abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151447122
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jouw voorouders hebben eeuwenlang geprofiteerd van slavenhandel en het drijven van slaven. Jij hebt de welvaart die de slavenhandel heeft opgeleverd van hun geerfd. Deze welvaart moet jij overdragen aan de nakomelingen van de slaven. Ze zijn immers een hoop geld misgelopen die ze hadden moeten erven van hun voorouders die als slaaf tewerk zijn gesteld.
Onderbouw het nu eens?

Oveirgens kun je onmogelijk stellen dat de slaven die de Atlantische oceaan overgestoken zijn er slechter aan toe zijn dan de mensen die achter gebleven zijn in Afrika of de pech hadden verkocht te worden aan de Arabieren en Turken.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:32:50 #227
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151447129
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele moeite mee om toe te geven dat het verschrikkelijk is geweest.
Dit vind ik al heel wat.
pi_151447134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik heb de grootste moeite jullie te overtuigen van de slaven van vroeger. Daar begin ik mee. Dat blijft maar liggen en liggen.
Wat is dit nu voor reactie?

Je zegt dat je het heel erg vindt en dat is het ook, maar als er momenteel mensen in diezelfde situatie zitten dan is het niet erg.

Het is alleen erg als het 200 jaar geleden plaats gehad heeft en het Westen de boeman is?

Het is niet erg geloofwaardig hoor..
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:33:03 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_151447135
quote:

[..]

Jouw voorouders hebben eeuwenlang geprofiteerd van slavenhandel en het drijven van slaven. Jij hebt de welvaart die de slavenhandel heeft opgeleverd van hun geerfd. Deze welvaart moet jij overdragen aan de nakomelingen van de slaven. Ze zijn immers een hoop geld misgelopen die ze hadden moeten erven van hun voorouders die als slaaf tewerk zijn gesteld.
Mijn voorouders waren arbeiders in de stad en boeren op het Brabantse platteland... die hebben bar weinig meegekregen van die 'rijkdom' uit Holland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_151447139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag :')

Als de daders nog in leven zouden zijn en ik de mogelijkheid had om deze aan te klagen dan had je een punt. Nu mis je het punt weer eens volledig door te stellen dat iets niet erkend zou worden (wat dus niet klopt) en dat er nog rechthebbenden en daders in leven zouden zijn, wat ook niet het geval is.
De nakomelingen van die rechthebbers en daders zijn nog in leven. Stel iemand heeft een miljard geerfd van een slavendrijver. Zou hij dat geld niet moeten overdragen aan de nakomelingen van die slaven?
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:33:12 #231
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_151447141
quote:

[..]

Het wordt tijd dat de Homo Sapiens de schuld aan de Neanderthalers gaan terugbetalen dan.
pi_151447159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, zodra de term 'compensatie' wordt genoemd, is opeens iedereen vertrokken met z'n erkenning.
De enige die dat er van maakt ben jij, ik lees dat namelijk van niemand anders
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:34:00 #233
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151447166
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor reactie?

Je zegt dat je het heel erg vindt en dat is het ook, maar als er momenteel mensen in diezelfde situatie zitten dan is het niet erg.

Het is alleen erg als het 200 jaar geleden plaats gehad heeft en het Westen de boeman is?

Het is niet erg geloofwaardig hoor..
Ik snap mezelf ook niet, maar ik hou het voorlopig maar bij de slavernij van vroeger.
pi_151447175
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dan te bedenken dat de starter van dit topic het helemaal geen reet interesseert, maar in z'n maag zit met de Armeense genocide.
Is het 'm toch gelukt ... 'ja, maar jullie!'
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:34:43 #235
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151447179
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

De enige die dat er van maakt ben jij, ik lees dat namelijk van niemand anders
Ja, oké, ik overdrijf. Maar gul is het allemaal niet.
pi_151447182
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn voorouders waren arbeiders in de stad en boeren op het Brabantse platteland... die hebben bar weinig meegekregen van die 'rijkdom' uit Holland.
Betalen zul je! De nakomelingen van slaven wachten op hun bergen goud.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151447183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

Nee en ja.

En nu moet ik mijn mond houden zeker? Want ik ben ook iemand die zo tekeer is gegaan in andermans leven. Ik ben eigenlijk ook een slavendrijver.
Je hoeft je mond niet te houden, maar je hebt dus niet de tol betaald om die high road te berijden.

Kennelijk hou jij zelf as we speak een bepaald niet misselijke vorm van slavernij in stand. En dan zeuren dat er mensen zijn die niet genoeg rekenschap geven van wat hun voorouders gedaan hebben, terwijl voor het merendeel geldt dat hun voorouders net zo goed in de knel zaten destijds... dat is wel erg lachwekkend als het niet zo'n triest onderwerp was.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_151447201
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

De nakomelingen van die rechthebbers en daders zijn nog in leven. Stel iemand heeft een miljard geerfd van een slavendrijver. Zou hij dat geld niet moeten overdragen aan de nakomelingen van die slaven?
Oh en hoeveel vermogen zit er dan nog bij de nabestaanden van de aandeelhouders van de W.I.C (om het maar eens bij Nederland te houden)?

En moet Turkije dan ook betalen voor het houden en verhandelen van slaven?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 13:36:03 ]
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:36:11 #239
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151447215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hoeft je mond niet te houden, maar je hebt dus niet de tol betaald om die high road te berijden.

Kennelijk hou jij zelf as we speak een bepaald niet misselijke vorm van slavernij in stand. En dan zeuren dat er mensen zijn die niet genoeg rekenschap geven van wat hun voorouders gedaan hebben, terwijl voor het merendeel geldt dat hun voorouders net zo goed in de knel zaten destijds... dat is wel erg lachwekkend als het niet zo'n triest onderwerp was.
Oh, ik moet eigenlijk maar helemaal m'n mond houden begrijp ik. Want ik koop bij de Action. Ik heb totaal geen recht van spreken. Ik moet mij eigenlijk schamen begrijp ik.

:|W
pi_151447217
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:32 schreef Smack10 het volgende:

Sterker nog: willens en wetens profiteert ze ervan als ze de kans krijgt!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_151447240
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik snap mezelf ook niet, maar ik hou het voorlopig maar bij de slavernij van vroeger.
Ja precies, en de slaven die nu nog in ellende moeten leven die vergeten we even.

Ik ben er van overtuigd dat ze vast wel snappen dat jij het nu even houdt bij wat er 200 jaar geleden gebeurde, dat is immers minder erg dan momenteel in 60 graden onveilig werk verrichten.

Ik denk dat als jij tegen die slaven in het Midden Oosten zegt dat je het zelf ook niet snapt dat ze dan inderdaad wel vrede hebben met hun situatie omdat je het zelf ook niet snapt.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:37:12 #242
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151447242
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sterker nog: willens en wetens profiteert ze ervan als ze de kans krijgt!
Nou, ik ben wel héél erg hé? Sjeeminee.
pi_151447252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Op de een of andere manier hebben ze toch geprofiteerd. Mogelijk hebben ze goedkope goederen gekocht die
Door slaven zijn gemaakt. Of De Nederlandse staat heeft wegen aangelegd van belastinggeld dat is verkregen door slavenhandel. De hele westerse samenleving heeft er van geprofiteerd. De westerse regeringen hebben het toegestaan, dua de westerse regeringen zijn verantwoordelijk.
pi_151447259
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh, ik moet eigenlijk maar helemaal m'n mond houden begrijp ik. Want ik koop bij de Action. Ik heb totaal geen recht van spreken. Ik moet mij eigenlijk schamen begrijp ik.

Nou ja, je bent in ieder geval niet de persoon om de moraalridder uit te gaan hangen. Dat zou nogal schijnheilig zijn.
pi_151447260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, oké, ik overdrijf. Maar gul is het allemaal niet.
Dus erkenning kan alleen maar financieel? En hoe gaan we het dan compenseren als een slaaf verhandeld is door de Ashanti of moet die dan weer voor compensatie bij de Afrikaanse erfgenamen van die Ashanti aankloppen?
pi_151447266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nu komen we ergens.

Ik ben nog nimmer bij de Action geweest, dus mijn ziel is nog rein.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:38:16 #247
37769 erodome
Zweefteef
pi_151447268
Hangt af van de situatie. Ik vind dat er bv best wat meer gedaan mag worden aan de situatie van de "indianen", maar dat is meer omdat het nooit tot een niveau is gekomen die normaal is. Zijn altijd tweederangs burgers gebleven en hebben echt hele slechte plekken gekregen die reservaten genoemd worden.

Vind niet dat er enige compensatie hoeft te zijn voor de handel en het houden van slaven, daarvoor is het te lang geleden en was het veelste wijd verspreid.
Wie moet wie dan allemaal compenseren en tot hoe ver gaan we terug? Gaan we ook afrikaanse landen/volkeren oproepen tot compensatie omdat ze veel mensen gevangen en verhandeld hebben bv?
Laten we eerlijk zijn, iedereen deed hieraan mee, dit was een wereldwijd gebeuren, ook in afrika hadden veel mensen slaven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:38:40 #248
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_151447283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja precies, en de slaven die nu nog in ellende moeten leven die vergeten we even.

Ik ben er van overtuigd dat ze vast wel snappen dat jij het nu even houdt bij wat er 200 jaar geleden gebeurde, dat is immers minder erg dan momenteel in 60 graden onveilig werk verrichten.

Ik denk dat als jij tegen die slaven in het Midden Oosten zegt dat je het zelf ook niet snapt dat ze dan inderdaad wel vrede hebben met hun situatie omdat je het zelf ook niet snapt.
Weet je, je hebt gelijk. Maar het riekt ook naar eh... de aandacht verleggen. Heb het over Boca zélf en d'r aankopen bij de Action, dan hoeven we het niet over de ons onwelgevallige compensatie te hebben.

*vette knipoog*
pi_151447287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik heb de grootste moeite jullie te overtuigen van de slaven van vroeger. Daar begin ik mee. Dat blijft maar liggen en liggen.
Volgens mij ontkent hier vrijwel niemand het slavernijverleden van Nederland. Dat maak jij er van.
"Pools are perfect for holding water"
pi_151447293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik ben wel héél erg hé? Sjeeminee.
Nou ja, als je betoogt dat slavernij héél erg is, maar tegelijkertijd slavernij in stand houdt, zie ik niet hoe je dat anders kan zien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')