Dankjewel. Ga het volgende week maar is doenquote:Op zondag 5 april 2015 16:59 schreef hottentot het volgende:
Kun je gewoon in de klein geld automaat gooien, bankpasje erin en het word op je rekening bijgeschreven.
Check even van te voren welke filialen een muntinname-automaat hebbenquote:Op zondag 5 april 2015 17:00 schreef sigurrosz het volgende:
[..]
Dankjewel. Ga het volgende week maar is doen
Ik weet het, maar gooi ze evengoed meestal weg.quote:Op zondag 5 april 2015 17:05 schreef Sigaartje het volgende:
Oh, dit wist ik helemaal niet.
Ik gooi ze altijd weg.
eensquote:Op zondag 5 april 2015 17:00 schreef sigurrosz het volgende:
[..]
Waarom zou je geld weggooien?quote:Op zondag 5 april 2015 17:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik weet het, maar gooi ze evengoed meestal weg.
Moet ik minimaal 50 van die dingen een jaar bewaren voor een Euro, nog las van dat ik er apart voor naar de bank moet.quote:
Neemt ook echt veel ruimte in en je kan ze echt niet kwijt in een winkelquote:Op zondag 5 april 2015 20:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moet ik minimaal 50 van die dingen een jaar bewaren voor een Euro, nog las van dat ik er apart voor naar de bank moet.
Je hebt er maar minimaal 25 van nodig om een beeldje van te kopen op de rommelmarkt...quote:Op zondag 5 april 2015 20:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moet ik minimaal 50 van die dingen een jaar bewaren voor een Euro, nog las van dat ik er apart voor naar de bank moet.
Dat dus. Ideaal spaarpotje. Van het geld dat erin zit ga je vervolgens lekker uit eten.quote:Op zondag 5 april 2015 22:44 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ergens zo'n bakje staan waar al het kleingeld (lees kleiner dan 50 cent) in gaat. Ook handig voor collectes en dergelijke. En 1 keer per jaar of zo breng ik alles naar de bank. Staat gewoon een telautomaat waar je de inhoud van het bakje in mikt, pasje er door en klaar.
Bijvoorbeeldquote:Op zondag 5 april 2015 22:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat dus. Ideaal spaarpotje. Van het geld dat erin zit ga je vervolgens lekker uit eten.
Volgens de ABN site zijn alle banken gesloten op 2de paasdag en vind er ook geen betalingsverkeer plaatsquote:Op zondag 5 april 2015 22:49 schreef sigurrosz het volgende:
is de ABN in Leiden morgen open ivm 2e paasdag?
Check wel even welke banken er geld voor vragen. Rabobank en ING vragen ¤7 voor elke storting. Ongeacht het bedrag.quote:Op zondag 5 april 2015 17:00 schreef sigurrosz het volgende:
[..]
Eerste 6 stortingen kosten niets.quote:Op maandag 6 april 2015 01:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Check wel even welke banken er geld voor vragen. Rabobank en ING vragen ¤7 voor elke storting. Ongeacht het bedrag.
Bij de Rabobank geldt m.b.t. de maximale "gratis" stortingen hetzelfde voor zover ik weet.quote:Storten contant geld op eigen rekening met Betaalpas
Eerste 6 stortingen per kalenderjaar ¤ 0,00 (gratis)
Iedere extra storting in hetzelfde kalenderjaar ¤ 6,00
Rabo eerste 7 stortingen gratis, daarna word er iets van 7,50 ingehouden op je stortingquote:Op maandag 6 april 2015 01:48 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eerste 6 stortingen kosten niets.
ING:
[..]
Bij de Rabobank geldt m.b.t. de maximale "gratis" stortingen hetzelfde voor zover ik weet.
Dank u voor de aanvulling.quote:Op maandag 6 april 2015 03:48 schreef Bunnii het volgende:
[..]
Rabo eerste 7 stortingen gratis, daarna word er iets van 7,50 ingehouden op je storting
De automaat die in mijn filiaal staat is van een bedrijf dat G4N heet (of iets dergelijks) maar ik heb er nog nooit geld voor hoeven betalen om te storten.quote:Op maandag 6 april 2015 08:38 schreef Makrolon het volgende:
Bij de abn iig is de muntstort automaat van een extern bedrijf en kost elke storting daarop geld. Hoeveel het precies is weet ik niet meer..
Vast wel maar er zijn steeds meer winkels waar deze muntjes niet eens aangenomen worden. Wat ga je dan doen?quote:Op maandag 6 april 2015 10:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Je kunt er ook je voordeel uit halen: als iets in de winkel bijvoorbeeld 98 cent kost wordt het afgerond op 1 euro. Als je echter contant betaalt kun je daar ook 98 cent van maken. Dit kun je natuurlijk doen met 98 losse centen om de kassière blij te maken, maar beter nog kun je 95 cent met 'normaal' muntgeld betalen en de laatste 3 cent met 1 en 2 cent muntjes, zo kun je dit veel vaker toepassen en elke keer 2 cent besparen![]()
Pas op: doe dit alleen als het bedrag (in centen) op een 3, 4, 8 of 9 eindigt, in andere gevallen heb je gewoon voordeel van het (naar beneden) afronden.
Als Bill Gates en Warren Buffet in Nederland boodschappen zouden doen, dan zouden ze het ook zo doen
Dat kun je wel vergeten want "wij ronden af". Heb dat ook al eens gehad, kon het bedrag precies passen maar nee, dat mocht niet want de prijs werd naar boven afgerond en dus moest ik een euro betalen i.p.v. 98 centquote:Op maandag 6 april 2015 10:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Je kunt er ook je voordeel uit halen: als iets in de winkel bijvoorbeeld 98 cent kost wordt het afgerond op 1 euro. Als je echter contant betaalt kun je daar ook 98 cent van maken. Dit kun je natuurlijk doen met 98 losse centen om de kassière blij te maken, maar beter nog kun je 95 cent met 'normaal' muntgeld betalen en de laatste 3 cent met 1 en 2 cent muntjes, zo kun je dit veel vaker toepassen en elke keer 2 cent besparen
Pinnen is inderdaad praktischer. Afronden naar beneden = contant betalen, afronden naar boven = pinnenquote:Op maandag 6 april 2015 11:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat kun je wel vergeten want "wij ronden af". Heb dat ook al eens gehad, kon het bedrag precies passen maar nee, dat mocht niet want de prijs werd naar boven afgerond en dus moest ik een euro betalen i.p.v. 98 cent
Dus toen heb ik die 98 cent maar gepind
In DLD, waar ik woon doen ze niet aan die flauwekul en kun je gewoon met centen betalen
Normaal maakt het me niet zoveel uit maar op dat moment werd het een principekwestiequote:Op maandag 6 april 2015 11:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Pinnen is inderdaad praktischer. Afronden naar beneden = contant betalen, afronden naar boven = pinnen
Ik heb het juist andersom gehad: bedrag van (laten we zeggen) 1,27. Dus ik leg 1,25 neer. Maar die winkelier deed niet aan afronden....quote:Op maandag 6 april 2015 11:29 schreef Rewimo het volgende:
Dat kun je wel vergeten want "wij ronden af". Heb dat ook al eens gehad, kon het bedrag precies passen maar nee, dat mocht niet want de prijs werd naar boven afgerond en dus moest ik een euro betalen i.p.v. 98 cent
Dus toen heb ik die 98 cent maar gepind
Hier niet ik woon in een dorp met 1 abn pinautomaat waar je tevens munt en briefgeld kunt storten. Heb dit dit jaar 2x gedaan en niets hoeven betalen. Verder geen idee van hoeveel stortingen gratis zijn.quote:Op maandag 6 april 2015 08:38 schreef Makrolon het volgende:
Bij de abn iig is de muntstort automaat van een extern bedrijf en kost elke storting daarop geld. Hoeveel het precies is weet ik niet meer..
Ik ben er toevallig vd week geweest, tot 50 eu gratis daarboven x bedrag plus x bedrag per gestortte euroquote:Op maandag 6 april 2015 12:36 schreef Bunnii het volgende:
[..]
Hier niet ik woon in een dorp met 1 abn pinautomaat waar je tevens munt en briefgeld kunt storten. Heb dit dit jaar 2x gedaan en niets hoeven betalen. Verder geen idee van hoeveel stortingen gratis zijn.
andersomquote:Op maandag 6 april 2015 11:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel maar er zijn steeds meer winkels waar deze muntjes niet eens aangenomen worden. Wat ga je dan doen?
Nee hoor. Is een heel leuk fabeltje, maar het staat winkeliers vrij om te bepalen welke muntsoorten ze wel of niet aannemen.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
andersom
ze MOETEN ze aannemen maar je moet wel afgerond betalen
vond er toevallig een paar 2 centen in mijn geldbuidel, je krijgt ze blijkbaar welen betaalde daar de laatste 5 cent mee, kassamiep over de zeik want nu snapte ze het niet meer
Nee hoor: 1 en 2 eurocent blijven wettig betaalmiddelquote:Op vrijdag 10 april 2015 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee hoor. Is een heel leuk fabeltje, maar het staat winkeliers vrij om te bepalen welke muntsoorten ze wel of niet aannemen.
Er is een groot verschil tussen wettig betaalmiddel en wettig geaccepteerd betaalmiddel.quote:Op vrijdag 10 april 2015 01:58 schreef Mark het volgende:
[..]
Nee hoor: 1 en 2 eurocent blijven wettig betaalmiddel
De munten van 1 en 2 eurocent blijven een wettig betaalmiddel. U kunt met deze munten afrekenen.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)t-of-5-eurocent.html
Edit: toevoeging gevonden:
Maar de wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier moet wel duidelijk aangeven als u bepaalde betaalmiddelen niet kunt gebruiken.
Weigeren mag dus MITS duidelijk aangegeven
dit is 1944 niet, geld is geld, deal with itquote:Op vrijdag 10 april 2015 01:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee hoor. Is een heel leuk fabeltje, maar het staat winkeliers vrij om te bepalen welke muntsoorten ze wel of niet aannemen.
Ze moeten ze helemaal niet aannemen, zolang het maar aangegeven staat. Ow wacht, dat hebben anderen al gezegd.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:03 schreef fs180 het volgende:
[..]
andersom
ze MOETEN ze aannemen maar je moet wel afgerond betalen
vond er toevallig een paar 2 centen in mijn geldbuidel, je krijgt ze blijkbaar welen betaalde daar de laatste 5 cent mee, kassamiep over de zeik want nu snapte ze het niet meer
Het is een wettig betaalmiddel ja, maar niemand kan een winkel verplichten om het ook aan te nemen als ze dat niet willen. Zolang ze dat maar aangeven.quote:Op vrijdag 10 april 2015 13:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
dit is 1944 niet, geld is geld, deal with it
Blijft een ingewikkeld verschil voor sommigen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze moeten ze helemaal niet aannemen, zolang het maar aangegeven staat. Ow wacht, dat hebben anderen al gezegd.
Onzin, ik heb vaak genoeg 20 a 30 euro in kleingeld gestort en er is nog nooit een cent ingehouden.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:24 schreef larry_flynt het volgende:
Laatst mijn spaarpot (met ook 1 en 2 eurocent muntjes) geleegd. Je moet wel boven de 50 euro storten, want als het daar onder zit houden ze een deel in.... Serieus....
Was bij de ABN volgens mij, maar misschien dat ik het verkeerd gelezen/begrepen heb.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Onzin, ik heb vaak genoeg 20 a 30 euro in kleingeld gestort en er is nog nooit een cent ingehouden.
Ik weet het, het vereist enige intelligentiequote:Op vrijdag 10 april 2015 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijft een ingewikkeld verschil voor sommigen.
Ik zit bij de ABN, al jaren, en het is mij nog nooit overkomen in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 april 2015 18:25 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Was bij de ABN volgens mij, maar misschien dat ik het verkeerd gelezen/begrepen heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |