En de meiden, wat willen die?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
leuk zeg!
Nja we krijgen nu wel van een aantal mensen te horen dat het vást een jongen is nu, of dat een jongen "nu wel héél erg leuk zou zijn".Zo van, na 2 meiden wil je wel eens wat anders. Euhm nou niet per se. Ik ga voor gezond kind, maar als ik het echt 100% voor het zeggen had, dan zou k een meisje erbij wel erg leuk vinden. Betekent niet dat k minder blij zou zijn/minder zou houden van een zoon, maar gewoon, het idee van hoe je gezin dan is samengesteld enzo.
Als t aan mij ligt doen we een Robert ten Brinkje zeg maargeloof alleen dat lief het na deze wel genoeg vond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
Heb ik gewoon dit belangrijke zwangerschapsnieuws gemist. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:37 schreef mignonne het volgende:
Zoooo afspraak combinatietest gemaakt. T had even wat voeten in aarde, maar over 2 weken mogen we xD
quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
En de meiden, wat willen die?
Die van ons wil een broertje, dan is hij een tweeling zegt hij![]()
Wij hopen alleen op een iets minder eigenwijs karakter dan de jongste![]()
maar goed mijn schoonmoeder op kraamvisite van onze dochter maakte het helemaal bontDe oudste wil een broertje, de jongste een zusje xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze heeft bedacht dat hij thomas moet heten, naar haar grote liefdeen jongste vond dat we een meisje maar gewoon E. moesten noemen. Dat vonden we bij haar toch ook een goeie naam? Never change a winning formula
:)
quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Heb ik gewoon dit belangrijke zwangerschapsnieuws gemist. Gefeliciteerd.
Wat fijn voor jullie zeg, je lang gekoesterde wens
Haha, dat zegt mijn tweejarige ook steeds (met zn eigen naam danquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:39 schreef mignonne het volgende:
jongste vond dat we een meisje maar gewoon E. moesten noemen.
Die zijn zes en tweequote:Op dinsdag 7 april 2015 14:44 schreef Mineola het volgende:
[..]
Haha, dat zegt mijn tweejarige ook steeds (met zn eigen naam dan)!
Baby vind hij geen leuke naam.
Estrys, wat leuk! gefeliciteerd! Hoe oud zijn je andere twee ook alweer?![]()
En bloes ook zwanger! Van harte!![]()
Fijne zwangerschap toegewenst allebei.
Ik zag niet dat ik de laatste wasquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:52 schreef L-E het volgende:
Er kwam niets, dus ik dacht: hoppakee, tijd voor deel 1542!
Van je billen? Misschien is het doordat je juist zoveel "keutels" en moeilijke poepjes hebt gehad.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:08 schreef silliegirl het volgende:
Oh help, stress! Ik moest net naar het toilet (EINDELIJK, ik was de laatste dagen weer net een konijn) maar bij het afvegen had ik wat roze bloed aan mijn doekje
. Ik weet niet waar het vandaan komt en het was echt niet noemenswaardig veel, maar toch maak ik me nu zorgen.
Ik denk inderdaad dat het daar van is. Ik kan nu geen druppel meer ontdekken namelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Van je billen? Misschien is het doordat je juist zoveel "keutels" en moeilijke poepjes hebt gehad.
Dan kan het zijn dat je daardoor een klein scheurtje of bloedvatje hebt laten knappen bij het drukken.
Meer vezels en veeeeeeeel meer drinken (water).
Als dit niet werkt: Je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld pruimenextract om het wat soepeler te krijgen en je een boost te geven. Dit is niet schadelijk voor je darmflora en kan met de zwangerschap samen.
Pruma Colon is een voorbeeld hiervan. Te krijgen bij je apotheek.
Zal wel schrikken geweest zijn. Bloed is nooit leuk om te vinden bij het afvegen, waar dan ook.
soms is het gewoon een fasequote:Op dinsdag 7 april 2015 15:17 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het daar van is. Ik kan nu geen druppel meer ontdekken namelijk.
Wat betreft vezels en water: ik drink me verloren. Sowieso heb ik er nu al 2 liter (decaf) thee doorheen en dan tel ik de gewone glazen water nog niet mee. Vezels let ik ook expres op (donker brood, veel fruit). Misschien is dat pruma colon wel een idee.
Wat is voldoende? Ik loop sowieso al een half uur per dag. En dan "fitness" ik nog 2x per week en ik ga een keer zwemmen.quote:
Dat lijkt mij wel voldoende. Als je nou de hele dag op je luie reet zat, begreep ik wel waarom je darmen in slaapstand stonden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat is voldoende? Ik loop sowieso al een half uur per dag. En dan "fitness" ik nog 2x per week en ik ga een keer zwemmen.
Mijn reet zou willen dat 'ie is lui kon zijnquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel voldoende. Als je nou de hele dag op je luie reet zat, begreep ik wel waarom je darmen in slaapstand stonden.
Over al dat wassen: ik heb dus nog geen wasdroger. Zou ik die met babywasjes nodig gaan hebben?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:30 schreef twist02 het volgende:
Oh, de ironie...heb ik eindelijk verlof, heb ik geen tijd om hier de boel bij te houdenSorry dames, maar ik lees en leef wel mee!
Ik geloof dat ik 36 weken lang nesteldrang heb opgespaard, wat er nu ineens uitkomt ofzoWas een lijstje aan het maken van wat er nog 'moet' gebeuren en ben al de hele dag bezig alsof dat ook allemaal vandaag moet ofzo... Dus nu mezelf maar even gedwongen om met een kop thee te gaan zitten
![]()
Net al wel wat babywasjes gedraaidWat is dat schattig zeg, al dat kleine spul bij elkaar!
En er past lekker veel in 1 trommel
Ik doe kinderkleertjes sowieso niet in de droger. Alleen voor handdoeken en beddengoed is het wel handig maar een must is het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Over al dat wassen: ik heb dus nog geen wasdroger. Zou ik die met babywasjes nodig gaan hebben?
Als het zo blijft wel, maar het is nu vooral hollen of stilstaan. Vorige week liep alles wel goed door; van het weekend stopte het ineens op en nu kwam het dus ineens weer op gang. Het zal er wel bij horen en ik zie het maar even aan. 't is vooral irritant, maar nog niet echt problematisch verder.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Sillie ik heb bij beide zwangerschappen een groot gedeelte aan de lactukose gezeten. Op eigen houtje beslist, maar gynocoloog maakte er nooit een probleem van. Kwam na de bevallingen weer helemaal goed![]()
Misschien het bespreken/overwegen waard?
Nouja er zijn er wel wat, mijn oma had tweelingzussen en mijn oom heeft ook een tweeling.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:41 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh wat vervelend van/voor je (schoon)moeder!
Ik kan mij je dubben wel voorstellen, maar een paar weekjes meer of minder maakt ook niet veel uit denk ik. Babynieuws vertel gedoe mag zijn of haar eigen momentjes hebben![]()
Gelukkig zegt de duidelijkheid van de streep niets over het aantal kindjes in je buik![]()
Hier kreeg ik van alle kanten te horen dat het er vast twee waren.. ik werd daar echt zenuwachtig van..Zijn er veel meerlingen in jullie familie?
Obstipatie is kut, fissuurtjes en aambeien hels, dus lactulose wat mij betreft altijdquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Sillie ik heb bij beide zwangerschappen een groot gedeelte aan de lactulose gezeten. Op eigen houtje beslist, maar gynocoloog maakte er nooit een probleem van. Kwam na de bevallingen weer helemaal goed![]()
Misschien het bespreken/overwegen waard?
Of misschien dat mignonne/wup hier een visie over hebben?
Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie.Lavendel is nu mijn lievelingsgeur. Ik zou het liefst alles lavendel hebben. Lavendel.
Welke olie heb jij? Ik heb die van Kneipp, maar ik vind dat die geur snel vervliegt..
Thanks! Dat wordt een mooie verzameling.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef pinquit het volgende:
[..]Leuk! Ik heb lavendelolie van weleda, maar die ruikt eigenlijk een beetje chemisch
Pas als ik er mee ingesmeerd ben komt de geur tot zijn recht vind ik (dat is natuurlijk ook t belangrijkste
).
deze dus:
[ afbeelding ]
Ik hou van het ontspannende aspect![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie.Lavendel is nu mijn lievelingsgeur. Ik zou het liefst alles lavendel hebben. Lavendel.
Welke olie heb jij? Ik heb die van Kneipp, maar ik vind dat die geur snel vervliegt..
Kun je de droger niet op de wasmachine kwijt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:05 schreef Minarosa het volgende:
Hmm door jullie begin ik weer te twijfelen: wasmachine en droger in één kopen of niet? We hebben geen ruimte om een aparte droger neer te zetten en we lieten onze was altijd drogen in wat nu de babykamer is/wordt. Onze machine doet het nog goed maar ik weet niet waar we anders de was op moeten gaan hangen (als het mooi weer is buiten). Kan al het babyspul (kleertjes, beddegoed) in de droger?
Hoe is het met LuDann trouwens...? Al een tijdje niets meer gehoord, hopelijk gaat het oké.
Oh gelukkig! Meestal valt het me niet op als iemand niet post maar juist vanwege alle ziekenhuisdingen die ze eerder beschreef nu wel.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Met LuDann gaat het goed. Ze is er even lekker tussen uit geweest met haar![]()
Ze is alleen een beetje drukjes en leest niet steeds hier mee
Nope, schuin dak... enige optie is zo'n combiwasmachine.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:26 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Kun je de droger niet op de wasmachine kwijt?
Ik zou echt niet meer zonder droger kunnen. Veel kleren hang ik ook, maar beddengoed, handdoeken en ondergoed is echt veel fijner met droger (lekker zacht ook, ik hou niet zo van schuurpapier als handdoek
) .
Het begint me nu verder allemaal wel zwaar te worden hoor! Vandaag weekwisselben nu exact 31 weken
.
Ik heb de hele dag door hartkloppingen, kortademigheid en een algeheel zwaar en lusteloos gevoel. Ik zit nog steeds met smart te wachten op de nesteldrang want er moet nog het nodige gedaan worden!
Oh dat is balen dan. Ja dan zit er niks anders op dan een wasdroogcombi te doenquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:31 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Nope, schuin dak... enige optie is zo'n combiwasmachine.
31 weken, we lopen bijna gelijk! Vandaag 30+2. Klinkt alsof je het zwaar hebtHet einde komt (een beetje) in zicht!
![]()
Happy heb ik in tijden niet gespot volgens mij. Die kan er ook wel uit als het aan mij ligtquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:26 schreef pessie het volgende:
Weten we eigenlijk hoe het met happy gaat?
Ik ook! Dacht dat ik een zwangerschapsdepressie hadquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:40 schreef pessie het volgende:
Ik voelde me rond de 30/31 weken ook echt hormonaal, lusteloos en ongelukkig. Bleek een vriendin hetzelfde te hebben bij die termijn. Echt een hormonending bij mij dus. Verder kan dat kortademige komen omdat je baby nog niet ingedaald is en daardoor je longen in verdrukking komen. Had ik bij dezelfde termijn ook last van
Mina, wellicht even afwachten hoe het gaat? Een andere combi is ook zo gekocht als het wel nodig blijkt.
LE Ik twijfel ook over een droger wel/niet. Maar toen ging ik de kaartjes van de kleding etc bekijken. Toen bleek dat meer dan 3/4 van de was er niet in mocht.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:43 schreef L-E het volgende:
Wij hadden jarenlang ook geen droger. De hippie in mij vond dat veel te belastend voor het milieu
Toen ging een jaar geleden de opa van mijn man verhuizen naar een zorginstelling en kregen wij zijn droger toegewezen (zo gaat dat dan he) en jongens, wat ben ik er DOLGELUKKIG mee!
![]()
Dus ja, je kan echt prima zonder droger maar straks met een gezin van 5 vind ik het wel heel prettig om geen tijd kwijt te zijn aan was ophangen en afhalen (ik haat het ook gewoon enorm)
Idem hier.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier alleen de droger voor beddengoed en de handdoeken/washandjes/sokken etc.
Bij mooi weer gaat ook dit buiten aan de lijn
quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:08 schreef Malteser het volgende:
Ik probeer weer aan te haken...Was even een beetje de weg kwijt. Maar gelukkig een fijne psycholoog die me goed helpt.
Goed om je weer te zien! Fijn dat je een goede psycholoog hebtquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:08 schreef Malteser het volgende:
Ik probeer weer aan te haken...Was even een beetje de weg kwijt. Maar gelukkig een fijne psycholoog die me goed helpt.
Ik zag nieuwe zwangeren! Super leuk!
Mignonne: fijn dat de kinderarts zo goed mee denkt.
Ik zou denk ik even dat weekje wachten op de uitslag, dan kun je het helemaal blij vertellen zonder voorbehouden. Maar je moet doen wat voor jou goed voeltquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:41 schreef Sara82 het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren..! Gezelluuuug..!
Sillie, ik kon ook niet poepen. En ook tot bloedens toe...veel olijfolie hielp hier. (Bij toeval ontdekt!) Nu morgen 13 weken, en hoewel het nog niet het toonbeeld is van topstoelgang, kak ik geen kooltjes meer, en is het probleem zo goed als weg. Hou vol!
Vandaag bloed ingeleverd bij een hele lieve dokter in Brussel voor een nipt-test. Uitslag heeft hij vaak al met een week, en belt zelfs in het weekend over de uitslag.
weet niet zo goed of ik mijn zwangerschap nu wereldkundig moet maken. (Nu alleen naaste familie en liefste vriendjes). Aan de ene kant wil ik wachten tot de uitslag van de test. Aan de andere kant is het niet leuk om nog langer mijn mond te houden, ook niet voor mijn vriend en (schoon)ouders. Die staan te trappelen... lastig....
Oh, en mijn buikspieren geven me sinds een dag of twee steeds vaker een dikke middelvinger. "Zoek het maar lekker uit met die bal in je buik. Je houdt jezelf maar lekker in model!"
Ah, da's bleh! Hoop dat je je snel weer helemaal top voelt!quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:08 schreef Malteser het volgende:
Doe mijn best; maar 't is voor jezelf altijd moeilijker inderdaad...quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:02 schreef Skoap het volgende:
Denk je wel om jezelf Sillie
moet ik zeggen met ook debiel lange werkdagen maar oke, advies geven is altijd makkelijker
Ja. Mijn normale werkdag is 8 uur hoor, maar ik geef momenteel samen met een collega na werktijd nog een extra cursus op de dinsdagavond. Hartstikke leuk om te doen, maar het zijn nu eigenlijk wel te lange dagen. Nahjah, even doorzetten nog. En het levert me extra vakantiedagen op, dus dat is straks leuk voor mijn verlof.quote:Op woensdag 8 april 2015 08:16 schreef Estrys het volgende:
14 uur?!
Mijn dag is om 18 uur wel op. Helaas is dat eigenlijk net 2 uur te kort. Vannacht geslapen van 19:30 tot 7. Heerlijk! Zo nodig.
Ja en nee. Iedereen kan coeliakie ontwikkelen, ook als het niet in je familie voorkomt, dat vooropgesteld. Maar er is een bepaalde genetische aanleg nodig. Mensen met coeliakie hebben bepaalde genen, zonder die genen geen coeliakie. Ze zijn er nog niet helemaal uit hoe het werkt, en ook lang niet iedereen met die genen krijgt daadwerkelijk coeliakie (30% van de bevolking heeft die genen, maar 5% daarvan krijgt uiteindelijk coeliakie). Maar goed, een genetische aanleg is natuurlijk wel erfelijk.quote:Op woensdag 8 april 2015 08:25 schreef pessie het volgende:
Mignonne dat is fijn nieuws. Is coeliakie erfelijk?
Wat lief!! wat ontzettend leuk van je vriendinnen. Fijn zo'n oppepper. En veel succes vandaagquote:Estrys ook lekker geslapen dusDie verlammende vermoeidheid in het begin ligt al zo ver achter mij, als ik dit dan zo hoor kan ik het me niet meer inbeelden
Straks weer groei-echo. En alles bespreken wat ik moet/wil bespreken. Gisteren samen een lijstje met vragen gemaakt.
We waren bezig met het lijstje, en mijn man was aan het thee zetten (wat opmerkelijk is want 's avonds drinken we vaak fris, maar heej, ik had best zin in een kopje thee) en opeens staat mijn crea-clubje voor het raam. Was erg gezellig, goed om even met ze te bespreken hoe het gaat. En even mijn gedachten te verzetten. Ze hebben rompertjes gekleurd met textielstiften, die kunnen mee naar het ziekenhuis ter decoratie van de kamer
.
Het is heerlijk dat 1 van ze arts is (geen baby-arts, maar een ander type) en dat helpt wel een beetje relativeren. Gewoon omdat ze beter weet hoe dingen eraan toe gaan in een ziekenhuis. Heb ik veel aan gehad.
Kan je SI-gewricht zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:04 schreef pinquit het volgende:
Ohh wat superlief pessie![]()
Zeg, die steek in mijn rechterbil die ik maar niet kwijtraak, is dat teken dat ik iets verkeerd doe m.b.t. mijn houding?
quote:Op woensdag 8 april 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Voor de nerds onder ons...![]()
Ietwat technisch wellicht, en in het Engels, maar informatief voor wie zich afvraagt hoe een bevalling nu eigenlijk begint.
Ok! Maar op mijn houding letten? Als in niet teveel met holle rug staan en goed rechtop, net als dat plaatje dat je laatst postte, of is er nog iets waar ik op kan letten?quote:Op woensdag 8 april 2015 09:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan je SI-gewricht zijn.
Symmetrische bewegingen zijn belangrijk en op je houding letten en zulks. Als het aanhoudt even langs een bekkenfysio? Liever laagdrempelig daar langs en tijdig advies krijgen dan dat je straks kruipend erheen moet![]()
oh en warmte dr op als je echt niet meer vooruit komt. Warmte is goed voor bijna alles
Ja, goed rechtop staan idd, schouders naar achter, ook als je achter een bureau of iets zit, goed rechtop zitten. Verder symmetrisch bewegen, dus bijvoorbeeld voor je uit tillen en niet op 1 heup gooien en dan scheef verder lopen, rugzak ipv schoudertas/postmanbag. Bij opstaan van de bank of uit bed eerst rechtop gaan zitten, beide benen op de grond, dan pas opstaan, dat soort dingen. Niet in een halve zwaaidraai uit bed/van de bank willen springen. Dat zijn puntjes waar je zelf op kunt letten maar verder is het vaak niet iets waar je zelf echt de hand in hebt.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ok! Maar op mijn houding letten? Als in niet teveel met holle rug staan en goed rechtop, net als dat plaatje dat je laatst postte, of is er nog iets waar ik op kan letten?
Ik zal het iig in de gaten houden, en volgende week even melden bij controle.
Lief dat je er naar vraagt! Het gaat wel. Er is genoeg afleiding en ik bak ongeveer elke dag wel een taart.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:50 schreef Mineola het volgende:
Limone, hoe is het met jou, nipttechnisch en zo?
Dat. Kleding van de kinderen is vaak ook dusdanig vies dat ze het echt niet nog een keer aan kunnen ofzo.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:13 schreef pinquit het volgende:
Woh. Met 2 kinderen?!
Ik was het hele weekend zo'n beetjeHeb er denk ik wel 6 per weekend (zwart/kleur/kleur/wit/handdoeken/handdoeken)
En dan is er ook nog om de week ongeveer het beddengoed bij, en soms een spijkerbroekenwas.
quote:Op woensdag 8 april 2015 11:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hebben wij ook![]()
Drie wassen per dag toch?
Wij hebben het vertellen even op pauze gezet. Mijn ouders, schoonfamilie, een vriend (indirecte familie) en 1 zus wisten al dat ik zwanger was, de rest hebben we het pas na de goede nipt verteld en dat was dus pas rond week 14.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:41 schreef Sara82 het volgende:
weet niet zo goed of ik mijn zwangerschap nu wereldkundig moet maken. (Nu alleen naaste familie en liefste vriendjes). Aan de ene kant wil ik wachten tot de uitslag van de test. Aan de andere kant is het niet leuk om nog langer mijn mond te houden, ook niet voor mijn vriend en (schoon)ouders. Die staan te trappelen... lastig....
Snap ik dat je daar geen zin in hebt. Hoever ben je nu?quote:Op woensdag 8 april 2015 11:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik denk dat wij 3-4 keer per week wassen... vaak in het weekend als weer blijkt dat de onderbroeken/sokken/maillots op zijn. Ik moet wel bekennen dat ik alles was, door elkaar heen, en alles in de droger flikker. Ik ben echt een luie wasser....Maar als Henk er straks is zal het wel iets vaker/meer worden, zien we dan wel weer...
net weer groeiecho ingepland voor over anderhalve week en straks contact met de diabetesmiep... ben benieuwd want gisteravond vloog mijn suikerwaarde effe uit de bocht maar ik kan echt niet verklaren waarom. Misschien zij wel, maar goed... voor de zekerheid vandaag maar weer bijhouden en kijken wat er gebeurd.Kakzooi... ik heb zo geen zin in een medisch feestje weer. (sorry als ik mensen daarmee op de tenen trap)
Ik heb niet eens voldoende ondergoed en sokken om mezelf twee weken lang van dagelijks vers te voorzienquote:Op woensdag 8 april 2015 11:27 schreef FlyingFish het volgende:
Ik was twee keer per twee weken hier (1 donker en 1licht) en daarvan gaat de helft op het wasrek en de helft van beide wassen samen gaat in de droger. Ik word een beetje bang van jullie verhalen hier
Dat heb ik ook gemerkt. Ik heb het expres mijn moeder wat later verteld, want die reageerde precies zoals ik dacht dat ze zou reageren. (Wat een Verschrikkelijk Nieuws! Ik krijg het er helemaal koud van. ) En dat kon ik er op de dag van de np even niet bij hebben. Vriendinnen reageerden juist Heel Erg positief en monter. En dat was precies wat ik nodig had.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:18 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb ook alleen de mensen die naar de uitslag van de combinatietest vroegen verteld dat deze niet goed was en we voor verder onderzoek door moesten, maar dat was ook vooral om mensen niet onnodig ongerust te maken. Relativeren is lastig als je niet alle info hebt, m'n schoonmoeder hoorde ook alleen maar 'grote kans op een afwijking' ipv 'verhoogde kans'. M'n andere zussen weten volgens mij niet dat wij het nipt-traject nog hebben doorlopen, maar dat is niet omdat het een geheim is ofzo, maar omdat het bij een uiteindelijke goede uitslag niet belangrijk meer is imo. Als het ter sprake komt meld ik het wel.
Kuiten. Wat schattig.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:17 schreef Fuente het volgende:
Met 2 kinderen zit ik op zo'n 5 wassen per week. Nu ben ik ook wel miepig met handdoeken, die gebruiken we maar 1 keer en dan weer de was in.
Net groei echo gehad. Het is een klein speklapje, ze heeft echt al bolle wangen en duidelijke kuitenBuikje en hoofd zitten op de p80 lijn. Bovenbeentje zit op de P5 lijn, dat gaf wat commotie. Maar bij mijn jongste ging het net zo, toen hebben we dus een hele zwangerschap stress gehad en allerlei onderzoeken. Gaan we nu niet doen. Ze kunnen er in de zwangerschap toch niets mee doen. Het kan hoogstens betekenen dat als deze baby hetzelfde blijkt te hebben als mijn jongste, dat 't dus genetisch bepaald is en erfelijk is. Dat zien we dan wel weer.
Dus voor nu lekker genietenEn de dagcurve was helemaal top.
Hier wordt ook veel aan je gedacht Limoon!quote:Op woensdag 8 april 2015 11:32 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gemerkt. Ik heb het expres mijn moeder wat later verteld, want die reageerde precies zoals ik dacht dat ze zou reageren. (Wat een Verschrikkelijk Nieuws! Ik krijg het er helemaal koud van. ) En dat kon ik er op de dag van de np even niet bij hebben. Vriendinnen reageerden juist Heel Erg positief en monter. En dat was precies wat ik nodig had.
Dat is ook goed nieuws!quote:Op woensdag 8 april 2015 13:04 schreef klumsy het volgende:
Lijnhoop zo voor je dat je niet medisch gaat worden!
1st een mooie echo
Wow Pessie wat super! Dat moet wel een goed gevoel geven
Vandaag onverwachts te horen gekregen dat ik volgende week geen injectie meer hoef, dus vandaag was de laatsteverder helemaal goedgekeurd, Frits ligt nog steeds goed en laag, maar nog niet ingedaald .... En doordat ik een complete villa met zwemparadijs heb, heeft hij nog alle ruimte om de draaien helaas
Elke dag taartquote:Op woensdag 8 april 2015 11:11 schreef Limone het volgende:
[..]
Lief dat je er naar vraagt! Het gaat wel. Er is genoeg afleiding en ik bak ongeveer elke dag wel een taart.Met mijn lichaam en de baby gaat het ook heel goed. Mijn ietwat zweverige VK zei dat mijn lichaam deze zwangerschap heel goed kan hebben (
) en de baby is heel bewegelijk (op de echo's en bij het zoeken naar het hartje). Maar toch voel ik me een beetje nepzwanger, alsof het nu even voor twee weken stilstaat. Nog iets van 5 dagen wachten!
Ik zou voor de optie dwarsliggen gaan, het is maar 1x per dag, en verder voed je je baby (ik neem aan dat ze wel naast het bed kan staan om indien nodig te helpen), en geeft ze je eten en drinken. En echte kraamverzorgsters komen ook genoeg tegen hoorquote:Op woensdag 8 april 2015 13:32 schreef Minarosa het volgende:
Fijn pessie, heerlijk dat de baby groeit en dat ze de tijd voor je hebben genomen.
Intake was oké. Ik baal een beetje want onze slaapkamer is blijkbaar totaal niet geschikt voor de kraamverzorgster. Ja hij is niet groot (bovenwoning in de stad, neem aan dat ze dat toch wel vaker zien bij zo'n grote organisatie) en hij heeft aan een kant schuine wanden (ik noem dat knus) maar zelfs met een extra matras (dus hoog bed) zou het onhandig zijn
. Ze vond dat er te weinig ruimte omheen was... dwars liggen tijdens controles zou voor mij ook een optie zijn maar ze was echt niet enthousiast en zei dat een tijdelijk eenpersoonsbed de beste optie was. Hmpf. Het is niet dat we ruimte over hebben met drie kamers
, weet niet waar we dat bed dan neer zouden moeten zetten (woonkamer?! Fijn met kraambezoek en controles
), het was al heel veel schuiven, opruimen, passen en meten om een babykamer te maken dus ik weet het nu even niet. We hebben verhuisplannen maar niet voordat de baby komt, zo gemakkelijk koop en verkoop je een huis ook weer niet..
Ga toch wegquote:Op woensdag 8 april 2015 13:32 schreef Minarosa het volgende:
Fijn pessie, heerlijk dat de baby groeit en dat ze de tijd voor je hebben genomen.
Intake was oké. Ik baal een beetje want onze slaapkamer is blijkbaar totaal niet geschikt voor de kraamverzorgster. Ja hij is niet groot (bovenwoning in de stad, neem aan dat ze dat toch wel vaker zien bij zo'n grote organisatie) en hij heeft aan een kant schuine wanden (ik noem dat knus) maar zelfs met een extra matras (dus hoog bed) zou het onhandig zijn
. Ze vond dat er te weinig ruimte omheen was... dwars liggen tijdens controles zou voor mij ook een optie zijn maar ze was echt niet enthousiast en zei dat een tijdelijk eenpersoonsbed de beste optie was. Hmpf. Het is niet dat we ruimte over hebben met drie kamers
, weet niet waar we dat bed dan neer zouden moeten zetten (woonkamer?! Fijn met kraambezoek en controles
), het was al heel veel schuiven, opruimen, passen en meten om een babykamer te maken dus ik weet het nu even niet. We hebben verhuisplannen maar niet voordat de baby komt, zo gemakkelijk koop en verkoop je een huis ook weer niet..
Klinkt als een mooi plan. Zeker het deel zonder paniek lijkt mij.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:39 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb de diabetesmiep gesproken en zonder verklaring maar ook zonder paniek hebben we over 2 weken weer een belafspraak. Volgende week ook nog een afspraak met de internist (telefonisch ook) dus ik vind het wel prima. Ik hou gewoon zelf effe goed bij hoe en wat en mocht ik nou echt uit de bocht vliegen dan ga ik zelf wel bellen heb ik besloten.
Wat vervelendquote:Op woensdag 8 april 2015 13:32 schreef Minarosa het volgende:
quote:Op woensdag 8 april 2015 13:50 schreef Estrys het volgende:
Een eenpersoonsbed in de woonkamer? Omdat ze anders de thermometer niet goed erin kan stoppen? 😉 Hoe is het. Ik zou zeggen, voor jullie tien andere bureaus he. Bij ons heeft de intake nog nooit op de slaapkamer gekeken. Trouwens meestal heeft de kraamverzorgende zelf er weinig problemen mee. Onze eerste kraamzorg wilde liever de klossen na twee dagen eronderuit omdat ze zo klein was 😂
Ik hoorde gisteren dat toen de kinderbescherming en maatschappelijk werkster kwam kijken of alles wel in kannen en kruiken was....quote:Op woensdag 8 april 2015 14:16 schreef loveli het volgende:
Hoe deden gezinnen met 8 kinderen dat vroeger in kleine arbeidershuisjes...
quote:Op woensdag 8 april 2015 14:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kreeg trouwens van de kraamzorg intake de tip dat er ook "halve" klossen bestaan die geen 28cm (standaard volgens haar) maar 14cm zijn. Dus als je bed al best hoog is hoef je niet meteen je keukentrapje erbij te zetten
En dat is ook om van te gaan koken, wat een rotsituatie. Misschien voelen zij het over een maand of wat weer heel anders, maar daar heb je nu weinig aan..quote:Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef Bloesem. het volgende:
Zooo ik kook echt van woede. Zwager heeft vanochtend alle contact met man verbroken omdat ze het te confronterend vinden dat wij zwanger zijn (zij zitten nu een half jaar in de medische molen) In de tijd dat wij bezig waren (1.5 jaar met pcos) hebben ze NOOIT gevraagd hoe 't ging en wij maar voor ze duimen bij elke poging. Echt ik ben ZO ONGELOFELIJK pissig over de hele situatie. Ik probeer echt begrip en relativeringsvermogen erin te gooien, maar zie nu vooral mijn hele gekwetste man (die altijd in de schaduw van zwager heeft gestaan) Kind in buik zorgt (nu al) voor leeuwenmama-effect: alles wat niet goed voor ons is moet vér uit de buurt blijven. Bah ik ben ZO boos en verdrietig en moest dat echt even kwijt.
dit. Wat bizar!quote:
Ja en dan is alle contact al verbroken! Ze komen ook niet meer naar familiedingen en willen ons niet meer zien en spreken. Maar, ze gunnen ons dat kindje hoor!!quote:Op woensdag 8 april 2015 14:34 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En dat is ook om van te gaan koken, wat een rotsituatie. Misschien voelen zij het over een maand of wat weer heel anders, maar daar heb je nu weinig aan..
+2quote:
Tsja, hoe stom ook; dat is dan hun keuze. Zij isoleren zichzelf dan, dat kan niemand jullie verwijten. Dat zullen ze zichzelf ook wel gaan realiseren na verloop van tijd, maar als dat dan voor jullie als te laat voelt, dan moeten zij zich daar maar bij neerleggen. Maar dit klinkt als een besluit dat in een extreme emotie is genomen, 9 van de 10x komen ze daar wel op terug.. En verder eenquote:Op woensdag 8 april 2015 14:39 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja en dan is alle contact al verbroken! Ze komen ook niet meer naar familiedingen en willen ons niet meer zien en spreken. Maar, ze gunnen ons dat kindje hoor!!![]()
![]()
(wij 'verdienen' het niet, omdat we niet het "normale" studeren-werken-koophuis-trouwen-baby hebben afgelegd....)
quote:Op woensdag 8 april 2015 14:31 schreef Limone het volgende:
Anders gaat zij lekker op bed liggen en ga jij er bovenhangen.![]()
Jullie zullen toch niet het enige knusse huis van de stad hebben? Dit en de onmogelijke oplossingen die zij aandraagt zou voor mij reden zijn om een ander bureau te zoeken. Blegh.
Dafuk? Dit is ook echt de kraam die bij jullie komt kramen? Heel gauw bellen om een ander dan! Ik zou die trut niet eens meer in mn huis willen. Als het niet anders kan, dan kan het niet. Kom op zegquote:Op woensdag 8 april 2015 14:27 schreef Minarosa het volgende:
Dank voor de tips en ervaringenVolgens mij had ze een soort perfect plaatje in haar hoofd van een gelijkvloers huis met zes kamers waarin er een aparte wc is, direct naast de slaapkamer. De twee trappen vond ze ook al wel heftig, ik had het gevoel dat het voor haar zwaarder was om naar boven te lopen dan voor mij, met dertig weken zwangerschap
.
Ze vroeg ook of we nog een extra kamer hadden om daar een ander bed neer te zetten (eh nee, dat is toch wel te zien, we hebben onze kledingkasten in de babykamer staan en ik heb net verteld hoe groot het is, dus ik keek zo vanen zei een beetje cynisch "de badkamer ja..."). En toen suggereerde ze om het bed zo ongeveer midden in de woonkamer neer te zetten, op de plek waar de box komt te staan ("dan zet je die nog even niet op") maar dan kan er gedurende een paar weken (bed moet er dan met 37 weken staan) niemand meer goed door de kamer lopen. Oh ja en later nog om één van de kasten in de babykamer tijdelijk weg te halen. Een volle boekenkast van bijna twee meter lang, "even", "tijdelijk"
![]()
Misschien dat ik toch maar naar aanleiding van jullie opmerkingen probeer een heel dik extra matras op ons gewone bed te leggen; dat lijkt me de beste optie. We hebben zo'n Ikeabed met laden eronder en die zijn uiteraard niet leegdus klossen zijn wellicht niet de meest praktische optie maar dat kunnen we altijd proberen. Er is wel een beetje ruimte naast het bed als ik gewoon lig (voor een niet al te breed gebouwde en niet al te lange kraamverzorgster
) en als ik dwars ga liggen is er een stuk meer ruimte.
Ik wil trouwens niet thuisbevallen, dus dat was ook niet het punt, het gaat alleen om de controles en hulp bij voeding (maar voeden kan ook in een stoel, toch? Of heb ik nu een te rooskleurig beeld? Of op de bank? We hebben een lekker grote bank met zo'n voetenstuk eraan).
@Mariposas: dat lijkt op onze situatie; bij ons is er ook aan één kant ongeveer zoveel ruimte (aan de andere kant niets) en aan het voeteneind relatief veel ruimte (maar puntdak), vandaar de dwarsligoptie.
Genoeg gezeurdGelukkig hebben we nog bijna zeven weken om over een oplossing na te denken...
Geen idee, maar gezien het terugbel verzoek wat nu bij zijn baas ligt aan mijn adres (quote:Op woensdag 8 april 2015 14:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]Mental image
Het lijkt me idd dat dit in bijv Amsterdam (ik weet niet waar Mina woont) meer uitzondering dan regel is, wat een star gedoe.
Bloesem. Niet tofDat zou ik ook niet trekken.
Sillie, jezus wat een fijne baas zeg. Is er iets belangrijks dan morgen op zijn werk?
Idd, jouw huis klinkt als het mijne Minarosa, dat lijkt me bijzonder normaal voor een (grote) stad. Het idee dat je eigenlijk zou moeten verhuizen als je een kind krijgt, omdat je huis niet ok is volgens voor de kraam.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:45 schreef MissBliss het volgende:
Het lijkt me idd dat dit in bijv Amsterdam (ik weet niet waar Mina woont) meer uitzondering dan regel is, wat een star gedoe.
En +3quote:
zijn baas gaat jou bellen?quote:Op woensdag 8 april 2015 14:47 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Geen idee, maar gezien het terugbel verzoek wat nu bij zijn baas ligt aan mijn adres () mag 'ie dat zo aan me uitleggen.
Wat een ontzettende klote situatie zeg..Ik hoop dat je nu afstand kunt nemen. Jammer voor hun, maar als jullie in het zelfde schuitje zaten kun je toch wel wat meer empathie vertonen? Sjonge.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:44 schreef Bloesem. het volgende:
Ja het relativeren lukt ook wel. En ook hoe dit moet voelen kan ik me goed in inleven na anderhalf jaar allerlei zwangeren hebben zien passeren. Ook dat het hun zaak is en dat wij hierin niets verkeerd hebben gedaan (er zelfs expres niets met hen over delen, omdat we weten hoe k*t dat is) Maar als ik dan m'n lief weer zie zitten als huilend hoopje niks word ik gewoon weer zo verdrietig en boos
En ik maar tegen hem zeggen: je broer heeft gewoon wat tijd nodig, geef hem die ruimte, laat hem die tijd nemen. Pff
Wat bizarquote:Op woensdag 8 april 2015 14:39 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja en dan is alle contact al verbroken! Ze komen ook niet meer naar familiedingen en willen ons niet meer zien en spreken. Maar, ze gunnen ons dat kindje hoor!!![]()
![]()
(wij 'verdienen' het niet, omdat we niet het "normale" studeren-werken-koophuis-trouwen-baby hebben afgelegd....)
hahahaha, ik moest teruglezen, had het niet eens gezienquote:Op woensdag 8 april 2015 14:48 schreef MissBliss het volgende:
En ik bedoelde natuurlijk 'meer regel dan uitzondering'![]()
Ik vond het zelf inderdaad niet uitzonderlijk omdat ik zoveel mensen ken die in een dergelijk huis een kind krijgen. Bovendien is het een grote organisatie die in volgens mij ook in de andere grote steden actief is, dus dat vond ik al helemaal apart.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:47 schreef Mineola het volgende:
[..]
Idd, jouw huis klinkt als het mijne Minarosa, dat lijkt me bijzonder normaal voor een (grote) stad. Het idee dat je eigenlijk zou moeten verhuizen als je een kind krijgt, omdat je huis niet ok is volgens voor de kraam.
[..]
En +3
Dat heeft hij dus net gedaanquote:
Jij woont toch in de stad boven mij? Gewoon ff bespreken met je vk volgende keer. Doorgaans wordt de soep niet zo heet gegeten hoor. Afgezien van dat het hooguit iets minder handig werkt zou ik werkelijk niet weten waarom het zo'n punt is. Er wordt in minder ideale situaties gekraamd zeg maar.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:54 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik vond het zelf inderdaad niet uitzonderlijk omdat ik zoveel mensen ken die in een dergelijk huis een kind krijgen. Bovendien is het een grote organisatie die in volgens mij ook in de andere grote steden actief is, dus dat vond ik al helemaal apart.
@Vlindur: dit was alleen de dame van de intake, ze geeft zelf geen kraamzorg meer (dat heb ik preventief even gevraagd), dus ik hoop dat ik een ruimdenkende (
) kraamhulp krijg...
Ga ik doenquote:Op woensdag 8 april 2015 14:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij woont toch in de stad boven mij? Gewoon ff bespreken met je vk volgende keer. Doorgaans wordt de soep niet zo heet gegeten hoor. Afgezien van dat het hooguit iets minder handig werkt zou ik werkelijk niet weten waarom het zo'n punt is. Er wordt in minder ideale situaties gekraamd zeg maar.
ZO! Nou wat een rot situatie!quote:Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef Bloesem. het volgende:
at wij zwanger zijn (zij zitten nu een half jaar in de medische molen) In de tijd dat wij bezig waren (1.5 jaar met pcos) hebben ze NOOIT gevraagd hoe 't ging en wij maar voor ze duimen bij elke poging. Echt ik ben ZO ONGELOFELIJK pissig over de hele situatie. Ik probeer echt begrip en relativeringsvermogen erin te gooien, maar zie nu vooral mijn hele gekwetste man (die altijd in d
whut? Zegt hij nu indirect dat je vriend onder de plak zit?quote:Op woensdag 8 april 2015 14:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus net gedaan. "Ik hoorde dat je het niet met mijn besluit eens bent meiske, wat kan ik voor je doen. "
Seriously, hij zei meiske.![]()
![]()
Leuk gesprekje, maar dan moet je een hormonale zwangere vrouw maar niet boos maken.![]()
![]()
Onder de streep zei 'ie dat 'ie mij onderschat heeft (seriously,) en dat hij nu snapt waarom vriend mee moest, dus hij mag nu alsnog met verlof.
Meiske.. Dat is zoo verschrikkelijk kleinerend. Daarmee kan ik mijn vrouw ook goed boos krijgenquote:Op woensdag 8 april 2015 14:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus net gedaan. "Ik hoorde dat je het niet met mijn besluit eens bent meiske, wat kan ik voor je doen. "
![]()
Leuk gesprekje, maar dan moet je een hormonale zwangere vrouw maar niet boos maken.![]()
![]()
Onder de streep zei 'ie dat 'ie mij onderschat heeft (seriously,) en dat hij nu snapt waarom vriend mee moest, dus hij mag nu alsnog met verlof.
quote:Op woensdag 8 april 2015 14:47 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Geen idee, maar gezien het terugbel verzoek wat nu bij zijn baas ligt aan mijn adres () mag 'ie dat zo aan me uitleggen.
Say what!?quote:Op woensdag 8 april 2015 14:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
![]()
![]()
nou ja, als vriend de opdracht krijgt om zijn baas zijn vriendin te laten bellen, dan zit hij toch wel een beetje onder de plak.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:03 schreef Limone het volgende:
[..]
whut? Zegt hij nu indirect dat je vriend onder de plak zit?![]()
![]()
oh, dit bedoel ik trouwens niet zo lullig als het er staat!quote:Op woensdag 8 april 2015 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nou ja, als vriend de opdracht krijgt om zijn baas zijn vriendin te laten bellen, dan zit hij toch wel een beetje onder de plak.
Alsnog gek gesprek..
jahoor, dat mag wel!quote:Op woensdag 8 april 2015 15:17 schreef pessie het volgende:
Tof jagar! Ik mag zeker niet zeggen "zie je wel"
quote:Op woensdag 8 april 2015 15:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh, dit bedoel ik trouwens niet zo lullig als het er staat!
OT: ik twijfel helemaal niet meer of ik de baby voel, soms plopt het zo duidelijk, zo hard hebben m'n darmen nog nooit geplopt...
Die opdracht heb ik niet gegeven hoorquote:Op woensdag 8 april 2015 15:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nou ja, als vriend de opdracht krijgt om zijn baas zijn vriendin te laten bellen, dan zit hij toch wel een beetje onder de plak.
Alsnog gek gesprek..
ik vind dat jullie allebei gekke bazen hebben...De baas van je vriend is iig flink seksistisch, ik zou niet voor zo'n man willen werken...quote:Op woensdag 8 april 2015 15:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die opdracht heb ik niet gegeven hoor. Ik heb vriend niet nodig om zijn baas te kunnen spreken.
Ik heb vaker contact met die man, ik doe wel eens wat achter de schermen werk voor hem en dan communiceren we ook direct, dus niet via vriend . Ik belde zelf, maar hij was net in overleg dus hij zou terugbellen, vriend weet denk ik niet eens dat ik ging bellen (nu wel, want hij stuurde net "eeh, wat heb je nou gedaan? Nu mag ik wel mee?".
En tjsa, ik heb al zo vaak gekke gesprekken met deze man moeten voeren dat het me niet meer zo boeit. We hebben kennisgemaakt nadat hij tegen vriend had gezegd "als jouw vrouw zo'n invloed heeft op jouw inzetbaarheid hier, dan wil ik haar wel eens ontmoeten". en dat kwam toen voort uit de wens van mijn vriend om een dag minder te gaan werken, met oog op toekomstige kinderwens .
Zo niet te zuinig idd zegquote:Op woensdag 8 april 2015 16:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind dat jullie allebei gekke bazen hebben...De baas van je vriend is iig flink seksistisch,
nou, en alsof haar vriend niet zelf kan beslissen dat hij minder wil gaan werken omdat eventueel kinderen. Alsof dat noodzakelijk een opdracht is die alleen de vrouw kan geven...Hier wordt ik plaatsvervangend boos van!quote:Op woensdag 8 april 2015 16:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zo niet te zuinig idd zeg![]()
meiskedikke lul drie bier met je meiske
maar goed, t is je zijn baas hč, dan houdt het al snel op.
Ja dat is idd helemaal stuitend. Zulke dingen kunnen toch niet echt niet meer anno 2015?quote:Op woensdag 8 april 2015 16:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nou, en alsof haar vriend niet zelf kan beslissen dat hij minder wil gaan werken omdat eventueel kinderen. Alsof dat noodzakelijk een opdracht is die alleen de vrouw kan geven...Hier wordt ik plaatsvervangend boos van!
quote:Op woensdag 8 april 2015 16:48 schreef Estrys het volgende:
Als hij kan gaat hij mee, als hij niet kan dan niet. Ik plan het liefst op werkdagen tussen de middag omdat ik dan niet met twee kinderen hoef. Maar ja dan moet hij wel midden op de dag van zijn werk komen. Maakt mij ook niet uit. Afgelopen echo even face time overwogen maar niet gedaan.
En voor het beladvies hoeft hij niet mee dat zal wel luiden: zodra je ook maar iets voelt wat lijkt op een wee bel je meteen 😂
Dat was ik toen ook.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nou, en alsof haar vriend niet zelf kan beslissen dat hij minder wil gaan werken omdat eventueel kinderen. Alsof dat noodzakelijk een opdracht is die alleen de vrouw kan geven...Hier wordt ik plaatsvervangend boos van!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mwah, ik hoef ook echt niet voor elke controle mijn vriend mee, maar morgen is de 2e echo (en ben dan 9 wk6dgn) en ik vind het zelf gewoon allemaal nog eng. Straks zou er iets mis zijn en is vriend er niet bij, dan zou ik wel in paniek raken. De SEO lijkt me ook zo'n moment dat ik 'm mee wil, maar ik kan het verder ook wel een eind zelf af. 't is dus niet dat 'ie voor elke halve scheet mee moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Oh ja, wat was dat ook alweer? Ik herinner me daar vaag iets over!quote:Op woensdag 8 april 2015 17:31 schreef Estrys het volgende:
De gewone controles neem ik hem niet mee,echo's als hij kan. En volgens mij hebben ze bij de SEO toch liever dat je niet alleen komt dus daar gaat hij in ieder geval mee naar toe.
En partneravonden van zwangerschapsgym mag hij ook niet meer mee 😡 😇
Hij is die man die het presteerde om flauw te vallen van een tekening van een baby in de baarmoeder 😂 tijdens een partneravond van de zwangerschapsgym.quote:Op woensdag 8 april 2015 18:02 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh ja, wat was dat ook alweer? Ik herinner me daar vaag iets over!
quote:Op woensdag 8 april 2015 18:12 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij is die man die het presteerde om flauw te vallen van een tekening van een baby in de baarmoeder 😂 tijdens een partneravond van de zwangerschapsgym.
hij had al snel door: 'Whatever you do, don't look down'quote:Op woensdag 8 april 2015 18:35 schreef pinquit het volgende:
Bwahahaha serieus? Hoe heeft hij twee bevallingen overleefd?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn man ging mee bij de intake, termijn echo's, een keer bij een afspraak 's avonds en de groei-echo's . Sinds ik medisch ben gaat hij mee wanneer hij kon en verder gaat mijn moeder mee.
MB ik kan me voorstellen dat hij jou wel meewil naar zo'n controle voor zichzelf.
Yesquote:Op woensdag 8 april 2015 18:46 schreef Fannetje het volgende:
Estrys, gefeliciteerd!
Even een update over Tim.
Donderdag is hij weer van de volledige beademing overgegaan op de CPAP ondersteuning. Dit was heel spannend maar gelukkig ging het goed. Zo goed zelfs, dat hij op vrijdag zelf z'n slangetje eruit trok en ze wel het zuurstofbrilletje wilden proberen, weer een stap voorwaarts.
Ook met het zuurstofbrilletje ging het goed en hij werd 'te goed' voor de NICU.
Op zaterdag is hij dus per ambulance weer terug naar ons eigen ziekenhuis gebracht.
In de loop der dagen kreeg hij hier steeds minder slangetjes. Het infuus ging eraf, het zuurstofbrilletje werd overbodig, hij mocht van de monitoring af. Bleef nog over de sonde, omdat drinken hem gewoon nog heel veel moeite kost.
Vanmorgen trok hij echter zijn sonde er ook uit en de neonatoloog vond dat hij wel een dagje zonder mag proberen. Tot nu toe gingen de flesjes aardig goed, hopelijk houdt hij dit vol! Dan zou thuis in zicht kunnen komen...
Wat goed zeg!! En wat een eigenwijsje, zelf aangeven wat hij wil...quote:Op woensdag 8 april 2015 18:46 schreef Fannetje het volgende:
Estrys, gefeliciteerd!
Even een update over Tim.
Donderdag is hij weer van de volledige beademing overgegaan op de CPAP ondersteuning. Dit was heel spannend maar gelukkig ging het goed. Zo goed zelfs, dat hij op vrijdag zelf z'n slangetje eruit trok en ze wel het zuurstofbrilletje wilden proberen, weer een stap voorwaarts.
Ook met het zuurstofbrilletje ging het goed en hij werd 'te goed' voor de NICU.
Op zaterdag is hij dus per ambulance weer terug naar ons eigen ziekenhuis gebracht.
In de loop der dagen kreeg hij hier steeds minder slangetjes. Het infuus ging eraf, het zuurstofbrilletje werd overbodig, hij mocht van de monitoring af. Bleef nog over de sonde, omdat drinken hem gewoon nog heel veel moeite kost.
Vanmorgen trok hij echter zijn sonde er ook uit en de neonatoloog vond dat hij wel een dagje zonder mag proberen. Tot nu toe gingen de flesjes aardig goed, hopelijk houdt hij dit vol! Dan zou thuis in zicht kunnen komen...
quote:Op woensdag 8 april 2015 18:46 schreef pessie het volgende:
Ja, hoewel we ons helemaal geen zorgen maken hoor, het gaat allemaal heel goed met hem. Maar je weet nooit dus ik ga gewoon meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn man ging mee bij de intake, termijn echo's, een keer bij een afspraak 's avonds en de groei-echo's . Sinds ik medisch ben gaat hij mee wanneer hij kon en verder gaat mijn moeder mee.
MB ik kan me voorstellen dat hij jou wel meewil naar zo'n controle voor zichzelf.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Ik heb wel een voorgevoel ja.. Ik denk zelf een jongetje. Mijn vriend denkt juist een meisje.quote:Op woensdag 8 april 2015 11:35 schreef Malteser het volgende:
Owjee... Hier nog geen kinderen maar nu al 6 machines was in de week.
2 donker, 1 lichtbont, 1 gekleurd en 2 wit.
Geen droger dus alles aan de lijn. Hierdoor een soort haat-liefde verhouding met de sok ontwikkeld.
Pessie: succes vandaag weer! Wat leuk gisteren.
Limone: hopelijk volgt de uitslag snel en is deze goed. Ik duim!
Joycie: heb je een voorgevoel wat geslacht betreft of helemaal niet?
Wij weten het geslacht niet en ik heb ook werkelijk geen voorgevoel.
Fuente: wat apart dat verschil bij de groeiecho. Maar voor jullie wel te verklaren begrijp ik?
Lijnloos: ik snap wel dat je niet zit te wachten op een medisch feestje. Hopelijk valt het mee.
Ja, we hebben allebei geen voorgevoel of voorkeur dus besloten dat het een verrassing blijft.quote:Op woensdag 8 april 2015 20:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb wel een voorgevoel ja.. Ik denk zelf een jongetje. Mijn vriend denkt juist een meisje.
Laten jullie het geslacht een verrassing?
Ik heb beiden ook al aangevraagd, maar nog geen ophaalbericht gezien.. Klopt het dat dat even duurt?quote:Op woensdag 8 april 2015 22:27 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat Tim het zo goed doet Fannetje! Hij is in ieder geval al een stap dichter bij huis!
Ik heb vandaag de blije doos en zwangerbox opgehaald! Verrassend veel zat daar nog in! Zeker de blije doos is het ophalen waard! Ik miste bij de Etos zwangerbox alleen wat proefmonsters van hun eigen merk baby-lijn, die had ik wel verwacht.
Dat ben ik nog niet! Hoe lang zat er tussen je aanvraag en ophaalbericht?quote:Op woensdag 8 april 2015 22:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik had mijn ophaalbericht voor de zwanger box met 14 weken binnen. Heb hem ook al opgehaald. Blije doos heb ik ook niet niets van gehoord.
Zwangerbox is wel leuk. Alleen net als FF had ik wel iets van Etos eigen merk verwacht m.b.t de baby. Maar dat zat er niet in. Ik kan wel lekker aan de Jillz
Heb ze vrij vlot aangevraagd.denk een week of 6?quote:Op woensdag 8 april 2015 22:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat ben ik nog niet! Hoe lang zat er tussen je aanvraag en ophaalbericht?
Wat leukquote:Op woensdag 8 april 2015 21:25 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, we hebben allebei geen voorgevoel of voorkeur dus besloten dat het een verrassing blijft.
Uitslapen ook nietquote:Op woensdag 8 april 2015 23:09 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Heb ze vrij vlot aangevraagd.denk een week of 6?
Een middagdutje van 3 uur doen is trouwens niet bevordelijk voor het in slaap komen nu...
Ik heb ze beide eind februari op de 9 maandenbeurs aangevraagd en kreeg afgelopen week de afhaalberichten. Geen idee wat normaal is eigenlijk, maar er zit toch niets in wat nu al nuttig is, muv wat tijdschriften.quote:Op woensdag 8 april 2015 22:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb beiden ook al aangevraagd, maar nog geen ophaalbericht gezien.. Klopt het dat dat even duurt?
Ik red het nog met 3x per nacht, maar ik vond dat eigenlijk al irritantquote:Op donderdag 9 april 2015 06:47 schreef Bloesem. het volgende:
Welke wekker? Ik ben er al 6 keer uit geweest om te plassen |:|
Thanks voor de support dames
Even laten checken jaquote:Op donderdag 9 april 2015 07:55 schreef Mariposas het volgende:
Ik hoef er gelukkig bijna nooit uit 's nachts om te plassen, maar ik drink ook bewust eigenlijk niets meer 2,5 uur voor het slapengaan.
Heb trouwens wel iets irritants met m'n blaas. Het lijkt wel alsof ik 'm niet meer kan ontspannen als ik ga plassen. Ik moet het er echt 'uitpersen'. En dan nog heb ik het gevoel dat ik 'm niet altijd leeg krijg.
Het was 'n beetje een woelig nachtje, maar man grijpt deze kans aan om ook andere familie-issues eens uit te spreken (naar bijv zijn ouders) Heel spannend, maar hij heeft zijn kracht wel weer hervonden geloof ik. En jij, meiske?quote:Op donderdag 9 april 2015 07:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik red het nog met 3x per nacht, maar ik vond dat eigenlijk al irritant.
Hebben jullie wel een beetje geslapen na alle emoties?
Uch. Nou, je gelooft het niet, maar ik werd dus gisteravond wéér gebeld door vriends baas. Het leek hem wel "amusant" als ik mee kom naar zijn verjaardag van t weekend. Vriend zou alleen met zijn collega's gaan, maar nu mag ik dus ook weerquote:Op donderdag 9 april 2015 08:01 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Het was 'n beetje een woelig nachtje, maar man grijpt deze kans aan om ook andere familie-issues eens uit te spreken (naar bijv zijn ouders) Heel spannend, maar hij heeft zijn kracht wel weer hervonden geloof ik. En jij, meiske?(vreselijk woord) Succes vandaag bij de echo
Dat meen je niet.. Wat is dat voor rare man?! Zou hij 't nog steeds niet geloven?quote:Op donderdag 9 april 2015 08:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Uch. Nou, je gelooft het niet, maar ik werd dus gisteravond wéér gebeld door vriends baas. Het leek hem wel "amusant" als ik mee kom naar zijn verjaardag van t weekend. Vriend zou alleen met zijn collega's gaan, maar nu mag ik dus ook weerzal wel een leuke dag worden.
Goed van je vriend! Kan soms ook erg opluchten om zaken uit te spreken. Hoe dan ook, tis nu rot; maar dat blijft het niet hoor
Ik denk dat hij met eigen ogen wil zien dat je zwanger bent. Is alleen een beetje lastig te zien met deze termijn. Heeft hij zelf een vrouw en kinderen (ik gok van niet...).quote:Op donderdag 9 april 2015 08:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Uch. Nou, je gelooft het niet, maar ik werd dus gisteravond wéér gebeld door vriends baas. Het leek hem wel "amusant" als ik mee kom naar zijn verjaardag van t weekend. Vriend zou alleen met zijn collega's gaan, maar nu mag ik dus ook weerzal wel een leuke dag worden.
Goed van je vriend! Kan soms ook erg opluchten om zaken uit te spreken. Hoe dan ook, tis nu rot; maar dat blijft het niet hoor
Ik heb geen idee wat die man wel en niet gelooft en het kan me eerlijk gezegd ook weinig schelen. Maar prima allemaal, ik ga gewoon mee, en zal het ideale amusante meiske zijn van 't weekendquote:Op donderdag 9 april 2015 08:13 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Dat meen je niet.. Wat is dat voor rare man?! Zou hij 't nog steeds niet geloven?
Nee, maar jammer dat 't zo moet. Ben trots dat hij zijn kracht weer vindt en de confrontatie aangaat, want die is allang nodig. Hij zal hier sterker uit komen, maar je hoopt toch gewoon dat.. Nou ja, snap je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die heeft 'ie. Ik geloof dat de jongste nu 15 o.i.d. is, dus hij is al wat verder onderweg. En ik heb al een darmenbolletje hoor. Ik trek wel iets aan wat het extra accentureertquote:Op donderdag 9 april 2015 08:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met eigen ogen wil zien dat je zwanger bent. Is alleen een beetje lastig te zien met deze termijn. Heeft hij zelf een vrouw en kinderen (ik gok van niet...).
Bloesem, fijn dat je man zich herpakt heeft. Maar het blijft een heel rottige situatie. Sterkte.
Zo, wat een hoop nachtbrakers hier! En 6x per nacht plassen. Hopen dat je baarmoeder snel omhoogkomt bloesem
Mari, even checken klinkt goed ja. Denk dat indalende baby nog wel een beetje vroeg is
Vlindurnog maar 2 weken! Vandaag controle?
Sillie, veel plezier bij je echo!
Kris, sterkte vandaag
Jaloers! Hoe krijg je het voor elkaar om tot 35 weken maar 1x te moeten plassen? Ik moet dus nu al 3x met (bijna) 10 weken, ik wil niet weten hoe het dan straks is. Dan moet ik op de wc slapen vrees ikquote:Op donderdag 9 april 2015 08:53 schreef Selvaria het volgende:
Wat een mafketel sillie.En wat een reacties op je zwangerschap, stelletje droeftoeters.
Gelukkig jompelen we hier wel voor je, succes bij je echo straks!
Hier vandaag wisseldag, 35 (!!!) weken!![]()
Ik moest er vannacht 3x uit om te plassen, normaal 1x... Zal wel iets te maken hebben met het kindje dat bijna ingedaald is.. Gelukkig slaap ik daarna wel gelijk verder.
Oooh! Hier zegt iedereen dat het alleen maar erger wordt. Maar ik geloof jou gewoon!quote:Op donderdag 9 april 2015 09:00 schreef Krisvc het volgende:
Het wordt tijdelijk beter met plassen in het tweede trimester.
Ruggeprik is mij reuze meegevallen.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:19 schreef pessie het volgende:
Selvariawas je al met verlof?
Sillie, je baarmoeder komt binnenkort uit je bekken omhoog, dat geeft ruimte voor je blaas. Heeeeeeeeerlijk!
En wat een reacties zeglekker verantwoordelijk om je kind niet te erkennen vanwege alimentatie
dan wil je denk ik je kind echt niet. (geen erkenning is dacht ik ook geen automatisch contact moment).
Kris, niet al te best geslapen weer. Vandaag wel even naar de kapper en een vriendin die melk komt brengen. En vanmiddag fysiotherapie! De belastbaarheid van mijn linkerbeen is bijna nihil, dus ik hoop dat ze die in ieder geval goed los kan maken. Vind het wel spannend allemaal, alles wat we besproken hebben met de gyn enzo. Ik hoop dat mijn lichaam het ondanks inleiding zo veel mogelijk zelf doet en pijnstilling niet nodig is. Een ruggeprik lijkt me voor mezelf best intensief en pethidine wil ik niet omdat er al zorgen zijn over het kindje. Dus het liefst beval ik weer gewoon zonder pijnstilling, dat was wel waar ik over lag na te denken vannacht (best nuttig die uren 's nachts
)
Het stomme is dat dat hele erkenningsverhaal ook nog is los staat van 1) allimentatie en 2) omgang met je kind. Daar heb je namelijk gewoon recht op/ben je verplicht toe. Het is wat meer gedoe, maar ook zonder erkenning kan de moeder gewoon allimentatie afdwingen via de rechtbank. Met erkenning alleen heb je als vader ook nog geen juridisch gezag; daar is meer voor nodig. Erkennen is meer een manier om officieel als vader van je kind te worden aangemerkt en heeft erfrechtstechnisch consequenties.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:19 schreef pessie het volgende:
Selvariawas je al met verlof?
Sillie, je baarmoeder komt binnenkort uit je bekken omhoog, dat geeft ruimte voor je blaas. Heeeeeeeeerlijk!
En wat een reacties zeglekker verantwoordelijk om je kind niet te erkennen vanwege alimentatie
dan wil je denk ik je kind echt niet. (geen erkenning is dacht ik ook geen automatisch contact moment).
Kris, niet al te best geslapen weer. Vandaag wel even naar de kapper en een vriendin die melk komt brengen. En vanmiddag fysiotherapie! De belastbaarheid van mijn linkerbeen is bijna nihil, dus ik hoop dat ze die in ieder geval goed los kan maken. Vind het wel spannend allemaal, alles wat we besproken hebben met de gyn enzo. Ik hoop dat mijn lichaam het ondanks inleiding zo veel mogelijk zelf doet en pijnstilling niet nodig is. Een ruggeprik lijkt me voor mezelf best intensief en pethidine wil ik niet omdat er al zorgen zijn over het kindje. Dus het liefst beval ik weer gewoon zonder pijnstilling, dat was wel waar ik over lag na te denken vannacht (best nuttig die uren 's nachts
)
Als lurker haak ik hier even op in. Is het de naald waar je tegenop ziet bij de ruggenprik?quote:Op donderdag 9 april 2015 09:19 schreef pessie het volgende:
Ik hoop dat mijn lichaam het ondanks inleiding zo veel mogelijk zelf doet en pijnstilling niet nodig is. Een ruggeprik lijkt me voor mezelf best intensief en pethidine wil ik niet omdat er al zorgen zijn over het kindje. Dus het liefst beval ik weer gewoon zonder pijnstilling, dat was wel waar ik over lag na te denken vannacht (best nuttig die uren 's nachts)
Dat van die zalf gaat direct op de lijst! Zie echt heel erg op tegen het prikken van het infuus.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:27 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Als lurker haak ik hier even op in. Is het de naald waar je tegenop ziet bij de ruggenprik? In dat geval zou je kunnen navragen of je partner er bij mag zijn bij het zetten van de ruggenprik. Ik heb bij mijn middelste voor de bevalling een consult op de POP-poli gehad ivm angsten voor naalden/ziekenhuis en daar de optie besproken of mijn partner erbij kon zijn. Dit was in overleg mogelijk. Uiteindelijk is het niet nodig geweest aangezien ik in het geboortehotel ben bevallen maar het gaf mij veel rust te weten dat mijn partner daarbij zou kunnen zijn.
Nu schiet mij ook nog iets te binnen. Voor het prikken van het infuus kun je vragen of ze emla zalf kunnen gebruiken. (gebruiken ze standaard bij kinderen) Deze zalf smeer je van tevoren op je hand en verdoofd de huid waardoor het infuus prikken ook een stuk minder vervelend is.
Heel veel succes met je bevalling en hoop dat je ook in het ziekenhuis de rust en het vertrouwen hebt in jezelf en je kleintje.
O ja koorts was een mogelijke bijwerking inderdaad, helemaal vergeten. Is de kans daarop niet hoger naarmate de ruggenprik er langer inzit? Misschien dat Mignonne dat weet?quote:Op donderdag 9 april 2015 09:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat van die zalf gaat direct op de lijst! Zie echt heel erg op tegen het prikken van het infuus.
Ruggeprik zie ik ook tegenop vanwege het prikken en vanwege de mogelijkheid tot koorts bij mij en vervolgens opname op de kinderafdeling voor de baby.
emla creme is idd een goede maar dat moet er wel een poosje op voordat het geprikt wordt. Wij hadden het voor onze kinderen voor de infuzen idd, maar dan moest ik van tevoren die creme halen bij de apotheek en 's morgens heel vroeg de handjes ermee insmeren en afplakken.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:29 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat van die zalf gaat direct op de lijst! Zie echt heel erg op tegen het prikken van het infuus.
Ruggeprik zie ik ook tegenop vanwege het prikken en vanwege de mogelijkheid tot koorts bij mij en vervolgens opname op de kinderafdeling voor de baby.
Klopt. Hoe langer de ruggenprik erin zit, hoe groter de kans op koorts. Je spuit een lichaamsvreemde stof bij je rugzenuwen, je lijf reageert daarop met een soort afweerreactie. Doorgaans is de koorts dus gevolg van ruggenprik, maar omdat dat pas 100% zeker achteraf vastgesteld kan worden zal altijd gestart worden met antibiotica per infuus bij koorts en in veel ziekenhuizen wordt het kind daarna opgenomen en krijgt het ook AB.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:35 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
O ja koorts was een mogelijke bijwerking inderdaad, helemaal vergeten. Is de kans daarop niet hoger naarmate de ruggenprik er langer inzit? Misschien dat Mignonne dat weet?
Ik hoop met je mee dat als een ruggenprik nodig is de koorts wegblijft. Je verdient het gewoon na je bekken en alle controles/onzekerheid van de laatste weken dat je kleintje lekker bij je mag blijven en jullie gauw met z'n vijven thuis van elkaar kunnen genieten.
Nee, vorige week gehad en hoef pas volgende week weer. Het gaat blijkbaar zo goed met de baby dat ik niet wekelijks hoefquote:Op donderdag 9 april 2015 08:42 schreef pessie het volgende:
[..]
Vlindurnog maar 2 weken! Vandaag controle?
Leuk spul! thnx voor de link.quote:Op donderdag 9 april 2015 09:51 schreef mignonne het volgende:
Spannend vlindur![]()
bijna je B5
![]()
ik zit net op een ander forum te kijken bij iemand die oa jongensspul aanbiedt, wellicht zit er wat voor je manneke tussen. Hier.
dank je wel Truiquote:Op donderdag 9 april 2015 10:11 schreef trui het volgende:
wat een leuk nieuws, estrys, gefeliciteerd! (ik zie 't nu pas).
Hoe ging het sollicitatiegesprek van de duutser?quote:Op donderdag 9 april 2015 10:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier vandaag 18 weken. Bijna op de helft!
Ik heb vannacht belabberd geslapen, het slecht slapen uit het eerste trimester is echt weer terug. Ik werd om 4 uur wakker en ben daarna niet meer in slaap gevallen. Zo frustrerend...
goed, denk ik. Volgende week hoort hij meer!quote:Op donderdag 9 april 2015 11:18 schreef Daui het volgende:
[..]
Hoe ging het sollicitatiegesprek van de duutser?
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:43 schreef Kuukske het volgende:
Wat Laura zegt. Ik droom ook bizar de laatste tijd. Dat in combinatie met het veelvuldig kijken van Once Upon A Time maakt dat ik enorm hoop op een droom met Captain Hook erin.
Je hebt gelijk eigenlijk kan ik het wel gewoon delen met mijn vriend. Maar omdat er ook echt bekende in voor komen voelt het raar. En daarbij ook nog een het levensechte gevoel..quote:Op donderdag 9 april 2015 12:42 schreef McLaura het volgende:
Waarom kun je dit niet delen met je vriend? Je kunt je dromen niet bepaald sturen en vaak zijn ze een uitvergroting van een angst. Je zou dus kunnen zeggen dat je droom betekent dat je onderbewust erg bang bent hem kwijt te raken,
En de andere 'maffe' dromen horen bij zwanger zijn.
Wat lijkt me dat vervelend na zo'n ervaring. Fijn dat het wel weer is verdwenen. Ik geloof er wel in dat je dingen verwerkt in je droom, daar is dit een mooi voorbeeld van.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:48 schreef L-E het volgende:
Joycie, je dromen zijn herkenbaar. Ik had ze heel erg het eerste jaar na de bevalling van mijn tweede. Mijn therapeut zei idd dat het voort kan komen uit de angst iemand kwijt te raken (wat in ons geval ook nog bijna gebeurde tijdens die bevalling). Is hier als vanzelf weer verdwenen, gelukkig
Hook!quote:Op donderdag 9 april 2015 12:43 schreef Kuukske het volgende:
Wat Laura zegt. Ik droom ook bizar de laatste tijd. Dat in combinatie met het veelvuldig kijken van Once Upon A Time maakt dat ik enorm hoop op een droom met Captain Hook erin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |