Het helpt daarbij niet dat je met vingers in je oren hard "LALALALALALALALALALALALALALA" aan het roepen bent...quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, je bent de eerste die het zo helder verwoordt. De rest mummelt wat en kan ik amper verstaan.
Het is een rare vraag eigenlijk... Wat wil je? - Nou, 2 ton compensatie. Ok, maar dat doen we niet.quote:Maar dit is het uitgangspunt wat mij betreft. Zó is het geweest. En hebben we de nazaten of de directe slachtoffers al gevraagd naar wat zij willen? Nee. Want dat komt ons niet zo goed uit namelijk. Straks moet er betaald worden, ja zeg, het moet niet gekker worden. Daar zijn wij veels te arm voor met z'n allen. En het is al zolang geleden, wie boeit het nog.
Ik ontken de Armeense genocide niet. Ik erken het. Ik geef alleen aan dat Armeniers ook een genocide op Turken hebben gepleegd en dat het aantal doden verkeerd is. En nu ontopic blijven aub.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:33 schreef _The_General_ het volgende:
Vreemde en vooral hypocriete opmerking voor iemand die in een ander topic de Armeense Genocide ontkent!
Waar en wanneer?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ontken de Armeense genocide niet. Ik erken het. Ik geef alleen aan dat Armeniers ook een genocide op Turken hebben gepleegd en dat het aantal doden verkeerd is. En nu ontopic blijven aub.
Dus de Turken hebben een genocide op de Armenen gepleegd? Ja of nee graag.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ontken de Armeense genocide niet. Ik erken het. Ik geef alleen aan dat Armeniers ook een genocide op Turken hebben gepleegd en dat het aantal doden verkeerd is. En nu ontopic blijven aub.
De situatie dat er geen slachtoffers meer in leven zijn verandert niets aan de situatie? Rly?quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het Westen heeft inderdaad een zekere morele schuld aan de slavernij. Dat zal ook (bijna) niemand ontkennen. Het Westen heeft duizenden zo niet miljoenen slaven verhandeld, en dat was fout. Dat mogen we best toegeven.
Sta jij er wel?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De tranen schieten in m'n ogen. Wetende dat er anderhalve man en een paardekop staan. Elk jaar.
het is gewoon een onderdeel van de "groei" van de beschaving zoals we die nu kennen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:05 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien ben je er niet met alleen de Aboriginals als je naar Australië kijkt. Ook Chinzen, Filipijnen, Ieren, Schotten, Engelsen, Fransen, e.d. zijn er uitgebuit en/ of als veroordeelde aan de dwangarbeid gezet.
Het is geen zwart/ wit verhaal. Nergens niet.
Die landen die meegedaan hebben aan de slavernij. En als Pietje niet meedoet, hoeft Jantje dat niet te beletten om niks te doen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En wie moet er dan wat aan wie betalen?
Immateriële schade.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
De vraag is: waarom wél? Schadevergoeding is (jawel) de vergoeding van geleden schade, eens? Er moet dan dus sprake zijn van (vermogens)schade. Die is er niet, dus dan houdt die weg gewoon op. Het is niet zo moeilijk.
Hoe smerig kan je zijn. Je erkent dat je walgelijke misdaden hebt gepleegd, je biedt je excuses aan en vervolgens wil je niet compenseren. Een lekker precedent geeft dat voor de toekomst. Ga lekker oorlogsmisdaden plegen, en achteraf zeg je sorry en er is niks aan de hand. Als je een bank berooft, kan je dan ook sorry zeggen en het geld voor jezelf houden?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het helpt daarbij niet dat je met vingers in je oren hard "LALALALALALALALALALALALALALA" aan het roepen bent...
[..]
Het is een rare vraag eigenlijk... Wat wil je? - Nou, 2 ton compensatie. Ok, maar dat doen we niet.
Nee, logischer is wat gedaan is: constateren dat er iets fout is gegaan in een ver verleden. En omdat het zo extreem fout was toch maar excuses ondanks dat er niemand meer is die er een hand in heeft gehad.
En dat is het dan.
Nou ik zou wel even een paar duizend euro van de Duitsers willen. Mis toch dat historische gevoel in de binnenstad.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:16 schreef Richestorags het volgende:
De hele situatie van de schadevergoeding is alsof 100 jaar later (minstens 3 generaties dus) inwoners van Rotterdam ineens gaan lopen bedelen bij Duitsland voor geleden schade van hun stad, hun voorouders en hoe dat hen belemmert in hun dagelijkse functioneren.^ googolplex
Het maakt niet uit. Het feit wás er dat er bevolkingsgroepen immens leed is aangedaan, of de slaven nou iets opbrachten of niet. Dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het valt wel te zeggen en is ook uitgerekend. Het blijkt uiteindelijk "nihil" te zijn. Slavernij was economisch gezien helemaal niet zo voordelig en het is ook vooral om die reden dat men er vanaf wilde.
Dus zo'n beetje alle landen moeten betalen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Die landen die meegedaan hebben aan de slavernij.
Ja. En nu ontopic aub.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus de Turken hebben een genocide op de Armenen gepleegd? Ja of nee graag.
Indianen ook niet? Aboriginals ook niet?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn geen directe slachtoffers
Gelijke monniken, gelijke kappen. Waar zijn de herstelbetalingen van Turkije, de Maghreb, Ghana en Ivoorkust, de Inca's, de Chinezen, de Mongolen, de Japanners, de Zweden, de Italianen, de Grieken, de Azteken, de Perzen?quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe smerig kan je zijn. Je erkent dat je walgelijke misdaden hebt gepleegd, je biedt je excuses aan en vervolgens wil je niet compenseren. Een lekker precedent geeft dat voor de toekomst. Ga lekker oorlogsmisdaden plegen, en achteraf zeg je sorry en er is niks aan de hand. Als je een bank berooft, kan je dan ook sorry zeggen en het geld voor jezelf houden?
Bij deze erken ik namens mijzelf en al mijn nazaten (geen op dit moment) dat inwoners van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden zich schuldig hebben gemaakt aan het al dan niet faciliteren en/of profiteren van slavernij.quote:
Jawel, momenteel in Qatar, maar daar gaat Boca_Raton aan voorbij want daar hoor je haar niet over.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe is leed te kwantificeren? En wie heeft er precies geleden dan, die het geld zou mogen ontvangen? Er leven geen slaven meer.
Kaart het aan bij Quinsyquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nou ik zou wel even een paar duizend euro van de Duitsers willen. Mis toch dat historische gevoel in de binnenstad.
Exact. En de personen die schade hebben geleden hebben nu geen schade meer, want die zijn al lang geleden overleden. Immateriële schade lijdt je zelf, die kan je niet doorgeven. En dus komt er geen schadevergoeding.quote:
Bij dezen gebookmarkt.quote:
Wel in Qatar inderdaad, maar ik bedoel geen Westerse slaven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jawel, momenteel in Qatar, maar daar gaat Boca_Raton aan voorbij want daar hoor je haar niet over.
Dat laat dan ook wel zien hoezeer het haar raakt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat jij met 'racisme' komt aanzetten en blank en zwart. Daar gáát het helemaal niet om. Dus dat stoort.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou volg ik je niet meer. Wie moet er nou aan wie betalen?
Ik erken niet dat ik walgelijke misdaden heb gepleegd. Nederland heeft wel erkend dat er in het verleden walgelijke misdrijven zijn gepleegd.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe smerig kan je zijn. Je erkent dat je walgelijke misdaden hebt gepleegd, je biedt je excuses aan en vervolgens wil je niet compenseren. Een lekker precedent geeft dat voor de toekomst. Ga lekker oorlogsmisdaden plegen, en achteraf zeg je sorry en er is niks aan de hand. Als je een bank berooft, kan je dan ook sorry zeggen en het geld voor jezelf houden?
Maar die nakomelingen wonen nu toch ook in een rijk westers land?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:24 schreef polderturk het volgende:
100 miljoen Zwarte Afrikanen zijn 200 jaar lang als slaaf te werk gesteld en verhandeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |