En de meiden, wat willen die?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
leuk zeg!
Nja we krijgen nu wel van een aantal mensen te horen dat het vást een jongen is nu, of dat een jongen "nu wel héél erg leuk zou zijn".Zo van, na 2 meiden wil je wel eens wat anders. Euhm nou niet per se. Ik ga voor gezond kind, maar als ik het echt 100% voor het zeggen had, dan zou k een meisje erbij wel erg leuk vinden. Betekent niet dat k minder blij zou zijn/minder zou houden van een zoon, maar gewoon, het idee van hoe je gezin dan is samengesteld enzo.
Als t aan mij ligt doen we een Robert ten Brinkje zeg maargeloof alleen dat lief het na deze wel genoeg vond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
Heb ik gewoon dit belangrijke zwangerschapsnieuws gemist. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:37 schreef mignonne het volgende:
Zoooo afspraak combinatietest gemaakt. T had even wat voeten in aarde, maar over 2 weken mogen we xD
quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
En de meiden, wat willen die?
Die van ons wil een broertje, dan is hij een tweeling zegt hij![]()
Wij hopen alleen op een iets minder eigenwijs karakter dan de jongste![]()
maar goed mijn schoonmoeder op kraamvisite van onze dochter maakte het helemaal bontDe oudste wil een broertje, de jongste een zusje xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze heeft bedacht dat hij thomas moet heten, naar haar grote liefdeen jongste vond dat we een meisje maar gewoon E. moesten noemen. Dat vonden we bij haar toch ook een goeie naam? Never change a winning formula
:)
quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Heb ik gewoon dit belangrijke zwangerschapsnieuws gemist. Gefeliciteerd.
Wat fijn voor jullie zeg, je lang gekoesterde wens
Haha, dat zegt mijn tweejarige ook steeds (met zn eigen naam danquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:39 schreef mignonne het volgende:
jongste vond dat we een meisje maar gewoon E. moesten noemen.
Die zijn zes en tweequote:Op dinsdag 7 april 2015 14:44 schreef Mineola het volgende:
[..]
Haha, dat zegt mijn tweejarige ook steeds (met zn eigen naam dan)!
Baby vind hij geen leuke naam.
Estrys, wat leuk! gefeliciteerd! Hoe oud zijn je andere twee ook alweer?![]()
En bloes ook zwanger! Van harte!![]()
Fijne zwangerschap toegewenst allebei.
Ik zag niet dat ik de laatste wasquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:52 schreef L-E het volgende:
Er kwam niets, dus ik dacht: hoppakee, tijd voor deel 1542!
Van je billen? Misschien is het doordat je juist zoveel "keutels" en moeilijke poepjes hebt gehad.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:08 schreef silliegirl het volgende:
Oh help, stress! Ik moest net naar het toilet (EINDELIJK, ik was de laatste dagen weer net een konijn) maar bij het afvegen had ik wat roze bloed aan mijn doekje
. Ik weet niet waar het vandaan komt en het was echt niet noemenswaardig veel, maar toch maak ik me nu zorgen.
Ik denk inderdaad dat het daar van is. Ik kan nu geen druppel meer ontdekken namelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Van je billen? Misschien is het doordat je juist zoveel "keutels" en moeilijke poepjes hebt gehad.
Dan kan het zijn dat je daardoor een klein scheurtje of bloedvatje hebt laten knappen bij het drukken.
Meer vezels en veeeeeeeel meer drinken (water).
Als dit niet werkt: Je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld pruimenextract om het wat soepeler te krijgen en je een boost te geven. Dit is niet schadelijk voor je darmflora en kan met de zwangerschap samen.
Pruma Colon is een voorbeeld hiervan. Te krijgen bij je apotheek.
Zal wel schrikken geweest zijn. Bloed is nooit leuk om te vinden bij het afvegen, waar dan ook.
soms is het gewoon een fasequote:Op dinsdag 7 april 2015 15:17 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het daar van is. Ik kan nu geen druppel meer ontdekken namelijk.
Wat betreft vezels en water: ik drink me verloren. Sowieso heb ik er nu al 2 liter (decaf) thee doorheen en dan tel ik de gewone glazen water nog niet mee. Vezels let ik ook expres op (donker brood, veel fruit). Misschien is dat pruma colon wel een idee.
Wat is voldoende? Ik loop sowieso al een half uur per dag. En dan "fitness" ik nog 2x per week en ik ga een keer zwemmen.quote:
Dat lijkt mij wel voldoende. Als je nou de hele dag op je luie reet zat, begreep ik wel waarom je darmen in slaapstand stonden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:21 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wat is voldoende? Ik loop sowieso al een half uur per dag. En dan "fitness" ik nog 2x per week en ik ga een keer zwemmen.
Mijn reet zou willen dat 'ie is lui kon zijnquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:23 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel voldoende. Als je nou de hele dag op je luie reet zat, begreep ik wel waarom je darmen in slaapstand stonden.
Over al dat wassen: ik heb dus nog geen wasdroger. Zou ik die met babywasjes nodig gaan hebben?quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:30 schreef twist02 het volgende:
Oh, de ironie...heb ik eindelijk verlof, heb ik geen tijd om hier de boel bij te houdenSorry dames, maar ik lees en leef wel mee!
Ik geloof dat ik 36 weken lang nesteldrang heb opgespaard, wat er nu ineens uitkomt ofzoWas een lijstje aan het maken van wat er nog 'moet' gebeuren en ben al de hele dag bezig alsof dat ook allemaal vandaag moet ofzo... Dus nu mezelf maar even gedwongen om met een kop thee te gaan zitten
![]()
Net al wel wat babywasjes gedraaidWat is dat schattig zeg, al dat kleine spul bij elkaar!
En er past lekker veel in 1 trommel
Ik doe kinderkleertjes sowieso niet in de droger. Alleen voor handdoeken en beddengoed is het wel handig maar een must is het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Over al dat wassen: ik heb dus nog geen wasdroger. Zou ik die met babywasjes nodig gaan hebben?
Als het zo blijft wel, maar het is nu vooral hollen of stilstaan. Vorige week liep alles wel goed door; van het weekend stopte het ineens op en nu kwam het dus ineens weer op gang. Het zal er wel bij horen en ik zie het maar even aan. 't is vooral irritant, maar nog niet echt problematisch verder.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Sillie ik heb bij beide zwangerschappen een groot gedeelte aan de lactukose gezeten. Op eigen houtje beslist, maar gynocoloog maakte er nooit een probleem van. Kwam na de bevallingen weer helemaal goed![]()
Misschien het bespreken/overwegen waard?
Nouja er zijn er wel wat, mijn oma had tweelingzussen en mijn oom heeft ook een tweeling.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:41 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh wat vervelend van/voor je (schoon)moeder!
Ik kan mij je dubben wel voorstellen, maar een paar weekjes meer of minder maakt ook niet veel uit denk ik. Babynieuws vertel gedoe mag zijn of haar eigen momentjes hebben![]()
Gelukkig zegt de duidelijkheid van de streep niets over het aantal kindjes in je buik![]()
Hier kreeg ik van alle kanten te horen dat het er vast twee waren.. ik werd daar echt zenuwachtig van..Zijn er veel meerlingen in jullie familie?
Obstipatie is kut, fissuurtjes en aambeien hels, dus lactulose wat mij betreft altijdquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Sillie ik heb bij beide zwangerschappen een groot gedeelte aan de lactulose gezeten. Op eigen houtje beslist, maar gynocoloog maakte er nooit een probleem van. Kwam na de bevallingen weer helemaal goed![]()
Misschien het bespreken/overwegen waard?
Of misschien dat mignonne/wup hier een visie over hebben?
Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie.Lavendel is nu mijn lievelingsgeur. Ik zou het liefst alles lavendel hebben. Lavendel.
Welke olie heb jij? Ik heb die van Kneipp, maar ik vind dat die geur snel vervliegt..
Thanks! Dat wordt een mooie verzameling.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef pinquit het volgende:
[..]Leuk! Ik heb lavendelolie van weleda, maar die ruikt eigenlijk een beetje chemisch
Pas als ik er mee ingesmeerd ben komt de geur tot zijn recht vind ik (dat is natuurlijk ook t belangrijkste
).
deze dus:
[ afbeelding ]
Ik hou van het ontspannende aspect![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef Limone het volgende:
[..]
Ha jij! Weet je nog die post over de lavendelolie? Sinds ik dat heb gelezen kreeg ik de lavendelolie niet meer uit mijn hoofd en heb het uiteindelijk gekocht! Nu smeer ik elke avond mijzelf in met lavendelolie.Lavendel is nu mijn lievelingsgeur. Ik zou het liefst alles lavendel hebben. Lavendel.
Welke olie heb jij? Ik heb die van Kneipp, maar ik vind dat die geur snel vervliegt..
Kun je de droger niet op de wasmachine kwijt?quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:05 schreef Minarosa het volgende:
Hmm door jullie begin ik weer te twijfelen: wasmachine en droger in één kopen of niet? We hebben geen ruimte om een aparte droger neer te zetten en we lieten onze was altijd drogen in wat nu de babykamer is/wordt. Onze machine doet het nog goed maar ik weet niet waar we anders de was op moeten gaan hangen (als het mooi weer is buiten). Kan al het babyspul (kleertjes, beddegoed) in de droger?
Hoe is het met LuDann trouwens...? Al een tijdje niets meer gehoord, hopelijk gaat het oké.
Oh gelukkig! Meestal valt het me niet op als iemand niet post maar juist vanwege alle ziekenhuisdingen die ze eerder beschreef nu wel.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:13 schreef Stippelrientje het volgende:
Met LuDann gaat het goed. Ze is er even lekker tussen uit geweest met haar![]()
Ze is alleen een beetje drukjes en leest niet steeds hier mee
Nope, schuin dak... enige optie is zo'n combiwasmachine.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:26 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Kun je de droger niet op de wasmachine kwijt?
Ik zou echt niet meer zonder droger kunnen. Veel kleren hang ik ook, maar beddengoed, handdoeken en ondergoed is echt veel fijner met droger (lekker zacht ook, ik hou niet zo van schuurpapier als handdoek
) .
Het begint me nu verder allemaal wel zwaar te worden hoor! Vandaag weekwisselben nu exact 31 weken
.
Ik heb de hele dag door hartkloppingen, kortademigheid en een algeheel zwaar en lusteloos gevoel. Ik zit nog steeds met smart te wachten op de nesteldrang want er moet nog het nodige gedaan worden!
Oh dat is balen dan. Ja dan zit er niks anders op dan een wasdroogcombi te doenquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:31 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Nope, schuin dak... enige optie is zo'n combiwasmachine.
31 weken, we lopen bijna gelijk! Vandaag 30+2. Klinkt alsof je het zwaar hebtHet einde komt (een beetje) in zicht!
![]()
Happy heb ik in tijden niet gespot volgens mij. Die kan er ook wel uit als het aan mij ligtquote:Op dinsdag 7 april 2015 14:26 schreef pessie het volgende:
Weten we eigenlijk hoe het met happy gaat?
Ik ook! Dacht dat ik een zwangerschapsdepressie hadquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:40 schreef pessie het volgende:
Ik voelde me rond de 30/31 weken ook echt hormonaal, lusteloos en ongelukkig. Bleek een vriendin hetzelfde te hebben bij die termijn. Echt een hormonending bij mij dus. Verder kan dat kortademige komen omdat je baby nog niet ingedaald is en daardoor je longen in verdrukking komen. Had ik bij dezelfde termijn ook last van
Mina, wellicht even afwachten hoe het gaat? Een andere combi is ook zo gekocht als het wel nodig blijkt.
LE Ik twijfel ook over een droger wel/niet. Maar toen ging ik de kaartjes van de kleding etc bekijken. Toen bleek dat meer dan 3/4 van de was er niet in mocht.quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:43 schreef L-E het volgende:
Wij hadden jarenlang ook geen droger. De hippie in mij vond dat veel te belastend voor het milieu
Toen ging een jaar geleden de opa van mijn man verhuizen naar een zorginstelling en kregen wij zijn droger toegewezen (zo gaat dat dan he) en jongens, wat ben ik er DOLGELUKKIG mee!
![]()
Dus ja, je kan echt prima zonder droger maar straks met een gezin van 5 vind ik het wel heel prettig om geen tijd kwijt te zijn aan was ophangen en afhalen (ik haat het ook gewoon enorm)
Idem hier.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier alleen de droger voor beddengoed en de handdoeken/washandjes/sokken etc.
Bij mooi weer gaat ook dit buiten aan de lijn
quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:08 schreef Malteser het volgende:
Ik probeer weer aan te haken...Was even een beetje de weg kwijt. Maar gelukkig een fijne psycholoog die me goed helpt.
Goed om je weer te zien! Fijn dat je een goede psycholoog hebtquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:08 schreef Malteser het volgende:
Ik probeer weer aan te haken...Was even een beetje de weg kwijt. Maar gelukkig een fijne psycholoog die me goed helpt.
Ik zag nieuwe zwangeren! Super leuk!
Mignonne: fijn dat de kinderarts zo goed mee denkt.
Ik zou denk ik even dat weekje wachten op de uitslag, dan kun je het helemaal blij vertellen zonder voorbehouden. Maar je moet doen wat voor jou goed voeltquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:41 schreef Sara82 het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren..! Gezelluuuug..!
Sillie, ik kon ook niet poepen. En ook tot bloedens toe...veel olijfolie hielp hier. (Bij toeval ontdekt!) Nu morgen 13 weken, en hoewel het nog niet het toonbeeld is van topstoelgang, kak ik geen kooltjes meer, en is het probleem zo goed als weg. Hou vol!
Vandaag bloed ingeleverd bij een hele lieve dokter in Brussel voor een nipt-test. Uitslag heeft hij vaak al met een week, en belt zelfs in het weekend over de uitslag.
weet niet zo goed of ik mijn zwangerschap nu wereldkundig moet maken. (Nu alleen naaste familie en liefste vriendjes). Aan de ene kant wil ik wachten tot de uitslag van de test. Aan de andere kant is het niet leuk om nog langer mijn mond te houden, ook niet voor mijn vriend en (schoon)ouders. Die staan te trappelen... lastig....
Oh, en mijn buikspieren geven me sinds een dag of twee steeds vaker een dikke middelvinger. "Zoek het maar lekker uit met die bal in je buik. Je houdt jezelf maar lekker in model!"
Ah, da's bleh! Hoop dat je je snel weer helemaal top voelt!quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:08 schreef Malteser het volgende:
Doe mijn best; maar 't is voor jezelf altijd moeilijker inderdaad...quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:02 schreef Skoap het volgende:
Denk je wel om jezelf Sillie
moet ik zeggen met ook debiel lange werkdagen maar oke, advies geven is altijd makkelijker
Ja. Mijn normale werkdag is 8 uur hoor, maar ik geef momenteel samen met een collega na werktijd nog een extra cursus op de dinsdagavond. Hartstikke leuk om te doen, maar het zijn nu eigenlijk wel te lange dagen. Nahjah, even doorzetten nog. En het levert me extra vakantiedagen op, dus dat is straks leuk voor mijn verlof.quote:Op woensdag 8 april 2015 08:16 schreef Estrys het volgende:
14 uur?!
Mijn dag is om 18 uur wel op. Helaas is dat eigenlijk net 2 uur te kort. Vannacht geslapen van 19:30 tot 7. Heerlijk! Zo nodig.
Ja en nee. Iedereen kan coeliakie ontwikkelen, ook als het niet in je familie voorkomt, dat vooropgesteld. Maar er is een bepaalde genetische aanleg nodig. Mensen met coeliakie hebben bepaalde genen, zonder die genen geen coeliakie. Ze zijn er nog niet helemaal uit hoe het werkt, en ook lang niet iedereen met die genen krijgt daadwerkelijk coeliakie (30% van de bevolking heeft die genen, maar 5% daarvan krijgt uiteindelijk coeliakie). Maar goed, een genetische aanleg is natuurlijk wel erfelijk.quote:Op woensdag 8 april 2015 08:25 schreef pessie het volgende:
Mignonne dat is fijn nieuws. Is coeliakie erfelijk?
Wat lief!! wat ontzettend leuk van je vriendinnen. Fijn zo'n oppepper. En veel succes vandaagquote:Estrys ook lekker geslapen dusDie verlammende vermoeidheid in het begin ligt al zo ver achter mij, als ik dit dan zo hoor kan ik het me niet meer inbeelden
Straks weer groei-echo. En alles bespreken wat ik moet/wil bespreken. Gisteren samen een lijstje met vragen gemaakt.
We waren bezig met het lijstje, en mijn man was aan het thee zetten (wat opmerkelijk is want 's avonds drinken we vaak fris, maar heej, ik had best zin in een kopje thee) en opeens staat mijn crea-clubje voor het raam. Was erg gezellig, goed om even met ze te bespreken hoe het gaat. En even mijn gedachten te verzetten. Ze hebben rompertjes gekleurd met textielstiften, die kunnen mee naar het ziekenhuis ter decoratie van de kamer
.
Het is heerlijk dat 1 van ze arts is (geen baby-arts, maar een ander type) en dat helpt wel een beetje relativeren. Gewoon omdat ze beter weet hoe dingen eraan toe gaan in een ziekenhuis. Heb ik veel aan gehad.
Kan je SI-gewricht zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:04 schreef pinquit het volgende:
Ohh wat superlief pessie![]()
Zeg, die steek in mijn rechterbil die ik maar niet kwijtraak, is dat teken dat ik iets verkeerd doe m.b.t. mijn houding?
quote:Op woensdag 8 april 2015 09:15 schreef mignonne het volgende:
Voor de nerds onder ons...![]()
Ietwat technisch wellicht, en in het Engels, maar informatief voor wie zich afvraagt hoe een bevalling nu eigenlijk begint.
Ok! Maar op mijn houding letten? Als in niet teveel met holle rug staan en goed rechtop, net als dat plaatje dat je laatst postte, of is er nog iets waar ik op kan letten?quote:Op woensdag 8 april 2015 09:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan je SI-gewricht zijn.
Symmetrische bewegingen zijn belangrijk en op je houding letten en zulks. Als het aanhoudt even langs een bekkenfysio? Liever laagdrempelig daar langs en tijdig advies krijgen dan dat je straks kruipend erheen moet![]()
oh en warmte dr op als je echt niet meer vooruit komt. Warmte is goed voor bijna alles
Ja, goed rechtop staan idd, schouders naar achter, ook als je achter een bureau of iets zit, goed rechtop zitten. Verder symmetrisch bewegen, dus bijvoorbeeld voor je uit tillen en niet op 1 heup gooien en dan scheef verder lopen, rugzak ipv schoudertas/postmanbag. Bij opstaan van de bank of uit bed eerst rechtop gaan zitten, beide benen op de grond, dan pas opstaan, dat soort dingen. Niet in een halve zwaaidraai uit bed/van de bank willen springen. Dat zijn puntjes waar je zelf op kunt letten maar verder is het vaak niet iets waar je zelf echt de hand in hebt.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ok! Maar op mijn houding letten? Als in niet teveel met holle rug staan en goed rechtop, net als dat plaatje dat je laatst postte, of is er nog iets waar ik op kan letten?
Ik zal het iig in de gaten houden, en volgende week even melden bij controle.
Lief dat je er naar vraagt! Het gaat wel. Er is genoeg afleiding en ik bak ongeveer elke dag wel een taart.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:50 schreef Mineola het volgende:
Limone, hoe is het met jou, nipttechnisch en zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |