Nope daar heb je gelijk in. Maar weten helaas allemaal wel dat in "de harde kern" (van welke ploeg dan ook) soms niet al te snuggere mensen bij zitten.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft een moeilijk verhaal, maar wat origineels verzinnen blijkbaar ook, want jezelf een afstammeling van een SSer noemen is toch ook niet bijster slim.
Ik sprak een keer een joodse Feyenoorder (ja die bestaan echt) en vroeg of hij ook meezong met het Hamas...
Jij zegt:quote:Op donderdag 9 april 2015 11:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Alleen mensen uit kansenwijken bedenken zulke kromme vergelijkingen
Sinds wanneer kiest een homo er voor om homo te zijn bijvoorbeeld? Dat is geen keuze. Jezelf Jood noemen terwijl je dat niet bent en omdat je dat tof vind is een keuze.
Maar goed, de makkelijkste weg kiezen is ook een keuze. En dat doen ze in 020 maar al te graag. Want wat zijn ze zielig
quote:Kap gewoon met jezelf joden noemen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
quote:"Oorzaak - gevolg. Pak eerst de oorzaak aan en dan het gevolg. Want zonder oorzaak is er al geen gevolg meer. Is waarschijnlijk moeilijk te snappen voor je, omdat je jezelf dan niet meer in de slachtofferrol kan plaatsen. Tijd dat je opgroeit. "
Vrij vertaald: De oorzaak is dat Ajax-supporters zich joden noemen en het gevolg is dan dat er liedjes over komen. Noemen ze zich geen joden meer, komen er ook geen liedjes meer. Dat is eigenlijk wat je zegt.quote:"Als Ajax supporters stoppen met zich Joden noemen en Marokkanen stoppen om bij elke wissewasje 'RACISME!' te roepen dan heb je de oorzaken al weggenomen en kan je aan de gevolgen gaan werken. "
Nee, ik zeg dat je dan aan de gevolgen kan werken en de liedjes effectief uitbannen. Nu slaat het als een tang op een varken (beide voorbeelden zijn verwerpelijk en zou ik nooit roepen, maar even als voorbeeld):quote:Op donderdag 9 april 2015 11:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Jij zegt:
[..]
[..]
[..]
Vrij vertaald: De oorzaak is dat Ajax-supporters zich joden noemen en het gevolg is dan dat er liedjes over komen. Noemen ze zich geen joden meer, komen er ook geen liedjes meer. Dat is eigenlijk wat je zegt.
Nee het is absoluut niet hetzelfde. Een rokje aan hebben of homoseksueel zijn is maatschappelijk geaccepteerd en normaal in onze maatschappij. Ik mag toch hopen dat we het er over eens zijn dat het scanderen van een absurde geuzennaam niet geaccepteerd of als normaal gezien wordt in onze maatschappij?quote:Dat is exáct dezelfde redenatie als een verkrachter die zegt "Als je nou de oorzaak gewoon wegneemt he, dat meisje doet geen korte rok aan maar een joggingspak...tsja dan zal het gevolg (de verkrachting) ook niet plaatsvinden!" Idem voor het hand in hand lopen van homo's. Silenus' punt is niet dat ze in elkaar geslagen worden omdat ze homo zíjn. Nee, ze worden in elkaar geslagen omdat ze het laten zíen. Hier zou je ook weer kunnen zeggen "Neem de oorzaak (het hand in hand lopen) weg en het gevolg (het in elkaar slaan) zal dus ook niet plaatsvinden".
Kunnen we daarna fijn aan de gevolgen gaan werken.
Jij snapt dus niet dat er in de wet verschil is gemaakt tussen het beledigen van een bevolkingsgroep (boeren) of het beledigen van Joden?quote:Op donderdag 9 april 2015 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je dan aan de gevolgen kan werken en de liedjes effectief uitbannen. Nu slaat het als een tang op een varken (beide voorbeelden zijn verwerpelijk en zou ik nooit roepen, maar even als voorbeeld):
1. psv'ers noemen zich boeren. Zingen elke wedstrijd "boeren boeren". Ik mag "kanker boeren" terugroepen zonder sancties
2. 020'ers noemen zich joden. Zingen elke wedstrijd "joden joden". Ik mag niet "kanker joden" terugroepen. Dan krijg ik een sanctie en is het antisemitisme
Hoe kan je tegen punt 2 optreden als je punt 1 accepteert? Of gaan de boeren nu ook massaal naar de rechter net als de JLN (is dat de correcte afkorting?)?
[..]
Nee het is absoluut niet hetzelfde. Een rokje aan hebben of homoseksueel zijn is maatschappelijk geaccepteerd en normaal in onze maatschappij. Ik mag toch hopen dat we het er over eens zijn dat het scanderen van een absurde geuzennaam niet geaccepteerd of als normaal gezien wordt in onze maatschappij?
Zij noemen zich zo is toch iets te makkelijk, er is ook nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid, ben benieuwd hoe dit geval aangepakt gaat worden.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat je dan aan de gevolgen kan werken en de liedjes effectief uitbannen. Nu slaat het als een tang op een varken (beide voorbeelden zijn verwerpelijk en zou ik nooit roepen, maar even als voorbeeld):
1. psv'ers noemen zich boeren. Zingen elke wedstrijd "boeren boeren". Ik mag "kanker boeren" terugroepen zonder sancties
2. 020'ers noemen zich joden. Zingen elke wedstrijd "joden joden". Ik mag niet "kanker joden" terugroepen. Dan krijg ik een sanctie en is het antisemitisme
Hoe kan je tegen punt 2 optreden als je punt 1 accepteert? Of gaan de boeren nu ook massaal naar de rechter net als de JLN (is dat de correcte afkorting?)?
[..]
Nee het is absoluut niet hetzelfde. Een rokje aan hebben of homoseksueel zijn is maatschappelijk geaccepteerd en normaal in onze maatschappij. Ik mag toch hopen dat we het er over eens zijn dat het scanderen van een absurde geuzennaam niet geaccepteerd of als normaal gezien wordt in onze maatschappij?
Je beledigt in beide gevallen een bevolkingsgroep EN schreeuwt een vreselijke ziekte. Ik zie geen verschil.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:15 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Jij snapt dus niet dat er in de wet verschil is gemaakt tussen het beledigen van een bevolkingsgroep (boeren) of het beledigen van Joden?Dat ligt dan meer aan jou natuurlijk.
Of dit eerlijk / normaal is, is natuurlijk een andere discussie.
Als ze zich in 020 'bureaustoelen' zouden noemen vanaf nu, dan krijg je liedjes als 'kanker bureaustoelen'. Dan heb je nog enkel de ziekte over, niet de bevolkingsgroep. Scheelt de helft.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zij noemen zich zo is toch iets te makkelijk, er is ook nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid, ben benieuwd hoe dit geval aangepakt gaat worden.
De wet wel.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je beledigt in beide gevallen een bevolkingsgroep EN schreeuwt een vreselijke ziekte. Ik zie geen verschil.
Als dat al zo is (ik vraag het mij af namelijk), dan is het nog te stompzinniger dan het al is. Het joden wat ze in 020 roepen heeft niets te maken met de 'echte' Joden.quote:
Nee maar als je WOII erbij haalt dan heb je het ook niet meer over Ajax Jodenquote:Op donderdag 9 april 2015 12:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als dat al zo is (ik vraag het mij af namelijk), dan is het nog te stompzinniger dan het al is. Het joden wat ze in 020 roepen heeft niets te maken met de 'echte' Joden.
Eens.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:25 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als dat al zo is (ik vraag het mij af namelijk), dan is het nog te stompzinniger dan het al is. Het joden wat ze in 020 roepen heeft niets te maken met de 'echte' Joden.
quote:Op donderdag 9 april 2015 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar als je WOII erbij haalt dan heb je het ook niet meer over Ajax Joden
Ik hoop oprecht dat beide kanten aangepakt worden nu. Dus de geuzennaam joden wieberen en daarna keihard optreden tegen antisemitische spreekkoren. Ik ben bang dat het een utopie isquote:
Dat liedje heeft betrekking op WOII en gaat dan de bevolkingsgroep aan, dat zij zich ook joden noemen doet daar niets aan afquote:Op donderdag 9 april 2015 12:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie haalt er wat bij vraag ik mij af.
Dat is gewoon een vlag van Israel? Of mis ik iets en zie ik de gaskamers en SS-tekens niet?quote:Op donderdag 9 april 2015 12:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wie haalt er wat bij vraag ik mij af.
Het is gewoon zo dat dit soort imbecielen alles uit de kast willen halen om hun "tegenstanders" te beledigen. En omdat bekend staan als "joden" zoeken ze het zwakste/donkerste punt uit hun geschiedenis om dit te misbruiken.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat is gewoon een vlag van Israel? Of mis ik iets en zie ik de gaskamers en SS-tekens niet?
Maar Ajax-supporters zingen wél over de bommen op Rotterdam.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:14 schreef Silenus het volgende:
Nee hoor, het meisje loopt alleen maar met het korte rokje aan. Ajax-supporters zingen verder ook niets wat maar enigszins met de link tussen WO II en Joden te maken heeft. ("Mengele is een homo" oid)
Het Jodendom behelst natuurlijk nog wel iets meer dan alleen de periode 33-45. Tegen een blanke die zich kleedt als een neger ga je ook geen liedjes over de slavernij zingen.
Iemand kakkerlak noemen is ook gewoon een verwijzing naar WWII (want ze gingen niet dood naar die bombardementen hi ha ho).quote:Op donderdag 9 april 2015 14:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Maar Ajax-supporters zingen wél over de bommen op Rotterdam.
Onschuldig zijn Ajax-supporters niet. Het zijn net zulke leeghoofden/imbecielen/supporters als die van andere voetbalclubs.
Of beter gezegd: er zitten net zulke leeghoofden/imbecielen tussen als bij andere voetbalclubs.
Als je over de commando's en de ss gaat zingen vind ik best dat dat antisemitisme kunt noemen ja.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar als je WOII erbij haalt dan heb je het ook niet meer over Ajax Joden
Ook kkjoduh vind ik ook niet door de beugel kunnen.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je over de commando's en de ss gaat zingen vind ik best dat dat antisemitisme kunt noemen ja.
Is toch wel iets anders dan 'kkjoduh'
Ik vind kkjoduh, kkboeruh of kklakken niet veel voor elkaar onderdoen. Dat is gewoon een scheldkannonade die niet netjes is, maar alleen betrekking heeft op de club. Of dat wel of niet moet kunnen is een andere discussie (ik vind het in elk geval niet getuigen van een hoog niveau), maar dit is toch wel even een stap of vijf erger.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:32 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ook kkjoduh vind ik ook niet door de beugel kunnen.
die "wij gaan op jodenjacht" vond ik zelf eerlijk gezegd wel toelaatbaar omdat dat rechtstreeks slaat op die groep die zich zo noemt, maar goed ik vertegenwoordig geen joodse groeperingen die zich daardoor aangesproken en gekwetst voelen.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je over de commando's en de ss gaat zingen vind ik best dat dat antisemitisme kunt noemen ja.
Is toch wel iets anders dan 'kkjoduh'
wat is dezequote:Op donderdag 9 april 2015 14:32 schreef KingRoland het volgende:
Grappig hoe de meerderheid van de users hier andere onderwerpen erbij halen maar goed inhoudelijk is FC Utrecht gewoon fout en mogen de supporters wel enkele jaartjes cel krijgen.
Dat vind ik discutabel, om twee redenen.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
die "wij gaan op jodenjacht" vond ik zelf eerlijk gezegd wel toelaatbaar omdat dat rechtstreeks slaat op die groep die zich zo noemt, maar goed ik vertegenwoordig geen joodse groeperingen die zich daardoor aangesproken en gekwetst voelen.
Het is zeker discutabel, daarom blijft het een moeilijke kwestie maar dat dit liedje niet kan weet iedereenquote:Op donderdag 9 april 2015 14:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vind ik discutabel, om twee redenen.
1. Het hele idee van een heksenjacht op een groep mensen is niet heel netjes, maar boerenjacht zal toch een stuk minder 'erg' klinken vermoed ik zo. Maar het we gaan op ....jacht klinkt al.. vreemd.
2. Jodenjacht geeft toch sneller een associatie met wat er werkelijk gebeurd is.
Dat was ook een deel onhandigheid en misschien echt niet zo bedoeld, terwijl hier de intentie tot referentie met de holocaust helder is.
Beter schaffen ze dat hele joden gewoon af.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is zeker discutabel, daarom blijft het een moeilijke kwestie maar dat dit liedje niet kan weet iedereen
Moslims ook maar meteen afschaffen?quote:Op donderdag 9 april 2015 14:44 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Beter schaffen ze dat hele joden gewoon af.
Welke club zingt er Moslims Moslims dan?quote:Op donderdag 9 april 2015 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moslims ook maar meteen afschaffen?
FC ISquote:Op donderdag 9 april 2015 14:46 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Welke club zingt er Moslims Moslims dan?
Ik zing dat wekelijks.quote:Op donderdag 9 april 2015 14:46 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Welke club zingt er Moslims Moslims dan?
Goeie vergelijkingquote:Op donderdag 9 april 2015 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zing dat wekelijks.
Maar ik vind niet dat je het moet verbieden omdat er liedjes over gezongen kan worden. Dat is natuurlijk krom. Alsof je rokjes afschaft zodat vrouwen niet meer verkracht worden.
Prima vergelijking inderdaad. Het is allebei symptoombestrijding en gaat ook nog eens allebei het probleem weliswaar verminderen, maar zeker niet tot een nulpunt brengenquote:
Maar waarom doet die lelijke, harige stinkende oude vieze man zich steeds voor als een vrouw met een kort rokje?quote:Op donderdag 9 april 2015 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zing dat wekelijks.
Maar ik vind niet dat je het moet verbieden omdat er liedjes over gezongen kan worden. Dat is natuurlijk krom. Alsof je rokjes afschaft zodat vrouwen niet meer verkracht worden.
je bent zelf een lelijke harige stinkende oude vieze manquote:Op donderdag 9 april 2015 15:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar waarom doet die lelijke, harige stinkende oude vieze man zich steeds voor als een vrouw met een kort rokje?
Dankje Tyronquote:Op donderdag 9 april 2015 15:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
je bent zelf een lelijke harige stinkende oude vieze man
Volgens mij is de joden ster symbool van de Israëlische vlag "het" symbool van al het leed dat de Joden is aangedaan tijdens de tweede wereld oorlog.quote:Op donderdag 9 april 2015 12:39 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat is gewoon een vlag van Israel? Of mis ik iets en zie ik de gaskamers en SS-tekens niet?
Haha, dat is onzin.quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volgens mij is de joden ster symbool van de Israëlische vlag "het" symbool van al het leed dat de Joden is aangedaan tijdens de tweede wereld oorlog.
quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Volgens mij is de joden ster symbool van de Israëlische vlag "het" symbool van al het leed dat de Joden is aangedaan tijdens de tweede wereld oorlog.
knap voor een vlag met een design uit 1891quote:Op vrijdag 10 april 2015 08:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |