Ik heb een belastingadviseur.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kan wel veel zelf doen maar ik zou toch een boekhouder aanbevelen bij iedere ondernemer... ik zie echt te vaak fouten langskomen. Je kan nou eenmaal niet alles weten.
En zijn die fouten dan erg belangrijk?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kan wel veel zelf doen maar ik zou toch een boekhouder aanbevelen bij iedere ondernemer... ik zie echt te vaak fouten langskomen. Je kan nou eenmaal niet alles weten.
Als ZZP'er is het relatief simpel, ik denk dat je de volgende vragen moet stellen:quote:Op maandag 29 juni 2015 16:17 schreef Doum het volgende:
Hey leuk topic!
Ik ben een eenpitter en verhuur mezelf aan bedrijven als interim professional. Tot nu toe klungel ik mijn administratie in excel, maar wil toch wel een boekhoudpakketje eigenlijk. Wat is het beste (gratis) boekhoudpakket voor mijn situatie?
Ach of een fout erg belangrijk is is relatief... maar op basis van ervaring zie ik vaak fout gaan:quote:Op dinsdag 30 juni 2015 17:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
En zijn die fouten dan erg belangrijk?
Ik heb, laten we zeggen, 30 factuurtjes in het jaar. Ik zou niet zo goed weten wat een boekhouder voor mij kan betekenen
Voorraadadministratie kan ook een belangrijk aspect aan een boekhoudpakket zijn. Het was voor ons een breekpunt zelfs.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als ZZP'er is het relatief simpel, ik denk dat je de volgende vragen moet stellen:
- Gebruik je je auto zakelijk?
- Doe je zaken met het buitenland?
- Hou je een BTW administratie bij? (Ja, neem ik aan)
- Hoeveel facturen en rekeningen boek je in per jaar
- Wil je dat je je bankrekening kunt importeren?
Ikzelf schrijf een factuur of 30 uit per jaar, boek een 60-tal rekeningen en gebruik de prive auto ook zakelijk. Omdat ik de facturen en rekeningen direct apart leg, doe ik 1x per maand inboeken en zoek dan de betaaldatum er bij. Importeren uit telebankieren is niet nodig. Auto is prive eigendom maar wordt zakelijk gebruikt.
Ikzelf gebruik Acumulus, van Siel. Die doet het bovenstaande voor een tientje in de maand.
Dat als je bijv. zakelijk uit eten gaat (of gaat borrelen o.i.d.), dan mag je dat slechts voor 73,5% aftrekken. BTW mag je niet opvoeren.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yoshi, wat wordt precies bedoelt met aftrekbaarheid van representatiekosten?
Yup, geloof ik graag. Ik zei ZZP en had de gemiddelde IT/consultant-pik/gleuf in gedachten :-Pquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voorraadadministratie kan ook een belangrijk aspect aan een boekhoudpakket zijn.
Nice, goede lijst... ga ik effe goed doorheen lopenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar dat is vaak niet heel interessant en met een suppletie wel te corrigeren... inkomstenbelasting is toch wat belangrijker
Een serieuze ondernemer die dat niet heeft liggen?quote:Grofweg ¤9500 * 3 * 37% = ¤10.545. Heb je niet zomaar liggen.
Ja dit m'n accountant loopt alleen achter met alles, hij heeft wel netjes uitstel enzo aangevraagd (doet ie altijd) maar ik ben iemand die dingen het liefst meteen afhandelt en betaalt zodat ik er vanaf ben. Ik weet nu niet wat me nog te wachten staat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een boekhouder en een accountant. Ik geloof het allemaal wel
... of 0,4% van uw loonsom als dit hoger is. Maar ik denk dat hier weinig ondernemers zijn met meer dan 1 miljoen aan loonkosten.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Juist, zoals bovenstaand. Je kunt ook kiezen voor ¤ 4.500 drempel of 73,5% van deze kosten aftrekken.
Nou, laat ik het zo zeggen: een aantal maanden levensonderhoud op de bank lijkt me geen overbodige luxe als ondernemer, toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:17 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven 10K opzij gehad hoor.
Ja ik vind die gasten niet goedkoop. Maar goed, ik vind het op een of andere manier allemaal wel interessant Een neef van me heeft een autoschade herstelbedrijf, die zal het aan zijn reet roesten hoe de administratie er uit ziet...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een boekhouder en een accountant. Ik geloof het allemaal wel
Dat leek mij ook niet, maar kennelijk wordt het door eenmanszaken niet vaak toegepast c.q. komt hij het niet vaak tegen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:51 schreef Isegrim het volgende:
Zo'n ingewikkeld concept is dat toch niet?
Wij zijn juist IT'ers Met een voorraad dus omdat we ook op aanvraag hardware leveren. Wij hebben een boekhoudpakket waar niet alleen boekhouding en facturatie inzit, maar ook voorraadadministratie. We boeken een artikel en inkoopfactuur in, vervolgens zetten we dat artikel op een verkoopfactuur. Reuzehandig. Het lijkt me superirritant om daar juist een apart stuk software voor te hebben. Maar goed, uitzondering dus hier in vergelijking met julliequote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat als je bijv. zakelijk uit eten gaat (of gaat borrelen o.i.d.), dan mag je dat slechts voor 73,5% aftrekken. BTW mag je niet opvoeren.
Mijn boekhoudpakketje (Acumulus) waarschuwt daar netjes voor, en boekt dat correct.
[..]
Yup, geloof ik graag. Ik zei ZZP en had de gemiddelde IT/consultant-pik/gleuf in gedachten :-P
Voorraad administratie geloof ik zo maar dat dat echt gesmeerd moet lopen, evt. met barcode lezen o.i.d., dat zal zeker een apart systeem waard zijn.
Of een inkomensverzekering.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:20 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nou, laat ik het zo zeggen: een aantal maanden levensonderhoud op de bank lijkt me geen overbodige luxe als ondernemer, toch?
Nice, niet aan gedachtquote:
Yep, zo werkt het, ik herken dat ook.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het kost 10 jaar en een heel wijze en dure les over hoe je de samenwerking binnen een vof niet moet regelen maar dan heb je ook wat.
Die keren niets uit als je tussen twee opdrachten een paar maanden vakantie wilt houden .quote:
Nee, voor vakanties moet je wel sparen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die keren niets uit als je tussen twee opdrachten een paar maanden vakantie wilt houden .
Pijnlijke zaken zijn dat inderdaad.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nice, niet aan gedacht
[..]
Yep, zo werkt het, ik herken dat ook.
Volgens mij kunnen de meesten (iedereen?) in dit topic wel een verhaal vertellen over een les die heel veel geld heeft gekost. Zelf heb ik getracht om projecten te draaien met een Indiase partner. Websites bouwen ging meestal wel goed, toen ik overstapte op mobiele apps werd het een groot drama.
Bleek dat hij het op zijn beurt ook weer uitbesteedde. Ik heb als volwassen man echt huilend met die Indiase partner aan de telefoon gezeten omdat ik mijn klant voor de zoveelste keer mocht gaan vertellen dat het later werd Dus alles zelf gedaan, zeer lange dagen en weekenden maken. Heel veel van geleerd
Ondertussen ging een vriend van mij stug door met freelancen, en had al zijn eerste tonnetje binnen.
Herkenbaar. Een oude klant belde me op om te vragen of ik nog websites bouwde. Nee, dus ik vraag m'n broer of ik die klant moet doorsturen naar hem. Hij zat zonder werk dus misschien kon hij dat wel? Geeft m'n broer gewoon geen antwoord op de mail...quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
We werken heel goed samen en willen allebei hetzelfde voor het bedrijf.
dat is wat mij betreft het mooiste aan ondernemen; luctor et emergo, dat je worstelt en weer bovenkomtquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
We werken heel goed samen en willen allebei hetzelfde voor het bedrijf.
Onderzoekswerk op welk vakgebied?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef no1uknow het volgende:
Even een tvp hier, ik begin als ZZP'er binnen het onderzoekswerk.
Dat laatste is zeker waar. We hebben de laatste 6 maanden zo veel kleine verbeteringen doorgevoerd en dat voelt echt geweldig. We gaan vooruit in plaats van dat we stilstaan/tegen worden gehouden. Ondernemen is weer leuk!quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Herkenbaar. Een oude klant belde me op om te vragen of ik nog websites bouwde. Nee, dus ik vraag m'n broer of ik die klant moet doorsturen naar hem. Hij zat zonder werk dus misschien kon hij dat wel? Geeft m'n broer gewoon geen antwoord op de mail...
Toen herinnerde ik me dat gezegde over dat je met je familie moet wandelen i.p.v. handelen. M'n broer heeft daarna nog eens gevraagd of we konden samenwerken, maar heb dat toch vriendelijk laten zitten, gezien zijn communicatieve vaardigheden
[..]
dat is wat mij betreft het mooiste aan ondernemen; luctor et emergo, dat je worstelt en weer bovenkomt
wij hebben twee bedrijven onder 1 dak, er gaan nogal wat orders doorheen in een week en we kopen ook in onder 1 bedrijf en dat wordt betaald aan bedrijf 2. Hoop gedoe, boekhoudkundig.quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:22 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja ik vind die gasten niet goedkoop. Maar goed, ik vind het op een of andere manier allemaal wel interessant Een neef van me heeft een autoschade herstelbedrijf, die zal het aan zijn reet roesten hoe de administratie er uit ziet...
je wast wit?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker waar. We hebben de laatste 6 maanden zo veel kleine verbeteringen doorgevoerd en dat voelt echt geweldig. We gaan vooruit in plaats van dat we stilstaan/tegen worden gehouden. Ondernemen is weer leuk!
Zo, ik ga de pc uitzetten. Ik heb een paar wasmanden met orders en papierhandel beneden gezet zodat ik vanaf de bank kan werken. Hier onder het platte dak is het veel te warm.
Inderdaad, bedrijf met familie of vrienden klinkt in het begin misschien leuk maar het werkt gewoon niet. Vooral als er financiële problemen komen. Het scheelt wel als iedere persoon goed is in z'n eigen werkzaamheden en er een goede scheiding en taakverdeling is. Maar uiteindelijk moeten er beslissingen worden gemaakt en dan is het lastig als je het niet eens kan worden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:42 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Herkenbaar. Een oude klant belde me op om te vragen of ik nog websites bouwde. Nee, dus ik vraag m'n broer of ik die klant moet doorsturen naar hem. Hij zat zonder werk dus misschien kon hij dat wel? Geeft m'n broer gewoon geen antwoord op de mail...
Toen herinnerde ik me dat gezegde over dat je met je familie moet wandelen i.p.v. handelen. M'n broer heeft daarna nog eens gevraagd of we konden samenwerken, maar heb dat toch vriendelijk laten zitten, gezien zijn communicatieve vaardigheden
Ik zit trouwens ook in de IT (systeembeheer, netwerken, webdesign etc.) mocht je wat nodig hebbenquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:01 schreef Burdie het volgende:
LS, zou je mij per DM kunnen/willen vertellen in welke richting je zit qua IT?
Niet handig dat er niets over een arbeidsbeloning (naar rato van bijv. de gewerkte tijd of geleverde omzet) in het VOF-contract stond vermeld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Pijnlijke zaken zijn dat inderdaad.
Mijn vriend ging na een paar jaar eenpitten een vof aan met zijn broer. Na niet al te lange tijd was de broer steeds vaker "ziek". Soms meldde hij zich ziek halverwege de middag, soms kwam hij dagen niet opdagen. Hij raakte de klanten die hij meegenomen had steeds vaker kwijt tot hij nog maar 10-15 uur per week draaide terwijl mijn vriend 90 uur per week werkte (ook niet normaal trouwens). De dagen dat hij naar kantoor kwam zat hij te sacherijnen, vaak kwam hij pas rond 1 uur op kantoor. Hij vond dat mijn vriend hem werk moest geven. Maar als je niet weet wanneer en of iemand wel komt, kan je ook geen werk doorgeven als bijna alles spoedklussen zijn. Daarbij kwam dat er veel klanten waren die hem helemaal niet over de vloer wilden hebben. Hij heeft op zijn zachtst gezegd geen people skills en goodwill is waarom mensen ons klussen gunnen...
Uiteraard was mijn vriend zo lief geweest om wel een 50/50 vof-contract te tekenen, hij was ongeveer de helft van de tijd bezig om voor zijn broer te werken. Dit is 5 jaar (!) zo door gegaan. Mijn vriend hoopte op verbetering en heeft thuis geleerd dat je geen commentaar op iemand mag geven.
Een hoop jaren van stress en tienduizenden euros verder is per afgelopen 1 januari de vof opgeheven. Mijn zwager heeft wonder boven wonder een baan gevonden waar hij het ontzettend naar zijn zin heeft. Hij kan ineens wel normale uren maken en zijn bed uitkomen. Het geld stroomt hier zowat binnen en het is allemaal voor onszelf (ook omdat we vanuit huis zijn gaan werken en het kantoor hebben opgezegd), we zijn hard aan het sparen voor onze toekomst. We werken heel goed samen en willen allebei hetzelfde voor het bedrijf. Na jaren samenwerken met iemand die nooit vooruit wilde denken, overtuigd was dat IT voor altijd hetzelfde blijft en niets aan efficiency wilde doen is dit echt de hemel op aarde
Nee, zeker niet handig Vooral niet omdat we een ander huis willen kopen. Gelukkig is mijn zwager wel akkoord gegaan met het naar rato van gemaakte winst verdelen van de inkomsten over 2013 en 2014.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Niet handig dat er niets over een arbeidsbeloning (naar rato van bijv. de gewerkte tijd of geleverde omzet) in het VOF-contract stond vermeld.
Dit is een van de redenen (naast vaak ook de verplichting tot een AOV bij regelmatig/langdurig ziek) dat ik een (nader vast te stellen) arbeidsbeloning opneem in de contracten voor mijn klanten.
Nice. Al een uurtarief bepaald?quote:
Dan hoop ik dat je die ook gaat krijgen :-Pquote:
Ja, dat staat al zwart op wit.quote:Op donderdag 2 juli 2015 01:28 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je die ook gaat krijgen :-P
Oh leuk, ik ben ook criminologe van origine. Watvoor onderzoek ga je doen?quote:
Naar een veiligheidsproject binnen een grote gemeente en hoe deze geïmplementeerd kan worden in de normale werkwijze. Verder begeleid ik studenten op een hogeschool, dus dat kan ik ook binnen m'n onderneming gaan doen i.p.v. loondienstquote:Op donderdag 2 juli 2015 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh leuk, ik ben ook criminologe van origine. Watvoor onderzoek ga je doen?
Zie 2 bladzijden terug, Acumulus van Siel. Op gratis na, was de goedkoopste die ik kon vinden, tientje per maand.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:31 schreef no1uknow het volgende:
Degenen hier die zijn/haar boekhouding (gedeeltelijk) zelf doen, welk programma/service gebruiken jullie daar voor?
Ik heb daar persoonlijk geen boeken of docu voor gelezen Als ZZP'er vind ik het relatief overzichtelijk. Alle vragen die ik had, kon ik vinden met een websearch.quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:38 schreef no1uknow het volgende:
Hebben jullie nog interessante documentatie c.q. boeken c.q. links wat betreft het opstarten van een onderneming?
Ikke dus Gnucash.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:31 schreef no1uknow het volgende:
Degenen hier die zijn/haar boekhouding (gedeeltelijk) zelf doen, welk programma/service gebruiken jullie daar voor?
Exact.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:31 schreef no1uknow het volgende:
Degenen hier die zijn/haar boekhouding (gedeeltelijk) zelf doen, welk programma/service gebruiken jullie daar voor?
Afas.quote:Op donderdag 2 juli 2015 19:31 schreef no1uknow het volgende:
Degenen hier die zijn/haar boekhouding (gedeeltelijk) zelf doen, welk programma/service gebruiken jullie daar voor?
Dat laatste is een beetje waar het bij mij op neer zal komen. Het is dan ook als bijverdienste dat ik zo nu en dan een project doe of in meedraai. Dat is voor mij de 10+ euro p/m eigenlijk niet waard (ondanks m'n relatief hoge uurtarief ).quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Excel en heb bij een aantal klanten Reeleezee. Online boekhouden is wel grappig, maar niet altijd een voordeel en ik vind sommige software vrij prijzig, vooral voor hele kleine zzp'ers met een paar facturen per kwartaal.
Je hebt DMquote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Als het echt heel weinig is kun je me wel pm'en. Als je alles goed aanlevert is het voor mij een hele kleine moeite, heb veel van dat soort klanten.
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
vooral voor hele kleine zzp'ers met een paar facturen per kwartaal.
Gebruik je dan geen auto om naar je klant te gaan? En maak je geen kosten zoals een laptop, een telefoon, enz?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 10:48 schreef no1uknow het volgende:
Dat laatste is een beetje waar het bij mij op neer zal komen
Je moet ook vertrek- en aankomst-adres noteren. Als je omrijdt van een zakelijke rit, moet je de prive-KM noteren daarvan.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:28 schreef Alexxxxx het volgende:
wt ik heb gedaan, samen met datum, begin stand, eindstand en of het prive of zakelijk was.
Slim, want kostenbesparend!quote:
Ik bedoel maar te zeggen dat ik zogenaamd elke maand 1 factuurtje heb. Maar ondertussen ben je toch even bezig met inboeken omdat je allerlei kleine kosten maakt.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Laptop, telefoon etc. heb je dan toch gewoon facturen van? Dus als dat zakelijk is boek je dat in.
Je kan de auto voor de omzetbelasting wel zakelijk etiketteren. Kan voordelig zijn wanneer er veel zakelijke kilometers worden gereden.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Prive auto gebruik voor zakelijke ritten (19 cent per km) heeft verder alleen invloed op de inkomstenbelasting dus die kan je ook eind van het jaar inboeken.
Geen auto, wel OV kosten. Zal eens uitzoeken hoe dat zit. Verder inderdaad een incidenteel factuurtje van wat spullen ja.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 13:33 schreef Hallmark het volgende:
[..]
[..]
Gebruik je dan geen auto om naar je klant te gaan? En maak je geen kosten zoals een laptop, een telefoon, enz?
Het gaat niet alleen om facturen, maar ook om kosten die je maakt. Ik heb berekend dat een kilometeradministratie bijhouden me 1200 euro per jaar oplevert. Geen gering bedrag, ook al kost dat wat moeite om het bij te houden.
Noodzaak, want geen autorijbewijs. Maar brood bezorgen wat wij doen zou niet rendabel zijn in een auto.quote:
zijn altijd gemakkelijk te bepalen, ben oa fotograaf, kan zo de fotos kijken om te bepalen waar ik precies wasquote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:44 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je moet ook vertrek- en aankomst-adres noteren. Als je omrijdt van een zakelijke rit, moet je de prive-KM noteren daarvan.
[..]
Slim, want kostenbesparend!
Als je een persoonlijke OV kaart neemt, dan kun je een historie laten bijhouden. Op "mijn NS" site (of zo) zie je dan al je ritten. Je vinkt diegene aan die zakelijk waren, en dan kies je voor exporteren naar PDF. Volgens mij telt hij dan ook nog alles op. BTW staat er nooit bij want dat hoeven ze niet (OV is uitzondering) maar is geloof ik 6%. Werkt prima als je dat netjes aan het eind van elke maand doet.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 23:58 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Geen auto, wel OV kosten. Zal eens uitzoeken hoe dat zit.
Ah, dat is handig. Door schade en schande weet ik dat ik te gemakszuchtig ben voor een notitieblokje Het was effe zoeken, maar ik ben uiteindelijk uitgekomen op de app van RitMeter. Gewoon even bij elke rit op start en stop-knop drukken. De kilometerstand moet je af en toe corrigeren met een KM erbij of eraf, dat is alles.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 09:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zijn altijd gemakkelijk te bepalen, ben oa fotograaf, kan zo de fotos kijken om te bepalen waar ik precies was
!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ben benieuwd of veel mensen hier een eigen bedrijf hebben? Zo ja, vertel er eens wat over (loopt het, hoeveel mensen, wat voor bedrijf, etc).
Wel leuk om te horen.
Ik denk niet dat veel mensen een bedrijf hebben hier, we zitten per slot van rekening niet in het ondenemerstopic!quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ben benieuwd of veel mensen hier een eigen bedrijf hebben? Zo ja, vertel er eens wat over (loopt het, hoeveel mensen, wat voor bedrijf, etc).
Wel leuk om te horen.
Ik verhandel negers , buiten wat juridische problemen en problemen met de Britse Royal Navy gaat het best oke.quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ben benieuwd of veel mensen hier een eigen bedrijf hebben? Zo ja, vertel er eens wat over (loopt het, hoeveel mensen, wat voor bedrijf, etc).
Wel leuk om te horen.
Hoe heb jij de problematiek rondom Calais aangepakt voor je handel?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik verhandel negers , buiten wat juridische problemen en problemen met de Britse Royal Navy gaat het best oke.
Ik zeg dat ze afgedwaald waren van de middellandse zee en dat ik ze gered hebquote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoe heb jij de problematiek rondom Calais aangepakt voor je handel?
Trouwens gegooglet op bedrijfswagenjournalist . En waarschijnlijk je blog gevonden? Verdien je daar een beetje meer? Gewoon over je passie schrijven?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoe heb jij de problematiek rondom Calais aangepakt voor je handel?
Even slijmen bij een van de mod's.quote:
Zo heel veel boeit het mij niet de meesten weten wel ongeveer wat ik doen anders vragen ze maarquote:
Wat heeft de dan voor toevoeging?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 22:15 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zo heel veel boeit het mij niet de meesten weten wel ongeveer wat ik doen anders vragen ze maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |