop thee te gaan zitten c_/

Net al wel wat babywasjes gedraaid O+ Wat is dat schattig zeg, al dat kleine spul bij elkaar!
En er past lekker veel in 1 trommel ;)
pi_151450369
Sillie ik heb bij beide zwangerschappen een groot gedeelte aan de lactulose gezeten. Op eigen houtje beslist, maar gynocoloog maakte er nooit een probleem van. Kwam na de bevallingen weer helemaal goed ^O^

Misschien het bespreken/overwegen waard?
Of misschien dat mignonne/wup hier een visie over hebben?
pi_151450376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:30 schreef twist02 het volgende:
Oh, de ironie...heb ik eindelijk verlof, heb ik geen tijd om hier de boel bij te houden :') Sorry dames, maar ik lees en leef wel mee! :*

Ik geloof dat ik 36 weken lang nesteldrang heb opgespaard, wat er nu ineens uitkomt ofzo :') Was een lijstje aan het maken van wat er nog 'moet' gebeuren en ben al de hele dag bezig alsof dat ook allemaal vandaag moet ofzo... Dus nu mezelf maar even gedwongen om met een kop thee te gaan zitten c_/

Net al wel wat babywasjes gedraaid O+ Wat is dat schattig zeg, al dat kleine spul bij elkaar!
En er past lekker veel in 1 trommel ;)
Over al dat wassen: ik heb dus nog geen wasdroger. Zou ik die met babywasjes nodig gaan hebben?
pi_151450385
Haha twist, idioot hoe belangrijk schoonmaken ineens kan worden he!

Ik heb t ook hoor, ik bedenk elke keer een excuus om de fles bleek open te mogen maken om semihigh te worden van de geur O+ :@
pi_151450404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Over al dat wassen: ik heb dus nog geen wasdroger. Zou ik die met babywasjes nodig gaan hebben?
Ik doe kinderkleertjes sowieso niet in de droger. Alleen voor handdoeken en beddengoed is het wel handig maar een must is het niet.
pi_151450418
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Sillie ik heb bij beide zwangerschappen een groot gedeelte aan de lactukose gezeten. Op eigen houtje beslist, maar gynocoloog maakte er nooit een probleem van. Kwam na de bevallingen weer helemaal goed ^O^

Als het zo blijft wel, maar het is nu vooral hollen of stilstaan. Vorige week liep alles wel goed door; van het weekend stopte het ineens op en nu kwam het dus ineens weer op gang. Het zal er wel bij horen en ik zie het maar even aan. 't is vooral irritant, maar nog niet echt problematisch verder.
pi_151450517
Bij mij was het tot 13 weken prut, sillie de stoelgang. Nu gaat het weer zoals vanouds...
pi_151450546
@L-E: het stomste is nog dat het in mijn geval niet echt 'functionele nesteldrang' is zeg maar...Lees: de zooi in huis wordt groter i.p.v. kleiner :')
Ik doe vast iets verkeerd...

@sillie: een droger is geen absolute noodzaak hoor! Maar zou inderdaad wel kijken of je genoeg beddengoed enzo in huis hebt, zodat je bij ongelukjes altijd nog een schoon setje hebt liggen :)
pi_151450573
Wij hebben geen wasdroger en die verwacht ik eigenlijk ook niet de komende jaren. Gaat prima. :)
pi_151450724
Wij hadden jarenlang ook geen droger. De hippie in mij vond dat veel te belastend voor het milieu :@

Toen ging een jaar geleden de opa van mijn man verhuizen naar een zorginstelling en kregen wij zijn droger toegewezen (zo gaat dat dan he :D ) en jongens, wat ben ik er DOLGELUKKIG mee! O+

Dus ja, je kan echt prima zonder droger maar straks met een gezin van 5 vind ik het wel heel prettig om geen tijd kwijt te zijn aan was ophangen en afhalen (ik haat het ook gewoon enorm ;( )
pi_151450795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:41 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh wat vervelend van/voor je (schoon)moeder!
Ik kan mij je dubben wel voorstellen, maar een paar weekjes meer of minder maakt ook niet veel uit denk ik. Babynieuws vertel gedoe mag zijn of haar eigen momentjes hebben ;)

Gelukkig zegt de duidelijkheid van de streep niets over het aantal kindjes in je buik :9
Hier kreeg ik van alle kanten te horen dat het er vast twee waren.. ik werd daar echt zenuwachtig van.. :@ Zijn er veel meerlingen in jullie familie?
Nouja er zijn er wel wat, mijn oma had tweelingzussen en mijn oom heeft ook een tweeling.
pi_151450853
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Sillie ik heb bij beide zwangerschappen een groot gedeelte aan de lactulose gezeten. Op eigen houtje beslist, maar gynocoloog maakte er nooit een probleem van. Kwam na de bevallingen weer helemaal goed ^O^

Of misschien dat mignonne/wup hier een visie over hebben?
Obstipatie is kut, fissuurtjes en aambeien hels, dus lactulose wat mij betreft altijd ^O^ Het spul wordt niet opgenomen, is puur werkzaam in de darm, dus kan zonder risico in de zwangerschap gebruikt worden. Enige puntje is dat je wel moet opletten dat je voldoende blijft drinken.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:14:12 #36
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151451773
- never mind, Google is my friend O+ -
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151452705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:14 schreef pinquit het volgende:
- never mind, Google is my friend O+ -
Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie. O+ Lavendel is nu mijn lievelingsgeur. Ik zou het liefst alles lavendel hebben. Lavendel. O+ Welke olie heb jij? Ik heb die van Kneipp, maar ik vind dat die geur snel vervliegt..
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:44:29 #38
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151452767
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef Limone het volgende:

[..]

Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie. O+ Lavendel is nu mijn lievelingsgeur. Ik zou het liefst alles lavendel hebben. Lavendel. O+ Welke olie heb jij? Ik heb die van Kneipp, maar ik vind dat die geur snel vervliegt..
:D Leuk! Ik heb lavendelolie van weleda, maar die ruikt eigenlijk een beetje chemisch :') Pas als ik er mee ingesmeerd ben komt de geur tot zijn recht vind ik (dat is natuurlijk ook t belangrijkste :P ).

deze dus:

Ik hou van het ontspannende aspect O+
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:46:45 #39
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151452842
harmoniseert zelfs :7
pi_151452928
Dat is wat voor mijn hormonen, iets dat harmoniseert :')

Ben alleen bang dat ik niet tegen de lucht kan. Ik kan bijna nergens tegen nu :r
pi_151452937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef pinquit het volgende:

[..]

:D Leuk! Ik heb lavendelolie van weleda, maar die ruikt eigenlijk een beetje chemisch :') Pas als ik er mee ingesmeerd ben komt de geur tot zijn recht vind ik (dat is natuurlijk ook t belangrijkste :P ).

deze dus:
[ afbeelding ]

Ik hou van het ontspannende aspect O+
Thanks! Dat wordt een mooie verzameling.
Met deze zwangerschap vind ik geur heeeel belangrijk. 's Ochtends gebruik ik sinaasappelolie, voor het 'verkwikkende' effect. :) Harmoniseren is natuurlijk ook heel belangrijk!
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:52:09 #42
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151453014
Ik ben vooral heel gevoelig voor geuren :') de zweetvoeten van mijn vriend en de vuilnisbak met friet van gister enzo :'( Bwaaark.
Gelukkig is er lavendel O+ :D

Overigens gebruik ik ook sinaasappelgeurende olie/schuim van rituals in de douche O+ :D ohhh die vind ik zo lekker
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:00:52 #43
259886 pessie
pi_151453283
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef Limone het volgende:

[..]

_O-

Twist nesteldrang is zorgen dat je alles straks schoon hebt, klinkt alsof je goed bezig bent met kleertjes wassen :7 .
Wasdroger: Hier gaat het beddengoed en handdoeken en zulks in de droger. Bovenkleding gaat over het rek. In de winter that is, in de zomer hangt alles buiten en hou ik zoveel mogelijk rekening met het weer wanneer ik was.
pi_151453432
Hmm door jullie begin ik weer te twijfelen: wasmachine en droger in één kopen of niet? We hebben geen ruimte om een aparte droger neer te zetten en we lieten onze was altijd drogen in wat nu de babykamer is/wordt. Onze machine doet het nog goed maar ik weet niet waar we anders de was op moeten gaan hangen (als het mooi weer is buiten). Kan al het babyspul (kleertjes, beddegoed) in de droger?

Hoe is het met LuDann trouwens...? Al een tijdje niets meer gehoord, hopelijk gaat het oké.
pi_151453693
Met LuDann gaat het goed. Ze is er even lekker tussen uit geweest met haar O+
Ze is alleen een beetje drukjes en leest niet steeds hier mee ;)
Schudden voor gebruik
pi_151454072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:05 schreef Minarosa het volgende:
Hmm door jullie begin ik weer te twijfelen: wasmachine en droger in één kopen of niet? We hebben geen ruimte om een aparte droger neer te zetten en we lieten onze was altijd drogen in wat nu de babykamer is/wordt. Onze machine doet het nog goed maar ik weet niet waar we anders de was op moeten gaan hangen (als het mooi weer is buiten). Kan al het babyspul (kleertjes, beddegoed) in de droger?

Hoe is het met LuDann trouwens...? Al een tijdje niets meer gehoord, hopelijk gaat het oké.
Kun je de droger niet op de wasmachine kwijt?
Ik zou echt niet meer zonder droger kunnen :@ . Veel kleren hang ik ook, maar beddengoed, handdoeken en ondergoed is echt veel fijner met droger (lekker zacht ook, ik hou niet zo van schuurpapier als handdoek :D ) .

Het begint me nu verder allemaal wel zwaar te worden hoor! Vandaag weekwissel *O* ben nu exact 31 weken *O* .
Ik heb de hele dag door hartkloppingen, kortademigheid en een algeheel zwaar en lusteloos gevoel. Ik zit nog steeds met smart te wachten op de nesteldrang want er moet nog het nodige gedaan worden! :P
pi_151454080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Met LuDann gaat het goed. Ze is er even lekker tussen uit geweest met haar O+
Ze is alleen een beetje drukjes en leest niet steeds hier mee ;)
Oh gelukkig! Meestal valt het me niet op als iemand niet post maar juist vanwege alle ziekenhuisdingen die ze eerder beschreef nu wel.
pi_151454171
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:26 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Kun je de droger niet op de wasmachine kwijt?
Ik zou echt niet meer zonder droger kunnen :@ . Veel kleren hang ik ook, maar beddengoed, handdoeken en ondergoed is echt veel fijner met droger (lekker zacht ook, ik hou niet zo van schuurpapier als handdoek :D ) .

Het begint me nu verder allemaal wel zwaar te worden hoor! Vandaag weekwissel *O* ben nu exact 31 weken *O* .
Ik heb de hele dag door hartkloppingen, kortademigheid en een algeheel zwaar en lusteloos gevoel. Ik zit nog steeds met smart te wachten op de nesteldrang want er moet nog het nodige gedaan worden! :P
Nope, schuin dak... enige optie is zo'n combiwasmachine.

31 weken, we lopen bijna gelijk! Vandaag 30+2. Klinkt alsof je het zwaar hebt :* Het einde komt (een beetje) in zicht! :o :D
pi_151454244
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:31 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Nope, schuin dak... enige optie is zo'n combiwasmachine.

31 weken, we lopen bijna gelijk! Vandaag 30+2. Klinkt alsof je het zwaar hebt :* Het einde komt (een beetje) in zicht! :o :D
Oh dat is balen dan. Ja dan zit er niks anders op dan een wasdroogcombi te doen :+ . Of je kijkt het even aan hoe het straks uitpakt, misschien valt het werk je toch mee? En anders kan je altijd nog een combi kopen toch?

Jaaa het einde komt idd een beetje in zicht. Hoewel ik eerst dag nooit genoeg te kunnen hebben van zwanger zijn, snap ik nu wel steeds beter dan vrouwen er op een gegeven moment helemaal klaar mee zijn :D .
pi_151454333
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:26 schreef pessie het volgende:

Weten we eigenlijk hoe het met happy gaat?
Happy heb ik in tijden niet gespot volgens mij. Die kan er ook wel uit als het aan mij ligt ;)

Ik zou nooit meer zonder droger kunnen. Ik gooi alles er in behalve jumpsuits en mn man zn beste truien :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:40:42 #51
259886 pessie
pi_151454429
Ik voelde me rond de 30/31 weken ook echt hormonaal, lusteloos en ongelukkig. Bleek een vriendin hetzelfde te hebben bij die termijn. Echt een hormonending bij mij dus. Verder kan dat kortademige komen omdat je baby nog niet ingedaald is en daardoor je longen in verdrukking komen. Had ik bij dezelfde termijn ook last van ;)

Mina, wellicht even afwachten hoe het gaat? Een andere combi is ook zo gekocht als het wel nodig blijkt.
pi_151454569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:40 schreef pessie het volgende:
Ik voelde me rond de 30/31 weken ook echt hormonaal, lusteloos en ongelukkig. Bleek een vriendin hetzelfde te hebben bij die termijn. Echt een hormonending bij mij dus. Verder kan dat kortademige komen omdat je baby nog niet ingedaald is en daardoor je longen in verdrukking komen. Had ik bij dezelfde termijn ook last van ;)

Mina, wellicht even afwachten hoe het gaat? Een andere combi is ook zo gekocht als het wel nodig blijkt.
Ik ook! Dacht dat ik een zwangerschapsdepressie had :@
Maar na een paar weken was het weer goed :Y
pi_151454653
Hormonaal idd ook! Huilbuien uit het niets! Die dan net zo vrolijk weer ineens voorbij zijn. Ik kan er achteraf wel om lachen vaak :D Echt dat je denkt "Waar sloeg dat nou weer op?" :D
pi_151454829
Ik voel me nu met ruim 30 weken echt top! Baby zit iets lager dan voorheen, ik heb veel energie, kan nog relatief gemakkelijk lange wandelingen maken, waar ik bij 20 weken veel lustelozer was. Van mij mag het zo blijven *O*

*denkt angstig aan fokwet :'(*
pi_151455411
Sticker van de vk gehad, kindje ligt ook al bijna helemaal ingedaald. *O*

Welkom nieuwe zwangeren! *O*

Hormonaal ben ik (gelukkig) nog steeds niet en ik heb ook veel energie. Ik ga eindelijk weer op een 'volwassen' tijdstip naar bed ipv tussen 9 en half 10. :') Wel wat last van m'n bekken na een lange werkdag vandaag, maar al met al nog prima te handelen. :)
pi_151456009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:43 schreef L-E het volgende:
Wij hadden jarenlang ook geen droger. De hippie in mij vond dat veel te belastend voor het milieu :@

Toen ging een jaar geleden de opa van mijn man verhuizen naar een zorginstelling en kregen wij zijn droger toegewezen (zo gaat dat dan he :D ) en jongens, wat ben ik er DOLGELUKKIG mee! O+

Dus ja, je kan echt prima zonder droger maar straks met een gezin van 5 vind ik het wel heel prettig om geen tijd kwijt te zijn aan was ophangen en afhalen (ik haat het ook gewoon enorm ;( )
LE Ik twijfel ook over een droger wel/niet. Maar toen ging ik de kaartjes van de kleding etc bekijken. Toen bleek dat meer dan 3/4 van de was er niet in mocht.

Kegel jij het er dan alsnog in of let je bij het kopen er al op of iets in de droger mag of niet?

Want ik heb geen zin om ieder kaartje te bekijken voordat ik in de droger knikker. Dan kan ik het net zo goed meteen ophangen. Dus dat is precies de reden dat wij zon ding nog niet in huis hebben.
pi_151456202
Bij ons gaat alles in de droger behalve kleding. Sokken en ondergoed wel trouwens.

Ik zou ook niet zonder willen trouwens.
pi_151456323
Ik heb geen droger, wel een hele tijd gehad maar laatst aan schoonouders gegeven. Ik gooide er alleen handdoeken en beddengoed in, terwijl ik het prima kon ophangen.
Hier komt er geen droger meer :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151456424
Hier alleen de droger voor beddengoed en de handdoeken/washandjes/sokken etc.

Bij mooi weer gaat ook dit buiten aan de lijn
pi_151456610
Hier gaat zomers/met lekker weer ook bijna alles buiten op de lijn. Behalve sokken en onderbroeken. Ik heb wel wat beters te doen dan 100 sokken, onderbroeken en hemden op te hangen :{w Dat pleur ik gewoon in de droger.
pi_151456726
Fijn om nu alvast te lezen over de hormonale dip bij de 30/31 weken. Ben ivm verleden bang voor depressie en weten dat iets normaal is scheelt hier al de wereld. ^O^

Nesteldrang. Ja. Hier moest vanochtend alles om 6 uur echt schoon voor ik naar m'n werk ging. Man heeft ook last van nesteldrang geloof ik, want alle klusjes in huis moeten af en wel nu. Komend weekend krijgen we in ieder geval een nieuwe trap. :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:00:35 #62
259886 pessie
pi_151457151
Kris om 6 uur vanochtend al :o

Ik voelde me echt depressief, ik had echt gedachten als "snij dat kind er meteen maar uit", vond het echt heel heftig, kan me niet herinneren dit zo heftig te hebben gehad bij de andere 2. Gelukkig heb ik een vriendin die 4 weken op mij voorloopt en toen ik het voorzichtig met haar besprak was het van haar kant een en al herkenning en gaf ze aan dat het echt over ging. Dat was het begin van het einde van die donkere wolk.

Twinkle, ik vind zelf dat van 2 volwassenen en 2 kinderen er nog behoorlijk veel beddengoed, handdoeken, ondergoed en sokken zijn. De droger staat hier in de winter denk ik 2 a 3x per week aan. Ik heb geen geīsoleerde zolder waar ik het kan ophangen dus juist die grote dingen gooi ik in de droger. De bovenkleding kan dan wel op het rekje op onze kamer, en over de verwarmingen. Het is hier wat dat betreft ook een soort van ruimtegebrek, ook al ben ik heel gelukkig met hoe we wonen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:02:53 #63
259886 pessie
pi_151457252
Selvaria een sticker is altijd goed!

Mina, ik kan me die dip echt niet meer herinneren bij mijn eerste, wellicht is het iets hormonaals-bij-een-volgend-kind-iets...
pi_151457340
Hier wel een droger maar die wordt vooral gebruikt voor ondergoed. Want idd sokken en onderbroeken ophangen is verschrikkelijk.
Nesteldrang valt hier wel mee, met vlagen wil en doe ik vanalles maar begin ook te merken dat ik niet meer alles op 1 dag kan doen. Paar uurtjes "werken", boodschappen en een wasje ophangen is bijna wel de max.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:05:59 #65
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151457398
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier alleen de droger voor beddengoed en de handdoeken/washandjes/sokken etc.

Bij mooi weer gaat ook dit buiten aan de lijn
Idem hier.
Mijn milieubewuste kant spreekt me wel steeds streng toe als ik de droger aan die. Maar aangezien ik alleen in het weekend was ivm lager tarief, heb ik anders wel heel veel in huis hangen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:10:20 #66
259886 pessie
pi_151457587
Ik vind het altijd zo ontspannend om alle sokken soort op soort aan de lijn te zien hangen :@
Mijn moeder is er en doet ook de was en zij gooit inderdaad de droger aan voor ondergoed en sokken :D Ach, deze zomer kan ik alles weer lekker zelf ^O^ .
pi_151458130
Ik zou gek worden zonder droger :@
Ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan wassen en alles wat daarmee te maken heeft :D

Hier gaat heel veel in de droger, sokken, ondergoed, beddengoed, slaapzak, spijkerbroeken van Luc en mijn man (behalve donkere / speciale kleur), Pyjama van Luc, rompers etc. Kleding verder ben ik wel voorzichtig mee qua droger inderdaad.Maar de meeste spijkerbroeken gaan gelukkig ook prima ^O^
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151462898
Hier gaat vrijwel alles in de droger :D alleen mijn breisels niet eigk xD

vandaag bij de kinderarts geweest. Ze reageerde heel lief op de zwangerschap O+ nog even over gesproken en ze gaat de dingen in orde maken zodat straks direct na de geboorte ns-bloed afgenomen kan worden bij baby om te zien of hij/zij ook het gen draagt voor coeliakie. Fijn zo meedenkend ♡
pi_151463536
Ik probeer weer aan te haken... :@ Was even een beetje de weg kwijt. Maar gelukkig een fijne psycholoog die me goed helpt.

Ik zag nieuwe zwangeren *O*! Super leuk!

Mignonne: fijn dat de kinderarts zo goed mee denkt.
pi_151464543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:08 schreef Malteser het volgende:
Ik probeer weer aan te haken... :@ Was even een beetje de weg kwijt. Maar gelukkig een fijne psycholoog die me goed helpt.

:* :*
pi_151465191
Welkom nieuwe zwangeren..! Gezelluuuug..!

Sillie, ik kon ook niet poepen. En ook tot bloedens toe... :@ veel olijfolie hielp hier. (Bij toeval ontdekt!) Nu morgen 13 weken, en hoewel het nog niet het toonbeeld is van topstoelgang, kak ik geen kooltjes meer, en is het probleem zo goed als weg. Hou vol!

Vandaag bloed ingeleverd bij een hele lieve dokter in Brussel voor een nipt-test. Uitslag heeft hij vaak al met een week, en belt zelfs in het weekend over de uitslag.

weet niet zo goed of ik mijn zwangerschap nu wereldkundig moet maken. (Nu alleen naaste familie en liefste vriendjes). Aan de ene kant wil ik wachten tot de uitslag van de test. Aan de andere kant is het niet leuk om nog langer mijn mond te houden, ook niet voor mijn vriend en (schoon)ouders. Die staan te trappelen... lastig....

Oh, en mijn buikspieren geven me sinds een dag of twee steeds vaker een dikke middelvinger. "Zoek het maar lekker uit met die bal in je buik. Je houdt jezelf maar lekker in model! :6 " :D
pi_151465565
quote:

Ik zag nieuwe zwangeren *O*! Super leuk!

Mignonne: fijn dat de kinderarts zo goed mee denkt.
Goed om je weer te zien! Fijn dat je een goede psycholoog hebt :*
pi_151465751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:41 schreef Sara82 het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren..! Gezelluuuug..!

Sillie, ik kon ook niet poepen. En ook tot bloedens toe... :@ veel olijfolie hielp hier. (Bij toeval ontdekt!) Nu morgen 13 weken, en hoewel het nog niet het toonbeeld is van topstoelgang, kak ik geen kooltjes meer, en is het probleem zo goed als weg. Hou vol!

Vandaag bloed ingeleverd bij een hele lieve dokter in Brussel voor een nipt-test. Uitslag heeft hij vaak al met een week, en belt zelfs in het weekend over de uitslag.

weet niet zo goed of ik mijn zwangerschap nu wereldkundig moet maken. (Nu alleen naaste familie en liefste vriendjes). Aan de ene kant wil ik wachten tot de uitslag van de test. Aan de andere kant is het niet leuk om nog langer mijn mond te houden, ook niet voor mijn vriend en (schoon)ouders. Die staan te trappelen... lastig....

Oh, en mijn buikspieren geven me sinds een dag of twee steeds vaker een dikke middelvinger. "Zoek het maar lekker uit met die bal in je buik. Je houdt jezelf maar lekker in model! :6 " :D
Ik zou denk ik even dat weekje wachten op de uitslag, dan kun je het helemaal blij vertellen zonder voorbehouden. Maar je moet doen wat voor jou goed voelt :*
pi_151465781
quote:

Ah, da's bleh! Hoop dat je je snel weer helemaal top voelt! :*
pi_151466261
Wat een dag zeg. -O- 14 uur op een dag werken is momenteel een beetje veel van 't goede. Snel
mijn bedje in :Z :z :z :Z
pi_151466461
Denk je wel om jezelf Sillie :*

moet ik zeggen met ook debiel lange werkdagen maar oke, advies geven is altijd makkelijker :D
pi_151474110
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:02 schreef Skoap het volgende:
Denk je wel om jezelf Sillie :*

moet ik zeggen met ook debiel lange werkdagen maar oke, advies geven is altijd makkelijker :D
Doe mijn best; maar 't is voor jezelf altijd moeilijker inderdaad...
pi_151474308
Maltheser :*

Sillie 14 uur?? Ik vond 6 al een hele opgave :')

Heerlijk geslapen ondanks dat ik gisteren teveel gelopen heb en m'n bekken aan gort is... Straks naar het zkh voor m'n enalaatste injectie *O* en controle bij de vk, ben benieuwd of ze kan voelen of Frits al wat is ingedaald, want voel best wel wat druk down under, vooral met lopen.
En dan de rest van de dag verder helemaal niks meer doen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_151474354
Ik zie al op tegen de 4,5 die ik zo moet gaan werken :P Maar ok dat komt mede door de dag die ik gisteren had 10 uur lang tussen hysterische peuters, en het trapje dat kapot was bij de commode... Hello rugpijn!

Het werd gisteren nog gevraagd, volgens mij door Pessie, maar we gaan zaterdag inderddad voor een echo met geslachtsbepaling. Spannend!!

Malteser wat fijn dat je weer aanhaakt. Miste je idd al een beetje. Fijn dat je een goede psycholoog hebt :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151474487
14 uur?!
Mijn dag is om 18 uur wel op. Helaas is dat eigenlijk net 2 uur te kort. Vannacht geslapen van 19:30 tot 7. Heerlijk! Zo nodig.
  woensdag 8 april 2015 @ 08:25:03 #81
259886 pessie
pi_151474575
Mignonne dat is fijn nieuws. Is coeliakie erfelijk?

Malteser goed om je weer te zien :*

Sillie dat is nogal een dag!

Sara, dat hangt er wellicht ook van af wat jullie willen na een eventuele negatieve uitslag, en hoeveel/wat voor steun je van bepaalde mensen niet wilt en van andere mensen juist wel.

Estrys ook lekker geslapen dus :D Die verlammende vermoeidheid in het begin ligt al zo ver achter mij, als ik dit dan zo hoor kan ik het me niet meer inbeelden :@

Straks weer groei-echo. En alles bespreken wat ik moet/wil bespreken. Gisteren samen een lijstje met vragen gemaakt.
We waren bezig met het lijstje, en mijn man was aan het thee zetten (wat opmerkelijk is want 's avonds drinken we vaak fris, maar heej, ik had best zin in een kopje thee) en opeens staat mijn crea-clubje voor het raam :o . Was erg gezellig, goed om even met ze te bespreken hoe het gaat. En even mijn gedachten te verzetten. Ze hebben rompertjes gekleurd met textielstiften, die kunnen mee naar het ziekenhuis ter decoratie van de kamer O+ .
Het is heerlijk dat 1 van ze arts is (geen baby-arts, maar een ander type) en dat helpt wel een beetje relativeren. Gewoon omdat ze beter weet hoe dingen eraan toe gaan in een ziekenhuis. Heb ik veel aan gehad.
pi_151474636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:16 schreef Estrys het volgende:
14 uur?!
Mijn dag is om 18 uur wel op. Helaas is dat eigenlijk net 2 uur te kort. Vannacht geslapen van 19:30 tot 7. Heerlijk! Zo nodig.
Ja. Mijn normale werkdag is 8 uur hoor, maar ik geef momenteel samen met een collega na werktijd nog een extra cursus op de dinsdagavond. Hartstikke leuk om te doen, maar het zijn nu eigenlijk wel te lange dagen. Nahjah, even doorzetten nog. En het levert me extra vakantiedagen op, dus dat is straks leuk voor mijn verlof.
pi_151474684
Een babyshower. O+ Wat leuk, pessie!
pi_151474948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:25 schreef pessie het volgende:
Mignonne dat is fijn nieuws. Is coeliakie erfelijk?
Ja en nee. Iedereen kan coeliakie ontwikkelen, ook als het niet in je familie voorkomt, dat vooropgesteld. Maar er is een bepaalde genetische aanleg nodig. Mensen met coeliakie hebben bepaalde genen, zonder die genen geen coeliakie. Ze zijn er nog niet helemaal uit hoe het werkt, en ook lang niet iedereen met die genen krijgt daadwerkelijk coeliakie (30% van de bevolking heeft die genen, maar 5% daarvan krijgt uiteindelijk coeliakie). Maar goed, een genetische aanleg is natuurlijk wel erfelijk.

Mijn dames hebben beiden hetzelfde gen, van ons dus. Daarom laten we deze baby ook testen, kans is vrij groot dat baby het gen en dus de aanleg ook heeft, en dan starten controles bij de kinderarts elke 6 maanden. Als baby het gen níet heeft hoeft ie ook niet onder controle en hoeft er niet elke 6/12 maanden bloed geprikt te worden. Wat mij betreft de moeite waard dus om te laten checken :)

quote:
Estrys ook lekker geslapen dus :D Die verlammende vermoeidheid in het begin ligt al zo ver achter mij, als ik dit dan zo hoor kan ik het me niet meer inbeelden :@

Straks weer groei-echo. En alles bespreken wat ik moet/wil bespreken. Gisteren samen een lijstje met vragen gemaakt.
We waren bezig met het lijstje, en mijn man was aan het thee zetten (wat opmerkelijk is want 's avonds drinken we vaak fris, maar heej, ik had best zin in een kopje thee) en opeens staat mijn crea-clubje voor het raam :o . Was erg gezellig, goed om even met ze te bespreken hoe het gaat. En even mijn gedachten te verzetten. Ze hebben rompertjes gekleurd met textielstiften, die kunnen mee naar het ziekenhuis ter decoratie van de kamer O+ .
Het is heerlijk dat 1 van ze arts is (geen baby-arts, maar een ander type) en dat helpt wel een beetje relativeren. Gewoon omdat ze beter weet hoe dingen eraan toe gaan in een ziekenhuis. Heb ik veel aan gehad.
Wat lief!! wat ontzettend leuk van je vriendinnen. Fijn zo'n oppepper. En veel succes vandaag :*
  woensdag 8 april 2015 @ 09:04:46 #85
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151475047
Ohh wat superlief pessie O+

Zeg, die steek in mijn rechterbil die ik maar niet kwijtraak, is dat teken dat ik iets verkeerd doe m.b.t. mijn houding?
pi_151475154
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:04 schreef pinquit het volgende:
Ohh wat superlief pessie O+

Zeg, die steek in mijn rechterbil die ik maar niet kwijtraak, is dat teken dat ik iets verkeerd doe m.b.t. mijn houding?
Kan je SI-gewricht zijn.

Symmetrische bewegingen zijn belangrijk en op je houding letten en zulks. Als het aanhoudt even langs een bekkenfysio? Liever laagdrempelig daar langs en tijdig advies krijgen dan dat je straks kruipend erheen moet ;)

oh en warmte dr op als je echt niet meer vooruit komt. Warmte is goed voor bijna alles O+
pi_151475195
Voor de nerds onder ons... :P
Ietwat technisch wellicht, en in het Engels, maar informatief voor wie zich afvraagt hoe een bevalling nu eigenlijk begint.

woensdag 8 april 2015 @ 09:30:39 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151475472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Voor de nerds onder ons... :P
Ietwat technisch wellicht, en in het Engels, maar informatief voor wie zich afvraagt hoe een bevalling nu eigenlijk begint.

O+ ook even doorsturen naar vriendlief, die wordt hier heul gelukkig van :P
pi_151475673
Fijne verrassing Pessie.
Spannend Joycie

Welkom nieuwe dames! *O*

Hier trek ik de lange dag van 9 uur met drie uur reistijd nauwelijks. Als ik thuiskom eet ik iets en ga ik slapen. En neem ik iets te eten mee naar bed. Ik slaap in de bus en in de trein. Vaak ga ik wat eerder weg. Gelukkig is dit een korte week :)
pi_151475708
Ik meld me even, zie dat ik bovenaan sta :D
Nog geen baby hier, wordt lekker bezig gehouden door mijn omgeving, vandaar niet bijgelezen en niet veel posts...
Vanaf nu (probeer) ik het wat rustiger aan te gaan doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik me nog prima voel en dat ik van een hele dag thuis zitten alleen maar onrustiger wordt :P
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
  woensdag 8 april 2015 @ 09:42:09 #91
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151475719
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kan je SI-gewricht zijn.

Symmetrische bewegingen zijn belangrijk en op je houding letten en zulks. Als het aanhoudt even langs een bekkenfysio? Liever laagdrempelig daar langs en tijdig advies krijgen dan dat je straks kruipend erheen moet ;)

oh en warmte dr op als je echt niet meer vooruit komt. Warmte is goed voor bijna alles O+
Ok! Maar op mijn houding letten? Als in niet teveel met holle rug staan en goed rechtop, net als dat plaatje dat je laatst postte, of is er nog iets waar ik op kan letten?
Ik zal het iig in de gaten houden, en volgende week even melden bij controle.
pi_151475918
Geen droger hier, geen plannen ervoor ook en ook geen ruimte om de was buiten op te hangen. Maar ik geloof dat relatief weinig was vergeleken met wat ik hier wel eens lees, want ik draai misschien drie wassen in de week. Op zich zie ik het nut van een droger wel voor beddengoed en al die sokken, maar vooralsnog kan ik prima zonder.

Malteser :*

Pessie :* Het is wel uitzitten zo he? Kan je jezelf misschien oppeppen met iets leuks? Een tijdschrift, high tea met een vriendin, zoiets? Succes vandaag weer in het ziekenhuis, hopelijk nog steeds alles goed. Ga je t nog aankaarten, je onzekerheid door de wisselende houdingen van de artsen? dit is op de gok, ik heb niet teruggelezen voor het precieze verhaal :@

Edit: oh ik lees nu van je vriendinnen, wat lief en leuk! goeie oppepper!

Sara :* Ik zou zelf ook nog een weekje willen wachten. Fijn dat je een prettige arts trof! hopelijk idd over een week een goede uitslag?

Limone, hoe is het met jou, nipttechnisch en zo?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 08-04-2015 10:01:10 ]
pi_151476057
Goedemorgen!

Op dit moment hebben we zelfs geen wasmachine, het is gebruikelijk hier dat je die deelt met het appartementencomplex waar je woont. Op zo'n 200 m van ons huis staat dus een hok met 8 wasmachines en 5 drogers. Ik vind het maar niets, want het betekend dat je niet snel een wasje draait maar alles verzamelt en dan een hele morgen bezig bent met wassen.

Wederom belabberd geslapen. Ik word elke nacht minstnes 2x wakker, een uur nadat ik ben gaan slapen om te plassen en dan om 5 uur. En nadat ik om 5 uur wakker word kan ik niet meer slapen. Vannacht deed m'n buik ook zeer, een wat branderig/trekkend gevoel heel erg onderin m'n buik, boven m'n schaambot zeg maar. Was gek..
pi_151476117
Mij schiet ineens weer te binnen dat ik morgen weer een echo heb :X . Hoppa, daar is de spanning weer.
pi_151476199
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:42 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ok! Maar op mijn houding letten? Als in niet teveel met holle rug staan en goed rechtop, net als dat plaatje dat je laatst postte, of is er nog iets waar ik op kan letten?
Ik zal het iig in de gaten houden, en volgende week even melden bij controle.
Ja, goed rechtop staan idd, schouders naar achter, ook als je achter een bureau of iets zit, goed rechtop zitten. Verder symmetrisch bewegen, dus bijvoorbeeld voor je uit tillen en niet op 1 heup gooien en dan scheef verder lopen, rugzak ipv schoudertas/postmanbag. Bij opstaan van de bank of uit bed eerst rechtop gaan zitten, beide benen op de grond, dan pas opstaan, dat soort dingen. Niet in een halve zwaaidraai uit bed/van de bank willen springen. Dat zijn puntjes waar je zelf op kunt letten maar verder is het vaak niet iets waar je zelf echt de hand in hebt.
pi_151476556
Ik heb het op m'n heupen 😉 m'n rechterheup om precies te zijn. Auw.
pi_151477556
Drie wassen Mineola? Hoe, zeg me hoe!
  woensdag 8 april 2015 @ 11:06:02 #98
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151477578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:05 schreef L-E het volgende:
pi_151477678
Dat lukt mij ook wel hoor. Maar ik heb een extra grote trommel 😉 Meestal vier trouwens, twee keer per week twee wassen.
pi_151477688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:50 schreef Mineola het volgende:

Limone, hoe is het met jou, nipttechnisch en zo?
Lief dat je er naar vraagt! Het gaat wel. Er is genoeg afleiding en ik bak ongeveer elke dag wel een taart. :D Met mijn lichaam en de baby gaat het ook heel goed. Mijn ietwat zweverige VK zei dat mijn lichaam deze zwangerschap heel goed kan hebben ( O+ ) en de baby is heel bewegelijk (op de echo's en bij het zoeken naar het hartje). Maar toch voel ik me een beetje nepzwanger, alsof het nu even voor twee weken stilstaat. Nog iets van 5 dagen wachten!
  woensdag 8 april 2015 @ 11:13:13 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151477740
Woh. Met 2 kinderen?!
Ik was het hele weekend zo'n beetje :P Heb er denk ik wel 6 per weekend (zwart/kleur/kleur/wit/handdoeken/handdoeken)
En dan is er ook nog om de week ongeveer het beddengoed bij, en soms een spijkerbroekenwas.

:')
pi_151477777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:13 schreef pinquit het volgende:
Woh. Met 2 kinderen?!
Ik was het hele weekend zo'n beetje :P Heb er denk ik wel 6 per weekend (zwart/kleur/kleur/wit/handdoeken/handdoeken)
En dan is er ook nog om de week ongeveer het beddengoed bij, en soms een spijkerbroekenwas.

:')
Dat. Kleding van de kinderen is vaak ook dusdanig vies dat ze het echt niet nog een keer aan kunnen ofzo.
  woensdag 8 april 2015 @ 11:15:37 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151477799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:05 schreef L-E het volgende:
Hebben wij ook :Y

Drie wassen per dag toch?

;(
KuikenGuppy
  woensdag 8 april 2015 @ 11:17:30 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151477848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hebben wij ook :Y

Drie wassen per dag toch?

;(
_O-
pi_151477851
Met 2 kinderen zit ik op zo'n 5 wassen per week. Nu ben ik ook wel miepig met handdoeken, die gebruiken we maar 1 keer en dan weer de was in.

Net groei echo gehad. Het is een klein speklapje, ze heeft echt al bolle wangen en duidelijke kuiten O+ Buikje en hoofd zitten op de p80 lijn. Bovenbeentje zit op de P5 lijn, dat gaf wat commotie. Maar bij mijn jongste ging het net zo, toen hebben we dus een hele zwangerschap stress gehad en allerlei onderzoeken. Gaan we nu niet doen. Ze kunnen er in de zwangerschap toch niets mee doen. Het kan hoogstens betekenen dat als deze baby hetzelfde blijkt te hebben als mijn jongste, dat 't dus genetisch bepaald is en erfelijk is. Dat zien we dan wel weer.
Dus voor nu lekker genieten :) En de dagcurve was helemaal top.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151477862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:41 schreef Sara82 het volgende:
Wij hebben het vertellen even op pauze gezet. Mijn ouders, schoonfamilie, een vriend (indirecte familie) en 1 zus wisten al dat ik zwanger was, de rest hebben we het pas na de goede nipt verteld en dat was dus pas rond week 14.

Ik heb ook alleen de mensen die naar de uitslag van de combinatietest vroegen verteld dat deze niet goed was en we voor verder onderzoek door moesten, maar dat was ook vooral om mensen niet onnodig ongerust te maken. Relativeren is lastig als je niet alle info hebt, m'n schoonmoeder hoorde ook alleen maar 'grote kans op een afwijking' ipv 'verhoogde kans'. M'n andere zussen weten volgens mij niet dat wij het nipt-traject nog hebben doorlopen, maar dat is niet omdat het een geheim is ofzo, maar omdat het bij een uiteindelijke goede uitslag niet belangrijk meer is imo. Als het ter sprake komt meld ik het wel.
pi_151477887
Ik denk dat wij 3-4 keer per week wassen... vaak in het weekend als weer blijkt dat de onderbroeken/sokken/maillots op zijn. Ik moet wel bekennen dat ik alles was, door elkaar heen, en alles in de droger flikker. Ik ben echt een luie wasser.... :@ Maar als Henk er straks is zal het wel iets vaker/meer worden, zien we dan wel weer...

net weer groeiecho ingepland voor over anderhalve week en straks contact met de diabetesmiep... ben benieuwd want gisteravond vloog mijn suikerwaarde effe uit de bocht maar ik kan echt niet verklaren waarom. Misschien zij wel, maar goed... voor de zekerheid vandaag maar weer bijhouden en kijken wat er gebeurd. }:| Kakzooi... ik heb zo geen zin in een medisch feestje weer. (sorry als ik mensen daarmee op de tenen trap)
pi_151477899
De mijne kunnen kleren ook geen twee dagen aan. Maar als ik op zaterdag en woensdag was dan krijg ik er alles wel in en dan nog meestal een handdoeken was. Witte was heb ik niet zo veel. Misschien 1 keer per twee weken of m'n moeder neemt het mee. Ja beddengoed ok dat is dan een wasmachine extra. Maar 8 kilo kinderkleertjes is echt heel veel hoor.
pi_151477969
quote:
17s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik denk dat wij 3-4 keer per week wassen... vaak in het weekend als weer blijkt dat de onderbroeken/sokken/maillots op zijn. Ik moet wel bekennen dat ik alles was, door elkaar heen, en alles in de droger flikker. Ik ben echt een luie wasser.... :@ Maar als Henk er straks is zal het wel iets vaker/meer worden, zien we dan wel weer...

net weer groeiecho ingepland voor over anderhalve week en straks contact met de diabetesmiep... ben benieuwd want gisteravond vloog mijn suikerwaarde effe uit de bocht maar ik kan echt niet verklaren waarom. Misschien zij wel, maar goed... voor de zekerheid vandaag maar weer bijhouden en kijken wat er gebeurd. }:| Kakzooi... ik heb zo geen zin in een medisch feestje weer. (sorry als ik mensen daarmee op de tenen trap)
Snap ik dat je daar geen zin in hebt. Hoever ben je nu?
pi_151478010
30 weken en een paar dagen.... maar goed, wat moet moet, maar mijn voorkeur heeft het niet. Dat grapje bij Minke al meegemaakt en dat wil ik het liefst voorkomen. Toen vanwege hoge bloeddruk, die is nu voorbeeldig....
pi_151478102
Ik was twee keer per twee weken hier (1 donker en 1licht) en daarvan gaat de helft op het wasrek en de helft van beide wassen samen gaat in de droger. Ik word een beetje bang van jullie verhalen hier :D
pi_151478119
luie wassers unite :9

* Stippelrientje meldt zich :@
Schudden voor gebruik
  woensdag 8 april 2015 @ 11:29:46 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151478149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:27 schreef FlyingFish het volgende:
Ik was twee keer per twee weken hier (1 donker en 1licht) en daarvan gaat de helft op het wasrek en de helft van beide wassen samen gaat in de droger. Ik word een beetje bang van jullie verhalen hier :D
Ik heb niet eens voldoende ondergoed en sokken om mezelf twee weken lang van dagelijks vers te voorzien :D
pi_151478197
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:18 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb ook alleen de mensen die naar de uitslag van de combinatietest vroegen verteld dat deze niet goed was en we voor verder onderzoek door moesten, maar dat was ook vooral om mensen niet onnodig ongerust te maken. Relativeren is lastig als je niet alle info hebt, m'n schoonmoeder hoorde ook alleen maar 'grote kans op een afwijking' ipv 'verhoogde kans'. M'n andere zussen weten volgens mij niet dat wij het nipt-traject nog hebben doorlopen, maar dat is niet omdat het een geheim is ofzo, maar omdat het bij een uiteindelijke goede uitslag niet belangrijk meer is imo. Als het ter sprake komt meld ik het wel.
Dat heb ik ook gemerkt. Ik heb het expres mijn moeder wat later verteld, want die reageerde precies zoals ik dacht dat ze zou reageren. (Wat een Verschrikkelijk Nieuws! Ik krijg het er helemaal koud van. ) En dat kon ik er op de dag van de np even niet bij hebben. Vriendinnen reageerden juist Heel Erg positief en monter. En dat was precies wat ik nodig had. O+
pi_151478219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:17 schreef Fuente het volgende:
Met 2 kinderen zit ik op zo'n 5 wassen per week. Nu ben ik ook wel miepig met handdoeken, die gebruiken we maar 1 keer en dan weer de was in.

Net groei echo gehad. Het is een klein speklapje, ze heeft echt al bolle wangen en duidelijke kuiten O+ Buikje en hoofd zitten op de p80 lijn. Bovenbeentje zit op de P5 lijn, dat gaf wat commotie. Maar bij mijn jongste ging het net zo, toen hebben we dus een hele zwangerschap stress gehad en allerlei onderzoeken. Gaan we nu niet doen. Ze kunnen er in de zwangerschap toch niets mee doen. Het kan hoogstens betekenen dat als deze baby hetzelfde blijkt te hebben als mijn jongste, dat 't dus genetisch bepaald is en erfelijk is. Dat zien we dan wel weer.
Dus voor nu lekker genieten :) En de dagcurve was helemaal top.
Kuiten. Wat schattig. O+ Het is mooi weer om te genieten! :)
pi_151478273
Owjee... Hier nog geen kinderen maar nu al 6 machines was in de week.
2 donker, 1 lichtbont, 1 gekleurd en 2 wit.
Geen droger dus alles aan de lijn. Hierdoor een soort haat-liefde verhouding met de sok ontwikkeld.

Pessie: succes vandaag weer! Wat leuk gisteren :).

Limone: hopelijk volgt de uitslag snel en is deze goed. Ik duim!

Joycie: heb je een voorgevoel wat geslacht betreft of helemaal niet?
Wij weten het geslacht niet en ik heb ook werkelijk geen voorgevoel.

Fuente: wat apart dat verschil bij de groeiecho. Maar voor jullie wel te verklaren begrijp ik?

Lijnloos: ik snap wel dat je niet zit te wachten op een medisch feestje. Hopelijk valt het mee.
pi_151478658
Hopelijk valt het mee Lijnloos!

Zo intake van de kraamzorg, handig op mijn thuiswerkdag. Ik heb een lamp en de piano afgestoft, gestofzuigd en de vaatwasser ingeruimd dus ben er klaar voor 8-) Oh ja en wat vragen opgeschreven.
pi_151478728
Limone, ja echt gewoon al spek op haar kuiten, te cute! Schijnt meestal pas later te zijn, maar ik maak grote (lees spekkige) kinderen :7 Hopelijk heb je snel een goede uitslag :*

Lijnloos, heb je over het algemeen je suikers verder goed onder controle? Heb je misschien stress gehad of iets onder de leden? Hopelijk blijft het gewoon stabiel!

Malteser, echt te verklaren weet ik niet, maar ik schrok er niet van. Het is echt hetzelfde beeld als bij jongste. Die werd uiteindelijk geboren met een gewicht van bijna 9 pond en toch verzuipen in maatje 50. Inmiddels is ze 6,5 en nog klein van stuk. Daarbij heeft ze een lage spierspanning, slechte rompbalans en is ze hypermobiel. Waar het precies door komt is niet duidelijk, vermoeden is ehlers-danlos maar niet alles wijst daarop en volgens mij is vertraagde groei daar ook geen kenmerk van. Aangezien er in de zwangerschap toch niets mee gedaan wordt hoef ik het verder ook niet te weten. Dat geeft alleen maar stress. Monitoren vind ik prima, maar geen aanvullende onderzoeken. Over 4 weken weer een groeiecho en zo door.
Sara
Merel
Ukje
pi_151479226
Tnx meiden... Iets onder leden zou best kunnen want mijn maag is compleet over de zeik... We zien wel...
pi_151479629
Woei, ik ben zo blij *O*
Ik heb gisteren de eerste echo gehad en de kleine baby heeft het tot nu toe helemaal perfect gedaan!
We hebben ook alles heel mooi kunnen zien O+
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_151480100
*O* 1stGirl! Fijn zo!

En Fuente, lastig lijkt me dat als er dan zoveel naar gekeken wordt maar eigenlijk ook geen hol aan te doen is behalve afwachten tot geboorte.

Malteser :* Fijn dat je er weer bij bent.
pi_151480219
Lijn :* hopelijk heeft je diëtiste een verklaring voor die ene waarde, zou fijn zijn als je het kunt plaatsen voor jezelf. Maar soms gebeurd dat ook wel eens gewoon, als het maar 1 waarde is en de rest is verder keurig moet je je er niet te druk over proberen te maken hoor :* van stress stijgt je bloedsuikerspiegel zeg k altijd maar, dus hoe relaxter hoe beter alsof je het kunt afdwingen... maar toch ;) :+

1stgirl fijn! *O*

Fuente wat een gedoe. Ik kan me je standpunt wel voorstellen ja. Als ze er verder nu niets aan kunnen doen, waarom dan wel allerlei onderzoeken, en daarbij jezelf bloot stellen aan een hoop gedoe en gestress.
  woensdag 8 april 2015 @ 12:53:16 #123
259886 pessie
pi_151480359
1st gefeliciteerd!

Lijnloos, logisch toch dat je geen zin hebt in het medische circus :* . Een vriendin met diabetes heeft dat ook dat als ze niet fit is haar suikerwaardes uit de bocht gaan. Hoop dat je een betere curve hebt vandaag :*

Fuente, fijn dat je er zo relaxed onder kunt zijn. Een lekker spekkie dus O+

sillie, hoe laat is je echo?

Mina, veel plezier bij je intake!

Ik had weer controle. De baby lijkt flink bijgetrokken, bijna een pond gegroeid in 2 weken :o . Wordt nu geschat op 2280 gram *O* . Bloeddruk was 140/94. Navelstreng deed het goed. En ik heb de datum definitief gekregen, aka ik ben inleidbaar en zit nu op ongeveer 1.5cm, zit nog wel een tuitje dus de weeën zullen dat eerst weg moeten krijgen, wordt dus wel meteen een beetje oxytocine.
Al mijn punten besproken, ze nam echt de tijd voor ons, denk dat we in totaal wel een half uur bezig zijn geweest. Maar het zijn ook best wat onderzoeken dus voor hetzelfde geld had ze zelf vorige week al extra tijd ingepland.
En ze heeft even gekeken wie er dienst had op mijn datum, een verloskundige waar zij heel veel vertrouwen in heeft en die echt relaxed is. Ik zal wel regelmatig aan de CTG moeten liggen en bloeddruk moeten meten.
pi_151480709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:32 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gemerkt. Ik heb het expres mijn moeder wat later verteld, want die reageerde precies zoals ik dacht dat ze zou reageren. (Wat een Verschrikkelijk Nieuws! Ik krijg het er helemaal koud van. ) En dat kon ik er op de dag van de np even niet bij hebben. Vriendinnen reageerden juist Heel Erg positief en monter. En dat was precies wat ik nodig had. O+
Hier wordt ook veel aan je gedacht Limoon! :*
Nah, kan me voorstellen dat je dan even wacht met het vertellen als je ma zo reageert. Hoera voor de positieve vriendinnen! Wat zal jij veel taart in huis hebben inmiddels...! Over een paar dagen heb je gewoon goed nieuws. :Y
pi_151480714
Lijn :* hoop zo voor je dat je niet medisch gaat worden!

1st een mooie echo *O*

Wow Pessie wat super! Dat moet wel een goed gevoel geven O+

Vandaag onverwachts te horen gekregen dat ik volgende week geen injectie meer hoef, dus vandaag was de laatste *O* verder helemaal goedgekeurd, Frits ligt nog steeds goed en laag, maar nog niet ingedaald .... En doordat ik een complete villa met zwemparadijs heb, heeft hij nog alle ruimte om de draaien helaas
  woensdag 8 april 2015 @ 13:20:57 #126
259886 pessie
pi_151481153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:04 schreef klumsy het volgende:
Lijn :* hoop zo voor je dat je niet medisch gaat worden!

1st een mooie echo *O*

Wow Pessie wat super! Dat moet wel een goed gevoel geven O+

Vandaag onverwachts te horen gekregen dat ik volgende week geen injectie meer hoef, dus vandaag was de laatste *O* verder helemaal goedgekeurd, Frits ligt nog steeds goed en laag, maar nog niet ingedaald .... En doordat ik een complete villa met zwemparadijs heb, heeft hij nog alle ruimte om de draaien helaas
Dat is ook goed nieuws! *O*
Het regent best goed nieuws vandaag O+ mijn vriendin is vandaag bevallen bij 40+3 m. een flinke baby van 4220 gram :o maar ze heeft het er perfect van af gebracht.
pi_151481171
Dat klinkt super pessie! Wat fijn! *O* *O* *O*

1st ook al goed nieuws! *O*

Minarosa, je bent de plinten vergeten af te stoffen dus dat komt niet goed. o|O

:* voor Limone, een paar daagjes nog. Ik hoop op mooi nieuws

Fijn dat je er weer bent Malteser!

Moeilijk teruglezen op mobiel dus sorry voor degenen die ik vergeten ben. :@

Ik werd net even een weekdier toen ik al die kleine gewassen kleertjes in de Grote kast inruimde, zo schattig! :'(
pi_151481508
Ik had een heel verhaal getikt en *poef* -O- Maar wat een goede berichten allemaal!

Pessie, wat fijn van je goede uitslagen en de groei! *O*
1st girl een goede echo *O*
klumsy geen injectie meer *O*
Fuente is chill onder haar baby met kuiten *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Lief dat je er naar vraagt! Het gaat wel. Er is genoeg afleiding en ik bak ongeveer elke dag wel een taart. :D Met mijn lichaam en de baby gaat het ook heel goed. Mijn ietwat zweverige VK zei dat mijn lichaam deze zwangerschap heel goed kan hebben ( O+ ) en de baby is heel bewegelijk (op de echo's en bij het zoeken naar het hartje). Maar toch voel ik me een beetje nepzwanger, alsof het nu even voor twee weken stilstaat. Nog iets van 5 dagen wachten!
Elke dag taart O+ en fijn van de afleiding! Dat nepzwanger kan ik me goed voorstellen, Spees had dat ook geloof ik. Onbewust durf je er nog niet echt in te geloven denk ik. Gelukkig ben je al over de helft, en hopelijk kun je over een week of twee gewoon O+ O+ O+ O+ terugkijken op alle stuiterbaby echo's! Ik duim nog even voor je verder voor een goede uitkomst! :*

En over het wassen:
We hebben vooral best veel *kuch* kleding denk ik. Kind is en eet vrij netjes, wij ook :D, we hebben geen tuin, dus het kan allemaal wel twee dagen mee. Indien geen (duidelijk zichtbare) vlekken en nog enigszins fris ruikend soms wel langer ook :o :+ Alleen na een dag kdv gaat kleding sowieso in de was. En verder was ik alleen volle machines en sorteer ik nogal ernstig op kleur :@ . Dus de wasmand zit altijd wel minimaal halfvol en kleding ligt er dus best wel eens lang in.
pi_151481526
Fijn pessie, heerlijk dat de baby groeit en dat ze de tijd voor je hebben genomen.

Intake was oké. Ik baal een beetje want onze slaapkamer is blijkbaar totaal niet geschikt voor de kraamverzorgster. Ja hij is niet groot (bovenwoning in de stad, neem aan dat ze dat toch wel vaker zien bij zo'n grote organisatie) en hij heeft aan een kant schuine wanden (ik noem dat knus :P) maar zelfs met een extra matras (dus hoog bed) zou het onhandig zijn :{. Ze vond dat er te weinig ruimte omheen was... dwars liggen tijdens controles zou voor mij ook een optie zijn maar ze was echt niet enthousiast en zei dat een tijdelijk eenpersoonsbed de beste optie was. Hmpf. Het is niet dat we ruimte over hebben met drie kamers ;(, weet niet waar we dat bed dan neer zouden moeten zetten (woonkamer?! Fijn met kraambezoek en controles :{), het was al heel veel schuiven, opruimen, passen en meten om een babykamer te maken dus ik weet het nu even niet. We hebben verhuisplannen maar niet voordat de baby komt, zo gemakkelijk koop en verkoop je een huis ook weer niet..
pi_151481635
Jeetje Minarosa, die had zeker haar dag niet of zo? Sjonge zeg... Denk even in mogelijkheden anders, ipv in moeilijkheden |:(
  woensdag 8 april 2015 @ 13:38:40 #131
259886 pessie
pi_151481703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:32 schreef Minarosa het volgende:
Fijn pessie, heerlijk dat de baby groeit en dat ze de tijd voor je hebben genomen.

Intake was oké. Ik baal een beetje want onze slaapkamer is blijkbaar totaal niet geschikt voor de kraamverzorgster. Ja hij is niet groot (bovenwoning in de stad, neem aan dat ze dat toch wel vaker zien bij zo'n grote organisatie) en hij heeft aan een kant schuine wanden (ik noem dat knus :P) maar zelfs met een extra matras (dus hoog bed) zou het onhandig zijn :{. Ze vond dat er te weinig ruimte omheen was... dwars liggen tijdens controles zou voor mij ook een optie zijn maar ze was echt niet enthousiast en zei dat een tijdelijk eenpersoonsbed de beste optie was. Hmpf. Het is niet dat we ruimte over hebben met drie kamers ;(, weet niet waar we dat bed dan neer zouden moeten zetten (woonkamer?! Fijn met kraambezoek en controles :{), het was al heel veel schuiven, opruimen, passen en meten om een babykamer te maken dus ik weet het nu even niet. We hebben verhuisplannen maar niet voordat de baby komt, zo gemakkelijk koop en verkoop je een huis ook weer niet..
Ik zou voor de optie dwarsliggen gaan, het is maar 1x per dag, en verder voed je je baby (ik neem aan dat ze wel naast het bed kan staan om indien nodig te helpen), en geeft ze je eten en drinken. En echte kraamverzorgsters komen ook genoeg tegen hoor :*
pi_151481726
Jeetje Minarosa, lekker stug en inflexibel... -O- Maar als dat andere bed geen optie is, dan is het toch gewoon geen optie... tja, jammer dan zou ik denken.

Pessie, wat spannend allemaal. Fijn wel dat baby een flinke groeispurt heeft gehad, en top dat ze lekker de tijd namen.

Ik heb de diabetesmiep gesproken en zonder verklaring maar ook zonder paniek hebben we over 2 weken weer een belafspraak. Volgende week ook nog een afspraak met de internist (telefonisch ook) dus ik vind het wel prima. Ik hou gewoon zelf effe goed bij hoe en wat en mocht ik nou echt uit de bocht vliegen dan ga ik zelf wel bellen heb ik besloten.
pi_151481735
quote:

Ga toch weg :') :')
dat ze een thuisbevalling dan niet zien zitten a la maar verder... ik zou voor de kraambedcontroles geen apart bed in huis halen hoor eerlijk gezegd. Voor de rug van je kraam en verloskundige is het wel fijn als het bed omhoog is maar wat niet kan kan niet.
pi_151481791
Hoeveel ruimte is er naast je bed? Kun je er naast staan? Dan is het genoeg. voor voedingen kan ze ook bij je op bed gaan zitten om mee te helpen.
  woensdag 8 april 2015 @ 13:45:40 #135
259886 pessie
pi_151481881
quote:
17s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:39 schreef Lijnloos het volgende:

Ik heb de diabetesmiep gesproken en zonder verklaring maar ook zonder paniek hebben we over 2 weken weer een belafspraak. Volgende week ook nog een afspraak met de internist (telefonisch ook) dus ik vind het wel prima. Ik hou gewoon zelf effe goed bij hoe en wat en mocht ik nou echt uit de bocht vliegen dan ga ik zelf wel bellen heb ik besloten.
Klinkt als een mooi plan. Zeker het deel zonder paniek lijkt mij.
pi_151482002
Een eenpersoonsbed in de woonkamer? Omdat ze anders de thermometer niet goed erin kan stoppen? 😉 Hoe is het. Ik zou zeggen, voor jullie tien andere bureaus he. Bij ons heeft de intake nog nooit op de slaapkamer gekeken. Trouwens meestal heeft de kraamverzorgende zelf er weinig problemen mee. Onze eerste kraamzorg wilde liever de klossen na twee dagen eronderuit omdat ze zo klein was 😂
  woensdag 8 april 2015 @ 14:00:12 #137
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151482253
quote:

Wat vervelend -O-

Ik ben daar ook een beetje bang voor, want wij hebben ook een kleine slaapkamer en nu wil ik ook nog onze kledingkast daarin gaan zetten (die staat nu in wat de babykamer wordt), dus we zijn al een heel weekend bezig met passen en meten. (En ik wil daar ook bevallen :+ )

Ik zou zeggen: wat niet kan, kan niet. Als je geen plek hebt voor een eenpersoonsbed is dat pech hoor. Even dwarsliggen moet toch geen drama zijn.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 8 april 2015 @ 14:01:36 #138
259886 pessie
pi_151482300
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:50 schreef Estrys het volgende:
Een eenpersoonsbed in de woonkamer? Omdat ze anders de thermometer niet goed erin kan stoppen? 😉 Hoe is het. Ik zou zeggen, voor jullie tien andere bureaus he. Bij ons heeft de intake nog nooit op de slaapkamer gekeken. Trouwens meestal heeft de kraamverzorgende zelf er weinig problemen mee. Onze eerste kraamzorg wilde liever de klossen na twee dagen eronderuit omdat ze zo klein was 😂
:D wij hebben de klossen er niet eens onder. We hebben ze wel in huis en indien nodig zitten ze er zo onder. Voor hetzelfde geld krijgen we inderdaad een kleine kraamverzorgster die er dan niet meer bij kan. Ons bed is inclusief klossen al gauw tegen de 90 cm hoog :')
pi_151482443
Ik kreeg trouwens van de kraamzorg intake de tip dat er ook "halve" klossen bestaan die geen 28cm (standaard volgens haar) maar 14cm zijn. Dus als je bed al best hoog is hoef je niet meteen je keukentrapje erbij te zetten :+
pi_151482466
Ons bed is 180x220 en heeft 12 extra steunpootjes vanwege het oppervlak. Wij hebben er destijds geen klossen onder gezet. Omdat het bed anders alsnog in elkaar zou zakken. Of nouja die mogelijkheid bestond. Was ook geen probleem, als manlief dan maar het bed verschoonde.

Ik zou gewoon dwars gaan liggen Minarosa. En dan bedoel ik op het bed. Niet dwars zijn. :+
pi_151482559
Oef Minarosa, dat bedoelde ik niet toen ik hierboven begon over plinten en niet goed komen. :{ Wat een ontzettende muts, ik zou echt niet voor zoiets een extra bed in huis halen. Wat niet kan kan niet en de kraam ziet heus wel eens vergelijkbare/kleinere huizen en kamers.
  Vis een optie? woensdag 8 april 2015 @ 14:16:09 #142
70532 loveli
N
pi_151482632
Hoe deden gezinnen met 8 kinderen dat vroeger in kleine arbeidershuisjes...
crap in = crap out
pi_151482673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:16 schreef loveli het volgende:
Hoe deden gezinnen met 8 kinderen dat vroeger in kleine arbeidershuisjes...
Ik hoorde gisteren dat toen de kinderbescherming en maatschappelijk werkster kwam kijken of alles wel in kannen en kruiken was....
Schudden voor gebruik
  woensdag 8 april 2015 @ 14:18:56 #144
259886 pessie
pi_151482682
quote:
17s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kreeg trouwens van de kraamzorg intake de tip dat er ook "halve" klossen bestaan die geen 28cm (standaard volgens haar) maar 14cm zijn. Dus als je bed al best hoog is hoef je niet meteen je keukentrapje erbij te zetten :+
:o die tip mag in de OP van mij :') lijkt me toch een stuk praktischer. Bij de andere 2 Had ik het keukentrapje bij mijn bed staan, maar ik kan mijn linkerbeen slecht belasten en vind dat toch wel eng 's nachts.
  woensdag 8 april 2015 @ 14:20:01 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151482702
Pessie, wat een goed nieuws!

Minarosa, wat stom! Ik zou zeggen, voor een weekje doen ze het er maar mee. Als het nou een bevalling is kan ik er inkomen, maar voor wat controles.. tsja. Ik zou ook geen apart bed gaan regelen. Er is heus wel een oplossing voor op het moment van controle.
Ben benieuwd wat ze over onze slaapkamer zullen zeggen, want die is ook redelijk klein en onhandig. Maar ik ga er echt niets aan veranderen, met uitzondering van klossen.
pi_151482903
Dank voor de tips en ervaringen :) Volgens mij had ze een soort perfect plaatje in haar hoofd van een gelijkvloers huis met zes kamers waarin er een aparte wc is, direct naast de slaapkamer. De twee trappen vond ze ook al wel heftig, ik had het gevoel dat het voor haar zwaarder was om naar boven te lopen dan voor mij, met dertig weken zwangerschap :').

Ze vroeg ook of we nog een extra kamer hadden om daar een ander bed neer te zetten (eh nee, dat is toch wel te zien, we hebben onze kledingkasten in de babykamer staan en ik heb net verteld hoe groot het is, dus ik keek zo van :? en zei een beetje cynisch "de badkamer ja..."). En toen suggereerde ze om het bed zo ongeveer midden in de woonkamer neer te zetten, op de plek waar de box komt te staan ("dan zet je die nog even niet op") maar dan kan er gedurende een paar weken (bed moet er dan met 37 weken staan) niemand meer goed door de kamer lopen. Oh ja en later nog om één van de kasten in de babykamer tijdelijk weg te halen. Een volle boekenkast van bijna twee meter lang, "even", "tijdelijk" |:(

Misschien dat ik toch maar naar aanleiding van jullie opmerkingen probeer een heel dik extra matras op ons gewone bed te leggen; dat lijkt me de beste optie. We hebben zo'n Ikeabed met laden eronder en die zijn uiteraard niet leeg :+ dus klossen zijn wellicht niet de meest praktische optie maar dat kunnen we altijd proberen. Er is wel een beetje ruimte naast het bed als ik gewoon lig (voor een niet al te breed gebouwde en niet al te lange kraamverzorgster :@) en als ik dwars ga liggen is er een stuk meer ruimte.

Ik wil trouwens niet thuisbevallen, dus dat was ook niet het punt, het gaat alleen om de controles en hulp bij voeding (maar voeden kan ook in een stoel, toch? Of heb ik nu een te rooskleurig beeld? Of op de bank? We hebben een lekker grote bank met zo'n voetenstuk eraan).

@Mariposas: dat lijkt op onze situatie; bij ons is er ook aan één kant ongeveer zoveel ruimte (aan de andere kant niets) en aan het voeteneind relatief veel ruimte (maar puntdak), vandaar de dwarsligoptie.

Genoeg gezeurd :+ Gelukkig hebben we nog bijna zeven weken om over een oplossing na te denken...
  woensdag 8 april 2015 @ 14:27:38 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151482910
Ze zullen toch echt een beetje flexibel moeten zijn hoor :{ niet iedereen woont in een paleis met drie vleugels.
  woensdag 8 april 2015 @ 14:29:29 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151482978
Is het serieus alleen maar voor de controles??!! :') wat een monster zeg
pi_151483036
Anders gaat zij lekker op bed liggen en ga jij er bovenhangen. :{w

Jullie zullen toch niet het enige knusse huis van de stad hebben? Dit en de onmogelijke oplossingen die zij aandraagt zou voor mij reden zijn om een ander bureau te zoeken. Blegh.
pi_151483061
Zooo ik kook echt van woede. Zwager heeft vanochtend alle contact met man verbroken omdat ze het te confronterend vinden dat wij zwanger zijn (zij zitten nu een half jaar in de medische molen) In de tijd dat wij bezig waren (1.5 jaar met pcos) hebben ze NOOIT gevraagd hoe 't ging en wij maar voor ze duimen bij elke poging. Echt ik ben ZO ONGELOFELIJK pissig over de hele situatie. Ik probeer echt begrip en relativeringsvermogen erin te gooien, maar zie nu vooral mijn hele gekwetste man (die altijd in de schaduw van zwager heeft gestaan) Kind in buik zorgt (nu al) voor leeuwenmama-effect: alles wat niet goed voor ons is moet vér uit de buurt blijven. Bah ik ben ZO boos en verdrietig en moest dat echt even kwijt.
pi_151483088
Wat een gezeur zeg. Ga even je hele huishouden om gooien voor 6 dagen 3 minuten pdd dag controles :')
pi_151483113
Ik ben boos. Morgen dus een echo en vriend zou meegaan.

Stuurt 'ie net een berichtje dat zijn baas zijn "verlof" voor morgen heeft ingetrokken en dat hij niet weg mag. Dus ik terug "heb je dan wel gezegd waar je verlof voor is?"
Dat had hij nu gedaan, maar daar had zijn baas niks mee te maken en hij zei dat ik vast mijn moeder wel kan meevragen.. :{w 8)7 :( .
pi_151483140
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef Bloesem. het volgende:
Zooo ik kook echt van woede. Zwager heeft vanochtend alle contact met man verbroken omdat ze het te confronterend vinden dat wij zwanger zijn (zij zitten nu een half jaar in de medische molen) In de tijd dat wij bezig waren (1.5 jaar met pcos) hebben ze NOOIT gevraagd hoe 't ging en wij maar voor ze duimen bij elke poging. Echt ik ben ZO ONGELOFELIJK pissig over de hele situatie. Ik probeer echt begrip en relativeringsvermogen erin te gooien, maar zie nu vooral mijn hele gekwetste man (die altijd in de schaduw van zwager heeft gestaan) Kind in buik zorgt (nu al) voor leeuwenmama-effect: alles wat niet goed voor ons is moet vér uit de buurt blijven. Bah ik ben ZO boos en verdrietig en moest dat echt even kwijt.
En dat is ook om van te gaan koken, wat een rotsituatie. Misschien voelen zij het over een maand of wat weer heel anders, maar daar heb je nu weinig aan..
  woensdag 8 april 2015 @ 14:35:39 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151483167
Wtf bloesem :o

En wtf sillie :o
pi_151483190
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:35 schreef pinquit het volgende:

dit. Wat bizar!
pi_151483267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En dat is ook om van te gaan koken, wat een rotsituatie. Misschien voelen zij het over een maand of wat weer heel anders, maar daar heb je nu weinig aan..
Ja en dan is alle contact al verbroken! Ze komen ook niet meer naar familiedingen en willen ons niet meer zien en spreken. Maar, ze gunnen ons dat kindje hoor!! :( :( :(

(wij 'verdienen' het niet, omdat we niet het "normale" studeren-werken-koophuis-trouwen-baby hebben afgelegd....)
pi_151483294
quote:

Dit!
pi_151483304
En ik las goed nieuws voor Pessie en lijn en nog meer mensen *O* *O* \zeef
pi_151483328
beuh, Bloesem. Niet leuk. En sillie ook niet!
  woensdag 8 april 2015 @ 14:41:59 #160
259886 pessie
pi_151483340
quote:

+2 :o

Sommige mensen zijn echt horken.

En dat de hele medische molen heftig is weet je zelf dus al bloesem, stom dat ze het na een half jaar al "te confronterend" vinden. Meeste medische molen zwangerschappen komen volgens mmij pad na een paar jaar. En ja dat lijkt me ook verschrikkelijk, maar om dan het contact met je broer te verbreken bij goed nieuws 8)7
pi_151483343
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:39 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja en dan is alle contact al verbroken! Ze komen ook niet meer naar familiedingen en willen ons niet meer zien en spreken. Maar, ze gunnen ons dat kindje hoor!! :( :( :(

(wij 'verdienen' het niet, omdat we niet het "normale" studeren-werken-koophuis-trouwen-baby hebben afgelegd....)
Tsja, hoe stom ook; dat is dan hun keuze. Zij isoleren zichzelf dan, dat kan niemand jullie verwijten. Dat zullen ze zichzelf ook wel gaan realiseren na verloop van tijd, maar als dat dan voor jullie als te laat voelt, dan moeten zij zich daar maar bij neerleggen. Maar dit klinkt als een besluit dat in een extreme emotie is genomen, 9 van de 10x komen ze daar wel op terug.. En verder een :* voor jullie, want klote is het wel..
pi_151483414
Ja het relativeren lukt ook wel. En ook hoe dit moet voelen kan ik me goed in inleven na anderhalf jaar allerlei zwangeren hebben zien passeren. Ook dat het hun zaak is en dat wij hierin niets verkeerd hebben gedaan (er zelfs expres niets met hen over delen, omdat we weten hoe k*t dat is) Maar als ik dan m'n lief weer zie zitten als huilend hoopje niks word ik gewoon weer zo verdrietig en boos :(

En ik maar tegen hem zeggen: je broer heeft gewoon wat tijd nodig, geef hem die ruimte, laat hem die tijd nemen. Pff ;(
pi_151483415
Wat een verdrietige situatie Bloesem. Ik zou ook woedend zijn in eerste instantie, hoor! :( Maar er wint echt helemaal niemand nu.. Jullie krijgen nu ook helemaal niet de kans om er met ze over te praten. Stom!

Mijn god zeg, die baas van de vriend van Sillie.. Wat een pennenlikkerij. :(
  woensdag 8 april 2015 @ 14:45:32 #164
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151483427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:31 schreef Limone het volgende:
Anders gaat zij lekker op bed liggen en ga jij er bovenhangen. :{w

Jullie zullen toch niet het enige knusse huis van de stad hebben? Dit en de onmogelijke oplossingen die zij aandraagt zou voor mij reden zijn om een ander bureau te zoeken. Blegh.
_O- Mental image :@

Het lijkt me idd dat dit in bijv Amsterdam (ik weet niet waar Mina woont) meer uitzondering dan regel is, wat een star gedoe.

Bloesem. Niet tof :{ Dat zou ik ook niet trekken.

Sillie, jezus wat een fijne baas zeg. Is er iets belangrijks dan morgen op zijn werk?
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151483445
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:27 schreef Minarosa het volgende:
Dank voor de tips en ervaringen :) Volgens mij had ze een soort perfect plaatje in haar hoofd van een gelijkvloers huis met zes kamers waarin er een aparte wc is, direct naast de slaapkamer. De twee trappen vond ze ook al wel heftig, ik had het gevoel dat het voor haar zwaarder was om naar boven te lopen dan voor mij, met dertig weken zwangerschap :').

Ze vroeg ook of we nog een extra kamer hadden om daar een ander bed neer te zetten (eh nee, dat is toch wel te zien, we hebben onze kledingkasten in de babykamer staan en ik heb net verteld hoe groot het is, dus ik keek zo van :? en zei een beetje cynisch "de badkamer ja..."). En toen suggereerde ze om het bed zo ongeveer midden in de woonkamer neer te zetten, op de plek waar de box komt te staan ("dan zet je die nog even niet op") maar dan kan er gedurende een paar weken (bed moet er dan met 37 weken staan) niemand meer goed door de kamer lopen. Oh ja en later nog om één van de kasten in de babykamer tijdelijk weg te halen. Een volle boekenkast van bijna twee meter lang, "even", "tijdelijk" |:(

Misschien dat ik toch maar naar aanleiding van jullie opmerkingen probeer een heel dik extra matras op ons gewone bed te leggen; dat lijkt me de beste optie. We hebben zo'n Ikeabed met laden eronder en die zijn uiteraard niet leeg :+ dus klossen zijn wellicht niet de meest praktische optie maar dat kunnen we altijd proberen. Er is wel een beetje ruimte naast het bed als ik gewoon lig (voor een niet al te breed gebouwde en niet al te lange kraamverzorgster :@) en als ik dwars ga liggen is er een stuk meer ruimte.

Ik wil trouwens niet thuisbevallen, dus dat was ook niet het punt, het gaat alleen om de controles en hulp bij voeding (maar voeden kan ook in een stoel, toch? Of heb ik nu een te rooskleurig beeld? Of op de bank? We hebben een lekker grote bank met zo'n voetenstuk eraan).

@Mariposas: dat lijkt op onze situatie; bij ons is er ook aan één kant ongeveer zoveel ruimte (aan de andere kant niets) en aan het voeteneind relatief veel ruimte (maar puntdak), vandaar de dwarsligoptie.

Genoeg gezeurd :+ Gelukkig hebben we nog bijna zeven weken om over een oplossing na te denken...
Dafuk? Dit is ook echt de kraam die bij jullie komt kramen? Heel gauw bellen om een ander dan! Ik zou die trut niet eens meer in mn huis willen. Als het niet anders kan, dan kan het niet. Kom op zeg :{w
  woensdag 8 april 2015 @ 14:46:21 #166
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151483448
Bloesem, wat ontzettend stom en kinderachtig zeg. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Maar wat sillie zegt, jullie valt niets te verwijten.

sillie, ook stom zeg. Wat is de reden dat zijn verlof is ingetrokken, want zijn werkgever moet wel een hele goede reden daarvoor hebben. Alleen bij zwaarwegende bedrijfsbelangen mag dat; bv enorme onderbezetting door zieke collega's waardoor de toko niet meer kan runnen of belangrijke bedrijfseconomische reden.
pi_151483449
Sjezus, wat een klapjosti's Bloesem... (excusez moi) laat ze lekker in hun eigen zuur zwelgen :(

En Sillie, dat is echt poep!
pi_151483467
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:45 schreef MissBliss het volgende:

[..]

_O- Mental image :@

Het lijkt me idd dat dit in bijv Amsterdam (ik weet niet waar Mina woont) meer uitzondering dan regel is, wat een star gedoe.

Bloesem. Niet tof :{ Dat zou ik ook niet trekken.

Sillie, jezus wat een fijne baas zeg. Is er iets belangrijks dan morgen op zijn werk?
Geen idee, maar gezien het terugbel verzoek wat nu bij zijn baas ligt aan mijn adres ( >:) ) mag 'ie dat zo aan me uitleggen.
pi_151483474
Sillie ik lees nu van je verlof, dat is ook mooi kak zeg! En wat een kinderachtige reactie van zijn baas. Echo's zijn blijkbaar een vrouwenzaak.... :?
pi_151483482
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:45 schreef MissBliss het volgende:
Idd, jouw huis klinkt als het mijne Minarosa, dat lijkt me bijzonder normaal voor een (grote) stad. Het idee dat je eigenlijk zou moeten verhuizen als je een kind krijgt, omdat je huis niet ok is volgens voor de kraam.

quote:

En +3 :o
pi_151483483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Geen idee, maar gezien het terugbel verzoek wat nu bij zijn baas ligt aan mijn adres ( >:) ) mag 'ie dat zo aan me uitleggen.
zijn baas gaat jou bellen? :o
pi_151483492
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ja het relativeren lukt ook wel. En ook hoe dit moet voelen kan ik me goed in inleven na anderhalf jaar allerlei zwangeren hebben zien passeren. Ook dat het hun zaak is en dat wij hierin niets verkeerd hebben gedaan (er zelfs expres niets met hen over delen, omdat we weten hoe k*t dat is) Maar als ik dan m'n lief weer zie zitten als huilend hoopje niks word ik gewoon weer zo verdrietig en boos :(

En ik maar tegen hem zeggen: je broer heeft gewoon wat tijd nodig, geef hem die ruimte, laat hem die tijd nemen. Pff ;(
Wat een ontzettende klote situatie zeg..Ik hoop dat je nu afstand kunt nemen. Jammer voor hun, maar als jullie in het zelfde schuitje zaten kun je toch wel wat meer empathie vertonen? Sjonge.

:*

En Silli, wat een rotbaas :o
  woensdag 8 april 2015 @ 14:48:43 #173
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151483504
En ik bedoelde natuurlijk 'meer regel dan uitzondering' :')
Ziggy played guitar
pi_151483520
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:39 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wat bizar :o en wat raar trouwens ook dat ze niet met jullie meegeleefd hebben. Juist als het wat langer duurt of moeilijker gaat zou je zeggen dat je steun aan elkaar kunt hebben... en dan zo'n jaloerse (dat is het toch?) reactie. Ik snap wel dat ze zelf ook héél graag willen en kan me voorstellen dat het steekt, maar als ze zelf al een tijd bezig zijn zou ik verwachten dat ze dan echt oprecht blij kunnen zijn voor mensen die ook moeilijker zwanger zijn geworden, helemaal als het om je familie gaat.

En WTF inderdaad, dat je het niet zou verdienen. Ik word altijd zooo moe van mensen die een opmerking maken in de trant van "maar zo lang zijn jullie toch nog niet samen/hoe moet dat met die kleine auto van jullie/je bent niet getrouwd" (of vandaag, impliciet: je hebt een te klein huis). Sure, gebrek aan huwelijk en een gezinsauto maakt je echt totaal ongeschikt om kinderen te krijgen, anticonceptie zou verplicht moeten zijn, helemaal mee eens :{w 8)7 :W

Wat naar sillie van de baas van je vriend. Misschien kan je vriend een keer goed met zijn baas praten? Niet dat hij rond de bevalling en kraamtijd ook "plotseling" allerlei toezeggingen omtrent vakantiedagen intrekt :{
pi_151483533
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:48 schreef MissBliss het volgende:
En ik bedoelde natuurlijk 'meer regel dan uitzondering' :')
hahahaha, ik moest teruglezen, had het niet eens gezien :D
pi_151483648
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:47 schreef Mineola het volgende:

[..]

Idd, jouw huis klinkt als het mijne Minarosa, dat lijkt me bijzonder normaal voor een (grote) stad. Het idee dat je eigenlijk zou moeten verhuizen als je een kind krijgt, omdat je huis niet ok is volgens voor de kraam.

[..]

En +3 :o
Ik vond het zelf inderdaad niet uitzonderlijk omdat ik zoveel mensen ken die in een dergelijk huis een kind krijgen. Bovendien is het een grote organisatie die in volgens mij ook in de andere grote steden actief is, dus dat vond ik al helemaal apart.

@Vlindur: dit was alleen de dame van de intake, ze geeft zelf geen kraamzorg meer (dat heb ik preventief even gevraagd O-) ), dus ik hoop dat ik een ruimdenkende ( :')) kraamhulp krijg...
pi_151483815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zijn baas gaat jou bellen? :o
Dat heeft hij dus net gedaan }:| . "Ik hoorde dat je het niet met mijn besluit eens bent meiske, wat kan ik voor je doen. "
Seriously, hij zei meiske. }:| :N

Leuk gesprekje, maar dan moet je een hormonale zwangere vrouw maar niet boos maken. o|O ~O>

Onder de streep zei 'ie dat 'ie mij onderschat heeft (seriously, 8)7 ) en dat hij nu snapt waarom vriend mee moest, dus hij mag nu alsnog met verlof.
pi_151483820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:54 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik vond het zelf inderdaad niet uitzonderlijk omdat ik zoveel mensen ken die in een dergelijk huis een kind krijgen. Bovendien is het een grote organisatie die in volgens mij ook in de andere grote steden actief is, dus dat vond ik al helemaal apart.

@Vlindur: dit was alleen de dame van de intake, ze geeft zelf geen kraamzorg meer (dat heb ik preventief even gevraagd O-) ), dus ik hoop dat ik een ruimdenkende ( :')) kraamhulp krijg...
Jij woont toch in de stad boven mij? Gewoon ff bespreken met je vk volgende keer. Doorgaans wordt de soep niet zo heet gegeten hoor. Afgezien van dat het hooguit iets minder handig werkt zou ik werkelijk niet weten waarom het zo'n punt is. Er wordt in minder ideale situaties gekraamd zeg maar.
pi_151483908
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jij woont toch in de stad boven mij? Gewoon ff bespreken met je vk volgende keer. Doorgaans wordt de soep niet zo heet gegeten hoor. Afgezien van dat het hooguit iets minder handig werkt zou ik werkelijk niet weten waarom het zo'n punt is. Er wordt in minder ideale situaties gekraamd zeg maar.
Ga ik doen :) 030 hier, de vk zit in een praktijk die ook middenin de stad zit dus misschien dat ze het wat rooskleuriger inziet.

En wat een kerel sillie! "Meiske" en "onderschat", alsof je twaalf bent.
pi_151483910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef Bloesem. het volgende:
at wij zwanger zijn (zij zitten nu een half jaar in de medische molen) In de tijd dat wij bezig waren (1.5 jaar met pcos) hebben ze NOOIT gevraagd hoe 't ging en wij maar voor ze duimen bij elke poging. Echt ik ben ZO ONGELOFELIJK pissig over de hele situatie. Ik probeer echt begrip en relativeringsvermogen erin te gooien, maar zie nu vooral mijn hele gekwetste man (die altijd in d
ZO! Nou wat een rot situatie!
Ik zou er zelf ook zwaar de pist over hebben als mensen zo de deur voor je dichtgooien. Natuurlijk is het confronterend voor ze, maar een medische molen geeft ze geen alleenrecht op zwangerschap.....

Hopelijk draait de boel nog recht binnenkort, maar iedereen even in zijn eigen hoekje afkoelen en bijkomen en dan mag ik wel hopen dat je een welgemeend excuus krijgt.

:*
Schudden voor gebruik
pi_151483914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat heeft hij dus net gedaan }:| . "Ik hoorde dat je het niet met mijn besluit eens bent meiske, wat kan ik voor je doen. "

Leuk gesprekje, maar dan moet je een hormonale zwangere vrouw maar niet boos maken. o|O ~O>

Onder de streep zei 'ie dat 'ie mij onderschat heeft (seriously, 8)7 ) en dat hij nu snapt waarom vriend mee moest, dus hij mag nu alsnog met verlof.
whut? Zegt hij nu indirect dat je vriend onder de plak zit? :o :D
  woensdag 8 april 2015 @ 15:04:58 #182
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151483963
quote:

[..]

Meiske.. Dat is zoo verschrikkelijk kleinerend. Daarmee kan ik mijn vrouw ook goed boos krijgen :')
pi_151483995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:D

Give them hell!
quote:

[..]

Say what!?

Wat een logica.. jij geeft duidelijk een grens aan als een groot "meske" en dan kan het wel ineens?

Anyways.. fijn dat hij mee kan nu ;)
Schudden voor gebruik
pi_151484144
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:03 schreef Limone het volgende:

[..]

whut? Zegt hij nu indirect dat je vriend onder de plak zit? :o :D
nou ja, als vriend de opdracht krijgt om zijn baas zijn vriendin te laten bellen, dan zit hij toch wel een beetje onder de plak.

Alsnog gek gesprek..
pi_151484252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nou ja, als vriend de opdracht krijgt om zijn baas zijn vriendin te laten bellen, dan zit hij toch wel een beetje onder de plak.

Alsnog gek gesprek..
oh, dit bedoel ik trouwens niet zo lullig als het er staat!

OT: ik twijfel helemaal niet meer of ik de baby voel, soms plopt het zo duidelijk, zo hard hebben m'n darmen nog nooit geplopt...
  woensdag 8 april 2015 @ 15:17:38 #186
259886 pessie
pi_151484321
Tof jagar! Ik mag zeker niet zeggen "zie je wel" ;)
pi_151484432
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:17 schreef pessie het volgende:
Tof jagar! Ik mag zeker niet zeggen "zie je wel" ;)
jahoor, dat mag wel!

argh, de duutser heeft op dit moment een skype sollicitatiegesprek, en ik ben zo zenuwachtig! kan me absoluut niet concentreren op het werk...
pi_151484501
pff wat een verhalen hier allemaal Sillie en Bloesem -O-

Ik heb nog even zitten rekenen, maar mijn uitgerekende datum zou ergens rond 8 december moeten zijn, en ik ben zelf de 10e jarig :o
pi_151484533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh, dit bedoel ik trouwens niet zo lullig als het er staat!

OT: ik twijfel helemaal niet meer of ik de baby voel, soms plopt het zo duidelijk, zo hard hebben m'n darmen nog nooit geplopt...

Jee! Voor de plopjes! *O*
pi_151484621
Pfff bloesem en sillie, wat een stomme situaties. Sommige mensen.. :N Hopelijk trekt zwager wel weer bij, bloesem, je arme man. ;(
pi_151485053
Pessie dat klinkt heel erg fijn! En ook dat de baby flink gegroeid is. Op naar een fijne bevalling :*

Klumsy, wat fijn dat je geen injectie meer hoeft ^O^

Minarosa, dat klinkt alsof ze aan het zeuren was om het zeuren zeg maar. Echt, ik zou me er niet druk om maken. Wat verwachten ze nu van jou? Ik zou het gewoon zo laten en tzt zie je vanzelf wel toch? Wij hebben bij de jongste het bed niet op klossen gezet. Bed verschonen deed vriend en controles hebben ze niet moeilijk over gedaan.

Lijnloos, fijn dat je even zo verder kan zonder toeters en bellen :*

Bloesem wtf :o Dat zulke mensen bestaan! Bah, geen woorden voor. Kan me indenken dat jullie vreselijk teleurgesteld zijn...

En Sillie :o Nou 'meiske', gelukkig heb je dat kunnen oplossen met die baas van je man ^O^
Sara
Merel
Ukje
pi_151485216
Dat is echt geen fijne situatie Bloesem. Wat een gek verloop.
Hier een bevriend stel, al jaren tevergeefs in de medische molen. Ik heb hen om die reden persoonlijk ingelicht ipv dat ze het via via zouden horen. Natuurlijk was en is het voor hen even slikken, omdat ze ook zo graag willen. Maar daardoor hebben zij even de tijd gehad om aan het idee te wennen voordat de rest van de vriendengroep het hoorde en als we nu bij elkaar zijn, lukt het ze soms zelfs om te vragen hoe de zwangerschap gaat. Daar kan ik alleen maar heel diep respect voor opbrengen.
Hopelijk komen ze bij jullie ook nog wat tot inkeer, want dit is verdrietig voor alle partijen. Sterkte...
pi_151485414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Alsnog gek gesprek..
Die opdracht heb ik niet gegeven hoor ;). Ik heb vriend niet nodig om zijn baas te kunnen spreken.
Ik heb vaker contact met die man, ik doe wel eens wat achter de schermen werk voor hem en dan communiceren we ook direct, dus niet via vriend . Ik belde zelf, maar hij was net in overleg dus hij zou terugbellen, vriend weet denk ik niet eens dat ik ging bellen (nu wel, want hij stuurde net "eeh, wat heb je nou gedaan? Nu mag ik wel mee?" O-) .

En tjsa, ik heb al zo vaak gekke gesprekken met deze man moeten voeren dat het me niet meer zo boeit. We hebben kennisgemaakt nadat hij tegen vriend had gezegd "als jouw vrouw zo'n invloed heeft op jouw inzetbaarheid hier, dan wil ik haar wel eens ontmoeten". en dat kwam toen voort uit de wens van mijn vriend om een dag minder te gaan werken, met oog op toekomstige kinderwens .
pi_151485776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die opdracht heb ik niet gegeven hoor ;). Ik heb vriend niet nodig om zijn baas te kunnen spreken.
Ik heb vaker contact met die man, ik doe wel eens wat achter de schermen werk voor hem en dan communiceren we ook direct, dus niet via vriend . Ik belde zelf, maar hij was net in overleg dus hij zou terugbellen, vriend weet denk ik niet eens dat ik ging bellen (nu wel, want hij stuurde net "eeh, wat heb je nou gedaan? Nu mag ik wel mee?" O-) .

En tjsa, ik heb al zo vaak gekke gesprekken met deze man moeten voeren dat het me niet meer zo boeit. We hebben kennisgemaakt nadat hij tegen vriend had gezegd "als jouw vrouw zo'n invloed heeft op jouw inzetbaarheid hier, dan wil ik haar wel eens ontmoeten". en dat kwam toen voort uit de wens van mijn vriend om een dag minder te gaan werken, met oog op toekomstige kinderwens .
ik vind dat jullie allebei gekke bazen hebben...De baas van je vriend is iig flink seksistisch, ik zou niet voor zo'n man willen werken...
pi_151486661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind dat jullie allebei gekke bazen hebben...De baas van je vriend is iig flink seksistisch,
Zo niet te zuinig idd zeg :o
meiske :') dikke lul drie bier met je meiske :r maar goed, t is je zijn baas hč, dan houdt het al snel op.
pi_151486667
Nou jaaa zeg Bloesem! Zoals ze in de Snickersreclame zeggen: "Nice. Mature. :') "

Mijn moeder heeft me nooit geslagen, maar als ik zo zou reageren op mijn broer, TRUST ME, dan kreeg ik op 32jarige leeftijd alsnog een mep met een geruite pantoffel. Het is zijn broer, ffs! Alsof hij jou zwanger heeft gemaakt om HEM te sarren. Hoezo, lekker egocentrisch denkgedrag... Maargoed, moeten ze lekker mee doorgaan. Supergezond. Bovendien wordt je leven daar echt stukken leuker van! Djieiezz. :{w
(Oh, ik word er helemaal opgenaaid van! _O- :@ )

En Sillie, wat een flutbaas heeft je vriend zeg. :(
pi_151486687
Ik wilde eigenlijk beginnen met "Wat een goed nieuws allemaal! *O* ", maar dat komt nu een beetje vreemd over... :') Maar voor iedereen die goed nieuws had niet minder gemeend: Jeej! *O*

Kraamzorg-gezeur: je hebt nog even de tijd, dus ik zou kijken wat je redelijkerwijs kunt doen om ze tegemoet te komen en het daar lekker bij laten hoor! Linksom of rechtsom komt het heus wel goed! :*

Bloesem wtf inderdaad :o Je zou juist van hen wat meer begrip verwachten... Tuurlijk is het confronterend en mogen ze dat uitspreken, maar dit is echt belachelijk! Sterkte ermee, dit moet voor jullie ook ontzettend klote zijn! :*

Sillie wtf is dat voor gang van zaken? :? 'Meiske' ook echt o|O Maar fijn dat je vriend nu wel mee kan!
Al zou ik je vriend wel aanraden om dit nog een keer met z'n baas te bespreken... Als ik je vriend was, zou ik me nu namelijk totaal niet serieus genomen voelen, aangezien hij eerst 'nee' te horen krijgt, maar na een telefoontje van z'n vriendin kan het opeens wel. Ik ken jullie situatie totaal niet dus daar oordeel ik ook niet over, maar het komt nu op mij wel erg vreemd over. Alsof je vriend zelf het woord niet kan doen, zeg maar.
pi_151486765
Ik sta (lig) met open mond te lezen
Sillie wat hebben jullie het getroffen met jullie bazen 8)7
En Bloesem wat een achterlijke en kwetsende reactie van je zwager
pi_151486840
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zo niet te zuinig idd zeg :o
meiske :') dikke lul drie bier met je meiske :r maar goed, t is je zijn baas hč, dan houdt het al snel op.
nou, en alsof haar vriend niet zelf kan beslissen dat hij minder wil gaan werken omdat eventueel kinderen. Alsof dat noodzakelijk een opdracht is die alleen de vrouw kan geven...Hier wordt ik plaatsvervangend boos van!
pi_151486901
@minarosa oh! ik dacht dat je in den haag woonde, dan haal ik je door de war met een ander. Maar evengoed een grote stad dus waar dit helemaal niet een zeldzaamheid zou moeten zijn. Ik zou zeggen, lig er niet teveel wakker van, bespreek het gewoon eens met je verloskundige, desnoods laat je hen op huisbezoek komen om de situatie eens te beoordelen als ze dat nodig vinden. Kijk verder vooral naar wat er wél mogelijk is. Alles wat je bed omhoog kan is meegenomen, dus extra matras, knal het er vooral op. Voor de controles kun je je idd dwars installeren en voor het aanleren van liggend voeden kan dat ook dwars, zittend voeden kun je ook gewoon op de bank oefenen.

Verder is het de bedoeling van kraamzorg dat ze, naast dat ze controles doen natuurlijk, jou wegwijs maken met je baby in je eigen huis. Dus in een situatie die voor jullie normaal en dagelijks is. Als jij geen badje hebt maar gaat douchen met de kleine dan is het bijvoorbeeld zinloos om uit te gaan leggen hoe het bad werkt.
pi_151487017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nou, en alsof haar vriend niet zelf kan beslissen dat hij minder wil gaan werken omdat eventueel kinderen. Alsof dat noodzakelijk een opdracht is die alleen de vrouw kan geven...Hier wordt ik plaatsvervangend boos van!
Ja dat is idd helemaal stuitend. Zulke dingen kunnen toch niet echt niet meer anno 2015?
The fifties called... :')

maar goed, we waren er niet bij verder, wie weet hoe genuanceerd het ligt. Maar zo uit het verhaal komt baas er niet erg ehm. modern en zulks vanaf.

That having said, B. gaat helemaal niet mee naar de echo's, de SEO wel straks omdat ik dat wil, maar verder niet. Het lot van een derde kind denk ik :') :D
Verloskundige is ie bij de eerste 2 keer geweest, bij de intake omdat iedereen zei dat ie mee moest, en het beladvies voor de bevalling. Bij de tweede is ie meegeweest naar de eerste echo en verder niet. "oh moet ie niet bij het beladvies zijn?" ehm... t is krap anderhalf jaar geleden, hij gelooft t wel :P En nu is ie dus helemaal niet mee geweest xD ik zit er niet zo erg mee.
pi_151487138
Haha, de mijne is tot nu toe juist elke keer mee geweest, maar komende keer voor het eerst niet terwijl we dan juist het beladvies krijgen denk ik (37w). Maar dat is vorige week bij de infoavond ook besproken, dus dat zit wel goed denk ;)
pi_151487257
Als hij kan gaat hij mee, als hij niet kan dan niet. Ik plan het liefst op werkdagen tussen de middag omdat ik dan niet met twee kinderen hoef. Maar ja dan moet hij wel midden op de dag van zijn werk komen. Maakt mij ook niet uit. Afgelopen echo even face time overwogen maar niet gedaan.

En voor het beladvies hoeft hij niet mee dat zal wel luiden: zodra je ook maar iets voelt wat lijkt op een wee bel je meteen 😂
pi_151487315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:48 schreef Estrys het volgende:
Als hij kan gaat hij mee, als hij niet kan dan niet. Ik plan het liefst op werkdagen tussen de middag omdat ik dan niet met twee kinderen hoef. Maar ja dan moet hij wel midden op de dag van zijn werk komen. Maakt mij ook niet uit. Afgelopen echo even face time overwogen maar niet gedaan.

En voor het beladvies hoeft hij niet mee dat zal wel luiden: zodra je ook maar iets voelt wat lijkt op een wee bel je meteen 😂
_O-
bij te hard niezen, bellen en zuchten!
pi_151487414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat was ik toen ook.

SPOILER
En mwah, ik hoef ook echt niet voor elke controle mijn vriend mee, maar morgen is de 2e echo (en ben dan 9 wk6dgn) en ik vind het zelf gewoon allemaal nog eng. Straks zou er iets mis zijn en is vriend er niet bij, dan zou ik wel in paniek raken. De SEO lijkt me ook zo'n moment dat ik 'm mee wil, maar ik kan het verder ook wel een eind zelf af. 't is dus niet dat 'ie voor elke halve scheet mee moet.
pi_151487504
Snap ik hoor, mijn man is met alle echos meegeweest, behalve met de komende omdat dat midden op de dag is en hij een uur reistijd enkele reis heeft. Maar hij gaat verder altijd mee, ondanks dat we nu wel het idee hebben dat het goed zit.
pi_151487712
oh bij de eerste ging B. ook bij alle echo's mee. Maar nu, mja hij kan maar moeilijk vrij nemen, werkt in een soort winkel en staat regelmatig alleen, kan moeilijk de zaak dan op slot gooien. We hebben al eerder een slechte SEO uitslag gehad en ik weet dat echt alles dan langs me heen gaat zeg maar. Ik wil dat hij daar bij is zodat ik mezelf niet om een lantaarnpaal vouw als ik na zoiets nog naar huis moet rijden :')

SPOILER
pi_151487912
Omdat dit de laatste is is J. juist weer wel met alle echo's/controle's meegeweest. Bij J en volgens mij bij R ging hij ook lang niet alle keren mee. Hij kan overal werken zolang ie maar internet heeft. Of het nou op de mobiele telefoon of een dikke PC is :P Dus dat scheelt. Hij werkte op die dagen gewoon thuis. En hij werkt nu het met mij zo k.u.t gaat al tijden op maandag en donderdag thuis. De afspraak deden we dus steeds op donderdag :Y
  woensdag 8 april 2015 @ 17:13:31 #209
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151487990
Mijn man gaat alle controles en echo's tot nu toe mee. Mja, eerste kind he? :D Hij vind het ook leuk om betrokken te zijn. En op zn werk doen ze niet moeilijk gelukkig.

Deze maand wel toevallig een VK afspraak tegelijk gepland met een controle afspraak van hem Hij heeft kanker gehad en moet dus nog regelmatig terug voor controles dus ik dacht nog even: we gaan wel apart naar onze afspraken, maar hij wil het liever toch verzetten, want hij heeft mij graag erbij. En ik wil eigenlijk ook wel mee naar zijn afspraak dus dan verzetten we het :)
Ziggy played guitar
pi_151488439
De gewone controles neem ik hem niet mee,echo's als hij kan. En volgens mij hebben ze bij de SEO toch liever dat je niet alleen komt dus daar gaat hij in ieder geval mee naar toe.

En partneravonden van zwangerschapsgym mag hij ook niet meer mee 😡 😇
pi_151489064
Controles doen we gezellig met z'n 3en als het kan. JD heeft een vrije dag in de week, die dagen proberen we ook de echo's in te plannen. En mijn werk is heel flexibel.

Wel suf dat ik het dan presteer om de agenda op m'n eigen werk te vergeten.. Vorige week had ik eigenlijk bij een training moeten zijn. Maar mijn baas is gelukkig heel begripvol O+.
pi_151489223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:31 schreef Estrys het volgende:
De gewone controles neem ik hem niet mee,echo's als hij kan. En volgens mij hebben ze bij de SEO toch liever dat je niet alleen komt dus daar gaat hij in ieder geval mee naar toe.

En partneravonden van zwangerschapsgym mag hij ook niet meer mee 😡 😇
Oh ja, wat was dat ook alweer? Ik herinner me daar vaag iets over!
pi_151489394
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

Oh ja, wat was dat ook alweer? Ik herinner me daar vaag iets over!
Hij is die man die het presteerde om flauw te vallen van een tekening van een baby in de baarmoeder 😂 tijdens een partneravond van de zwangerschapsgym.
pi_151489616
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij is die man die het presteerde om flauw te vallen van een tekening van een baby in de baarmoeder 😂 tijdens een partneravond van de zwangerschapsgym.
_O-
Sara
Merel
Ukje
  Vis een optie? woensdag 8 april 2015 @ 18:24:02 #215
70532 loveli
N
pi_151489637
_O_ _O-
/lurk
crap in = crap out
  woensdag 8 april 2015 @ 18:35:46 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151489957
Bwahahaha serieus? Hoe heeft hij twee bevallingen overleefd?
pi_151490054
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:35 schreef pinquit het volgende:
Bwahahaha serieus? Hoe heeft hij twee bevallingen overleefd?
hij had al snel door: 'Whatever you do, don't look down'
  woensdag 8 april 2015 @ 18:40:49 #218
259886 pessie
pi_151490098
Whahaha Estrys!

Mijn man heeft bij de eerste een hele "samen bevallen" cursus overleeft :7
Maar alsnog doet hij +1 op deze reactie:
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:39 schreef Estrys het volgende:
'Whatever you do, don't look down'
  woensdag 8 april 2015 @ 18:46:42 #219
259886 pessie
pi_151490272
SPOILER
Mijn man ging mee bij de intake, termijn echo's, een keer bij een afspraak 's avonds en de groei-echo's . Sinds ik medisch ben gaat hij mee wanneer hij kon en verder gaat mijn moeder mee.

MB ik kan me voorstellen dat hij jou wel meewil naar zo'n controle voor zichzelf.
pi_151490276
Estrys, gefeliciteerd!

Even een update over Tim.
Donderdag is hij weer van de volledige beademing overgegaan op de CPAP ondersteuning. Dit was heel spannend maar gelukkig ging het goed. Zo goed zelfs, dat hij op vrijdag zelf z'n slangetje eruit trok en ze wel het zuurstofbrilletje wilden proberen, weer een stap voorwaarts.
Ook met het zuurstofbrilletje ging het goed en hij werd 'te goed' voor de NICU.
Op zaterdag is hij dus per ambulance weer terug naar ons eigen ziekenhuis gebracht.
In de loop der dagen kreeg hij hier steeds minder slangetjes. Het infuus ging eraf, het zuurstofbrilletje werd overbodig, hij mocht van de monitoring af. Bleef nog over de sonde, omdat drinken hem gewoon nog heel veel moeite kost.
Vanmorgen trok hij echter zijn sonde er ook uit en de neonatoloog vond dat hij wel een dagje zonder mag proberen. Tot nu toe gingen de flesjes aardig goed, hopelijk houdt hij dit vol! Dan zou thuis in zicht kunnen komen...
  woensdag 8 april 2015 @ 18:47:47 #221
259886 pessie
pi_151490303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:46 schreef Fannetje het volgende:
Estrys, gefeliciteerd!

Donderdag is hij weer van de volledige beademing overgegaan op de CPAP ondersteuning. Dit was heel spannend maar gelukkig ging het goed. Zo goed zelfs, dat hij op vrijdag zelf z'n slangetje eruit trok en ze wel het zuurstofbrilletje wilden proberen, weer een stap voorwaarts.
Op zaterdag is hij dus per ambulance weer terug naar ons eigen ziekenhuis gebracht.
In de loop der dagen kreeg hij hier steeds minder slangetjes. Het infuus ging eraf, het zuurstofbrilletje werd overbodig, hij mocht van de monitoring af. Bleef nog over de sonde, omdat drinken hem gewoon nog heel veel moeite kost.
Vanmorgen trok hij echter zijn sonde er ook uit en de neonatoloog vond dat hij wel een dagje zonder mag proberen. Tot nu toe gingen de flesjes aardig goed, hopelijk houdt hij dit vol! Dan zou thuis in zicht kunnen komen...
Yes *O* het moment komt steeds dichterbij :*
pi_151490942
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:46 schreef Fannetje het volgende:
Estrys, gefeliciteerd!

Wat goed zeg!! En wat een eigenwijsje, zelf aangeven wat hij wil...
pi_151490950
Fannetje wat een goede berichten O+
pi_151490973
Fannetje: wat fijn!! Zet 'm op Tim! Binnenkort fijn naar huis.
pi_151490999
Goed nieuws over Tim!! *G* *G*
  woensdag 8 april 2015 @ 19:19:49 #226
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151491442
Wat fijn om zo'n goede update te lezen, Fannetje! *O*

Mijn man is naar de 1e 2 echos geweest en de SEO. Maar controles hoeft hij echt niet mee van mij. Duurt steeds maar 7 minuten ofzo. Is ook veel makkelijker voor mij om een afspraak te maken zonder met hem rekening te houden.

Estrys, dat zou ook echt iets voor mijn man zijn! Hij werd ook al helemaal licht in zijn hoofd van het bekijken van het hartje met de SEO. :') Maar goed, hij mag straks kinderkots opruimen, dan doe ik de bloederige ongelukjes wel. O+
pi_151491803
Dat klinkt super fannetje! Fijn dat het zo goed gaat nu. *O* Maar wat heeft jullie kleine man al veel meegemaakt in zo'n korte tijd. ;(
pi_151492484
Geweldig nieuws Fannetje!
  woensdag 8 april 2015 @ 19:52:28 #229
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151492787
Fannetje, wat een fijn nieuws! O+
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:46 schreef pessie het volgende:
SPOILER
Mijn man ging mee bij de intake, termijn echo's, een keer bij een afspraak 's avonds en de groei-echo's . Sinds ik medisch ben gaat hij mee wanneer hij kon en verder gaat mijn moeder mee.

MB ik kan me voorstellen dat hij jou wel meewil naar zo'n controle voor zichzelf.
Ja, hoewel we ons helemaal geen zorgen maken hoor, het gaat allemaal heel goed met hem. Maar je weet nooit dus ik ga gewoon mee :)
Ziggy played guitar
pi_151495405
Fannetje: wat fijn dat Tim zo opknapt! *G*

Hier weer cravings: zin in zoute popcorn van de keer. Alleen natuurlijk niet in huis }:| . Hormonster bui was het gevolg. Toen ik weer enigszins was bekomen (en doorkreeg dak wel lullig deed tegen O+ om niks) kreeg O+ ook trek: in tosti's. Dat is wel in huis, dus ik lief tosti's voor hem maken (we hebben geen tostijzer, dus ik doe ze altijd onder de grill in de oven :9 )
Zijn de tosti's klaar, is vriend weg. En die dook dus 2 minuten later weer op: met popcorn! Was ie snel nog naar de winkel gerace't :9 *; !
pi_151495481
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:35 schreef Malteser het volgende:
Owjee... Hier nog geen kinderen maar nu al 6 machines was in de week.
2 donker, 1 lichtbont, 1 gekleurd en 2 wit.
Geen droger dus alles aan de lijn. Hierdoor een soort haat-liefde verhouding met de sok ontwikkeld.

Pessie: succes vandaag weer! Wat leuk gisteren :).

Limone: hopelijk volgt de uitslag snel en is deze goed. Ik duim!

Joycie: heb je een voorgevoel wat geslacht betreft of helemaal niet?
Wij weten het geslacht niet en ik heb ook werkelijk geen voorgevoel.

Fuente: wat apart dat verschil bij de groeiecho. Maar voor jullie wel te verklaren begrijp ik?

Lijnloos: ik snap wel dat je niet zit te wachten op een medisch feestje. Hopelijk valt het mee.
Ik heb wel een voorgevoel ja.. Ik denk zelf een jongetje. Mijn vriend denkt juist een meisje.
Laten jullie het geslacht een verrassing?
pi_151495686
Fannetje, wat een geweldig nieuws! En wat bijzonder dat hij het allemaal zelf aan lijkt te geven.. Hopelijk mag jullie mannetje snel mee naar huis!

Sillie, was een baas zeg.. Jullie hebben het allebei maar getroffen :P

Bloesem. wat een vervelende situatie. Hopelijk komt je zwager tot inkeer, en is het contact weer te herstellen. Kan me voorstellen dat dit voor jullie echt een kutgevoel is.
pi_151495999
Fannetje dat gaat echt de goeie kant op. Wat heerlijk en fijn voor jullie :).

Sillie, wat lief dat ie nog is gaan halen voor je :D die van mij heeft een gezouten notenmix meegenomen. Die is al weer bijna op :'). Ik heb erg veel zin in noten. Soms met zout en soms zonder. Typisch wel. En vanmiddag had ik zin in B&J maar dat kwam ook door het heerlijke weertje vanmiddag. :D
pi_151496608
Wat fijn, Fannetje!
pi_151496737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:56 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik heb wel een voorgevoel ja.. Ik denk zelf een jongetje. Mijn vriend denkt juist een meisje.
Laten jullie het geslacht een verrassing?
Ja, we hebben allebei geen voorgevoel of voorkeur dus besloten dat het een verrassing blijft.
pi_151498977
Fannetje wat fijn dat hij het zo goed doet! Hopelijk mag hij snel naar huis. :*
pi_151499631
Fijn dat Tim het zo goed doet Fannetje! Hij is in ieder geval al een stap dichter bij huis!

Ik heb vandaag de blije doos en zwangerbox opgehaald! Verrassend veel zat daar nog in! Zeker de blije doos is het ophalen waard! Ik miste bij de Etos zwangerbox alleen wat proefmonsters van hun eigen merk baby-lijn, die had ik wel verwacht.
pi_151500382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:27 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat Tim het zo goed doet Fannetje! Hij is in ieder geval al een stap dichter bij huis!

Ik heb vandaag de blije doos en zwangerbox opgehaald! Verrassend veel zat daar nog in! Zeker de blije doos is het ophalen waard! Ik miste bij de Etos zwangerbox alleen wat proefmonsters van hun eigen merk baby-lijn, die had ik wel verwacht.
Ik heb beiden ook al aangevraagd, maar nog geen ophaalbericht gezien.. Klopt het dat dat even duurt?
pi_151500602
Ik had mijn ophaalbericht voor de zwanger box met 14 weken binnen. Heb hem ook al opgehaald. Blije doos heb ik ook niet niets van gehoord.

Zwangerbox is wel leuk. Alleen net als FF had ik wel iets van Etos eigen merk verwacht m.b.t de baby. Maar dat zat er niet in. Ik kan wel lekker aan de Jillz ;)
pi_151500710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik had mijn ophaalbericht voor de zwanger box met 14 weken binnen. Heb hem ook al opgehaald. Blije doos heb ik ook niet niets van gehoord.

Zwangerbox is wel leuk. Alleen net als FF had ik wel iets van Etos eigen merk verwacht m.b.t de baby. Maar dat zat er niet in. Ik kan wel lekker aan de Jillz ;)
Dat ben ik nog niet! Hoe lang zat er tussen je aanvraag en ophaalbericht?
  woensdag 8 april 2015 @ 22:52:18 #241
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151500799
Blije doos kan je volgens mij pas na 20 weken ophalen, ik kreeg vorige week pas bericht.
pi_151501475
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat ben ik nog niet! Hoe lang zat er tussen je aanvraag en ophaalbericht?
Heb ze vrij vlot aangevraagd.denk een week of 6?

Een middagdutje van 3 uur doen is trouwens niet bevordelijk voor het in slaap komen nu...
pi_151501542
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, we hebben allebei geen voorgevoel of voorkeur dus besloten dat het een verrassing blijft.
Wat leuk :) Wij hebben ook geen voorkeur, maar allebei wel reuze nieuwsgierig!
pi_151501584
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 23:09 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Heb ze vrij vlot aangevraagd.denk een week of 6?

Een middagdutje van 3 uur doen is trouwens niet bevordelijk voor het in slaap komen nu...
Uitslapen ook niet :D
Maar het compenseert die rotnachten zo fijn O+
pi_151501824
Mijn middagdutje was ook heerlijk hoor ;) Alleen is nu het opstaan zo lastig morgen als ik uit mijn bed gebeld word om te werken.....
pi_151501986
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 22:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb beiden ook al aangevraagd, maar nog geen ophaalbericht gezien.. Klopt het dat dat even duurt?
Ik heb ze beide eind februari op de 9 maandenbeurs aangevraagd en kreeg afgelopen week de afhaalberichten. Geen idee wat normaal is eigenlijk, maar er zit toch niets in wat nu al nuttig is, muv wat tijdschriften.
  woensdag 8 april 2015 @ 23:23:24 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151502006
Estrys, van harte! Leuk je hier weer te zien.
pi_151502304
Oh Fannetje! Wat een fijn nieuws!
Nog heel even :*
♥ J & S
pi_151505353
Zei er iemand iets over wekkers? :Z :z
pi_151505366
Welke wekker? Ik ben er al 6 keer uit geweest om te plassen |:|

Thanks voor de support dames :*
pi_151505377
6 keer plassen? Check. En 4 keer wakker van de kramp in m'n benen. Of gewoon omdat ik niet lekker lig. En dan een uur te vroeg eruit omdat ik echt te veel honger had. :7

Lange dag vandaag. :Z
pi_151505450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 06:47 schreef Bloesem. het volgende:
Welke wekker? Ik ben er al 6 keer uit geweest om te plassen |:|

Thanks voor de support dames :*
Ik red het nog met 3x per nacht, maar ik vond dat eigenlijk al irritant :@ .

Hebben jullie wel een beetje geslapen na alle emoties?
pi_151505514
Fannetje wat fijn! Hopelijk kan en mag hij snel mee naar huis :*
  donderdag 9 april 2015 @ 07:55:42 #254
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151505600
Ik hoef er gelukkig bijna nooit uit 's nachts om te plassen, maar ik drink ook bewust eigenlijk niets meer 2,5 uur voor het slapengaan.

Heb trouwens wel iets irritants met m'n blaas. Het lijkt wel alsof ik 'm niet meer kan ontspannen als ik ga plassen. Ik moet het er echt 'uitpersen'. En dan nog heb ik het gevoel dat ik 'm niet altijd leeg krijg. :{
pi_151505616
Even laten checken of je een blaasontsteking hebt Mari?
En anders kan het zijn dat de baby lekker knelt.
pi_151505637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 07:55 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoef er gelukkig bijna nooit uit 's nachts om te plassen, maar ik drink ook bewust eigenlijk niets meer 2,5 uur voor het slapengaan.

Heb trouwens wel iets irritants met m'n blaas. Het lijkt wel alsof ik 'm niet meer kan ontspannen als ik ga plassen. Ik moet het er echt 'uitpersen'. En dan nog heb ik het gevoel dat ik 'm niet altijd leeg krijg. :{
Even laten checken ja :Y

Verder goeie morgen allemaal. Ik ben 36 weken vandaag! Nog 2 te gaan! *O*
pi_151505644
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 07:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik red het nog met 3x per nacht, maar ik vond dat eigenlijk al irritant :@ .

Hebben jullie wel een beetje geslapen na alle emoties?
Het was 'n beetje een woelig nachtje, maar man grijpt deze kans aan om ook andere familie-issues eens uit te spreken (naar bijv zijn ouders) Heel spannend, maar hij heeft zijn kracht wel weer hervonden geloof ik. En jij, meiske? ;) (vreselijk woord) Succes vandaag bij de echo :D
pi_151505682
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:01 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Het was 'n beetje een woelig nachtje, maar man grijpt deze kans aan om ook andere familie-issues eens uit te spreken (naar bijv zijn ouders) Heel spannend, maar hij heeft zijn kracht wel weer hervonden geloof ik. En jij, meiske? ;) (vreselijk woord) Succes vandaag bij de echo :D
Uch. Nou, je gelooft het niet, maar ik werd dus gisteravond wéér gebeld door vriends baas. Het leek hem wel "amusant" als ik mee kom naar zijn verjaardag van t weekend. Vriend zou alleen met zijn collega's gaan, maar nu mag ik dus ook weer -O- zal wel een leuke dag worden.

Goed van je vriend! Kan soms ook erg opluchten om zaken uit te spreken. Hoe dan ook, tis nu rot; maar dat blijft het niet hoor :*
pi_151505727
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Uch. Nou, je gelooft het niet, maar ik werd dus gisteravond wéér gebeld door vriends baas. Het leek hem wel "amusant" als ik mee kom naar zijn verjaardag van t weekend. Vriend zou alleen met zijn collega's gaan, maar nu mag ik dus ook weer -O- zal wel een leuke dag worden.

Goed van je vriend! Kan soms ook erg opluchten om zaken uit te spreken. Hoe dan ook, tis nu rot; maar dat blijft het niet hoor :*
Dat meen je niet.. Wat is dat voor rare man?! Zou hij 't nog steeds niet geloven?

Nee, maar jammer dat 't zo moet. Ben trots dat hij zijn kracht weer vindt en de confrontatie aangaat, want die is allang nodig. Hij zal hier sterker uit komen, maar je hoopt toch gewoon dat.. Nou ja, snap je? :)
  donderdag 9 april 2015 @ 08:42:48 #260
259886 pessie
pi_151506090
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat hij met eigen ogen wil zien dat je zwanger bent. Is alleen een beetje lastig te zien met deze termijn. Heeft hij zelf een vrouw en kinderen (ik gok van niet...).

Bloesem, fijn dat je man zich herpakt heeft. Maar het blijft een heel rottige situatie. Sterkte.

Zo, wat een hoop nachtbrakers hier! En 6x per nacht plassen :o . Hopen dat je baarmoeder snel omhoogkomt bloesem :*

Mari, even checken klinkt goed ja. Denk dat indalende baby nog wel een beetje vroeg is ;)

Vlindur *O* nog maar 2 weken! Vandaag controle?

Sillie, veel plezier bij je echo!

Kris, sterkte vandaag c_/
pi_151506149
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:13 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat meen je niet.. Wat is dat voor rare man?! Zou hij 't nog steeds niet geloven?

Nee, maar jammer dat 't zo moet. Ben trots dat hij zijn kracht weer vindt en de confrontatie aangaat, want die is allang nodig. Hij zal hier sterker uit komen, maar je hoopt toch gewoon dat.. Nou ja, snap je? :)
Ik heb geen idee wat die man wel en niet gelooft en het kan me eerlijk gezegd ook weinig schelen. Maar prima allemaal, ik ga gewoon mee, en zal het ideale amusante meiske zijn van 't weekend >:) .
En dat is zeker jammer. Zo'n confrontatie zal niet meevallen, maar lucht vaak wel op.

SPOILER
pi_151506168
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik denk dat hij met eigen ogen wil zien dat je zwanger bent. Is alleen een beetje lastig te zien met deze termijn. Heeft hij zelf een vrouw en kinderen (ik gok van niet...).

Bloesem, fijn dat je man zich herpakt heeft. Maar het blijft een heel rottige situatie. Sterkte.

Zo, wat een hoop nachtbrakers hier! En 6x per nacht plassen :o . Hopen dat je baarmoeder snel omhoogkomt bloesem :*

Mari, even checken klinkt goed ja. Denk dat indalende baby nog wel een beetje vroeg is ;)

Sillie, veel plezier bij je echo!

Kris, sterkte vandaag c_/
Ja, die heeft 'ie. Ik geloof dat de jongste nu 15 o.i.d. is, dus hij is al wat verder onderweg. En ik heb al een darmenbolletje hoor. Ik trek wel iets aan wat het extra accentureert _O- .

En jaaa, echo! Ik ben zenuwachtig -O-
pi_151506174
JIj golddigger Sillie. :')
Wat een achterlijk gedoe allemaal. Ik snap dat gewoon niet.

Pessie, hoe is het met jou vandaag?
pi_151506249
Wat een mafketel sillie. :') En wat een reacties op je zwangerschap, stelletje droeftoeters. :|W Gelukkig jompelen we hier wel voor je, succes bij je echo straks!

Hier vandaag wisseldag, 35 (!!!) weken! *O*

Ik moest er vannacht 3x uit om te plassen, normaal 1x... Zal wel iets te maken hebben met het kindje dat bijna ingedaald is.. Gelukkig slaap ik daarna wel gelijk verder. :)
pi_151506277
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:53 schreef Selvaria het volgende:
Wat een mafketel sillie. :') En wat een reacties op je zwangerschap, stelletje droeftoeters. :|W Gelukkig jompelen we hier wel voor je, succes bij je echo straks!

Hier vandaag wisseldag, 35 (!!!) weken! *O*

Ik moest er vannacht 3x uit om te plassen, normaal 1x... Zal wel iets te maken hebben met het kindje dat bijna ingedaald is.. Gelukkig slaap ik daarna wel gelijk verder. :)
Jaloers! Hoe krijg je het voor elkaar om tot 35 weken maar 1x te moeten plassen? Ik moet dus nu al 3x met (bijna) 10 weken, ik wil niet weten hoe het dan straks is. Dan moet ik op de wc slapen vrees ik -O-
pi_151506341
Het wordt tijdelijk beter met plassen in het tweede trimester. ;)
pi_151506415
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:00 schreef Krisvc het volgende:
Het wordt tijdelijk beter met plassen in het tweede trimester. ;)
Oooh! Hier zegt iedereen dat het alleen maar erger wordt. Maar ik geloof jou gewoon! *O* O+
pi_151506458
Bij mij was het in het eerste trimester ook erger, ook 2x blaasontsteking gehad. In het tweede trimester en eigenlijk tot nu maar 1, heel soms 2x eruit gehoeven. Hopelijk wordt het bij jou ook snel beter. :*
  donderdag 9 april 2015 @ 09:19:12 #269
259886 pessie
pi_151506603
Selvaria *O* was je al met verlof?

Sillie, je baarmoeder komt binnenkort uit je bekken omhoog, dat geeft ruimte voor je blaas. Heeeeeeeeerlijk!
En wat een reacties zeg :') lekker verantwoordelijk om je kind niet te erkennen vanwege alimentatie :') dan wil je denk ik je kind echt niet. (geen erkenning is dacht ik ook geen automatisch contact moment).

Kris, niet al te best geslapen weer. Vandaag wel even naar de kapper en een vriendin die melk komt brengen O+ . En vanmiddag fysiotherapie! De belastbaarheid van mijn linkerbeen is bijna nihil, dus ik hoop dat ze die in ieder geval goed los kan maken. Vind het wel spannend allemaal, alles wat we besproken hebben met de gyn enzo. Ik hoop dat mijn lichaam het ondanks inleiding zo veel mogelijk zelf doet en pijnstilling niet nodig is. Een ruggeprik lijkt me voor mezelf best intensief en pethidine wil ik niet omdat er al zorgen zijn over het kindje. Dus het liefst beval ik weer gewoon zonder pijnstilling, dat was wel waar ik over lag na te denken vannacht (best nuttig die uren 's nachts :7 )
pi_151506647
hier valt het plassen eigenlijk ook wel mee, ik ben voornamelijk heel erg moe.. En m'n vriend durft even geen seks meer te hebben omdat ik kramp in m'n buik kreeg na de seks :+
  donderdag 9 april 2015 @ 09:23:40 #271
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151506678
Ik kwam laatst ergens tegen dat erkenning helemaal niet nodig is voor alimentatie-eis.
Ook als iemand het kind niet erkent, kan er alimentatie geëist worden. Kind is immers wel van hem.
Zal echter geen gemakkelijke weg zijn.
https://www.jurofoon.nl/n(...)relatie-of-erkenning
https://www.jurofoon.nl/nieuws/7314-alimentatie-zonder-erkenning
  donderdag 9 april 2015 @ 09:24:54 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151506713
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:19 schreef pessie het volgende:

Sillie, je baarmoeder komt binnenkort uit je bekken omhoog, dat geeft ruimte voor je blaas. Heeeeeeeeerlijk!
En wat een reacties zeg :') lekker verantwoordelijk om je kind niet te erkennen vanwege alimentatie :') dan wil je denk ik je kind echt niet. (geen erkenning is dacht ik ook geen automatisch contact moment).

Kris, niet al te best geslapen weer. Vandaag wel even naar de kapper en een vriendin die melk komt brengen O+ . En vanmiddag fysiotherapie! De belastbaarheid van mijn linkerbeen is bijna nihil, dus ik hoop dat ze die in ieder geval goed los kan maken. Vind het wel spannend allemaal, alles wat we besproken hebben met de gyn enzo. Ik hoop dat mijn lichaam het ondanks inleiding zo veel mogelijk zelf doet en pijnstilling niet nodig is. Een ruggeprik lijkt me voor mezelf best intensief en pethidine wil ik niet omdat er al zorgen zijn over het kindje. Dus het liefst beval ik weer gewoon zonder pijnstilling, dat was wel waar ik over lag na te denken vannacht (best nuttig die uren 's nachts :7 )
Ruggeprik is mij reuze meegevallen.
Ik stikte wel van de jeuk, maar alle pijn was weg. Ook die van mijn bekken dus het was heerlijk liggen :Y
pi_151506722
quote:

Het stomme is dat dat hele erkenningsverhaal ook nog is los staat van 1) allimentatie en 2) omgang met je kind. Daar heb je namelijk gewoon recht op/ben je verplicht toe. Het is wat meer gedoe, maar ook zonder erkenning kan de moeder gewoon allimentatie afdwingen via de rechtbank. Met erkenning alleen heb je als vader ook nog geen juridisch gezag; daar is meer voor nodig. Erkennen is meer een manier om officieel als vader van je kind te worden aangemerkt en heeft erfrechtstechnisch consequenties.

Gezag gaat dan over wie zeggenschap over het kind houdt als je uit elkaar gaat of 1 van de 2 overlijdt. Stel dat je gescheiden bent en ik vind dat mijn kind medische of psychologische hulp nodig heeft, dan kan ik dat, als mijn ex in dat geval geen gezag heeft over het kind, buiten hem om regelen. Heeft de man wel gezag, dan moet hij toestemming geven voor- en betrokken worden bij de behandeling. Dat heeft voor en nadelen, maar ik vind dat als je samen voor een kind kiest, je daar ook samen voor moet blijven gaan.
Vriend vindt dat ook, dus wij zorgen dat we beiden gezagvoerende ouders gaan worden.
pi_151506753
quote:
Ik hoop dat mijn lichaam het ondanks inleiding zo veel mogelijk zelf doet en pijnstilling niet nodig is. Een ruggeprik lijkt me voor mezelf best intensief en pethidine wil ik niet omdat er al zorgen zijn over het kindje. Dus het liefst beval ik weer gewoon zonder pijnstilling, dat was wel waar ik over lag na te denken vannacht (best nuttig die uren 's nachts :7 )
Als lurker haak ik hier even op in. Is het de naald waar je tegenop ziet bij de ruggenprik?
In dat geval zou je kunnen navragen of je partner er bij mag zijn bij het zetten van de ruggenprik. Ik heb bij mijn middelste voor de bevalling een consult op de POP-poli gehad ivm angsten voor naalden/ziekenhuis en daar de optie besproken of mijn partner erbij kon zijn. Dit was in overleg mogelijk. Uiteindelijk is het niet nodig geweest aangezien ik in het geboortehotel ben bevallen maar het gaf mij veel rust te weten dat mijn partner daarbij zou kunnen zijn.

Nu schiet mij ook nog iets te binnen. Voor het prikken van het infuus kun je vragen of ze emla zalf kunnen gebruiken. (gebruiken ze standaard bij kinderen) Deze zalf smeer je van tevoren op je hand en verdoofd de huid waardoor het infuus prikken ook een stuk minder vervelend is.

Heel veel succes met je bevalling en hoop dat je ook in het ziekenhuis de rust en het vertrouwen hebt in jezelf en je kleintje. :*
pi_151506784
godsamme :') net gebeld door de praktijk, nu willen ze weer toch wel een echo en ze snappen niet helemaal hoe en wat en bwapbwapbwaaaaaap :') de vraag is wie dan de termijn mag declareren en zulks. Ja jungskes, ga het maar even lekker regelen allemaal met elkaar, laat mij er alsjeblieft buiten en als ik moet opdraven voor een echo dan hoor ik het wel :')
  donderdag 9 april 2015 @ 09:29:31 #276
259886 pessie
pi_151506792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:27 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Als lurker haak ik hier even op in. Is het de naald waar je tegenop ziet bij de ruggenprik? In dat geval zou je kunnen navragen of je partner er bij mag zijn bij het zetten van de ruggenprik. Ik heb bij mijn middelste voor de bevalling een consult op de POP-poli gehad ivm angsten voor naalden/ziekenhuis en daar de optie besproken of mijn partner erbij kon zijn. Dit was in overleg mogelijk. Uiteindelijk is het niet nodig geweest aangezien ik in het geboortehotel ben bevallen maar het gaf mij veel rust te weten dat mijn partner daarbij zou kunnen zijn.

Nu schiet mij ook nog iets te binnen. Voor het prikken van het infuus kun je vragen of ze emla zalf kunnen gebruiken. (gebruiken ze standaard bij kinderen) Deze zalf smeer je van tevoren op je hand en verdoofd de huid waardoor het infuus prikken ook een stuk minder vervelend is.

Heel veel succes met je bevalling en hoop dat je ook in het ziekenhuis de rust en het vertrouwen hebt in jezelf en je kleintje. :*
Dat van die zalf gaat direct op de lijst! Zie echt heel erg op tegen het prikken van het infuus.
Ruggeprik zie ik ook tegenop vanwege het prikken en vanwege de mogelijkheid tot koorts bij mij en vervolgens opname op de kinderafdeling voor de baby.
pi_151506904
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:29 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat van die zalf gaat direct op de lijst! Zie echt heel erg op tegen het prikken van het infuus.
Ruggeprik zie ik ook tegenop vanwege het prikken en vanwege de mogelijkheid tot koorts bij mij en vervolgens opname op de kinderafdeling voor de baby.
O ja koorts was een mogelijke bijwerking inderdaad, helemaal vergeten. Is de kans daarop niet hoger naarmate de ruggenprik er langer inzit? Misschien dat Mignonne dat weet?
Ik hoop met je mee dat als een ruggenprik nodig is de koorts wegblijft. Je verdient het gewoon na je bekken en alle controles/onzekerheid van de laatste weken dat je kleintje lekker bij je mag blijven en jullie gauw met z'n vijven thuis van elkaar kunnen genieten.
pi_151506937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:29 schreef pessie het volgende:

[..]

emla creme is idd een goede maar dat moet er wel een poosje op voordat het geprikt wordt. Wij hadden het voor onze kinderen voor de infuzen idd, maar dan moest ik van tevoren die creme halen bij de apotheek en 's morgens heel vroeg de handjes ermee insmeren en afplakken.

Tip van flip, voor het geval je de zalf zelf thuis moet gaan smeren, vraag eventjes aan een arts of verpleegkundige als je die kans hebt, waar zij denken dan dat ze het infuus gaan prikken. Bij een standaard operatie wordt liefst bovenop je hand geprikt. Bij een bevalling juist niet, want als je je benen dan pakt bij het persen dan 'knakt' je infuus als het ware waardoor de boel blokkeert. Meestal zetten ze hem het liefst op zo bij je pols daar, bovenop of in het verlengde van je duim. Beetje jammer als je strkas je hele hand ingesmeerd hebt met die creme en ze prikken hem ergens anders ;)
pi_151506988
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:35 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

O ja koorts was een mogelijke bijwerking inderdaad, helemaal vergeten. Is de kans daarop niet hoger naarmate de ruggenprik er langer inzit? Misschien dat Mignonne dat weet?
Ik hoop met je mee dat als een ruggenprik nodig is de koorts wegblijft. Je verdient het gewoon na je bekken en alle controles/onzekerheid van de laatste weken dat je kleintje lekker bij je mag blijven en jullie gauw met z'n vijven thuis van elkaar kunnen genieten.
Klopt. Hoe langer de ruggenprik erin zit, hoe groter de kans op koorts. Je spuit een lichaamsvreemde stof bij je rugzenuwen, je lijf reageert daarop met een soort afweerreactie. Doorgaans is de koorts dus gevolg van ruggenprik, maar omdat dat pas 100% zeker achteraf vastgesteld kan worden zal altijd gestart worden met antibiotica per infuus bij koorts en in veel ziekenhuizen wordt het kind daarna opgenomen en krijgt het ook AB.
pi_151507169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:42 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee, vorige week gehad en hoef pas volgende week weer. Het gaat blijkbaar zo goed met de baby dat ik niet wekelijks hoef :D
Volgende keer de laatste keer. Dan bespreken we ook de laatste dingen. En dan rond de 23e bevallen *O* Ik kijk er zo naar uit!

De man moest vanochten om 7:45 al weg voor een hele dag motorcursus en ik moest R. zelf naar school brengen. Daarna met de jongste nog maar even boodschappen gehaald en ik heb zo te voelen al genoeg gedaan voor de rest van de dag :') Maar ik kan nog minstens 4x de zolder op en neer, want er is weer genoeg te wassen -O-
Nu eerst koffie en dan zin verzamelen c_/

Ik hoop dat het bij jou straks een vlotte bevalling wordt. Zonder complicaties en stress. Heb je al genoeg gehad.. :*
pi_151507224
Spannend vlindur O+ O+ bijna je B5 O+ O+ ik zit net op een ander forum te kijken bij iemand die oa jongensspul aanbiedt, wellicht zit er wat voor je manneke tussen. Hier.
pi_151507324
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:51 schreef mignonne het volgende:
Spannend vlindur O+ O+ bijna je B5 O+ O+ ik zit net op een ander forum te kijken bij iemand die oa jongensspul aanbiedt, wellicht zit er wat voor je manneke tussen. Hier.
Leuk spul! thnx voor de link.

En ja BIJNAAAAAAA!!!!! *O* *O*
pi_151507609
Spannend Vlinder! It giet bijna oan ;)

Ik ben op mijn werk. Lichamelijk dan. Geestelijk lig ik thuis in bed :P

Oudste heeft gisteren in de kring verteld dat hij een broertje of een zusje krijgt O+
Toch leuk dat hij er blijkbaar erg mee bezig is, zonder dat hij het laat merken. Hij zegt er nooit iets over. Alleen toen we het net hadden gezegd vroeg hij 's avonds of hij als de baby komt nu dan niet hoeft te gaan logeren. De vorige keer hebben we hem 's avonds (huilend, want hij wilde niet) naar opa en oma gebracht en is zijn zus de volgende ochtend vroeg geboren. Blijkbaar heeft dat veel indruk gemaakt. Hopelijk kan hij gewoon thuis blijven O+
  donderdag 9 april 2015 @ 10:11:09 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151507687
wat een leuk nieuws, estrys, gefeliciteerd! (ik zie 't nu pas).
in de haak.
pi_151507945
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:11 schreef trui het volgende:
wat een leuk nieuws, estrys, gefeliciteerd! (ik zie 't nu pas).
dank je wel Trui O+
pi_151508835
Hier vandaag 18 weken. Bijna op de helft!

Ik heb vannacht belabberd geslapen, het slecht slapen uit het eerste trimester is echt weer terug. Ik werd om 4 uur wakker en ben daarna niet meer in slaap gevallen. Zo frustrerend...
pi_151508916
quote:
Nee, nog 5 dagen werken! Volgende week donderdag laatste dag. *O*
pi_151509612
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier vandaag 18 weken. Bijna op de helft!

Ik heb vannacht belabberd geslapen, het slecht slapen uit het eerste trimester is echt weer terug. Ik werd om 4 uur wakker en ben daarna niet meer in slaap gevallen. Zo frustrerend...
Hoe ging het sollicitatiegesprek van de duutser?
pi_151509813
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:18 schreef Daui het volgende:

[..]

Hoe ging het sollicitatiegesprek van de duutser?
goed, denk ik. Volgende week hoort hij meer!
pi_151510479
Spannend Jagar! Ik duim voor jullie.
pi_151511992
Ik moet even iets delen, want ik kan dit naar mijn gevoel echt onmogelijk delen met mijn vriend.

Maar ik blijf een terugkerende droom houden...
In mijn droom ben ik zwanger of net bevallen (dat is verschillend), maar elke keer is mijn vriend niet in beeld in de droom. Maar ben ik alleen en op zoek naar een vader voor mijn kind. En elke droom is dat dus iemand anders. Variërend van een ex tot aan de groenteboer. En als kers op de taart is het vaak ook nog een een "verhitte" droom. En elke morgen denk ik weer, wat is dit!!

Verder droom ik over koeien die door mijn slaapkamerraam naar binnen klimmen, de auto die gestolen wordt in de carwash. Mijn ouder die weer bij elkaar wonen inclusief nieuwe partners en alle kinderen....
pi_151512073
Waarom kun je dit niet delen met je vriend? Je kunt je dromen niet bepaald sturen en vaak zijn ze een uitvergroting van een angst. Je zou dus kunnen zeggen dat je droom betekent dat je onderbewust erg bang bent hem kwijt te raken,

En de andere 'maffe' dromen horen bij zwanger zijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151512112
Wat Laura zegt. Ik droom ook bizar de laatste tijd. Dat in combinatie met het veelvuldig kijken van Once Upon A Time maakt dat ik enorm hoop op een droom met Captain Hook erin 8-).
pi_151512138
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:43 schreef Kuukske het volgende:
Wat Laura zegt. Ik droom ook bizar de laatste tijd. Dat in combinatie met het veelvuldig kijken van Once Upon A Time maakt dat ik enorm hoop op een droom met Captain Hook erin 8-).

Zo is hier avond na avond Prison Break kijken een garantie op een nacht met Michael Scofield. I aint complaining! :7
pi_151512174
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:42 schreef McLaura het volgende:
Waarom kun je dit niet delen met je vriend? Je kunt je dromen niet bepaald sturen en vaak zijn ze een uitvergroting van een angst. Je zou dus kunnen zeggen dat je droom betekent dat je onderbewust erg bang bent hem kwijt te raken,

En de andere 'maffe' dromen horen bij zwanger zijn.
Je hebt gelijk eigenlijk kan ik het wel gewoon delen met mijn vriend. Maar omdat er ook echt bekende in voor komen voelt het raar. En daarbij ook nog een het levensechte gevoel..

Maar ik denk dat je wel gelijk hebt met de betekenis van de droom. Ben bijvoorbeeld ook erg bang dat vriend niet bij de bevalling is en daar heb ik ook al eens over gedroomd.
pi_151512225
Joycie, je dromen zijn herkenbaar. Ik had ze heel erg het eerste jaar na de bevalling van mijn tweede. Mijn therapeut zei idd dat het voort kan komen uit de angst iemand kwijt te raken (wat in ons geval ook nog bijna gebeurde tijdens die bevalling). Is hier als vanzelf weer verdwenen, gelukkig :)
pi_151512291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:48 schreef L-E het volgende:
Joycie, je dromen zijn herkenbaar. Ik had ze heel erg het eerste jaar na de bevalling van mijn tweede. Mijn therapeut zei idd dat het voort kan komen uit de angst iemand kwijt te raken (wat in ons geval ook nog bijna gebeurde tijdens die bevalling). Is hier als vanzelf weer verdwenen, gelukkig :)
Wat lijkt me dat vervelend na zo'n ervaring. Fijn dat het wel weer is verdwenen. Ik geloof er wel in dat je dingen verwerkt in je droom, daar is dit een mooi voorbeeld van.
pi_151512795
gekke dromen, Joycie. Zou het toch gewoon tegen je vriend vertellen...

Hier moest ik gister erg lachen om de duutser. Ik was me aan het uitkleden om naar bed te gaan en hij kwam de slaapkamer binnen en moest gniffelen. ik dacht "waarom lacht hij me nu uit? :? ", en vroeg dus waarom hij moest lachen. Zijn antwoord: "hihi, you're pregnant!"

Maffe kerel. :')
pi_151513750
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2015 12:43 schreef Kuukske het volgende:
Hook!
Ik wil wel een droom over August of Sheriff Graham O+ O+
pi_151514062
Ik droomde laatst dat ik Kurt Cobain ging opgraven om hem tot leven te wekken en vervolgens stoute dingen mee te doen. :Y
pi_151514282
Laat ik 'm maar dichtgooien ook dan. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')